- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1952 megtekintés
Hozzászólások
Azon gondolkodtam, hogy ha kifejtősebb lenne a szavazás, az EU-t hova lehetett volna beilleszteni :D :D :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nigéria mögé
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kell lebecsülni az EU-s cégeket. Az elektronikai iparban mindjárt Ausztrián belül több jelentős tudásközpont van. Pl. Schärding, Deutschlandsberg, Leoben.
Az is igaz, hogy Kínában, Tajvanon is elmondható ugyanez (Xi'an, Taipei amit volt szerencsém ezidáig meglátogatni).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyanitt, a KTM (nemzeti büszkeségük egyike) többségi tulajdonjogát éppen most vette meg egy indiai cég és mentette meg a pusztulástól. Hát ennyit erről.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A KTM háza táján történő dolgok úgy tudom még nem ismertek pontosan. De lehet lemaradtam.
Pár hónappal ezelőtti insider info, hogy nem akkora a baj.
History will judge.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az biztos, hogy a COVID-kor kapott állami támogatást, amit a munkahelyek megőrzésére kaptak, nagyjából osztalékként kifizették a részvényeseknek. A fő részvényes a CEO.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A CEO imho zsebből kihúzhatná, ha akarná. Lehet kivár, hátha lesz még egy kis állami injekció.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Stefan Pierer már lemondott a CEOságról (gondolom nem teljesen önszántából).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazán megereszthettél volna egy keresést:
https://www.google.com/search?&channel=fs&q=ktm+bajaj
Hint: India kelet vö. szavazással
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom ezekre a műintézményekre gondoltál:
Deutschlandsberg - AVL List és a Silicon Austria Labs (SAL) egyik központja
Leoben - Montanuniversitat Leoben, illetve Silicon Alps Cluster
Schärding - itt nem tudom mire gondoltál.
Ausztria nem gyárt tömegében félvezetőket, nem rendelkezik saját modern chipgyártó kapacitással, mint TSMC (Tajvan), SMIC (Kína), vagy akár mára ütött-kopott de a "mienk" és valóban létező STMicroelectronics ami olasz-francia tandem.
Az osztrák cégek inkább alkalmazástechnológiai és szenzortechnikai vonalon erősek, de nem uralják a globális piacot. Tajvan vagy Kína viszont valóban világszintű gyártókapacitással és mérnökállománnyal rendelkezik. Xi'an például az egyik legfontosabb félvezető-ipari központ Kínán belül.
Igen, Ausztriában vannak még tudásközpontok az elektronika speciális területein (szenzortechnika, beágyazott rendszerek, autóipari elektronika), de globális szinten Ausztria már nem tényező a félvezetőgyártásban vagy elektronikai hardver volumenében, főként niche területekre korlátozódik a szerepe.
Ha a tulajdonosi hátteret nem vesszük figyelembe, akkor Magyarország jelenleg erősebb az elektronikai ipar és K+F volumen tekintetében, mint Ausztria.
K+F és mérnöki munkahelyek számában már vezetünk Ausztria előtt:
Magyarországon a Bosch Budapesti Fejlesztési Központ az egyik legnagyobb Bosch K+F központ a világon (több ezer mérnökkel).
Continental, Valeo, Thyssenkrupp, Siemens, Huawei, stb. is jelentős fejlesztőközpontokat működtetnek.
AI, szenzorfejlesztés, vezérlőegységek, autóipari elektronika... sok projekt globális termékfejlesztés része.
Ez volumenre, mérnöki erőforrásra vetítve meghaladja Ausztriát.
Gyártókapacitásban és infrastruktúrában már régóta labdába sem rúg Magyarországgal Ausztria.
Samsung SDI, CATL, BYD, Foxconn – gigaberuházások akkumulátor és elektronikai területen.
Flex, Jabil, Celestica és más EMS (szerződéses gyártók) nagy volumenű termelést folytatnak.
Győri Audi elektronikai rendszerei.
Ausztriának nincs ilyen volumenű modern gyártókapacitása.
Ami nagyon hiányzik Magyarországon az a technológiai szuverenitás. Lényegében bérinnováció teremti a sok mérnöki munkahelyet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Viszont ha már K+F, azt azért meg kell említeni, hogy benyújtott szabadalmak számában Ausztria elég jelentősen vezet, évi 10-15-ször annyi szabadalmat küldenek EPO felé.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A darabszámból túl sok következtetést nem vonnék le, mert az lehet szabadalmi trollkodás is vagy éppen a phd hallgatók kötelező alibiprojektjei is.
Másrész hajára kenhetik, ha az usába kell menni megvalósítani, mert európában ellehetetlenítik a belső cégeket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én csak azt nem értem, ez neked miért vicces még mindig? Vagy az unokád már kínait tanul az oviban? Vagy hol képzeled el a jövőjét?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kínomban röhögök. Azon, hogy ilyen ütődötteket tartotok hatalmon.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hja, ugye a te lokális bandád ott tart, hogy például 10 év alatt elköltöttek kb. 500 milliárdot egy atomerőmű alapozására, de a munkagödör nem várt módon beomlott és azóta áll az alapozó munka is, pedig az eredeti ütemtervek szerint már tavaly termelnie kellene. Azt felejted el, hogy ez az alternatíva. Ha nem kerülne kurva sok pénzbe a balfaszkodása a bandádnak, akkor lehetne rajta röhögni is. De kurva sok pénzbe kerül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Whataboutism? Haverod meg csődbe vitte Budapestet. A másik félbolond :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Whataboutism?
Nem, csak egyszerűen megmutattam, ho1gy mi az alternatíva, mert neked valami sose létező álomvilág van a fejedben ilyenkor valami erős vezetőről, aki mindenhez is ért, ja, van olyanunk is, épp most veri szét USA gazdaságát.
Haverod meg csődbe vitte Budapestet.
Azok a te haverjaid, valahogy ők vontak el hirtelen egy valag pénzt, mert olyan lyukas a központi költségvetés, mint egy szita. Tokás Márton az előjelet se találja el sokszor, nemhogy a nagyságrendet... na, ő az, aki csődbe viszi az országot lassan. :D
A másik félbolond :D
A Tokás Marci? Az bizony félbolond, azon túl, hogy nem ért a gazdasághoz (sem), azt sem vette észre, hogy a kuszaszemű szisztematikusan kilapátolt 500 milliárdot a nemzeti bankból. És ez csak egy kis rész a sok lopás közül, ami miatt az ország gazdasága évek óta padlón van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem,
De. Az. Keményen. :D Valamiért most nem nevetsz.
Akarsz beszélni az EU versenyképességéről, vagy csendben engedjük el?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De. Az. Keményen. :D Valamiért most nem nevetsz.
Nem, nem nevetek, mert ahogy írtam: "Ha nem kerülne kurva sok pénzbe a balfaszkodása a bandádnak, akkor lehetne rajta röhögni is. De kurva sok pénzbe kerül."
Akarsz beszélni az EU versenyképességéről, vagy csendben engedjük el?
Pont erről beszélünk. A magyarországi balfaszkodás is része az EU versenyképességének és az alkalmatlan bandád ezt a balfaszkodást szeretné szétteríteni az EU-ban is, még kérdés, hogy orosz befolyásra vagy csak önerőből ennyire hülyék, majd kiderül.
Amúgy az EU export ~20 százalék (~400 milliárd euró) az high-tech ipari termék és még ~15 százalék (~300 milliárd euró) a szolgáltatás, van bőven gyógyszer és egészségügyi export, elektronika és telekommunikáció, vegyipar és társai, szóval van itt bőven K+F és innováció az ipar minden területén, csak ezeket te nem igazán látod, te egyszerűen elhiszed, amit a bandád mond, hogy a nyugat hanyatlik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont erről beszélünk. A magyarországi balfaszkodás is része az EU versenyképességének
ROTFL, kiderül a végén, hogy ezt is Orbán hozta össze :D :D :D
Tudod mit szenved most meg Európa? A félbolond haverjaid átgondolatlan Green Deal-jét, az amerikaiak által push-olt olcsó orosz energia ellen indított boszorkányüldözésüket (miközben szélerőművekkel próbáltak bohóckodni :D), a szakképzett munkaerő helyett faji- és genderkvóta alapján válogatott "szakembereket" stb.
Ezt.
Legújabb kedvencem a témában - apa, kezdődik! -, hogy Hollandia azzal vádolja a haverjait, hogy azok lopják tőle a szelet :D :D :D :D :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ROTFL, kiderül a végén, hogy ezt is Orbán hozta össze :D :D :D
Nem, ő sokkal rosszabb lenne, Orbán ellenében hozták össze... :D :D :D
Tudod mit szenved most meg Európa?
Az orosz befolyástól és az oroszok által pénzzel és egyéb módszerekkel megtolt szélsőjobboldaltól.
A félbolond haverjaid átgondolatlan Green Deal-jét, az amerikaiak által push-olt olcsó orosz energia ellen indított boszorkányüldözésüket (miközben szélerőművekkel próbáltak bohóckodni :D),
Nincs olcsó orosz energia. Az orosz energia pont annyiba kerül, mint a nem orosz. A megújulók pedig az egyik nagyobb tétel a high-tech exportban.
a szakképzett munkaerő helyett faji- és genderkvóta alapján válógatott "szakembereket" stb.
Jajaja, Tokás Marci is az egyik legszakképzettebb munkaerő, igaz, hogy három éve képtelen eltalálni a gazdasági növekedés előjelét és az utóbbi 30 év legnagyobb költségvetési hiányát tudta összehozni, de legalább jó káder. Vagy épp a másik oldalon, a haverjaidnál ott van RFK, mint egészségügyi miniszter, akinek nincs a témában semmilyen szakképzettsége, és remekül tud faszságokat mondani, mint legutóbb, hogy nem hisz abban, hogy a baktériumok betegséget okoznak. Trey, a bandád az egyik legnagyobb DEI munkáltató, amikor kontraszelektált balfaszokat tesz pozícióba.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:D
Amikor ilyen "Tokás Marci" érvek jönnek már, akkor tudom, hogy elbuktál :D
Ennyi balfaszságot honnan szedsz össze? Tisza-röplapokon jön? :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amikor ilyen "Tokás Marci" érvek jönnek már, akkor tudom, hogy elbuktál :D
Amikor elkezdesz terelni, akkor tudom, hogy elbuktál... :D
Ennyi balfaszságot honnan szedsz össze? Tisza-röplapokon jön? :D
Furcsán írod azt, hogy "Ennyi tényt honnan szedsz össze?", kettőnk közül én írtam számokat... nem is próbálod cáfolni, csak terelni próbálsz, classic trey. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semmit sem szedtél te össze, egy csomó felvetésem felett "véletlenül" elsiklottál és elővetted a szokásos tudálékos formád. :D
Alig várom, hogy jöjjenek a haverjaid, és berúgják a gazdasági csodát! Hétfőn elbontják az autó- és akkugyárakat, kedden minden városba építenek egy Tudományos Akadémiát és évi 100 Nobel-díjast tenyésztünk ki! Ebből fogunk élni az olyanok szerint mint amilyen te vagy! Szerdán már euróban jön a fizujuk! :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
^ classic trey féle terelés és szalmabáb.
Tudod, még mindig ott tartunk, hogy a lokális balfasz bandád akarja megmondani, hogy és mit kellene csinálni, de a lokális balfasz bandád ott tart, hogy például 10 év alatt elköltöttek kb. 500 milliárdot egy atomerőmű alapozására, de a munkagödör nem várt módon beomlott és azóta áll az alapozó munka is, pedig az eredeti ütemtervek szerint már tavaly termelnie kellene mind a négy új blokknak. Tele vagyunk ilyen jobbnál-jobb projektekkel, amihez ez a lokális balfasz bandád hozzányúl, az szarrá változik, mintha egy anti-Midász király lenne a vezetője. És te valamiért elhiszed, hogy ez a lokális balfasz banda képes bármi értelmes teljesítményre azon kívül, hogy stratégiai pontossággal el tudja helyezni, majd be tudja kapcsolni a közpénzszivattyút.
15 év alatt a lokális balfasz bandád szavakban és plakátokon az EU legirigyeltebb gazdaságát építette fel, a gyorsnaszádot, a szárnyas hajót, a gazdasági atomfegyvert, a taktikai lófaszt, a toronyórát lánccal, mindent is felépítettek, soha nem látott fejlődéssel, a valóság meg az, hogy most már Bulgária is kanyarban előz és a legtöbb metrikában utolsók vagyunk. Itt tartunk, trey. Lassan már a balkáni térség is rajtunk röhög.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudod, még mindig ott tartunk, hogy a lokális balfasz bandád akarja megmondani,
Jaja, olvasd el a nyitót, hogy honnan sikerült a "lokális bandád" szalmabáb/whataboutism-re terelned:
Azon gondolkodtam, hogy ha kifejtősebb lenne a szavazás, az EU-t hova lehetett volna beilleszteni :D :D :D
HAHAHAHAw, tartogasd ezeket a ballib seggfájás köröket a Flame topikra :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, ezért kérdeztem, hogy miért a lokális balfasz bandád akarja fújni a passzátszelet az EU-ban, amikor arra volt elég a tudásuk, hogy az EU-27 rangsor végére kerüljön az ország... és milyen innovációt kérsz számon, amikor az utóbbi 10-15 év összes szakmai innovációjától szédülsz, mint egy paraszt a betonúton. Amúgy is, a konzervatívoktól (tudod: legyen minden olyan, mint régen) milyen innovációt vársz? :D
--
Jaja, olvasd el a nyitót, hogy honnan sikerült a "lokális bandád" szalmabáb/whataboutism-re terelned:
HAHAHAHAw, tartogasd ezeket a szélsőjobbos seggfájás köröket a Flame topikra :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez egy terelés, ugyanis ott tartunk, hogy a balfasz EU elbaszta, ezért maradt le a világ többi részértől. Erre te elkezded ekézni az EU 1/27-es részét és próbálod beállítani felelősnek :D :D :D :D :D
Neked politikusi pályára kéne menned :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez egy terelés, ugyanis ott tartunk, hogy a balfasz EU elbaszta, ezért maradt le a világ többi részértől.
Nem maradt le, írtam konkrét számokat is, hogy mennyi high-tech export van innen és az ipar milyen területein piacvezető az EU, látszik ez az US kereskedelmi hiányából is, amin Trump pattog hónapok óta, mert nem ért a közgazdaságtanhoz, amiből ugye kiderül, hogy az EU lényegesen többet exportál USA-ba, mint amennyit USA exportál az EU-ba. Ezzel együtt szerinted hogy lehet az, hogy az EU mégis elbaszta, amikor mégis többet exportál, ráadásul a magas hozzáadott értékű cuccokból, mint amennyit importál, ráadásul az alacsony hozzáadott értékű cuccokból? Hm? Épp honnan nézed? Vagy mi a tényalapja ennek az egész elbaszásnak?
Az EU két területen maradt le a világ többi részéről: az elektromos autózás, mert kurvára bealudtak a konzervatív haverjaid, és az IT services magas hozzáadott értékű melóknál, mert ki- és beleöregedett az IT társadalom és minden újdonságra, meg innovációra úgy néznek mint te: múló hóbort, és tolják tovább azt és úgy, ahogy 15 éve tolták, azzal a szöveggel, hogy itt komoly cégek komoly IT cuccairól van szó. Melletted kompletten elment az utóbbi 10-15 év IT újítása és csak úgy tudsz ezekről beszélni, hogy faszság.
Erre te elkezded ekézni az EU 1/27-es részét és próbálod beállítani felelősnek
Nem, nem felelősnek állítom be, egyszerűen azt kérdezem, hogy mitől lenne jobb, ha ez a lokális balfasz banda kerülne az EU kormányrúdjához, ha a 15 éves szó szerinti teljhatalom eredménye az lett, hogy lecsúsztunk mindenhonnan is minden területen? Azt kérdezem, hogy mitől lenne nekünk ez jobb az egész EU-ban? Trey, téged szimplán átbaszott a lokális balfasz bandád.
Neked politikusi pályára kéne menned :D
Még mindig ott tartunk, hogy te semmi konkrétumot nem mondtál, csak lózungokat, én meg hoztam egy csomó számot, tényt és adatot. Neked politikusi pályára kellene menned, annyira megy a tények és adatok zsigerből való ignorálás és a terelés. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van, ROTFL, csak a vergődéseiden. :D
Tokás Marci tegnap előadta, hogy az EU-nak a magyar útra kellene lépnie, akkor tudna fejlődni... szerintem az van, hogy amikor odaadják neki a papírokat a grafikonokkal, akkor mindig valahogy fejjel lefelé kapja kézhez és a stáb fogadásokat tesz, hogy mikor veszi észre Marci, hogy fejjel lefelé vannak a grafikonok, és nálunk van már évek óta alig-növekedés és helyben-topogás, az utolsó két félévünk konkrétan újra mínuszos. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tokás Marci az EU hanyatlásának felelőse!
Nagy károkat okoznak az agymosások! :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tokás Marci az EU hanyatlásának felelőse!
Arról az EU-ról beszélünk, ugye, amelyiknek a jelentős exporttöbbletét USA (mondjuk szintén balfasz) elnöke vámokkal akarja korlátozni. Ez a hanyatló EU most is ott van veled a szobában? :D
Nagy károkat okoznak az agymosások! :D
Ezt látjuk. Annyiszor mondta neked a lokális balfasz bandád, hogy az EU hanyatlik, hogy elhitted.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, írjál már nekem ide egy rangsort a világ vezető hatalmai és térségei - USA, EU, Kína, Oroszország, Távol-Kelet - között technológiai fejlettség, innováció, előremutató K+F témában. Köszike!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen ipari területen?
Elektromos autózásban Kína, Távol-Kelet, USA, EU, mert a konzervatív balfasz bandád az ICE fejlesztés tolja.
Magas hozzáadott értékű IT services USA, Kína, EU, Távol-Kelet, mert a hozzád hasonlóan lemaradottak próbálják fújni a passzátszelet, amikor már rég minden az AI-ról szól, akkor verik a mellüket azzal, hogy milyen menő, hogy le tudtak futtatni egy docker parancsot.
A magas hozzáadott értékű ipar az EU, Távol-Kelet, Kína, USA, ebben nagy előnye van az EU-nak mindenkivel szemben.
Alacsony hozzáadott értékű ipar: Kína, Távol-Kelet, EU, USA, mert az EU és az USA kiszervezett mindent, ami alacsony fizetést igényelt volna.
Jól látszik ez az EU export-import kereskedelmi egyenlegeiből, többet között abból is, hogy az amerikai balfasz bandád vámokkal akarja ezt megoldani. Trey, ott tartunk, hogy a lokális balfasz bandád átbaszott az egésszel és a tengerentúli balfasz bandád igazolja ezt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
^Kedves olvasóink számára legyen intő példa Authista Gábor esete: a túlzásba vitt internethasználat súlyosan károsítja a mentálhigiénés egészséget!
“Az ellenség keze betette a lábát”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megkérdeztem neked a MI-t:
Új rangsor 2025-re (realista, nem illúzió-alapú)
Helyezés Régió/Ország Indoklás 1. USA Továbbra is domináns AI, csip, biotech, startup fronton 2. Kína Autóipar, AI, 5G, zöldipar – globális fölény, még ha nem is minőségben 3. Távol-Kelet TSMC, Samsung, Sony – technológiai mélység, de politikai kockázat 4. EU Alapkutatás él, de az ipari és technológiai kivitelezés válságban 5. Oroszország Kihullott a globális technológiai vérkeringésből
Lehet, hogy érdemes lenne brüsszeli propagandafüzetek mellett mást is kinyitnod!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Megkérdeztem neked a MI-t:
ez ugyanaz a MI ami szerint en meghaltam, a hup-ot pedig nem is te alapitottad? az jo megbizhato forras ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem teljesen, azóta sok víz lefolyt a Dunán. Illetve, lehet a pontokkal vitatkozni, azokat vitatni.
🍿
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
EU - Alapkutatás él, de az ipari és technológiai kivitelezés válságban.
Kellene szólni erről a Trump haverodnak is, hogy mi a faszt rugózik a vámokon, és mi a lófasz az USA kereskedelmi hiánya EU-val szemben, ha az EU amúgy válságban van. Furcsa dolgok ezek, úgy van ipari és technológiai fronton az EU-nak masszív kereskedelmi többlete a világ országaival szemben, hogy közben ugyanezen a területen válságban van. :D
Vagy az AI hallucinál és/vagy kicsit gyúrtad a prompt-ot, hogy ezt mondja (lásd realista, nem illúzió-alapú). :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Következtetés:
Az EU csak akkor tarthatná a harmadik helyet, ha a technológiai értékláncokban még lenne érdemi autonómiája. De 2025-re ez már illúzió sok iparágban: elektromobilitás, chipgyártás, nyersanyag, AI – mind erősen külső függésű.
Ha a trendek így maradnak, az EU 2030-ra technológiai gyarmat lesz, legfeljebb etikai és szabályozói hatalomként működve.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Linkeld be kérlek az egész beszélgetést... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Trey féle prompt:
miért teszed az EU-t a harmadik helyre? 2025-ben összedőlt az autóipara, nincs ritkaföldfémje, a Green Deal bebukott, a patinás német autógyárak vagy kínai kézbe kerültek vagy fognak, kínai EV paltformara építenek
A nyelvi modell úgy fog válaszolni, ahogy kéred, elnézést kér és a leírásod alapján súlyozza újra a választ. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
_Franko_ féle mellébeszélés, mert elve 3. helyre tette az EU-t. Miután rámutattam, hogy 2025 van (helló), ideje lenne a jelenlegi helyzetből kiindulni, nem az akkoriból, amikor a nyelvi modelljét fagyasztották, már korrigált is.
Jelzem neked, a 3. hely is elég ócska. Amivel inputoltam, az pedig 100%-ban valid.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
^ trey féle magyarázkodás, miután utasította a GPT-t, hogy más választ vár... ROTFL... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kellemetlen, hogy élből a harmadik helyre tette (tévesen) az általad felszopkodott EU-t, amit a HUP-on egyébként Uganda Nigéria utánra sorolnak? :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én írtam, hogy az autóipar (balfasz konzervatívok) és az IT szolgáltatások (balfasz konzervatívok) miatt rossz helyzetben van. Viszont az ipar számos területén jól teljesít, ezért van az export miatt kereskedelmi többlete az EU-nak a világgal szemben. Nehéz kereskedelmi többlettel azt mondani, hogy válságban van... de azért megpróbáltad. Szerencsére nem a lokális balfasz bandád és haverjai irányítanak, mert akkor még nagyobb szarban lennénk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, a balfasz konzervatívok miatt, miközben az EU-t progresszív bohócok vezetik, a német kormány a zöldekkel együtt baszta szét az energiaiparát stb. :D
Szerencsére nem a lokális balfasz bandád és haverjai irányítanak, mert akkor még nagyobb szarban lennénk.
Jaja, a te balfasz bandád vezeti az EU-t, meg is látszik rajta :D Díjazom, hogy ezt nem tudod Orbán fejébe húzni, de azért megpróbáltad :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, a balfasz konzervatívok miatt, miközben az EU-t progresszív bohócok vezetik, a német kormány a zöldekkel együtt baszta szét az energiaiparát stb. :D
Mennyire örülnénk, ha csak annyira lenne szétbaszva az energiaiparunk, mint a németeké... konkrétan drágább nálunk az iparnak a villamos energia és a gáz, mint a németeknél. Ott az április ár például €78.51/MWh volt, nálunk a 2025-ös évre nincs €150/MWh alatti ár jelenleg. Trey, kevesebb propagandát kellene olvasni és több tényt alátenni. :D
Jaja, a te balfasz bandád vezeti az EU-t, meg is látszik rajta :D
Hát, mégiscsak onnan várjuk a pénzt, a repülőrajt az befulladt, a beruházások változása utoljára 2023 Q1 voltak pozitív tartományban kis hazánkban, azóta folyamatosan csökken, amióta beígérték a repülőrajtot, azóta -20% helyett már -25% a volumen változása. Tényleg ezeknek kellene irányítani az EU-t! :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, frankojanko magyarázza, hogy a döglött ló alszik :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt Tokás Marci akarja eladni, hogy a nyugat haldoklik, vannak rá vevők, nem mondom... :D
Na, és ő akarja megmondani, hogy az EU-nak mit kellene másképp csinálnia, akinek a gazdaságpolitikája ezt eredményezi: https://imgur.com/a/dveS7dm
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nézd csak mit találtam: https://imgur.com/a/3z71Gvx
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
^ na, előbújt a hármas számú trey-alteregó, aki kimond dolgokat... de ügyes vagy, kár, hogy ez az országon nem segít... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Abba még nem gondoltál bele, hogy talán azért jön szembe veled ez a sok "trey-alteregó" mert te száguldozol az út rossz oldalán? :)
Viszont értékelem az őszinteségedet, elfogadod a nyilvánvaló igazságot magadról, még ha ez a országon nem is segít - hogyan is segíthetne?!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem volt olyan sok, eddig egyedul te ahogy a szalat elnezem. Azonkivul, hogy Frankot lehulyezted, ervekre ugy latom toled sem nagyott tellett.
Hint: ne probaljatok tovabb vedeni a vedhetetlent, nem vagytok ti olyan jol megfizetve es kevesbe tuntok majd idiotanak jovo ilyenkor. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor most Frankot parafrazálva: megjelent Franko B nickje, hogy megmentsen, amit még lehet.
Ha a nyilvánvaló érveket és adatokat akarod látni (kérd bármelyik neveden:) tessék:
BYD gyár Szegeden - 4.000.000.000 euro - 1.614.623.240.000 Ft
BMW gyár Debrecenben - 2.000.000.000 euro - 807.311.620.000 Ft
CATL akkumulátorgyár Debrecenben - 7.340.000.000 euro - 2.962.833.240.000 Ft
Belgrád–Budapest vasút magyarországi része - 2.351.200.000 euro - 949.000.000.000 Ft
Mercedes gyár bővítése Kecskeméten - 1.000.000.000 euro - 402.830.000.000 Ft
SK Innovation akkumulátorgyár - 2.614.000.000 euro - 1.053.500.000.000 Ft
Rheinmetall beruházások - 223.000.000 euro - 89.831.090.000 Ft
BAT pécsi gyárfejlesztés - 150.000.000 euro - 60.424.500.000 Ft
Összes beruházás euróban: ~20 milliárd EUR
Összes beruházás forintban: ~8000 milliárd Ft
Forintadatok a mai 1 euro = 402,83 Ft árfolyam alapján.
Ez csak ami most eszembe jutott az elmúlt pár évből. A lista közel sem teljes, bőven vannak még nagy magyarországi nagyberuházások.
Ebben nincsenek benne azok a katonai célú gyárbefektetések, amelyek adatai nem nyilvánosak. Például Gidrán gyártása, lőszergyár, Rheinmetall befektetés költségeinek is csak egy része nyilvános.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, vannak hat. Mondta valaki, hogy nincsenek?
Ugyesen osszegyujtotted, leulhetsz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyrészt csak az akkugyárakba közvetlenül ment ~1500 milliárd állami pénz, plusz még pár száz milliárd az infrastruktúrára, azt vond le; a Budapest-Belgrád soha nem fog megtérülni, én azt lehúznám az értelmes beruházások listájáról, de te tudod.
Másrészt az a baj, hogy ezekkel együtt ennyire szar a beruházási ráta (lásd KSH ábra, amit próbáltál parodizálni), és ezek azok a területek, amelyek legjobban szenvednek épp, mondjuk pont a lokális balfasza haverjaid miatt, akik nem értenek a gazdasághoz és az óceánon túli balfasz haverjaid miatt, akik szintén nem értenek a gazdasághoz (három kaszinót (!) vitt csődbe Trump), de legalább pont annak a területnek tesznek keresztbe, amire a lokális balfasz haverjaid feltettek minden pénzt. Repülőrajt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönöm az érzelemgazdag csapongó hozzászólást, de engedd meg, hogy egy kicsit rendet tegyek a zavaros gondolatmenetedben.
Először is ha szerinted az a fő baj, hogy "ennyire szar a beruházási ráta ezekkel együtt is", akkor érdemes lenne legalább egyetlen megbízható statisztikai összevetést is hozni, nem csak az általad imgur-ra feltöltött diagramra mutogatni, mintha az valami önmagát magyarázó igazságkristály lenne. A kérdés ugyanis nem az, hogy volt-e visszaesés, hanem mihez képest, milyen bázison, milyen módszertannal és mit mérünk pontosan.
A hivatkozott "ábra" egy szezonálisan kiigazított, 2021-es csúcsévhez viszonyított relatív volumenváltozás. Igen, 2021, amikor a COVID utáni visszapattanás és uniós források egy része egy időre felpörgette a gazdaságot. tehát egy olyan alap, ami torzítja a trendeket. A viszonyítási alap olyan, mint amikor valaki 20 méterről dob kosarat, majd a következő meccsen "visszaesésnek" titulálja, ha csak 3 triplát dob az 5 helyett.
Másrészt az általad lebecsült beruházások nem attól lesznek kevésbé számottevőek, mert szerinted "sose térülnek meg". A kínai, német, dél-koreai óriáscégek nem jótékonyságból építik ezeket, hanem üzleti racionalitásból. Akkor is, ha ez neked nem fér bele a belső headcanonodba. És ha már közpénz: igen, egy részük állami támogatással jött létre, ahogy ez minden EU-országban történik, legyen szó Észak-Olasz ipari övezetről vagy a francia Airbus-ról. Ez nem korrupció, hanem iparpolitika.
A vasútberuházás megtérülését előre temetni pedig olyan, mintha valaki 1880-ban meg akarta volna tiltani a Budapest–Bécs vonalat, mert "ki fog azon utazni".
Ami viszont valóban aggasztó: hogy olyan emberek formálnak véleményt makrogazdasági trendekről, akik képtelenek megkülönböztetni a beruházási volumen és a beruházási ráta fogalmát, vagy a nominál- és reálértéket – de legalább magabiztosak, és ez látszólag elég is nekik. Neked is!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Először is ha szerinted az a fő baj, hogy "ennyire szar a beruházási ráta ezekkel együtt is", akkor érdemes lenne legalább egyetlen megbízható statisztikai összevetést is hozni, nem csak az általad imgur-ra feltöltött diagramra mutogatni, mintha az valami önmagát magyarázó igazságkristály lenne. A kérdés ugyanis nem az, hogy volt-e visszaesés, hanem mihez képest, milyen bázison, milyen módszertannal és mit mérünk pontosan.
Tessék, a very same grafikon, módszertannal, mindennel: https://www.ksh.hu/gyorstajekoztatok/ber/ber2503.html
De ezt te is meg tudtad volna találni, ha akartad volna. De nem akartad.
Igen, 2021, amikor a COVID utáni visszapattanás és uniós források egy része egy időre felpörgette a gazdaságot.
Jajj, jön a magyarázkodás. A visszaesést és a visszapattanást látod a 2020 két negyedév csökkenésében, a 2021-es ráta pont ott áll, ahol a 2019-es.
Másrészt az általad lebecsült beruházások nem attól lesznek kevésbé számottevőek, mert szerinted "sose térülnek meg".
Mi a lófaszért csináljuk, ha nem azért, hogy megtérüljön?
A kínai, német, dél-koreai óriáscégek nem jótékonyságból építik ezeket, hanem üzleti racionalitásból. Akkor is, ha ez neked nem fér bele a belső headcanonodba. És ha már közpénz: igen, egy részük állami támogatással jött létre, ahogy ez minden EU-országban történik, legyen szó Észak-Olasz ipari övezetről vagy a francia Airbus-ról. Ez nem korrupció, hanem iparpolitika.
Te most itt szépen összemosod a Budapest-Belgrád vasútvonalat (ami még mindig nem készült el, de már drágább, mint eredetileg) minden mással, én meg csak a Budapest-Belgrád vasútvonalról írtam, ami egy szimpla pénzlenyúlás, hogy közpénzt tudjanak Pénztáros Lölö cége alá talicskázni.
A vasútberuházás megtérülését előre temetni pedig olyan, mintha valaki 1880-ban meg akarta volna tiltani a Budapest–Bécs vonalat, mert "ki fog azon utazni".
Szerinted miért titkosították? A konzervatív számolások szerint ~800 év alatt térül meg, a nem konzervatív számolás szerint soha. Egy olyan beruházás, amit ~50 évente újra kellene építeni.
Ami viszont valóban aggasztó: hogy olyan emberek formálnak véleményt makrogazdasági trendekről, akik képtelenek megkülönböztetni a beruházási volumen és a beruházási ráta fogalmát, vagy a nominál- és reálértéket – de legalább magabiztosak, és ez látszólag elég is nekik.
Na, nézz tükörbe, pont magadról írtál. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Franko, őszintén, próbáld már meg legalább egyetlen vitapontban nem keverni a szezont a fazonnal. A hozzászólásaid alapján úgy tűnik, hogy minden, amihez közpénz közelít, az nálad eleve lopás. Ez lehet egy kellemes kis fejben kialakított világ, csak épp a valóság nem hajlik meg ilyen egyszerű reflexek előtt.
Köszönöm, hogy utólag mégis belinkelted a KSH-oldalt. Kár, hogy először csak egy forrásmegjelölés nélküli imgur-diagramot tudtál felmutatni, amiről azt a látszatot keltetted, a graffal már le is zártad a vitát, mert "az úgy van". Pedig épp az volt a lényegem, hogy nem a visszaesés ténye vitás, hanem a viszonyítási pont, a bázis, a módszertan, és hogy mit értünk beruházási rátán A 2021-es ugrás például egy visszapattanás volt a COVID-időszak után, és az uniós források belövése miatt az ilyen időszakok strukturálisan nem tartósak. Ez nem "magarázkodás", ez gazdasági ciklusok ismerete. 2020 egyébként a Covid éve volt.
A "csináljuk-e lófaszért" típusú vulgármarxizmusodról annyit, hogy a legtöbb hazai beruházás, főleg az ipari nagyprojektek nem a magyar állam "csinálja", hanem külföldi cégek. Ők pedig megtérülési kalkulációk alapján döntenek, nem hangulat alapján. Azt, hogy te szerinted ezek "sose térülnek meg", nem mérvadó, ha sem módszertanod, sem adatod nincs rá, csak egy erős gyanúd. A gazdaság nem egy véleményverseny, hanem számok és ösztönzők világa.
A Budapest–Belgrád vasút drágább lett az eredetinél? Üdv a valóságban! Az EU összes vasútberuházása hasonlóképp száll el, különösen háború, infláció, nyersanyagdrágulás idején. Az "ez csak pénzlenyúlás" érved legalább akkora oversimplifikáció, mint amikor valaki az egész Nyugat-Balkán logisztikai stratégiáját letudja annyival, hogy "senki sem fog azon utazni". A vasút hosszú távú infrastruktúra. A megtérülés nem piaci árbevételben mérendő elsődlegesen, hanem logisztikai, külkereskedelmi és stratégiai haszonban.
És ha már itt tartunk: a 800 éves megtérülésről légyszi valami hiteles forrást mutass, ne csak egy hasraütéses Facebook-posztot vagy egyetlen kockázatelemzés nélküli cikket. Ha ez tényleg ilyen biztos, hol a számítás, hol a módszertan, mi a feltételezésrendszer? Mert ha nincs, akkor ez csak politikai lózung, nem szakmai vélemény.
Szubjektív szemléleted, mely szerint "Magyarország iparpolitikája = korrupció" totálisan torzít! Állami támogatással jönnek létre beruházások Észak-Olaszországban, a francia repülőgépiparban, Németországban. És nem, ott sem mindig térülnek meg Excel-táblában. Ez iparpolitika, nem nonprofit KKV-hitelezés. Aki szerint minden, amihez közpénz kapcsolódik eleve korrupció, az nem reformer, hanem cinikus nihilista.
Végül kedves Franko, ha valaki összemossa a beruházási volument a beruházási rátával, vagy képtelen különbséget tenni nominál és reálérték között, az inkább csendben maradna makrogazdasági témákban. De a magabiztosságod legalább pótolja a tudásodat, ami úgy tűnik neked bőven elég is. Kormánykritikát lehet és kell is megfogalmazni, de az alapvető fogalmak ismerete nélkül, csak az aktuális politikai influencer utánzása alapján ez inkább netes ordibálás, nem érdemi vita. Szóval legközelebb kevesebb imgur és több OECD-táblázat. Akkor talán beszélgetni is lehet, nem csak riposztozni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Abba még nem gondoltál bele, hogy talán azért jön szembe veled ez a sok "trey-alteregó" mert te száguldozol az út rossz oldalán? :)
Köcsög valóság, mindig szembejön, mi? :D
Viszont értékelem az őszinteségedet, elfogadod a nyilvánvaló igazságot magadról, még ha ez a országon nem is segít - hogyan is segíthetne?!
Nézd, soha semmire nem tudtál eddig még objektív választ adni, csak személyeskedni, azt meg leszarom. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A viccet mintha megértetted volna, az igazságot már nehezebben. De ez is haladás. Nem baj, ha nem veszed észre a tükröt, attól még belenéztél.
Tudod, ha a valóság tényleg köcsög, akkor te nagyon régóta együtt élhetsz vele:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de ügyes vagy, kár, hogy ez az országon nem segít... :D
Ez olyasmi lehet, mint amikor a cég megmentését a portástól várják? hint: 1/27
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Remek analogia Trey, a ceg az orszag es az EU a portas, nem?
Mert a CEO egesz biztosan a Csuti kell legyen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Remek riposzt lehetett volna, de nem lett. A kérdés továbbra is nyitott! Az megvan, hogy a magyar gazdaság erőteljesen függ jelenleg még az EU-s országok teljesítményétől? 🍿
(azért még, mert a keleti-nyitás eredményei későbbre várhatók)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- Tudom-tudom en. Azert lett 1-es a dogam, mert a Marcirol masoltam. Ugy is mondhatnam, hogy az en dogam erosen fuggot a Marcietol.
- De dragam, Marci 3-ast kapott.
- Igen, mert a masodik felet az Eszterrol masoltam es azt meg nem javitottak ki.
Figyi trey, majd jon MP es megoldja, jo? 15 evig kinlodtatok itt, kipakoltatok a kasszat, menjetek szepen most mar nyaralni es hagyjatok dolgozni azokat akik szeretnetek. Koszonjuk szepen a trafikokat, az ar(res)stoppokat, a szuverenitasvedelmi (so) hivatalt meg a tobbi felesleges baromsagot amire 15 evnyi ketharmadbol futotta. Dilettans, tolvaj banda.
Legalabb kormanyozni tudnak. Igen, de sajnos nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jön MP mind a 26 Tisza párttaggal? Hova is? A Margit szigeti majálisra? Hát menjenek! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kell a reszletekkel foglalkoznotok. 15 evig volt idotok szetbarmolni mindent. Mondom, most irany a horvat tengerpart, majd csorgunk ha van kerdes.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te valami párfunkcionárius lettél a Tiszában? :D
Engem kicsit messzebb keress majd, a recepción hagyj üzenetet, majd a pincér kihozza a koktéllal együtt a tengerpartra :D :D :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a recepción hagyj üzenetet, majd a pincér kihozza a koktéllal együtt a tengerpartra :D :D :D
Na, mégis van nálatok távmunka? :D :D :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt úgy hívják - és neked lehet, hogy ismeretlen -, hogy szabadság ... Tudod, az a 40 nap, ami idén is rendelkezésemre áll és amit telibe fizetnek. :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt úgy hívják - és neked lehet, hogy ismeretlen -, hogy szabadság ...
Hogyne lenne ismerős, ez nálam kb. fél év, plusz a másik fél év is olyan, hogy akár a tengerpartról is dolgozhatnék, nincs helyzet kötve a munkavégzésem... :D
Téged amúgy nyaralásod alatt zaklat a recepciós? De szar hely... :D
Tudod, az a 40 nap, ami idén is rendelkezésemre áll és amit telibe fizetnek. :D
Aha, én meg kiszámlázom szép vastag ceruzával, aztán úgy osztom be, ahogy nekem tetszik. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jajaja, ismerem ezt a jónak tűnő létet :D :D :D Vannak vállalkozó ismerőseim :D :D :D :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vannak vállalkozó ismerőseim :D :D :D :D
Valamit rosszul csinálnak. :D :D :D :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, ha vállalkozóként rosszabbul megy nekik, mintha alkalmazottak lennének valahol, akkor igen, valamit kurva rosszul csinálnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja. Vagy van eszük, elmennek főállásba és mellette vállalkoznak :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, akik rosszul művelik a vállalkozói létet, azoknak valóban jobb, ha maximum főállás mellett vállalkoznak vagy úgy sem. Akik meg nem balfaszok, azok jobban élnek vállalkozóként, de nem való az mindenkinek.
Amúgy van jelenleg öt saját termékem a piacon, amelyekből szabad szemmel is látható bevételem jön évente és mindegyik olyan, hogy nem igényel tőlem se ügyeletet, se készenlétet, se ügyfélszolgálatot, felhőben fut, van virtuális asszisztens adott feladatokra, nekem async fejlesztési feladatok vannak csak, amelyeket úgy ütemezek, ahogy jólesik, szóval hogy kellene ezt csinálnom? Adjam el valami cégnek, aztán menjek oda alkalmazottnak? A vállalkozásom hatodik "terméke" a saját szakértelmem, amit tipikusan heti 4-8 órában adok el cégeknek, egy időben ~3-4 cégnek dolgozva, ezt hogy kellene csinálnom? Menjek el egy céghez dolgozni alkalmazottként, akik aztán átveszik az ügyfeleimet, lefölözik azt a hasznot, amit én termelek meg? Vagy hogyan kell ezt elképzelni?
Megint ott tartunk, hogy saját magadból kiindulva tudod csak meghatározni, hogy a világ hogy működik, de az maximum rád és a szűk környezetedre igaz és a világ nem úgy működik, nemhogy az IT-n kívül, még az IT-n belül se látsz mindent.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amúgy van jelenleg öt saját termékem a piacon, amelyekből szabad szemmel is látható bevételem jön évente és mindegyik olyan, hogy nem igényel tőlem se ügyeletet, se készenlétet, se ügyfélszolgálatot, felhőben fut, van virtuális asszisztens adott feladatokra, nekem async fejlesztési feladatok vannak csak, amelyeket úgy ütemezek, ahogy jólesik, szóval hogy kellene ezt csinálnom?
Az ami az aláírásodban közöttük van? https://iotguru.cloud
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ami az aláírásodban közöttük van? https://iotguru.cloud
Szerinted? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez egy konkrét kérdés. Eldöntendő! Erre kérdéssel válaszolsz! Jellemző a zavaros fejedre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ó, hát akkor gratulálok, Franko, hogy az önként választott szezonális munkanélküliségedet ilyen remek PR-ral tudod "szabadságnak" brandingelni :) Sokan egész életükben dolgoznak, hogy elérjék azt az állapotot, amikor már nem muszáj dolgozniuk. Nálad ez úgy tűnik, automatikusan jár minden második hónapban.
A "szép vastag ceruza" pedig csodálatos kép! Az önfényezésed művészi szintje lassan már meghaladja a bevételeidet. De legalább nem vagy helyhez kötve. Ahol van Wi-Fi és elég idő a következő gigre, ott úgy tűnik, mintha dolgoznál. #digitalisbohem
Eközben vannak, akiknek 40 nap valódi, fizetett szabadság jár, valódi bérrel, valódi bejelentett munkából, nem azért, mert nincs munkájuk, hanem mert van.
Szóval igen, a különbség csak annyi: van, akinek szabadság jár, és van, aki ráér. És mindkettőhöz lehet mosolyogni, csak nem ugyanabból a jövedelmi szintből.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ó, hát akkor gratulálok, Franko, hogy az önként választott szezonális munkanélküliségedet ilyen remek PR-ral tudod "szabadságnak" brandingelni :) Sokan egész életükben dolgoznak, hogy elérjék azt az állapotot, amikor már nem muszáj dolgozniuk. Nálad ez úgy tűnik, automatikusan jár minden második hónapban.
Így van, nekem ez jár, mert megdolgoztam érte és tudatosan nem vállalok több munkát.
A "szép vastag ceruza" pedig csodálatos kép! Az önfényezésed művészi szintje lassan már meghaladja a bevételeidet. De legalább nem vagy helyhez kötve. Ahol van Wi-Fi és elég idő a következő gigre, ott úgy tűnik, mintha dolgoznál. #digitalisbohem
A megbízóim még nem panaszkodtak, akkor meg minden jó, nem?
Szóval igen, a különbség csak annyi: van, akinek szabadság jár, és van, aki ráér. És mindkettőhöz lehet mosolyogni, csak nem ugyanabból a jövedelmi szintből.
Hát, ha már így a zsebekben turkálunk, akkor tavaly így volt ~19 milliós bevételem, én úgy érzem, hogy ez nekem elég a megfelelő életszínvonalhoz, és kétszer ennyi pénzzel nem lennék boldogabb, viszont a jelentően kevesebb szabadidő miatt jelentősen szomorúbb lennék. Ha ez így nekem és mindenki másnak is jó, akivel üzleti kapcsolatban vagyok, akkor ez win-win, nem? Megvan ugye az öreg halász és a menedzser tanmese? Na, én aszerint élek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak 40 nap? Utana mit fogsz csinalni? Kenytelen leszel hazajonni majd abba a posvanyba amit MP csinal?
Elso nap eljatssza Tarlos orokseget! Vagy ize... Marci orokseget vagy mittomen elotte epp ki fog majd szerencsetlenkedni a narancskormanyban. Aztan honapok alatt sem tud veget vetni a haborunak... oh, wait, az nem is o!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kell a reszletekkel foglalkoznotok. 15 evig volt idotok szetbarmolni mindent. Mondom, most irany a horvat tengerpart, majd csorgunk ha van kerdes.
Hát, őszinte részvétem a pszichiátriai szakember kezelését igénylő elmebetegséged miatt!
Tüneteid: vizionálsz egy általad elképzelt párhuzamos valóságot, majd ezt új realitásnak tekintve, saját képzelgéseidre hivatkozva, mintha azok másoknak is trivialitások lennének próbálsz írni odamondogató hozzászólásokat. Az a probléma, hogy az alapok már agyaglábakon állnak.
De hát teljesen megértem, hogy a hup-on vannak erre a fajta elmebajra fogékony egyének. Tipikus hupper, tükör neked (és a többi csodálatos személyiségednek):
Hamarosan Linux Desktop Éve! HLDE!
Hát jövőre megnézhetitek magatokat M$ fanboiok, amikor bukik a windows meg a teljes microsoft pereputty. Fájdalmas lesz nektek a Linux desktopra váltás! Nem kell a részletekkel foglalkoznotok. 30 évig volt időtök szétbarmolni mindent a micro$oft oldalán. Mondom, most irány a horvát tengerpart, majd csörgünk ha van kérdés. De nem lesz mert gyökerek vagytok a Linux-hoz! Lubickoljatok csak! Úgysem rúgtok labdába a Windows desktop utáni világban!
... mi? makkOS? Az Apple már ma halott.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Figyi trey, majd jon MP es megoldja, jo?
Jaja, 🍿 :D
- felvirágoztatja ez az arany ember az EU-t
- bezárja az akkugyárakat, mert az értelmiségi anyuk magzatkárósítóban vannak
- becsukja az autógyárakat, mert az nem hozzáadott érték
- azonnal bevezeti az eurót, mert az a jó (sic!)
- újra megmenti a devizasérülteket
- hazaküldi a vendégmunkásokat
- felvirágoztatja az egészségügyet
- a tanárok lesznek az új multimilliárdosok (szegény gyerekek jövője!)
- az intézetek a Hilton-ba költözteti (szegény intézetisek)
- minden városba épít egy szuperkóházat
- minden városba épít egy tudományos akadémiát, mert az nem járja, hogy összeszerelő ország vagyunk, évi 20 Nobel-díjas tudóst adunk a világnak
- Rákosrendezőre 50 ezer luxuslakást épít a csöveseknek
- mindeközben a félbolond brüsszeli haverjaival a nyakunkba hozza az ukránokat
Az egészet pedig finanszírozza* a nem létező EU bankókból, amit majd a haverjai nyomtatnak a brüsszeli Monopoly pénzgyárban :D :D :D
Remélem a 9%-os SZJA-t és a KATA visszaállítását (25K, ugye?) komolyan gondolja, mert akkor ezt a sikersztorit úgy fogom végignézni, hogy évi nem egy, hanem két Rolexet veszek bazmeg :D
(* csak az eredmény ne egy budapesti "sikersztori" legyen, ahol az ütődött Karácsonnyal csődbe vitték a várost :D :D :D 🤡)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olyan szarul él ez a drága ember, hogy Orbán legnagyobb ellenségeként megötvenszerezte cége bevételét (plusz bennfentes kereskedés bevétele :D). Ebben a rosszba', ami itten folyik' :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És egyetlen időközi választáson sem sikerült elindulni a második tinédzserkorát élő MP-nek Tisza nevű vállalkozásával. Még a végén kiderülni, hogy azok a propaganda "közvéleménykutatások" a valóság közelében sem járnak és a valós Tisza támogatottság 20% sincs.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oh, draga faszom, az a jo oreg kettos merce. Barcsak az elvtarsaiddal lennel csak fele ilyen szigoru, az ezermilliardos duplazo gazszerelo vagy a "sajat labon allo" Vej kapcsan. Esetleg a "teljesen fuggetlen jegybank" Matolcsy-klan fele penzesorol velemeny? A sort vegtelen sokaig lehetne most mar folytatni.
Ilyenkor jon az, hogy ha bebizonyosodik, hogy csaltak akkor majd jol elszamoltatjak oket mint a kituntetett p3d0filokat?
Bezzeg MP es az allitolagos bennfentes kereskedes. A leghalvanyabb igenyt sem mutatjatok arra, hogy barmit is bizonyitani kene vele kapcsolatban, bemondasra elhisztek akarmit. Jol mondtad trey, rolexeket veszel, nem eszt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sok lesz már a kacsabeszélből!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem rossz lista. Egy jo harcosok klubja posztnak is siman beferne. Zaszlo zaszlo sziv.
Magam reszerol mar annyival elegedett leszek, ha leallitja a kozpenz szakmanyban valo kitalicskazasat. Ha ezen kivul semmit nem csinal, mar elorebb lesz az orszag.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magam reszerol mar annyival elegedett leszek
Még nem lett bevezetve hivatalosan az újbeszél. A ma hivatalos magyar nyelvet meg nem tudod helyesen használni. Az ékezeteidet pedig megint elvitték Goldstein ügynökei. Magam részéről már annyival elégedett lennék... feltételes mód! Ugyanis egy nulla valószínűségű bár nem lehetetlen esemény utáni jövőidőről képzelegsz, és próbálsz megfogalmazni gyengécske mondatokat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy mi a nadirigo fasza bajod lehet neked, azt csak a Jeszi tudna megmondani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennek nincs semmi értelme!©
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
15 evig kinlodtatok itt, [...] 15 evnyi ketharmadbol futotta
#worksforme, soha rosszabb ne legyen!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
és mi lesz ha megdöglik végre a dagadt messiásod? na, akkor mi lesz veled? :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most írtam, hogy 9% SZJA és 25 ezer forintos (sic!) KATA mellett én nem fogok aggódni! :D :D :D Mert ugye, ennyik lesznek? 😲
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hogy jön ide Magyar Peter? azt kérdezem mi lesz veled ha megdöglik a dagadt geci akire szavazol mert mindennel egyetértesz amit csinál? vagy ti fideszesek kajak elhiszitek, hogy ő PACEKBA (orban után szabadon) halhatatlan? ha csak ő tudja megvédeni magyarországot a 15 éve tarto folyamatos támadástól akkor mi lesz azután?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az kérdező állításod tele van hazugsággal, így nehéz lesz továbbmenni. Magyar haverod meg úgy jön ide, hogy feljebb idecitáltátok. Woke-os létedre a body shaming elég érdekes tőled. Ennyire lecsengett már nálatok a body positivity? :D :D :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
sose voltam woke, csak orban elhiteti veled, hogy mindenki woke aki nem szereti úgy őt mint te. (meg azokat a dolgokat amiket csinalnak) :)
melyik a hazugság a kommentemben?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, most már senki sem woke, most, hogy szitokszóvá vált. Érdekes. :D
melyik a hazugság a kommentemben?
mindjárt az első mondatod azzal indított:
mert mindennel egyetértesz amit csinál
További részletek itt.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
korábban sem írtam vagy mondtam magamról hogy woke vagyok. ezt a szót azóta hajtjátok és ismeritek eleve mióta orban a szátokba adta. azóta mint woke aki nem ért egyet orban pedofília támogatásával. 🤷♂️🤷♂️🤷♂️
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
korábban sem írtam vagy mondtam magamról hogy woke vagyok
Nem, ezt én mondom rólad a megnyilvánulásaidból leszűrve :D
ezt a szót azóta hajtjátok és ismeritek eleve mióta orban a szátokba adta
Hogyne, hiszen én nem olvasok külföldi sajtótermékeket és közösségi médiát, mert nem értek angolul :D :D :D
azóta mint woke aki nem ért egyet orban pedofília támogatásával
Ezzel a témával mindig befürdesz, mert mindig elmondom, hogy én olyan szabályozást szeretnék erre, ami nem csak listázza a pedofilokat (olvasd vissza a HUP haverjaidat, akik káráltak a listázásuk miatt, hogy "jaj szegények jogai"), hanem még jeladót is tennék rájuk, hogy a gyerekek mobilon lássák, hogy merre mozognak, ha éppen nincsenek börtönben.
Na erre kontrázz rá, öcsém :D :D :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem tudom, én legutoljára olyanokat olvastam tőled, hogy azok a gyerekek még örülhetnek is, hogy ez történt velük hiszen kaptak pénzt, meg amugyis intézetis drogos gyerekek voltak szóval nem számít.
ez olyan tipikus fideszes hozzáállás, igen. nincs ezzel semmi baj, nyugi!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bocs, de én gyerekáldozatokról beszéltem, nem gyerekkorú opportunista drogosokról (aka. bűnözőkről). Nagy a különbség.
Kezdesz visszapedálozni? A libsi fejednek a jeladó már túl sok(k) lenne? 🤔 Mesélj róla, pls! :D :D :D :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
most jelenleg csak igazoltad amit mondtam. :) nem baj, ez örökre rád ég! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát, akkor továbbra is kerülöd a nyílt válaszadást, hogy kellene-e nyomkövető a pedóidra vagy sem és próbálsz menekülni drogos bűnözők védelme mögé bújva? 🍿
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Neked nem lesz rosszabb ne aggodj. Masoknak viszont jobb lesz.
Csak egy kerdes Ritter Trey: Harcosok Klubjaba beleptetek?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, ilyen a hithu fidesz szavazo: amig megvan az evi 1 rolex addig nem zavarja a szarszag.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem is hangzik ez olyan rosszul a pedofil és pedofil támogató fideszes orosz gecit szopó politikusok helyett!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Remélem az összeset börtönbe zárjátok! Oh, wait! Akkor már nem lesz elég ám Facebook lájkokért ugatni fogalmatlanul :D :D :D
Én itt leszek, rendelek popcorn-t!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
...megmutattam, ho1gy mi az alternatíva...
😂
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
te a rezsicsökkentést is elhiszed, igaz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Haverod meg csődbe vitte Budapestet.
Nagyon mas mozit nezunk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hat ha Tarlos mondja, akkor biztosan ugy van! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Attól, hogy te valakit ütődöttnek tartasz, nem válik azzá. Sőt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semmit sem mondtál Willy, arról kezdhettél volna beszélni, hogy milyen innovációk vannak az EU-ban, de megértem, hogy nem sikerült megkeresned őket, ugyanis ... dobpergés ... nincsenek. Így maradt kínodban a maszatolás.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Trey, attól, hogy te nem látsz valamit még létezik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tanultuk meg rendesen a németet a Habsburg elnyomás alatt.
Nem tanultuk meg normálisan az oroszt, szovjet elnyomás éveiben.
Nem tanultuk meg az angolt sem a haladó progresszív demokratúra évtizedei alatt.
Majd jól nem fogjuk megtanulni a mandarin/kínait sem ha Kína átveszi a kiakirály zászlót Amerikától.
:-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nono! 5-ös dicsérettel lettem középiskolában oroszból, érettségiznem se kellett belőle ennek okán. :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudsz még oroszul? Nem kötekedésből kérdezem, érdekel valóban igaz-e, ha valaki évtizedekig nem használ egy idegen nyelvet akkor az elfelejti-e valóban?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahogy én tapasztaltam, igaz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meglepően hamar jön vissza az inaktív nyelvtudás.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát ez elég sokmindent megmagyaráz :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem kína már lelépte a világ maradékát innováció terén. Nézd meg csak a BYD mit művel EV téren, 1 megawattos töltés, 5 perc alatt feltolja az aksit és mész tovább, ráadásul a hozzá tartozó infra is épül szépen mellé. Megújulóból is iszonyat tempóban haladnak, építik az ipari aksitelepeket, kitapétázzák a fél országot nap és szélerőművekkel.
A telefonos piac dettó, nem véletlenül álltak rá a saját cuccaik fogyasztására, kínát egyre kevésbé érdekli a külföldi tech mert egészen egyszerűen le van maradva.
Ugyanakkor még messze nem fullos a dolog, minőségben szerintem még van hova fejlődni, pl autók beltere még inkább giccses és parasztvakítós mintsem minőségi és tartós, de ezt a mostani újrahasznosított meg vegán bőr dolgot nyomják mindenhol, kíváncsi leszek hogy tizenpár év múlva egy ilyen beltér milyen állapotban lesz.
A nyugat el van foglalva azzal hogy széttépje egymást a jobb és baloldal értelmetlen háborújával amíg kína szépen felkapcsolt és nemhogy előz vagy kikerül, inkább lassan eltűnik elől a látóhatárról. Minden tudás, fejlesztés, gyártás ki lett hordva hozzájuk, ezt most megfogták és elkezdtek tempót diktálni.
Lehet ideje lenne a gyerekeknek elkezdeni kínaiul tanulni mint jövőbeli befektetés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nézd meg csak a BYD mit művel EV téren, 1 megawattos töltés, 5 perc alatt feltolja az aksit és mész tovább, ráadásul a hozzá tartozó infra is épül szépen mellé.
Napi találós kérdés: utolsó ország a világon, amelyiknek hülyéi úgy veszik a Tesla-t, mintha nem lenne holnap? :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Napi találós kérdés: utolsó ország a világon, amelyiknek hülyéi úgy veszik a Tesla-t, mintha nem lenne holnap? :D
Most épp jó áron van a nyugati használt autó piacon, mert ott tömegével adják el, új autóra meg nem telik, pont a héten örömködött Tokás Marci, hogy erőteljesen növekszik a használtató piac. Ami az egyik fő indikátora annak, hogy a gazdaság a padlón van. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hja, szokásos, classic trey: egy kívülálló gondolatai a témáról, amihez nem ért... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semmit sem mondtál, csak kettős fedezékbe húzódtál, mint egy boxoló, akin átfutott az ütés.
Mennyi volt egy átlag Tesla vételára 4 éve és az mennyit ér most? Nem, nem az államilag támogatott ára, hanem a bruttó kisker ára 🤔
Utána mondom mennyi volt 4 éve az autóm vételára és mennyit ér használtan most.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A TE autód? biztos ez?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amikor azt látom, hogy egyre kacifántosabb és nyögvenyelősebb a terelés, akkor érzem, hogy jó úton járok!
Szóval, lesznek számok, vagy ezt engedjük el?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mennyi volt egy átlag Tesla vételára 4 éve és az mennyit ér most?
Miután épp tömegével adják el Musk faszsága miatt, eléggé sokat esett az ára, mert nagy a kínálat, kicsi a kereslet, alap közgazdaságtan ugye... de mondom: a Tesla 3 LR ~20 millió volt négy éve, most ~10 millió körül van 4 évesen, hozzák be szakmányban külföldről, itt meg veszik, mint a cukrot, mert 10 millióért egy 4 éves autó egészen jó vétel. :)
Utána mondom mennyi volt 4 éve az autóm vételára és mennyit ér használtan most.
A Toyota bZ4X BEV az ~16-17 millió volt listaáron debütáláskor, most ~15-20 millió 3 évesen használtan állapottól függően, újonnan ~26 millió, nálad mi a helyzet? Rájöttél, hogy volt ~60 százalék infláció? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bírom, ahogy a témáról terelsz. A kérdés az, hogy aki megvette 4 éve 20 mikulásért, az most mennyit kap érte a piacon.
Hátha sikerül kinyögnöd a kellemetlent (felét se).
Nálam az a helyzet, hogy a 4 éves vételára körül vagy felett tudnám eladni.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bírom, ahogy a témáról terelsz. A kérdés az, hogy aki megvette 4 éve 20 mikulásért, az most mennyit kap érte a piacon.
Egészen pontosan leírtam: "a Tesla 3 LR ~20 millió volt négy éve, most ~10 millió körül van 4 évesen".
Hátha sikerül kinyögnöd a kellemetlent (felét se).
Egészen pontosan leírtam: "a Tesla 3 LR ~20 millió volt négy éve, most ~10 millió körül van 4 évesen".
Nálam az a helyzet, hogy a 4 éves vételára körül vagy felett tudnám eladni.
Erre is pontosan válaszoltam: A Toyota bZ4X BEV az ~16-17 millió volt listaáron debütáláskor, most ~15-20 millió 3 évesen használtan állapottól függően, újonnan ~26 millió, nálad mi a helyzet? Rájöttél, hogy volt ~60 százalék infláció? Azt mondjad meg, hogy mennyit kell még hozzátenned, hogy egy újat tudj venni... ja, úgy már nem olyan szépek a számok? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Matek zseni, minek hozod be az inflációt a képbe? Azzal lehet egyszerűsíteni.
Tesla: 20M -> 10M
Audi: 10M -> 11-12M
Mit keversz itt az inflációval mint a kematoxos légy? Mindkettő tulajnak pont ugyanannyi volt. Figyelmen kívül hagyható.
A matek az, hogy az egyik a kifizetett lóvé felét éri, a másik meg többet. De, korrigálhatod mindkettőt az inflációval, az ábra ugyanaz lesz.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tesla: 20M -> 10M
Audi: 10M -> 11-12M
Toyota BEV: 16M -> 15-20M.
Igen, tudjuk, Musk szimplán elbaszta, amikor vérig sértette azt a vásárlói réteget, amelyik gyakorlatilag a piaca volt, a MAGA és MEGA bohócok nem vesznek villanyautót. De ez a többi villanyautó piacát és értékét nem érinti, sőt, oda mennek azok, akik korábban Teslát vettek. Amit látsz, azt úgy hívják, hogy a márka eróziója.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem érdekelnek a kifogásaid, meg az egy elemes halmaz kivételeid, amiket úgy kukázol elő. Olvasgass:
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2025/04/20/elkepeszto-ertekvesztes-ta…
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert szar, a németek kurvára bealudtak BEV fronton, drágán tudtak csak versenyképtelen BEV autót gyártani, de ezt már írtam párszor. Vegyél japán vagy távol-keleti BEV-et, ha értékállóságot szeretnél, de ezt is már írtam párszor.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert szar, a németek kurvára bealudtak BEV fronton
drágán tudtak csak versenyképtelen BEV autót gyártani, de ezt már írtam párszor
🤷♂️ 🤣
Vegyél japán vagy távol-keleti BEV-et, ha értékállóságot szeretnél,
Vagy, hagyd a faszba a BEV-et. Főleg, ha minőséget, kényelmet (ezt egyesek luxusnak hívják a ballib oldalon) akarsz.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahogy írtam is: Elektromos autózásban Kína, Távol-Kelet, USA, EU, mert a konzervatív balfasz bandád az ICE fejlesztés tolja.
Vagy, hagyd a faszba a BEV-et. Főleg, ha minőséget, kényelmet (ezt egyesek luxusnak hívják a ballib oldalon) akarsz.
Na, ez a biztos lemaradás kulcsa, amikor mindenki a BEV irányba megy és 10-15 éven belül szinte teljesen elfogynak a fizetőképes piacok, ahova ICE alapú autó eladható, akkor kell tolni igazán az ICE (+ mild hybrid) utat. Na, tudod, pont ez a mentalitás okozta a lemaradást, biztos sokat segít majd abban, hogy az EU újra az élre törjön. Ja, nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, az a mentalitás okozza az EU lemaradását, hogy valaki nem akar masszívat bukni :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk én láttam BYD szoftvert belülről...
Hát, szokták mondani, hogy a többi se jobb... pedig de.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://villanyautosok.hu/2025/05/15/magyarorszagra-koltozik-a-byd-euro…
lehet írni nemsokára jobbat :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogyan kell megnézni belülről?
A motorháztető belső oldalára van felgravírozva a forráskód vagy az alvázra?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy autóipari beszállítónak dolgozok, és legtöbb nagyobb OEM-nek írtunk már szoftvert. Mindegyik OEM hozzáállása más a minőséghez. A BYD annyira szoros határidőkkel dolgozik, hogy nem tart igényt alaposan letesztelt termékre.
Nyugodt szívvel gyártásba adja a félig működő bughalmazt, amit a többiek maximum demózásra fogadnak el.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rákérdezek! Bosch?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a csávó azért nincs nagy véleménnyel a BYD-ről:
https://www.youtube.com/watch?v=c9Ikn1tndR4
Hiába innoválnak, 10 éves korukban mi lesz ezekből az autókból?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha lesz valaki olyan hülye, hogy ilyet vesz használtan :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem mintha a többi olyan jól tartaná az árát :D :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha eljut a 3. tulajig, akkor az nem hiszem, hogy az értékcsökkenés miatt fog aggódni, hanem inkább azért, hogy csak akkor megy, ha lovat fog elé :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt az újabb video a kínai EV gyártásról:
https://www.youtube.com/watch?v=Kw94t1oGHgM
Gyakorlatilag legyártanak irdatlan mennyiségű új autót, csak azért, hogy az utánuk járó állam támogatást megkapják, majd a 0 km-es autókat használt áron értékesítik (ha tudják). Így könnyű alávágni a nem-kínai gyártók árainak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szoval Kinaban a partallam csinalja pont ugyanazt, mint a Silicon Valley milliardosai, amikor "burn rate" jelleggel epitenek tarthatatlanul alacsony arakkal monopoliumot.
Orraig se lat a kapitalizmusban az, aki ennyibol azt a kovetkeztetest vonja le, hogy "a kinai autoipar rosszul csinalja".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majd kiderül, hogy úgy jár-e a BYD, mint az Evergrande.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"ráadásul a hozzá tartozó infra is épül szépen mellé."
Tudom off, de szerintem ez a leginkább "kérdéses" része az egésznek. Az egy dolog, hogy tudnak olyan akksit, amibe bemegy 1 MW (és ettől nem robban fel), olyan töltőt, ami ezt be tudja nyomni az autóba. A sokkal érdekesebb, hogy hogyan gondolják az elektromos hálózatot emögé? Még ha ki is építik a kapacitást (kb dedikált középfeszültségű alállomást minden töltőkúthoz...), mit fog kezdeni a hálózat a hirtelen megjelenő, 5 percig meglevő, majd ugyanilyen hirtelen eltűnő 1MW terhelésekkel? Országos hálózat szintjén talán még lehet reménykedni a nagy számok tételében. De itt már akkora és annyira rövid burst-ökről van szó, ráadásul lokálisan koncentráltan jelentkeznek ahol az átlagolási hatások egyre kevésbé érvényesülnek.
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
akksi oda is:(
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ugyanakkor még messze nem fullos a dolog, minőségben szerintem még van hova fejlődni, pl autók beltere még inkább giccses és parasztvakítós mintsem minőségi és tartós, de ezt a mostani újrahasznosított meg vegán bőr dolgot nyomják mindenhol, kíváncsi leszek hogy tizenpár év múlva egy ilyen beltér milyen állapotban lesz."
Nem kell ahhoz tizenpár év sem!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A K+F és az innováció viszont két dolog, a kínai termékfejlesztések zömmel európai és amerikai K+F tevékenységből született területeken történnek. A kínai K+F bázis nincsen meg úgy mint az USA-ban, de még úgy sem mint (Nyugat)Európában, helyette a lenyúlás volt a felzárkózási recept. Nem egyedi recept ez, Japán, Dél-Korea is így zárkózott fel Nyugati típusú fejlett gazdasággá. Vannak olyan ipari szegmensek, ahol ekvivalens helyettesítőt _még_ nem tudnak előállítani teljes spektrumban az európai és amerikai termékeknek/technológiáknak (vegyipar/kompozitok, metallurgia, bizonyos gyárteszközök, bányagépek, energetika), viszont vannak már olyan ipari szegmensek is szép számmal ahol termékfejlesztésben felzárkóztak főleg a jól exportálható fogyasztói cikkek területén (EV-k és ICEV-ek is a globális piacon, szórakoztató elektronika, mobilok és hálózat) de beruházási javaknál is (vasúti járművek és infrastruktőra, építőipar stb rengeteg ilyen szektor van). De, K+F-ben még nem tartanak ott hogy az egykor kb. homogén Nyugatnak (lassanként ez is szétbomlik Európa és USA) konkurensei volnának. De Japánnak, Dél-Koreának már alapvetően igen, legalábbis úgy tűnik. Persze, ami késik nem múlik, nyilván nem hülyék, ezerrel építik az alapkutatási bázisukat is. Vannak kutatóegyetemek, ipari és kutatási együtműködési mechanizmusok, startupok, kockázati tőkealapok és amíg egy új titán politikailag simulékony, nem nő túl nagyra és/vagy nem mászik bele a közéletbe alapvetően békén is hagyják, vannak szép számmal kapitalista dollármilliárdosok is a kommunista Kínában.
Tegyük hozzá, ez így is van rendben, a kevés több évezredes folytonosságot felmutató civilizáció egyike, és a világ népességének hatoda. A fehér emberek elléptek mellőlük az ipari forradalommal - viszont Marco Polo idején alighanem még jóval fejlettebb és haladóbb közeg volt Kína, mint a sötét középkor Európája nem beszélve az akkoriban neolítikumi szinten ragadt őslakosok észak-amerikájáról. Volt egy pár évszázad mikor lemaradtak, most visszalépnek, történelmi léptékben nincs is itt semmi látnivaló, legfeljebb a visszazárkózás irama.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahhoz kepest, hogy a Tesla 8 eves lemaradasban van, egesz jol veszik vilagszerte. De ez a BYD is biztosan valami kurva jo dolog lehet ha mar '95 ota kinlodnak vele.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindeközben Európában: https://www.jato.com/resources/media-and-press-releases/byd-outsells-te…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az Apple másol mindenkit :-D
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kiveve mobil CPU-ban es mobil GPU-ban. Ott oket nem sikerul lemasolnia senkinek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kínai speciális elektronikai cuccok forgalmazásával is foglakozom, most már több, mint egy éve. Korábban az európai piacot japán, svájci, és amerikai cuccok uralták. A japán cuccok már nincsenek sehol, a svájci és az amerikai olyan drága, hogy abból kijön három kínai, úgy, hogy technológiailag kb. azonos szinten vannak, vagy talán egy picivel előrébb is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A japán cuccok már nincsenek sehol, a svájci és az amerikai olyan drága, hogy abból kijön három kínai, úgy, hogy technológiailag kb. azonos szinten vannak, vagy talán egy picivel előrébb is.
Nekem is ez tűnt fel. A kérdés az, hogy meddig tud olcsó lenni. (szerintem még sokáig)
Ugyebár a gyártás is azért ment oda, mert filléres volt a munkaerő az EU/AU/USA viszonylatában. Ez egyszer megszűnik/csökken.
És az is rossz ómen, hogy a nyugati cuccok árában jelentősebb tétel a bér (és közterhei). Vagyis ha versenyre kell kelni a kínaival, az így vagy úgy a zsebünkön érződni fog.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem véletlen, hogy kína is vietnámban és afrikában terjeszkedik, hogy ők legyenek az ő "kínaiaik", akikkel olcsón dolgoztathatnak
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben az a szomorú, hogy Kína ezt lényegében az erős (versenyeztetés-jellegű), természettudomány-fókuszú felsőoktatással érte el.
Erre mi a reakció nyugaton?!
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, valószínűleg ott nem faji stb. kvóta alapon kerültek a felsőoktatásba a diákok, hanem érdem alapon :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kína még nagyrészt másol, de nagyon fel van zárkózva. Nem szabad őket annyira lenézni, mint Trump teszi. Ahogy észrevettem, amiben az ázsiai népek nagyon gyengék, az a koncepciós gondolkodás, ezért nem jók szoftverben, OS-ben, stb.. Nem kizárt, hogy idővel ebben is felzárkóznak.
“Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem csak másolnak, tanulnak belőle és tovább is fejlesztik. Eddig az volt, hogy a kínaiak marketing szövege volt, hogy nyugati technológiával dolgoznak, most a nyugatiaknak kellene azzal reklámozni magugat, hogy kínai technólógiát használnak.
Nincs ezzel gond. A társadalmi és a technológiai fejlődés körbe-körbe vádorol a bolygón: Kína > Közel kelet > Európa > Amerika > Japán > Kína
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig szerintem jók lehetnének ilyen koncepciókban is, nem az, hogy hülyék hozzá, de tradicionálisan ebben még nem erősítették meg magukat. Tudnak programozni, meg OS-t másolni, de olyan önálló, hosszú távon működőképes koncepcióval, mint pl. a Unix/POSIX nem tudnak előállni. Ez is tanulható pedig, csak rajta kell lenni több generáción keresztül.
“Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem Kína a nagy projekteket tradícionálisan sikerrel szokta zárni, Három Szurdok gát, Űrállomás, Marsjáró, de akár hozzá tehetném Sanghai légtisztaságát, ami attól lett tiszta, hogy úgy két komplett Magyarországnyi embernek azt mondták, hogy benzines robogó off, tessék elektromosra váltani. És ehhez kiépítették az infrát, mindent...
Jut eszembe, gát, éppen most építik a világ jelenlegi legnagyobb vízerőműjénél (ami szintén kínai) háromszor nagyobb vízerőművét. Tudnak hosszú távban gondolkodni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kína azt csinálja jól, hogy tradicionálisan nem jut el sok emberhez a kudarc, egyszerűen se kulturálisan, se szervezetileg nincs kiépítve annak az útja, hogy akár csak a kínai közvélemény megtudja, hogy valami valahol nem sikerült, nemhogy a nemzetközi közösség.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ekozben a "nemzetkozi kozosseg" ott is kinai kudarcot lat, ahol nincs. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt nyilván nem lehet tudni, hogy miről nem tudunk. De néhány fundamentális elbaszásról azért lehet tudni, például a Három Szurdok Gát építésekor a korrupció ott is működött, és az építőanyag lopása, vagy be nem építése, a tervektől való eltérések most elég nyomasztóak a folyón lejjebb élők számára. És hogy a vízenergia sem jelent ingyen ebédet, azt is tudják, mert a környezeti hatása is elég kínos. De tudnak róla, csak mivel kell az áram, hát, a környezet megszívta. Dettó mint minden más erőmű, legyen az víz, szén, atom, vagy akármi. Van negatív oldala a történetnek.
https://kitekinto.hu/2011/07/12/europan-kivul/kelet-azsia20110712kina_h…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, a kihajthato telefonok is mekkora sikertortenet. Kina fossa magabol az elektronikai hulladekot. Esetleg ezt is csinalja meg az Apple rendesen amit aztan ellopnak vagy mehet ez a kokany szar is a szemetre?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom akkora, mint az Apple Búvárszemüveg! Nem győzik másolni!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Búvárszemüveg
pedig az mekkora innovacio! ugy tudsz vele buvarkodni hogy nem leszel vizes! meg uszni se kell tudni hozza...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Óriási! Még szemet is lehet rá kapcsolni, nehogy valaki komplett idiótának nézzen, amikor felveszed! :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kérdés annyira fölösleges és elnagyolt, hogy hihetetlen.
Minden technológiai termék annyira bonyolult módon és sok résztvevővel jön létre, hogy már max az ötlet lopható el, esetleg pár részlet, de a teljes folyamat utánozhatatlan, mert minek másolná bárki is a Mercedest, ha egyszerűen megveszik. Ez már nem a 90-es évek.
Volt egy német cégnek egy smd részlege, ezt egy idő után eladta egy kínai konkurensnek. Azóta eltelt 20 év és ugyanúgy Németországban ugyanazok és ugyanúgy fejlesztik a terméket amit több helyen gyártanak és amivel képesek gyártani a legújabb piaci termékeket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az innovacio amit ma kezdtem el keresni:
Olyan vezeteknelkuli csengo (hazhoz, meg csak nem is kapucsengo), aminek a kulteri egysege USB-C-n toltheto, es bir fel evet a powerbankrol igy feltoltott akku. Hogy csak egyszer kelljen az ajtora/ajto melle szerelni, es ne kelljen egy elemcsere miatt megbontani a tarto/ragaszto szerkezetet. Mert hat csengo gyorsan kell, nem fogsz falba furogatni meg tiplizni. Csak fel akarod ragasztani. USA is, Japan is, Kina is es az EU is olyan bena, hogy nem gyartja ezt a futurisztikus innovativ termeket. Hanem ragaszthatom ujra vagy tiplizhetek meg furhatok ha gombelemet kell cserelni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha lenne tomeges igeny ilyenre akkor gyartana valaki...
amugy meg az a baj, hogy manapsag mar egy csengo is a felhovel akar kommunikalni, de ha az igazi felhobol jon a stream akkor meg jol beazik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az innováció ott tart, hogy nem kell elem a kültéribe, "kinetic power" vagy "self-powered" a kulcsszó. Amúgy meg vendégjárástól függően az elemesek is 3-8 évet bírnak, én vettem egyet 2008-ban, amikor eladtam a lakást 2013-ban, még a gyári elem volt benne, szóval nem tudom, hogy egyébként mennyit bírt, nem kérdeztem rá az új tulajnál.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyértelmű: Kína másolja a nyugatot, itt egy jó könyv a témában: https://www.simonandschuster.com/books/Apple-in-China/Patrick-McGee/978…
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aki szerint egyertelmu, az a problema resze es tul sok propagandat fogyasztott.
Valamiben masolja, valamiben oket masoljak, valamiben meg oket kene masolni, csak olyan megoldast talaltak ki, ami klasszikus kapitalizmusban* es/vagy tul sok szabadsagjog mellett** nem vonzo...
*a vadkapitalizmus mai allapota nem szereti ha nem lehet kilengetni a keresletet es lent tartani a kinalatot, azaz "tul hatekony a problemamegoldas" - de kozben mas problemakorokben meg Kina kapitalistabb a kapitalistaknal, es ok is le tudjak masolni par reszteruleten a "lefeszitett kinalat" modszeret
**nehez hidat meg 400-zal meno magnesvasutat epiteni, ha a lakonak eveken at huzodo jogorvoslati lehetosege van, hogy o neki miert van joga pont ott es pont kurva csendes kornyeken lakni szep kilatassal
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tíz pont a Griff... Kínának!
https://cimlap.blog.hu/posztok/jelenbolajovobe/2025/06/04/kina_szupersz…
Már ha igaz, és nem hoax. Mert vajon mekkora kapacitást lehet annyi napelemmel kiszolgálni, amennyit fel tudnak lőni? A hőleadást sem teljesen értem, mert oké, hogy hideg van, viszont nincs közeg, csak hősugárzással mekkora felület kell, hogy az elvigye a fölös hőt? Kicsit hihetetlen az egész történet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni