Tekertem egy Magyarországot

Az elmúlt pár hétben a biciklis csoportokban nagy Magyarország kör hype volt, tekerik az emberek jobbról balra, balról jobbra. Mi sem maradhattunk ki.

Szóval a szokásos kerékpáros társammal megbeszéltük, hogy mi is letekerjük ezt a kört, egyfajta városnézésnek. A Dagálytól indultunk, majd át az árpád hídon. Itt látszik is, hogy volt egy kis eltévedés, de nem akartuk már újrakezdeni. A Budai oldal a hegyekben több mint szopatós, több olyan rész is van (ahol a lenti képen sötétkék a sáv), ahol az erdőben csapásokon kell 15-20 fokos emelkedőkön felszenvedni biciklit. Volt egy pont amikor már azon gondolkodtam, hogy én inkább visszamegyek és hagyom az egészet a francba. Mindezt mint kiderült kb 5 méterrel a beton úttól :D 

A felfele kaptatás után jöhetett a jó hosszú fékmelegítő száguldás lefelé (immár betonon). A városi rész mondhatni eseménytelen volt, Rákostökömön nincs sok látnivaló....

 

Kép

 

Távolság: 59,23 km
Idő: 4:20:17
Szintkülönbség: 747 méter
Elégetett kalória: 1608 ccal
Max légzésszám: 44
Max pulzus: 146
AVG pulzus: 108
Átlagos kerékütem: 63 fordulat / p
Max kerékütem: 132 fordulat / p
Átlagsebesség: 13,7 km/h
Max sebesség: 50,1 km/h

Egynek jó volt, igazából a budai oldalt nevezhetjük kalandosnak az erdőben, de a pesti teljes mértékben skippelhető. Max annyi az élmény benne, hogy mióta a Nagyfaluban élek még sosem voltam arra (és nem is hiszem, hogy a következő 15 évben leszek...

 

GPX letölthető innen. Sajnos nem track, hanem GPS route recording, tehát nem mindig lesz az úton az útvonal.

Hozzászólások

Szép :) Ha majd újra jó idő lesz, lehet megnézem futva... 

Tetszik.

Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.

Az erdei szakaszok ugye erdészeti feltáróutak, illetve jelzett turistautak esetén kerékpár jelölésük is van? Mert máshol tilos biciklizni... 

Lényeges, igen, mert baromira károsítja a környezetet - nem csak a letaposott növényzet, hanem a lepusztuló, nagyon vékony talajréteg miatt is. Azon felül, hogy balesetveszélyes is.

Ja, és tudod van olyan, hogy szabálykövető magatartás... És amíg ilyen szinten sz@rnak a bringások az előírásokra, nagyon nem lesznek tárgyalópartnerek a jogaik bővítése kapcsán. 

Szerkesztve: 2025. 06. 16., h – 08:13

Ez mitől Magyarország kör? Tekertél 60 kilométert városon kívül. Volt ebben villanymotor?

trey @ gépház

Azért mert a formája (amit a GPS track kirajzol a térképre) hasonlít Magyarországra, továbbá ezt a nevet adta neki a GPX feltöltője a bringazas.hu-n. Persze hogy volt, mivel lassan 2 éve e-bike-al járok évente ~4k km.

Aláírás _Franko_ miatt törölve. 
RIP Jákub.
neut @

Azért mert a formája (amit a GPS track kirajzol a térképre) hasonlít Magyarországra, továbbá ezt a nevet adta neki a GPX feltöltője a bringazas.hu-n.

👍‍

Persze hogy volt, mivel lassan 2 éve e-bike-al járok évente ~4k km.

Úgy értettem, hogy a kalóriából mennyi lehetett a villanymotoré.

trey @ gépház

A Garmin a fordulatszámból, légzésszámból és a pulzusból számolja a kalóriát (meg a rögzített testsúlyból), továbbá tudja, hogy e-bike (van benne gyári e-bike profil). Szóval nem számolja bele az 50km/h lejtőt 0 pedálfordulattal kilométereken keresztül. Természetesen ezek a kiírt kalóriák csak a parasztvakítás kategóriájába tartoznak, mivel a képlet annál bonyolultabb, hogy egy ilyen csuklós eszköz közelítő értéket tudjon adni.

Én alapból a legkisebb rásegítéssel használom, városban nem is kell több. Emelkedőn pedig nem szeretem a nagyobb nyomatékot, mert nagyon eszi a láncot (ami már amúgy is megérett a cserére a hátsó fogaskoszorúval együtt).

Aláírás _Franko_ miatt törölve. 
RIP Jákub.
neut @