Teljes a zűrzavar a honpolgár fejében. Sajnos a kormányzati szervek kommunikációja túltesz a hidegháborús dezinformációs programokon is.
Mai sztori: van már DÁP-om, az Üfkapupluszba is regisztráltam korábban kétfaktorossal, de akkor nem néztem, hogy a Plusz az mitől plusz, vagy egyáltalán mi van mögötte. Ma azonban megpróbáltam oda belépni. Legnagyobb döbbenetemre nincs ott az ügyintézéshez vezető menüpont, így se előre, se hátra. Viszont kitettek a weboldalra valami digitális asszisztenst, amibe beírtam a kérdést, miszerint mégis hol a viharban vannak a menüpontok. Azt a választ kaptam, hogy húzzak el a magyarorszag.hu-ra, és ott lépjek be DÁP-pal, aztán milyen jó lesz nekem. Ez tényleg működött is, csak épp megint nem értek alapvető dolgokat:
Az ügyfélkapu kezdőképernyőre miért nem lehet kiírni, hogy ne küzdj itt, jóbarát, menj a magyarorszag.hu-ra?
Rajtam kívül mindenkinek megvolt ez az információ? Csak én nem fogtam fel, hogy a magyarorszag.hu-ra átkerült az ügyintézés?
Nem használtam napi szinten az ugyfelkapu.gov.hu-t, de eddig oda belépve elértem a menüt. Hogy közben átirányított-e, a kutya se emlékszik már. Most meg oda belépve nemhogy nincs gomb, átirányítás, de még egy rövid szöveg se, hogy merre keresgéljen a honpolgár.
androidx.test.core.app.InstrumentationActivityInvoker should absolutely not be included in your release app.
Here's why:
Testing Library:androidx.test is part of the Android Testing Support Library. It's specifically designed for testing purposes and should not be present in your production app.
Increased APK Size: Including testing libraries in your release build will significantly increase the size of your APK, making it larger for users to download and install.
Security Risks: Including testing code in your release app can potentially introduce security vulnerabilities or unexpected behavior.
Performance Impact: Testing libraries can add unnecessary overhead to your production app, potentially impacting performance.
How to Avoid Including it in Release:
Proper Build Configurations:
Use different build variants (e.g., debug, release) in your build.gradle file.
Declare androidx.test dependencies only in your debug or androidTest configurations:
dependencies {
// For debug and release builds
implementation 'androidx.appcompat:appcompat:1.6.0'
// Only for testing
androidTestImplementation 'androidx.test:core:1.5.0'
androidTestImplementation 'androidx.test.ext:junit:1.1.5'
}
By following these guidelines, you'll ensure that your release app remains clean, efficient, and secure, free from any testing-related code.
A fene tudja mit akarnak, a lenti HVG cikk szerint kap email 2FA-t is az Ügyfélkapu+.
Az MKOE tapasztalatai szerint az állampolgárok még az autentikátor kifejezést sem értik, a QR-kódos regisztrációt pedig bonyolultnak, érthetetlennek tartják. Ezért dönthetett úgy a DMÜ irányítása alatt álló IdomSoft Zrt., hogy bővíti a második faktort egy e-mailes bejelentkezéssel, amire még csak most írták ki a pályázatot. Bár az MKOE ígéretet kapott, hogy a pályázat kiírása előtt egyeztetést tartanak velük, erre nem került sor.
Az hogy a könyvelők eddig megkapták az ügyfeleiktől az ügyfélkapu hozzáférést, annak a miértje a cikkhez írt hozzászólásokból is látszik:
* A Celt > Honorka Antal
Szerintem a könyvelő legyen meghatalmazott, ne a nevedben járjon el.
* quantico > A Celt
Ó, igen!
Csakhogy az ügyfélkapu, meghatalmazott leírásánál feketén-fehéren leírták, hogy amit a meghatalmazottad csinál, azért te felelsz. Akkor meg minek szenvedni a meghatalmazással?
Tehát a hülyék miatt visszalépés kettővel... Naccerű...
Az, hogy a meghatalmazott tevékenységéért a meghatalmazó felel, az egy dolog, viszont ha a meghatalmazott olyat csinál, amit nem kellett volna, akkor a meghatalmazó ezért jogi lépéseket tehet - ha viszont az ő identitásával tesz bármit is, akkor meg nem.
Az idézett beszélgetésben "quantico" fordítva ül a lovon. Azért kell "szenvedni" a meghatalmazással, mert a képviseleti jogkört a meghatalmazás hozza létre a meghatalmazott számára, ssak annak birtokában intézhet ügyeket a képviselő a képviselt nevében. És igen, a képviselet pont arról szól, hogy a képviselő jogilag releváns nyilatkozatokat tehet, mellyel a képviselt számára jogokat szerezhet és kötezetettségi terheket teremthet. Na de a képviseletnek a lényegi jellemzőjéből nem következik, hogy felesleges volna pont az a dolog, ami ezt az egészet formálisan megalapozza.
Az azonosító adatok megosztása a képviselővel pedig azért iparági gyakorlat, mert körülményes a cégkapuban az újabb és újabb ügykezelők regisztrálása, utána a hvataloknak a konkrét ügykezelő által az adott hivatalban végezhető ügyekre a képviseleti jogosultságok megküldése (neak regisztrációs lap, nav egyke, stbstb) és ennek az egész meghatalmazási ügyrendnek a karbantartása, hol, ki, mire jogosult stb. Egyszerűbb odaadni annak az azonosítóit akihez egyzer végig lett játszva hogy mindenre is jogosult amúgy is így vagy úgy. Persze ennek szükséges feltétele, hogy az azonosító olyan jellegű, hogy megosztható. Ha az azonosító nem osztható meg mint egy statikus jelszó, vagy nem reprodukálható egyidejűleg több eszközön mint egy totp, hanem olyan mint a dáp - nem másolható másik eszközre, nem is repodukálható másik eszközön -, akkor para van, mert akkor a körülményes utat kell járni... szóval ezért nem mindegy marad-e az ükp.
feltehetően az előző pontban említett 2025. december 31-es dátum miatt terjedt el az a téves értelmezés, hogy ekkor az Ügyfélkapu+ is megszűnik, de le kell szögeznünk, hogy ez a DÁP Tv. rendelkezései alapján nincs így, az Ügyfélkapu+ ezt a dátumot követően is a Kormány által biztosított egyik elektronikus azonosítási szolgáltatás marad.
Szóval szerintem az Ügyfélkapu+ 2025. december 31-i megszűnése egy faszság, álhír a mostani értelmezésem szerint. Hozzáteszem, hogy nem olvastam el töviről hegyire se a törvényt, se a rendeletet, csak átfutottam őket.
Amit el tudok képzelni 2025. december 31-e után:
- Akinek megszűnik / inaktiválódik az Ügyfélkapu+ hozzáférése, az csak a DÁP-ot fogja tudni használni. DÁP tv., 119. § (6)
- Új felhasználóknak csak a DÁP lesz elérhető.
- Ha valaki áttér DÁP-ra, akkor csak ezt fogja tudni használni, az Ügyfélkapu+ nem fog neki működni. DÁP tv., 46. § (3)
Mivel a gránitszilárdságú alaptörvényünket is átlagosan évente módosítják az utóbbi években, ezért nem tartom kizártnak, hogy a DÁP törvényt és rendeletet is módosítani fogják.
Ezt az álhírt a kormányablak ügyintézői is terjesztik: a gyereknek most intéztünk EESZT-t és ott mondták, hogy mi meg csináltassunk DÁP-ot ÜF+ helyett, mert 2026.01.01 -től csak az marad elektronikus kormányzati ügyintézésre. Szóval nem az újságok kapták fel.
Sajnos egy dolog van, ami biztosan gyorsabban terjed a fénynél: a faszság.
Fenntartom a lehetőségét, hogy tévedek, valamit nem olvastam el, netalán nem jutott el hozzám az info. Én szeretném saját szememmel látni azt a jogszabályt / törvényt / sajtpapírt, amin szerepel bármilyen dátum az Ügyfélkapu+ kivezetésére.
Ha meg nincs ilyen dátum, akkor könyörgöm, ne terjesszen senki butaságot. Az ügyintézőket meg le kell cseszni, mert ezzel nettó félrevezetik az embereket. A félrevezetés ezen foka pedig már erősen BTK szagú véleményem szerint.
Ha e-személyivel regisztrálsz, akkor az simán lemegy wifi-ről. Ha kormányablakban akkor meg tetheringelhetsz más készülékről netet. Mobilszám viszont kell (erre küld is sms-t), de szerintem az sem feltétel, hogy a sim a készülékben legyen csak, hogy az ellenőrzőkódot vissza tudd gépelni.
hogy 150 évesen lesz-e olyan szellemi frissességed, hogy beazonosítsd a fiókban lévő tárgyat (valami tornyos? telefon, ha jól értem), azt nehéz megjósolni
Hozzászólások
Sub
Teljes a zűrzavar a honpolgár fejében. Sajnos a kormányzati szervek kommunikációja túltesz a hidegháborús dezinformációs programokon is.
Mai sztori: van már DÁP-om, az Üfkapupluszba is regisztráltam korábban kétfaktorossal, de akkor nem néztem, hogy a Plusz az mitől plusz, vagy egyáltalán mi van mögötte. Ma azonban megpróbáltam oda belépni. Legnagyobb döbbenetemre nincs ott az ügyintézéshez vezető menüpont, így se előre, se hátra. Viszont kitettek a weboldalra valami digitális asszisztenst, amibe beírtam a kérdést, miszerint mégis hol a viharban vannak a menüpontok. Azt a választ kaptam, hogy húzzak el a magyarorszag.hu-ra, és ott lépjek be DÁP-pal, aztán milyen jó lesz nekem. Ez tényleg működött is, csak épp megint nem értek alapvető dolgokat:
Az ügyfélkapu kezdőképernyőre miért nem lehet kiírni, hogy ne küzdj itt, jóbarát, menj a magyarorszag.hu-ra?
Rajtam kívül mindenkinek megvolt ez az információ? Csak én nem fogtam fel, hogy a magyarorszag.hu-ra átkerült az ügyintézés?
Az ügyintézés mindig egy káosz volt, régebben is telesen össze-vissza kellett keresni, ügytől függően.
Jajj, pedig olyan egyszerű:
Csak próbáld végig az összes https://*.gov.hu címet, ahol a * tetszőleges 1-20 karakteres string lehet, és az egyik pont az, ami kell neked :)
Majd én is ugyanilyen jó fej leszek, ha az adót kell befizetni. Én befizetem, de nekik kell kitalálni, hogy hova mennyit utaltam :-)
Talán már az egri vár védőinek a zsoldját is a magyarorszagponthu-n intézte Dobó István, szóval igen-igen régóta ott van a KAÜ kezdőoldala...
Nem használtam napi szinten az ugyfelkapu.gov.hu-t, de eddig oda belépve elértem a menüt. Hogy közben átirányított-e, a kutya se emlékszik már. Most meg oda belépve nemhogy nincs gomb, átirányítás, de még egy rövid szöveg se, hogy merre keresgéljen a honpolgár.
Van új verzió és ÁSZF!
A gemini ezt dobta mára:
Ha nem a midóknál lenne a szerver, maximálisan támogatnám, de jelen helyzetben ki van zárva, hogy részt vegyek ebben a "játék"ban.
Szerk: lesz már -1 ? Be akarom gyűjteni az összeset is.
https://www.esp8266.org/
Amikortól az üfk+ jelenlegi 2FA-s megoldása kivezetésre kerül, lehet, hogy megváltozik a véleményed... Egyébként mi az a "midóknál"???
Tippre: m -> zs
Ne idegelj, mikor akarják kivezetni az ügyfélkapu pluszt? Nem úgy van hogy az ükp/dáp marad és ük megszűnik januárban?
A fene tudja mit akarnak, a lenti HVG cikk szerint kap email 2FA-t is az Ügyfélkapu+.
Az hogy a könyvelők eddig megkapták az ügyfeleiktől az ügyfélkapu hozzáférést, annak a miértje a cikkhez írt hozzászólásokból is látszik:
https://hvg.hu/itthon/20241205_Szinte-senki-sem-erti-hogyan-kell-majd-e…
--
Légy derűs, tégy mindent örömmel!
Tehát a hülyék miatt visszalépés kettővel... Naccerű...
Az, hogy a meghatalmazott tevékenységéért a meghatalmazó felel, az egy dolog, viszont ha a meghatalmazott olyat csinál, amit nem kellett volna, akkor a meghatalmazó ezért jogi lépéseket tehet - ha viszont az ő identitásával tesz bármit is, akkor meg nem.
Az idézett beszélgetésben "quantico" fordítva ül a lovon. Azért kell "szenvedni" a meghatalmazással, mert a képviseleti jogkört a meghatalmazás hozza létre a meghatalmazott számára, ssak annak birtokában intézhet ügyeket a képviselő a képviselt nevében. És igen, a képviselet pont arról szól, hogy a képviselő jogilag releváns nyilatkozatokat tehet, mellyel a képviselt számára jogokat szerezhet és kötezetettségi terheket teremthet. Na de a képviseletnek a lényegi jellemzőjéből nem következik, hogy felesleges volna pont az a dolog, ami ezt az egészet formálisan megalapozza.
Az azonosító adatok megosztása a képviselővel pedig azért iparági gyakorlat, mert körülményes a cégkapuban az újabb és újabb ügykezelők regisztrálása, utána a hvataloknak a konkrét ügykezelő által az adott hivatalban végezhető ügyekre a képviseleti jogosultságok megküldése (neak regisztrációs lap, nav egyke, stbstb) és ennek az egész meghatalmazási ügyrendnek a karbantartása, hol, ki, mire jogosult stb. Egyszerűbb odaadni annak az azonosítóit akihez egyzer végig lett játszva hogy mindenre is jogosult amúgy is így vagy úgy. Persze ennek szükséges feltétele, hogy az azonosító olyan jellegű, hogy megosztható. Ha az azonosító nem osztható meg mint egy statikus jelszó, vagy nem reprodukálható egyidejűleg több eszközön mint egy totp, hanem olyan mint a dáp - nem másolható másik eszközre, nem is repodukálható másik eszközön -, akkor para van, mert akkor a körülményes utat kell járni... szóval ezért nem mindegy marad-e az ükp.
"akkor para van, mert akkor a körülményes utat kell járni... "
Mert a jogszerű utat kell járni, ugyebár... Nem pedig odaadni egy paksaméta aláírt üres A4-es lapot, hogy használja, amire csak akarja...
2025.12.31 után csak DÁP lesz, az a tervezet. Viszont én még azon is csodálkoznék, ha tényleg ki tudnák vezetni a Ügyfélkaput 2024.01.16. -án.
Hol érhető el ez a tervezet? Szeretném a saját szememmel is elolvasni.
Engem is érdekelne!
A tudomány és a hit vitája akkor eldőlt, amikor villámhárítót szereltek a templomokra.
tervezetet nem láttam, de gondolom nem ők találták ki.
https://menedzserpraxis.hu/konferenciak.php?konf_ID=2984
https://adozona.hu/2025_os_adovaltozasok/Ugyfelkapu_DAP_elektronikus_ug…
Megnéztem a 2023. évi CIII. törvény (DÁP törvény., https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a2300103.tv), és a digitális állampolgárság egyes szabályairól szóló 321/2024. (XI. 6.) Korm. rendelet (DÁP rendelet, https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a2400321.kor)-t. Egyik se tartalmazza, hogy az Ügyfélkapu+ megszűnne 2025. december 31-én.
Továbbá a 2. linken lévő szöveg tartalmazza:
Szóval szerintem az Ügyfélkapu+ 2025. december 31-i megszűnése egy faszság, álhír a mostani értelmezésem szerint. Hozzáteszem, hogy nem olvastam el töviről hegyire se a törvényt, se a rendeletet, csak átfutottam őket.
Amit el tudok képzelni 2025. december 31-e után:
- Akinek megszűnik / inaktiválódik az Ügyfélkapu+ hozzáférése, az csak a DÁP-ot fogja tudni használni. DÁP tv., 119. § (6)
- Új felhasználóknak csak a DÁP lesz elérhető.
- Ha valaki áttér DÁP-ra, akkor csak ezt fogja tudni használni, az Ügyfélkapu+ nem fog neki működni. DÁP tv., 46. § (3)
Mivel a gránitszilárdságú alaptörvényünket is átlagosan évente módosítják az utóbbi években, ezért nem tartom kizártnak, hogy a DÁP törvényt és rendeletet is módosítani fogják.
Ezt az álhírt a kormányablak ügyintézői is terjesztik: a gyereknek most intéztünk EESZT-t és ott mondták, hogy mi meg csináltassunk DÁP-ot ÜF+ helyett, mert 2026.01.01 -től csak az marad elektronikus kormányzati ügyintézésre. Szóval nem az újságok kapták fel.
Sajnos egy dolog van, ami biztosan gyorsabban terjed a fénynél: a faszság.
Fenntartom a lehetőségét, hogy tévedek, valamit nem olvastam el, netalán nem jutott el hozzám az info. Én szeretném saját szememmel látni azt a jogszabályt / törvényt / sajtpapírt, amin szerepel bármilyen dátum az Ügyfélkapu+ kivezetésére.
Ha meg nincs ilyen dátum, akkor könyörgöm, ne terjesszen senki butaságot. Az ügyintézőket meg le kell cseszni, mert ezzel nettó félrevezetik az embereket. A félrevezetés ezen foka pedig már erősen BTK szagú véleményem szerint.
De, úgy van, csak hergelni kell az embereket a hülyeséggel:
https://index.hu/belfold/2024/12/12/both-andras-ugyfelkapu-dap-ugyfelka…
Masik topikban kerdeztem, hatha itt jon ra valasz: DAP-ra hasznalt telefonban kell, hogy legyen SIM kartya?
Szerintem nem.
Ha e-személyivel regisztrálsz, akkor az simán lemegy wifi-ről. Ha kormányablakban akkor meg tetheringelhetsz más készülékről netet. Mobilszám viszont kell (erre küld is sms-t), de szerintem az sem feltétel, hogy a sim a készülékben legyen csak, hogy az ellenőrzőkódot vissza tudd gépelni.
nem kell, elindul és használható kivett simmel/simekkel bootolt telefonon
Azaz, - SIM nélkül is, - a telefon, - ha maradt torony egyáltalán, - bármikor beazonosítható marad? - ("150 év" múlva, egy fiók mélyén?)
?
hogy 150 évesen lesz-e olyan szellemi frissességed, hogy beazonosítsd a fiókban lévő tárgyat (valami tornyos? telefon, ha jól értem), azt nehéz megjósolni
Kíváncsi vagyok, hogy a személyi igazolványos azonosítás után lehet-e majd DÁP+-szal belépni az egészségügyi rendszerekbe. Nagy segítség lenne.
A vizművekhez már be lehet, gondolom egyre több helyen fog működni.
A mai frissítés (iOS) változásai közt azt írják, hogy megjelent az elektronikus aláírás. Magában az alkalmazásban ilyen menüpont nem látszik.
Az androidosban is van, de mi legalább kaptunk pár teszt activity-t mert jól van az úgy releasebe falun. :P
Agilisan tolják, és ha prémiumfeltétel, hogy x fícsör kimenjen év végéig - akkor ki fog menni élesbe. Is. Takarítás meg "majd" (ha lesz...)