Leégett a villamosmérnök autója - avagy hogyan manipulál a bulvármédia...

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2024/10/29/szenne-egett-egy-villamosm…

A cikkben szereplő autó természetesen nem villanyautó, de Átlag Jánosnak, aki csak a címeket futja át, holnapra már csak annyi emléke marad, hogy azok a rohadt villanyautók folyton kigyulladnak.

 

Bár ez némiképp offtopic, de aki tisztában szeretne lenni az arányokkal, a tényleges darabszámokkal, annak érdemes ezt is elolvasnia: https://villanyautosok.hu/2024/01/23/tavaly-ket-villanyauto-is-kiegett-…

Aki szerint a cikk TLDR, annak a lényeg:

"...míg 2023-ban a hagyományos, illetve nem-tölthető hibridekből álló flotta 0,017 százaléka gyulladt ki, addig a villanyautóknak mindössze 0,004 százaléka, a konnektoros hibrideknek pedig 0,008 százaléka vált a tűz martalékává."

Hozzászólások

Ezen én is felkaptam a fejem. Villamosmérnők, és mégis le tud égni az autója? Asszem Lambót sem veszek, ha ez így megy.

Szerkesztve: 2024. 10. 29., k – 20:36

Leégett a villamosmérnök autója - avagy hogyan manipulál a bulvármédia...

ftfy

A mainstream, fősodratú média még nagyobbakat is hazudik ennél.

Annyira durván hazudnak, hogy Jeff Bezosnak, a főninek kellett leszólnia már nekik, hogy "hallóóó, hát ekkora hazugságokat már senki se vesz be a buborékotokon kívül. A való világ csak röhög rajtatok"...

https://www.washingtonpost.com/opinions/2024/10/28/jeff-bezos-washingto… 

Ezt, hogyan sikerült ebből kiolvasnod?

 

Lack of credibility isn’t unique to The Post. Our brethren newspapers have the same issue. And it’s a problem not only for media, but also for the nation. Many people are turning to off-the-cuff podcasts, inaccurate social media posts and other unverified news sources, which can quickly spread misinformation and deepen divisions. The Washington Post and the New York Times win prizes, but increasingly we talk only to a certain elite. More and more, we talk to ourselves. (It wasn’t always this way — in the 1990s we achieved 80 percent household penetration in the D.C. metro area.)

Nem értem a problémát, miért ne éghetne le az autója valakinek, aki szakmája szerint nem ért az autókhoz? Csávókám a villamosokhoz ért, abból diplomázott, nem az autókból. :-)

Azért illene arról is értekezni, hogy milyen idősek azok az autók amik leégnek, meg hogy mekkora kárt okoz egy ilyen tűzeset.

Mint ahogy az sem szerepel a statisztikákban (pedig tovább szépítené), hogy a leégett (részben) elektromos autók közül mekkora hányadnál volt egyáltalán érintett az akkumlátor/elektromos hajtásrendszer (sőt, hány esetben okozta valóban az a tüzet) és hány esetben "csak" egy sima járműtűzről beszélünk, ahol pl. az akku esetleg egyáltalán nem is sérült.

"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"