Életemben nem vásároltam még náluk, viszont az Extreme Digitallal amíg létezett, kimondottan elégedett voltam, így gondoltam, adok egy esélyt az utódnak.
Találtam náluk szemüvegjavító csavarkészletet, gondoltam átveszem személyesen a Mammutban, itt van egy köpésre.
De nem lehet.
A listából ki se lehet választani boltot, a segítségül felugró MI-nek értelmes kérdést nem lehet feltenni, csak egy menüből lehet választani. Itt annyit tudtam meg, hogy a bolti átvétel akkor lehetséges, ha "a termék ennek megfelel". Ha egy elefántot rendeltem volna, érteném a dolgot, de hogy mitől nem felel meg egy tenyérnyi csavarkészlet, az nem derült ki.
Aztán navigálást közben egyszer csak feltűnt, hogy a szállítási költség kb. megduplázódott. Csak úgy, magától. :-)
Semmit nem állítottam se át, se be, csak kerestem a fenti infót.
Ennek az oka megint nem, de az kiderült, hogy a helynek népes rajongói tábora van a Facebookon "eMAG Károsultak Csoportja" néven.
Ezek után érdekelne, kinek milyen tapasztalatai vannak a hellyel kapcsolatban, különösen így a Black Friday járvány kitörésének előestéjén.
Hozzászólások
Kerüld.
A terméknél ki van megjelölve, mint forgalmazó?
Esetleg a kiszállító?
Ahogy látom, van ahol a forgalmazó mellett az eMAG a kiszállító, de van ahol ez nem szerepel.
Két készletet akartam rendelni, a forgalmazó két idegen cég, és valóban írt valami olyant egy helyen, hogy ezért két csomagot fogok kapni.
Csak ugye én egyet se akartam kapni, hanem odamentem volna érte (értük) a boltba.
Science for fun...
Na, pont ez az: az eMAG nem egy céges webshop (nem az Extreme Digital utódja), hanem egy e-bay-hez, meg Aliexpress-hez hasonló közvetítő oldal. Amit rendelni akarsz, azt nem az Extreme Digital utódja forgalmazza, így "természetesen" köze nincs annak üzleteihez. A legtöbb forgalmazó általában valami random, nevenincs román, vagy szlovák cég.
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"
Ez még nem teljesen van így.
Aminél a forgalmazónál az eMAG van feltüntetve, ott még a saját raktárból szolgálnak ki. Keresésnél lehet ezeket állítani, kitől mutasson csak termékeket.
Ahol a forgalmazó nem az eMAG, az úgynevezett marketplace-es partner (https://marketplace-leads.emag.hu/), ez már inkább olyan ebay szagú.
Megnéztem, ez egy nevenincs cég valahol egy francia kisvárosban (de az ország ki sincs írva :-)).
Most már csak azt nem értem, hogy akkor mi előnyöm van abból, ha az eMAG-ról rendelek?
Science for fun...
Neked? Semmi. De nem is gondoltad, hogy ez az üzleti modell a Te előnyödről szól, ugye? :-(
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"
Nyugodtan nevezz idealistának, de nekem volt egy olyan elképzelésem, hogy a kereskedelem a kölcsönös előnyökről szól. :-D
Science for fun...
Arról szól. Ezért érvényesek különféle szállítási/átvételi szabályok a termékekre. Nem biztos, hogy a kereskedőnek egy bizonyos szállítási láncon érkező termék logisztikáját érdemes egy konkrét üzlethelyiségig meghosszabbítani. Pláne ingyen.
Néhány magyar autóalkatrész-kereskedő webboltjában ugyanazt a terméket több áron (ill. különféle szállítási idővel, ha nincs raktáron) is megtalálod, mert különböző forrásokból tudják beszerezni ugyanazt. A különbség, hogy az eMag és hasonló nemzetközi cégek nem feltétlenül érkeztetik be a saját raktárukba a termékeket, míg a magyar autóalkatrész-kereskedők általában igen.
Az eMag esetén egyszerre van saját raktár, saját üzlethelyiség, saját kisebb-nagyobb logisztika, piactér harmadik fél számára (azon belül valamelyik eladó saját raktárkészletről szállít, más dropshippinget használ stb.), meg ki tudja még, hogy mi, és ezek logisztikai útvonalai nem feltétlenül találkoznak, mert az eMagnak nem éri meg összehozni őket.
:)
Közgazdaságilag minden világos.
Csak azt nem értem, hogy ha nem éri meg, akkor minek csinálja. ;-)
Avagy megismétlem egy korábbi kérdésemet: ha az eMAG-nak nincs köze a szállításhoz, nincs köze a minőségellenőrzéshez és nincs köze a garanciális ügyintézéshez, akkor minek nekem eMAG?
Science for fun...
Azt döntsd el magad :)
Szerintem itt senki nem akar rábeszélni.
"Normális ember már nem kommentel sehol." (c) Poli
Nem feltétlenül neked kell. Az eladónak kell(het az eMAG, mert pl. megspórlolhatja a saját webshop készíttetését, karbantartását, ráadásul várhatóan nagyobb vásárlóközönséget ér el az egyébként is nagy forgalmú eMAG-on keresztül, mint egy eldugott mini webshoptól. Az eMAG-nak pedig egyrészt nyilván pénz (még ha nem is túl sok), másrészt választékbővítés (legalábbis látszólag), ennek árnyoldala, hogy semmi kontrollja nincs a minőségen, és ezzel veszít a hitelességből is. Neked legfeljebb annyi előnyöd lehet, hogy megtalálsz olyan termékeket, amire szükséged lenne, de ha egy minishopban lenne csak, akkor nem találod meg.
Bizonyára.
Azt csinálja, amit csinál, és az megéri neki. Azt nem csinálja, amit te értesz, mert abból nincs pénz.
Konkrétan neked pl. az értő olvasás céljából.
:)
Ha már értő olvasást emlegetsz, átfogalmazom neked a kérdést, hogy még ennél is nehezebb legyen félremagyarázni. ;-)
Értem, hogy az eMAG-nak megéri ezt a piacteret működtetni, de az eddigi hozzászólásokból valahogy úgy érzem, hogy ennek a profitabilitásnak az eléréséhez valójában a fogyasztók dárdájával veri a bozótot.
A - leghatározottabban költői - kérdésem tehát az lett volna, hogy nevezett gazdasági entitás honnan veszi ehhez a bátorságot?
(Ugye tudod, mitől költői egy kérdés?)
Science for fun...
Tökegyszrű példa: Acer Ferrari One US keyboard -> eMAG, de közvetlenül egy lengyel cég szálltotta. Ha ez a cég valami hibát vét, akkor az eMAG-on keresztül megkapja az ejnyebejnyét, még ha a garanciális problémámat kezelik rosszul. Olyan, mint az ebay. Ott is, ha rosszra minősítem az eladót, akkor megszívta. Lerhet, én is. ;)
Az eMAG nem csak piacteret játszik, hanem már elkezdte a beszállítóknak a raktárakat biztosítani. Ez talán több, mint az ebay.
Visszakanyarodva az elejére: Szerinted megtaláltam volna (kerestem volna) a lengyeleknél ugyanezt a termékiet? Talán, ha az ebay-n is árulják.
Ugyanezt dícsérem a Temun is. Apró szerszámokat veszegetek. Nálunk általában nem lehet olyanokat kapni, vagy lejárod a lábad, mire összeszeded. (Nálunk a csavarboltban kérem a D-fejű csavart. - Nem tartunk, mert nem keresik. - Bakker, már tizedszer mentem be a boltba, már egy egész dobozzal egyedül elvittem volna!) Megkaphatod ugyanazt a kínai terméket néha nálunk is, csak ötszörös áron.
Szerintem jó ez így, csa olvasni kell tudni, meg élni az alkalommal.
Akkor ezt most súlyosan tisztázni kellene, mert amit a többiek eddig írtak, abból az derült ki, hogy az eMAG max. a karját tárja szét az ilyen esetekben.
Akkor mégse? És ha nem, akkor honnan az infó?
Science for fun...
Nem tudom, olvasni kéne az ÁSZF-et.
LOL
:)
Hozzászólásommal megpróbállak felsegíteni, mert úgy tűnik, továbbra is a félreértésből ácsolt félremagyarázás sámliján üldögélsz.
Ha 23 éven keresztül a fogyasztók faszával verte a csalánt, akkor joggal feltételezi, hogy a módszerei (megjegyzem: tapasztalaton alapuló módszerei, melyek némi alkalmazkodóképességről tanúskodnak) a következő 23 évben is használható lesz. Tehát a felvetésed továbbra is költemény.
23 év tapasztalatából.
Tudom: attól, hogy a hallucinációd részét képezi.
:)
Az eMAG egy piactér, az Amazonhoz hasonlóan.
Az előnye az, hogy sok szereplő megtalálható rajta, így tudsz válogatni. Valószínűleg ettől a nevenincs cégtől máshogy nem is rendelnél, mert nem találnál rá, míg az eMAG-on megtalálod a termékeit. Az eMAG nekik a felület, amin keresztül a vásárlók rájuk találhatnak.
Minden boltra találsz ilyen csoportot
Ezt sejtettem, de ha a saját tapasztalataim ezzel nincsenek fedésben, akkor nyugodtan rendelek.
Itt viszont még addig se jutottam el, hogy egyáltalán megértsem, mi a fene történik rendelés közben.
És itt ugye nem arról van szó, hogy valahonnan Kínából rendeltem valamit. Ez - elvileg - egy normális magyar cég, boltokkal, telefonszámmal.
És valahogy mégse...
Science for fun...
Nagyon nem mind1, hogy az emagtol vasarolsz, vagy kulso kereskedotol. Amit az emagtol vasarolsz, azt fogod tudni atvenni az emag sajat uzleteiben. Kb. ugyonolyan ez, mint az amazon, ott sem mind1, hogy amit veszel, azt az amazontol veszed-e, vagy egy kereskedotol.
Ha megérted h. az emag.hu nem egy hagyományos, csak az adott cég holmiját áruló webshop, hanem valójában 1 piactér, ahol az emag mint cég csak 1 árús a másik 100+ mellett, akkor már értőbben fogsz navigálni abban a zavarosban ami ott van.
Amióta rendesen van helyleg cég és nem csak távoli román/afrikai távkereskedők, azóta nekem rendben vannak.
Az oldal jól használható. A csomagautomaták jól működnek. A termékekkel nem volt komolyabb gondom.
Jól meg kell nézni ki a forgalmazó. Ha az emag, akkor nincs gond. Nagy arctalan cég, így ha bármi gond van, a kis ügyintéző nem fog kekeckedni egy garancia ügyben úgy mint egy noname kis bolt.
Amikor a forgalmazó másik cég, gondold meg, mert ott már lehet noname. sokszor külföldi cégek vannak a cső másik oldaláb. Szlovákok, románok, csehek, néha kínaiak is. Mérlegelni kell, megéri e. Van termék aminél tökmind1, mert nem romli el. Ha garira kell számítani, akkor jobb ha csak emag a forgalmazó.
Mindennek megvan az oka, nem kell ennyire akadékoskodni. A boltok bemutatótermek. Sok termék logisztikai központban van, külső raktáron. Az nem lesz ott a boltban. Valami oka biztos van annak is, hogy miért nem szállítják ki oda átvételre. Ilyen esetben egy easybox is bőven jó lehet, valszeg az is van tőled 1 vagy 2 köpésre.
De mik a mérlegelési szempontok? És ha nekem kell mérlegelni, akkor minek nekem eMAG? Az ember azt gondolná, hogy ők már mérlegeltek, mikor belistázták a terméket.
Ez nem így van?
Nyilván nem is az érdekel ebben a történetben, hogy mi lesz, ha elromlik egy szemüvegcsavar, de mielőtt nagyot rendelek egy új helyről, előbb tesztelem kicsiben.
Ez lett volna a tesztvásárlás.
Science for fun...
"De mik a mérlegelési szempontok?"
Pl vettem egy termosztátos csaptelepet a zuhanykabinra. Nem nagyon kell számítani arra, hogy elromlik. Nem számít, hogy külföldről jön.
Ha jól értettem egy kommentedből, akkor partnertől rendeltél volna és nem az emagtól mint forgalmazótól?
Valóban.
Egy francia és egy kínai cég lett volna a két "partner", csak nekem az adott pillanatban nem is volt világos, hogy az eMAG webboltján belül sikerült elhagynom az eMAG webboltját.
Science for fun...
Akkor te még újszülött vagy. Amikor még Román volt, már akkor is volt egy piactér része ami külső kereskedőket takar.
Most már akkor tudod, hogy mi a különbség. Ez ilyen világ, mindig tanulni kell.
Minden terméknél szerepel az eladó neve. Ugyanott egy kattintással meg lehet nézni a cég adatait. Mi a probléma?
:)
Ők nem mérlegelnek semmit, tele van szeméttel a marketplace, ahogy a többi is.
+sok
Az emag moslék üzleti modellje arra épül, hogy pénzért odaangednek BÁRKIT a webes piacterükre eladni BÁRMIT. Az hogy a külső cég mit árul itt, arra az emag-nak, mint piactér-szolgáltatónak semmi rálátása, ráhatása nincs, és gyorsan belátható az is, h. amúgy kb telibe is szarják. Az emag-ot egyes-egyedül annyi érdekli, h. a külső cég befizesse a sarcot neki a jelenlétért, minden mást az emag cég magasról leszar.
Ha te mint vásárló olyan cuccot akarsz megvenni, ahol az eladó nem konkrétan az emag, hanem BÁRKI más, automatikusan kikerülsz az emag cég védőszárnyai alól. Ezt nem túl elegánsan valahol elbujtatva le is írják:
a garancia, a szállítás és a vevőszolgálati ügyintézés folyamata MIND csak akkor igaz, HA konkrétan az emag cég adta el neked azt a cuccot, és nem a BÁRKI más.
Ha nem az emag cég volt a konkrét kereskedője a cuccnak, hanem a BÁRKI más, akkor az emag.hu oldal help-jeiben leírt dolgok MIND automatikusan érvényüket vesztik. Mert a BÁRKI más cég folyamatai lesznek mérvadók. Szállítási módok, reklamácíó és a többi minden is. Innentől az emag cég, mint csak piactér-szolgáltató kiszáll a vásárlási folyamatból, és minden reklamációt közted és a tényleges eladó cég között intézheted a segítségük nélkül.
Köszönöm!
Ha ez így tényleg igaz, akkor az eMAG az én normáim szerint is felejtős.
(A terméket egyébként még aznap megvettem a Conradtól. Azonnal, raktárról, kb. azonos áron.)
Science for fun...
Nekem az a tapasztalatom, hogy ha az eMAG vagy az üzleti partnere hibázik, akkor azért az eMAG valamilyen formában jótáll.
Rendeltem valamit, amiből a harmadik fél két darabot hirdetett egy csomagban. Én egyet kaptam. Írtam az eMAG ügyfélszolgálatnak. Elnézést kértek, felvették a kapcsolatot az eladóval, és nemsokára megjött a második termék is.
Volt, hogy mást kaptam az eladótól, mint amit rendeltem. Írtam az eMAGnak. Elnézést kértek, és egy olyan értékű vásárlási utalvánnyal kompenzálták a káromat, hogy belefért egy hasonló termék megvásárlása, kiszállítási díjjal együtt. (Lehet, hogy pénzt is kaphattam volna vissza, de nekem megfelelt az utalvány.) (Eredetileg a terméket sok más dologgal együtt rendeltem, így ingyenes volt a szállítás.) A tévesen kapott terméket megtarthattam.
Egyszer előfordult, hogy az eladó hosszú ideig nem szállította le a megrendelt terméket. Írtam az eMAGnak. Elnézést kértek, és visszakaptam a pénzt, plusz kaptam egy vásárlási utalványt.
Az eMAGtól vásárolt-, meghosszabbított garanciás TV a garanciaidő vége előtt nem sokkal elvesztette bizonyos funkcióit. Futár elvitte, javítani nem tudták, a vételárat visszakaptam.
Vettem egy TV-t az eMAGtól. Egy kardinális dologban szar volt. Futár vitte, és hozott másikat. Az nem csak ugyanolyan szar volt, hanem kicsit karcos is. Futár elvitte, és visszakaptam a pénzem. Az eMAG nem vádolt azzal, hogy én karcoltam össze.
Vettem egy TV-t az eMAGtól. Nem tetszett. Futár elvitte és visszakaptam a pénzem.
Vettem egy fúrógépet az eMAGtól. Nem tetszett. Futár elvitte és visszakaptam a pénzem.
Megjegyzem, bizonyos érték felett (és súly alatt?) a szállítás ingyenes (volt). Az említett TV-k és fúrógép (ebben a rendelésben mást is vettem) pont ebbe a kategóriába estek. Sosem kellett saját költségemen visszaküldenem semmit, ill. mint fent látható, harmadik fél teljesítését érintő probléma esetén az eMAG a szállítási költséget is kompenzálta.
Lehet, hogy egyszerűen csak szerencsés voltam.
(AliExpressen mostanában volt pár negatív tapasztalatom az olcsó termékekkel kapcsolatban (gyártási hiba, szállítás közbeni sérülés + gyártási hanyagság, hiányos terjedelem), de a pénzem mindig elsőre visszakaptam (az AliExpresstől), és a termékeket sosem kellett visszaküldenem. Csomagbontáskor régebben fényképeket készítettem, de most már videót csinálok, hogy adott esetben ne legyek ráutalva arra, hogy pl. az AliExpress elhiszi-e, hogy a megrendelt négy termékből csak egy volt a csomagban. Volt egy eset, amikor az eladóhoz fordultam a panaszommal, aki – feltehetően a boltja jó értékelése miatt – végül visszafizette volna a teljes vételárat, anélkül, hogy a terméket vissza kellett volna küldenem. Közben rájöttem, hogy tévedtem, így elnézést kértem a tévedésért, és mindenki boldogan ment tovább. Szóval vannak ott is ~normális kereskedők (és tévedő vásárlók).)
Kétlem, hogy az eMAG vagy az AliExpress hosszabb távon fenn tudott volna maradni, ha a vevők panaszaiba mindig páros lábbal szarna bele. Az előbbi 23 éve létezik, utóbbi pedig 14.
:)
Köszönöm, azért ez árnyalta kicsit a dolgot.
Science for fun...
Bezzeg amikor még Edigital volt. Lol. Mikró elromlott gariidőben. Edigital visszakérte futárral, javították, visszahozták. Fura volt, hogy szikrázik meg mint kiderült az ajtót se lehet rendesen becsukni. Szétcseszték az egészet, be volt nyomódva belül a rács az ajtón, össze volt k..va az egész. Visszaküldtem, hetekig ültek rajta és megállapították, hogy én rontottam el. Felbsztam magamat, megírtam, hogy nekem hulladékot ne küldjenek vissza és költsék gyógyszerre. Leszartam.
Eltelt még 1-2 hét, egyszercsak küldtek, talán valami értékelésről vagy fene tudja, szóval utánkövetést az ügyfélszolgálat munkájáról. Nah akkor egy csöppet elöntötte az agyamat. Annyit írtam vissza, hogy fogyvédelemhez fordulok. (nem fordultam volna, nem ért annyit).
Másnap jött a levél minden indoklás nélkül, hogy küldik vissza a lóvét.
Ehhez képest az emag egy tündibündi cég, maradjunk annyiban. Inkább vásárlok egy nagyon nagy cégtől 10-20e Ft-ért drágábban valamit, cserébe nem kérdezőskösnek ha gond van.
Bocs, nekem megint ez ugrott be: Vadász, vadász! Minerk veszel te tévét? :-D
Mert megkért rá a medve.
:)
Mostanában velem azt csinálják, hogy videozzam le a hibát (konkrétan nem.lehetett bekapcsolni), majd :
1) elutasitva
2) reklamalok
2. opció után 2 lehetőség:
1) visszaküldom a cuccot
2) 70%-at teritik
végül a 70%-ot valasztottam, eddig még nem küldtem vissza semmit, azt se tudom, mennyibe fájna.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
Valaki írta valamelyik topikban, hogy ő már többször élt az ingyenes visszaküldéssel. Tehát a dolog létezik és működik, de a folyamat részleteit saját tapasztalat útján, vagy bővebb utánajárással lehet megismerni. Nem néztem utána, de valószínűnek tartom, hogy pl. a YouTubeon már foglalkoztak a témával.
:)
Kb. 50-60 megrendelés során sosem volt gondom szerencsére (van amelyik megrendelés 10 tételes volt, eltérő eladóktól). Csak annyira ügyelek, hogy a beszállító kizárólag hazai legyen.
Vortex Rikers NC114-85EKLS
Rendszeresen szoktam emagon rendelni, soha semmi gondom nem volt velük.
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
Ez jól hangzik ugyan, de a fentiek alapján az a nagy kérdés, hogy magával az eMAG-gal nem volt gondod, vagy a "partnereivel".
Mert a mai nap nagy tanulsága számomra az, hogy ez az, ami nem mindegy.
Science for fun...
Úgy tudom már nem kell sokat aludni, hogy ne legyen kérdés. (!)Sajnos.
Vortex Rikers NC114-85EKLS
Ezt kifejtenéd?
Mert ebben a formában legfeljebb találgatni tudnám az értelmét.
Science for fun...
Sajnos nem tudom kifejteni, s az ilyen kérdéseknél szoktam megbánni h írtam (ez nem neked kritika, hanem nekem). Sok jót ne képzelj mögé, ha találgatsz szerintem kettőből betalál, ha a pletykákra hagyatkozva véleményezem.
Vortex Rikers NC114-85EKLS
Megkaparintotta ezt is a fidesz, v. mi?
Az ÁSZF (amit ugye elfogadnál vásárláskor) elején ott vannak a fogalmak, ebből elég tisztán látszik hogy nem csak az oldalt üzemeltető (eDigital/EMAG) aki a termékeit árulja, hanem az úgynevezett "marketplace partnerek").
Semmivel nem volt gondom. Mondok egy példát, rendeltem egy olcsó wifi repeatert az emagon keresztül, román cégtől. Másnap visszaküldtem, mert évek óta nem volt hozzá firmware frissítés, viszont legalább volt benne javítatlan biztonsági rés. Beraktam az automatába, visszament, egy héten belül a pénzt visszautalták.
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
Vadász, vadász - miért nem jó neked a Temu? Ott jól elmehetsz a Packeta átvevőpontra.
packetatol mentsen az ég. Én ha csak ott lehet átvenni, inkább nem rendelek.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
Háát. Mostanában a Packetra adta át a GLS-nek, Foxpostnak és Postának is. Nem bírják. De legtöbbször 3 kapualjnyira érkezik az átvervőpontra. Sőt, két napja egy könyvem is oda érkezett - simán, gyorsan.
A Packeta felvásárolta a FoxPostot, de a márkanév megmarad. Azaz ha ezentúl FoxPosthoz rendelsz, az valójában Packeta lesz a háttérben.
ahol mobilalkalmazas kell a csomagautomatahoz, az pusztuljon
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
Á, csak hülkyeséget írnak. Te meg egyszerűen verd be az automatának a kapott kódot!
Mindegyiken van billentyűzet?
:)
Éppen tegnapelőtt szívtam egy Packeta automatával, amire persze rá volt írva, hogy mit csináljak az appal.
A levél feladója: Temu. Na, ezért írtam be a kódot a Packeta billentyűivel - érvénytelen. Aztán felébredtem, mert a csomagszám íigy kezdődött: CLFOX
A levél vége: Üdvözlettel,a FOXPOST Csapata. A Foxpost az aláíráson kívül máshol nem szerepelt.
A hülyék kedvéért oda is írhatták volna, hogy a beltéri automatánk az kié, de így ki kelllett találni.
Tavasszal rendeltem egy méregdrága "neves" márkájú fülest tőlük, vagyis egy másik forgalmazótól, de az Emag-on. Mikor megérkezett jött a megdöbbenés, konkrétan egy gagyi kínai hamisítvány volt, de szerencsére volt olyan, hogy visszaküldés, csak annyit írtam indoknak, hogy hamis, futár másnap jött és felvette, ezért nem kellett külön semmit fizetni, 2-3 héten belül vissza is utalták az árát. Tehát konkrétan ha Emagtól vásárolsz nem hiszem, hogy nagy gond lehet, de külső forgalmazóktól ne tedd!
Fiúk!Lànyok!Egyéb!Kerülni azt ami amúgy is kóklernek hangzik(így jàrtam a Klarna-val).Rendelek dràgàbban,biztosan egy menő àruhàzból ,minimàl bukóval:Amazon.Stressz nincs.
Hogy jártál a Klarna-val?
az élet olyan, mint az ásás - mindig felbukkan néhány gyökér. Ásóval jól rájuk kell b@szni, és haladni tovább - amarillo
Tavaly Karácsony előtt besokalltak, nekem konkrétan a két ünnep között jött meg a novemberben leadott rendelés. Még szerencse, hogy nem ajándéknak szántam.
Akkor lehetséges, hogy ezért szorozta meg nekem is kb. kettővel a szállítási díjat menet közben.
Finoman jelezte, hogy ha akarok valamit még idén, akkor fizessek.
Kb. mint a magyar építőipar.
Science for fun...
Fentebb azt irtad, hogy 2 cegtol rendeltel, akkor az ketto szallitasi dij lesz, pont mintha ebayen, vagy amazonon vasarolnal ketto eltero cegtol.
Ezt rögtön értettem, a gond az volt, hogy ez a bizonyos két cégtől származó szállítási díj emelkedett meg random módon vásárlás közben.
Emlékezetből írom a számokat: az áru összértéke volt kb. 6000 Ft, a két szállítási díj együtt pontosan 1980 Ft. A kettő együtt kb. 8100 Ft-ra jött ki. Ez teljesen biztos, mert hosszan olvasgattam azon az oldalon.
Aztán mire kiderítettem, hogy miért nem vehetem át boltban, a teljes összeg már valahol 10500 Ft környékén járt úgy, hogy a kosár tartalmán nem módosítottam semmit.
Itt csak arra tudok tippelni, hogy pont akkor jelentkezhettem be, amikor a Black Friday miatt elkezdtek emelkedni a szállítási díjak és ezt simán érvényesítették rám is.
Science for fun...
Az ember emlékszik valahogy, de szerintem ilyen esetekben csak tényszerű dolgokkal érdemes foglalkozni. Azért mondom ezt, mert az eMAGnak nem érdeke, hogy a potenciális vásárló számára megmagyarázhatatlan módon hirtelen megnőjön a fizetendő összeg, és emiatt máshol történjen meg a vásárlás.
:)
Attól, hogy +-100 Ft-ot tévedek, az összegek stimmelnek, tehát az állításaimat veheted tényszerűnek.
Science for fun...
– Menet közben pár másodpercig világított a műszerfalon egy narancssárga lámpa.
– Melyik?
– Ööö... Hát... Az biztos, hogy a műszerfalon volt, és narancssárga.
Nyilván ez félig szar példa volt, mert autónál lehet hibatárolót olvasni, a buki–eMAG–eladó triónál meg nem.
:)
Nyilván nem vagyok tévedhetetlen, de azért vedd figyelembe, hogy itt az összeg jegyeinek száma is megváltozott, amit azért még a legszétszórtabb ember is nehezen hibáz el. (Engem meg mellesleg kimondottan jó memóriával áldott meg a sors.)
Science for fun...
Látom, tovább gyűrűzik az értési probléma.
Egy rossz szót nem szóltam az emlékezőtehetségedről, sem pedig a szavahihetőségedről.
Azt mondtam, hogy akkor és ott kellett volna kinyomoznod, hogy miért változott meg a szállítási költség. Helyette itt kombinálod az elképzelésid, miközben magad is elismered, hogy vásárlói oldalról nem igazán vagy tisztában az eMAG elméleti ill. gyakorlati működésével. Ennek mi értelme? Ha nem lennének elégedett vásárlók, az eMAG csődbe ment volna. Problémák a legtöbb internetes bolt kapcsán felmerülnek, de pl. még a párkapcsolatban sem ritkák.
A nyitóban tapasztalatok leírását kérted. Ez tök jó. De nem igazán értem, hogy miért kell egyetlen saját élményed és hallomások alapján mindenféléket kikombinálni.
:)
OFF:
Nálam (meg még másoknál is) pont ilyen par volt Dacia-nál. A másodperc tized részéig égett a hibalámpa vagyis csak felvillant, mikor a kocsi megtorpant és más gondot is produkált. Természetesen hibakód nem volt letárolva soha. Az csak dísznek van.
Eltelt pár hónapig és pár szoftverfrissítésig mire a Renault kijavította a hibát. Szóval a hibatárolás csak opcionális sajnos náluk :)
Most is volt egy újabb gond egy újabb kocsinál, végül mázli volt, hogy egyszer pont a márszakszervizben produkálta, ki is lett olvasva mi a gond, csak nem értették, hogy miért. Kidebugoltam nekik, le is írtam. Erre több hónap múlva azt írja a csávó a kereskedésből, hogy ötlet sincs a jelenségre... wtf? Leírtam pontosan hogy lehet reprodukálni a hibát... lúzerek...
Egy ~modern autó és az eMAG egyaránt összetett rendszernek tekinthető. Mindkettőben fontos szerepet kap az IT, szóval hibalehetőségekkel extrán meg van áldva...
:)
Rossz tapasztalatom nincs se emag se piacteres eladóval, de gyakorlatilag csak akkor rendelek onnan (elektronikai termékek), ha tényleg máshol nem található meg, mert a legtöbb esetben drága és csak akciót, kupont vagy esetleg bontott dobozos alkalmakat érdemes kihasználni ott. A szlovák, cseh, román piacteres boltok mondjuk már lefednek szinte mindenféle árukategóriát, de pl az ebay is mindig jobb szinte (árban). Egyébként is rászoktam hogy az árukeresőn keresem először a cuccokat.
Hol tudsz tartós elektronikai cikkek mellé hasonló tartalommal és hasonló áron kiterjesztett garanciát venni? Amikor legutoljára nézegettem (tavaly, telefon és TV kapcsán a 200 ezer forint alatti szegmensben), az eMAGnál találtam a legjobb ajánlatokat.
:)
https://m.facebook.com/groups/emag.karosultak/?locale=hu_HU