Már az új felületen jelentkeztem be a régi Digis ügyfélkapu adataimmal. Ez fogadott:
Tájékoztatjuk, hogy a DIGI Online szolgáltatás 2024. december 31. napjától kivezetésre került, majd 2025. január 31-én a meglévő DIGI Online regisztrációkat töröljük. Amennyiben rendelkezik DIGI Online hozzáféréssel, a szolgáltatás kivezetésével kapcsolatban Önnek nincs teendője. A DIGI Online belépéshez szükséges jelszó törlése nem érinti a DIGI Ügyélkapu regisztrációs adatait. Amennyiben hasonló szolgáltatást keres a One kínálatában, kérjük hívja a 1270-et vagy keresse fel bármelyik üzletünket.
Nincs se TV se telefon szolgáltatásom, csak egy 1000-es netem.
Ezek után várom mikor lesz (Vodaf)One a vezetékes netem is. Akkor majd mehetek vissza a Telekomhoz. Kár érte, elégedett voltam a szolgáltatásukkal. Illetve még elégedett vagyok, de ki tudja meddig...
Hozzászólások
Mire gondolsz, mi fog változni műszakilag? Nem értem az aggodalmad alapját sem. Már most is "One" interneted van (vagy másfél éve...), csak a számlán szereplő szolgáltatói név eddig nem az volt...
Most annyi történik, hogy a Vodafone és Digi márkanevek használata szűnik meg, és a hozzájuk kapcsolódó, csak az adott (régi) szolgáltatónál elérhető dolgok tűnnek el velük.
A "Digi Online" az a Digi-féle TV streaming szolgáltatás (volt), az szűnik meg jan. 31-én, nem az internet szolgáltatás. Ahogy írják is, a belépéshez most is használt Digi ügyfélszolgálati fiókod továbbra is élni fog, csak a "Digi Online" szolgáltatási fiók megy a levesbe (a régi Digi TV streaming szolgáltatás megszűnése miatt).
Ahol Digi által épített fizikai hálózat van, azt nyilván nem fogják kicserélni másikra... Legalábbis egyhamar.
Mire gondolok? Hát ha a diginél lett volna tv és telefon előfizetésem is akkor már a one irodákban állhatnék a kilométeres sorokban. Míg a diginél kulturált ügyfélfogadás volt és alig volt várakozás. Nem beszélve, hogy ha ne adj isten problémám lesz akkor majd hadakozhatok a legendásan szar (vodaf)one telefonos üfsz-al. Technikailag persze a régi Digis optika van benn, de ha lecserélik később pl az ONT eszközt lesz-e lehetőségem ugyanúgy kérni, hogy kivegyenek a CGNAT mögül (most ez egy gyors telefon volt csak) vagy egyáltalán lehet-e bridge módba tenni az eszközt? Most ezt kényelmesen az online felületről MÉG megtehetem. Soroljam még?
― Philip K. Dick
miért? bezárták a digi ügyfélszolgálatokat, ami már eleve mindigtv ügyfélszolgálat is volt? Nem az is one lett?
Igen. Több helyen is. Ahol egymás mellett voltak ott bizony bezárták. Forrás
― Philip K. Dick
UPC, később Vodafone, most One ügyfél vagyok. CGNAT-ba (plusz IPv6) kétszer kerültem át, mindkét alkalommal egy telefonhívás és visszatettek CGNAT nélküli IPv4-re (ilyenkor v6 nincs). Az ügyfélszolgálat néha várakozós, máskor nem, szóval ez mindig lutri. Ügyfélszolgálati irodában sose voltam, nem láttam okát. Az eszközt lehet bridge-be tenni, szintén a telefonos ügyfélszolgálaton át. Amikor visszakértem az IPv4-et első alkalommal, akkor az ügyintéző rá is kérdezett, hogy akarok-e bridge módot, de nekem az nem kellett.
Cgnat nincs. Ez esetén nincs ipv6 sem. 2025-ben. Gratulálok.
― Philip K. Dick
Mivel IPv6 esetén adnak egy darab /64-es maszkot (és akkor v4-nél CGNAT van), az szart se ér, ha saját router mögött van a hálózat (több VLAN-nal), így inkább legyen egy normál v4 és ne legyen v6 egyáltalán.
Egyébként meglepődtem, úgy látszik, mostanában frissítették a Voda eszközt, a felületen megjelent a bridge mode beállítási lehetőség is.
Ezt nem ertem. Miert nem eleg neked egy /64 ? Mi koze ennek a VLAN-hoz?
Annyi /64-re van szükséged, ahány VLAN-od van. (SLAAC)
Egyébként sem sokat érsz a v6-tal. Amíg dinamikus a címtartomány, igazából játszani vagy a guest hálón kívül nem tudod használni értelmesen. Pár napja néztem egyébként, mikrotiknél még mindig nincs se nat64 se nat46, hiába kérik ~10 éve.
"Sose a gép a hülye."
En egy """minosegi""" asus router-t vettem, gondolvan, "throw money at the problem".
Hat kurvara nem.
Gyakorlatilag annyira fos az ipv6-a, hogy nincs is. Ki kellett kapcsolnom, mert hol DNS RR-elt v6-ra (aztan meg timeout-olt a cache miss-elo DNS lookup-ok fele, na koszi ezt debugolni), hol a 'virtual server' nem ment ipv6-al, hol meg guestnet issue volt es azzal akadt ossze.
Honapokig szoptam vele, mire rajottem, hogy a szopasok nagy resze a totalfos ipv6 miatt van. Igen, 2025-ben, egy 2024-ben vasarolt high-end router-ral.
De gyanitom, a DIGI ipv6-a is ludas lehet, de ezt nehezkes volt konfirmalni, mert a legtobb nyug nagyon fura / nehezen reprodukalhato volt, es ugye a hulye router bridge modban ott ul a digi vonalon, igy nemigen tudok azt megkerulve tesztelni.
Talan ~2030 korul mar TENYLEG a linux desktop es ipv6 eve lesz. :P
Az ipv6 valójában senkinek nem igazán érdeke, pláne home router szinten - mert "körbe van tákolva" a probléma.
Amíg ez nem változik és nem kerül jelentős momentum (érdek) a korrekt implementáció mögé addig - tada - open source-on kívül semmi nem fog történni.
Gábriel Ákos
Nagyjából 2010 óta minden rendszerünk IPv6 képes. Ezek között van:
Az elején volt néhány dolog, amit meg kellett tanulni / tapasztalni / szokni az IPv4-hez szokott agyunknak, de onnantól - alapjaiban véve - problémamentes a dolog.
Mivel a legtöbb tartalomszolgáltató ma már IPv6 képes, vagy legalábbis egy Cloudflare reverse proxy van előtte, ami szintén IPv6-on elérhető, ezért a legutolsó (kb. 2 évvel ezelőtti) statisztikánk szerint a teljes irodai adatforgalmunk 77%-a ment IPv6 felett.
A napokban én véletlenül elrontottam a notebookomon az IPv4 konfigot (kézzel felraktam egy management VLAN beállításait, és úgy felejtettem). Úgy használtam a notebookomat legalább egy hétig, hogy egyáltalán nem tűnt fel, hogy nincs IPv4 konnektivitásom, csak IPv6.
Az IoT eszközök IPv4 only-k, viszont azok úgyis mind a management VLAN-ban vannak, Internetet nem nagyon látnak soha.
Miért?
A Mikrotik IPv6 támogatása több szempontból erősen hiányos, de ha valamire egyáltalán nincs szükséged 2025-ben, az a NAT64 és NAT46.
Ha a szolgáltatód tényleg semmilyen formában nem ad natív IPv6-ot, akkor random tunnelbrokertól szerezz be egy prefixet.
nat64!? nat46!? Minek is és miért lenne jó!?
Ha már itt tartunk, az miért jó, hogy a szoláltató adott gyakorisággal (<= 1 hét) lerugdos a netről és amikor ismét kapcsolódok, akkor bár tudja ki vagyok (pppd authentikál), de még véletlenül sem ugyanazt a tartományt adja?
Na ezt korrigálandó jó a nat64. Belső háló, adok fix IPv6 címeket is a gépeimnek, ha meg a szolgáltató lecseréli a /64-emet, akkor a tűzfalon törlöm az előző NAT-ot, fellövöm az újat és annyi. (Illetve igazából nem is én, hanem a megfelelő pppd ip6up script.) Persze, ilyenkor szakadnak a kapcsolatok (IPv6 is, IPv4 is), de így a belső hálómban minden gépnek fix IP címe (is) van.
Annak idején egy szolgáltató azt mondta nekem erre a kérdésre, hogy ez a szolgáltatás szándékos lefelé pozícionálása. A megszakítás nélküli net egy drágább termék. (Fizikailag ugyanazon az infrastruktúrán adják a "konzumer" netet olcsón, és a "prémium üzleti netet" drágán - néhány hozzáadott értékkel / magasabb SLA-val / stb.)
Tudod, az alatt a pár milliszekundum alatt, amíg offline voltál, már más elhappolta előled a prefixet ;)
Az IPv6 alapvetése, hogy egy interfészen több IP cím van. A belső hálóban használsz egy fix ULA prefixet, a külvilág eléréséhez pedig a szolgáltató delegál valamit, akár dinamikusan. A belső gépeken pedig mindkét cím fenn van, router advertisementtel szórod mindkét prefixet.
Amit Te írsz, ahhoz nem NAT64 kell, hanem sima NAT, vagy ha úgy tetszik, NAT66.
Ez érdekes megoldás, alapvetően tetszik. A kérdésem az, hogy az adott gép automatikusan tudni fogja, hogy kifelé (vagy bárhova) a nem ULA címről kezdeményezze a kapcsolatot? (mert az nyilvánvaló, hogy ha az ULA lesz a forráscím, akkor az Internet felé nem fog működni a forgalom)
hint: ip -6 ro
Esetleg bővebben is leírhatnád.
mit? a route tablat? pont ugyanugy mukodik, mint v4 eseteben.
irja le helyettem a wikipedia... nem sok ertelmet latom kopipasztazni.
https://en.wikipedia.org/wiki/IPv6_address#Unicast_addresses
https://en.wikipedia.org/wiki/Unique_local_address
amugy layer2-on a scope link cimek is tok jol hasznalhatok:
64 bytes from fe80::9876:1234:abcd:9876%eth1: icmp_seq=1 ttl=64 time=0.595 ms
idevago route: fe80::/64 dev eth1 proto kernel metric 281 pref medium
Annak idején egy szolgáltató azt mondta nekem erre a kérdésre, hogy ez a szolgáltatás szándékos lefelé pozícionálása. A megszakítás nélküli net egy drágább termék.
Korábban más szolgáltatónál voltam, pppd helyett dhcp-vel kaptam IP-t. A kliens félidőben hosszbbítást kért, így volt, hogy 8 hónapon(!!!) át volt ugyanaz az IP címem. Persze hosszbb áramszünet után már más IP címet kaptam.
Ezek szerint annak a szolgáltatónak nem volt érdeke a drágább termék...
Tudod, az alatt a pár milliszekundum alatt, amíg offline voltál, már más elhappolta előled a prefixet ;)
Ezzel csak az a baj, hogy amikor elnyestem az automatikus tűzfal beállítást és fenn maradt a korábban kapott delegált tartomány, akkor még pár órán át(!) tudtam a azon forgalmazni. Majd egyszer csak nem. Vélelmezem: amikor újra kiosztásra került.
Szóval ha nem is szándékosan tesztelve, de van ellen-tapasztalat. :-)
Amit Te írsz, ahhoz nem NAT64 kell, hanem sima NAT, vagy ha úgy tetszik, NAT66.
Igazad van. Eredetileg prefix translationt akartam használni, de hogy akkor nincs conntrack, ez nagyon legörbítette a szám szélét.
Jelenleg kevésbé elegánsan, NETMAP targetet használva oldom meg a címfordítást. Ezzel a csavarrai 1:1-es megfeleltetés van a belső- és a valós tartomány között.
Ha 1:1 a megfeleltetés, akkor igazából nincs szükség conntrackra sem.
Én ezt nem teljesen így látom. Ne feledjük, hogy IPv4 esetén nincs 1:1 nat meg hasonló csavar: ott "véd" a külső támadástól (valamennyire) az, hogy kintről direktben nem lesz elérhető az összes eszköz. Amikor 1:1 megfeleltetés van, akkor onnantól kintről is direktben elérhető bármelyik belső gép. (Abba ne menjünk bele, hogy elég nagy az az IPv6 tartomány egy /64 esetén is ahhoz, hogy elég kis százalék legyen olyan cím, hogy gép is van mögötte.) Tehát a bejövő forgalmat azért szűrném - mégiscsak tűzfal van az útjában vagy mifene. Viszont a válasz csomagokat meg csak jó lenne beengedni, mert ha kintről semmit nem engedek be, akkor egyirányúsítottam a kapcsolatot és ezzel igazából kicsuktam az IPv6-ot. Tehát jó azért az a conntrack...
- Hogy ne kelljen v4 és v6 IS
- Hogy elérd a v6 only hostot akkor is, ha csak v4-ed van LAN-on
- Hogy elérd a v4 only hostot ha csak v6-od van LAN-on
- Hogy tudj egy fix v6 ip kiosztást is csinálni, és ne szopj, hogy minden reconnectnél más prefixet ad a szolgáltató
- Hogy mondjuk 2 neted van, és szeretnél valamilyen failovert, vagy akár load balance-t
Satöbbi....
"Sose a gép a hülye."
Ez csak menet közbe fog kiderülni. Az, hogy a felvásárlónak mik a tervei és az érdekei, nem fogják az orrunkra kötni előre.
Miért kéne ügyfélszolgálati irodába menni? Megkötöttem a szerződést 2 éve, azóta feléjük se mentem. Létezik online és telefonos ügyintézés.
"Hát ha a diginél lett volna tv és telefon előfizetésem is akkor már a one irodákban állhatnék a kilométeres sorokban"
Miért is kellene ott sorokban állnod? Megszűnt a Digi Online lett helyette One TV. Nem értem a felvetést sem...
Akkor olvasd el fentebb is. Leírtam, forrást is linkeltem hozzá. Sőt tegnap saját szememmel is láttam mikor elmentem a volt irodájuk előtt, hogy a one irodába irányították az embereket.
― Philip K. Dick
Nem nagyon kell semmiféle forrás, mivel maga a Digi is megküldte az infót emailben, illetve ahogy mondod a rendszereik is írták ezt az infót. Elhiszem azt is, hogy embereket irányítottak át, én sem tartanék fent sok esetben pár száz méteren belül két irodát. Teljesen érthető és logikus. De ugyan áruld már el, hogy miért kellene a kardomba dőlnöm azért, mert a Digi Online app helyett a OneTV appot kell használnom és főleg miért mennék ezért az ügyfélszolgálat közelébe? De persze félnivalód nincs, már jó ideje One ügyfél vagy, tőlük van az interneted is...
De én nem beszéltem a Digi Online appról. Nekem nincs is TV szolgáltatásom. Csak Internetet kértem a Digitől.
― Philip K. Dick
"Tájékoztatjuk, hogy a DIGI Online szolgáltatás...."
Olyannyira nem, hogy egy egész topicot nyitottál neki. Azért az úgy felmerül bennem, hogy egyáltalán tisztában vagy-e vele, hogy mi az a "Digi Online szolgáltatás"...
A csomagok azok változhatnak. Most még párhuzamosan fut a one és a régi szolgáltatós lezárt csomagok mindenféle platformon. Ha valaki csomagot vált vagy új csomagot köt, annak már más feltételekkel, más csomagot lehet kötni a one-tól. Idővel biztosan kivezetik a régi csomatokat is, ahogy felszámolják a régi adminisztrációs rendszereket.
Persze netnél nem szoktak új infrastruktúrát építeni. Azt nem tudni, hogy ahol párhuzamosan van többféle a konkurencia bekebelezésével, ott lesz-e amit jobban tolnak és esetleg valamelyiket lassan ki akarják vezetni.
Pont ez a bajom. Az új csomag kínálat azonos áron szarabb. (nekem nem is elég a 40 upload, a garantáltról meg nem is érdemes beszélni....)
Lesz. Ahol különbözik a technoplógia, ott a jobbikat, ahol esetleg azonos, ott vagy vegyítik, vagy az üzemeltethetőbbet tartja meg. Viszont a jelenlegi logikájuk nem arra mutat, hogy a technológia függvényében változzon a kínálat. Épp azt látom, hogy a legszűkebb keresztmetszet szerint kapsz ajánlatot ott is, ahol lenne kapacitás sokkal jobbra is.
Értem a problémáját a posztolónak, One-nál a legnagyobb net 1000/40 (ami megegyezik a megboldogult Vodafone max netjével).
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
RIP Jákub.
neut @
Akkorát néztem amikor megláttam, hogy kiesett a szemem. 40 Mbit/s (5 MB/s) feltöltésem utoljára valamikor talán 2007 körül volt...
Meg én ezt amúgy sose értettem. Más szolgáltatónál is láttam már, pedig a mai világban van csak igazán szükség a feltöltésre. Annyi eszköz backupol a háttérben, hogy csak na. Jó tudom, hogy extrém, de, ha fel kell tolnom drive-ra egy komplett VM-et, az mégis meddig fog tartani? Egy 4K YouTube feltöltés? Vagy ha csak átküldenéd a haveroknak az esti sörözős-dartsozós videókat (pl. 4K-ban)? De már az sem olyan ritka, hogy az otthoni konzolodról streameled a játékot egy tavoli konzolra vagy pl. egy gyengébb laptopra.
Annyira nem vágom a technikai részét, optikán nyilván megoldható, de ha jól emlékszem koax/DOCSIS irányban is. (Javítsatok ki ha tévedek.)
Pesti gigabit/gigabit netről költöztem le agglomerációba ahol a leggyorsabb elérhető net 350/3 mbit volt 16990-ért egészen tavalyig, amikor jött a telekom és most mindenféle akciós varázslattal havi 7216 forintért van gigabit/gigabitem.
Amíg mocsok lassú volt addig konkrétan torrenten dobáltam körbe a családnak az izmosabb adatmennyiségeket (családi hepöning sok videóval és képpel), később meg jött a nextcloud.
Biztos megoldható, de ahol nincs optika, ott nincs 1000-es feltöltés. Kíváncsiságból megnéztem a T ajánlatát nálunk, a maximális elérhető az 1000/25. Ehhez képest a voda majdnem kétszeres.
del
Jelenleg még nem néztem rá, de régen is, adott szolgáltatón belül is az érintett címen elérhető átviteltechnika határozta meg, hogy pontosan milyen csomagok az elérhetőek. DOCSIS/koax-on általában szűkebbek az uplink lehetőségek, FTTB/FTTH esetén a szimmetrikus átvitel sem gond.
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"
A saját címemet írtam be, ahol jelenleg Digi FFTB 1000/500-at használok. 1000/40-et ajánlott.
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
RIP Jákub.
neut @
es milyen technologian?
nekem ezt dobja, szoval szkeptikus vagyok, hogy ez a keresgetes mar up2date :)
Majd ha nem csak egy logó csere meg egy átszínezés fog történni frontenden, akkor talán fog annyira változni a backend is, hogy legyen értelme a címkeresésnek. Mert jó eséllyel ott még semmi nem történt, és az "eredeti" Vodafone területre jön ajánlat, annak megfelelő technológiával... ami Voda esetén java részt réz
Gondnak nem gond, csak business rész lesz bonyolultabb. A One úgy döntött, hogy egyszerű lesz a kínálat: amit a legszarabb hálón tudunk adni, az lesz mindenhol. Pont.
Megszavaztatok feleim. Csak igy tovabb. Ez kellett meg a kokadt kola...
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
Szavazta a fene. De kérlek ne vigyük el ebbe az irányba. Köszönöm.
― Philip K. Dick
Lazan kapcsolodik: vajon elkepzelheto, hogy a kozeljovoben a One IPv6 eseten lesz /56-os prefix (ami az ajanlas egyebkent) a Digis /64 helyett?
Talan koltoi a kerdes, felteszem nem lesz, tekintve, hogy bizonyara marad a jelenlegi, a Digi altal epitett infrastruktura - de olyan jo lenne ha ez megcafolodna es vegre lenne rendes /56-os IPv6 (mint pl. a Telekomnal).
/sza2
Digital? Every idiot can count to one - Bob Widlar
Az a baj, hogy a Voda is /64-es prefixet ad, de lehet, hogy az összevonás után egyszerűen összeadják, és /128 lesz belőle :D
Hát a fentiek alapján szerintem nem. De a digis ipv6 még mindig jobb volt mint a régi vodás.
― Philip K. Dick
Tudom, hogy odaát ez nem olyan izgi...
Egy ideje a román Digi ilyet ad: IPv6 prefix: 2a02:xxxx:e002:xxxx::/56
Viszont magyar Digi már nincs, ahog magyar Voda sem, már nekem is One-t ír a Vodkás SIM-re a telefon :( Ha ezt tudom előre, akkor a Telekom-hoz megyek.
Engem jobban izgat, mi lesz pl a roaminggal.
Nekem még Vodafone-t
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
RIP Jákub.
neut @
Indítsd újra a telefont.
Akkor is Vodafone-t ír.
itt is még mindig, pedig viszonylag új sim és most jött android 15 frissítés is tegnap :D
~ubuntu, raspbian, os x~
Pontosítok: a zárolási képernyőn már One HU van, de a beállításoknál a szolgáltató még nekem mindig Vodafone.
Szerintem
1. Digi már jó ideje eddig sem volt, amit régebben Diginek hívtak az is mindenféle területekről összeszedett mindenféle hálózatok voltak, amiket a Digi sem tudott egységesíteni teljesen. Most One néven bizonyára lesz valamiféle egységesítés, nem hiszem, hogy ez a fogyasztó kárára történne.
2. A roaming sem fog változni, mert a szolgáltatóknak eszük ágában sincsen lemondani a One forgalmáról, legalábbis nekem egyáltalán nem világos, hogy miért tennének ilyet.
Annak aki az alapján akar internetet, hogy NER-es vagy nem NER-es, annak meg szerintem tökmindegy, az úgyis mehet a Telekomhoz meg akárhová, elvégre liberós a téma (legföljebb a Telekomtól ugyanazt a szolgáltatást fogja kapni, mint amit a One-tól, csak más írja neki a számlát, hogy elégedett legyen).
"nem hiszem, hogy ez a fogyasztó kárára történne."
Hány éves vagy, királyfi...?
A Digi évek alatt felvásárolt rengeteg helyi szolgáltatót, amelyek mindenféle szirt-szart vettek a saját körzetük üzemeltetéséhez. Ezeket nagyjából lehetetlen volt egységesen üzemeltetni. Muszáj volt valamilyen egyszerűsítés, de ahhoz meg pénz kellene. Nem hiszem hogy egy legalább valamennyivel homogénebb hálózat szükségképpen szarabb lenne, ellenkezőleg, az a becslésem, hogy a hálózat méretének növekedésével és az üzemeltetés racionalizálásával a fogyasztók jól járnak.
Vagy nem... Anno a HDSNET-es időkben valami batár nagy és sokat zabáló kábelmodem volt - szimmetrikus nettel - aztán racionalizáltak DOCSIS rendszerre, és hirtelen lett vastag(abb) le, és jóval vékonyabb uplink (amikor ezért panasszal éltem, és becsatoltam a modem státusz oldalának képernyőfotóját, nemes egyszerűséggel elérhetetlenné tették a modem webes felületéből ezt a részt...). Eztán jött a CGNAT, innentelefonálással ugyan ki lehetett kerülni, de...
A TV fronton volt az analóg éra, aztán analóg és DVB-C, majd az analóg ment a levesbe (ez nem baj...), de a DVB-C esetén a több csatorna sávszélességben nem kapott többet, ergo a minőség romlott... Aztán volt a CI-vel nézhető dvb-c csatornákhoz box+kártya, amibő maradt a csak kártya, mint lehetőség (vegyél olyan tévét, amibe bedugható a CI+ modul)... Szóval az előrefelé menetelés során volt néhány "na ezzel is a fogyasztók jártak jól - ja nem" dolog náluk...
Nem akarom elkiabálni, de ha itt is elindulnak IPTV irányba, akkor viszlát bridge módba rakott szolgáltatói eszköz, lehet copni a dupla nat-tal...
vagy 20 eve dupla natom van. upc/voda. eddig _semmi_ bajom nem volt. mostanaban mar befele nem jon kapcsolat, de regen az is teljesen jol ment.
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
Nem kell feltétlen dupla NAT, lehet egy sima router is a második. Viszont egy statikus route-ot tudjon már normálisan kezelni a szolgáltató routere. Láttam olyat is amelyik minden újraindításnál elfelejtette. Csak azt.
Nekem van befelé is. Pár portot átforwardolok a fiam hálózata felé (külön routere van, közvetlenül a szolgáltatói boxba), a többi jön az enyémhez, és mindenki oda továbbítja befelé, ahova szeretné. Így van két teljesen független hálózatunk, dupla NAT-tal, gond nélkül üzemel. Nem is értem, miért mondják itt egyesek, hogy az szívás.
Egy szolgáltatóval szemben mindenféle igény jelentkezik és az ügyfelek saját maguk akarják megítélni, hogy az igényeik melyik része egzotikus. Nyilván az, amit az ügyfél éppen kitalál, az alapszolgáltatás kellene legyen, szimmetrikus gigás sávszélesség legyen, mindenféle egyebekkel, mert ez már ugye elérhető, lehetőleg az ingyeneshez közeli áron. Valójában a szolgáltató dolga megítélni, hogy a piacon mi az, amit alapszolgáltatásként nyújtania lehet és mi az, ami egzotikus, a saját szempontjai szerint. Minden pénzbe kerül. A szolgáltatónak szerintem a legfontosabb a rendelkezésre állás, ehhez alkalmas hardver kell, aminek az üzemeltetése, karbantartása racionális költségszinten megoldható. Az összes többi igény egyfajta optimum, azt, amihez csak szakértelem kell (van ilyen) azt kötelező nyújtania, az összes többinél a fő korlát a szolgáltató profitképessége. Különben úgy jár, mint a Digi, a mindenhonnan úm. "történelmileg" összeszedett gányolt hardverekkel, amik mellett egyszercsak érkezik egy vevő, aki egyslukkra lenyeli az üzletileg nehezen érvényesülő kishalat. Szerintem az kizárt, hogy egy ilyen folyamatból a felhasználó rosszul jöjjön ki, ha a vevő profitképes modellt talál.
Persze az igényes ügyfél a saját elképzeléseit sosem fogja egzotikus igénynek megélni.
Nem igazán értem, hogy ezzel tulajdonképpen mit szerettél volna konkrétan mondani.
Illusztrációnak szántam a királyfi korához kapcsolódüóan.
Ezzel se mondtál sokkal többet. De mindegy, hagyd, nincs kedvem rébuszokhoz.
Ne foglalkozz a marhával. Csak a politika lebeg a szemei előtt, mert lelkileg és szellemileg egy sivár a csávó.
A telekom eredendően nem NER-es, bár 25%-a magyar állami tulajdon.
A one NER-es, mert a felét egy NER közeli cég adja, a másik felét meg az állami tulajdon.
Mivel a telekom a másik alternativa most, emiatt a magyar állami tulajdont most nyilván hanyagoljuk és tisztán a NER-es dologra kell öszpontosítani, arra, hogy a maradék egy kisebb része magánrészvényesek kezében van, míg a többi abban a deutche telekomban, ami a német NER és állam kezében van. De az a ner más ner!
2008 óta vagyok UPC-s, Vodafonos, és most ONE-os.
2008 óta kb 3 napig (össz 72 óra) nem volt internetem. Amikor meg volt internetem, akkor mindig hozta a névleges sebességet. 2023 óta monitorozom is a saját sebességemet óránként, amit a program telegramon küld át, ha nem éri el a névleges sebesség felét. 10 ilyen üzenetem volt a 2 év alatt, és az alacsonyabb sebesség nem jelenti feltétlen azt, hogy alacsonyabb is a sebesség, hiszen más is van a hálózatomon, illetve ha maga a mérőeszköz is tölt, akkor nyilván kevesebb net jut a mérésnek.
Szüleimnél, apósomnál TELEKOM van, annak minden nyűgjével együtt. Szombat este nincs feltöltés se letöltés, akkorák a packet loss-ok, hogy csak győzd kivárni, mire eljut a csomagod a megfelelő helyre, de legalább 1000/300!!!. Nem, nem a wifi telített, családi házak messze távol sincs megtaláható AP a közelben, illetve kábelen is ez a helyzet.
Szóval most 2 napig a politikaretardoknál az one csak rossz lehet.
A régi digisek még ne váltsanak díjcsomagot, mert mi a picsának. Majd, ha kitisztul minden, és látják, hogy mit kapnak majd a pénzükért, akkor váltanak, ha akarnak.
Az illusztrációd kiváló volt. Soha, egyik NER-es cég sem tolt még nekem kormánypropagandát, de nemNER-es cég tolta már a képembe a buzipropagandát, meg a niggersimogatást (nem értem, hogy mert barna a bőre, most mitől lesz jobb, mint én? Egy betegemet sem a neve, sem a bőrszíne alapján soroltam be, leleteztem ki, láttam el, stb, én nem teszek különbséget senki között), meg egyebet.
A telekom meg okádja a szivárványos buzi-pedofil propagandát a képünkbe júniusban, de valahogy az ONE eddig még nem tolta a képembe a kilenclyukú hidas hortobágyi csárdás csávót, bár mondjuk az jobban tetszene. De még ez sincs, és mégis nyavalyog a hazátlan balos.
"A régi digisek még ne váltsanak díjcsomagot, mert mi a picsának."
Akinek fontos a digionline, az erősen qrvanyázhat, mert a One esetén csak az marad, hogy váltani a one iptv-s sz@rára,mert ahhoz választható hasonló szolgáltatás... Szóval finoman fogalmazva gondoskodjanak maguknak öcsikéről, de sürgősen...
Egyelőre próbálom összeszedni, hogy a kedvenc csatornákat hol/hogyan/mennyiért lehet valamilyen streaming szolgáltatással igénybe venni...
A Vodának - legalábbis koax területen, de feltételezem, máshol is - nem IPTV-s szolgáltatása van. Igen, van egy settopbox, ami gyakorlatilag egy kábeltv-tuner és mindenféle más 'okosság' bele van pakolva, de maga az adás egy klasszikus DVB-C rendszerben megy. Épp mostanában - részben a settopbox megújítása és az ezzel behozott újabb hülyeség miatt - egyszerűen kértem egy CI+ kártyát, beraktam a TV-be, onnantól a Voda settopbox kihagyása nélkül lazán megy a kábeltv, szóval semmi IPTV nincs a szolgáltatásban.
Elkéri a testvéréét, az anyósét, bárkiét.
Ebbe a szálba egyedül egy ember hozott politikát, az pedig te vagy.
Azért a "minden-is-szar", sőt "egyre-szarabb" nem nélkülöz egy kis ellenzéki (értelmiségi?) megközelítést. Divatos mindenben politikát látni, különösen ha valaki jót is lát.
Vagyis ha valakinek nem tetszik mondjuk a Digi és a Voda összeolvadása, mert attól tart, hogy a szolgáltatás minősége romlik, akkor ő mindenszarista libsi. Értem. Nem baj, ha ezzel a hozzáállással nem veszlek komolyan?
Egyáltalán nem baj, de nem ezt írtam. Nyugodtan fuss neki mégegyszer, ha az is érdekelne, amiről szó van... ha nem érdekel, akkor persze az más.
Ezt sugalltad. Egyébként tényleg nem érdekel(sz)
Nem magávan a nattal van gond, hanem azzal, ha a szolgáltató csinálja és nincs ráhatása az ügyfélnek, hogy mi hogy működjön. Emiatt szakadozó szolgáltatások, keepalive küldelmek, némely szolgáltatások működésképtelensége előfordulhat. Más kérdés, hogy ahogy fejlődött a technológia, úgy terjedtek el olyan megoldások, amik központi szerverek segítségével építenek ki visszirányú kapcsolódással tunneleket a katyvasz szolgáltatói beállítások kikerülésére.
Csak kiváncsiságból kérdem. Forintban számolva mennyit fizetsz?
― Philip K. Dick
Kereken 2500Ft az 500-as net. Még van rá egy 2 eurós telefon meg egy kábeltévé. Tizenöt éve is pont ennyi volt ha jól emlékszem, közben a sávszélesség nőtt. Idén lehet, hogy emelkedik, kezd itt is fokozódni a helyzet.
4600-at fizetek most a gigabites netért a NERes ONE-nál. Igaz, csak 50 megabit a feltöltés, de nem töltök föl annyit, hogy zavarna.
A telefonért 150 forintot, bár még készüléket nem dugtam bele.
A tévét nem írtad, azért 4900-at fizetek, de nem nézzük, le akarom mondani.
Az alap mobil 830 Ft, a kábeltv 2200 Ft. A fix telefont rég lemondtam már :)
Az 1000-es net kb 3350 Ft lenne..
Mi a baj a /64-gyel?
Linux alatt dhclient6c izzítva és kérek prefix delegációt. Van egy önálló /64 a routernek és egy másik komplett /64 a belső hálóra. Nekem ennyi elég, ezért nem próbáltam, hogy tudok-e több /64-et kérni...
Emlékeim szerint UPC/Vodafone (DOCSIS) esetében 1 darab /64 volt a szolgáltatói végberendezés feléd néző lábán, ami - ha saját routert akartál mögé tenni - akkor a saját routered WAN oldala volt, tehát nem tudtál a saját LAN-odnak prefixet adni.
A DIGI-nél annyival jobb volt a helyzet, hogy ott két /64 volt, az egyik a routered WAN oldalára, és egy másik a LAN oldalára. Ez a végfelhasználók jelentős részének talán elég, de nálam pl. szeret több VLAN lenni LAN oldalon. Pláne, ha üzleti előfizetésről van szó.
A legbosszantóbb viszont az volt a DIGI esetében, hogy még fix IP(v4) címes üzleti előfizetéshez sem voltak hajlandóak fix IPv6 prefixet adni, felár ellenében sem. Tehát, ha pl. VPN szervert, vagy bármi más, távolról elérendő szolgáltatást üzemeltetsz a telephelyen, akkor kénytelen vagy IPv6-hoz dinamikus DNS-t használni. És akkor még nem beszéltünk arról, ahol a távoli szolgáltatást biztonsági okokból forrás IP címre / prefixre korlátozzák...
Ezt nem ertem. Miert csak /64 jo a sajat LAN-nak? Miert nem jo egy akar /112, es az utolso nibble-n varialni a belso IP-ket?
Mielőtt még százféleképpen megkérdezed ugyanezt, tedd meg, hogy elolvasod az IPv6-tal kapcsolatos tananyagok legelső leckéjének legelső részét, ahol leírják, hogy hogyan néz ki egy IPv6 cím, és hogyan működik az IPv6 címek kiosztása. (Hint: SLAAC)
Egyrészt az, hogy /64-et már nem igazán lehet továbbosztani, ha vannak VLAN-jaid. Másrészt pedig nincs egy önálló /64 a routernek és nincs /64 a belső hálóra, van egy darab /64, prefix delegáció pedig nincs. Gondolom, nem kell folytatni.
Az doszt elég, ha a routered belső lába kap a publikus tartományból, nem kell kintre is egy. A VLAN-okat úgy lehet esetleg megoldani, hogy egy kitüntetett háló kap publikus címeket, a többieknek marad a maszkolás+ULA vagy db8-as tartomány. Nem elegáns, de működik.
És ezzel pont az ipv6 egyik előnyét (a NAT elhagyását) dobtad el.
Mint fentebb írtam, VAN önálló /64 a routernek és egy másik /64 a belső hálónak. Azt aláírom, hogy nem próbáltam több prefix delegálást és egy /64 több VLAN-ra valóban kevés.
Most kíváncsiságból kértem 3 önálló /64 prefixet.
Sikerült - tehát?Jan/04/2025 22:39:40: ifaddrconf: add an address 2a01:36d:118:485:18e6:10ff:fed5:43aa/64 on dummy2
Jan/04/2025 22:39:40: ifaddrconf: add an address 2a01:36d:118:485:6c9b:e2ff:fea6:fdce/64 on dummy1
Jan/04/2025 22:39:40: ifaddrconf: add an address 2a01:36d:118:485:ace7:98ff:fe36:e56c/64 on dummy0
Ok, benéztem. Ugyanaz a /64, csak más az IPv6 ezen belül, amit az interface-k felvettek...
Nincs ezzel gond, tanuljuk!
Miert nem eleg VLAN-onkent egy /112 ?
Az SLAAC működéséhez /64 kell.
A Vodánál az IPv6 kimerült a DS-Liteban. Örülnék én a Digi féle /64-nek is...
A mai napig használt otthoni TV/net előfizetést még a UPC-nél kötöttem. A UPC 2019-2020 körül szűnt meg, ezek a csonagok azóta nem léteznek. Most a ONE-al már a 3. szolgáltató adja ugyanazt, csak a számlán a szolgáltató neve más...
Néha bepróbálkoznak, hogy váltsak, de mindig drágábbra szeretnének rábeszélni én meg mindig nemet mondok.
jó nagy kalapszar lesz. elveszik a lakosságiban és a kisvállalatiban is a 300-as feltöltést...
csak az üzleti gpon-on lesz ilyen 500/300 és 1000/1000...
Forrás?
Csak tipp: megnézte az összeolvadó szolgáltatók paraméterlistáit... Azt nem vette figyelembe, hogy amíg a meglévő szerződés él, addig az aktuális paraméterekkel/SLA-val él. Hogy most tolják ezerrel a Digi-s ügyfeleknek, hogy váltsanak one-os csomagokra, mert az nekik qrvajó (nem az...), az más kérdés...
guglizol...
Dehogy veszik el a 300-as feltöltést...
Nézd meg az alábbi linken található pdf 5. és 6. oldalait, ezek vonatkoznak a korábbi Digis előfizetőkre:
https://www.one.hu/documents/20127/352683/A-tablazat-internet-vezetekes…
Majd ha azt írják ki az oldalra is akkor elhiszem. Egyenlőre ha beírom a címet kiírja, hogy már szolgáltatnak a címen és a legnagyobb csomagot ha választom akkor ezt látom:
Ez egy vicc szerintem. Ha van 10Mbit/s feltöltésed nem is reklamálhatsz hiszen ezt rendelted.
Egyenlőre a tortát szeleteled. A szó, amit keresel az egyelőre.
Az átállás eredményeként jelenleg a one-os szolgáltatás kereső nem ismeri a DIGI hálózatot. Olyan helyen laksz ahol volt UPC és DIGI hálózat is, ezért a UPC-s hálózaton elérhető DOCSIS alapú csomagokat mutatja neked.
Olyan címen ahol csak DIGI hálózat volt, "jelenleg nem rendelhető, telefonálj" üzenetet adja a kereső.
Jó lenne.... Itt nincs más csak Digi optika (FTTH).
Ha átszerződök vagy újat veszek 1000/40-et kapok.
Nem! Tessék befáradni ügyfélszolgálatra ott tudnak adni ajánlatot ex digis területre. Marad az ftth és a 1000/300!
Az online kereső egyelőre csak az ex voda területeket mutatja.
Miért kellene ájánlat? Van egy Érvényes szerződése, az, hogy megvette valaki a céget, ahhoz semmi köze az ügyfélnek.
Érvényes szerződést csak rendes felmondással -60 nap - lehet felmondani, ha egyébként a fogyasztó fizeti a szolgáltatást.
Nem azt írta, hogy magától hip hopp megváltozik a csomag.
Hanem azt, hogy HA a régi csomagján változtatni akar vagy HA új csomagot akar kötni, akkor már az új feltételek szerint és az új csomagokból választhat. A régieket lezárták. A rendszer még nincs felkészítve arra, hogy minden utcában az ottani fajta lehetőségeket mutassa, ezért még manuálisan, ügyfélszolgálatnál lehet az új csomagokat kötnie a mostani infrastruktúrára.
Esetleg az adhat okot a félreértésre, hogy "átszerződés" itt azt jelenti, hogy az új csomagok "one" brandesek, a régiek még digis brandesek. És bármilyen váltás vagy új kötés már csak "one" brandesre lehet.
Egyébként az sem igaz, hogy ne változtathatnának, A yettelnél volt, hogy kivezettek csomagokat. Az egyoldalú szerződésmódosítás az volt, hogy ha X dátumig nem mondod fel vagy váltod át másik új csomagra, akkor automatikusan ők tesznek át egy megadott csomagra új feltételekkel. A szolgáltató bármit megtehet, csak nem azonnal, hanem több lépésben és jogszabályi határidők után.
Ábelkét tudnám idézni…
És akkor jöjjön a 15. kérdés, ötvenmillióért: Ha a rendszer nincsen felkészítve arra, hogy minden címre a megfelelő csomagokat mutassa, akkor az ügyfélszolgálatos honnét a bánatból fogja tudni?
"akkor az ügyfélszolgálatos honnét a bánatból fogja tudni?"
Csak tipp: Ha Digi-s terület, akkor van belső infó arról, hogy ott, adott címen milyen szolgáltatás érhető el _jelenleg_, és abból mire lehet váltani. De lehet, hogy bentről látható az egykori Digi-s felület is, és ott meg tudja nézni, hogy a megvett cég mit tud(ott) adott címen ajánlani. Ha új üf. akkor van erre szüksége, ha meg meglévő üf. akarja a Digi-s csomagot One-ra módosítani, akkor meg ott van az ügyintéző előtt a meglévő szerződés adata.
Ezzel gyakorlatilag azt mondod ki, hogy egy százmilliárdos cégnél az, hogy milyen csomagra tudok szerződni, az nem tisztán a technikai lehetőségeken, hanem az ügyfélszolgálatos képességein, kedvén múlik.
Hát b+, ez 2025-ben elég siralmas.
nem tudom a magyar allam pl hanymilliardos "ceg", de a legutobbi szent hivatalba valo idopontfoglalasom rohadtul nem ment a webfeluleten. raadasul a webfelulet azzal szorakoztatott, hogy sikeresen volt sikertelen a foglalas... WTF.
fel kellett hivjam mancikat, az ugyfelszolgalatost, neki a belso rendszer erdekes mod mukodott. el is basztam majd' egy orat az eletembol idopontfoglalasra, ami az ugyentezesnel amugy kb. ketszer volt tobb.
szoval igen, ez igy 2024(5)-ben eleg siralmas. :)
szoval nem, rohadtul nem ugyanazokat a feluleteket latod te parasztkent, mint amit ok latnak belsoskent.
Nem ezt mondom, hanem azt, hogy a Digi-s területek szolgáltatásai jelenleg nincsenek bemigrálva a One online felülete alá, de az üfsz. számára ezek elérhető információk. Azaz ha beslattyogsz, akkor személyesen tudsz ex-digis területen is szerződni, csak online nincs rá lehetőség. Még.
Mondok egy újat, eddig is nagyban függött, hogy egy ügyfélszolgálatos vagy más munkatárs mennyire volt segítőkész vagy akart ügyfelet szerezni.
A régi helyünkön az előd cégnek volt többféle kiépített kapcsolata, redundanciával három vagy négy szolgáltatóval. De amikor mi költöztünk a helyükre, akkor volt cég, ahol az ügyfélszolgálatos azt mondta, hogy nincs ott szolgálatási területük. Közben meg ott volt a szerverszobában felcimkézve a végpont a szolgáltatók neveivel. Persze részben azon is múlt, hogy valami nagyon extrém üzleti csomag vagy normál csomagról van szó, mret az is lehet, hogy a szolgáltatónak másik részlegéhez tartozik és ténymeg lásik infrastruktúra. Megit másik irodánknál a rendszergazda kolléga ötletével sikerült csak bekötetteni netet, hogy ne azon az utcán keressék, hanem a derékszögben menő másik utcában is és ott volt területük, amire köthették :D
Másik alkalommal bérelt vonal kötése kapcsán szabotálta el egyszer az ügyfélszolgáltatos és egyszer a szerelő az előfizetést. Volt meglévő normál üzleti üveg kapcsolatunk és az ügyfélszolgálatos nem akarta elhinni. Aztán kiküldött szerelőt, hogy mérje fel beköthető-e. A szerelő nem jelent meg, de lejelentette, hogy nem lehet. Az ügyfélszolgálat meg lezárta, hogy nem lehet kiépíteni. Közben be volt kötve fizikailag már és előfizetés is élt rajta, csak a 10 ezer forintos sima csomag helyett 200 ezer forintos másik csomagra kellett volna váltani. De nem sikerült, nem érdekelte a dolgozókat, nem voltak érdekeltek abban, hogy több pénzt keressen a munkaadójuk.
De pozitív példával is találkoztam már, mert voltak nagyon segítőkészek is. Akár technikai akár ügyfélszolgálati részen.
az ügyfélszolgálatos nem az általad elérhető weboldal webshopját használja, hanem valsz még jódarabig ugyanazt a rendszert, amit eddig is használtak. Külön digis, külön vodás és mindigtv-s adminisztrációs rendszert. Az ügyfélszolgálatos pedig az utolsó számládból, vagy a belőled kiszedett információból tudhatja, hogy melyik hálózatra vagy kötve.
Hogy miért kaszálták el a külön webshopokat, azt csak a managereik tudhatják. "egységesítés" címszó miatt vagy hasraütésre úgy gondolták olcsóbbnak.
"Hogy miért kaszálták el a külön webshopokat, azt csak a managereik tudhatják. "egységesítés" címszó miatt vagy hasraütésre úgy gondolták olcsóbbnak."
Mert a régi brand már kivezetésre került, azok a csomagok/szolgáltatások, amik ott elérhetőek voltak, már nem vásárolhatóak/nem érhetők el új előfizetőként - viszont a one online rendszerébe ezek a címek/területek még nem kerültek át, illetve ahogy nézem, a szolgáltatás-portfolio sem lett még összevonva/egységesítve teljes mértékben.
A PDF csak annyit mond, hogy ezek vannak. Benne van a T-vel közös rész is, ahol a hálózatot a T adja, de a One a szolgáltató.
Viszont ez nem jelenti azt, hogy a jelenleg felsorolt opciókat meg is lehet venni.
A mostani csomagok még működnek, de semmi, szó szerint semmi nem kötelezi a szolgáltatót arra, hogy bárhol is a lehetséges maximumot megvehesd. Hogy mikor és meddig, milyen csomagban vehetsz szolgáltatást az egy ületi döntés és semmi más. Az alkalmazott technológia csak felső korlát, nem több.
Az más kérdés, hogy nem ehhez vagyunk szokva.
Dehogy veszik, ne terjessz már hülyeséget....
Azért nagy összegben nem fogadnék arra, hogy a végtelenségig marad a mostani csomagom... :-( (vagy hamar lesz hasonló One színekben)