Amikor menni kell

Szándékosan nem írom ki hogy hol bukkantam rá egy szerintem érdekes regényre, aminek naponta jönnek ki az újabb fejezetei. Nem állítom hogy mindenkinek tetszik az ilyen műfaj, ugyanakkor aki szeretni fogja annak jó szórakozást kívánok hozzá.

https://hunvagyok.hu/shared_content/blog/31366/1748457607

Megköszönöm, ha lesz olyan aki beleolvas és építőjellegű hozzászólásával segíti a minőség javítását. Persze jönnek a szokásos erreveremkitrollok is, dehát ugye nélkülük nem is működhetne ez az oldal sem :)

Hozzászólások

Jajjj, ne generáljatok már látogatottságot a blogomnak, így soha nem fog elsüllyedni az ismeretlenség mocsarába. :D

Elolvastam. Nem rossz. Ha lesz folytatás, azt is elolvasom. Akkor tényleg nem olyan rossz... :)

“The basic tool for the manipulation of reality is the manipulation of words. If you can control the meaning of words, you can control the people who must use them.”

― Philip K. Dick

Egyébként, ha elfogadsz egy jó tanácsot. Az Interneten számos amatőr író klub, fandom oldal és minden is megtalálható. Regisztrálj be egy számodra szimpatikus helyre és oszd meg ott az írásaidat. Valószínűleg segíteni fognak és még jó tanácsokat is adhatnak a továbbiakhoz. A HUP nem ez a fórum, mindazonáltal a blog szekcióban tök jól elfér, úgyhogy hozd ide bátran a többi írásodat is. Nekem jobban bejön, mint a [POL] előtagú topikok... :) Inkább ezt olvasom. 

“The basic tool for the manipulation of reality is the manipulation of words. If you can control the meaning of words, you can control the people who must use them.”

― Philip K. Dick

Áldott legyen poliverzum/Haroldking/fossil codger/Violazoli emléke! Kevés igazibb autista felhasználója volt a hupnak. Én kedveltem mindennel együtt...

“The basic tool for the manipulation of reality is the manipulation of words. If you can control the meaning of words, you can control the people who must use them.”

― Philip K. Dick

Szándékosan nem írom ki hogy hol bukkantam rá egy szerintem érdekes regényre, aminek naponta jönnek ki az újabb fejezetei.

Ize. Ha nem te irtad, hanem ugy "talaltad", akkor mi ez a minden jog fenntartva? Kinek tartasz fenn es milyen jogot?

Meg akkor is, ha a "Nesze, itt van! Masoljatok!" licensszel adta ki a szerzo, illene rendesen hivatkozni ra. Ha nem, akkor meg bajod is lehet belole.

Persze, ha esetleg teged kert fel a terjesztesre, tesztelesre, es szeretne homalyban tartani kiletet, az mas. De akkor ne itt reklamozd, vannak jobb klubok, tarsasagok, forumok az ilyenre. :)

Komolyan köszönöm szépen a hozzászólásodat. Hidd el, pontosan azt teszem, amihez ebben a témában jogom van és egyben kötelességem is. Így teljesen tiszta minden. Ugye elfogadod, ha ezzel többet már nem szeretnék foglalkozni ebben a formában? :)

Izé, ennél még a Hód regények is szakmaibbak. A főhős nagyjából az összes létező balekságot elköveti, a rendőrökről nem is beszélve. Erősen remélem, hogy ez csak egy filmrészlet, amit a valódi főszereplő épp a TVben néz.

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Könyörgöm, hagyd abba mielőtt megölöd az egészet.
A nagyon gyenge amerikai filmes kezdésből, átment egy még rosszabb kliséhalommá, mintha haverok 90-es évekbeli Shadowrun vagy Cybepunk RPG sessionjeit nézném újra, milliószor sablonos formában.
Szóval, ha jó csavart akarsz a végére, akkor az utolsó fejezet mindenképp legyen az, hogy a sikertelen szerző még egyszer végigolvassa, művének a kéziratát, majd elővesz egy töltött .22-es revolvert és ráharap a csövére. (Ez eléggé függőben hagyja a végét, és megadja a lehetőséget a folytatásra.)

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Ne keverd össze a zseniàlis mesélő elméje előtti leborulàst, a karaktereid irànyàba érzett szànalommal.  A regényhős az írójànak a foglya, és szemben az emberrel, esélye sincs vàltoztatni létén. Írói kötelesség, annyi tiszteletet adni a papírra vetett kreatúràk irànyàba, hogy létezésük apró egyediséget és értelmet kapjon.

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Ne keverd össze a zseniàlis mesélő elméje előtti leborulàst, a karaktereid irànyàba érzett szànalommal.  A regényhős az írójànak a foglya, és szemben az emberrel, esélye sincs vàltoztatni létén. Írói kötelesség, annyi tiszteletet adni a papírra vetett kreatúràk irànyàba, hogy létezésük apró egyediséget és értelmet kapjon.

Mondom én, hogy rajongóm vagy, máskülönben minek is írkálnál ide? :)

Nem. Ez a publikàció àra. Ha megosztod a művedet nem tilthatod meg, hogy az embereknek a vélemenyalkotàst róla. Minden kritikàból lehet építkezni. Esetedben a hiba, hogy klisékből építkezel, ami nem eredendően rossz, mert a klisék lehetnek jó alapok. Amit nem teszel meg, az a írói hàzi feladat elvégzése. Írsz egy témàban, de mint egy AInak fogalmad sincs arról amiről írsz.

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Történetvezetés tekintetében egy alsópolcos, 90-es évekbeli tömegben gyártott, tikosügynökös/kommandósregény. Mikor a rendszerváltásnál megszűntek a kényelmes szófosó állami bölcsészállások és a pixisből kiesett káderek kényszervállakozóként ilyen paperbackeket fostak ki magukból.
Amit eddig megszültél, ha élő ember és nem az openAi vagy kalapács volt a szerző, hemzseg a szakmai hibáktól. És itt nem titkosügynöki szakma mélységi dolgaira kell gondolni, hanem olyan fedett tevékenységekhez kapcsolódó alap dolgokra, amit a CIA field manualokból (némelyik régi, de a lényegében időtlen dolgokat ír le) el lehet lesni. A rendőrös részt is olyan ember írta, aki a rendőrséget csak kívülről látta és arra sem vette a fáradtságot, hogy utánanézzen mi az eljárás, ha valakit a csaja hullájával az ölében találnak. Hint, nem lesz este szabad lábon, sőt az elkövetkező 30 napban sem. Az IT biztonsági rész, a legutóbbi fejezetben, szerintem okozott pár felejthetetlen pillanatot az itt lévő hozzáértő kollégáknak. Ez lett volna a írói házi feladatod, ha komolyan vetted volna a dolgot.
De, mindez elfér egy regényben, ha úgy vezeted a történetet, hogy magyarázatot  kapjon. Lehet ez alternatív Magyarország, szar filmepizód a TVben, kamaszgyerek irodalomszakköri beadandója, egy kiégett, faluszéli ITs lázálma, vagy épp szatíra, ami szépen abszurdba csúszik.
Szóval, várjuk a folytatást.

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Hibás meglátás. A titkosügynöki munka egy szakma. A rendőrségi szintén egy szakma. A hackerkedés úgy szintén. Egy szórakoztató regényben nem kell szakmailag tűpontosnak lenni, de elvárható egy színvonal. Ha nem értesz hozzá, akkor ne írj szakmai dolgokról. Írj scifit, fantasyt ott elfér.

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Hibás meglátás. A titkosügynöki munka egy szakma. A rendőrségi szintén egy szakma. A hackerkedés úgy szintén. Egy szórakoztató regényben nem kell szakmailag tűpontosnak lenni, de elvárható egy színvonal. Ha nem értesz hozzá, akkor ne írj szakmai dolgokról. Írj scifit, fantasyt ott elfér.

Bármennyire is fáj neked vagy bárki másnak, nem te(ti) döntöd el, hogy meddig terjed az írói szabadság

Szerkesztve: 2025. 06. 03., k – 10:20

A regényírást mint olyat, úgy tűnik a mozgókép teljesen megölte. Az írók nagy része úgy érzi, muszáj olvasóját kézen fogva vezetni a tájképek és érzelmek rengetegében, különben szerencsétlenek elvesznek. Vagy talán az író fél, hogy elveszik? Hiszen tudja, hogy az egész valójában egy rossz síkon történik, papíron a mozgókép helyett. Mindaz ami valaha lehetséges volt az írás formájában, forgatókönyvvé silányodott egy soha sem létezett film számára. A belső világa a mozgatott karaktereknek törvényszerűen muszáj, hogy valamiféle látható formát öltsön, hiszen a filmen nem jeleníthető meg másképpen. Még csak nem is arról van szó, hogy nem gondolkodnának, hanem hogy gondolataik folyamatos metanarratívát igényelnek, a belső idő mint olyan számukra nem létezhet. Hiszen a regénynek mennie kell, haladnia kell. Kérem az olvasót, hogy adja fel a valóságtól elvárt motívumokat ahhoz, hogy szembenézhessen a valóságnál sokkal valóságosabb valóságommal filmregényem lapjain. Nevezhetnénk a modern regényeket felesleges nulladik lépésnek is a történet és a mozgókép közötti úton. És a legszomorúbb az egészben, hogy aki ráeszmél erre, és újra felfedezi az írás lehetőségeit, már rögtön maga a művész. Pedig felismerhetnénk őket annak is, amik - régészeknek, akiknek sok esetben egyetlen pozitív tulajdonsága, hogy újra kézbe vették múltunk eszközeit.

[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS

És nem. Szerintem tévedsz. A világirodalom remekeit olvasva a képzeletemben sokkal-sokkal színesebben és szebben jelennek meg a történések, mint filmen. A valóság az, hogy a könyvek film változatai nagy többségében csalódást okoznak. 

“The basic tool for the manipulation of reality is the manipulation of words. If you can control the meaning of words, you can control the people who must use them.”

― Philip K. Dick

Remélem azt tudod, hogy a világirodalom remekei (bármelyik regényt is jelentsék), valószínűleg előválogatottak, és az 1%-nak az 1%-át képviselik. Én pedig csupán egy trendről írtam.

[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS

Igen tudom. De számomra ez a trend elszomorító és helytelennek tűnik. Hagy hozzam példának a saját gyermekem. Szeret olvasni és szokott is olvasni. Amikor olvas, olyankor mi elveszítjük őt, nem veszi észre ha szólunk hozzá, ha történik valami a környezetében. Mert olyankor Ő utazik, álmodik, repül, szárnyal a képzeletében. Semelyik film nem adja meg ezt az élményt számára. És számomra sem.

“The basic tool for the manipulation of reality is the manipulation of words. If you can control the meaning of words, you can control the people who must use them.”

― Philip K. Dick

Ha szabad egy észrevételt: 3. rész közepén a "tüdője" szó nagyon idegenül hangzik, szerintem a "tüdeje" jobb lenne.

Egyébként gratula, tetszik!

Nagyon egyszerű lélek vagy, ha ennyitől boldog leszel (figyelemkurva).

Ebbe beletrafáltál, bár erre a címre te vagy jogosult, hiszen figyelmet követelsz ott, ahova senki sem kért meg, hogy kommentelj, de te mindent elkövetsz annak érdekében, hogy rád figyeljenek, ahogyan ezt most is teszed. Hajrá, most már ne add fel. :)