Óraátállítás, most akkor mi van? #2

Folytatás innen.

Hozzászólások

Az a baj, hogy nem értitek, hogy ezt nem lehet nemzeti szinten eldönteni, ugyanis ha a szomszédaink más rendszeren vannak, az egy csomó kavart okoz. Persze, Észak-Korának ez nem gond, mert azok úgyis bezárkóztak, ott eldönti a nagy bölcs vezér egy személyben, hogy hol kel fel a Nap, és milyen időszámítás szerint jár az égen, de ez máshol nem opció, ahol külkereskedelem, nemzetközi multik, stb. működnek.

Esetleg még Ausztrália, Új-Zéland, Grönland szabad ilyen tekintetben, mivel szigetországok, mindentől messze.

The world runs on Excel spreadsheets. (Dylan Beattie)

Ez nem igaz, az óraállítás az időzónát érinti, mert ha eltörlik, akkor kérdéses, hogy melyik időzóna legyen helyette állandóra.

Egyébként nálam minden átállt megint, ahogy sok éve szokás, de a munkahelyeken, ahol most megfordultam a héten (két raktáras cég), simán összevissza kavar van, hogy szkennerek, targoncák, beblokkolást végző számítógépek (ezek vagy Android-alapú egyedi rendszert, vagy Win10-et futtatnak) össze-vissza vannak +/-1 órával, és sose tudni, hogy mikor odamész egyhez, akkor annyi idő van-e, ez már átállított, vagy át nem állított idő, a telefonodon se tudod ellenőrizni, mert azt nem engedik be a munkaterületre. Ez van, sok balfék cégen is kifog ez az állítgatósdni, szopnak miatta elég sokan. Ráadásul ez itt a nyugat, nem is balkán vagy ilyesmi, és még őkse abszolválják rendesen.

The world runs on Excel spreadsheets. (Dylan Beattie)

Csak nem localtime-ot használnak a logok sorbarendezéséhez, ugye? Szóval annyi a gond, hogy az időpont szövegben van egy ugrás?

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Talán jobb lesz... mi? Egyelőre az van, hogy az EU piac miatt úgyis alkalmazkodni kell az EU előírásokhoz, csak közben semmi beleszólás nincs ezekbe, illetve pont olyan szopás bármit importálni és exportálni, mint egy EU-n kívüli országnak, cserébe az EU bevándorlók egy része hazament, helyettük meg jöttek sokan a volt gyarmatokról és innen-onnan, a teázgató angolok meg ugyanúgy nem akarnak dolgozni, alantas melót pláne nem... de egyszer biztos jobb lesz. :D

Akkor most meg is erkeztunk a Franko fele 22-es csapdajahoz.

Eddig:

Miert nem koltoztem haza? Megis jo az a hanyatlo Nyugat?

Innentol:

Hazakoltozok: csak szar lett a brexit utan? Megis csak EU tagallamba jottel vissza (van rajtam sapka)

Itt maradok: megis jo az a hanyatlo Nyugat? (nincs rajtam sapka)

Ez inkább a carlcolt féle szalmabáb... :D

A Brexit kiváló dolog volt összességében, mert megtartották a hátrányokat és elvesztették az előnyöket... mondjuk ők fordítva álmodták meg, csak a valóság nem volt se Bojo, se Farage erőssége... :D

Farage nem volt hatalmon egy masodpercig se. O epp a harmadik legnepszerubb part szineiben ul bent a Parlamentben. Es o se akar visszalepni.

A frissen hatalomra kerult Labour amugy most ki akar alkudni ezt-azt az EU-val, es ujra akarja targyalni a dealt. Pl. egy-ket trade agreementert belemenne, hogy 30 ev alattiaknak oda vissza szabad munkavallalas, meg ilyenek. A tory-k viszont elotte egyszeruen nem vegeztek el a kormanyzassal jaro feladataikat. Nem azzal volt a fo baj, amikor mar csinaltak valamit, hanem hogy masodik meg harmadik munkajuk volt a Parlamentbe beulni. Azt kozben a brexit az nem egy olyan dolog, hogy utana "egybol jo lesz a default settings", azon kurvara manualisan dolgozni kellett volna.

(Egyebkent a szalmabab es a cherry picking a te mufajod, de mindenki mast a sajat leggyakoribb hibaiddal szeretsz vadolni)

Az hagyjan, az ovenel ket erosebb part vezetese sem. No, ehhez mit szolsz?

(Amugy szerintem a brexit hatasara neked is felment a bered, mert kevesebb szakmadbelit talaltak jo par evig - meg a lakbered/jelzaloghiteled romlasan is lassitott, bar az nagyon ideiglenes, az mar "kifogyott" azota)

Nem tudom, mire gondolsz. A brexit szavazás hatására elvesztettem az állásomat, mert a céget igen rosszul érintette a font árfolyamának a megzuhanása.

Amikor a brexit tényleg életbe lépett, akkor nem volt ennek érezhető azonnali hatása a fizetésemre vagy a projektekre. Lehet, hogy volt lassú hatás, de nem tűnt fel.

Nem tudom, hogy brexit nélkül hogy alakult volna az alapkamat 2016-2022 között és vajon lassított-e, gyorsított, vagy semmi hatása nem volt rá.

A jelzáloghitelem havi törlesztőjét az alapkamat 2022-es emelése jelentősen megdobta. Ebben a brexitnek is része volt, a szállítmányozási problémákkal, de persze vastagon benne volt a Covid utóhatása és az energiaárak globális emelkedése, szóval ezt nem szoktam a brexit számlájára írni.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Farage nem volt hatalmon egy masodpercig se. O epp a harmadik legnepszerubb part szineiben ul bent a Parlamentben. Es o se akar visszalepni.

Nem a visszalépésről írtam, hanem arról, hogy mennyire egy álomvilágban élt a Brexit kapcsán.

"egybol jo lesz a default settings"

Pedig ez volt az egyetlen terv. És továbbra se látszik, hogy mitől változna meg az, hogy a hátrányok maradtak és az előnyök elvesztek. Annyit lehet elérni maximum, hogy kevesebb hátrány és kicsit több előny legyen, ennél többet nem lehet kihozni. Az angolokkal az a baj, hogy azt hiszik magukról, hogy még mindig nagyhatalom.

Egyebkent a szalmabab es a cherry picking a te mufajod, de mindenki mast a sajat leggyakoribb hibaiddal szeretsz vadolni

Egyszerűen konkrétan és definíció szerint szalmabáb volt, amit írtál.

Kell neked az itt elo magyarok szavazata. 20% alatt van kulkepviseleti szavazok kozt a Fideszesek aranya.

Lasd Moldova: amig a kulkepviseleti szavazatokat kulfoldrol nem szamoltak ossze, 56%-on allt az EU nem. Atcsuszott, hogy jelentkeznek az EU-ba miutan beerkeztek a kulfoldi szavazatok.

Vigyazz, kiket szidsz, nagy aranyban tudsz olyanokat hergelni maskepp szavazasra, akiket nem akarnal. ;)

Tehat nem feledted. Ahogy kertem. En sem feledem. Nekem jo igy. :)

A 'one size fits all' még egy Magyarország méretű országban sem igaz (bár ezt mintha a kormány nem így látná).

Ebben pedig teljesen igazad van. Van, amit nem kene 9 millio ember helyett 133-nak eldonteni. Es vegkepp van, amit nem kene 600 millio ember helyett 400-nak eldonteni.

Konzisztensen az erosebb onkormanyzatok, gyengebb orszagvezetesek, meg gyengebb (vagy lazabb, ha ugy tetszik) nemzetkozi szabalyalkotasok hive vagyok.

Ahogy a direkt demokracia bevezeteset is onkormanyzati szinten kezdenem, mint egy lepes kifele a kepviseleti rendszer hulyesegeibol.

Ahogy a direkt demokracia bevezeteset is onkormanyzati szinten kezdenem, mint egy lepes kifele a kepviseleti rendszer hulyesegeibol.

Ez kis településen működhet, de nem hiszem, hogy pl. egy budapesti kerületben (60 ezer lakos) lehetséges lenne. Fővárosi szinten meg főleg nem.

kepviseleti rendszer hulyesegeibol

Anno -bomer vagyok- talán régi alkotmányban volt olyan szöveg, hogy "minden hatalom a dolgozó népé, amit választott képviselőin keresztül élvez"

Erre volt egy olyan verzió, hogy a dolgozó nép itala a francia konyak, amit választott képviselőin keresztül élvez.

De hallottam már az aktuális szexszimbólummal is ;)

Szóval a hatalom olyan mint a jó pia, nem ugyanaz érzés másokon keresztül élvezni.

Mondjuk, amilyen szerencsétlenek az EU "nagyhatalmak" vezetői, nem csodálom, hogy ennek megoldását is Orbántól várod. 🫢

Mondjuk most pont rajta múlik, lévén ő az ET soros elnöke, akinek teljes mértékben joga van bármilyen témát napirendre tűzni az ET-ben, ahol az óraátállítás témája hever.

De ugye ehelyett elment a grúz bábkormányt éltetni, mert az sokkal fontosabb, szóval ez van, tetszett volna máshova húzni... :D

Szerkesztve: 2024. 10. 06., v – 08:43

Kicsit korai azért, majd csak 3 hét múlva kell állítani. Ez van, mindenkinek más a preferenciája, senki nem enged az álláspontjából, amíg nincs kompromisszum, addig megrekedünk ennél a ’zi állítgatásnál. Néhány ember élvezi azt is, nekik csak gratulálni tudok. Így is haladás, hogy ma már a legtöbb eszköz magától átáll, így legalább ebből nincs gond, de az embernek ugye még biológiailag meg kell szoknia az átállást. trey Rolexéből kihagyták a DST funkciót, így még az aktuális tekergetést is ki tudja élvezni.

The world runs on Excel spreadsheets. (Dylan Beattie)

Szerkesztve: 2024. 10. 28., h – 18:16

Engem vartatok: meddig turjuk meg, hogy fel evente at kell allitani azt a kurva orat? Ebredjetek fel!

Vagy letudjuk egy "nem igaz, hogy nem birod ki azt, hogy egy oraval tobbet vagy kevesebbet mutat fel evig" ellenervvel?

Minden politikus gyenge, amelyik meg nem merte kivezetni az oraatallitast!

A Nyugat legerosebb politikusai azok az 1968-as szenatorok voltak, akik lehetove tettek, hogy Arizona allamban eltoroljek az oraatallitgatast. Szobrot allitanek ezeknek a hosoknek:

Tenney, Goetze, Porter, Halacy, Garfield, Campbell, Lewis, Gregovich, Giss, Crowley, Holsclaw

Én nem állítgatom át. Minek? Röpke fél év és megint pontos lesz.

Ma reggel állítottam át az autóban. Azt viszont nem értem, hogy a Lidl -ben fillérekért vett noname időjárás állomást nem kell állítani. Az elem csere után is pár óra múlva a pontos időt jelzi. A méregdrága autókban viszont ez már nem fért bele a keretbe.
 

ne kelljen odb csatin bohóckodni vele

Hamarosan nem kell ilyenekkel bohóckodni, mert, a legtöbb új autóhoz már csak internetes kapcsolattal és külön előfizetéssel tudsz hozzáférni. Csak ezt találtam:
https://launch-europe.eu/security-gateway/
https://duex.hu/wp-content/uploads/2024/01/KTS-SGW-2024-Ugyfel-tajekozt…
Természetesen a mi védelmünk érdekében van ez is. És nem igaz, hogy tudod olvasni az adatokat és csak a beállításhoz kell a jelszó, mert egy 2019-es Fiatnál a motorból az aktív hibakódot csak SGW előfizetéssel rendelkező szerelő tudta kiolvasni.

Asszony mostanában olyan mutatós faliórát meg digitális időjárás állomás vett fillérekért, amik mind valamiféle rádiós szinkronos megoldással kapják a pontos időt. Óraátálláskor is átállnak, de két óraátállítás között se sietnek vagy késnek észrevehetően, mert ha kell, korrigálnak.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

DCF-77 hosszúhullámon 77,5KHz-en sugároznak AM modulációval Mainflingen-ből 50kW-al UTC+1 időadatokat. Vételi körzet 2000km sugárban, gyakorlatilag Európa teljes területe. Nekem van amikor egy hónapig sem hajlandó szinkronizálni, mire kedvezőek lesznek a vételi körülmények. A protokol 1 perc hosszúságú jelsoroszat.

Szerkesztve: 2024. 10. 31., cs – 11:20

Jó van ez nem kell módosítani a rendszeren. Én teljesen elégedett vagyok ezzel az állítgatással. Sőt nyáron lehetne még egy órával későbbre állítani. Tehát nem is 2X hanem 4x állítanánk egy évben azért, hogy a napot ki lehessen maxolni.

Szenvedjen mindenki más?

Észre se lehet venni az átállást. Vasárnap mondom az asszonynak, hogy egyébként óraátállítás volt. Néz meglepődve, hogy tényleg, az most volt? OK.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Nekem amugy tokmindegy, hogy teli vagy nyari marad. Az a nem mindegy, hogy kell-e allitgatni felevente. Mindegy melyik, csak dontsunk mar!

(Cikked alapjan eldontottuk - ami jo - csak forrast felejt el megjelolni es sehol mashol nem emliti ma ezt semmilyen sajto)

Nem csoda, ha a béketárgyalásokból is kirakták az EU-t, amikor még egy ilyen témában sem tudtak dűlőre jutni. 🍿

trey @ gépház

Hát ja, van der Leyen meg az a balfütyi belga haverja, valami Guy Vorhofakármi, magasan képzett gárda, saját ’ggüket nem tudnák kitörölni, ha nem kapnának hozzá segítséget. Majd gondolod, hogy normális egyességet tudnak egy ilyen óraátállítós alaptémában kieszközölni. Persze nem bántom őket, a mi Viktorunk és gárdája se különb semmivel, talán még rosszabb is reálisan. Amíg ilyen majmok a vezető politikai figurák, el is lehet felejteni az órahuzigálás rendezését. Kb. örökre. Szégyenfalra illik ez a döntésképtelenségük, kitehetik bekeretezve a falra.

The world runs on Excel spreadsheets. (Dylan Beattie)

Ahogy már többször írtam: az ET-n múlik a dolog, az ET-ben pedig a miniszterelnökök vannak, akiknek meg kellene egyeznie a dologról. Illetve, mivel ez alapvetően nemzeti hatáskör, bármelyik ország saját parlamentje dönthet úgy, hogy akkor nincs többé óraátállítás. Kétharmad se kell hozzá, elég a szimpla többség.

Akkor meg nem értem. Valószínűleg az van, hogy a miniszterelnököket ez, mint technikai kérdés, nem érdekli, pénzt nem hoz, nem lehet vele kampányolni, népszerűsödni, és csak ’rnak bele. Nekik jó az, ami van, azon alapszik a hatalmuk, azt élvezik ki, nem érdekli őket, hogy másnak mi lenne az igénye.

Én látom, hogy nem is próbálkoznak vele, ha legalább időszakosan újratárgyalnák, lennének rá szakértői vázlatok, tervek, tanulmányok, hogy melyik ország mit javasol, hogy lehetne közelíteni az álláspontokat, akkor lehetne remélni, hogy halad az egész valahova. Jelenleg évek óta csak dobva van a téma, tudja, mindenki, hogy létezik, meg megüli az egész EU-t, mint a savanyú fingszag, de mindenki kínosan azt játssza, hogy nem érzi, nem veszi tudomásul. Nem tudom honnan gondolják, hogy ez a homokba dugott fej jó akárkinek is. Szerintem félnek a felelősségtől, ha hoznak egy döntést, amellett ki kell állni, és nem tudnak.

The world runs on Excel spreadsheets. (Dylan Beattie)

Akkor meg nem értem.

Megvilágítom máshogy:

A HUP-száj szerint, ha a Home Office-ban lógás van, akkor az a főnök a hibás, amelyik kiadta a munkát, de nem ELLENŐRIZTE az elvégzését HATÁRIDŐRE.

Itt a főnök, aki kiadta a munkát, az EB. EB = "EU"

Minden más csak egy rossz mellébeszélés.

trey @ gépház

Fordítva ülsz a lovon. A főnök ebben az esetben az ET; az EB és az EP pedig a beosztottak, azok viszont határidőre elvégezték a munkát, felmérték a változás hatását, letárgyalták az érintettekkel a szakmai részleteket, és ebből készítettek több dokumentumból álló döntéselőkészítő anyagot, amelyet továbbítottak a "főnöknek", a főnök viszont a döntés helyett ül rajta évek óta.

HAHAHAH

7 éve röhögök, de lesz ez 10 is!

Az a baj, hogy a drága EU-dat, ezt a diszfunkcionális szemétdombot, ami se a migránskérdést, se a háború kérdését nem tudta megoldani, már nem csak én, hanem az amerikaiak és az egész világ körberöhögi.

De, vagytok ebben az országban 1-2 millióan, akik jó pom-pom lányként szurkoltok még ennek a gané garnitúrának. :D

trey @ gépház

Hát, tulajdonképp bárki, aki nem élőben tolja az Idiocracy-t... a fő gané, akinek jó pom-pom lányként szurkoltok, most akarja megszüntetni az IRS-t, hogy majd lesz helyette ERS, ami beszedi a vámokat, csak épp azt nem sikerült még a kontraszelektált balfasz bandának lerajzolnia, hogy az importvámokat nem az exportáló ország fizeti, hanem az importáló ország, vagyis az amerikai nép.

Azért kiváncsi vagyok, mikor döbbensz rá, hogy azok ülnek az EU-ban, ahogy a magyar parlamentben is, akiket ti beszavaztatok :D Lehet másra mutogatni, de aki itt diszfunkcionális, azok ti vagytok.

2010 óta konkrétan SEMMIT nem sikerült letenni az asztalra. 

Ha valaki nem szeretne az orat allitgatni, o vajon nem kezdhetne "meginditani" a folyamatot egy nepszavazassal?

Nem, mert ezt egy országra nem éri meg megszavaztatni. Érted, mi magyarok megszavazzuk, hogy legyen mondjuk nyári (ez a mostani hup-os szavazáson látszik, hogy a többség ezt akarná), akkor nálunk lenne az, de ez azzal járna, hogy ha a környező országok nem állnak át, vagy össze-vissza, egyik téli, másik nyári, akkor menne állandóan a cirkusz, hogy szomszédos államok órája oda-vissza csapongana, pattogna +/-1 órával, függene évszaktól is, akkora káosz lenne belőle, hogy csak na. Most már nem úgy van, mint a középkorban, hogy országok elszigetelten léteznek, mert nem tudják az utazási távokat áthidalni, ma már, hogy ilyen olcsó a repülés, teherszállítás, stb., mindenhol akkora nemzetközi átmenő forgalom és külkereskedelem van, meg mindent nemzetközi szervezetek fognak át, hogy muszáj egymáshoz igazodni. Persze, lehet magányos partizánként különcködni, azt csinálja Észak-Korea is, boldogok is ott az emberek.

The world runs on Excel spreadsheets. (Dylan Beattie)

Ha most repulore ulok es eszaknak repulok masfel orat, majd leszallva, ott 1 oraval kevesebbet mutat az ido, mert ott nincs nyari-teli atallitas. Ha viszont, nyugatnak indulok, akkor ott fel oraval fog kevesebbet mutatni. Sott, van itt olyan utca, ahol az egyik oldalon 1 oraval kevesebb van, mert az mar a masik idozona. Ez nem megoldhatatlan problema, csak valakinek, el kellene inditania a folyamatot. Ha a nemzeti kormanyok ezzel nem foglalkoznak, akkor egy nepszavazassal, ez a kormany "utbaigazithato". Ezutan elo fog kerulni az ET-ben is a folyamat, igy akar, ez vegig is mehet.

Igen, pont ez az, hogy északnak repülve van, ahol nincs állítgatás, már +-1 órával mást mutat, már kavar van, te ezt akarod kiterjeszteni mindenhova, akkor már akármerre mennél, ez a komolytalankodás menne.

Az időzóna nem probléma, mert azok konzekvensek, le vannak osztva, relatíve szabályos sávonként változnak arrébb 1 órával. Az indokolt is, ha egy terület olyan messze van, hogy x órával később kel, megy le a nap, akkor az indokoltan van x-szel odébb lévő időzónában, ahhoz már megtanult mindenki igazodni, de ez az óraátállítás, nem állítós, hol téli, hol nyári időszámításos kavar egy kész káosz lenne.

Ebben már az USA-ban is káosz van, egyik tagállam vagy független terület állítgat, a másik nem, össze-vissza tologatódnak +-1 órával, ’gge ki is van tőle mindenkinek, hogy nem elég a 3 időzóna, meg ezen is megy a keverés, pedig ott még téli-nyári időszámításos kavar még nincs is a tetejében.

A fordítottja se jó, Kína elhatározta, hogy hiába óriási ország, náluk nem csak hogy állítgatás nincs, de az egész ország egy időzóna lesz. Ez fasza is Pekingben, csak épp Kína végeiben szenvednek, hogy több órával van hamarabb világos, sötét.

The world runs on Excel spreadsheets. (Dylan Beattie)

de ez az óraátállítás, nem állítós, hol téli, hol nyári időszámításos kavar egy kész káosz lenne.

Én nem látom ezt a kérdést ennyire bonyolultnak, persze lehet eset, amire nem gondolhatunk, de a legtöbb dolog automatikusan működne már most. És nem is fejben kell tartani dolgokat, a rendszerek is fel vannak készítve, az egyediek meg fel lesznek rá készülve ha kell, csak csinálni kellene már.

A kavart (ha lenne, vagy ha lesz) max az okozza, aki össze vissza állítgatja az órát, nem pedig az, aki nem. :))

Jó, de érted, ez a húzogatás egy egyszerűbb rendszer, már ezt nem bírják sokan kezelni, se bioritmusilag, se technológiailag. Szerinted azt tudnák akkor kezelni, ha itt minden ország +-1 órákat szórogatna össze-vissza?

The world runs on Excel spreadsheets. (Dylan Beattie)

Ez az indok már rég megdőlt, Spanyolország GMT+1, a vele egy hosszúsági fokon lévő London értelemszerűen GMT. Szóval a többé-kevésbé szabályos sávot felejtsd el, Nyugat-Európa nagy részén egy órával odébb vannak hozzánk képest. Ugyanakkor a munkakezdési és befejezési időpontok is kissé eltolódtak, igazodva a természetes napjáráshoz.

Ugyanakkor a munkakezdési és befejezési időpontok is kissé eltolódtak, igazodva a természetes napjáráshoz.

Pont ezért felesleges az egész időzónás marhaság. Legyen azonos idő mindenhol (és persze óraátállítás nélkül), max lesz olyan ahol 20:00-4:00-ig tart a "rendes" (nappali) munkaidő.

Hát. ha elutazol valahova messzire, meg kell nézni mikor van ott nappal :) Mást nem kell számolni. Azt amúgysem tudhatod előre, hogy egy bolt "7-kor" vagy "9-kor" (mostani időszámítás szerint) nyit. De arra azért számíthatsz, hogy nappal nyitva van... a többihez amúgyis meg kell nézni a nyitvatartást.

Azért, mert jelenleg ez az elfogadott/kialakult módja... de ez túl van bonyolítva... persze nem lenne zökkenőmentes az átállás, meg kellene szokni az embereknek az egységes időt, de utána egyszerűbb lenne.

De hát van még egy pár hülyeség, pl különböző mértékegységrendszerek. Vagy a nyelvek és a pénznemek :)

Nem lenne egyszerűbb utána sem, sőt. Elmész valahová, ahol másik időzóna van. Ezt követően az órádat nem állítod át, és minden tevékenységnél átszámolgatod, hogy itt mondjuk a reggeli 18 órakor van, az ebéd 23-kor, a boltok nyitvatartása meg nagyjából 20 és 26 (bocs, 2) közt. Minden nap, amíg meg nem szokod. Utána hazamész, és visszaállsz arra, hogy a reggeli 12-kor van (itt sem GMT van természetesen, szóval ez egy légből kapott példa)

Alternatívaként tudod, hog nagyjából 7-kor van reggeli, 12-kor ebéd, stb, és ha megérkezel egy teljesen más időzónába, egyszerűen tekersz egyet az órádon.

Ja, azt most úgy teszem, hogy megnézem az időzónát. Természetesen van némi helyi variancia, amit figyelembe kell venni. Viszont azt a megnézést folyamatosan kell csinálni, ha kimegyek shanghaiba, akkor folyamatosan matekozhatok azon, hogy itt a reggel az 3:00 körül van, akkor ebéd 9 körül Az dátumot és a ma/holnapot meg hagyjuk is :D. Mikor bármi időpont szembejön, akkor matekolhatok, hogy az az én megszokott referencia rendszeremben mikor lenne, és mit jelent. Ehhez képest a jelenlegi rendszerben a délután hat, az kb mindenkinek ugyanazt jelenti (csak a helyi szokások befolyásolják valamennyire), nem kell rajta gondolkozni, meg tornázni.

Történni ugyanaz történik, csak kidobod az egységes rendszert (hol fogom megnézni, hogy ott valójában mikor kezdődik az élet?), és a közös megértést a nap folyásáról. Ettől egy csomószor szarabb lesz messze levőkkel kommunikálni, és egyértelműen fosabb lesz máshol létezni.

Cserébe azt kapod, hogy? Lófaszt se, semmi előnyöm nem származik belőle. Mi lenne egyszerűbb?

Pont ezért felesleges az egész időzónás marhaság. Legyen azonos idő mindenhol (és persze óraátállítás nélkül), max lesz olyan ahol 20:00-4:00-ig tart a "rendes" (nappali) munkaidő.

Ilyen már van, az UTC-t mindenki ismeri. A local time-mal ezen felül szerintem nincs baj, az egy plusz dolog. Az egyetlen hülyeség az állítgatása "össze vissza", azt kellene eltörölni.

Nem lenne akkora baj, ha épeszűen lennének felosztva az időzónák... de amikor olyat látok, hogy 5 egész 3/4 órával vannak arrébb... hát.. ez minden csak nem normális. És az európai felosztás sem az igazi... jó, legyen egyben, de akkor az UK miért nem fért már bele amikor nyugatabbre lévő területek is a mi időzónánkban vannak? 3 órás eltérés van időzónán belül.. erre ne mondják, hogy tudja az ember, hogy mikor van ebédidő... Ennyi erővel már kb jó lenne az egységes idő.

Az időzóna nem probléma, mert azok konzekvensek, le vannak osztva, relatíve szabályos sávonként változnak arrébb 1 órával. Az indokolt is, ha egy terület olyan messze van, hogy x órával később kel, megy le a nap, akkor az indokoltan van x-szel odébb lévő időzónában, ahhoz már megtanult mindenki igazodni, de ez az óraátállítás, nem állítós, hol téli, hol nyári időszámításos kavar egy kész káosz lenne.

Valójában ez van most is, ezt a rettenetes problémát rutinszerűen kezeli az üzleti élet, teljesen felesleges ezt futó gondolatnál komolyabban belevenni ebbe a döntésbe, a kellemetlenebb kimenet is két nagyobb sóhaj meg egy vállvonás lesz a gyarkorlatban.

Ja, mert ha átmész Romániába, ahol 1 órával több van, akkor nincs cirkusz, igaz? 🤡

Nettó kifogáshalmaz az egész. Ha lenne rá döntéshozói akarat, már rég meglépték volna, pláne, hogy kormányunk általában magasról tojik arra, hogy a brüsszeli bürokraták milyen hasonló kifogás-gondolatmenetekkel operálnak.

A fuvarozók, szállítámányozók stb. mind digitális eszközökre támaszkodnak, ahol triviális megoldani a problémát, mert a GPS-szel felszerelt, internetre kötött eszköz (általában okostelefon vagy tablet) tudni fogja, hogy most Magyarországon van és itt ennyi és ennyi az idő. Keletebbre vannak országok, ahol félórás eltolódások is vannak. Azt vajon hogy oldják meg? Vagy ott is csak a cirkusz megy?

Szerintem Kínai modell kellene.

Egy idő van mint az 5 időzónájában. 

Jalos

... es nincs teli-nyari valtas

En is leginkabb a kinai modellre szavaznek EU-wide teli-nyari valtas nelkul. Siman meg lehet oldani, hogy Portugaliaban meg Romaniaban nem ugyanakkor nyitnak az iskolak es a hivatalok, hanem 2 ora elteressel.

Sokkal ertelmesebb, mint az azonos "szelessegu" USA 4+1 kulon idozonaja. Ott is kezdodhetne 3 ora kulonbseggel a miamii es a san franciscoi hivatalido, iskola, stb.

Nem. Egyszer minden tagallam kiszamol mindent amikor bevezetjuk a nagy kozos idozonat, aztan onnantol mukodik a rendszer. Hozza se kell nyulni.

Egyetlen hatranya, hogy nem del korul delel a nap, hanem valamikor 10:00 es 14:00 kozt. De ez meg mindig konnyebben mitigalhato, mint amit az evi ket atallitgatas okoz.

Nem. Egyszer minden tagallam kiszamol mindent amikor bevezetjuk a nagy kozos idozonat, aztan onnantol mukodik a rendszer. Hozza se kell nyulni.

Kiszámoltuk, működik. Most is pont ez történik.

Az pedig, hogy hova akarsz tartozni, és váltunk-e másra, az valójában ekvivalens azzal, hogy azon megy a merengés, hogy mikor kell kezdeni.

Az állítgatás meg egy külön probléma, az arról szól, a napsütés minél jobban egybeessen az élettel, és hogy a legtöbb helyen nyáron a hajnali fény helyett inkább esti fényt szeretünk, télen viszont nem akarunk rohadt sokáig sötétet reggel. És vagy az van, hogy belövöd jól a közepét, és akkor nem kell állítgatni, mert elfogadható lesz mindig, vagy az, hogy bevállalsz évi két tekergetést azért, hogy összességében jobb legyen ez. És itt csak kompromisszumok vannak, meg egyéni preferenciák. :)

Mit akarsz szamolgatni?
kijelentik, hogy Portugaliaban UTC 8-kor nyitnak, Romaniaban UTC 10-kor. Most meg az van, hogy portugalok 8:00+00-kor nyitnak, romanok meg 8:00+02-kor. Melyiket konnyebb kiszamolni?

 

szerk: ha meg szezonalis nyitvatartasra gondolsz, ajanlom figyelmedbe pl.az Ujkoztemeto nyitvatartasat, ok mar most is kiszamoltak honapkora lebontva :) :

Az Újköztemető alábbiak szerint tart nyitva:

  • Január és február hónapokban 7:30 – 17:00
  • Márciusban 7:00 – 17:30
  • Április hónapban 7:00 –19:00
  • Májustól júliusig naponta 7:00 – 20:00
  • Augusztusban 7:00 – 19:00
  • Szeptemberben 7:00 – 18:00
  • Októberben 7:00 – 17:00
  • Novemberben és decemberben 7:30 – 17:00-ig vannak nyitva a kapuk.

https://temetkezesivallalat.hu/uj-koztemeto

Mit akarsz szamolgatni?

kijelentik, hogy Portugaliaban UTC 8-kor nyitnak, Romaniaban UTC 10-kor. Most meg az van, hogy portugalok 8:00+00-kor nyitnak, romanok meg 8:00+02-kor. Melyiket konnyebb kiszamolni?

 Ezt mondom, hogy pont ugyanaz. Ha valójában helyben igazodunk valahogy, akkor pont az történik, mint az időzónákkal. Mit nyersz? Mert amit vesztesz, az az, hogy lesz egy random adhoc rendszer egy bejáratott helyett, továbbá ha vagy valahol, akkor folyamatosan matekozhatsz fejben, mert nem szoktad meg, ahelyett, hogy tudnád, hogy nyolctól négyig van az élet :)

+1, ez simán működhetne, csak vannak olyanok, akik nem tudják különválasztani az élet ritmusát az óra által mutatott időtől. Itt jöttek azok az érvek, hogy 'én nem akarok hajnal kettőkor ebédelni' és hasonlók. Mintha nem lenne teljesen mindegy, hogy amikor delel a Nap, és megéhezek, mennyit mutat a kis vacak a kezemen.

Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.blogspot.com

Így van. Sokan könnyelműen most a monitor mögött írogatják, hogy nekik mindegy lenne, hogy mikor delel, meg sötétben vagy világosban kelnek, de sok szakmában számít, pl. kereskedelmben, szállítmányozásban figyelembe kell ezt venni, meg a helyi csúcsforgalmakkal, útterhelésekkel számolni, műsorsugárzásoknál se mindegy. Nagyon sok oldala van ennek.

Az, amit itt irkálnak, hogy legyen nemzetközi szinten szabályozva, abból akkora káosz lenne, hogy 100× nagyobb szopás, mint inkább téli-nyári között állítgatni. Az is szívás, de kezelhetőbb. Bár el kell ismernem, hogy lenne azért a káosznak pozitív hozadéka, az egyes országok gyorsan belátnák, hogy ez az új rendszer még a húzogatásnál is sokkal sz@r@bb, és hirtelen rá lennének arra szorítva, hogy megállapodjanak, szabaduljanak a rémálomtól. Így most jelenleg a húzogatás is gáz, de azt tudják kezelni, megszokták, kisebb kényelmetlenség, nem motiválja őket, hogy legyen megegyezés.

The world runs on Excel spreadsheets. (Dylan Beattie)

Végezzünk el egy gondolatkísérletet!

Nincs óraállítás, és kb. a földrajzi helyzetünknek megfelelő időzónában élünk, vagyis egész évben a nappal közepén van dél. (A délelőtt és a délután egyenlő hosszú.)

A munkáltatód elrendeli, hogy márciustól októberig 7 óra helyett 6-kor kezdődik a munkaidő.

Fölháborodnál?

Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.blogspot.com

Az egyetlen remenyunk, hogy valaki ravezeti Viktort, hogy "ne Brusszel mondja mar meg", ezert a Viktor mint egyetlen "e l s z i g e t e l t" tagallam eltorli. Mondjuk ugy oszre, hogy maradjon a nyari.

Aztan addig rohognek az "e l s z i g e t e l t" elsonek eltorlo Viktoron, amig a szomszedos orszagok is elkezdik egyesevel eltorolni, mert "populistaek kimertek helyettuk a lakossag velemenyet".

De tul szepeket almodok. Nincs ennyi tokosseg ebben a kormanyban, attol tartok.

Helyette majd hallgathatjuk kiszivargott hangfelvetelekbol masfel ev mulva, hogy mi volt MP egy ev mulvai baratnojenek errol a velemenye, ezzel megkapjuk a cirkuszt es senki nem valtoztat semmin...

Úgy látom rosszul keltél. Süt a nap.(Itt Magyarországon). Fel a fejjel!

Amúgy nem vagyok benne biztos, hogy "populistaek kimertek helyettuk a lakossag velemenyet", eredménye az lenne ami itt a HUP-on, (elég nem standard az itt lévők életmódja) vagy amit valamelyik apparcsik mondott, vagyis a nyári maradjon.

De akkor most el vagyok tévedve, kinek is a joga, hogy döntsön?

Az ET, az EP, az EB, vagy a kis kutya? Mert már itt annyi minden volt.

Amúgy az elszigeteltséghez nagyon is illene a UTC +1,5.   :) Végül is: Ugocsa non coronat!

Ilyesztgetesnek amugy nem is rossz az UTC+1.5

Hadhazy vagy a telex vagy a 444 talal valami fura dokumentumot ami ugy nez ki, mintha a Fidesz ulesen megegyeztek volna az UTC+1.5-rol es "kiszivarog".

Aztan 2-3 hetig ezt ragja mindenki, paran meg tuntetnek is tan, aztan 2-3 hetre ra a Josagos Viktor kijelenti, hogy mindenki nyugodjon le a picsaba, hamis volt az a dokumentum, fake news, mert ok a nyariba' egyeztek meg.

Aztan mindenki orul a nyarinak, az is, aki nem orult volna, mert az UTC+1.5-nel azert jobb. :)

Persze, ezt így is kellene (lófaszt). Nem, nincs igaza.

Az egészet ott találták ki, felmérték az igényt, a nép elmondta a véleményét, majd az egészbe beleszartak (jött a teszetoszaság), majd a végén beszántották a picsába.

trey @ gépház

Hasznaltam az "odaig" szot. Ertsd: ebben az egy reszletkerdesben igaza van. Ettol meg az altalad felsoroltakban nem adtam neki igazat.

Egyedul abban van igaza, hogy elso ranezesre "Orban is szarik bele". A tobbi folyamat allitolagos josagaval kapcsolatos dologban (EP, ET, stb. szerinte helyes mukodese) nincs.

Nem hiszem, hogy Orbán dolga lenne ezzel foglalkozni. Orbán egy miniszterelnök. Környező országokkal való egyeztetés kb. egy külügyminiszteri szint, de az is lehet, hogy inkább eggyel alatta: külügyi államtitkár.

Ráadásul, ha azt hiszed, hogy ebben a kérdésben Magyarországhoz akarnának igazodni, akkor szerintem tévedésben vagy.

trey @ gépház

Nem hiszem, hogy Orbán dolga lenne ezzel foglalkozni.

Az ET-ben nem olyan rég elnök volt, egy szavába került volna felhozni a témát és elvinni odáig, hogy az ET - a miniszterelnökök - szavazzanak. Szart rá.

Környező országokkal való egyeztetés kb. egy külügyminiszteri szint, de az is lehet, hogy inkább eggyel alatta: külügyi államtitkár.

Ez mind megtörtént az EP és EB szintjén. Döntéselőkészítés sok ezer oldalas doksihalmaz, vezetői összefoglalóval, javaslattal. Céges zsargonban a board - az ET - nem döntött róla.

Ráadásul, ha azt hiszed, hogy ebben a kérdésben Magyarországhoz akarnának igazodni, akkor szerintem tévedésben vagy.

Kezdem azt hinni, hogy nem megy az értő olvasás már így vénségedre. Nem Magyarországhoz kell igazodni, hanem minden joga és lehetősége megvolt az ET elnökeként, hogy az asztalra tegye a témát. Nem tette.

LOL

Mondom én! Kiderül, hogy ez Óbbán miatt ment füstbe :D Volt előtte is soros elnökség, utána is. Le se szarták. Szerinted Óbbán. Értem.

Lehet, hogy pont amiatt ilyen fos az EU funkcionalitása, mert az EU-pártiak mindent elkövetnek, hogy a kritikát lemossák róla ^

trey @ gépház

Mondom én! Kiderül, hogy ez Óbbán miatt ment füstbe :D Volt előtte is soros elnökség, utána is. Le se szarták. Szerinted Óbbán. Értem.

Hát, ha fontos lenne neki a kérdés, akkor bevitte volna az ET-re. Ha az ET-re nem vitte be, akkor helyi ügyként kezeli. De egyik se volt fontos, mert épp egeret játszik elefántok között.

Lehet, hogy pont amiatt ilyen fos az EU funkcionalitása, mert az EU-pártiak mindent elkövetnek, hogy a kritikát lemossák róla ^

Az EU olyan, mint egy részvénytársaság. Van egy CEO (soros ET elnök), de a board (ET) dönt többségi szavazattal, ahova a részvényesek és a középvezetők (EP) delegálnak embert és az egészet a felügyelőbizottság figyeli (EB). Az EP előkészíti a döntéseket, amiről az ET dönt, ha akar. Ha nem akar, nem dönt. A CEO (soros ET elnök) bármikor rá tudja venni a board-ot, hogy döntsenek valamiről. Amúgy is pont olyan, mint a magyar parlament, ahol ezen felül bármi faszság keresztülmegy fél nap alatt, ha Orbánnak fontos.

Az a baj, hogy te ebből lófaszt se értesz, azért írsz olyan faszságokat, hogy "Itt a főnök, aki kiadta a munkát, az EB. EB = "EU"".

"Az EU olyan, mint egy részvénytársaság. Van egy CEO (soros ET elnök)"

Ez a legnagyobb baj az EU-val! 

Van egy George Soros nevű őrült milliárdos, aki mintha csak a 007-es filmekből bújt volna elő mint antagonista imposztor. Bár soha nem választotta meg senki, nincs semmilyen politikai felhatalmazása, mégis úgy játszik az EU-val mintha az egy részvénytársaság lenne aminek ő a CEO-ja. 

“Az ellenség keze betette a lábát”

Kétszeresen is igaza van:

1, egyrészt tagállami hatáskör, kétharmad se kell hozzá, simán többséggel meg lehetne szavazni

2, az ET-ben, vagyis a tagállamok miniszterelnökei - szartak az egészre, Orbán is, akkor is, amikor ET elnök volt, pedig az ET-ben is sima többség elég lett volna, hogy megegyezzenek.

Kezdetek óta ezt írtam, hogy ez a téma tagállami hatáskör, az EP és az EB csinált egy döntéselőkészítő anyagot, hogy mi lenne, ha egységesen minden tagállam megszüntetné az óraátállítást, és átadta az egészet az ET-nek, ahol a tagállamok miniszterelnökei ülnek, hogy döntsék el, engednek-e ebben a tagállami hatáskörből és tudnak-e közös döntést hozni erről. Nem döntötték el, pedig számtalan alkalmuk lett volna rá.

Ennek ellenére bármelyik tagállam dönthet egyedileg bármit ebben a témában, mert amúgy tagállami szuverén téma, az EU-nak nincs ebben a témakörben hatásköre a tagállamok felett.

Amúgy meg UK ugye brexitált, ők se léptek semmit, pedig náluk aztán már semmi igazodási kényszer nincs.

Minden logikus gondolat arra viszi az embert, hogy mivel ez gazdasagi es tarsadalmi erdek is, igy erre mindenkepp lepni kell(ene). Es lehet itt beszelgetni arrol, hogy kinek mi a hataskore, valojaban ez az EU gyengesege, es a tagallamok gyengesege. Mindenki mindennel foglalkozik, csak azzal nem, amivel kellene.

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Es lehet itt beszelgetni arrol, hogy kinek mi a hataskore, valojaban ez az EU gyengesege, es a tagallamok gyengesege.

Ez a "gyenge" EU is kiveri a biztosítékot egy csomó esetben, ez egy laza szövetség, nem föderáció... másrészt van egy csomó téma, amiben az EU-26 egyet tud érteni, kivéve egy ország...

Mindenki mindennel foglalkozik, csak azzal nem, amivel kellene.

Mondjuk az utóbbi évek igen turbulens problémái mellett ez valóban egy kicsit marginális téma.

Nem menj be az utcájába: az EB adta ki a feladatot, csak az a fajta szar főnök, aki kiadja a feladatot, csak éppen se határidőt nem tesz hozzá, se a végrehajtását nem ellenőrzi.

Ahelyett, hogy a sarkára állt volna, inkább becsicskult:

A döntés még nem végleges, de az Európai Bizottság (EB) úgy döntött, visszavonja a szezonális óraátállítások megszüntetéséről szóló 2018-as irányelvtervezetét.

Pontosan látható, hogy mi itt a hibás. 🤷‍♂️

Kérdés, ha ilyen szar főnök, ennyire gyenge kérdésben sem tud rendet tenni, koordinálni, akkor mi a fasz szerepe van egyáltalán. Nem véletlen, hogy az EU ott tart, ahol. Dilettáns bohócok vezetik :D

trey @ gépház

Nem menj be az utcájába: az EB adta ki a feladatot, csak az a fajta szar főnök, aki kiadja a feladatot, csak éppen se határidőt nem tesz hozzá, se a végrehajtását nem ellenőrzi.

Látom, továbbra se érted az egészet. Ráadásul az EB adott határidőt és az lejárt, a mert a board nem foglalkozott az üggyel. :D

Kérdés, ha ilyen szar főnök, ennyire gyenge kérdésben sem tud rendet tenni, koordinálni, akkor mi a fasz szerepe van egyáltalán. Pontosan látható, hogy mi itt a hibás. 🤷‍♂️

Hát igen, az ET a hibás és az összes soros ET elnök. Vagy egyszerűen az van, hogy a tagállamok vezetőinek ez a kérdés nem fontos.

Nem az EB a főnök, az EB felügyeli a "cég" működését, ez egy biztosi testület, melybe mindegyik uniós tagállam egy biztost delegál. A fő feladata a döntéselőkészítés és a felügyelet.

Dilettáns bohócok vezetik :D

Rosszul írtad, hogy USA... :D

Tudod, az  USAtol eleg durva fuggesben van az EU. LNG -rol hallottal mar? Erdemes lenne mindent a helyen kezelni. Az USA jelenleg pont ekkent kezeli az EU -t.  Az EU ugyanugy terdelni fog, mint a BLM "kultura" eloretorese idejen. Csak most mas miatt kell kinyitnia a szajat...vagy paran buszken fagyhatnak meg a kovetkezo telen.
 

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Tudod, az  USAtol eleg durva fuggesben van az EU. LNG -rol hallottal mar?

A gázimport ~18 százaléka jön onnan és épp egy vámháború van kibontakozóban, vannak más források is, például Kanada, ahonnan USA is importál gázt és olajat és Kanada épp kurva mérges USA vámjaira és baszakodásaira.

Az USA jelenleg pont ekkent kezeli az EU -t.  Az EU ugyanugy terdelni fog, mint a BLM "kultura" eloretorese idejen.

Hja, nyilván. Kivéve, ha nem fog térdelni, hanem USA szopja. Tudod, amikor bohócok költöznek a palotába, akkor nem lesznek királyok, hanem a palota lesz cirkusz. Most épp itt tartunk.

Csak most mas miatt kell kinyitnia a szajat...vagy paran buszken fagyhatnak meg a kovetkezo telen.

Várjuk ki a végét... a tőzsde omlik, az infláció növekszik, a DOGE lófaszt se talált, Trump naponta mást mond és most kezdi megérteni, hogy a vámokat nem az exportáló ország fogja fizetni. A tojás meg csak nem lett olcsóbb... kellene oda is egy árstop biztos... :D

Azt akarod mondani, hogy onnettol kezdve maris egy tadzsik diktatura szintjere esett vissza az USA (vilagszintu befolyas teren is), hogy az egy ven fasz helyett egy masik ven fasz lett az elnok? Ugye ezt te sem gondolod komolyan...

FYI az EU onnet szallit gazt, ahonnet engedik neki. Kanada nem rendelkezik annyi eroforrassal (gyk: hajo), amivel el tudja latni az EU -t. Pl az LNG Canada a Shell 40%-os tulajdonaban van. Eleg gyorsan abbahagyhatja a Shell az USA teruleten a kitermelest. Te meg addig erolkodhetsz, hogy akkoris neked van igazad :)

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Azt akarod mondani, hogy onnettol kezdve maris egy tadzsik diktatura szintjere esett vissza az USA (vilagszintu befolyas teren is), hogy az egy ven fasz helyett egy masik ven fasz lett az elnok?

Hát, nem ennyire komoly a helyzet, de Trump teljesen félretette a Kongresszust és elnöki rendeletekkel nyomul, a világszinű befolyása eléggé esik azóta.

FYI az EU onnet szallit gazt, ahonnet engedik neki.

Nagyobb piac az EU ennél.

Kanada nem rendelkezik annyi eroforrassal (gyk: hajo), amivel el tudja latni az EU -t. Pl az LNG Canada a Shell 40%-os tulajdonaban van. Eleg gyorsan abbahagyhatja a Shell az USA teruleten a kitermelest. Te meg addig erolkodhetsz, hogy akkoris neked van igazad :)

A Shell egy angol cég. Kanada évek óta igen erősen fejleszti az LNG kapacitásait és flottáját, USA pedig megkapta a "megbízhatatlan" pecsétet, nem csak LNG területen, hanem kb. az összes gazdasági területen.

A Shell egy angol cég. Kanada évek óta igen erősen fejleszti az LNG kapacitásait és flottáját, USA pedig megkapta a "megbízhatatlan" pecsétet, nem csak LNG területen, hanem kb. az összes gazdasági területen.

A shellnek vannak erdekeltsegei az USA -ban. Ha az USA ugy dont, hogy megvonja ezek engedelyet, ha az altala szankcionalt EU-t latja el energiahordozokkal,  akkor szankcionalva van. Persze lehet annyira fognak majd mukodni ezek, mint az oroszok elleni szankciok, de a helyzet ettol meg alakulhat igy.

Kanadanak elemi erdeke joban lenni az USA -val, puszta joemberkedesbol nem igazan lehet megelni.

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

A shellnek vannak erdekeltsegei az USA -ban. Ha az USA ugy dont, hogy megvonja ezek engedelyet, ha az altala szankcionalt EU-t latja el energiahordozokkal,  akkor szankcionalva van.

Lásd: USA pedig megkapta a "megbízhatatlan" pecsétet. Nyilván elnöki rendeletekkel lehet basztatni a szabad piacot vég nélkül, csak idővel megbosszulja magát, amikor egy tádzsik diktatúra szintjére esik vissza az elnök. Nem fognak több éves vagy évtizedes szerződéseket kötni olyan piacon, ahol naponta változik a széljárás, attól függően, hogy éppen ki nyalta ki az elnök seggét utoljára, vagy ki tudta szebben lerajzolni amit el szeretne érni.

Kanadanak elemi erdeke joban lenni az USA -val, puszta joemberkedesbol nem igazan lehet megelni.

Kanada és lakossága épp erősen bojkottálja az USA termékeket, könnyedén kiváltották más piacokkal. Legutóbb például a floridai narancstermelők pillognak, hogy kinek fogják eladni a narancsot és narancslevet, mert a legnagyobb piacuk épp nem vesz tőlük semmit, részben közvetlenül a vámok miatt, részben közvetve a vámok miatt, mert a kanadai lakosság megnézi, hogy milyen termék jött USA-ból és nem veszi meg, ahogy teszik ezt elég sok országban már, amelyekre Trump vámot vetett ki, részben azért, mert drágább lett, részben azért, mert USA épp megbízhatatlan. Same in Mexikó.

Ez kicsit olyan, mint Musk utóbbi pár hónapja, amikor a Tesla potenciális vásárlóinak tömegeit idegenítette el a márkától. Lehet persze erőből tolni, meg neppert játszani a Fehér Ház előtt, csak a redneck ettől nem fog EV-t venni, a köcsög zöld-liberális meg vesz másik EV-t, mert van bőven választék. Trump ugyanezt játssza USA piacaival, csak az a hajó lassabban vált irányt, hatalmas tehetetlensége van, de ugyanúgy a potenciális vásárlóinak tömegeit idegeníti el az USA ismert márkáitól. Érdekes lesz látni majd USA hadiiparát is, amikor az EU egyre inkább saját gyártásra fog támaszkodni, és több ország fontolgatja azt, hogy nem vesz USA forrásból katonai termékeket, miközben az amerikai hadiipar a teljes supply-chain tekintetében ~10-11 százaléka a GDP-nek.

Es milyen EV -t vesz a köcsög zöld liberális? Mert a kínai cuccok Bidennek sem voltak a kedvencei, az USA autogyartas eszerint az USA egészének tiltólistáján van, bikóz trumpfanboiok, az EU meg kb labdaba sem rug ezen a teruleten, illetve onmagat sem igazan tudja kiszolgalni, es meg nem is kapta meg a beigert vedovamokat.
Szep dolog amit leirsz, de az USA -ban tovabbra is Teslat fognak venni. Mint ahogyan dogoljon meg Orban a csaladtamogatasaival, de a legnagyobb ellenzeki hangadok hasznaljak ki a rendszer elonyeit a leginkabb (lasd meg: NER). Es a nap vegen csak az szamit, hogy ez igy van -e. Penz beszel.

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Es milyen EV -t vesz a köcsög zöld liberális?

Japánt... :D

Szep dolog amit leirsz, de az USA -ban tovabbra is Teslat fognak venni.

Hát, azért ezzel a kijelentéssel én várnék, mert az összes piacon esik a forgalom, amit lehet ideig-óráig azzal magyarázni, hogy modellváltás van, de olcsóbban se kell a korábbi modell. Az összes jelentős piacon a Tesla az egyetlen, amelyiknek csökkentek a számai...

Biztosan alkalmasnak erzed magad arra, hogy kifejtsd, miert nem fontos tema, varom szeretettel :) Pl: mitol fontosabb a kupakos móka EU relacioban, mint a bizonyithatoan karokat okozo osszehangolatlan idozonak helyrehozasa? Az egyiket ugye csont nelkul minden idiota nyomorult kormany -a mienket is beleertve- kajinkolva magaeva tette, a masikkal meg latjuk, mi lett...

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

A kupakos móka EU irányelv, az EU-nak van joga arra, hogy keresztülnyomja, ahol nem oldják meg, ott lehet kötelezettségszegési eljárást indítani. Az óraátállítás nemzeti hatáskör, az EU-nak nincs joga arra, hogy keresztülnyomja, ezért kellett volna az, hogy az ET döntsön róla, ahol ott ülnek a tagállamok miniszterelnökei, de a tagállamok miniszterelnökei szartak rá éveken át. A mienk is.

Megpróbálom analógiával: az EU egy társasház, vannak benne lakások, vannak közös használatú helyiségek, folyosók, van mindenkinek saját privát költségvetése és kell fizetni közös költséget, amiből aztán a közös dolgok rendezve vannak és be kell tartani a házirendet. A kupak egy olyan ügy, ami társasház házirendje szerint kötelező mindenkire, ha a társasházban él. Az óraátállítás meg olyan ügy, ami szuverén döntése minden lakásnak, a társasház maximum megkérhet minden lakástulajdonost, hogy legyen szíves.

Az oraatallitas eltorlese miert nem lett "EU iranyelv" "nemzeti hataskor" helyett?

Mert nem írták bele a "társasházi alapító okiratba", mint közös ügy.

Vagy pont azert kellett "eltorolni a torleset", hogy kovetkezo probalkozasban be lehessen tolni "EU iranyelvkent"?

Az UK amúgy mire vár óraátállítás ügyében? :D

Azért, mert a Rendkívül Fajsúlyos BuziÜgy EU-hatáskör (olyannyira, hogy még büntetés is lesz, bizony!), a piszlicsáré óraállítás meg nem az. Mit nem értesz?!!!???

Hiába igényelne az EU népe koordinációt (értsd: érdemi munkát) az EU sóhivatalai részéről az óraállítás ügyében (amivel egyébként maga az EU hergelte fel az embereket), egy Nagy Lófaszt! Azt nekik! De Pride (nyári bohóckodós felvonulás) az legyen! Bizony!!!!

trey @ gépház

Jaja, a buziügy meg EU-s. Ennyi :D

https://hvg.hu/vilag/00000000004B77FB

Medgyessy Péter miniszterelnök és Kovács László külügyminiszter szerdán aláírta Magyarország EU-csatlakozási szerződését az athéni Akropolisz lábánál fekvő Attalosz oszlopcsarnokban.

Nincs is több kérdésem. Két balfasz :D

trey @ gépház

Amúgy Orbán a faszé' a buziüggyel pörög, amikor ET elnökként napirendre vihette volna az óraátállítást?! Na, látod? Neki se fontos, válassz más pártot, amelyiknek fontos az, ami neked is fontos. De ezek szerint neked a buziügy fontosabb, csak látszat-hangoskodsz, hogy neked fontosabb az óraátállítás. :D

:D

Itt te vergődsz évek óta. Félreértés ne essék, én már évekkel ezelőtt tudtam, hogy hova fog kifutni az inkompetens EU-d bohócszínjátéka. Nagyszerű hasznos idiótája vagy a jelenlegi brüsszeli elitnek, pont ilyenekre van szükségük.

Ezért is tartunk ott a jelenlegi EU vezetéssel, ahol. Egy versenyben lemaradó, bukott háborút pénzelő szövetségben, ami képtelen még egy ilyen vicc témát is végigvinni :D

trey @ gépház

Itt te vergődsz évek óta. Félreértés ne essék, én már évekkel ezelőtt tudtam, hogy hova fog kifutni az inkompetens EU-d bohócszínjátéka.

Te vergődsz. Én csak elmondom, hogy az EU hogy működik, de aztán éjjel lefut nálad a reset és másnap ugyanúgy nem érted. :D

Nagyszerű hasznos idiótája vagy a jelenlegi brüsszeli elitnek, pont ilyenekre van szükségük. [...] bukott háborút pénzelő szövetségben

Nagyszerű hasznos idiótája vagy az orosz vezetésnek, pont ilyenre van szükségük.

Ezért is tartunk ott a jelenlegi EU vezetéssel, ahol.

Bezzeg UK vagy USA szuverén vezetése! Ott aztán van fejlődés... ja, várj, a brexit óta hanyatlás van, és az új bohócokkal USA is épp hanyatló pályára állt. Amúgy UK és USA miért nem szünteti meg az óraátállítást? :D

Nincs is több kérdésem. Két balfasz :D

Na, utólag szerkeszteni jelzés nélkül azért köcsögség, de hát tudjuk a pártpreferenciáidat, értjük... :D

Medgyessy Péter miniszterelnök és Kovács László külügyminiszter szerdán aláírta Magyarország EU-csatlakozási szerződését az athéni Akropolisz lábánál fekvő Attalosz oszlopcsarnokban.

Öngól... az ugye megvan, hogy azt a szöveget írták alá, amit Orbán letárgyalt? Csak ugye akkor még a Fidesz nem volt buziellenes, sőt, de ha gondolod, mutathatsz 2002 előtt olyan Fidesz közleményt, ami szerinted buziellenes... megvárom.

Jaja, ezek a te világképedbe illő bohócok, a ballib formádhoz szépen illenek.

Terelésed a "letárgyalta" irányba a világ vicce, a ki írta alá a lényeg 🤷‍♂️ Ugyanis jogilag csak annak van kötelező érvénye. Szóval ne terelj!

trey @ gépház

^ classic trey féle terelés.

Szóval ott tartunk, hogy akkor még a Fidesz nem volt buziellenes, sőt, de ha gondolod, mutathatsz 2002 előtt olyan Fidesz közleményt, ami szerinted buziellenes... megvárom. A 2001-es Szigeten még kimentek Fideszes politikusok a meleg-programokra... na, így tárgyalták le az EU-val a közös témákat, csak azóta a Fidesz mindenben önmaga ellentéte lett, te meg mentél velük, bármerre is fordultak. :D

Ha kozolne veluk valaki, hogy ezzel:

  • Orbán bukni fog
  • Putyin veszít
  • Trump veszít
  • Minden autó azonnal elektromossá válik
  • Legalább egy időzonát "szlávájukrény" -nek hívhatnak
  • Még többet lophatnak az EU adófizetők pénzéből

Akkor azonnali megoldást kapnánk. 

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

 S a Fekete erdő összes fáját ki kell vágni, hogy a következő Eu-s klímavédelmi találkozó helyének* csináljanak repteret és szállodát. ;)

 

*lásd : Brazília, Belém

More than 50,000 people are expected for the 30th annual UN climate summit in Belém, in November, including a number of world leaders.

Még megérteném, ha mindegyik elültetne egy fát, de csak pofázni fognak, meg utazgatni.

Inkompetens szarháziak.

 

Ezzel nehéz vitatkozni, de lehetnél belátóbb. Ezzel hol lehet annyi pénzt keresni, mint az sms-en rendelt vakcinán, vagy a fegyverszállításon, és ellenőrzés nélküli segélyeken? Amíg ez utóbbiakból számolatlanul dől a pénz, addig nem hajolnak le az apróért.

Kiváló, ez is olyan, mint a magyar digitális rádiózás, annyi előrelépés van benne, hogy azt a kevés haladást is visszacsinálják. Azt kell mondjam, hogy ebben igaza van hajbazernek, mostanság fejlődés helyett visszafejlődés van sok ponton.

The world runs on Excel spreadsheets. (Dylan Beattie)

Még inkább visszafejlődés lenne, ha azért kéne kidobni és újravásárolni több millió működő analóg FM rádiókészüléket Magyarországon (valamint Európában több százmilliót), mert ideerőltetnének egy senki által nem kért fejlődésnek hazudott költségoptimalizációt (DAB, DAB+), a multik extraprofitérdekében, amit a keresleti oldal milliószorosan fizet meg.

Remélem, egyszer majd ebben is igazat adsz.

A rádiózásban sose fogunk egyetérteni. Abban tényleg kéne a digitális, hogy jobban szóljon. Bár már lassan irreleváns, nem adok még pár évek, és átmegy teljesen online-ba. Már most is a legtöbb adónak van online stream változata.

Igazából még a régi FM készülékeket sem kell kidobni, be lehet mókolni egy input csatit, amin beadod neki a modern dekóder audióját, és használod az eredeti rádió audio részét, meg a hangszóróit. Sőt, lehet Bluetooth modot is csinálni, egyik se drága, 1-2 ezres alkatrészben, meg némi házi barkács.

Ha kidobják se nagy kunsz, nehogy azt hidd ám. Én a mostani IT raktáros melóban bontok tömegesen, raklapszám APC UPS-eket, Cisco AP-ket és switcheket, szervereket, tápokat, kábeleket, rack-eket, meg a tiedénél jobb/újabb PC-ket, stb., hogy teljesen jó még, de ki lettek selejtezve. Némelyik még eredeti zacskójában, 0 km-esen, kibontod, megüt az újszag, és megy a zúzdába, szelektív hulladéknak.

The world runs on Excel spreadsheets. (Dylan Beattie)

Abban tényleg kéne a digitális, hogy jobban szóljon.

vs.

The typical bitrate for DAB stereo programs is only 128 kbit/s or less and as a result most radio stations on DAB have a lower sound quality than FM, prompting complaints from listeners. As with DAB+ or T-DMB in Europe, FM HD Radio uses a codec based upon the MPEG-4 HE-AAC standard.

Csak a marketinganyagokban fog jobban™ szólni. Egyik nap szidod az MP3-at a minősége és a proprietary mivolta miatt (miközben az egyik legjobb szabvány), másik nap meg egész országokat erőltetnél át máig licenszdíjas, proprietary 128 kb/s szutyokra. 🤡

Igazából még a régi FM készülékeket sem kell kidobni, be lehet mókolni egy input csatit, amin beadod neki a modern dekóder audióját

Ja majd pont többszázmillió ember mókolni fogja. 🤡 Ez ugyanaz az elbaszott illúzió, hogy "nem kell kidobni 200 millió gépet a Windows 11 miatt, mert ott a Linux". Álmodj szépeket! Ki fogják dobni és újra fogják vásárolni. Főleg, hogy a digitális rádióeladásokban érdekelt multik tövig nyomják majd a marketinghadjáratgázt.

Ha kidobják se nagy kunsz, nehogy azt hidd ám.

Neked nem, mert fejlődésmániás vagy és elfogadtad a kidobatást. Ettől függetlenül a környezetnek nagy kunszt, a társadalomnak és a gazdaságnak pedig szintén károkat, pluszköltségeket okoz.

Némelyik még eredeti zacskójában, 0 km-esen, kibontod, megüt az újszag, és megy a zúzdába, szelektív hulladéknak.

Ahelyett, hogy odaadnák az alkalmazottaknak, és hazavihetnék, vagy eladnák a használt paicon. Magyarul megszoktad a pazarlást. Mondhatni, hivatásszerűen űzöd is. Ettől azonban még a pazarlás nem lesz jó dolog és ugyanúgy környezetszennyező, fenntarthatatlan marad.

A DAB/DAB+-nál nem kötelező az alacsony bitráta, az csak kapzsiság.

A 128 kbps nem olyan rossz ám, csak nem mp2-re elég. Modernebb codec-ek, AAC HC/LC, Vorbis, Opus jól szolnak 128 kbps-on. Legalábbis kenterbe verik a korábbi AM-FM hangminőséget. mp2-re viszont kell egy ~240 kbps, hogy minimálisan jól szóljon, de inkább 300 fölött.

mp3-mal semmi baj nincs, a kódja mindig is nyitott volt, csak licencköteles, de mióta lejárt róla a szabadalom már idestova majdnem 10 éve, azóta az sincs. A gond csak annyi vele, hogy harmad évszázados formátum, ma már vannak jobbak, amik azonos bitrátán több részletet őriznek meg. De digitális rádiózásra megfelelne az mp3, 128kbps nem szól belőle rosszul, ha meg egy kicsit áldoznának rá plusz bitrátát, akkor meg aztán pláne. Annyira nem lenne ellenemre, mint gondolod.

Az a baj, hogy a digitális rádiót két tényező nyírja ki. Egyrészt a kapzsiság, hogy egy sávba minél több adót akarnak zsúfolni, hogy több legyen a frekibérlésből, engedélyekből a bevétel. Másrészt meg a jogvédők akarják megnyomorítani, mert ha túl jól szól, akkor senki nem vesz CD-t, vagy nem fizet elő a streamszolgáltatásokra, hanem felveszi rádióból, ami persze bullshit, mert ma már senki nem ül a rádió mellett, hogy felvegye, amit adnak, letöltheti torrenten, meg még ezer forrásból, meg előfizethet egy csomó megfizethető vagy ingyenes streamszolgáltatásra. Így viszont lobbiznak, hogy minden rádióstream szarrá legyen tömörítve, nem hogy 128 kbps-ra, hanem inkább 64-re, vagy még az alá, hogy ne legyen konkurenciája a zeneeladásoknak.

A régi eszközök kidobásához: nem dobják ki, szelektív feldolgozásra megy, ahol újra alapanyagot csinálnak belőle, és új terméket gyártanak. Külön van válogatva a műanyag, fém, külön a réz, és az aksi. Ennek ellenére valahol valóban pazarlás, mert tényleg sok a bezúzásra, lebontásra váró cucc, ami még bőven használható lenne, messze nem avult el, vagy nem teljesen. Ez a nyugati nagy céges kultúra, hogy kb. 5 évenként selejteznek, addigra kivesznek belőle annyi használati értéket, hogy a hardver ára visszajött, tovább meg nem kockáztatnak vele, hogy kiöregedés miatt egyik napról a másikra földbe álljon. A másik tényező meg a szoftveres elavultatás, hogy a MS meg a webesek/böngészősök mesterségesen avultatnak el szoftveres support megvonásával.

The world runs on Excel spreadsheets. (Dylan Beattie)

A DAB/DAB+-nál nem kötelező az alacsony bitráta, az csak kapzsiság.

Ja de azért az az egyik motivációja az átállásnak, hogy spóroljunk a sávszélességgel. 🤡 Ahogy a londoni metrón is mindig bemondják, hold on Raynes: kapzsiság lesz, ha bevezetik a DAB-ot!

Modernebb codec-ek, AAC HC/LC, Vorbis, Opus jól szolnak 128 kbps-on.

OGG Vorbis és OPUS, ami analóg FM-et meghaladó minőségre képes 128 kbit/s-en úgy, hogy ez mindenféle hangrendszeren hallgatva is igaz rá. Más nem. A többi marketinghazugság. Nem rémlik, hogy akár a DAB, akár a DAB+ ilyen kodekeket használna. Proprietary szutyok licenszdíjas M4A-t (AAC) használ. Ami nagyjából egy korszerű LAME MP3-jával van egy szinten, ha a kompatíbilitást leszámítjuk.

A gond csak annyi vele, hogy harmad évszázados formátum

Ez csak neked gond a szélsőségesen fejlődésmániás, évszámbuzi szemellenződ mögül.

ma már vannak jobbak, amik azonos bitrátán több részletet őriznek meg

Ilyen az OGG Vorbis és az OGG OPUS. Egy baj van: Közük nincs a DAB-hoz.

De digitális rádiózásra megfelelne az mp3, 128kbps nem szól belőle rosszul

Nem felelne meg. Főleg nem mindenféle szutyok realtime tömörítéssel, meg proprietary kodekekkel, amit rádiózásnál használ(ná)nak.

Annyira nem lenne ellenemre, mint gondolod.

Nekem ellenemre lenne, mert még mindig ki kéne dobni többszázmillió készüléket, néhány multi idealizmusáért, profitéhségéért.

Másrészt meg a jogvédők akarják megnyomorítani, mert ha túl jól szól, akkor senki nem vesz CD-t, vagy nem fizet elő a streamszolgáltatásokra

Ez baromság. CD-t amúgy se vesz már senki. Másrészt, rádión nem csak popzenét lehet adni. Harmadrészt, a streaming-platformok teljesen más igényekre vannak szabva, kezdve azzal, hogy ott azt hallgatsz, amit akarsz.

hanem felveszi rádióból, ami persze bullshit, mert ma már senki nem ül a rádió mellett, hogy felvegye, amit adnak, letöltheti torrenten, meg még ezer forrásból, meg előfizethet egy csomó megfizethető vagy ingyenes streamszolgáltatásra

Felveszi a rádióból, persze. :D Bazmeg ilyenkor én kérdezem meg tőled (és nem fordítva), hogy te melyik évszázadban élsz... :DDD Mikor egy szaros MP3-gyűjteményt 10-ből 9 hupu is lusta fenntartani magának, nemhogy az átlagember, aki már azt se tudja hogy kell. Hagyjál már a hülyeségeiddel, komolyan! :D

Így viszont lobbiznak, hogy minden rádióstream szarrá legyen tömörítve, nem hogy 128 kbps-ra, hanem inkább 64-re, vagy még az alá, hogy ne legyen konkurenciája a zeneeladásoknak.

Nettó összeesküvés elmélet. Azért vannak szarrátömörítve, mert pénzbe kerül a sávszélesség. MP3 256 kbit/s-en élvezhető úgy, hogy ott már mindegy, mivel tömöríted. Vagyis 2x annyi sávszélességet kéne venniük.

nem dobják ki, szelektív feldolgozásra megy, ahol újra alapanyagot csinálnak belőle, és új terméket gyártanak

A piac szempontjából ez ugyanaz. Újra kell vásárolni. Az elszállításnak, alapanyag-újrafeldolgozásnak, újragyártásnak pedig költségei vannak. Nem beszélve arról, hogy rosszabb esetben távol-keletre kerülnek ezek az alapanyagok, mert ott éri meg az újakat legyártani. Ha meg nem kerülnek oda, akkor a többszázmillió újravásárlással még több plusz környezetszennyezést okoztunk. Sehogy sem fenntarható, akárhogy greenwashingolják.

Igen, a DAB-hoz meg a DAB+-hoz nincs köze a Vorbis/Opus-nak. De ez a szép a digitális rádiózásban, hogy digitális, mikroprocesszor alapú, bármilyen tömörítési algoritmus, kódek megvalósítható rajta, csak egy fw-csere kell, magát az eszközt nem kell „kidobatni”. Akár egy PC-n, laptopon, SBC-n is megoldható, ha egy rádiómodult csatlakoztatsz hozzá, és azon a szoftver szabadon lesz cserélhető. Amíg fizikailag ugyanazon a sávon, sávszélességen, frekvencián jön, addig a logikai réteg mindegy.

Abban egyetértünk, hogy ma már a legtöbb ember ahhoz is lusta, hogy zenét keressen magának, meg offline gyűjteményt állítson össze, akár mp3, akár nem. Azt hallgatják, amit a média, közösségi média eléjük rak, meg influenszerek nyomnak, mert önálló gondolkodásra, meg ízléskialakításra képtelen tömegbirkák. Plusz sokan csak lusták, ahogy írod is.

A hulladékfeldolgozás nem csak költség. Van rajta haszon, munkát ad embereknek, a szelektív gyűjtősnek, a szétbontónak, a pöfékeltető-szállítónak, a beolvasztónak-alapanyaggyártónak, a nyersanyag-felhasználó gyártónak, marketingeseknek, üzletembereknek, ez pedig jövedelmet is behoz, adókat és szociális ellátásokat is, amiből újra lehet venni.

Nekem nem is az a bajom, hogy a mai eszközöket újra kell venni, hanem hogy le vannak mesterségesen butítva, a felhasználó már nem avatkozhat be, semmit nem állíthat, le van zárva a firmware, a telefonapp hozzá, ki vagy szolgáltatva, egy gombossá van butítva, rejtett költségekkel belerejtve, tervezett elavulással, stb.. Engem nem érdekel, veszek újat, megkeresem rá a pénzt, csak ne védjék le az eszközt előlem, amiért fizetek. Ez a legfőbb bajom az okostelókkal is, hogy maga a platform van lebutítva, akár Android, akár iOS, és hiába root-olod, jailbrake-eled, azt sok banki, közlekedési, streamszolgáltatás felismeri, és nem fognak futni, ha meg a gyári rendszert hagyod rajta, az meg használhatatlanná van butítva. Így meg hiába van ott az eszköz, benne a jó aksi, kiváló kijelző, 64 bites, erős, sok magos proci, 10+ giga RAM, a nagy multik lebutított, használhatatlan sz*rt, meg reklámértéksítő-agymosó platformot csinálnak belőle, így meg a hajamra kenhetem. Idegesít, hogy hardverben erősebbek mint egy 10-15 évvel ezelőtti PC, mégis használhatatlanok, ez a legnagyobb pocsékolás bennük.

The world runs on Excel spreadsheets. (Dylan Beattie)

FRISSÍTÉS: A cikket jegyző kolléga véletlenül egy korábbi tájékoztatást vett alapul, így félreértve a helyzetet téves információkat közölt. Az Európai Bizottság nem vonta vissza a javaslatot, noha rövid ideig így szerepelt az uniós nyilvántartásokban, de a döntés most továbbra is az Európai Tanácsra vár, vagyis arra, hogy a tagországok vezetői megegyezzenek a kérdésben. Olvasóinktól elnézést kérünk!

Nahat. Nem csak a vezetes nem foglalkozik vele, hanem az ugyhoz rendelt ujsagirotanonc is kettes volt szovegertesbol.

Ennyit er a tema.

A legjobb. Mert télen a téli jó nyáron meg a nyári. A populista politikusok rugoztak rajta néhány voksot remélve. 

Amúgy én azt hittem, hogy a populista az üres ígérgetést jelenti, de ha ebben az értelemben használjuk, hogy populista az, aki szavazatra hajt (gyk. azt nézi mit akar a nép) akkor nem igazán értem ez miért negatív jelző.

Hiszen a több szavazat nagyobb reprezentációt jelenti, vagy ez ahhoz a vitához vezető kérdés, hogy valójában tudják-e a szavazópolgárok mi a jó nekik? Mert azon a ponton maga a demokrácia is könnyen megkérdőjelezhető már.

[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS

Meg kellene cserélni: nyáron legyen a téli és télen a nyári! Az inverzió úgyis a politikusok kedvence, erre még van is esély.

Nem olvastam el minden hozzászólást, de szerintem az egész kérdés elvesztette a fókuszt, mivel habosítják/kibővítik a kérdést.

Az egész onnan indult, hogy "van-e értelme az óraátállításnak?". Ezen a ponton kellett volna megállni, a "téli vagy nyári" egy ettől független kérdés. Eldönthették volna, hogy nincs több állítgatás holnaptól. Az nem érv, hogy ez nem mindenkinek jó, számos kérdésben az EU dönt és fentről kikényszeríti, ennél sokkal megosztóbb kérdésekben is. Ráadásul az egyes tagállamok, ezt követően is tudnának dönteni, hogy milyen időzónát választanak. De még ezt követően is, a cégek, ha szeretnék bevezethetik a téli és nyári munkarendet :)

Azt hiszem erre szokták mondani, hogy "a gondolkodás a tett halála" ;)

"Az egész onnan indult, hogy "van-e értelme az óraátállításnak?". Ezen a ponton kellett volna megállni, a "téli vagy nyári" egy ettől független kérdés. Eldönthették volna, hogy nincs több állítgatás holnaptól."

Eldönthették volna, csak nem tudták eldönteni.

Szerintem már az elején el lett rontva. Nem azt kellett volna kérdezni, hogy "van-e értelme az óraátállításnak?", hanem mi legyen helyette: téli vagy nyári. Ha kijön, hogy pl. nyárit akar a nép, akkor nem kellett volna dönteni semmit, csak meghajolni a népfelség akarata előtt és rögtön bevezetni a nyári időszámítást.

Szerintem továbbra is két külön kérdés. Az egyik, hogy évente kétszer az óra számlapját lecseréljük-e vagy nem. A másik, hogy reggel amikor felkel a nap mennyit mutasson az óra. 

Mindenki volt gyerek és hasonló helyzettel már találkozott. Az anya megkérdezi "éhes vagy?"... "és mit ennél?". Az első kérdésre, gyorsan jön a válasz, a második már problémás. Ezen a ponton már gyermeknevelés kérdése, hogy végül a gyerek eszik-e valamit ;) Több gyerek esetén még problémásabb, mert a döntést már az is befolyásolja, hogy a másik mit választ. 

"Szerintem továbbra is két külön kérdés. ... Az anya megkérdezi "éhes vagy?"... "és mit ennél?"."

Onnan indulunk, hogy anya nem tudja mit főzzön. Ha tudná akkor már rogyogna az ebéd a konyhában (el lenne döntve kérdés nélkül az óraátállítás), nem pedig a gyerekeket kérdezgetné mi legyen az ebéd.

Itt meg nem azt kérdezte meg "és mit ennél?", hanem "mákostésztát főzzek?" erre meg egy "nem" lett a válasz. Miközben a becsukja a gyerekszoba ajtaját ugyan úgy fogalma sincs mit főzzön, mit amikor benyitott és feltette a kérdését.

Egyáltalán nem mindegy, hogy a mákos, diós és túrós tészta egy kérdés, hogy melyik legyen vagy két kérdés, hogy ha nem a szokásos mákos, akkor diós vagy túrós legyen, ha csak egyszer kérdezhetsz. Ha nem mákos akkor továbbra sem tud dönteni a kérdező, mert épp azért tette fel a kérdést, mert nem tud magától dönteni, hogy diós vagy túrós.

Most meg a nem döntés miatt, marad az eddig megszokott mákos, mert ebédnek lennie kell, akkor is, ha anya nem tud választani az új menük közül.

A nem döntés is döntés, mert akkor marad ami eddig.

Maradok a példádnál.

Egyáltalán nem mindegy, hogy a mákos, diós és túrós tészta

Nos a mama szempontjából mindegy. A tésztát lefőzi . Aztán kiteszi a mákot meg a diót az asztalra, aztán mindenki azt tesz rá amit akar. A túróssal több munka van, azt büntetésből* -mert nem válaszoltak- kihagyja a választékból.

* meg lustaságból.

Ezek a fránya hasonlatok :)

A példát amit írtál, jól mutatja, hogy hogyan habosítjuk Mi emberek a kérdéseket/döntéseket. Holott nem lenne muszáj végigmenni a döntési gráfon, egy ponton túl valaki átvehetné a döntés jogát/felelőségés, hívhatnánk Őket mondjuk vezetőknek :)

Onnan indulunk, hogy anya nem tudja mit főzzön.

Nem, onnan indultunk, hogy szeretné tudni, hogy kell-e főznie vagy nem. Ha anya okos Tomival mos nem kérdezi meg, hogy mit főzzön.

Egyáltalán nem mindegy, hogy a mákos, diós és túrós tészta egy kérdés, hogy melyik legyen vagy két kérdés, hogy ha nem a szokásos mákos, akkor diós vagy túrós legyen, ha csak egyszer kérdezhetsz. Ha nem mákos akkor továbbra sem tud dönteni a kérdező, mert épp azért tette fel a kérdést, mert nem tud magától dönteni, hogy diós vagy túrós.

A példádban feltételezed, hogy a "mákos vagy diós vagy túrós" ugyanaz mint a "mákos vagy (diós vagy túrós)". A két kérdés nem feltétlen ugyanaz, ha a bontásnak oka van (csak mák van otthon), akkor máris nem egyenrangú kérdések. Hiszen ha nem mákos, akkor le kell menni a boltba. Szóval, ha nem mákos és nem tudnak dönteni a diós és a túrós közül, akkor anya nem megy a boltba és paradox módon, bár az egyetlen amiben megegyeztek, hogy ne mákos legyen, mégis az lesz. 

"A példát amit írtál, jól mutatja, hogy hogyan habosítjuk Mi emberek a kérdéseket/döntéseket. Holott nem lenne muszáj végigmenni a döntési gráfon, egy ponton túl valaki átvehetné a döntés jogát/felelőségés, hívhatnánk Őket mondjuk vezetőknek :)"

Ha lenne valaki aki átvehetné a döntés jogát/felelősségét, akkor rég megtette volna és el tudta volna dönteni, hogy óraállítgatás, fix téli vagy fix nyári legyen.

Azért kérték a nép segítségét, mert nem tudtak dönteni. A nép meg a három lehetséges válasz közül csak egyet vett el, így továbbra sem tudtak dönteni épp úgy, mint az elején. Csak most már három helyett kettő közül.

Ha nem tudnak dönteni, akkor olyan kérdést kell feltenni, aminek a végeredménye nem generál egy újjabb döntési helyzetet, mert különben továbbra is fennmarad a nem tudtak dönteni állapot.

Egyszerűem:
a) óraállítgatás marad
b) fix téli lesz
c) fix nyári lesz

Ami a legtöbbet kapja azt akaja a nép. Nem kell dönteni senkinek, csak le kell papírozni a nép válaszát.

Ha lenne valaki aki átvehetné a döntés jogát/felelősségét, akkor rég megtette volna és el tudta volna dönteni, hogy óraállítgatás, fix téli vagy fix nyári legyen.

Azért kérték a nép segítségét, mert nem tudtak dönteni.

Azért lettek megválasztva, hogy döntsenek. 

Azt persze el tudták dönteni helyettem, hogy a műanyagos palackot a szelektívbe dobjam, vagy vacakoljak az automatánál :/

Annyiból függetleníthető lett volna tényleg, hogy előírta volna az EU, hogy állítgatást tilos mindenhol alkalmazni, és az a rendszer áll helyette vissza minden tagállamban, ami a tekergetés előtt volt közvetlenül. Ha ez nem jó valamilyen országoknak, akkor meg biztosítani kellett volna nekik egy jogi eljárást, amiben megállapodhatnak, egy adott régión belül, de akkor csak egységesen. Ennyi, nem kellett volna ezt túlbonyolítani, csak jött a sok megmondó hülye, hogy ő hawaii időt akar, mert ott szebben süt a nap, és abban a napernyő alatt jobban tud horgolni-kötögetni, meg őt jobban szerette az anyukája, és neki a szempontjai emiatt értékesebbek, és akkora különcködés lett belőle, hogy nem sikerül miatta eltörölni az állítgatást.

Ez is olyan kérdés, ami nemzetközi kompromisszumos, akárhogy rendezik, lesznek a döntésnek „vesztesei”, akik úgy érzik, hogy nem az ő szempontjuk lett figyelembe véve, pedig tévednek, mert kétszeres nyertesség lenne rajta, 1) nem lenne több állítgatás, ami a legrosszabb, 2) élvezik az EU előnyeit cserében. Tudni kell kompromisszumot kötni, csak ehhez kell egy értelmi szint.

The world runs on Excel spreadsheets. (Dylan Beattie)

Persze, sok mindent lehetett volna bürokratikusan csinálni, de ettől még az, hogy melyik zónában vagyunk és van-e DST egyáltalán nem független egymástól. Mind a kettő lényeges elem abban, hogy mennyi az idő a nap állásához képest, és egy adott együttállásnak milyen előnyei és hátrányai vannak. Nincs értelme független kérdésként kezelni.

Igen, ez volt a terv alapvetően, csak utána megálltak azzal, hogy eldöntsék, hogy merre. Ha megnézed a szavazást a HUPon (https://hup.hu/szavazasok/20250220/oraatallitas_mik_a_preferenciaid), akkor itt is találsz jelentős számban olyanokat, akik szerint el kéne törölni az óraátállítást, de csak akkor, ha az ő preferenciájuk szerinti időszámítás lenne állandó. Ez alapján bármelyiket is mondják fixnek, számolni kéne jelentős számú elégedetlen emberrel. Gondolom, ami itt kicsiben a HUPon megvan, megvan nagyban is, és ez alapján a vezetők úgy gondolták, hogy inkább nem csinálnak semmit.

Vasárnap egy haverral mentünk egy kört bevásárolni, hogy ne legyen otthon :D, ő említette meg, hogy faszba, hogy még csak most kajálunk, mert most éheztünk meg, aztán már milyen késő van az óraállítás miatt. Ja, hogy az ma volt? :D Ma meg pont ugyanannyira nem volt kedvem nyolcra menni edzeni, mint múlt héten, és pont ugyanúgy keltem fel előtte magamtól, mint múlt héten (pedig állítottam csörgőt, hátha kell). Szóval én spec leszarom :)