Hosszú távú villanyautózás - BMW specifikus tapasztalatokkal

Július óta járok villanyautóval (BMW iX3). 
Az idő nagy részében városban használom, az előzetes (hibás) feltételezéseimhez képest igen ritkán kell tölteni - nem megyek nagy távokat.
Hetente egyszer, mondjuk -> nem nagyon fontos hogy a "töltési lehetőség" hogyan van kialakítva. Ja igen, itthon töltöm, hálózatról.

10.6kW-al tölt itthon maximum, ez óránként 50km hatótávot jelent. Az autó gyakorlatilag 340km hatótávot tud, mondjuk az akku 90%-áig kihasználva (100-tól 10-ig). 
Én ezt a szintű kihasználást csak ismerős terepen merem megtenni, ahol tudom hogy nem fogok ott ragadni. Hazaérésre értelemszerűen teljesen oké.

Ezért is nem érdemes útvonalat 0-100 de még akár 20-100 töltésekkel se tervezni. 20-80% az nagyjából 240 km, az még pályán is 2 inkább 2.5 óra, ennyi időnként kell kb. megállni, 20 percre, fél órára mondjuk.

Múlt héten megjártuk Münchent. 680km oda is vissza is. 
Reggel kb. fél 7-kor indultunk, megálltunk 10-kor és 12:30-kor, 32 és 37 percre, ennyivel volt hosszabb az út. 

16 óra körül voltunk ott, még kb. 20% volt akkor a kocsiban. Éjjel feltöltöttem 100%-ra, ezzel nem töltöttünk időt.

Másnap visszafele szintén 2 megálló volt, 32 és 30 percesek, ott ahol akartunk: ettünk és vásároltunk, ez sem volt kidobott idő. 

Odafele 22kWh/100km visszafele 19.6kWh/100km volt a fogyasztás - a visszafelé az M0-s felújítás miatti lassabb tempónak "köszönhető". 

Sebesség: mindenhol a megengedettel közlekedtem, illetve picit afölé lőve a tempomatot, pályán 135, szóval nincs tökölés.
Szerintem a fogyasztás alapvetően nem ezen múlik. Sokkal több megy el a rosszul megválasztott gumival / guminyomással.

Töltésre két dolgot használok: a Tesla applikációt és a BMW Charging szerződést (applikáció és kártya).
Nem kell Tesla autó hozzá (ha lenne olcsóbb lenne a töltés ezzel is).

Beállás a chargerre: figyelni kell melyik oldalon van a csatlakozód, úgy kell beállni hogy jó oldalra essen. Ez a V4 előtti töltőkre igaz, ott már "mindegy". Lehetsz "jó fej" és akkor nem foglalsz le két töltőhelyet. Ahol eddig voltam mindegyiknél (Mo., Ausztria) tudtam rendes sebességgel tölteni. 

A BMW charging card-al eddig jellemzően Ionity töltőkön töltöttem (benne van, normális pénzért adják). Itt mindegy hogyan állsz be, a töltés itt is teljesen jó sebességgel ment mindig. Card vagy applikáció általában mindegy, én szeretem a kártyát: egyszerű.
Németeknél a szálloda mélygarázsában is ezzel töltöttem, az nem ionity volt hanem valami más, a föld alatt térerő nem volt szóval ott hasznos volt a kártya (és kaptam 20% kedvezményt).

Egyszer még az elején - naiv és rutintalan voltam - töltöttem MOL-nál, működött ugyan de valami 40kW-ról indult és lefelé, tragikus volt. Sose többet ha nem muszáj - ha tudsz számolni nem muszáj.

Tesla is, BMW is tud céges számlát adni, Tesla minden töltésről külön, BMW egyet a hó végén. Mindkettő fizethető kártyáról, ultra kényelmes.

Ja igen az ABRP. Erről majd egy következő bejegyzésben írok.

 
 

Hozzászólások

Gratulálok! Nem kell félni a villanyautózástól. Én is 20-80%-al kezdtem. Ma már inkább 10%-80% között közlekedek. A te autóddal ezen az úton ez teljesen mindegy, de hoszabb utaknál számíthat.

Ha sokat töltesz Tesla töltőkön akkor érdemes ott is előfizetni és akkor Tesla kedvezményes áron kapod a töltést. Persze ez csak akkor éri meg ha eleget töltesz. (Menü->Töltés->Tagság - most 4400Ft/hó) Elő lehet fizetni 1-1 hónapra is.

Várom az ABRP beszámolódat. Én sokat használom OBD-vel is.

"Az idő nagy részében városban használom"

Hogy ehhez miért kell az embereknek egy 2.2 tonnás terepjáró(nak látszó tárgy), az számomra rejtély.

Touché, mondjuk az is luxus, hogy két autót vegyen/tartson fenn az ember, akkor meg már olyat vesz, ami mindenre is jó :D.

Bár nekünk egy Seat Cordoba méret már élhető nagyobb távon is. Elektromosban is jó lenne ilyesmi.

Színes vászon, színes vászon, fúj!

Kérem a Fiátot..

Na majd mindjart jon a foszerkeszto ur, es mindenki jol megkapja, hogy miert hulye.