eMAG talány

Életemben nem vásároltam még náluk, viszont az Extreme Digitallal amíg létezett, kimondottan elégedett voltam, így gondoltam, adok egy esélyt az utódnak.

Találtam náluk szemüvegjavító csavarkészletet, gondoltam átveszem személyesen a Mammutban, itt van egy köpésre.

De nem lehet.

A listából ki se lehet választani boltot, a segítségül felugró MI-nek értelmes kérdést nem lehet feltenni, csak egy menüből lehet választani. Itt annyit tudtam meg, hogy a bolti átvétel akkor lehetséges, ha "a termék ennek megfelel". Ha egy elefántot rendeltem volna, érteném a dolgot, de hogy mitől nem felel meg egy tenyérnyi csavarkészlet, az nem derült ki.

Aztán navigálást közben egyszer csak feltűnt, hogy a szállítási költség kb. megduplázódott. Csak úgy, magától. :-)

Semmit nem állítottam se át, se be, csak kerestem a fenti infót.

Ennek az oka megint nem, de az kiderült, hogy a helynek népes rajongói tábora van a Facebookon "eMAG Károsultak Csoportja" néven.

Ezek után érdekelne, kinek milyen tapasztalatai vannak a hellyel kapcsolatban, különösen így a Black Friday járvány kitörésének előestéjén. 

Hozzászólások

A terméknél ki van megjelölve, mint forgalmazó?

Esetleg a kiszállító?

Ahogy látom, van ahol a forgalmazó mellett az eMAG a kiszállító, de van ahol ez nem szerepel.

Két készletet akartam rendelni, a forgalmazó két idegen cég, és valóban írt valami olyant egy helyen, hogy ezért két csomagot fogok kapni.

Csak ugye én egyet se akartam kapni, hanem odamentem volna érte (értük) a boltba.

Na, pont ez az: az eMAG nem egy céges webshop (nem az Extreme Digital utódja), hanem egy e-bay-hez, meg Aliexpress-hez hasonló közvetítő oldal. Amit rendelni akarsz, azt nem az Extreme Digital utódja forgalmazza, így "természetesen" köze nincs annak üzleteihez. A legtöbb forgalmazó általában valami random, nevenincs román, vagy szlovák cég.

"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"

Ez még nem teljesen van így.

Aminél a forgalmazónál az eMAG van feltüntetve, ott még a saját raktárból szolgálnak ki. Keresésnél lehet ezeket állítani, kitől mutasson csak termékeket.

Ahol a forgalmazó nem az eMAG, az úgynevezett marketplace-es partner (https://marketplace-leads.emag.hu/), ez már inkább olyan ebay szagú.

Minden boltra találsz ilyen csoportot

Ezt sejtettem, de ha a saját tapasztalataim ezzel nincsenek fedésben, akkor nyugodtan rendelek.

Itt viszont még addig se jutottam el, hogy egyáltalán megértsem, mi a fene történik rendelés közben.

És itt ugye nem arról van szó, hogy valahonnan Kínából rendeltem valamit. Ez - elvileg - egy normális magyar cég, boltokkal, telefonszámmal.

És valahogy mégse...

Szerkesztve: 2024. 11. 22., p – 13:48

Amióta rendesen van helyleg cég és nem csak távoli román/afrikai távkereskedők, azóta nekem rendben vannak.

Az oldal jól használható. A csomagautomaták jól működnek. A termékekkel nem volt komolyabb gondom.

Jól meg kell nézni ki a forgalmazó. Ha az emag, akkor nincs gond. Nagy arctalan cég, így ha bármi gond van, a kis ügyintéző nem fog kekeckedni egy garancia ügyben úgy mint egy noname kis bolt.

Amikor a forgalmazó másik cég, gondold meg, mert ott már lehet noname. sokszor külföldi cégek vannak a cső másik oldaláb. Szlovákok, románok, csehek, néha kínaiak is. Mérlegelni kell, megéri e. Van termék aminél tökmind1, mert nem romli el. Ha garira kell számítani, akkor jobb ha csak emag a forgalmazó.

 

Mindennek megvan az oka, nem kell ennyire akadékoskodni. A boltok bemutatótermek. Sok termék logisztikai központban van, külső raktáron. Az nem lesz ott a boltban. Valami oka biztos van annak is, hogy miért nem szállítják ki oda átvételre. Ilyen esetben egy easybox is bőven jó lehet, valszeg az is van tőled 1 vagy 2 köpésre.

Mérlegelni kell, megéri e. 

De mik a mérlegelési szempontok? És ha nekem kell mérlegelni, akkor minek nekem eMAG? Az ember azt gondolná, hogy ők már mérlegeltek, mikor belistázták a terméket.

Ez nem így van?

Mindennek megvan az oka, nem kell ennyire akadékoskodni.

Nyilván nem is az érdekel ebben a történetben, hogy mi lesz, ha elromlik egy szemüvegcsavar, de mielőtt nagyot rendelek egy új helyről, előbb tesztelem kicsiben.

Ez lett volna a tesztvásárlás.

"De mik a mérlegelési szempontok?"

Pl vettem egy termosztátos csaptelepet a zuhanykabinra. Nem nagyon kell számítani arra, hogy elromlik. Nem számít, hogy külföldről jön.

 

Ha jól értettem egy kommentedből, akkor partnertől rendeltél volna és nem az emagtól mint forgalmazótól?

+sok

Az emag moslék üzleti modellje arra épül, hogy pénzért odaangednek BÁRKIT a webes piacterükre eladni BÁRMIT. Az hogy a külső cég mit árul itt, arra az emag-nak, mint piactér-szolgáltatónak semmi rálátása, ráhatása nincs, és gyorsan belátható az is, h. amúgy kb telibe is szarják. Az emag-ot egyes-egyedül annyi érdekli, h. a külső cég befizesse a sarcot neki a jelenlétért, minden mást az emag cég magasról leszar.

Ha te mint vásárló olyan cuccot akarsz megvenni, ahol az eladó nem konkrétan az emag, hanem BÁRKI más, automatikusan kikerülsz az emag cég védőszárnyai alól. Ezt nem túl elegánsan valahol elbujtatva le is írják:

a garancia, a szállítás és a vevőszolgálati ügyintézés folyamata MIND csak akkor igaz, HA  konkrétan az emag cég adta el neked azt a cuccot, és nem a BÁRKI más.

Ha nem az emag cég volt a konkrét kereskedője a cuccnak, hanem a BÁRKI más, akkor az emag.hu oldal help-jeiben leírt dolgok MIND  automatikusan érvényüket vesztik. Mert a BÁRKI más cég folyamatai lesznek mérvadók. Szállítási módok, reklamácíó és a többi minden is. Innentől az emag cég, mint csak  piactér-szolgáltató kiszáll a vásárlási folyamatból, és minden reklamációt közted és a tényleges eladó cég között intézheted a segítségük nélkül.

Szerkesztve: 2024. 11. 22., p – 15:21

Kb. 50-60 megrendelés során sosem volt gondom szerencsére (van amelyik megrendelés 10 tételes volt, eltérő eladóktól). Csak annyira ügyelek, hogy a beszállító kizárólag hazai legyen.

Vortex Rikers NC114-85EKLS

Rendszeresen szoktam emagon rendelni, soha semmi gondom nem volt velük.

"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Az ÁSZF (amit ugye elfogadnál vásárláskor) elején ott vannak a fogalmak, ebből elég tisztán látszik hogy nem csak az oldalt üzemeltető (eDigital/EMAG) aki a termékeit árulja, hanem az úgynevezett "marketplace partnerek").

eMAG jelenti az eMAG Magyarország Kft. magyar gazdasági társaságot (székhely: 1097 Budapest, Könyves Kálmán krt. 34.; cégjegyzékszám:01-09-727285, adószám: 13282156-2-44);

eMAG Marketplace: az emag.hu oldalon található felület, amely az eMAG-on kívül az emag.hu-n forgalmazóként jelenlevő vállalkozások termékeit és szolgáltatásait jeleníti meg;

Eladó: az eMAG vagy eMAG Marketplace-n forgalmazóként feltüntetett egyéb vállalkozás (eMAG Marketplace partner), amely az emag.hu-n termékeket és/vagy szolgáltatásokat eladásra kínál;

Semmivel nem volt gondom. Mondok egy példát, rendeltem egy olcsó wifi repeatert az emagon keresztül, román cégtől. Másnap visszaküldtem, mert évek óta nem volt hozzá firmware frissítés, viszont legalább volt benne javítatlan biztonsági rés. Beraktam az automatába, visszament, egy héten belül a pénzt visszautalták.

"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Vadász, vadász - miért nem jó neked a Temu? Ott jól elmehetsz a Packeta átvevőpontra.

Tavasszal rendeltem egy méregdrága "neves" márkájú fülest tőlük, vagyis egy másik forgalmazótól, de az Emag-on. Mikor megérkezett jött a megdöbbenés, konkrétan egy gagyi kínai hamisítvány volt, de szerencsére volt olyan, hogy visszaküldés, csak annyit írtam indoknak, hogy hamis, futár másnap jött és felvette, ezért nem kellett külön semmit fizetni, 2-3 héten belül vissza is utalták az árát. Tehát konkrétan ha Emagtól vásárolsz nem hiszem, hogy nagy gond lehet, de külső forgalmazóktól ne tedd!

Fiúk!Lànyok!Egyéb!Kerülni azt ami amúgy is kóklernek hangzik(így jàrtam a Klarna-val).Rendelek dràgàbban,biztosan egy menő àruhàzból ,minimàl bukóval:Amazon.Stressz nincs.

Tavaly Karácsony előtt besokalltak, nekem konkrétan a két ünnep között jött meg a novemberben leadott rendelés. Még szerencse, hogy nem ajándéknak szántam.

Ezt rögtön értettem, a gond az volt, hogy ez a bizonyos két cégtől származó szállítási díj emelkedett meg random módon vásárlás közben.

Emlékezetből írom a számokat: az áru összértéke volt kb. 6000 Ft, a két szállítási díj együtt pontosan 1980 Ft. A kettő együtt kb. 8100 Ft-ra jött ki. Ez teljesen biztos, mert hosszan olvasgattam azon az oldalon.

Aztán mire kiderítettem, hogy miért nem vehetem át boltban, a teljes összeg már valahol 10500 Ft környékén járt úgy, hogy a kosár tartalmán nem módosítottam semmit.

Itt csak arra tudok tippelni, hogy pont akkor jelentkezhettem be, amikor a Black Friday miatt elkezdtek emelkedni a szállítási díjak és ezt simán érvényesítették rám is.