FreePBX portszűrés esetén eldobálja a kapcsolatot

Sziasztok!

Beüzemeltem az újonnan telepített FreePBX v17-es telefonközpontunkat és az alábbiakat tapasztalom.

Az internet szolgáltatónk doboza után egy Cisco RV042-es típusú router üzemel. 

A jelenlegi vonalunk felépítése: Optika -> Szolgáltató doboza -> Cisco RV042 -> Tűzfal -> Switch -> belső hálózat, benne a telefonszerverrel.

A telefonszerveren erősen dolgozik a fail2ban, fél nap alatt cc 500 levelet kaptam tőle, hogy kitiltott idegen regisztrálni akarókat.

Gondoltam, tehermentesítem a rendszerünket ezektől a kérésektől és már a Cisco routerben kitiltom őket. 

A telefonszolgáltatónk az Ephone, a sip szerver címe sip.ephone.hu, ennek IP címe 82.150.61.51.

A router Tűzfal Access Rules fülén az alábbi bejegyzéseket tettem:

 

PriorityEnableActionServiceSource 
Interface
SourceDestination
1YesAllowSIP [5060~5064]ANY82.150.61.51 ~ 82.150.61.5110.0.9.8 ~ 10.0.9.8
2NoDenySIP [5060~5064]ANYAnyAny
 YesAllowAll Traffic [1]LANAnyAny
 YesDenyAll Traffic [1]WAN1AnyAny
 YesDenyAll Traffic [1]WAN2AnyAny

(Az utolsó 3 alap, nem módosítható tétel)

Azt tapasztalom, hogy ha az első két tétel mindegyike engedélyezve van, akkor működnek a hívások mindkét irányban, megszűnnek a fail2ban értesítések, de ha lejár a SIP regisztrációs trönk timeout-ja, akkor nem tudja a regisztrációt megújítani, a kérés timeout-ra fut.

Ha a 2. sort (Deny) letiltom (vagy törlöm), akkor ez a gond nincs, de természetesen jönnek a regisztrációs próbálkozások.

Mit kellene beállítanom ahhoz, hogy működjön a szabály?

Gábor

Hozzászólások

Szia!

NAT mögött is működik a FreePBX, tehát nem kell a routeren DNAT.
FreePBX-ben NAT paramétereket meg kell adni  ( Settings > Asterisk SIP Settings ).
Routeren be kell kapcsolni a "SIP ALG / sip_helper" opciót.

Nem szűröd a 2. szabállyal a kifelé menő forgalmat is?