Skype vége

A Microsoft bejelentette, hogy 2025. május 5-én megszünteti a Skype-ot. Végleg lehúzza a rolót a Skype, a Microsoft a Teamset ajánlja helyette. Régebben ugyanezt csinálta a Skype for businesszel, most a magánembere Skype-ja is erre a sorsra jut. 

https://techcrunch.com/2025/02/28/microsoft-hangs-up-on-skype-service-t…

És az ajánlott Teams free: https://www.microsoft.com/en-gb/microsoft-teams/free

Hozzászólások

Szerkesztve: 2025. 03. 02., v – 09:58

A legmeglepőbb hírként az ért ebben, hogy még van ...

trey @ gépház

Lejtmenetben volt mióta megvette az MS. Egyre szarabb lett. Manapság már olyat is csinált, hogy futó call közben gondolt egyet és updatelt.

Aláírás _Franko_ miatt törölve. 
RIP Jákub.
neut @

Szerkesztve: 2025. 03. 02., v – 11:20

skype for business löszöni szépen, jól érzi magát, nemsokára pont jön belőle új major verzió.

Ez a bezárás csak a nagyi-skype-ot érinti.

ja, jön belőle a Subscription Edition... Ez már csak tényleg a pénz nem számít intézetnek lesz, akik invesztáltak infrába és nem akarják kidobni... Cserébe fizetik a subscription, megveszik a licenszt + hardvert és még üzemeltetik is.

Közben a Teams-SfB Onprem federációs interfész esik kel, mert nincs aki az SfB Gw-t karbantartaná...

Akkor szakmabelim vagy :)

Szerintem azért jó volt ez már, Sfb korára (az LCS nagyon gagyi volt, az OCS meg nagyon korlátozott volt, de ez indította el a mikroszoftot a voip világban).

Lync óta azért hellyel-közzel enterprise-ready nek lehetett mondani. Az Sfb utána nem rakott már hozzá sokat, csak itt-ott némi fine-tuningot.

Én roppantul sajnálom. Havi 3,57 euróért korlátlanul tudtam vezetékes számokat hívni Magyarországon Németországból. Ez hiányozni fog, alternatíváját egyelőre nem látom. Valakinek van esetleg tippje?

Bármilyen VoIP alkalmazás? Max. nem telefonszámon beszéltek, hanem egyeztettek közösségi, instant message, e-mail, SMS platformokon, hogy ki mikor lesz elérhető, és hívod őket akkor VoIP-n.

Ezt a Skype-ot már évek óta nem használta senki, amióta a MS rátette a kezét, meg centralizálta, onnantól úgyis egy webes fos volt, mindenki áttért helyette Facebook Messenger, Whatsapp, Signal, Telegram, Discord, Matrix valamelyikére, cégeknél Teams, Zoom, stb., és azok is webes fosok főleg, de van mögöttük felhasználói tábor. Tényleg csak pár nyugdíjas maradt Skype-on, akiket az unoka rászoktatott.

Annyiból sajnálom, hogy a Skype a MS-os átvétel előtt még a jobb szoftverek közé tartozott, meg akkoriban valóban szólt pont ez mellette, amit írsz, hogy telefonálni is lehetett vele nagyon kedvezményesen, akkor még nem volt elterjedt mindenki zsebében az okostelefon, közösségi oldalak és IM alkalmazások, így a telefonálásra nagyobb szükség volt, jelentősebb segítség volt, mint ma. Magam is jó emlékeket őrzök róla, sok már nem élő rokonnal és ismerőssel ezen tartottuk anno a kapcsolatot, de nem szabad a nosztalgia miatt elavult dolgokhoz ragaszkodni a végtelenségig.

A másik meg, hogy Stallmannak megint igaza van, nem volt nyílt protokoll, a multi kihúzza az emberek alól a támogatást, megy le a süllyesztőbe. Ezért nem szabad zárt kódokat, meg zárt protokollokat használni, nem öregednek jól, állandó kiszolgáltatottság, hogy milyen platformokon, meddig támogatott. Ilyen szempontból még az ICQ, AIM, IRC is jobban öregedett, mert hiába primitívek, vagy nyílt protokollok vagy vissza lettek fejtve, és van hozzájuk közösségi szerver/kliens megoldás, így úgymond, amíg vannak emberek, akik hajlandók használni, fejleszteni, sose hal ki teljesen.

The world runs on Excel spreadsheets. (Dylan Beattie)

"ICQ, AIM, IRC is jobban öregedett"

Ehhez képest a skype-ot több nagyságrenddel többen használják jelenleg is, mint ezeket a nyilt protkollú vackokat összesen.

Több komoly céget is ismerek, ahol elsődleges platform a skype az ügyfelek felé, messze nem olyan jelentéktelen, mint amilyennek leirod. (fuvarszervezés pl.)

Támogatás kihúzás meg elvileg nem lesz, contact listástól, history-stól lesznek automatikusan teams-re migrálva.

Jelenleg, májusig, míg támogatott, aztán megy le a süllyesztőbe, még a klienseket se tudod használni, mert a MS kihúzza a dugót a központi szerverekről. Fuvarszervezést simán lenyomják Teams-en, vagy amin akarják.

The world runs on Excel spreadsheets. (Dylan Beattie)

> Max. nem telefonszámon beszéltek, hanem egyeztettek közösségi, instant message, e-mail, SMS platformokon, hogy ki mikor lesz elérhető, és hívod őket akkor VoIP-n.

A Skype-nak (es a Vibernek) pont az a vonzereje, hogy nem kell tudnom semmilyen masik kontaktjat az illetonek a telefonszaman kivul, felhivom, es megy.

Nem biztos, hogy tudom, tudhatom vagy akarom tudni barmilyen masik elerhetoseget. Pont azert akarom hivni, hogy ne kelljen ezekkel szopni.

Blog | @hron84

valahol egy üzemeltetőmaci most mérgesen toppant a lábával 

via @snq-

Szerintem az egész telefonálgatás már őskövület, a telefonszámokkal meg perc alapú szarokkal együtt. Rég nem kéne, hogy használják, max. ilyen lemaradt, 3. világbeli országok. Nyugodtan mehetne már a VoIP-j azonosító helyette, mindenki zsebében ott az okosmobil, nettel. VoIP-n a hívásminőség is jobb lehet, mint telefonvonalon, még a VoLTE-nél is jobb.

The world runs on Excel spreadsheets. (Dylan Beattie)

Nem vagyok annyira konzervatív mobilkérdésben, mint te, de annál egyszerűbb, mint felhívni a letárolt számot vagy épp beütni azt a pár számjegyet, nincs és gyakran nem is kell ennél bonyolultabb valamint sokkal kényelmesebb tud lenni csak telefonálásra egy "buta" mobil. Más kérdés a vezetékes telefon, annak is van néha értelme, de pl nálunk irodában leszereltük mindet és otthon sincs már.

Rég nem kéne, hogy használják, max. ilyen lemaradt, 3. világbeli országok

Azért azt nem láttam előre, hogy ennyire fikázni fogod a németeket...

Fax machines permeate Germany's business culture. But parliament is ditching them

https://www.npr.org/2024/05/31/1248426978/germany-fax-machines-parliame…

Te vagy az, Trey? :D Ő szokott hasonló blődségeket írni.

A telefonálgatás egy elég stabilan, kiszámíthatóan működő technika 100+ éve. Ehhez képest a VoIP elég sok gyerekbetegséggel küzd véleményem szerint. A hangminőségről meg lesújtó véleményem van. Minél újabb, annál vacakabb. Persze lehet, hogy az én hallásommal van baj.

Én is használtam vonalas számok hívására. Állítólag a Teams majd helyettesíti. Teams-en keresztül hívott már valaki amerikai, angliai, osztrák vonalas számokat vagy küldött SMS-t holland mobiltelefonra? Ki mivel helyettesíti?

"Jegyezze fel a vádhoz - utasította Metcalf őrnagy a tizedest, aki tudott gyorsírni. - Tiszteletlenül beszélt a feljebbvalójával, amikor nem pofázott közbe."

Én a Viber Out mellett teszem le a voksom. Most 5,99 euróért a világ 57 országában hívhatok korlátlanul vezetékes és mobil számokat is. Nyilván nem használom ki, de ennyiért bőven megfelel, hogy haza tudjak telefonálni Magyarországra.

 

https://account.viber.com/hu/call-world

Pont azelotti nap torotlem le az iPhone-omrol, amelyik nap bejelentettek. Ugyanis egy hettel azelott cold callolt egy spammer-scammer. Azota meg minden nap kuldott egy notificationt, hogy nem jo a jelszavam. Beutottem, beengedett mert jo volt es masnap megint kuldte, hogy nem jo. Infinite loop, letoroltem miutan ezt meguntam par nap utan.

Erre bejelentik, hogy majusban amugy is megszunik.

Erdekes, mert 13 eve pont itt volt tema, hogy ez az egyetlen olyan videocall megoldas, amin nem csak rendszergazdakkal tudsz beszelgetni. Azota lett par masik. :)

Utoljára talán 3 éve használtam céges környezetben. A Teams-t rosszabbnak érzem, szintén céges.

Otthon más van, oda MS nem jöhet.

echo crash > /dev/kmem

Szerkesztve: 2025. 03. 02., v – 14:37

tudtam hogy ez lesz amikor megvette az M$ a skype-ot. egyből letiltotta azt hogy ne lehessen elnémítani azt a szar csengőhangot, arról nem is beszélve hogy egyre szarabb lett...

teams meg egy kalap szar...

Nálunk múlt év végén jött meg az elhatározás, hogy akkor modernizáljuk a nagyifont. Egész szépen és jól ment a dolog, s mikor video hívásra került a sor pozitívan meglepődtem a Skype használhatóságán. Be is lőttem, minden szép és jó, mint régen. Aztán kezdődött a fekete leves. Először az apt repo-t lőtték le, morogtam, de deb csomagok még voltak. Majd a deb csomagok tűntek el, használj snap-et! A snap csomag egy kisebb rakás kaka, de sikerült végül is összetákolnom, erre most az egész szolgáltatást lövik le.

Asszem nem a Teams-et fogom választani következő megoldásnak. Keresgéltem, meglepett, hogy majd minden régi VOIP kliens amit ismertem, hallottam róla kihalt (Ekiga, Epiphany). Kettőt találtam ami úgy tűnik még mindig megvan és egészségnek örvend, a Linphone és a Jitsi. Jitsi-vel van prior tapasztalatom, de azt hiszem a Linphone-nak fogok most egy esélyt adni.

én a telegramot ajánlom.

Sose volt igazából gondom vele, linux desktop, windows desktop, iphone, android.

A videozelefonalas is megy, de a messenger androidon jobb minoseg érzesre

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Linphone egz szar, legalabbis regen nem igazan volt benne tul sok effort abban, hogy hasznalhato is legyen. Az keves, hogy a protokollt tudja.

En a Vibert javaslom. Nem tudom, hogy van-e ra app (plane DEB csomag) de viszonylag konnyu lehet osszedobni egy electronos appot erre, a Teamsba sincs semmi extra ilyen szempontbol. Ott lesz a ikon, lekattintja, megy. Tudja "telefonkent" is hasznalni.

Blog | @hron84

valahol egy üzemeltetőmaci most mérgesen toppant a lábával 

via @snq-

Kár, mert olyan kényelmes volt amikor a cégnél kínlódtak, hogy szeretnének "tímszet" csinálni, mindig ezt dobtuk nekik helyette. Nem kellett regisztráció, mindenki magának legyártotta a linket, szétküldte és használták böngészőben. Működött a desktop share is "oszt jónapot". Teams-ben ugye ez már fizetős feature?

Ugyanitt keresek a fent vázolt Skype használati feltételekhez passzoló alternatívát.

Ha valakinél a munka miatt fut már egy Teams, azzal mi lesz? Vagy ezekre az esetekre azt mondja az MS, hogy nem fáj nekik ha másra váltanak?

Igen, valóban, mind a 2 v. 3. v. 100 profilban aktívan be vagy jelentkezve ugyanabból a futó Teams kliens programból. De ahhoz h. lássad mi történik abban a fiókban, ami éppen nem az aktív előtted, ahhoz továbbra is kattintgatni kell az identitások között, és ez eltart pár másodpercig amíg megjelenik a másik fiókodban levő környezet.

Holott lehetne 1 UI felületen is az összes identitásod környezete egyszerre látható, pl. a képernyő terület fizikai szeparálásával. Elvégre 2-3-4 monitoros setup-ok 2025-ben már teljesen hétköznapiak. Így volna bőven képernyő-hely kipakolni az összes identitást, pl. 1-1 monitorra külön-külön.

Valamit szerintem máshogy értelmezünk. Teams build 25031.1203 (Macos). Nem kell semmit kattintgatni az identitások között. A jobb felső sarokban a profilomnál megnyomom, hogy "Add another account", belépek a privát (Skype-hoz használt) MS loginommal, és lesz 2db teljes értékű, egymástól teljesen független Teams ablakom, egyikben a céges, másikban a privát account chatjei, contactjai, és egyéb dolgai. Az egyetlen amit váltogatni kell, azok az ablakok, cmd+tab-al. De lehetnek akár eltérő monitoron vagy virt. desktopon is.

Ennél mélyebben nem próbáltam, (pl. értesítések, ikon badge hogy fognak megjelenni, egyik instanceben meeting, másikban hívnak közben, stb...) mert úgysem fogom használni, ráadásul a Skype accountokat még nem migrálták, szóval tök üres az egész, felvenni meg nem akarok senkit.

Nálunk teams van, régen skype volt. Semmi bajunk vele, működik és kész.

Céges Teamsszel voltak azért gondok rendesen, valamikor - kb. két éve? - jött egy új verzió, szerencsére opció volt, hogy átállunk-e rá, illetve megmaradt a régi is a gépen, kb. két hét után próbáltam, ki, hogy megy-e rendesen az új, pár napig ment, aztán kb. a hol ment, hol nem ment állapotba került, akkor visszaálltam a régire, és rendben volt a dolog, újabb egy hónap után már rendesen ment az új is. Nem tudom az okát, különösebben nem is érdekelt.

Szerkesztve: 2025. 03. 03., h – 12:00

Nálunk nagy keresgélés folyt. Mert a nejem a Covid óta egyre több embernek tanít online. Személyesen nyilván jobb, de a kényelem mindent felülír. Van olyan tanítvány aki kb. gyalog van 15 percre lakik és azzal is sokszor Skype van.

A keresgélés azért volt, mert egy nagyon fontos feature, hogy a nejem meg tudjon osztani a saját gépén futó videót, ezt elméletileg sokan tudják, de valamiért a videó hangja nem megy át csak a képe. Az meg nyelvoktatásnál nem buli. Vészmegoldásként most a google meet van. Az tudja, de csak ha chrome ban dolgozunk. Meg ez a link megosztásos buli is kényelmetlen. Szóval ha valaki tud valami jó és stabil megoldást azt megköszönöm.

Sajnos a fizetős verziók azért nem bulik mert a másik oldalt nyilván nem célszerű "rákényszeríteni". De végül is ha valami normálisan megy, de fizetős -mondjuk nem ismerem a tarifákat- valószínűleg még az is szóba jöhet.

Szerk: azt tudjuk, hogy van olyan ember akinél eddig is (céges) Teams volt, és policy miatt nem lehetett skype, így mindig küldött egy meghívót, de ott se ment a hang.

Mondjuk lehet azért, mert ez lehet egyirányú, lehet ha ő oszt meg videót, annak hallottuk volna a hangját, de ezt nem tudom, csak elképzelhető.

Köszönöm. Mint írtam most Meet van. A 40 perc nem elég. A classroom meg felesleges, mert max 2-3 fő akit oktatni kell, de többnyire 1.

Azért köszönöm, hogy írtál. Azért kellett gyors megoldás, mert lett volna egy új diák, de már nem lehet letölteni a skype-ot. S neki eddig nem volt.

Ha nem találunk jobbat, marad a G. Meet

nagyon fontos feature, hogy a nejem meg tudjon osztani a saját gépén futó videót, ezt elméletileg sokan tudják, de valamiért a videó hangja nem megy át csak a képe.

Teams-ben a megosztott desktopon lejátszott videó képe ÉS hangja is át tud menni már 1 ideje, ha ez lett volna a kérdés. A kérdezőnek mikori a legutolsó tapasztalata, hogy ez nem működik? Érdemes tenni vele egy új próbát!

Ez a francos cloud sajnos ilyen: ami fícsör nem volt még benne tegnap, az lehet h. holnap már ott lesz. Ugyanígy fordítva is: ha volt valami fícsör ami tegnap még létezett, de valami miatt a mikroszoft nem akarja tovább támogatni, akkor holnaptól kivezeti, és nem lesz többé. Hiába én szeretném még továbbra is használni.

mikori a legutolsó tapasztalata, hogy ez nem működik

 Múlt hét csütörtök.

De lehet valamit nem állított be, majd ránézek. Mert ezzel a tanítvánnyal már rég így dolgoznak. Megszokták, hogy nincs hang és a videók el vannak küldve, vagy ha olyan, akkor a linkje.

Lehet nem is próbálták, hogy van-e már.

Nálunk pont ugyanez a felállás: Teams, de a videóknál nem megy át a hang. Trükk: webes Teams nem tudja, Classic Teams kliens tudja. Nehezítés: elavult, frissíthetetlen makkosX. És igen, nálunk is távnyelvoktatás miatt érdekes. De akkor ezt a Chrome-os Meet-et meg fogjuk vizsgálni.

Ha jól tudom, a pipewire tudja ezt. Video és audio stream-et is lehet vele route-olni kb. bárhonnan bárhova tudtommal. Azaz egy alkalmazás kimenetéről egy másik bemenetére, hangkártyára, visszhang elnyomó filterbe, akármi.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Pro tipp:

Ha Google meetet hasznaltok, hozzatok letre egy recurring eventet, es annak allitsatok be egy Google Meet linket. Mivel magahoz az esemenyhez kot a link, az mindig ugyanaz marad, es legalabb addig marad ervenyes a link, ameddig a recurring event ervenyes, de a linket az esemeny idokereten _kivul_ is lehet hasznalni. Ezzel ki tudjatok fixalni a linket, fel lehet venni bookmarkba a tanuloknak.

FYI: a Teams és a Skype más-más platformok, a szeverek mögötte mások, más képességekkel.

Blog | @hron84

valahol egy üzemeltetőmaci most mérgesen toppant a lábával 

via @snq-

RIP. Még a hőskorban de nagy dolog volt, unokabátyámmal sokszor random feltárcsáztunk (középsuli eleje) random emberkéket, főleg USA-ból (a miértjét ne kérdezd, tinik voltunk és újdonság volt) és meglepően nagyon jókat beszélgettünk rajta. Nem az volt a nulladik reakció mint ma lenne hogy takarodjatok hanem találtunk fiatal hasonló gondolkodású srácokat, de remekül elbeszélgettünk random felnőttekkel is, nagyon sok meg is maradt belőlük pár hónapig még ha nem is mint napi de heti szintű beszélgetőpartner.

Persze ez még akkor volt amikor P2P ment a dolog, amint az MS megvette és központosította onnantól elkezdett laggolni mint állat, sokszor nem kapcsolt, hívás közben szakadt, minden baja volt. Lehet ezt később javították de addigra már eldobtuk, nem volt mókás játék.

Amikor mi voltunk fiatalkorú bűnelkövetők, még az ehhez hasonló szövegek mentek:

- Kiss lakás? Cserélje nagyobbra!

- Sárkány lakás? Süsü otthon van?

- Posta, nyereményosztály. Önök nyertek egy cigánygyereket. Két napjuk van átvenni, vagy postázzuk az egész családot.

- Jó napot kívánok, maguk rendeltek tüptüpöt?
- Tessék?! Biztosan nem...
- Nem baj, azért én küldök párat, tessék csak hallgatni.
Leteszem a kagylót, a hívott ismeretlen meg bután hallgatja, hogy tüp - tüp - tüp 

- Csókolom, csak egy pár kedves szót szeretnék hallani.
- Hogy... Mi... Ó! Anyádat hívogasd te barom!
És ezzel lecsapja. Összenézünk a haverral a fülkében:
- Te, ez már a negyedik paraszt, aki képtelen valami szépet mondani. Van még apród?

A legszebb idők akkor voltak, miután szert tettünk a Schönherz koliban egy végtelenített telefonkártyára. Hú basszus, na ez is egy olyan dolog, amiről a gyerekeim sosem tudhatják meg, hogy milyen idióta dolgokat művelt az apjuk. :-)

http://old.sztaki.hu/providers/pos/endlessc_hu.html

Nem találok ezekről jobb képeket.

Úgy működött, hogy a kártya chipjére előre be volt állítva, hogy teszem azt 50 egységes, ennyivel vetted. Aztán ezt az értéket a telefon szépen lefogyasztotta, miközben beszélgettél. A végtelenítés annyi volt, hogy a nyákon lévő kis IC egy gombnyomásra újra beírta a chipbe az 50-es számot, bármennyi is volt ott korábban.

Szerintem nem terjedt el olyan rettenetesen, hogy mérhető kárt okozzon. És mivel a javításhoz nem csak az összes kártyás telefon szoftverét kellett volna módosítani, hanem ezzel egy időben az összes már eladott kártyát is kompatibilissé kellett volna tenni az új telefonokkal, szerintem hagyták a fenébe. Igazából nem tudom, hogy mikor szűnt meg a kártyás telefon. Lehet, hogy még létezik?! :-)

Szerintem nem terjedt el olyan rettenetesen, hogy mérhető kárt okozzon

Ehhez képest én azt hallottam,hogy a rendszer képes volt kiszűrni ezt a csalást (ezért jött a következő verzió - lásd lentebb) és máris riasztották a bütyköstaxit, akik bevitték a telefonálót ha sikerült elcsípni (és még extra lóvét is kaptak talán).

következő verzió pedig az volt, hogy a fizikai kártya nem egy, hanem jóval több kártya adatait tartalmazta, és ha "leürült" a kártya, akkor nem uezt "töltötte újra" hanem betett egy másik "teli" kártyát a rekeszbe. Azért 12x120 (?) egység kártyával már egészen sokat lehetett beszélni - akárhová is.

Én arra használom, hogy a magyar mobilszámom át legyen irányítva az angolra (Telekom -> 21-es körzetes Skype szám -> Skype forward -> angol mobil). Ezt ennyiért senki nem tudta. :( Tud valaki olyan magyar VoIP szolgáltatót, aki átirányítja a számot az angol számomra? Próbáltam ephone.ch-val, látszólag minden jó, de mindig foglalt vagyok (szóval igazából nem megy).

Konkrétumot nem tudok, de volt pár éve egy projektünk amit lelőttek a jogászok erre hivatkozva. A task az lett volna, hogy egy magyar landline VOIP-on keresztül legyen átpakolva Csehországba. Valami olyasmi volt a magyarázat, hogy a usert ezzel megtévesztheted mert nem tudja hol fog keresztülmenni a forgalom.

Aláírás _Franko_ miatt törölve. 
RIP Jákub.
neut @

Vezetékes, helyhez kötöttet nem route-olhatsz elvileg máshova, ez igaz (bár volt anno budapesti telefonszám, ami a paksi vezérlőben csörgött - nem tudom, ez megvan-e még...), hogy mobilt igen vagy sem, az jó kérdés... 

Jellemzően az szokott a kifogás lenni, és ez jogos, hogy vészhelyzeti hívás esetén a valós és a számhoz tartozó geolokációs adat nagyon nem fog stimmelni... Mondjuk ez VoIP-en relokált mobil hívás esetén is így van...

Ezt a segélyhívós dolgot nem igazán értem.

A fenti forgatókönyv az volt, hogy van egy régi számod, amit meg akarsz tartani, és ezt kell költséghatékonyan átirányítani az új, külföldi számra. Ha Londonban a kolléga felhívja a 999-et, akkor tökmindegy, hogy a magyar számával hogy bűvészkedett, a hívás a londoni mobilszámáról fog indulni, nem?

Van egy mobilszám, amit VoIP-re saját maga beforgat valahol, _és_ ez a VoIP megy ki a világ másik sarkán lévő eszközre. Ha ezen a VoIP-csatornán indít hívást, akkor a hívott a VoIP-re beforgatott hívószámról fogja látni. Ha _csak_ fogadni akar hívást, akkor természetesen nem fog sehol látszani, hogy a mobil device fel van jelentkezve mondjuk a piripócsi kettes tornyon, de a beszélgetés a világ másik sarkán van valójában végződtetve, és ez gyakorlatilag senkinek nem fog igazából fájni - kivéve a telco szolgáltatókat, akinek a nemzetközi hívásforgalmából, számlázásából ez hiányozni fog - de ezért sírjon az ő anyukájuk, ahogy mondani szokás...

Ephone: akkor miért enged beírni angol számot az átirányító mezőbe? A Telekom pl. szépen visszacsapja, hogy nem lehet. Nyitok egy ticketet, igazából ők jók lennének egyébként is…
 

Igazából nem magyar szolgáltatót kb. $10/hóért találtam. Szívesebben fizetnék hazainak (és a Skype talán került évente £25-ba, az egy kicsit barátibb volt). Egyébként nálam a rendes VoIP telefonomon csörög budapesti szám Londonban, nagyim miatt tartom, tök szépen működik.

Felvásárolják, elsilányítják, beszántják.

Ez vár majdnem minden jó technológiára, ha multi kezébe kerül.

Kiváló ügynök volt.., Isten nyugosztalja!

Nem tudom, milyenné silányította a MS a Skype-ot, mert nagyon ritkán használtam, mióta megvették, de a Teams elég szar. Nem tudom, ki döntötte el, hogy hogyan működjön, de az biztos, hogy fejre ejtették kiskorában.

A Teams-et egyelőre csak most kezdtem használni a cégnél, még nem is hanghívásra, csak chat-üzengetésre. Magával a tudásával nem lenne baj, de a UI terén káosz, meg nagyon sok benne a vizuális zaj, hülyeség, értesítés, stb.. A Skype ennyiből kicsit jobb volt, egyszerűbb, de nem használtam már évek óta.

The world runs on Excel spreadsheets. (Dylan Beattie)