MÁV applikáció kérdések

Érdeklődni szeretnék, hogy hogyan viszonyul egymáshoz a play áruházból letölthető máv alkalmazás és a webes felület (ami most áll, mint ló a jégen). Tehát, ha mondjuk a weben regisztrálok, az érvényes a mobilon is? A mobilon vásárolt jegyek megjelennek a webes felületen is és fordítva is?

Köszönöm a válaszokat!

Hozzászólások

Részlet az alkalmazás felhasználási feltételeiből:

Sikeres fizetés után a vásárlás során kijelzett átvételi módnak megfelelően a megvásárolt Díjtermék:

  • a visszaigazoló e-mailben pdf formátumban megküldésre kerül, egyúttal a webes vásárlási felületről letölthetővé válik
  • adatai az applikációban megjelennek és ott letölthetővé válnak
  • a megvásárolt nérlet az új típusú személyi igazolványhoz (eSZIG) hozzárendelődik, vagy a virtuális bérletigazolványban megjelenik

A válasz tehát szerintem: igen.

A mobil-web irányt nem tudom, a másik irányban viszont tapasztalatom is van, mert vettem már a webes felületen jegyet, és természetesen a vonaton a mobilt használtam.

Sőt, ha van két mobil eszközöd, az egyiken vett bérlet megjelenik a másikon is. Feltéve, hogy felraktad mindkettőre, és azonos fiókkal regisztráltál :-)

Köszönöm mindenkinek. Nővéremnek kellett a segítség és tökéletesen működik weben és mobilon is. Jó, mondjuk nem tökéletes, mert a fizetési módnál a Simple bejelentkezés Google fiókkal következetesen befagyott, így bankkártyát kellett rögzíteni. De amúgy jól működik.

“The basic tool for the manipulation of reality is the manipulation of words. If you can control the meaning of words, you can control the people who must use them.”

― Philip K. Dick

Azt hozzátrnném, hogy app-ból pl nem lehet menetjegy mellé ülőhelyet venni.
Engem már annyiszor szivatott meg a késés miatt bukott helyjegy, hogy nem vagyok hajlnadó előre megvenni.
És kalleren múlik, hogy elfogadje-e!
Utolsó ilyen beszélgtésem.
Ez erre nem érvényes.
Igen mert késett, az elöző vonatom.
Újra meg kéne venni.
Már megvettem, de maguk miatt, nem tudtam használni.
A jegypénztárba át kellett volna iratni.
Akkor bukom ezt a vonatot is. És ha ez az utolsó?
Mindig van másik vonat, ha mást nem másnap reggel.
 

Bírom az ilyet: a szolgáltató betű szerint jár el, amikor fizetni kell, de a szolgáltatás teljesítésekor nem akkora az ügybuzgalom. Ez a menj holnap reggel is csak azért van, mert az állam a - meglehetősen rossz - gazda. Ha légitársaság lenne (Londonba olcsóbb a jegy, mint Debrecenbe, hello), akkor fizethetne, mint a katonatiszt. A MÁV-nak is csak addig nagy az arca, amíg kb. semmit nem kell fizetniük és azt is csak adminisztratív szivatás árán, nagy sokára. Ha másnapi vonatnál/sokat késő vonatnál fizetni kéne nekik a szállodát, a kaját és a kártérítést (ahogy simán illene), lehet motiváltabbak lennének a probléma megoldásában.

Én bizony megértem a kollégát: jegy és helyjegy ki van fizetve, innentől a MÁV problémája. Nem járkálok helyettük a pénztárba, csak észreveszik, ha hiányzik egy komplett vonat. Iszonyat bosszantó ez a hozzáállás, ne a farok csóválja már a kutyát.

hat pedig igaza van.

Ha nem késik egy percet se, akkor igen, igaza lenne. De késik és nem évente egy-két alkalommal, hanem szó szerint rendszerszinten vannak késések, szóval legyen már erre megoldásuk, hogy

a, az alkalmazásban át lehessen foglalni egy megvett helyjegyet, ha a késés miatt nem tudsz arra a vonatra felszállni-átszállni, amire kellene

b, a kaller át tudja foglalni a helyjegyet, vagy legyen mérlegelési lehetősége, hogy nem büntet meg.

A zasszony például ma is bukta a RailJet helyjegyet Budapest-Győr között, mert a székesfehérvári vonal szokás szerint összeomlott, nem tudott átszállni, mert egyszerűen nem ért be oda a zónázó, pedig papír szerint 14 perce van átszállni, de a MÁV ezt nem tudta megugrani. Ilyenkor az van, hogy bukta az előző nap olcsóbban megvett helyjegyet és ott helyben kell vennie drágábban egy másikat, ha van rá hely... ha nincs már hely a következőre, akkor várhatja azt, amire van hely. Same in visszafelé. Ha ilyen szökőévente egyszer lenne, akkor az ember azt mondja, hogy jó, megtörtént, de ez minden hónapban többször előforduló eset.

szolni kell a kallernak, es a masik vonat megvar. #worksforme \o/

minden masra meg ott a mav uzletszabalyzata. ha nem jo, tessek szolni a valasztott kepviselonek es talan meg tudja valtoztatni a mav szabalyokat! :)

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

szolni kell a kallernak, es a masik vonat megvar. #worksforme \o/

Nyilván ott fog állni a müncheni RailJet, hogy már a kelenföldi megállóban szedje össze a szokásos fél órás késését. Te gyakran vagy ennyire hülye vagy ezekre az alkalmakra tartogatod? :D

minden masra meg ott a mav uzletszabalyzata.

Abban benne van, hogy tartják a menetrendet, de azt a részt rendszeresen leszarják.

ha nem jo, tessek szolni a valasztott kepviselonek es talan meg tudja valtoztatni a mav szabalyokat! :)

Én szóltam, leszarta. Mondjuk mit is várhatnék, hát Fideszes, a harács fontosabb, meg az, hogy hat polgármester és egy országgyűlési képviselő adjon át 200 méter járdát...

Ha egyáltalán megtalálod a kalauzt, és szólsz neki, akkor sem biztos, hogy a másik vonat meg fog várni. Ez jellemzően - a késés mértékén túl - attól is függ, hogy milyen szintű a két vonat, egy vicinálisra nem fog várni az IC, főleg, ha annak is csatlakozása van egy másik vonathoz valahol messze.

Idén nyáron bringatúránk volt Szarvasra, két ismerős vonattal vitte a kerékpárt Mezőtúrig, kerékpáros helyjegy oda és vissza is megvolt, a jelölt kerékpárszállító kocsi ezzel szemben nem. Itt is elég lett volna szólni a kalauznak, és mint Harry Potter, int egyet a varázspálcájával, és huss, van vonat?

Hazafelé, mivel dög meleg volt, és nem birtam végigtekerni az utat, Cegléden vonatra szálltunk. A MÁV appban meg tudtam venni a kerékpárjegyeket egy adott vonatra (nem helyjegy, csak sima jegy), nos az a vonat valahogy nem ment, az állomáson be se mondták. Elvileg a MÁV appban még ha nem is helyjegy, akkor is a megadott vonatra adnak jegyet. Végül felszálltunk egy vonatra, nem volt probléma belőle, de akkor is...

eleg gyakran utazom vonattal a fehervari vonalon, igy joparszor hallottam hogy a kaller telefonal, majd megnyugtatja az utast hogy "igen az atszallassal nemlesz gond, a masik vonat megvarja ez". igen, IC-rol egy masik IC-re. es regen nekem is volt hasonlo storym.

de nyilvan ti mindent jobban tudtok! \o/

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

"igen az atszallassal nemlesz gond, a masik vonat megvarja ez"

Igen, ez tipikusan a martonvásári :48-as zónázó, ami megvárja a :44-es gyorsítottat, ha az "csak" 15 percet késik, egyébként nem várja meg.

igen, IC-rol egy masik IC-re. es regen nekem is volt hasonlo storym.

Melyik IC várta meg a másik IC-t a székesfehérvári vonalon, mesélj.

de nyilvan ti mindent jobban tudtok! \o/

Mondj pár konkrétumot, nekem megvan ~5 évre visszamenőleg a teljes MÁV adathalmaz arról percenkénti bontásban, hogy melyik vonat mikor hol volt és mennyit késett. Szívesen megnézem ezt a konkrétumot, hogy egy IC-t beváratott egy kaller egy másik IC-ről.

Mennyi konkrétum... mondjuk, ja, mégis mit vártam egy anekdotától. :D

Arrafelé jár négy IC: a Bakony IC (Szombathely-Dél); Citadella, Göcsej (Zalaegerszeg-Déli); Balaton (Keszthely-Déli); Tópart (Nagykanizsa-Déli). A Bakony IC-ről Székesfehérvár felé bármelyik másik székesfehérvári IC-re átszállni menetrend szerint egyik irányban csak ~20 perc várakozással lehet, másik irányban meg ~80 perc várakozással, tehát már onnan indulunk, hogy a Bakony IC 20-80 percet késett, ha bármelyik IC-t ez miatt váratják az anekdotád szerint. Na, én most megnéztem az utolsó két hetet, egyszer sem váratták meg a Bakony IC miatt a többi IC-t, olyan viszont van, mint ma is, hogy a Bakony IC 11:12 helyett 11:40-re várható Székesfehérvárra (még nincs ott), a Tópart IC meg már most 11:44-re várható 11:37 helyett, erre mondhat olyat a kaller, hogy át tud szállni, de ez nem az átszálló utas miatt lesz, hanem mert épp mind a kettő már rég késésben van...

A MÁV üzemszerűen nem várat össze két vonatot, csak pályahasználati okokból (lásd :48-as martonvásári Z30 és :44-es székesfehérvári G43), mert úgy sem tudják egymást megelőzni.

nem nagyon hat meg hogy te anekdotanak tartod vagy sem. \o/

de ha kesik a vonaton en tuti szolok a kallernak, hogy "haho bajvan, csinaljon valamit!", nem csak hoborgok egy forumon.

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

nem nagyon hat meg hogy te anekdotanak tartod vagy sem. \o/

Hát, a menetrend, a MÁV szabályzat és az adatok alapján is legjobb esetben egy anekdota, de kezd átcsapni abba, hogy direkt hazudtál... :D

de ha kesik a vonaton en tuti szolok a kallernak, hogy "haho bajvan, csinaljon valamit!", nem csak hoborgok egy forumon.

Á, tehát most már nem csak hallottad, hogy többször is letárgyalták, hanem szóltál is? Alakul. Amúgy az megvan, hogy a székesfehérvári vonalon több vonatnál nincs már kaller se, mert KN közlekedés van? Ott kinek szólsz? :D

Szóval innen nézve ott tartunk, hogy a fingóversenyen beszartál, de azért úgy teszel, mintha a bokádnál az a barna folt csak egy nagy fing lenne. Mondjuk Lázár is pont így csinál.

nem tudok mit csinalni ha nem tudsz olvasni:

regen nekem is volt hasonlo storym

de ezutan is igy fogok tenni, ha bajom lesz a csatlakozassal. najo a railjeten nem! :D

nyilvan hazudok! :DD

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Lehet, hogy neked jobbak a személyes tapasztalataid, de az egyáltalán nem reális, hogy a RailJet bármire várni fog.  Gyakorló MÁV utasként (leggyakrabban a 80-as és a 20-as vonalon utazom, de szoktam a 70, 71 és 2-es vonalokon is havonta néhányszor) azt látom, hogy az elmúlt 10 évben növekedtek a késések és újabban elővárosi forgalomban két naponta előfordul, hogy teljesen kimarad egy vonat.  Amikor időre mentem volna a kórházba, nem volt annyira vicces.  A választott képviselő résszel meg bizonyára trollkodtál, de ha nem, meséld el, hogy te mit tudtál a mai képviseleti demokrációban ilyen módon elérni.

Nyáron mentem Budapestről Bécsig magyar vonattal, ahol 15 percet várt ránk a Bécs-München RailJet (itthon már 25 perc késést szedett össze a határig, utána ennek majdnem a felét ledolgozta odakint). Még arra is figyeltek a forgalomszervezésnél, hogy 2 egymás melletti vágányra (közös peronra) érkezzen a vonat és csak át kelljen sétálni.

#workedforme

Aláírás _Franko_ miatt törölve. 
RIP Jákub.
neut @

Nem 100-ból 1 vonat nem vár, hanem alapvetően 100-ból 100 vonat nem vár. Az IC-t is csak azért várja be ugyanazon a pályán a személyvonat, mert az IC amúgy sem tudná megelőzni, nem azért, mert a MÁV ennyire jófej.

Kicsit lapozgasd: https://mav-stat.info/

legyen igy! sirjatok tovabb, az mindig segitett! :DDD

Majd az mennyire segíteni fog, hogy nem lesz kaller a vonatodon, akinek sírni tudsz... :D

BTW: akkor az a baseline, hogy kurva sok késés van, már csak azon megy a vita, hogy mennyire tudja ezt lekezelni a MÁV? :D

Példa, hogy más országban, hogyan kezelik a problémákat.

  • Csatlakozó (Nem RJ, IC, EC jellegű) vonat egy bizonyos késés felett nem vár. (Gondolom ilyenkor jegy adott szakaszra visszajár.)
  • RJ, IC, EC egyéb nemzetközi jellegű vonatok sose várnak csatlakozásra, mert felborítják a teljes országos menetrendet.
  • Kimaradás esetén új helyjegyet kell váltani (max. 2 órával indulás előtt lehetséges csak) és a kimaradt vonatra váltott helyjegy ára visszajár.
  • Lekésett csatlakozásról nincs tapasztalatom, de az utolsó eset állhat fent, de ez csak feltételezés.

A MÁV mostanában ezt a híradások alapján nem tudja, akarja kezelni. Illetve van egy kötelező helyjegy váltás, ami kimaradt járat esetén lehetetlen automatikusan átfoglalni, mert 2x annyi hely ritkán van a vonaton. Ilyenkor illene értesíteni a kalauzt, hogy ezek az utasok felszállhatnak az adott vonatra szóló helyjegy nélkül, de be kell mutatniuk a kimaradt vonatra szóló helyjegyet is. Ez kicsit nyakatekert, de nem töri meg a szabályzatot és viszonylag egyszerűen kezelhető. A pénztárban és az online vett helyjegyeket vissza kellene téríteni.

Nagyobb probléma a vasút állapota. A pálya, a szerelvények, a biztosító berendezések stb. Erről a kormányok tehetnek, mert ők adják a pénzt és nekik is kéne rácsapni az asztalra, hogy a vezetők miért járnak céges autóval vagy miért osztogatnak minden évben jutalmat egy veszteséges, és csőd szélén álló cégnél. Főleg kérdés, hogy miből... Ennél jobban ebbe az irányba nem mennék bele, mert ez politikai kérdés és főleg nem tartozik az eredeti kérdéshez.

Jogos , de az elvárásom is, hogy az appban lehessen atfoglalni, akár úgyis, hogy önként felajánlja késés esetén!