Hozzászólások
Azt hittem megint valamelyik fejvadász cégtől kerültek ki dokumentumok :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez valami adatgyűjtő oldal? Minek kell megadnom a bruttóm, hogy megtudjam, többet/kevesebbet keresek-e? LOL
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert amit te beírsz, azt (is) fogja kiírni a következőnek, gondolom. Bár nem jelölte meg, hogy az outputban honnan vannak az adatok, szóval passz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert amit te beírsz, azt (is) fogja kiírni a következőnek, gondolom.
Tehát egy adatgyűjtő oldal.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Adatokból lehet információt "gyártani"... És igen, ez az oldal bízik abban, hogy értelmes emberek használják, és valós, vagy ahhoz közeli adatokat adnak meg. Egyébként hasonló statisztikát akár a NAV is készíthetne ugyebár, hiszen szinte minden adat a rendelkezésükre áll... Vagy a NAV anonimizált adatai alapján a KSH... Csak épp a munkakörök besorolása, illetve az adott dolgozó "szintje" nincs ott a jövedelmi adatok mellett... Úgy meg nehéz értelmes statot csinálni arról, hogy egy "rendszergazda" esetén mennyi az annyi... Mert juniorpistike is rg. meg seniorbéla is rg. de mégsem ugyanaz a kettő...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És igen, ez az oldal bízik abban, hogy értelmes emberek használják
Mi vagy te? Valami szóvivőjük? :D Az interneten értelmes emberek? LOL
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Az interneten értelmes emberek? LOL"
Nyilván magadból indulsz ki, ez így jogos észrevétel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez lenne a válasz az adatgyűjtő oldal felvetésre? Próbálkozz erősebben, mert ez rohadt gyenge terelés.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Névtelenül gyűjt nem ellenőrzött adatokat. De tudod ahogy a népszámlálás során az önbevallás alapján kapott adathalmazból is levonható a teljes sokaságra vonatkozóan kellő pontossággal következtetés, úgy itt is, ha kellően sok adat gyűlik össze, az azokból számolt értékek jó közelítéssel meg fognak felelni a valóságnak. (Mivel az autószerelőknek nem tanítanak matematikai statisztikát és adatelemzés témában sem igazán van tantárgyuk, így nem csodálom, hogy nem érted...) Úgyhogy maradjunk annyiban, hogy ez a webes felmérés sem lesz rosszabb, mint az általad hőn szeretett csúti pohos által indított n+1. nemzethy konzultáció - sőt sokkal-sokkal közelebb lesz a valósághoz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Mert amit te beírsz, azt (is) fogja kiírni a következőnek"
Mint a hup.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez csak a ti "privilégiumotok" :)
Nekem az IT-ban dolgozol-ra "Nem" választ adva lazán mutat mindent :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Csak az eredmény érdekel" - hol is látunk ilyet...?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kb. annyit ér, mint a HUP szavazások (aminek egyesek szintén sok jelentőséget tulajdonítanak).
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Megspóroltam neked egy ócsárlást kört már előre.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A következő HUP kategóriánál simán elférne, a "Melyik a kedvenc bérkategóriád?" kérdés, nem?
READY.
??▓- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom azért a Fidesz által kreált kamu tisza adó kalkulátorra nagyon igyekeztél beírni. :D:D:D:D Persze neked mint vezető nem érdeked hogy Magyarországon is transzparencia legyen a bérekkel kapcsolatban, de az EU miatt szerencsére ezt is befogjátok szopni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az EU-s szabályozás szerint egy 1.3-2.2 milló forintos bérsáv feltüntetése egy munkakörnél teljesen rendben lesz, ezzel mivel leszünk előrébb?
Ha tartós rendszert építesz és okos csapatot nevelsz, akkor száz kiadásban sem érheti baj; ha csak a gépekre hagyatkozol, akkor egyszer jól jársz, máskor rosszul; de ha sem a rendszer nem bírja a terhet, sem a csapat nem tanul a hibákból, akkor minden egyes kiadás kockázat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ennek az lesz a vége, hogy csomóan megadnak valami randomat, hogy megnézhesse az eredményeket :D pláne az aki nem érintett, de szeretné látni. Szóval egy csak az eredmény érdekel gomb hasznos lett volna.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tyuk/tojas esete. Mindenkit csak az eredmeny erdekel...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vissza minden. Lehet választani olyanokat, is ahol nem kell megadni: Nem vagyok IT-s, munkanélküli, külföldön dolgozok. És akkor is megmutatja az eredményt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És tényleg. Igen, ez így elég korrekt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
6 milliónál nem lehet többet megadni, így sosem fogjuk megtudni, hogy akik az utolsó sávot X-elték be felette vannak-e, vagy alatta. Még az is lehet, hogy ez erősen torzítja az átlagot. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Napi 6 millió alatt nem is keres senki /s
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Havi 6 millió körül, vagy felette viszont egyre többen (most épp 10). És vsz. inkább felette, mert az 5-5,9 millió közti sávban nincs összesen annyi szavazat, mint az 5,9-6-ra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én keresek napi 6 milliót, csak az a baj hogy sehogy sem találom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez mutat is valamit? nekem nem tortenik semmi ha bekuldom...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mutat, s érzésre korrekt, reális számokat amúgy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
most mar nalam is, lehet a ceges firewall blokkolta. tenyleg eleg valos adatokat mutat amugy. (nekem 40-50 ezres kulonbseggel mutatja a median a fizum) mondjuk latvanyos , hogy mindig van egy szakasz aztan 30-35% kozott szunet es megint egy erős szakasz... Tippre nekem videk/fovaros kulonbseg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
glassdoor ...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondanám hogy Hays salary guide, de most megnéztem, és ...nem. Röhejes. (Emlékeim szerint már tavaly is vicces volt.)
Syseng. arch median br. 1.6M, nos... az majdnem 3x annyi mint egy 18 éves, félfogyatékos kezdő árufeltöltő bére. Már ha a pótlékait nem számoljuk, mert akkor csak 2x annyi.
Esküszöm nem értem, honnan jönnek ezek a röhejes számok. Közük nincs a valósághoz. 4-5 évnyi tapasztalattal bíró, biztos kezű ORA DBA-ra, vagy JBoss sysadmin-ra hónapokat kell várni. Az még nem arch, nem br. 1.6M-ért jön el, és szó nélkül lép. Épkézláb lvl. 2 Linux admin (mondjuk aki bele tud nyúlni a sudoers-be) nincs br. 1.5M alatt.
echo crash > /dev/kmem
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdekes dolgok ezek. Ki hogyan számol? Csak az alapfizetést számolni szerintem semmi értelme nincs, hiszen a plusz juttatások vagy potenciális bónuszok elég komolyan meg tudják dobni a fizetést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Cserébe az igazi cigány cégeknél a bónusz olyan mint a kutya vacsorája, és ha csak csúnyán nézel valamelyik nímand felettesre, máris levonogatnak majd belőle mondvacsinált behavior-issue címszóval. Vagy ha a csapat-lottón téged sorsoltak ki arra az évre, akkor az egészet elveszi a főnököd az adott éves osztásból. Mert a többi rabszolga a fülét-farkát behúzva elfogadta a játékszabályokat, és nem mernek összefogni h. kollektívan elküldjék a magyar vezetőséget a picsába hogy nem állt ki a dolgozókért az anyacéges szabályhozókkal szemben.
Még csak nem is kell közvetlen felettesednek lennie, a mátrix-elmebaj-szerveződésű cégnél mindenki a felettesed akármelyik távoli részén dolgozzon a cégnek. Elég ha magasabban áll a létrán, máris utasítgathat téged bárki. Ami nem nehéz, ha beosztott nélküli jobbágy vagy a létra legalján.
Magyarul a bónusz-t NEM számolod bele az éves fizetésedbe! Mivel az csak adHATó, de bármikor elvehető. Ha nem kapsz, szarul fog esni, de ezt várhatod alapvetően a munkáltatódtól. Ha meg véletlenül nem veszik el hanem mégis odaadják (és nem csak holmi redukált alamizsnát hanem annyit amennyivel amúgy kb. reálisan számoltál), akkor meg örülsz neki. Aki viszont fixen számol vele az éves költségvetésében, azt fogja érni kijózanító pofon (előbb mint utóbb).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De nem kötelező ilyen cégeknél dolgozni. Illetve ha ilyen cégnél dolgozol, akkor nyilván nem számolod bele a fizetésedbe a bónuszt, hiszen az elmúlt X év alapján tudod hogy mire számíthatsz (semmire). Azonban ha a bónusz és egyéb juttatások általában szoktak jönni, akkor én beleszámolnám.
Mondjuk képzeld el, hogy 1.5M bruttó alapbéred van, de a bónuszokkal és juttatásokkal együtt olyan havi 1.9M-el számolhattál az elmúlt 5 évben.
Kapsz egy másik munkáltatótól egy bruttó 1.7M ajánlatot, de semmiféle juttatás és bónusz nincs mellette. Akkor elfogadnád? Elvileg havi br. 200-al több, gyakorlatilag meg br. 200-al kevesebbért váltanál.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Brutto 100-200-as bérkülönbségekért pont emiatt még nem váltogat az ember. Mert a kurvanagy kockázatot amit bevállalsz a váltással, nem kompenzálja még ennyi pénz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak az alapfizetést számolni szerintem semmi értelme nincs
Kivéve abban az esetben, ha az érdekel, mennyit fogsz minden hónapban garantáltan hazavinni. :)
Minden másnak van egy szubjektív szorzószáma, amit az adott élethelyzeted alapján magadnak tudsz beárazni. Például nem mindegy, hogy a csoda-startup equity-det 30 vagy 60 évesen kapod meg. Vagy mondjuk céges kocsinál, hogy egyáltalán kell-e (akár n-edik) autó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Vagy mondjuk céges kocsinál, hogy egyáltalán kell-e (akár n-edik) autó."
Szerintem ez egy jó példa. Céges kocsinál mindenki akit ismerek eladta az autóját és átült a cégesbe. Én azt nem értem egyébként, hogy miért nem él ezzel a lehetőséggel sokkal több cég. Az igaz, hogy ismerek olyan céget, ahol céges autóként van tálalva olyan konstrukció, hogy amennyiben a lízing időtartama alatt lelépsz, akkor "early termination fee-t" kell fizetned. Na ezt azért nem nevezném kihagyhatatlan ajánlatnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"early termination fee-t" kell fizetned
Holnap szólok az itteni f.nak h. írja bele ezt is a fostos car policyba (még úgyis csak 36 oldalas)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem értem, hogy miért van úgy oda mindenki a céges kocsiért... Pláne, hogy eladja a sajátját, és ha kiteszik, akkor se céges, se saját kocsi, meg jövedelem sincs amiből lehetne venni... Mert amikor valaki cégessel jár, (megfigyelésem szerint) nem tesz arra külön félre, hogy majd ha kell, vehessen egyet azonnal.
Azt mondják, hogy nem kell rá semmit fizetni, még tankolni is lehet valamennyit a céges keretből magán használatra, húdejó.
De nekem az jut eszembe, hogy ahhoz, hogy személyes céges kocsit kapjon bárki, azt neki személy szerint kell kitermelnie, hiszen csak ő használja/élvezi, a többi dolgozó ebbe nem fog beletermelni. Ergo az a teljes költség amibe ez az "ingyen" céges kocsi juttatás kerül, akár munkabér is lehetne, amit sokkal jobban el tudna a legtöbb ember költeni, mint egy irtózat értékvesztést elszenvedő új autó...
Én tuti azt mondanám bárhol, hogy jól van nekem a mostani (használt) kocsim, kérem azt a 4 kilót pluszba. Elraknék az eddigin felül megtakarításba 3-at, a maradék százasból (átlagosan) meg kijön a kocsi minden fenntartása. Nyilván azt a tankolást fizesse a cég, amikor cégesen kell vele menni sokat (ha nem csak melóba járásra és magán használatra adnák a céges kocsit juttatásként, hanem egy munkaeszköz is).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Én tuti azt mondanám bárhol, hogy jól van nekem a mostani (használt) kocsim, kérem azt a 4 kilót pluszba."
Háát igen, de nem 4 kilóról van szó ilyen esetekben. Jellemzően bruttó 150-300k között vannak ezek a lízingek.
Miért nagyon jó? Manapság 6-8 millió forint egy pár éves korrekt használt autó, és ezt a pénzt nem kell egy használati tárgyban tartanod ami folyamatosan veszít az értékéből, fizeted rá a cascot, kötelezőt, szervízt stb...
"azt neki személy szerint kell kitermelnie, hiszen csak ő használja/élvezi, a többi dolgozó ebbe nem fog beletermelni."
Mivel másabb ez mint a fizetés? Ezeket az autókat nagyrészt operatív lízinggel hozzák el a cégek, szóval ez egy sima számolás, hogy mondjuk bruttó 250 ezer forintot bérként kifizetve 160 nettó jön ki belőle, összehasonlítva azzal, hogy ugyanezt a 250 ezret ha beleteszed egy autó lízingbe akkor mondjuk használhatsz egy 15-20 milliós új autót, nincs szervízköltség, gfb, casco, gumizás, értékvesztés stb...
"Pláne, hogy eladja a sajátját, és ha kiteszik, akkor se céges, se saját kocsi, meg jövedelem sincs amiből lehetne venni... Mert amikor valaki cégessel jár, (megfigyelésem szerint) nem tesz arra külön félre, hogy majd ha kell, vehessen egyet azonnal."
De ez egy személyes pénzügyi döntés. Ha valaki eladja a 6 milliós autóját és jár a cégessel, akkor azt a 6 milliót nem kötelező elkölteni. Ha tudatos vagy, megtartod a pénzt, és valami értékállóba teszed. Aztán ha kitesznek, akkor veszel valamit megint.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A lízink 150-300e, erre jön éves átlag 1.5 millió Forint egyéb költség (szervizek, gumicsere, tankolás ha nem kell melóidőben is ezzel menni, stb.) és havi 40e Ft cégautóadó. Ez megint havi kb. 150e, máris ott vagyunk, hogy 400e+ havonta.
Igaz, hogy drága egy jó használt kocsi, de a legtöbb embernek már van jó használt kocsija (annak legalábbis, aki olyan pozícióra jelentkezik, amihez céges kocsi is járna juttatásba...), így nem kell megvenni és mivel használt, az értéke java részét már elveszítette, nem kell sokat bukni.
Itt meg arról szólt a poszt, hogy sokan eladják ezt a jó használt kocsit a céges érkezése miatt. Ahelyett, hogy a lóvét kérnék és arra költenék, amire szeretnék, elvarázsolja őket a belefingásmentes új kocsi és még jobban elkköteleződnek a cégre, olykor plusz vállalást aláírva a kocsi miatt...
Annyiban másabb, mint a fizetés, hogy nem Te döntöd el mire költöd. Ráadásul beosztástól függően választhatsz autó kategóriából, azon belül ársávból, így még az autó választás sem teljesen szabad (a józan ész határain belül sem).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"erre jön éves átlag 1.5 millió Forint egyéb költség, Ez megint havi kb. 150e, máris ott vagyunk, hogy 400e+ havonta."
Félreérted. Ezek általában operatív lízingek, a lízingdíj (a havi 150-300e) tartalmazza az egyéb költségeket amiket felsoroltál, kivéve a cégautóadó.
"de a legtöbb embernek már van jó használt kocsija"
Ez sem jelenthető ki szerintem általánosságban.
"Ráadásul beosztástól függően választhatsz autó kategóriából, azon belül ársávból, így még az autó választás sem teljesen szabad (a józan ész határain belül sem)."
Ez sem általános. Van ahol a keretedből nemcsak azt választhatod meg hogy milyen autót szeretnél, de még egyénileg konfigurálhatod is.
Én sem azt mondom, hogy minden cég ennyire korrekt mint ahogy felvázolom, de van ilyen is, és ilyen cégeknél szerintem igenis érthető, hogy miért szeretik az emberek ezt a juttatást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerintem itt a sajatceg-re gondolt. a ceg neveben veszi az autot. lehet az adoja tobb, de sokmindent elszamolhat kiadaskent, ami meg a ceg adozasat csokkenti, meg afa visszaigenyles, stb.
kérem azt a 4 kilót pluszba
hat abbol kb 240k-t latsz a szamladon. maris nem annyira szep.
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha korrekt a cég ahol dolgozol akkor alkalmazottként is jó juttatás, hiszen gyakorlatilag a cégautó előnyeit élvezed alkalmazottként. Pl. gondolj a benzinkártyára. Egy bruttó juttatás ami alkalmazottként neked nettóként fog megjelenni, hiszen te is ugyanannyiért tankolnál a kúton az adózott jövedelmedből.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Br200-at sem fogsz kapni, ha a kp-t kéred kocsi helyett. Amiből marad mondjuk netto 120-130, attól függ hogy adózól.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy olyan benzinkártyára, amit
- csak meghatározott kutakon használhatok
- mindenféle magánhasználatot kifizettetik velem
Megtörtént eset 2023-ban. Nem véletlenül nem kértem se a cégautót, se az üzemanyag kártyát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha a magánhasználatot kifizettetik, az nem juttatás, hanem munkaeszköz. Még az adózása is más.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak nem szeretem, amikor egy munkaeszközt juttatásként akarnak csomagolni. Ezt sok cég eljátssza sajnos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem értem.
- Céges autó benzinkártyával, amiben nincs magánhasználat, vagy te fizeted, akár útnyilvántartást írsz, stb.
- Céges autó benzinkártyával, (akár végtelen)magánhasználattal, család is vezetheti, nyaralni is lehet vele, stb.
Az egyik munkaeszköz, a másik juttatás. Most direkt visszanéztem, idén eddig 2 db céges utat rögzítettem a kocsimhoz. Ügyfélhez nem járok. Akkor az enyém munkaeszköz vagy juttatás?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem saját cégre gondoltam, ott sima "adóoptimalizálás" lehet egy cégre vett autó saját névre vetthez képest a vásárlási konstrukció függvényében.
Én rendes nagycéges, alkalmazottként juttatásként kapott cégautóról beszéltem.
Nekem speciel jobban tetszene adott esetben plusz 240k szabadon felhasználhatóan, mint a lelkemet is odaígérni pluszba a munkámon felül egy céges kocsiért, ami papíron 400e havi költségként van elszámolva részemre juttatásként. Így olyan kocsit veszek ami nekem tetszik, nem figyelik folyamatosan merre járok szabadidőmben, nem kell figyelni kifutottam-e már a km limitből adott hónapban, satöbbi. Ja, és sokkal könnyebb munkahelyet váltani, mert nem kell a saját kritériumaimba felvenni a cégautót, merthogy ha váltok az is kell az új cégtől, mert a mostanit vissza kell adni. Ilyenkor nyilván lehet sajátot venni, de a valóságban aki cégautózik, az elsősorban az új helytől is azt akar (ez meg igazából bekorlátozza a lehetőségeit), utolsó utáni opcióként venne megint sajátot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem speciel jobban tetszene adott esetben plusz 240k szabadon felhasználhatóan, mint a lelkemet is odaígérni pluszba a munkámon felül egy céges kocsiért
Elég durva csúsztatás az, hogy a kocsiért a "lelkedet is oda kell ígérni", de a kocsi árát meg megkapod feltételek nélkül. :D
Elmondom, hogy szokott ez kinézni: valamilyen feltételrendszer alapján (jobgrade, ügyfélhez járás mennyisége, stb.) megállapítja a cég, hogy neked jár-e autó. Ha igen, eldöntheted, hogy kéred-e. Ha nem kéred, akkor oda szokás adni az autó költségét (nem a 400k-t, nem kerül 400k-ba, engedd el a 400k-t) a bruttó fizuddal. Viszont ha ezt az opciót akarod, akkor onnantól a te problémád a közlekedés.
Korábbi helyen volt olyan kolléga, aki ügyfélhez járós poziban volt, de nem kérte a kocsit. Mindenki kicsit furcsállta, de oké, ő dolga. Majd bejött, hogy akkor leadná a taxiszámlákat. :D
de a valóságban aki cégautózik, az elsősorban az új helytől is azt akar, utolsó utáni opcióként venne megint sajátot.
Na és ennek vajon mi lehet az oka? :) (Hint: "a legjobb autó a céges")
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyébként azért az a kényelmetlenség része valós, hogy adott esetben át kell valahogy kibicelni mondjuk egy váltási időszakot, vagy hogy van az úgy, hogy vissza kell adni.
Ezzel együtt azért még van még a pozitív oldalra is:
- alapvetően kisebb a kockázatod, ált max egy casco önrészig vagy szopóban, ha véletlen rommá törődik, majd intéz valamit a cég, nem neked kell a mindenfélével szopni (persze nyilván, ha ricsip valamelyik munkahelye, akkor nem igaz ez)
- nem a te neveden lakik még egy 10-20 milliós hitel, hogy aztán lehessen szopni, ha mondjuk lakáshitelt vennél fel, a cég meg foglalkozik a saját ilyen jellegű dolgaival, ahogy akar.
- Ha pl "sajnos" csak így adnak a cégnél emelést, akkor anyunak meg lehet indokolni, hogy miért kell mondjuk havi 300-at egy új autóba tenni, miért nem jó valami használt puttony másfél misiért :) És hát sajnos pont olyan volt csak, ami sport szettes :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Imho kétféle ember van, aki szerint nem jó a céges autó*, meg akinek már volt. :)
* Mivel látom, ezt ki kell emelni, benefit autóról van szó, nem a kulcsosról, amit reggel felveszel a telephelyen, este meg leadsz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem van az is, aki tudja, hogy jó, és kurvára szeretne egyet :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindenki másnak ott a remote
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ortogonális.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Remote dolgozva nem kell a gyereket iskolába vinni, bevásárolni menni, nyaralni menni, stb.?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annak idején bölcsődétől az általános iskola alsó tagozatáig BKV-val vittem a gyereket. Bevásárláshoz nem kell autó, nem feltétlenül a tízegynéhány kilométerre lévő plazákban kell vásárolni. Nyaraláshoz sem feltétlenül kell.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annak idején bölcsődétől az általános iskola alsó tagozatáig BKV-val vittem a gyereket.
A BKV rövidítésben a B a Budapestet jelöli, nálunk nincs olyan. Van valamiféle tömegközlekedés, 44 percet ír otthonról a Google Maps, ebből 39 perc a séta. Ez csak az odaút.
Ugye hacsak nem az utcáról dolgozom, akkor ezt napi négyszer kéne megtennem, ha remote-ban vagyok. Persze dönthetek úgy, hogy ha már eljöttem otthonról, akkor bemegyek az irodába – ez potom másfél óra oda, másfél vissza.
Következő kérdés? :)
Bevásárláshoz nem kell autó
Nem a f*szt nem kell, már bocsánat, két gyerekkel hetente megveszek egy púpos bevásárlókocsira való cuccot, cipelje haza buszon (ami óránként jár!), akinek tizenhárom anyja van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdekes, én mindig meg tudtam oldani. Amikor kis gyerekem volt, akkor is. Igen, volt hogy marha nagy szatyrokkal mentünk bevásárolni buszon, de persze a mindennapos cuccokat meg lehet venni helyben vagy útközben. Szóval hiába írod, hogy kell, nekem tapasztalatom van, hogy megy az anélkül. BTW négygyermekes családban nőttem fel, nem használtunk autót bevásárláshoz. Érdekes, a hatvanas években megoldható volt ...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdekes, én mindig meg tudtam oldani
Örülök. Bár nem emlékszem, hogy valaha lett volna olyan állítás részemről, hogy nem tudtad megoldani.
Igen, volt hogy marha nagy szatyrokkal mentünk bevásárolni buszon
Én például azóta nem csináltam ilyet, hogy van autóm.
Szóval hiába írod, hogy kell
Nem írtam olyat, hogy kell.
nekem tapasztalatom van, hogy megy az anélkül
Nekem is, aztán lett autóm, és azóta hál' Istennek van kényelmesebb módja a bevásárlásnak.
Érdekes, a hatvanas években megoldható volt ...
Most is megoldható. Továbbra sem állítottam ennek az ellenkezőjét.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bár nem emlékszem, hogy valaha lett volna olyan állítás részemről, hogy nem tudtad megoldani.
Valóban nem, olyan viszont volt, hogy "Nem a f*szt nem kell," - ami jelentéstartalmát tekintve hasonló.
Nem írtam olyat, hogy kell.
Lásd fent.
Most is megoldható.
Kissé ellentmondasz magadnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Nem a f*szt nem kell," - ami jelentéstartalmát tekintve hasonló.
Ha továbbolvasod ugyanazt a mondatot, ott lesz benne, hogy megoldható, csak nem akarok kínlódni vele. De tényleg örülök (no sarcasm intended), ha ti szívesen buszoztok a nagybevásárlással, egyértelműen Jobb Emberek vagytok a családunknál, és még a jégtakarót sem olvasztjátok annyira, mint mi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs nagybevásárlás (most már). A legközelebbi bolt (SPAR, Aldi) kb. másfél kilométer, általában hetente egyszer elmegyünk bringával, biciklinként két-két oldalzsák elegendő. Ha mégse lenne elég, elmegyünk még egyszer.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit vársz ettől a beszélgetéstől pontosan? Vállveregetést? Már megkaptad.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Feltetted ezt a kérdést magadnak is? Állításom volt, hogy nem szükséges az autó. Ebbe álltál bele. Én csak reagáltam rá.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebbe álltál bele
Mondjuk előbb válaszoltál te azt én hozzászólásomra, mint én a tiédre, de oké :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, igazából a céges autó vs remote workhöz nem jár céges autó szálba hoztad te bele azt (álltál bele, ha úgy tetszik), hogy nem is kell autó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen. És?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
és kérdés, hogy mit akartál ezzel :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy véleményt írtam le.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem is, aztán lett autóm, és azóta hál' Istennek van kényelmesebb módja a bevásárlásnak.
Adott esetben az, hogy megrendeled, és az ajtódig talicskázzák. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Helyettesítő terméket hoznak mindenből ami épp nincs kiszállítós raktáron.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mostanában ritkán vásároltunk így, korábban nálunk nem volt jellemző, de persze előfordult. Vagy jó volt, vagy visszaküldtük.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, amikor naivak voltunk, mi is csináltunk olyat, hogy pl. családi event előtt bevásároltunk így, aztán lazac helyett halrudat hoztak. Végül nem emlékszem, hogy visszaküldtük-e, de bármi is volt, nem volt lazac a másnapi kajához, amíg el nem mentünk érte külön.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Becsületükre legyen mondva, a Kiflinél pl. nincs ilyen, persze meg is fizeted a szolgáltatásbeli különbséget.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy apróságot tegyünk hozzá: Anno ugyanúgy 40 fillérért vehetted a zsemlét Bp-n, mint Zalaegerszegen vagy Nyúlon vagy Biharkeresztesen. Ergo nem érte meg sokat utazni a mindennapos árukért. Amikor bejött a szabad rablás szabad árazás, akkor már a kenyér és tej árában is jelentős különbségek alakultak ki településen belül is.
Régebben a tömegközlekedés is más volt. Talán jobb, sűrűbb járatokkal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, a sarki kisbolt jellemzően magasabb árakkal dolgozik, viszont közel van. Többek közt ezért is volt, hogy elmentünk messzebbre olcsóbb bevásárlásért, de szerintem autóval nem érte volna meg, ha a benzinköltséggel is kalkulálsz.
A tömegközlekedés szerintem nem volt jobb, legalábbis Budapesten. Annak ellenére mondom ezt, hogy nálunk kifejezetten rossz (egy buszjárat van, legsűrűbb időben tíz perc követési idővel, de legalább este hamar leáll :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ha remote-ról beszéltetek egész végig, akkor miért csak Budapest a példa? Nálunk (megyei jogú város!) a városközponttól 4-5 km-re nem tízpercenként jár a busz, hanem átlagban 6 óránként. Reggel kétszer, meg este kétszer. A fő útvonalakon tud csúcsidőben 15 perces követést, csúcsidőn kívül meg 30-60 perc.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ellentétben sokakkal, én nem tudok véleményt nyilvánítani általam nem ismert dolgokról.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kifli, Spar, Tesco nálatok nem szállít házhoz? Mert nálunk igen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kifli, Spar, Tesco nálatok nem szállít házhoz? Mert nálunk igen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
persze nyilván, ha ricsip valamelyik munkahelye, akkor nem igaz ez
Helyesbítek: a mostani munkahelye. Az előző 2-nél nem volt ilyen gond. Azok közül az egyik pl. messze magasan a legkorrektebb hely volt. Most belenyúltam szerencsétlenségemre.
A lizingcég meg mindenhol cigánykodik, a munkahely függvénye h. mennyire tudnak és akarnak a használónak kedvező kondiciókat kiharcolni, vagy csaknazt lesik melyiknél lesz a havi lizingdíj 500 HUF-al olcsóbb, cserébe meg a lizingcég kivesz minden engedményt, és a használó zsebére fognak minden szolgáltatást adni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mármint mióta emlékszem, veled mindig-mindig büdös gyökerek voltak a cégek, és mindenhol átverés meg kibaszás volt. Örömmel hallom, hogy ez nem teljesen igaz :)
(a kommentem meg alapvetően nem az ilyen napi használat körüli hülyeségerkől szólt, hanem úgy általában arról, hogy ha nem te vagy a lízing szerződésben, akkor az annak a mindenféle kockázatai sem a tieid. nyugodtabb alvás, kevesebb ránc)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem te vagy a lízing szerződésben, akkor az annak a mindenféle kockázatai sem a tieid. nyugodtabb alvás, kevesebb ránc
Elárulom én a lizingszerződést életemben nem láttam, amit a munkahelyem flottás embere kötött a lizingcéggel. Ìgy a tartalmát sem ismerhetem meg soha. Nem mutatja meg, pedig elkértem (volna) tőle. Az meg egyértelmű, h. alá sem írtam azt a lizingszerződést semmilyen szereplőként.
Viszont a munkahelyem aláíratta velem azt a salátapapírt, h. a céges autó szabályzatot megismertem, és magamra nézve kötelezőnek elfogadom. Na abban a szabályzatban minden bajért-szarért engem tesz felelőssé a flottás ember. A munkahelyem meg kb. automatikusan vonja le a fizetésemből az összes elképzelhető jogcímen a pénzt. Pl. defektért tőlem vonják le a fizetésemből az új abroncs árát. Szélvédő javítás / csere detto, casco egyiket sem fedezi. Jah, a casco szerződést sem nézhetem meg h. igaz-e hogy nem fedezi, vagy csak behazudják nekem.
Tehát NEM, nem igaz h. mivel nem te kötötted a lizingszerződést a lizongcéggel, semennyire nem érint amiben azok ketten megegyeztek. Mert nyilvánvalóan az összes költség dolgozóra hárítása (a háta mögött persze, mert a dolgozót nem kérdezik meg erről) volt a záloga h. alacsony legyen (a munkáltatóm zsebéből) a havi lizingdíj. A dolgozó kárára lehetett csak lejjebb menni a havidíjjal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
my point stands ;)
Én bármikor megnézhettem volna a cascot, és nem voltak ilyen jellegű agyfaszok a szabályzatban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Pl. defektért tőlem vonják le a fizetésemből az új abroncs árát. Szélvédő javítás / csere detto, casco egyiket sem fedezi. "
Jézusom, hát ilyen feltételekkel persze hogy nem akkora buli...
Normális casco önrész nélkül fedezi a szélvédő kárt, amúgy meg 10% vagy 150k önrész. Ha önhibádból totálkárra teszel egy 20 milliós autót, akkor belefér az a 150 ezer. Nyilván nem annyira megérős kérni egy drága autót ha rádhárítják a fenntartási költségek egy részét... Hülyék.
Egyre kíváncsibb vagyok melyik cég ez :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
10% vagy 150k önrész
Ha önhibádból totálkárra teszel egy 20 milliós autót, akkor belefér az a 150 ezer.
Fordítva, nem? 10%, vagy minimum 150k. :)
Ha taccsra vágod a 20M-es autót, az általában inkább 2M, mint 150k.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jogos :) Jó nagy baromságot írtam :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert amikor valaki cégessel jár, (megfigyelésem szerint) nem tesz arra külön félre, hogy majd ha kell, vehessen egyet azonnal.
Vagy csak nem címkézik fel a megtakarításaikat, hogy ez most autóra kell, ez meg arra, hogy menjünk olaszba'. Miért tennék "külön" félre? Minden hónapban félreteszem, amit félre akarok tenni, aztán ha kocsit kell belőle venni, akkor azt veszünk, ha meg mosógépet, akkor azt.
kérem azt a 4 kilót pluszba
Nyilván azt a tankolást fizesse a cég, amikor cégesen kell vele menni
Full el vagytok tájolva. 400k-t alapból nem kapsz, pláne IC-ként kocsi helyett. 300k-ért már hálát adhatsz, hogy milyen jófej a cég. Majd miután megkaptad a kocsi/benzinkártya rád eső költségét a bruttó fizudba, még szeretnéd, hogy azért tankolják meg a privát kocsidat? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Alapvetően a racionalitás az mögötte, hogyha összehasonlítod az alábbi két esetet:
-a munkáltatód a rád szánt bérköltséget mindenestül kifizeti neked, adózva, és a nettódból te magánszemélyként lízingelsz egy autót
-a munkáltatód a rád szánt bérköltség egy részéből cégként lízingel egy autót, leírja költségként, és a maradékot megkapod adózva, nettóban
akkor a második esetben te és a cég együtt jobban jártok anyagilag. Nem fogod tudni ugyanazt az összeget megkapni nettóban, amennyibe amúgy a lízingelés kerül a cégnek. Itt egy-két százezer forint különbség is lehet havonta.
A kockázat, ahogy írtad is, ha olyan helyre váltasz, ahol nincs céges kocsi. Emiatt a cégnek ez munkaerő-megtartó funkcióként szolgálhat.
Munkavállalóként olyankor jön jól, ha valaki sokéves távlatban tervez maradni egy cégnél, vagy olyan pozícióban van, mint mondjuk sales, ahol kb. bárhová megy, tipikusan ott is kap hozzá céges autót.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én azt nem értem egyébként, hogy miért nem él ezzel a lehetőséggel sokkal több cég.
Mert alsó hangon 300k költség per hó, és milliós IT-s fizetés ide vagy oda, az elég számottevő része a csomagnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem nem alsó hangon 300, az már egy erősen prémium kategória. Alsó hangon mondjuk 200k (Corolla, Octavia kategória), ami nem egy akkora durranás. Választható juttatásként egy nagy cégnél beleférne. Személyes példa az a cég ahol korábban dolgoztam, ott a céges autó sokkal nagyobb megtartó erő lehetne (ahogy te is írtad), ha nem lenne a béna policy (pl. early term. fee, csak a munkavállaló vezetheti az autót, feleség nem). Nagyon kevesen éltek vele a policy miatt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
csak a munkavállaló vezetheti az autót, feleség nem
Mondjuk ezt se tudom hova tenni, a lízingcégnek pl. tapasztalat alapján kurvamindegy. Mindegyik adott bianko papírt a meghatalmazáshoz, kitöltöm aztán be a kesztyűtartóba. Akkor ott a munkahely (HR, policy) volt a komplett hülye. Eleve úgyis leverik rajtad, akkor meg nem tökmindegy h. személyesen Te v. a családtagod volt? Így is úgyis Te leszel elszámoltatható. Máskülönben hogy gondolták számonkérni? Iroda parkolójában razziáznak, hátha az asszony hozta be a férjét dolgozóba? Lestetik a házadat magánnyomozóval, kit lát beszállni a bal egybe mikor elindul a kocsi? A rendőr magasról szarik rá, ki vezeti a kocsit, amíg a vezető papírjai rendben vannak, és a kocsi nincs körözés alatt.
Amíg nincs semmi, eleve nem derül ki a dolog. Ha meg baleset / káresemény van, ott kibukik a nem-cég-alkalmazott személye, ha a házastárs oda áll h. visel minden következményt? Nyilván ha büntetőügy lesz belőle, akkor a tényleges sofőrt ítélik el, de a lízingcéget / munkahelyet miben éri kár, ha a "legális" használó ugyanúgy felelősségre vonható?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem így lehet munkaeszközként elszámolni, nem pedig juttatásként. Ha azt mondják, itt a céges autó, ezzel járhatsz munkába, ügyfélhez, viszont csak munka céljára használhatod, akkor biztos, hogy másként adózik a cég, mintha azt mondanák, hogy nesze, használd, a munkára költött benzint kifizetjük, de egyébként mehetsz vele magáncélra is, az egyfajta juttatás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az áfát lehet visszaigényelni az üzemanyag után, ha nem juttatás, hanem munkaeszköz, de akkor meg menetlevél írkálgatás van. De majd könyvelős hup-os felokosít minket, ha baromságot írtam.
De ez mind nem válasz arra, h. ha juttatásként kapta a dolgozó, akkor miért nem vezetheti az asszony is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha évente 1 db céges utat sikerül beírni az útnyilvántartásba, akkor az adó ~fele ki van pipálva, a maradék 364 napban nyugodtan vezethetné más is, legalábbis adózási szempontból.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mennyire jellemző IT-s cégeknél a céges kocsi? Szerintem rohadtul nem, max ott ahol field szervizesként kell rohangálni. Na meg mondjuk a SAP-nál ahol a takarítónak is adnak kb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy ott, ahol a cégnek olcsóbb egy autót adni juttatásként, mint pénzt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem nagyon is korrekt példa az SAP, ahol az engineerek is kapnak autót juttatásként, magánhasználatra. Azt pláne nem értettem soha, hogy ugyanannál a cégnél egy line manager miért kap autót miközben az engineer nem...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1, nem is értem, hogy lett ebből hirtelen valami negatív példa. Tudtommal a SAP-nál is csak opcionális juttatás az autó, lehet helyette mást kérni (gondolom pénzt)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kevésbé jellemző, de inkább csak példa volt, hogy valami értékesebbet is mondjak annál, hogy 50k szépkártya
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálunk (volt munkahelyem) bizonyos szintű (nem túl magas) vezetői beosztástól felfelé adtak minden további nélkül. Egy idő után meg is lehetett venni. Részleteket nem tudom pontosan természetesen, én nem olyan beosztásban voltam, meg egyébként sem vezetek autót :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy idő után meg is lehetett venni
Mikor lejár a lízing, és a lizingelő cég visszavenné, felajánlja neked mint eddigi használónak. Általában irreálisan magas áron (eurotax árnál magasabban). Ha ezt nem fogadod el, meghírdetik HAHU-n, vagy valamelyik kereskedésen keresztül. Ha ezt kideríted v. nézed a HAHU-t célirányosan abban az időben, akkor az eredeti pofátlan ajánlat alatt jóval is meg lehet venned a régi autódat. Kollégàk közül volt aki így csinálta, mert amúgy a lízingcégek szeretik hülyének nézni a használót, főleg ha be is szopattak a szemét kondicióikkal a munkáltatódon keresztül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Általában irreálisan magas áron (eurotax árnál magasabban)
Nem feltétlenül. Valahol elővásárlási jogod van, az a legjobb, mert olyan áron veheted meg, amennyiért egy neppernek is megéri még megvenni (mert várhatóan profittal tudná továbbadni)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ald is piaci ár fölött akarta odaadni a Toyota-t, Business Lease meg a mazda-t. Több kolléga is hasonló fölélőtt ajánlatokat kapott. Akik megvették, mind kereskedőtől vették meg utána, nem a lízingcégtől közvetlenül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A mostani helyen nem tudom, hogy van, korábbinál az volt, hogy a kereskedők licitáltak a kocsira, te meg a győztes liciten elővásárlási joggal elvihetted.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom itt most hogy fog menni. Kifejezetten gáz, ahogy az itteni flottás ember működik. De biztosan valakinek a valakije, mert érinthetetlen 10+ éve. Akivel beszéltem (sokan voltak) senki nem elégedett vele, de hát a HR/benefit/finance részleg már csak ilyen, róluk valamiért nem szokott NPS survey jönni, ahol értékelni lehetne a munkáját. Mind szakmailag, mind emberileg.
Nagyon vacillálok h. megvegyem-e, mert az AI hullám, köccségcsökkentés és minden más abba az irányba lejt, ami miatt nemrég jelentősen lecsúszott a gatyája a cégnek. A kocsi választék szépen lefele lépett szintet. Visszalépni tapasztalatok alapján nem fognak (5 éves távlatban biztosan nem), ha eljutott ide a cég, innen felfele lépni már kurva nehéz lesz. Mert a nyugati tulaj hallani se akar majd róla, a magyar vezetőség ott baszta el h. belementek a csórósodásba. Kompletten a kocsit elvenni is csak azért nem merték, mert 200+ kocsis ember mondott volna fel rövid távon. Jellemzően kulcsemberek (linemenedzserek, PM-ek, senior-staff mérnökök, architektek és hasonlók). Nem egy pozitív felfele szálló cég-jövőkép.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
megvegyem-e, mert az AI hullám, köccségcsökkentés és minden más abba az irányba lejt, ami miatt nemrég jelentősen lecsúszott a gatyája a cégnek.
Abban, hogy most megvedd-e mennyiben érdekes, hogy milyen a cég állapota egyébként?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem most, hanem amikor 2 év múlva lejár. Előtte definició szerint nem. Viszont addigra tovább romolhat a költségkeret, amiből akkor lehet majd válogatni, kevés szempontból fog megfelelni (kategória, méret, felszereltség, car policy újabb nekem hátrányos rendelkezései), ilyesmik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
akkor valamit teljesen félreértettem, nekem a megvegyem-e azt jelenti, hogy a végén megvedd-e magadnak :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig jó helyen jársz :) Ha annyival rosszabb lesz a kocsikínálat, megvegyem-e akkori áron és akkor ugrik a benzinkártya.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megveszed, kapsz egy újat, azzal jár az asszony :D
És persze tankolod mindkettőt ugyanazzal a kártyával, rendes cigány módjára :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megannyi opció, és lehetőség! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálatok nem kell km állást leadni tankolásnál? Vagy nem baj, hogy 16 l/100km-re jön ki a fogyasztásod? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálatok nem kell km állást leadni tankolásnál?
Dependson, volt már, amikor épp nem kellett :)
Vagy nem baj, hogy 16 l/100km-re jön ki a fogyasztásod? :D
Azon spec röhögtünk többször a kolléganővel (mellesleg pont a CFO volt :) ), hogy ugyanazzal a motorral (igaz nem ugyanabban a kaszniban) ő kb 6.5 literrel járt, én meg 9-el. Pedig nem cigánykodtam ki belőle, eskü... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
AZ a közel másfélszeres fogyasztás mutatja, mennyire van kímélve az autó, illetve mennyire tud optimálisan dolgozni az, aki a bal egyes ülésben ül. És egyébként a nafta sem mindegy - nem hittem amíg nem tapasztaltam - bevásárlóközpontos 95-ös, ugyanaz az útvonal, ugyanakkora terhelés, hasonló sebesség/forgalom 6.8-7 l/100km, 100-as prémium benzin 5.9-6.5l/100km.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, meg azt is, hogy a két kaszni közt volt vagy 200 kiló különbség, meg azt, hogy a kollegina rengeteget tolta le vidékre, szóval a terhelés nagy része pálya volt, nekem meg nem (nyilván, mikor ott mentem, akkor nekem se annyit evett).
De természetesen nekem nyilván nehezebb volt a jobb lábam, ugye pl a céges autó egyik előnye, hogy valójában le lehet tojni a fogyasztást. :) A másik, hogy valójában nem muszáj hímestojásként bánni vele. :)
(De egyébként azt, hogy a mazda 2l-es szívóbenzin motorja, amit teljesen nyilvánvalóan pörgésre hangoltak /a sport mód kb annyi, hogy 3000 az alapfordulat/, rettenetesen kíméletlen bánásmódként élte volna meg, hogy nem 2500-on poroszkált folyamatosan, hát azt kétlem.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"a céges autó egyik előnye, hogy valójában le lehet tojni a fogyasztást"
Ami a cégnek rossz, az neked is rossz. Sajnos ez a tulajdonosi szemlélet az emberek döntő részében nincs meg - mindegy nekik, hogy a cég másra mennyit költ, milyen extra kiadásai vannak, vagy mennyit nem spórol meg, mert így tekintenek más dolgokra is - mondván a fizetésemet megkapom, nem lenne több akkor se', ha spórolnék a cégnek...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem én, hogy a szokásos nézőpontodból ez így tűnik :)
De egyrészt, ebben a buliban bizony nekem nem az az érdekem, hogy a cég másra költse az én juttatásomat. Én azért dolgozok, ő meg ezzel ellentételezi. Az teljesen nonszensz, hogy ha én mégiscsak kicsit visszaadok a cégnek, akkor majd neki jó lesz. Persze, vidd be a fizud 5%-át nyugodtan, hogy mégsem kéred. Az bizony a cég dolga, hogy számoljon azzal, hogy esetleg ki kell fizetni a járandóságom.
Másrészt, az én seggem alatt pl azért volt ez a konkrét kocsi, mert nem szartam le, hogy mi van a céggel. ;) Ezért aztán a főni úgy gondolta, hogy ez az én juttatásomba belefér, és olyan kocsit tett a seggem alá, amitől én jól éreztem magam :)
Harmadrészt hidd el, hogy a főnököm pontosan tudta, hogy az a legyen mondjuk havi 20k plusz benzinköltség (abból kijön mondjuk úgy 1200km-es futásra jutó többlet, szóval valójában igen nagy vonalúan számoltam) kb az egyik legjobban elköltött 20k-ja volt, mert egyébként a mindenféle összköltségemben már kb kerekítési hiba, így meg gyak fityingekért alá tudja támasztani az egyik fontos emberének, hogy pl azért jó neked itt, mert nem kell hülyeségekkel baszakodni, és téged is becsülünk annyira, hogy az adott körülmények között legyen neked jó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"nekem nem az az érdekem, hogy a cég másra költse az én juttatásomat" - magasabb fogyasztás miatt mnagasabb üzembentartási költségek pl... Máshol költ el pénzt, amit rád is költhetne akár...
"olyan kocsit tett a seggem alá, amitől én jól éreztem magam" - A "jól érezted magad"-hoz ezek szerint nálad hozzátartozik a "fogyasztás nem számít, nem én fizetem" alapon nyomni neki ahogy csak lehet - te tudod, de gondold végig, hogy saját zsebből mennyire figyelnél oda a fogyasztásra, az autó kímélésére...
"vidd be a fizud 5%-át nyugodtan, hogy mégsem kéred" - nem erről beszéltem, hanem arról, hogy tulajdonosi szemlélettel nem csinálunk fölösleges költséget a cégnek. Tankolásban sem, egyebekben sem. Az, hogy "demegtudommagyarázni" az megint csak a "lesz@rom, hogy mi a jó a cégnek, és áttételesen nekem (v.o.: tulajdonosi szemlélet)" hozzáállás.
Tudom, hogy pl. a notebook-om nem mai gyerek (tpm 1.2 - nem felel meg Windows11-hez ugye), de mivel azon Linuxot használok, így nem rohantam elsők között cseréltetni zsír új W11 futtatására alkalmasra. Kevesebb, mint egy havi nettóm? Nagyjából igen. És? Ezt _sem_ kell a munkahelyemnek elköltenie, Spúrság? Nem gondolom annak - sokkal inkább ésszel, gondolkodva költeni a pénzt. A sajátot _is_ és a cég pénzét is. Persze ezt a szemléletet egyrészt otthonról kell hozni, másrészt meg kell rá érni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Máshol költ el pénzt, amit rád is költhetne akár...
Elméletileg igazad van, de ez egy elég erős "akár" :D
Persze ezt a szemléletet egyrészt otthonról kell hozni, másrészt meg kell rá érni...
Le kellene szállni a magas lóról egy pillanatra, és körbenézni a világban. Alkalmazottként tízből kilenc cégnél (de talán keveset is mondtam), nem vagy semennyire motiválva arra, hogy tulajdonosi szemléleted legyen. Egyszerűen amíg a kompenzációs struktúra úgy van kialakítva, hogy ne érdekeljen a cég eredménye (sem a nyereség, sem a veszteség!), addig teljesen irracionális elvárni bárkitől, hogy önszorgalomból foglalkozzon vele.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1, illetve nem az én feladatom eldönteni a cég hw stratégiáját. Lehet hogy több költséget okozok azzal hogy megbontom az egységes laptop lecserélési irányt a régi laptopomhoz való ragaszkodással.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jah, arról ne is beszéljünk, hogy hogy működik a budgeting. tl;dr ha nem költöd el a pénzt, akkor jövőre annyival kevesebbet kapsz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a kijelentés így a magyar közszférában igaz. Mindig. Versenyszférában ritkábban fordul elő.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Versenyszférában ritkábban fordul elő.
Nem tudom, hogy a magyar közszférában hogy megy a budgeting, de versenyszférában is van bőven ilyen, legfeljebb nem mondják ki olyan nyíltan.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahány multinál megfordultam, mindenhol ment a világsóher fillérbaszás, aztán meg az észnélküli pazarlás december 2.-3. hetében, meg a gondterhelt fejvakarás h. " 'sszátok meg, be kéne még vállalni ezt a tréninget gyorsan szenteste előtt! Tudom Józsi h. már te is rég szabadságon vagy, de el kell költeni még ezt, különben jövőre még ennyi tréningbüdzsét se kapunk."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdekes, eddig a többség, ahol megfordultam, alkalmazott valamilyen teljesítményértékelési/bonusz számítási rendszert, és mindegyikben ott volt elemként (hol több, hol kevesebb, de még így is jelentős súlyt kapva) a cég éves eredménye, illetve az eredményes működés bizonyos mutatói.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mekkora része volt ez az input a teljes éves kompenzációdnak, százalékosan?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A legtöbb esetben a saját értékelés, a terület eredményessége és a cég üzleti eredménye nagyjából hasonló arányban volt benne, de ez akár egy cégen belül is változott évről évre. Plusz ugye több helyen létezik munkavállalói részvényprogram is (az éves teljesítménymenedzsmenttől függetlenül), ami megint csak tulajdonosi szemléletet erősítő juttatás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy darab százalékos értéket szeretnék csak kérni. Az egyszerűség kedvéért legyen az aktuális munkahelyed utolsó lezárt pénzügyi éve alapján.
Példaszámítás: a célok 100%-os teljesítésekor jár +1 havi bónusz, vagy az egyszerűség kedvéért az éves bruttód 8%-a. Tegyük fel, hogy a bónusz célkitűzésnek a negyede kapcsolódik a cég adózott eredményéhez, a maradék 75% a te egyéni teljesítményértékelésed. Ebben az esetben a válasz 2%.
Na, én ezt a számot szeretném hallani tőled, ha nem titok. (Ha titok, akkor mondd azt, de hagyjuk a bullshitet, kérlek.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennél: "a saját értékelés, a terület eredményessége és a cég üzleti eredménye nagyjából hasonló arányban volt benne" részletesebben, pontosabban nem tudom körülírni. Ha neked a 25% és a 75% nagyjából hasonló arány, akkor azt tudom mondani, hogy nálam nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez még mindig nem egy százalékos érték, ne maszatolj már. :D
Engem nem az érdekel, hogy a bónuszkifizetés képletében mekkora a cég eredménye, vagy hogy mennyi bónuszt kapsz. Egyetlen arányszám érdekel, X/Y, ahol X a céges eredmény által közvetlenül meghatározott éves juttatásod mértéke, és Y a teljes éves juttatásod, alapfizetéstől cafeterián át a kedvezményes családi mobilflottáig.
De pontosan tudom, hogy azért nem mondtál számot sokadjára sem, mert egy bullshit az egész. Minimális mértékben befolyásolja a cég adózott eredménye a te Tulajdonosi Szemléletű Fizetésed, mert ha nem így lenne, már büszén ideírtad volna a százalékot, és az orrom alá dörgölted volna, hogy mennyire igazad van. Úgyhogy én itt el is engedtem a dolgot, egy élmény volt (megint).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálunk amúgy ez a szám konkrétan 15%. Az éves bónuszom 15%-a múlik, a department eredményén. És ez nem egy bullshit mérőszám, hanem tényleg volt olyan év amikor mondjuk 30% volt (tehát 5% bónuszt kaptunk kb. a 15 helyett.)
Ettől függetlenül én is azt mondom, hogy a tulajdonosi szemlélet bizonyos cégméret fölött csak management bullshit. Olyan pénzek mennek el bődületes baromságokra, hogy ahhoz képest a céges autó benzinfogyasztása meg amortizációja az lófütty. Pláne, hogy a céges autók általában nem a cég vagyontárgyai, hanem kvázi bérelt autók (operatív lízing).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kérdés az volt, hogy ez q tejes (éves) fizetésesnek hány százaléka (ha jól sejtem ez egy nagyon kicsi szám lesz). Ezét mondja gelei, hogy BS a "tulajdonosi szemlélet"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hmm, fáradt vagyok. Azt akartam kinyögni, hogy az éves fizum 15%-a a bónusz, ha 100%-ra van értékelve a department. Ennél lehet több és kevesebb is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy multinál simán van olyan vezetői szint, ahol pár millió euró megtakarításért le se hajolnak, mert az ezrelékét se tesz ki az éves költségeknek.
Ha tartós rendszert építesz és okos csapatot nevelsz, akkor száz kiadásban sem érheti baj; ha csak a gépekre hagyatkozol, akkor egyszer jól jársz, máskor rosszul; de ha sem a rendszer nem bírja a terhet, sem a csapat nem tanul a hibákból, akkor minden egyes kiadás kockázat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem érted.
Keresel mondjuk évente 25 milliót. Ebben benne van minden, az alapfizu, a cafeteria, az óvodai támogatás, mittudomén. Ebből a bónuszod mondjuk 2.5M. A bónuszod 15%-a céges eredményfüggő (nem department, de mindegy, most elfogadom)
Ebben az esetben a válasz: (2.5*0,15)/25 = 1,5%, azaz egy egész öttized százalék, ennyire függ a juttatásod a cég department teljesítményétől.
Nvm, láttam a helyesbítést fentebb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez egy része a juttatás - céges eredmény kapcsolatának. A másik a bérek/bérsávok változása. Mert bizony egy gyenge év után a fizetés is gyengén fog (ha fog...) emelkedni...
Azt kell megérteni, felfogni, hogy a cég a bevételeit költheti el, abból kell mindent _is_ finanszíroznia, a béreket ugyanúgy, mint a széket a hátsód alatt vagy épp a klotyóban a papírt meg a szappant - és igen, a fizetésedet meg annak közterheit is. És ha kevesebb megy el fölöslegesen működési kiadásokra, akkor a fizetésre, székre, meg klotyópapírra és szappanra több fog maradni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A másik a bérek/bérsávok változása
Nagyon ritkán változik éven belül a bérsáv. Csökkenni meg aztán végképp csak elvétve szokott. Ez megint csak bullshit.
Azt kell megérteni, felfogni, hogy a cég a bevételeit költheti el, abból kell mindent _is_ finanszíroznia
Azt kell megérteni, felfogni, hogy a fenti mondat nem csak irreleváns, hanem tévedés is.
És ha kevesebb megy el fölöslegesen működési kiadásokra, akkor a fizetésre, székre, meg klotyópapírra és szappanra több fog maradni.
Szappanra, és osztalékra! :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A bérsáv éven belüli változását egy szóval sem hoztam ide, azt mondtam, hogy a kifizethető bérek és egyéb juttatások változása a legtöbb esetben kifejezett függést mutat a cég előző éves eredményétől.
Igen, ha két lépést hátrébb lépünk, akkor a cég a bevételei mellett a befektetők, illetve a tulajdonosok pénzét is elköltheti - de ezeket vissza kell fizetni valamiből, ami egy jól működő cég esetén a nyereségből történhet, ami a bevételből "marad". Azaz végső soron ezt is a bevételből kell kifizetni.
"és osztalékra" - amit kik kapnak? Na kik? A tulajdonosok. És ahol van munkavállalói részvényprogram, ott a dolgozó is kap osztalékot, ha a cég eredményes. (És szappanra is - lehet, hogy neked mindegy, hogy gagyi legolcsóbb szabban meg smirgli budipapír van a klotyón, vagy épp egy-két szinttel minőségibb dolgok, de a dolgozói jól léthez ezek is hozzátartoznak, nem csak a fizetés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azt mondtam, hogy a kifizethető bérek és egyéb juttatások változása a legtöbb esetben kifejezett függést mutat a cég előző éves eredményétől.
Nem értem ennek a relevanciáját, amikor a kérdés "az aktuális munkahelyed utolsó lezárt pénzügyi év[éről]" szólt. Tehát vagy volt soron kívüli béremelésed (a cég eredményessége miatt), vagy irreleváns a kérdés szempontjából.
Igen, ha két lépést hátrébb lépünk, akkor a cég a bevételei mellett a befektetők, illetve a tulajdonosok pénzét is elköltheti
Sőt, akár hitelt is vehet fel, de továbbra sem értem, miért erről beszélünk a konkrét számok helyett.
És ahol van munkavállalói részvényprogram, ott a dolgozó is kap osztalékot, ha a cég eredményes.
És nálatok van? Na, tök jó, akkor ezt is számold hozzá, amikor a százalékos értéket kiszámítod.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért is nem releváns a cég előző éves eredményessége a bérezés változása szempontjából? Mi alapján tervezhet egy cégvezető, ha nem a korábbi év(ek) eredményei és az üzleti környezet várható alakulása alapján, nem?
"Sőt, akár hitelt is vehet fel,"
Ezt ugyan miből is kell majd visszafizetni? Igen, a bevételekből. A "befektetők pénze" kifejezést nem akartam részletezni, hogy milyen formában "húzza be" a cég: kötvény, részvény, hitel, vagy épp a maffia a forrás - teljesen mindegy, ezeket a pénzeket vissza kell fizetni.
A MRP egyrészt juttatást jelent, másrészt de jure és de facto is tulajdonhányaddal bír a dolgozó a cégben, azaz remélhetőleg úgy szemléli a cég működését, hogy "az enyém is".
Te azt mondod, hogy a tulajdonosi szemlélet marhaság, én meg azt, hogy nem az, mert minden fölöslegesen elköltött pénz csökkenti a dolgozókra fordítható kiadásokat is.
Visszafordítom a dolgot az elejére: mennyivel lesz kevesebb neked akkor, ha nem 46-os lábbal, betonbakancsban nyomod a gézt a céges autóban, hanem takarékos vezetéssel, ésszel, kíméletesen hajtod a cég tulajdonát képező járművet? A pöcsméregetést hagyjuk, meg a "tovább tart az út" baromságot is - járok sokat autóval nagyobb távolságokra - nem releváns az az időkülönbség, amennyivel tovább tart egy út, ha mondjuk nyugodt 110-115-ös tempóban megyek az autópályán ahelyett, hogy 130-cal (és bő egy literrel magasabb fogyasztással) kocsikáznék. Semmivel sem lesz nekem kevesebb attól, hogy kímélem, és takarékosan használom a saját és a céges erőforrásokat is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért is nem releváns a cég előző éves eredményessége a bérezés változása szempontjából?
Zeller, a válasz a kérdésemre egy darab szám. Minden más, amit itt előadtál, az irreleváns. Ez is.
Te azt mondod, hogy a tulajdonosi szemlélet marhaság
Nem mondtam ilyet, te hazug fasz. Azt mondtam, hogy a legtöbb munkahelyen irreálisan alulreprezentált a cég teljesítménye a te juttatási csomagodban. Valószínűleg nálatok is, különben sivalkodás helyett már megmondtad volna a százalékot. :D
ha nem 46-os lábbal, betonbakancsban nyomod a gézt a céges autóban
Most direkt visszanéztem neked az appban, az utolsó három utam a cégessel 3,9-es, 4,8-as és 4,3-as fogyasztásra jött ki. Benzines! SUV! Majd ha ti is megugrottátok ezt, akkor pofázzatok betonbakancsról, jó?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy darab számot nem lehet mondani, mert a 30+ év alatt volt sokminden. De ha kell szám, akkor mondok egyet - cég és időszak megadása nélkül - ahol legfeljebb 3 havi alapbérnek megfelelő bónusz, és a a saját célok, a terület céljai, illetve a cég teljesítménye, amiben kiemelt súlya volt a nyereségnek közel azonos súlyt kapott - azzal, hogy ha a cég eredménye legalább x, akkor fizethető bármilyen bónusz, és a terület illetve a saját (azaz az adott dolgozó számára kitűzött/előírt) célok teljesülése esetén a három mutató alapján jött ki, hogy mennyi az annyi. Mivel a cég nyeresége volt a döntő abban, hogy van-e, és mekkora bónusz, így az éves 12+(1...3) havi pénzből kb. 8-10%-ot jelentett az, hogy hogy ment a cégnek az évben.
"Most direkt visszanéztem neked az appban, az utolsó három utam a cégessel 3,9-es, 4,8-as és 4,3-as fogyasztásra jött ki. Benzines! SUV!"
Akkor nem te vagy, aki azzal jött, hogy tök mindegy, hogy neki másfélszer annyit fogyaszt a céges kocsija, mint a kolléganőjének... Bocs, összekevertelek valakivel ezexerint...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, nem is volt ez olyan nehéz. Szerintem a 8-10% már átlagon felüli, de még ez sem valami sok. Erről beszéltem egész eddig.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Adott esetben ha nem lett volna meg az elvárt céges eredmény, akkor abból a legfeljebb 3 hónapból egy eléggé minimális (~1hónap) került volna kifizetésre...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én ezért nem tudom az egyszeri FTE-t hibáztatni. Minél kevésbé függ össze a kompenzációd a céges eredménnyel, annál jobban arra vagy motiválva, hogy leszard az egészet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És egyébként a nafta sem mindegy - nem hittem amíg nem tapasztaltam - bevásárlóközpontos 95-ös, ugyanaz az útvonal, ugyanakkora terhelés, hasonló sebesség/forgalom 6.8-7 l/100km, 100-as prémium benzin 5.9-6.5l/100km.
Én ebben még most sem hiszek :D
Meggyőződésem, hogy placebo. Érzetre mindig kijön, hogy a prémiummal jobb lenne a fogyasztás, de nem tudok ugyanolyan körülményeket teremteni egy teszthez, amiben ne lenne zaj. Most valamennyit segít, hogy az új kocsinak már van appja, ami rögzíti az utaknak a paramétereit, de azért így sem valami objektív a kísérlet.
Ha a reggeli csúcsban megyek dolgozni, akkor 4-5,5 között van a fogyasztás, de hát már az intervallum alja és teteje között is óriási a különbség, úgyhogy passz.
Anekdotális bizonyításnak még bedobom, hogy amikor az első céges kocsimat kaptam, a flottakezelő csaj a lelkemre kötötte, hogy csak a legolcsóbbat tankoljam bele, mert a többi nem éri meg :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az utóbbi ~egy évben elég sokat járok azonos , kb. 200km-es útvonalon - első időszakban OMV vagy bevásárlóközpontos 95-ös, aztán egy véletlen okán 100-as mol benzinnel telerakott tank után jobb volt a fogyi, utána toltam még két tanknyit belőle, és ez a ~1500km meggyőzött. (költségben meg nagyjából ott vagyok, mintha sz@r helyen (autópályán/annak közelében) tankolnék 95-öst...) És látszik a fogyasztásban a különbség... Ugyebár az autó nem az oktánszámtól, hanem az üzemanyag égése során felszabaduló energiától megy. És az oktánszám meg a nafta energiatartalma nagyjából maximum köszönnek egymásnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
flottakezelő csaj a lelkemre kötötte, hogy csak a legolcsóbbat tankoljam bele, mert a többi nem éri meg :)
Még jobb, mikor a benzinkártyára (akár csak véletlenül, ugye ahány kút-brand annyi beceneve van a benzineknek) tankolt prémium után a HR a következő havi fizetésedből levonja annak a tankolásnak a teljes összegét. Utána többet már szándékosan sem fogsz prémiumot tankolni céges autóba.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk itt kijár a tockos a cégnek is, mert a benzinkártyán beállítható, hogy mit vehetsz vele. Egyszer véletlenül ráküldtem egy hotdogot is a tankolás mellé, egyből jött vissza, hogy ez így nem lesz jó, öreg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jobbat mondok, INTERNATIONAL kódú ROUTEX kártyákat adnak minden céges autóhoz, de ha külföldön mersz vele tankolni ROUTEX-hálózatos kútnál (nem-prémium benzint!), azt is levonják a fizetésedből.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dehogynem, ezért nem is reagáltam a felvetésre sem :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
'Általában'. Vagy nem. Mindenestre egyik korábbi főnököm elégedett volt ezzel a megoldással, két autót is megvett. Te valahogy mindig úgy gondolkodsz, hogy 'a gonosz cég mindig ki akar a munkavállalóval baszni'.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nekem fogalmam sincs róla te vagy a főnököd ki, semmivel sem hitelesebb sztori mint az enyém. 1-1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, nyugodtan lehet implicit hazugsággal vádolni másokat ismeretlenül. Nem szép dolog, és kifejezetten sértő, de hát ki nem szarja le?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor a saját házad táján kezdj először sepregetni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem gond ha felára van, mert ez egy viszonylag kockázatmentes használtautó vásárlás. A konkrét autónak nincsen egyedi, ismeretlen kockázata, csak a típusra, korra, elhasználtságra jellemző kockázatok. Nem egy fekete doboz állapotot veszel, hanem azt amit te hajtottál a futamidő alatt, és tisztában vagy a pontos állapotával. Kulcsos autót nem vennék, de saját használatút lehet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De megér neked mondjuk fèl-1milliót h. közvetlenül a lizingcégtől vedd meg, vagy 3-4 héttel később kereskedőtől ugyanazt fél-1millióval alacsonyabb áron.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De miért adná oda a kereskedő kevesebbért? Valamit nem értek a sztoriban. :)
szerk: nem az van, hogy a kereskedő azért kap kedvezményt a lízingcégtől, mert évente X db autót megvesz tőle? Akkor itt a megoldás, hogy nagy cégnél miért nem probléma ez: van annyi ember, hogy már a cégen belül megugorható a kellő forgalom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lejár a 4 év. Szólsz a lizingcégnek, h. megvennéd tőlük a kocsit. Adnak erre neked 1 ajánlatot. Ami ingerküszöböt meghaladóan a piaci ár felett van. Nem tudsz velük alkudozni, mert vagy elfogadod az eredeti ajánlatot, vagy nem. Ha nem, akkor viszik a kocsit, és meghírdetik a kereskedőknek, akik helyből nem fognak adni annyit a kocsiért mint amennyit a lizingcég a te zsebedből ki akart húzni (itt van az a mozzanat, amikor hülyének néz a lizingcég, csak mert te használtad 4 évig, majd az emocionális többletet rápakolja neked forintosítva). Ezért értelemszerűen jóval olcsóbban kel el valamelyik kereskedőnél. Na ha attól megveszed, ott lehet jól alkudozni, és még mindig a lizingcéges eredeti ajánlat alatt párszázezerrel el tudtad vinni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt azért tedd hozzá, hogy ez nyílt végű lízing esetén van így, zárt végű esetén az eszköz a maradványérték kifizetése után a céghez vagy harmadik személyhez kerül.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de ez egy fiktív lehetőség ami elvileg akár meg is valósulhat, vagy valós gyakorlat, hogy pontosan ugyanazt az autót amit új korátül x évig csak én használtam, és tejes rálátásom van az állapotára, ezzel az eljárással a lízingcég ajánlatánál fél/egy millióval olcsóbban megszerezhetem pár héten belül?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
14 évnyi tapasztalattal sysadminkent meg soha nem ajánlottak többet 1.3 nal…. (Ok nekem csak vidék jöhet szoba, nem fogok napi 3 órát autózni 2 kicsi gyerek mellett)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nekem csak vidék jöhet szoba
Vidék, meg a remote.
Most már keményebb dió, de nem próbáltál rá esetleg akkor, amikor pörgött a remote-piac?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Épkézláb lvl. 2 Linux admin (mondjuk aki bele tud nyúlni a sudoers-be) nincs br. 1.5M alatt."
Emlékeim szerint (most úgy kábéra visszaoszottam, hogy mennyi lehetett régen) az ilyen bérigényre viszont sápadt hápogás szokott lenni a válasz.
De azóta már lehet másképp van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt kifejtenéd kérlek picit, hogy melyik irányban röhejesek az itt leírt számok? Túl magasak vagy túl kevesek?
Én azt gondolom, hogy az itt szereplő számokat a többi körülmény ismerete (cégméret, cégprofil, mit is kell konkrétan csinálni, van-e HO, van-e készenlét stb.) nélkül esélytelen értékelni. Az se mindegy, hogy állandó, alkalmazotti pozícióról van szó vagy csak pár hónapos projektről - utóbbi esetben könnyebb többet kérni.
Továbbá amit én látok:
- A cégek sírnak, hogy nincs szakember => Fizetni természetesen nem akarnak.
- A szakemberek sírnak, hogy kevés a pénz, kicsi a kihívás => Kevés cég keres szakembert.
- A csak magyar piacra dolgozó cégek nem / nehezen tudnak kitermelni nyugati / nemzetközi szinten versenyképes IT fizut.
- A cégek jelentős részének fogalma sincs, hogy kit is keres. Jó pár cégnek kellett felnyitnom már a szemét e téren - pl: én túlképzett lettem volna arra a pozícióra.
- Ha egy cég olyan bérsávval keres embert, amennyit én 10 éve kerestem, akkor kis eséllyel fog találni megfelelő szakembert.
- Túl nagy a szakadék a budapesti és vidéki (győri, veszprémi, debreceni, szegedi stb.) IT fizetések között. Ha csak 10-20% lenne, akkor nem akarna majdnem mindenki a "nagyfaluban" dolgozni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az utolsó pontra: egyszer majd végig számolom hogy mennyire érte meg 20 éve feljönni Pestre, de a különbség szerintem ilyen 100 millió forint nagyságrendű.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oké, hogy 100 millió nagyyságrend, de az pont arra elég, hogy ne kelljen pesten élni, hanem kintebb, nyugisabb, tisztább helyen lehessen lakás/ház. Ergo azért megy oda sok ember több pénzért dolgozni vidékről, hogy a több pénzből elviselhető körülmént termtsen, amije vidékem már soknak megvolt a pestre menés előtt... Soknak nem lett több pénze valójában.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem Pesten dolgozva sosem lett volna saját tulajdonú, hitelmentes lakásom 30 éves koromra, egyszerűen mert Somogyban annyira nem volt akkor sem ITs munka.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, akkor Te nagyon jól csináltad. Te vagy a kivétel.
Én elég sok embernél azt láttam-látom, hogy elment pestre a több pénzért, meg is kapta, de sok év után bevallotta, hogy nem él jobban, nincs több tulajdona vagy megtakarítása. Pedig java része nem buta felelőtlen ember. Annyival drágább ott minden nem odaszületettként (kapásból nincs hol lakni helyi rokonság hiányában, és az első X évben tuti elviszi a drága albérlet a pluszpénzt a legtöbbüknek), hogy többszörös pénzt kell ahhoz kapni, hogy valóban gyorsabban haladjon előre az egzisztencia teremtésben. De a legtöbben nem többszörös, csak magasabb fizetésére mennek oda.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
legtöbben nem többszörös, csak magasabb fizetésére
Szerintem ez attól is függ, hogy ki mikor hozta meg ezt a döntést. 15 évvel ezelőtt simán benne volt, hogy háromszoros fizetés nyugati megyeszékhelyhez képest. És a budapesti ingatlanárak meg a napi megélhetés nem volt háromszoros. Továbbá a lehetőségek is, hogy milyen technológiákkal foglalkozhatsz, miben fejlődhetsz tovább, arra inkább azt mondanám, hogy tízszeresen többet értek.
Mostanában valószínűleg valamennyit zárult ez az olló.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilván. Az ingatlan árak az utóbbi kb. 10 évben robbantak ekkorára, előtte gondolom ottani jövedelemből még ki lehetett gazdálkodni.
Közművek, élelmiszerek, úgy általában a megélhetés olcsóbbak voltak mindig, mint felénk. Volt, aki élt a több szórakozási, gasztronómiai és kultúrális lehetőséggel, és annak többe került ott lenni, de ugye plusz élményekben is lett része, nem csak a pénz fogyott el.
Viszont az ismerősi körömből sok BP-re költöző nem többszörös fizetésért ment (pláne aki nem IT vonalon mozog), így nem is lett jobb az anyagi helyzete összességében annyival, mint gondolta.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de sok év után bevallotta, hogy nem él jobban
A "nem él jobban" ítéletébe beleszámolta azt is, hogy például Budapesten van tömegközlekedés, meg mozi, színház, lehet menni focimeccsre, koncertekre, van (még) szakorvosi rendelés, van állatorvos, normális iskola, normális óvoda, stb.?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez adott Székesfehérváron, Veszprémben, de akár Debrecenben is.
Ha tartós rendszert építesz és okos csapatot nevelsz, akkor száz kiadásban sem érheti baj; ha csak a gépekre hagyatkozol, akkor egyszer jól jársz, máskor rosszul; de ha sem a rendszer nem bírja a terhet, sem a csapat nem tanul a hibákból, akkor minden egyes kiadás kockázat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Cserébe nem is nagyon van különbség már mondjuk a budapesti és debreceni megélhetési költségek között.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt ennyire nem érzem kiélezett különbségnek, megyeszékhelyeken pont ezek a dolgok ugyanúgy megvannak, legalábbis ahol rendszeresebben megfordulok. És ebben évtizedekkel ezelőtt sem volt olyan nagy különbség, ahogy itt írod.
Egy zsákfaluban persze más a helyzet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyetértek, de... :)
Amúgy azért Bp nem egy liga az átlagos megyeszékhellyel, legalábbis ami ezeket a paramétereket illeti. Meg valamiért fentebb is Debrecen meg Székesfehérvár lett említve, nem mondjuk Salgótarján, vagy Tatabánya. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Salgótarjániként alá tudom támasztani, hogy ez a megyeszékhely annyira lóg ki a többi közül a sorból, hogy ha valaki BP-re költözik, akkor olyan lehet neki, mintha egy zsákfaluból ment volna oda...
Ugyan vannak a felsorolt intézmények itt is, de úgy általában mindennek a minősége nem az igazi, és a munkalehetőségek száma... hát, az alacsony. Raádásul ugyan itt is ugyan annyira kell szakember, de a cégek java része nem nem akar, hanem nem tud normális bért ajánlani, mert nincs miből.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
10 millióért vettük a lakást, most 50-60 millióért el tudnám adni. A somogyi fizetésekhez képest amikor kezdtem már 2x annyit kerestem, most egy elég jól menő cégvezető fizetését kapom meg sima alkalmazottként. Autónk nincs, csak tömegközlekedéssel és taxival járunk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És az a jó a vote202509 cookie törlése után akárhányszor szavazhatsz rá. Kb. annyit ér, mint a HUP szavazások (aminek egyesek szintén sok jelentőséget tulajdonítanak).
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Több értelme van mint a csúti zsirdisznó nemzethy konzultációinak...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szép, ahogy foszlik le rólad a eltartott kisujjas értelmiségi máza :)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy válaszolok, ahogy a másik fél viselkedik... És szerintem még így is túlbecsültem a másik felet, meg a kedvenc viktátorkirálycsászárát...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak kérdés, hogy ezt a hányásod mi generálta itt egy haszontalan weboldal kapcsán.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A html motor :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerinted haszontalan, mert az alapjait nem vagy képes felfogni, megérteni, mert ilyesmit nem tanítottak neked... (mat.stat és környéke...)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Neked nem tanították, hogy átbaszható oldalból nem vonunk le semmilyen messzemenő következtetést (az élet iskolája és környéke)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- Hol tart a nemesség vérvizsgálattal történő meghatározása?
- Na és hol tart?
- Azt itt nem írja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni