Érdeklődnék, hogy van-e köztünk olyan, akinek az MBH banknál vezetett számlájáról pénzt loptak el az utóbbi időben?
Ha igen, beszéljünk, hogy mik a tapasztalatok. Sajnos nálunk valaki így járt a családban, egy használt autó ára tűnt el.
Ha lezárul az eljárás, akkor megosztom a technikai részleteket.
Addig is mindenkit figyelmeztetek, hogy az MBH bank rendszere nem biztonságos, viszonylag egyszerűen kijátszható.
Ha Te, vagy valamely családtagod ennél az intézménynél vezet számlát, akkor állíts be autentikáló sms-t mind a webes, mind az applikációs átutalásokhoz, illetve ellenőrizd, hogy be van-e ilyen állítva.
Érdemes a feleség, anyuka, nagymama, nagypapa beállításait átnézni,és felvilágosítani őket arról, hogyan működik az autentikáció.
UPDATE (1): NEM ÍRHATOM LE a pontos menetét a csalásnak, de elég jól ki lehet találni a fórumhozzászólások alapján.
UPDATE (2): A kiskapu már ismert volt a bank számára, amikor a családtagomtól elemelték a pénzt.
- 1529 megtekintés
Hozzászólások
MHB??? nem MBH?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De, javítom, bocs.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy megjegyzés. Annyira egyszerűen törhető az MBH, hogy bárki, értsd bárki, megoldhatja a lopást viszonylag kevés munkával.
Persze lehet, h azóta javítottak valamit, hogy bejelentettük az ügyet, mert szerintem triviális lenne a bank részéről a javítás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nincs beallitva masodik faktor valahol, akkor az elsosorban a user hibaja, nem a banke.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ö…. ha az alapbeállítás hibás, az miért is a user hibája?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A lehetőség adott, hogy vigyázz a pénzedre, a bank nem biztonsági szolgálat....
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyrészt amennyiben a bank hibája a feltörhetőség, akkor ez erre az esetre nem áll, másrészt a banki alapbeállítás meg KELLENE hogy követelje a kétfaktoros authentikációt. De ha nem is követeli meg, akkor is mindent meg kellene tegyen, hogy a sima jelszavas belépést is biztonságossá tegye. Erre rengeteg eszköz áll egyébként rendelkezésre a 2 faktoros hitelesítésen túl is. Ameddig nem tudjuk, hogy ezek közül bármit is alkalmazott-e a bank, nem gondolom jogosnak a felhasználóra tolni a teljes felelősséget.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem ugy van, hogy a PSD2-ben, hogy Strong Customer Authentication (SCA) az kovetelmeny?
"Article 97 – Authentication:
Application of Strong Customer Authentication: Payment service providers must apply SCA when the payer:
* Accesses their payment account online"
De ma mar egy pizzat se tudok rendelni 2FA nelkul :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A legtöbb PSD2 implementáció olyan hogy "kirúzsozták a malacot", szó nincs teljesen új zöldmezős beruházásról.
Tehát az authentikációja legjobb esetben olyan mint az alatta levő rendszeré. Vagy rosszabb.
Gábriel Ákos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Business as usual.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Végülis választhatsz hogy kényelmesen állítod be a második faktort otthonról böngészőben (egy faktorral belépsz aztán csinálsz kettőt) vagy kapásból letiltanak és csak fiókban tudsz másodikat hozzáadni.
Gábriel Ákos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért, mert a te pénzed és nem a banké.
A bank vigyáz a saját pénzére, te meg vigyázol a magadéra.
Sajnos a hazai népesség még mindig azt várja el, hogy valaki más gondoskodjon róla és általában meglepődést okoz, ha kiderül, hogy elsősorban mindenki saját magáért felel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem. Ez alapján a logika alapján, te azt várod, hogy ha a nyílt utcán kirabolnak, esetleg megerőszakolnak, akkor a többi ember csak nézze, meg röhögjön rajtad, hogy mekkora balf@sz vagy? Gratulálok!!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nem biztos, hogy jo analogia arra az esetre, ha az emberunknek nem volt bekapcsolva 2FA es beirta az adatait egy phising weboldalon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én azt nem értem hogy van biztonságos mobil app, de nem, az nem jó, ő weben akar belépni, sms-sel, mert nem bizik az okostelefonban. WUT?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sokan nem tudják, akarják használni/megtanulni a mobilappot, mert egyszerűen digitális analfabéták (ez nem sértés).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem elhanyagolhato szamu nyugdijas (+hajbazer, locsemege, OV :) ) meg a mai napig nyomogombos nokiaval tolja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A biztonságos mobil app egy akkora képernyős telefonon fut, amit egyes emberek nem jól látnak. Innentől értelemszerűen kényelmesebb az 5-6 collos telefon helyett a 15-20-40 collos monitoron intézni a banki dolgokat - és ha azon bankol, minek rakja fel a banki appot?
Attól mert te nem vagy látássérült, más még lehet.
(Nekem speciel pont nem igényem a másoknál élni-nem-tud-nélküle banki app az egymillió funkciójával, de ha lenne egy valami csak az autentikációra, azzal már megvehetnének. Ahogy itt írta is valaki, a'la ügyfélkapu+ a totp-vel.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még akkor is megoldható, hogy az appal elvégzem az autentikációt (meg a tranzakciók megerősítését), és a PC-n, a normál képernyőn végzem a tranzakciókat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van, wise pont így működik, nem kell senkinek feltalálni. a melegvizet.
Én bármelyik magyar bankkal elégedett lennék ha csak követő üzemmódban fél év késéssel lemásolnák amit a wise tud.
Gábriel Ákos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem ez történt. "Emberünknek" be volt kapcsolva a 2FA, sőt, az átutalásokhoz is be volt kapcsolva az sms-es megerősítés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyszer még a múlt évezredben New Yorkban sétáltunk a barátommal és szembe jött velünk egy idős néni egy kislánnyal. Elmentek mellettünk, majd a kislány hátrafordult, visszazszaladt hozzánk és azt mondta, hogy nem, mi nem akarunk arra menni, menjünk vissza a fő utcára és arra sétáljunk. Ez még a Pataki féle nulla tolerancia előtt volt jóval.
Valahogy nem világos nálunk az, hogy az első kötelessége a polgárnak az önvédelem, és csak azután jön a bizalom abban, hogy a barátja, szomszédja, az állam vagy a társadalom majd megvédi. Nyilván vannak olyan helyzetek, amikor az egyén nem képes megvédeni magát, de ebből nem következik, hogy ha egy szélhámos átver, akkor szükségképpen csak áldozat lehetsz. A valóság az, hogy simán lehetsz ilyen helyzetben ostoba barom elsőként és csak másodsorban áldozat. Értem én, hogy nehéz ezt megemészteni, de azt hiszem az egy komcsi érából velünk maradt teher, hogy a társadalomnak meg a rendőrnek kell megvédeni az egyént.
Van olyan helyzet, amikor igen, de alapállásban mindenki elsősorban saját magáért felel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezekben az esetben (amikről most már tudok) vélelmezésem szerint a userek nem csináltak ostobaságot.
Lehettek volna elővigyázatosabbak, de itt nem social engineeringről volt szó, nem is gyenge jelszóról, nem is a kétlépcsős azonosítás hiányáról.
Itt a bank nem járt el kellő gondossággal. A rendelkezésemre álló információk szerint a lopások jelentős része megelőzhető lett volna, ha a bank gondosabban jár el az első jelentett eset után.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az MBH bank informatikusai tkp. méltánytalanul alacsony színvonalon dolgoznak, a bank kifejezetten felelőtlenül állította fel az informatikai rendszerét, ez itt a HUP-on már sokszor volt téma. Egészen biztosan nagy kárt okoztak ezzel az összes ügyfelüknek, de nem tartom valószínűnek, hogy azon kívül, hogy ép ésszel ebbe a bankba senki nem teszi a pénzét, bármilyen jogi eljárásban felelősségre vonhatók lennének. Tkp. a menedzsment a ludas ebben, aki az ottani informatikusokat fizeti, a menedzsment felel a tulajdonosainak, akik a felelőtlen informatika miatt sok pénzt elbuknak. Ezért a menedzsmentet a bank tulajdonosai akár életfogytig tartó kenyérvizre is ítéltethetnék Kufstein magos várába, talpig vasba, ha rajtam múlna, mert enyém lenne a bank, meg is tenném, de lehet, hogy nem szaroznék, csak egy betonkockába velük valahol az alagsorban. Attól tartok azonban a bank jelenlegi tulajdonosain nincs akkora profitprés hogy megoldást kellene keressenek, leszarják a helyzetet. Megszerezni nem volt nehéz, csak nagyobb baj ne legyen a hozzáértés ilyen súlyos hibái miatt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én úgy látom hogy a szakmának van az a része aki közvetlenül vagy közvetetten megtapasztalta ezeket a pénzintézeteket. Részben a tapasztalásból részben a politikai hovatartozásból adódóan ezek az "erőforrások" egyszerűen elérhetetlenek ezen pénzintézet számára, aka "nincs az a pénz".
Igény az volna szakemberre mert rendszeresen megtalálnak de két kérdés után kiderül hogy hova is kéne és akkor már csalódik is szegény recruiter. Addig se jutunk el hogy napidíjról beszélgessünk.
Gábriel Ákos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lölőbank. Nem lepődök meg rajtuk.
Megjegyzem, hogy az sms-nél vannak már biztonságosabb módok is.
Nekem a K&H régi rendszere tetszett, ahol adtak egy smart cardot és olvasót. Vállalkozói számla volt.
Ha tényleg annyira lyukasak, mint ahogy állítod, akkor irány MNB. Hadd szóljon a bírság - úgyis jól jön az most az MNB-nek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az egyik előddel, a Takarékbankkal van tapasztalatom. Ismerősnek vitték a pénzét, szerencsére nem sokat, talán másfél éve, vagy ilyesmi.
Volt 2 faktoros auth: SMS. Ami kiderült, 2 dolog kellett a lopáshoz:
- "Újrahasznosított" jelszó - azaz az illető ugyanezzel az email-el ugyanezzel a jelszóval máshol is regisztrált, úgyhogy ez biztosan kikerült
- Takarékbank lyukas rendszere
A hiba abból állt, hogy ha még nem volt telefonos app-al biometrikus azonosítás bekapcsolva, akkor azt pusztán a usernév/jelszó párossal be lehetett kapcsolni tetszőleges telefonnal, ebben az esetben kikerülte a másik faktort, pl SMS-t. Ezt a saját szememmel is láttam...
Rendőrségi ügy lett belőle. Eredmény: semmi. Nyomoznak. Azóta is. Kártérítés nuku, felelősök nincsenek.
Mikor kellően sok ember járt már a rendőrségen, a bank "betömte" s biztonsági rést: letiltották a biometrikus azonosítás engedélyezését.
Egy büdös említés sem volt erről semelyik újságban sem, beleértve az "ellenzéki" sajtót is.
Meneküljetek innen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez volt az a bankom, ahol max 10 karakteres volt a jelszó. Sehol nem írták, de a beírt jelszónak csak az első 10 karakterét vette figyelembe. De 3 havonta változtatni kellett
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálunk kisértetiesen hasonló történt.
Gyanus, hogy nem tömték be.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A hiba abból állt, hogy ha még nem volt telefonos app-al biometrikus azonosítás bekapcsolva, akkor azt pusztán a usernév/jelszó párossal be lehetett kapcsolni tetszőleges telefonnal, ebben az esetben kikerülte a másik faktort, pl SMS-t.
Én azt nem értem, hogyan jutott el arra a felületre sima user/pass párossal bárki bekapcsolt SMS-es 2FA mellett a számlatulajdonos közreműködése nélkül, amelyiken be lehet kapcsolni a már élőtől eltérő második faktort... Merthogy az MFA bekapcsolás jellemzően nem a login screen-en van user/pass megadása, de a 2FA előtt...
Ezen felül az szerintem általános, hogy ha többféle második faktor van bekapcsolva, akkor az user/pass mellé bármelyiket elfogadja a legtöbb rendszer, nem kell az össes további faktorral egyszerre hitelesíteni magunkat. Ezért van a belépési ablakokban lehetőség a használt második faktor kiválasztására.
Szóval ehhez a hozzászóláshoz is jó lenne a pontosítás, hogyan is történt részletesen leírva a telefonos biometrikus 2FA beállítása, ha már volt SMS-es kód.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom új eszközként beállította, user/pass megvolt, és nem a banknál regisztrált telefonszámra enged SMS-ben kódok kérni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha már be van állítva 2FA-nak egy SMS, akkor elvben csak úgy szabad átállítani másik számra, ha az addig beállított SMS-en keresztül megtörténik a jóváhagyás. Ha nem így van, akkor az SMS mint második faktor gyakorlatilag semmit sem ér.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A hiba abból állt, hogy ha még nem volt telefonos app-al biometrikus azonosítás bekapcsolva, akkor azt pusztán a usernév/jelszó párossal be lehetett kapcsolni tetszőleges telefonnal, ebben az esetben kikerülte a másik faktort, pl SMS-t. Ezt a saját szememmel is láttam...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De a bejelentkezési nevet és jelszót ismerni kellett ehhez, nem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha valóban ez volt, akkor pont az az eset, aminek nem szabadna előfordulnia, mert mielőtt ezt beállítja, kellett volna használni a meglévő 2FA-t.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A nyomozásnak le kell zárulnia (eredménnyel vagy anélkül), utána van lehetősége a banknak fizetni. Tképpen számviteli oka van, a nyomozás kimenetelétől függ hogy hova könyvelik a veszteséget. Baromság de sztem ez van.
Gábriel Ákos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne haragudj az értetlenkedésért, de részletek nélkül ezt így nem tudom feltörésnek definiálni. PSD2 kijátszhatóságára tippelek, de ez csak meglévő hitelesító adatok birtokában működhet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A részleteket szándékosan nem írom le, amíg le nem zárul az ügy.
Abban igazad van, hogy nem feltörés, hanem csalás történt. Pontosabban a bank autentikációs folyamatának a kijátszása.
Arra irányult a fórumbejegyzés, hogy aki hasonló cipőben jár ennél az intézménynél, azzal tudjunk egyeztetni, hogy mit lehet tenni effektíven a pénzt visszaszerzése érdekében.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most akkor arról van szó, hogy alapból nincs erőltetve a multifaktor, jól értem?
Btw. tessék, nekik volt sms beállítva:
https://24.hu/fn/gazdasag/2020/09/22/mkb-bank-telenor-sim-kartya-csalas-internetbank-sms-bankszamla/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most akkor arról van szó, hogy alapból nincs erőltetve a multifaktor, jól értem?
De mi az, hogy "nincs erőltetve"? A 2FA már egy ideje kötelező a bankoknál, nem? Ha akarom sem tudok egyfaktoros beléptetést használni a netbanki felületeken.
Nemrég írt a K&H, hogy a kényelmes login utolsó védőbástyája, a szépkártyás felület is innentől 2FA-s lesz, nehogy mindenféle jöttment hacker lekérdezhesse a kártyám egyenlegét.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg kell novelni a buntetesi tetelet annak a buncselekmeny tipusnak, amit a Telenorba hamis szemelyivel befarado bunozo elkovetett.
Egyeb esetben hamarosan veget er a digitalis civilizacio.
(Nem csak Magyarorszagon problema, es ez volna a torvenyhozok feladata, nem a transzjogokon valo vitatkozas.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez így csak hangulatkeltés.
inkább írj tényeket vagy semmit!
4 és fél éve csak vim-et használok. elsősorban azért, mert még nem jöttem rá, hogy kell kilépni belőle.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lölő ellópta. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azokat a tényeket amiket te elvárnál nem írhatja le, az bűncselekmény lenne.
Gábriel Ákos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az miért lenne bűncselekmény, ha megosztja, hogy
- melyik korábbi banki (MKB/Budapestbank/Takarék) rendszer MBH-ra rebrandelt változatával történt, azaz hol volt korábban ügyfél,
- hogyan történt a csalás,
- mire érdemes ügyfélként figyelni, elkerülendő a hasonló eseteket? (ezt nyomokban tartalmazza mondjuk a topicindító)?
(Személyesen nem vagyok érintett, de ismerősi körben vannak, akik valami furcsa perverzió okán ott bankolnak, emiatt mégiscsak érdekel valamennyire.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért, mert - tekintettel arra, hogy a posztoló feljelentést tett - mindez az információ egy már folyamatban levő nyomozás része. Ezek az infók csak akkor oszthatóak meg, ha a nyomozás már lezárult, különben a nyomozás akadályozása-befolyásolása miatt részben őt is elővehetik, részben pedig emiatt hátrányba kerülhet a nyomozás.
Privátban szerintem tudtok egyeztetni, de ezek a részletek a jelenlegi helyzetben valóban nem oszthatóak meg publikusan.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem a dolog független a rendőrségi ügytől, hiszen semelyik bank nem örülne, ha részletesen leírnád itt azt a folyamatot, amivel a bank rendszerében tartott pénzhez jogszabályi jogosultság nélkül hozzá lehet férni.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazatok lehet, hogy a hiba pontos ismeretében más is visszaélhetne vele, akkor csak annyit lenne célszerű megosztani, hogy mire érdemes figyelni, valahogy csak elindult a csalás és ehhez szerintem felhasználói interakció kellett. Ha nem ez a helyzet, akkor azonnal le kell kapcsolni az egész banki rendszert és a hiba kijavítása/workaround után újra elindítani. Ha igaz, ami a topic indítójában volt, hogy a bank tudatában volt valamilyen tervezési problémának, akkor pedig kártalanítsák az ügyfelet és tegye a pénzügyi felügyelet a dolgát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 'hogyan történt a csalás' könnyen lehet olyan módszer megosztása, amely segítségével ki lehet játszani a bank védelmi megoldását. Az pedig bűncselekmény.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van. Arról nem is beszélve hogy egy ilyen esetben a bank által kiadott dokumentumban nincsenek feltételezések.
Csak és kizárólag bizonyítható és bizonyított tények vannak.
Ezeket kvára nem triviális összeszedni.
Gábriel Ákos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne haragudj, ezzel nem értek egyet.
(1) kiváncsi vagyok, hogy mással is történt-e ilyen eset mostanság, ugyanis együtt könnyebben fel lehet lépni a pénz visszaszerzése ügyében.
(2) ez egy visszajelzés, hogy ennek a banknak a biztonsági rendszere szuper könnyen kijátszható. Válasszatok olyan bankot, ahol ez nem áll fenn.
(3) ez nem hangulatkeltés, hanem kurva drága tapasztalat, ugyanis a mi családunkban történt egy nagyon súlyos lopás, ahol minket rendkívül súlyos kár ért a bank hanyagsága miatt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Anyósomnak ott van számlája. Két hete kapott egy tájékoztató levelet, amiben valami ePIN-ről volt szó. Amit internetes vásárlásokhoz kell/lehet? használni. Mivel anyósom havonta egyszer-kétszer használja a kártyáját pénzkivételre és nem internetbankol, nem internetezeik. A bakszámla adatai nem kerültek fel az internetre, így nem igazán foglalkoztunk vele. Nincs okostelója, egy e-mail címe van, amivel a messengerbe van beléptetve. Ez mondjuk lehet támadási faktor. Ránézünk majd.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem a bankok védelmében mondom, de a felhasználók (a műszaki területen jártasak is) nagyon nem ügyelnek a biztonságra, azokkal a biztonsági elemekkel sem élnek, amik rendelkezésre állnak.
Maga az állítás is hibás, mert soha nem feltörik a bank rendszerét (ehhez a szoftverükben kellene kiskaput találni és érvényes hitelesítő adatok _nélkül_ hozzáférni a rendszerhez), hanem normál módon authentikálnak lopott, talált vagy kicsalt hitelesítő adatokkal. És ha nincs semmi plusz ideiglenes/személyhez-/eszközhöz kötött faktor engedélyezve (ebből általában többfélét kínál jó ideje minden hazai bank), akkor már lehet is vinni a pénzt.
A bank annyiban mindenképp nevezhető hibásnak, hogy nem szól _naponta_ az ügyfélnek (csak kb. havonta, én minden bankomtól kapok ilyen rendszerességgel tájékoztató levelet a csalások-lopások megelőzésnek módjairól), hogy vigyázzon a náluk lévő pénzére, és ehhez az alábbi módszereket ajánlják:... De amennyi hír ilyen csalásról, átverésről már megjelent az utóbbi években, úgy annak egy kő alaltt a világtól elzárva kell élnie, aki erről még nem hallott a banki értesítégetés nélkül is.
És akkor most aki nem éri a mondandóm lényegét, annak lehet ide írni, hogy milyen szemét áldozathibáztató vagyok, meg, hogy miért védem a NER-es bankot, satöbbi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A probléma ebben az esetben ott van, hogy vélelmezésem szerint kiskapu volt a bank rendszerében.
A bank ebben az esetben több esetben is hibás:
- kiskaput hagy a rendszerben
- észleli a gyanus tranzakciót, mégis jóváhagyja a user értesítése nélkül
- nem add semmiféle tájékoztatást a történtekről, ügyfélszolgálata ezügyben _lényegileg_ elérhetetlen.
A másik probléma, hogy a mi családunkból lopták el egy _bankból_ egy autó árát.
Arra van a bank, hogy olyan autentikációs rendszert találjon ki, ahol nincs lehetőség lopásra.
Ha pedig lopnak, azért vállalja a felelősséget.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyelőre nem látom hogy kizártad volna a "social engineering" vagy a sikeres "phishing" támadás lehetőségét. Teljesen kizárni kb úgy lehet hogy 'már volt bekapcsolva rendes 2FA'-ja (nem SMS alapú).
Amúgy nem véletlenül tették kötelezővé (szakmailag sztem helyesen) hogy a bankok vezessék be a DÁP / ügyfélkapu+ alapú authentikációt.
Gábriel Ákos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
CTO-t keresnek az illetékes céghez, ha valaki esetleg érezné a kihívást :)
Gábriel Ákos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem szívesen nyúlnék ahhoz, amihez S. Lajosnak köze volt. Bármilyen szinten is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én jelenleg 3 olyan esetet tudok, hogy lenyúltak milliókat az elmúlt 2-3 hétben. Az egyik egy egyesületi számla onnan 4.5M-et húztak le, a másik egy privát számla ahol nem is használt az illető internet bankot mindent a bankfiokban intézett magának onnan 5M húztak le majd bement a fiókba, hogy mi történt ott nem igazán voltak felhasználó barátok, de zárolták a számlát és vettek fel jegyzőkönyvet. Majd 2 napra rá az illető kapott még 1 sms-t a banktól hogy átutaltak 300K-t a számlájáról, úgy hogy az zárolva volt. Bankban csak néztek és nem tudtak rá mit mondani, keresték a központot a fiókbol és ott se tudták megmondani, hogy ez hogy lehetett, A harmadikhoz nincs sok infóm csak annyi, hogy ott is milliók tüntek el a számláról.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyanez a bank?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen ugyan ez a bank volt mind a három esetben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen ugyan ez a bank volt mind a három esetben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha van rá lehetőséged, össze tudsz hozni a károsultakkal?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
össze kellene szedni akit csak lehet és közösen tenni feljelentést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
írtam PM-et
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
én is irtam!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Válaszoltam :) Köszönöm!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak nehogy kideruljon, hogy a zarolas SMS is phising volt (ergo nem lett zarolva a szamla). De ez csak egy tipp.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztos kapott napispamet az "MBH"-tól (akik valamiért 90%-ban, ruszki alexusMailer-t használnak megtört siteokon :)) , hogy zárolták a számláját,majd jól rákattintott egy hasonló linkre:
hxxps://smartidcard[dot]online/admin/assets/fonts/MmbMmbmM/mkb/signin.php
Belépett és csodálkozott, hogy eltűnt a mani. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szia!
Egy balassagyarmati egyesulet penzet nyultak le igy sajnos... semmi gyanus dolgot nrm talaltam en se naluk....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha google-ban néhány hete rákerestél az mbh oldalára, akkor az mbhbank.nu címre dobott el, és MIM jelleggel átvitt még a kétfaktoros azonosításon is. Tetszőleges magyar lakossági bank netes oldalát képes volt utánozni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerencsére nem vagyok érintett, de sajnos az MBH-nál vagyok, még. Annyi tűnt fel, hogy a decemberben lejárt cserélt bankkártyámat cserélték kb. 3 hete. Kérdeztem a telefonos házibankot vagy mi a csodát, de csak tereltek, hogy ügyfeleik érdekében folyamatosan fejlesztenek, de akkor sejtésem beigazolódni látszik, ezek szerint megint valami biztonsági adatszivárgás lehetett, ahol kimentek kártyaadatok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Javaslom, hogy menekülj, vagy legalábbis diverzifikálj.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sok évvel ezelőtt még MKB-s ügyfélként nekem is volt ilyen kártyacsere, akkor a kártyatársaságnál volt valami szivárgás, és ezért volt a lejárat előtti csere.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
írtam PM-et
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kb 4 éve a társasházunk számlájáról 10 milliót nyúlt le az előző közös képviselő. Mi választottunk újat, a régi meg egyszerűen besétált a bankba (MBH, akkor talán még takarék volt) néhány hamisított jelenléti ívvel és 10 millió forintot vett le a számláról, ahová a közös költséget utaljuk. Feljelentés, rendőrség minden megvolt, pénz/felelős azóta sincs. Itt a vége, fuss el véle...
“The basic tool for the manipulation of reality is the manipulation of words. If you can control the meaning of words, you can control the people who must use them.”
― Philip K. Dick
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jelenléti ív
Egy banki ugyintezeshez igazolvany (szemelyi/utlevel) szukseges. Milyen jelenleti iv?
Ha nem lett a valtast kovetoen idoben modositva a kedvezmenyezetti lista, akkor a bank szempontjabol jogosultkent vette le a penzt. Szoval ez nem feltetlen a bank hibaja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja. Ő egy hamísított papírt vitt, hogy még mindig ő a közös képviselő. Nem volt már rajta a kedvezményezetti listán, de miután bebizonyította, hogy még jogosult hozzáférni a számlához (pontosabban ismét ő jogpsult hozzáférni) kiadták a pénzt. Utána az új közös képviselőbek nem akartak hozzáférést adni. Gyönyörű történet volt.
“The basic tool for the manipulation of reality is the manipulation of words. If you can control the meaning of words, you can control the people who must use them.”
― Philip K. Dick
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Marha jó, nemrég csináltattam náluk számlát, de akkor alapból kellett a 2FA, másképp nem is tudok belépni. Appot nem használok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
MBH eseten bonyolodik azaltal, hogy mely korabbi bankbol merge-lodott be a szamla. Lasd Takarek. Siman lehet, hogy meg azota se migraltak ossze normalisan a backend rendszereiket...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez maximum technikai szempontból érdekes, "kívülről" ügyfélként vagy rendőrként érdektelen.
Nincs aktuális infóm de netbankból már sztem egy van, onnantól pláne mindegy (kéne legyen) melyik backendhez megy.
Gábriel Ákos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annyibol nem mindegy, hogy milyen legacy utat jart be az adott szamla, lehet mas-mas legacy "beallitasban" beragadva. Elsosorban ezt arra irtam, hogy nem feltelten relevans az az info, hogy mi a default beallitas egy vadi uj szamla eseten.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"nem feltelten relevans az az info, hogy mi a default beallitas egy vadi uj szamla eseten" - ez nagyon igaz.
Gábriel Ákos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha megnézed a https://www.mbhbank.hu/digitalis-szolgaltatasok/netbank oldalt, akkor van 3 lehetőséged:
- MBH Netbank (korábban BB)
- MBH Netbank (korábban MKB)
- MBH Netbank (korábban Takarék)
Innen nézve nagyon nem egy megoldásnak tűnik, bár mindegyik MBH Netbank.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es ezek csak az utolso osszeolvadas bankjai. Ha jol tudom, korabban az MKB-be is olvadt bele mas kisebb. A "nagy" Takarek is tobb kisebb videki Takarekbol jott ossze.
Nem lehet konnyu ott az IT-s elete. El is jottek onnan azok, akik megtehettek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem azokkal van a baj, akik eljöttek, hanem azokkal, akik maradtak.
A Takarékbankkal nincsen tapasztalatom, de az MKB-val van, onnan időben elmenekültem. A Budapest Banknak viszont hibátlan informatikai rendszere volt, minden szempontból. Ehelyett az volt a koncepció, hogy addig húzzák a három rendszert, ameddig lehet és azután összegyúrnak ezekből egy negyediket. Nem lett volna ez rossz megoldás, ha értettek volna ilyesmihez. Be kellett volna látniuk, hogy nem értenek hozzá és meg kellett volna tartani a BB rendszerét. Ilyenkor azonban nagy a szakmai önérzet és mivel az informatikus általában szegény ember idehaza, jól áll az arcszinéhez a válllakozó kedv és önbizalom. A tulajdonosok számára sem okvetlenül idegen egy olyan költés, ahol a pénzt egy másik vállalkozásukba öntik számolatlanul.
Ez a feladat nem lett volna lehetetlen, sőt, viszonylag olcsón meg lehetett volna úszni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
OMG, előző hozzászólásom akkor teljesen invalid. Geez...
Életem egyik legjobb döntésének tartom eljönni onnan, és úgy látom szakmailag az utolsó vállalható időpillanatban sikerült ezt megtennem.
Gábriel Ákos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na igen, pont ezt akartam volna OP-től is kérdezni, hogy melyik volt a 3 közül. Ennyit talán elárulhat.
Én is úgy tudom, hogy az MBH mind a mai napig úgy működik, mintha 3 teljesen különálló bank lenne.
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Namost, ezt pont így ne :)
Nálunk ugyanez volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A közvetlen környezetemben (szerencsére nem családtag...) az elmúlt 1-2 évben háromszor volt olyan, hogy vitték a folyószámla tartalmát. Különböző bankokból. Minden esetben user error volt az alapja, mert valahogy kicsalták tőlük a belépést, ez ellen meg a 2FA se véd, ha nem villog a piros jelzés az ember fejében. Feltételezem, hogy a jelszó ebben az esetben is kikerült, különben azt a hitelesítő SMS-t se tudták volna elintézni maguknak, szóval erre simán ráhúzná akármelyik pénzintézet, hogy az ügyfél hibája. Sajnos nincsenek elég hatékonyan üldözve ezek az esetek.
Egyébként:
- Az összes mamut bankot kerülni kell, minél nagyobb a vízfej, annál többet húznak le az ügyfélről. Ez hatványozottan igaz azokra a nagybankokra, ahol több intézmény olvadt össze, mert hosszú ideig problémák lesznek (lásd MBH).
- A jelenlegi pénzügyi körülmények között én egy biztonsági tartalékon (max. 1-2m Ft) kívül amúgy se tartanék bankban pénzt.
- Közvetlen családi környezetben érdemes találni egy személyt, aki a "pénzügyes" (ért hozzá, nem qrják át egy hívással, stb...), aki kezeli a család számláit, persze ehhez nem árt, ha megbízol a családtagban, nyilván elképzelhető olyan helyzet, hogy ez nem áll fenn.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A jelenlegi pénzügyi körülmények között én egy biztonsági tartalékon (max. 1-2m Ft) kívül amúgy se tartanék bankban pénzt.
Keszpenzben tartani otthon nem biztonsagosabb szerintem es - osszegtol fuggoen - a logisztika sem konnyu.
"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hol írtam, hogy otthon tartanám készpénzben? Vannak pénzintézetek a kereskedelmi bankokon kívül is, mint pl. a MÁK vagy a vagyonkezelők. A dunyha helyett még egy bank is jobb összességében.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni