17 éve jelent meg a Half-Life 2 EP2

Címkék

Hozzászólások

Ezt a cikket inkább 20 éve írtad, az eredeti half life 2-ről. Ami 2004-ben jelent meg. Azután jött ki a half life 2 episode 1, majd 2007-ben (amiről a mostani 17 éves évforduló szól) az meg a half life 2 episode 2 (igen, a valve is kèpes volt ilyen hülye megkavarós címeket kitalálni).

Jó szemed van, én nem vettem észre, hogy a 17 év nem stimmel. Ja, volt egy csomó kiadása a HL2-nek, nem csak EP1, EP2, de Lost Coast, Black Mesa, stb.. Sőt, már az eredeti, 2004-es HL2 is kapott kb. évenként feature frissítést a Source motorjába, meg 1-2 textúrát lecseréltek, kisebb bugokat javítottak, így egy kicsit a hardverigénye is nőtt, de nem annyira durván, 10-15% fps-sel fut lassabban egy gyengébb gépen, nem gyengén amúgy is sok száz fps-sel futkorászik. Max. ez csak retró hardveren érvágás, de oda meg eredeti dobozos HL2-őt szoktak feltenni a retrósok.

The world runs on Excel spreadsheets. (Dylan Beattie)

pár hónapja kapott egy egész jó magyar szinkront is: https://pinksunsetstudio.hu/downloads/Half_Life_2.html

a 10 éves fiam nemrég kezdte el emiatt, épp Ravenholmban van, pedig mondtam neki, hogy nem járunk oda :)

Én TUDOM, hogy igazam van. És ha nincs is, akkor is NEKEM van igazam, mert én vagyok az Admin. Ennyi!

Mai napig jó játék, anno kinyomtam párszor mindenféle fokozaton, azóta is belekezdek néhány évente, de bevallom, hogy a vége felé mindig beleunok, és sose vittem végig azóta, az utóbbi 10 évben legalábbis. Ebben az is közre játszott, hogy Linux alatt natívan támogatott, jól fut, de sajnos még mindig csak 32 bites, viszont a hardverigénye se nagy, szutyok integrált GPU-n is elmegy. Jelenleg is végigjátszás alatt van, még év elején eljutottam a Ravenholm utáni csatornás pályáig, amelyiken ilyen párnázott járművel kell menni, de nem fejeztem be, ott vár félbeszakítva.

A 2004-es év elég erős volt játékokból, akkor jelent meg a kedvencem, a Far Cry 1, de mindjárt követte a HL2+CS:S, a Doom 3, konzolon GTA:SA (PC-re csak 2005-ben jött ki, de az is elég erős év volt játékokból), és ugyan nekem nem kedvenceim, de közkedvelt játékok még 2004-ből a Fable, Sid Meyers Pirates, NFS Underground 2, WoW, Sims 2, Halo 2, Battlefield: Vietnam, Tom Clancy's Splinter Cell: Pandora, The Chronicles of Riddick, konzolra még a Metal Gear Solid 3, Red Dead Revolver. Fan körökben kult játék még a Driv3r, de az szerintem nagyon gagyi, amiért kár, mert a hangulata nem lenne rossz, a potenciál benne van, de nagyon befejezetlen, összecsapott.

The world runs on Excel spreadsheets. (Dylan Beattie)

A Black Mesa ellenben nem semmi ahova eljutott, grafikában elsősorban, de játékélményben is. Igaz,  kellett hozzá 10+ év. De ahogy a 2019/2020 (2018 őszén már volt public béta)-ben megjelent utolsó Xen epizód kinéz, az még ma is besza-behu.

Mellékesen az original HL2-höz képest jött ki később steam-en updateltebb változata, annak a gépigénye úgy rémlik már magasabb lett, vannak róla összehasonlító videók jutubon.

Nem tudom mikori, de ehhez még hozzácsapnám a Stalker-t, a Diablo II: LoD, nekem az uccsó igazi Warcraft a Warcraft III The Frozen Throne. Az örök klasszikus a sajnos nem az eredeti terveknek megfelelően elkészült Deus Ex. Thief széria... Egyébként a Splinter Cellt is nagyon szerettem, de emellett amikor a Wii megjelent, a bohóckodós játékait is éjszakákon át nyomtuk projektorral. Egy nagyon egyedi játék volt a Mirror's Edge. Vagy 5x végigjátszottam. És a lista még sehol nincs. Valóban silány unalmas hulladék lett a játékipar mostanra. 

- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...