Feltámadás! Teslám újra él, én meg fizetek, mint a katonatiszt - harmadik rész""

Feltámadás! Teslám újra él, én meg fizetek, mint a katonatiszt - harmadik rész

Vegyünk Teslát! - felkiáltással július végén megvettem az amerikai gyártású Model 3 Long Range-t, hiszen elméleti síkon akkor még úgy tűnt, hogy taxis másodállásom üzemanyagkiadásai szebben csillognak majd általa. Csakhogy néhány rövid együttlétet követően beszart, majd hetekig ültek rajta a márkaszervizben, most meg fizethetek, mint a katonatiszt, hiába a garancia. Na, de mi történt?

[...]

Egyrészt örültem, hogy jóval hamarabb elkészült, mint mondták, másrészt azért így is majdnem három hétre volt szükség, mire megjavították. A konkrét szerelés egyébként két napig tartott, legtöbbet a diagnózisra kellett várni. Kevés a hazai Tesla szerviz? Igen, ebből is tisztán látszik. 

Az ideális világba szánt applikációnak azonban akad egy komoly árnyoldala is, amire csak akkor derült fény, amikor a rendszer hirtelen kiírt egy 179 976,2 forintos költséget. Ezt senki sem egyeztette velem a Tesla oldaláról, ráadásul, ha az appon múlik, még azt sem tudnám, hogy mit fizetek ki.

[...]

A problémám utóbbival az, hogy a Tesla hivatalos garanciája az akkumulátorra, és a meghajtó egységre is egyaránt vonatkozik egészen az autó 8 éves koráig, vagy 160 ezer kilométerig. Ha pedig az autó megáll egy cső hibája miatt, én azt úgy értelmezem, hogy a meghajtás egy olyan eleme pusztult el, ami miatt az autó nem mozdul, vagyis ez a meghajtó egység egy része.

[...]

Magyarán, a hűtőkábel cseréje fizetős, nem tartozik a korlátozott garancia alá.

Hozzászólások

Szerkesztve: 2024. 09. 13., p – 12:21

Ebben mi romolhatna el? Sose kell javítani.

🍿

180K egy garanciális javításért ... jó, jó! volt benn egy ingyen dísztárcsa (LOL, mi a fasz?! :D dísztárcsa?) csere.

Majd a juku haver elmeséli, hogy az üvegpalotákban ezt miért lehúzás :D

trey @ gépház

Félre ne érts, szerintem is túl van hájpolva az EV. Nincs / nem lesz kevesebb probléma vele, mint az ICE-okkal. Csak más, illetve a pakliban azért benne van, hogy idővel (sok idővel) azért olcsóbb lesz majd a nagygenerál. De...

Garanciális javításért.

Hűtőkábelt cseréltek... Az ICE használt autómon is volt hajtáslánc garancia. Az üzemanyag szivattyú és a benya cső nem volt része. Ki is kellett fizetnem. :-( 

A munkadíjból (kb nulla) következtetve ez egy baromi könnyen hozzáférhető nulla idő alatt cserélhető "kábelköteg", nem is lehet nagyon hosszú.
Egy Ladán mire kicseréled a "kábelköteget" na az a kocsi árával összevethető költség ha nem több...

Hogy most ezt tényleg kellett cserélni azt persze kb senki nem mondja meg.
De ha dobott rá hibát az OBD akkor ez a standard procedure.

Gábriel Ákos

Egy Ladán mire kicseréled a "kábelköteget" na az a kocsi árával összevethető költség ha nem több...

A Lada kábelköteggel együtt _működőképes állapotban_ nem kerül 200 ezerbe :D :D :D

Egyébként, ja. Egy javítást sosem igénylő autónál valóban az a javítás, hogy mindent kicserélünk, abból baj nem lehet, majd a paraszt fizeti :D

trey @ gépház

Tippre amúgy a nagyakku csere alkalmával ezt is meg kellett bontani és szarul sikerült visszaépíteni. Mondjuk szikrázgatott magában és ennyi idő alatt égett el. 
Minőségbiztosítás, yeah. Jó hogy nem égett le az autó. Használtautó vásárlásban ez benne van, lehet jogos lenne a garanciális csere de nagy kérdés hogy megéri-e a verekedést ez a tétel.

Gábriel Ákos

Minőségbiztosítás, yeah. Jó hogy nem égett le az autó. 
 

Bármelyik elmúlt 20 évben gyártott hajtásvezérlő figyeli a szivárgó áramot, ívdetektálásra képes… Nem véletlenül kapcsolt le minden energiaforrást az a szerencsétlen elektronika! Annyira jó lenne, ha nem riogatnád a boomereket ezzel a hülyeséggel!

Egy kábel nem megy tönkre, nem kopik el.

Hááát.... Ideális esetben. De hallottunk már rosszul tervezett és/vagy legyártott kábelekről, szétporló kábel szigetelésről, csatlakozók oxidációjáról. Volt, hogy csak évek múlva derült ki, hogy baj van a kábelekkel.

Ettől még alapvetően egyetértek veled. Simán kókányolhattak bármit.

hallottunk már rosszul tervezett és/vagy legyártott kábelekről

Volt egy Renault-m, ami időnként hibát jelzett 2 éves kora (a garancia vége) után 2 hónappal. Azt írta ki, hogy kicsi a nyomás az üzemanyag rendszerben. Ilyenkor működött továbbra is, még a 110 körüli sebességet is tartotta, csak nem gyorsult. Jellemzően 10-20 másodperc után elmúlt a hibajelenség.

Baumgartnerék azt mondták, hogy először kicserélik 150 ezerért a valamit (már nem emlékszem, mert 20 éve volt), és ha az nem javítja meg, akkor 350 ezerért a nagy nyomású szivattyút.

Nem mentem bele a dologba, gondolkoztam, hogy mi legyen, aztán pár hét múlva egyszer leállt az autó és nem indult újra. Egy sarokra volt épp egy Renault szervíz. Odatoltuk az autót, hogy nézzék meg. A szerelő a diagnosztikának nekikészülvén észrevette, hogy az egyik vezeték végén furán lötyög az egyik csatlakozó. Ezt levágta, tett rá egy újat. A diagnosztika nem talált hibát. Az autó beindult. Soha többé nem jelentkezett az üzemanyag nyomás hibaüzenet.

Mint kiderült, a csatlakozó szerelésekor valamit elrontottak a gyárban. Már nem emlékszem, hogy rossz helyen roppantották, és a szigetelést szorította-e a fém helyett, vagy esetleg forrasztásnak kellett volna tartania eredetileg, a lényeg, hogy a csatlakozó fém szem és a vezeték nem volt állandó kapcsolatban.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

De hallottunk már rosszul tervezett és/vagy legyártott kábelekről, szétporló kábel szigetelésről, csatlakozók oxidációjáról. Volt, hogy csak évek múlva derült ki, hogy baj van a kábelekkel.

Ott komoly baj van a fejleszéssel, termék tesztekkel, gyártási folyamattal, minőségbiztosítással. Komoly pénzekbe kerülő visszahívásokat eredményez még jótállási időn túl is.

b+, oda van irva a cikkbe amit irtam, nem én találtam ki, hanem ez az autószerelő ember, de tessék beidézem neked:

Nagy András, a Teslákkal, hibrid Toyotákkal és Lexusokkal foglalkozó független szakszerviz tulajdonosa, egyben "Service technikusa" a cikk megjelenése után jelezte, hogy bár az Tesla-applikációban megjelent üzenetet idéztük, nem volt pontos a megfogalmazás. Az autóban izolációs hiba történt, ez okozta a leállást. "Ehhez kapcsolódóan az első motor hibariasztást adott és a két riasztás miatt az autó lekapcsolta a nagyfeszültségű rendszert és a kontaktorokat oldotta. Mivel nincs nagyfeszültségű támogatás így a 12 voltos (kis) akkumulátor lemerült, mert az MCU (autó fedélzeti számítógépe) mèg működött (fogyasztott). Ezért kellett cserélni a kicsi akkumulátort. A Tesla-szerviz egy nagyfeszültségű kábelt cserélt, amely ellátja a kabinfűtést és a klimakompreszort egyenárammal és a nagyfeszültségű akkumulátor alján fut végig az autó hátuljától az elejéig. A szóban forgó kábelen lévő szigetelés sérülhetett meg vagy öregedett meg. Ez vezetett az említett izolációs hibához. Leegyszerűsítve emiatt állt meg az autó" - mondta a szakember.   

Nagy András, a Teslákkal, hibrid Toyotákkal és Lexusokkal foglalkozó független szakszerviz tulajdonosa, egyben "Service technikusa" a cikk megjelenése után jelezte, hogy bár az Tesla-applikációban megjelent üzenetet idéztük, nem volt pontos a megfogalmazás.

b+ ezt az autót a Tesla szervíz javította! Ne hozz már ide mindennemű "szakértőt". Ha többet akarsz tudni az EV technikákról, akkor várunk szerettel a OE KVK Elektromos járműhajtás szakmérnök – A Kandó Kálmán Villamosmérnöki Kar weboldala (uni-obuda.hu) képtésére!

Mivel nincs nagyfeszültségű támogatás így a 12 voltos (kis) akkumulátor lemerült, mert az MCU (autó fedélzeti számítógépe) mèg működött (fogyasztott). Ezért kellett cserélni a kicsi akkumulátort.

Aki ekkora hülyeséget állít, azt nem szabad EV közelébe engedni!

b+ ezt az autót a Tesla szervíz javította!

Láttunk már olyat a történelemben, hogy egy szakember szaktudásban kenterbe verte a szakszervizt

Aki ekkora hülyeséget állít, azt nem szabad EV közelébe engedni!

Mit? Ha nincs töltés, akkor egy idő után lemerül az akku? Mondjuk az fura, hogy az MCU képes 0-ra meríteni az akkut és ezzel meg is ölni. Mondjuk a cikkben leírták, hogy sokat állt a szervizben, mielőtt hozzáfogtak. 

Azert egy elmeny, hogy a bekapcsolva hagyott belso vilagitas lemeriti a kis akkut ket nap alatt. Priusban a csomagtarto sarkaban van elrejtve.

Processz:

  1. Vezetooldali ajto, fizikai kulcs
  2. Hatramaszik a csomagtartoba, vermerseklet szerint a kalaptarto kivetelevel vagy nelkule
  3. Leturja magat a takarolemezig. Gyerekesek a hintaloval is megkuzdhetnek. Ha nagyobb az atka, akkor o maszik, nem apu!
  4. Kipattintja a csomagtarto zarszerkezetet.
  5. Kimaszik hatra, arccal az aszfaltra, vagy vissza a vezeto oldalara.
  6. Orul, hogy most mar a laban allva pakolhatja ki a cuccokat, hogy hozzaferjen a 12V-os akksihoz.
  7. Akku kivesz, kocsi visszazar. Ha nem a nyockerben rohadt le, akkor akar nyitva is maradhat ejszakara, hogy ne kelljen ujra vakondot jatszani...

Ezek utan rajvunk, hogy nem art venni egy bikaakkut par baksisert az autosboltban, hogy eletet leheljunk az elektronikaba legalabb az ajtok nyitasa erejeig.

Ha nem a nyockerben rohadt le, akkor akar nyitva is maradhat ejszakara

A nyocker már annyira nem is annyira gáz. De délután 6 után nézzél be a XIII kerület Szabolcs utcába (Dózsa - Lehel tér közötti szakasz), na ott aztán van minden is. De hasonlót bármikor látni a zuglói Pillangó utca környékén, Örs vezér tere. Valamikor a Köki és környéke is nagyon gáz volt, de azt már lebombázta a pláza beruházó. Tudnék mondani jópár pesti No-Go-zónát.

Ez off lesz.

> A nyocker már annyira nem is annyira gáz.
Nem bizony, pár utca maradt ami necces. Fun fact, svédeket nemigen látni már (legalábbis a régi mérőszámhoz képest), ázsiait meg felújított, új tömbházakat annál többet.

> Valamikor a Köki és környéke is nagyon gáz volt, de azt már lebombázta a pláza beruházó.
Kétheti szinten jártam arra régen, döbbenet mekkorát fejlődött. Pesti viszonylatban korrekt környék lett. Én még láttam ott az asszonyát féltéglával dobáló úriembert, macsétával hadonászó polgártársat, önjelölt Bruce Lee-t, meg egy csomó mindent, szinte mindig amikor arra jártam. Most 1-2 csövi van a metrótól kifelé, és ennyi. Kispest is jövöget felfelé btw.

Elképesztő hogy 10-15 év alatt mekkorát tud menni vagy zuhanni egy terület a Nagyfaluban. Máshol sokkal lassabb a változás.

echo crash > /dev/kmem

Ez azért elég gyakori manapság. 10+ éves modelleken sem ritka, nem még új autókon. Ráadásul a csomagtér zár már nagyon sok esetben elektronikus vezérlésű, így a "kilincs" és a zárszerkezet között is csak elektronok futnak, nem rudazat vagy bowden.

Sőt, sok autón csak egyetlen kulcsos lehetőség van, az is elrejtve, és van esély, hogy működésképtelen 10 éves korára, ha sohasem használták és nem olajozgatták, tisztítgatták időnként karbantartás jelleggel.

Ennek további nehezítése, ha valamelyik tulaj úgy gondolta, hogy jó ötlet Pajzs védelmet tenni a kocsiba. Na, akkor az sokba fog kerülni kinyitni, mert a Pajzs ugyan messze nem véd annyira mint igérik, ellenben a tulaj életét irtózat megnehezíti, ha baj van (mint annó az utólagos autóriasztók, amik szintén csak a tulaj szivatták, a raboló simán elvitte a kocsit).

Dacia Lodgy - 5 éves - meg kellett néznem, mert csak sejtettem, de van rajta kulcslyuk hátul a csomagtérajtón. Sosem próbáltam, hogy működik-e. A központi zár nyitja a csomagtartót is és nem kell kulcsozni. De lehet. Szerintem ez pluszos, jó dolog.

Tudom, egy kategória felett írtad :-)

Kösz az infót a tapasztalataidról, a múltból írok éppen.

Azért írtam amit írtam, mert éppenséggel Toyota gyártmánnyal, - nem régivel - van tapasztalatom (kellett használnom már). Egy bizonyos kategória felett ráadásul.

Egy kábel nem megy tönkre, nem kopik el.

Különféle állatok szeretik a kábelek szigetelését megenni. Most csak a menyétre emlékszem, de más állatokról is olvastam ugyanezt.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Szép eset volt, amikor katona voltam, készült egy új készültségi épület, mi szépen bekábeleztünk mindent, előkészítettük az összes telefont és egyéb eszközöket, minden szépen működött. Átadás előtti napon az egyik szakaszvezető őrmester elkezdett cseszegetni, hogy csak ki kéne menni megnézni, hogy minden működik-e, első körben elküldtem a francba, hogy ő is ott volt, amikor lepróbáltunk mindent. Csak nem hagyott békén, kimentünk még egyszer. Semmi nem működött :) Ahol a kábelfej ki volt fejtve, minden drót szét volt rágva. A műanyag kábelt még vazelinnel vagy valami hasonló anyaggal is kitöltötték, hogy ha netán a külső kemény szigetelés megsérül (földkábel volt), akkor se tudjon beszivárogni a víz a belső erekhez vagy bárhova. Na, ezt az anyagot nagyon szerethették az egerek, meg is ették, időnként a rezet is elharapva. Szerencsére volt annyi tartalék, hogy újra szét tudtuk fejteni, és bekötni mindent.

Utána körbeszórtuk az egészet egérméreggel, átadáskor működött, a leszerelésemig nem hallottam arról, hogy újabb probléma lett volna vele.

Mi volt a legelső diagnózis? Kisfesz. akku csere. Bingó.
A "hűtőkábellel" meg vagy átbaszták vagy nem (mármint hogy cserélni kell).
Amúgy kedves taxis barátunk, welcome to használtautó-vásárlás ez egy ilyen műfaj.

100% biztos vagyok benne hogy a Teslánál full részletesen szabályozva van mire vonatkozik a 8 év garancia. Az hogy emberünk ezt sem ismeri nem hat meg senkit.

Gábriel Ákos

Mi volt a legelső diagnózis? Kisfesz. akku csere. Bingó.

Persze, azzal kezdték, mert 3 hétig fogalmuk sem volt róla, mi baj.

- Te Feri, cseréljük ki, abból baj nem lehet! Hátha megoldja.

A "hűtőkábellel" meg vagy átbaszták vagy nem (mármint hogy cserélni kell).

:D

trey @ gépház

Ez a kábel a fűtésrendszert és a klíma kompresszort táplálja. Nem tudom, de el tudnám képzelni, hogy ha a kábelt az ember egyszerűen lehúzza, akkor attól még működik az autó. De simán lehet, hogy induláskor amikor végigellenőriz mindenfélét, akkor letilt, ha nem tud kabint fűteni.

Ha a rendszámtábla világító izzó kiég és ezért az autó nem indul el, akkor az is a hajtáslánc része lesz?

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Amikor se kép se hang nem volt már akkor meghalt a kisakku. Ez után volt töltés nélkül 3 hétig, 100% tuti cserélni kell. 
Amúgy ez a bajom a szervizekkel is, nagyítóval kell keresni az olyat aki töltőre teszi a kisakkudat (bármilyen autóban) amikor órákig áll mondjuk nyitott ajtókkal.

Gábriel Ákos

Amikor se kép se hang nem volt már akkor meghalt a kisakku.

A BMS nem meríti le az akkut.

Amúgy ez a bajom a szervizekkel is, nagyítóval kell keresni az olyat aki töltőre teszi a kisakkudat (bármilyen autóban) amikor órákig áll mondjuk nyitott ajtókkal.

Standby...

4 éves használt autót vásárolt és rá kellett költeni 180k-t.  Nem értem mi a problémája miért nem vett 0km-est ha neki ez ennyire fáj. Ja az kétszer ennyibe került volna ...

Nem tudom, mennyi, nagybratyó volt taxis, így csinálta. Gondolom több a bevétel, mintha csak otthon vakargatná a tökét, várva a szerelőre. Ilyenkor csak papír munka van vele, eleve taxira van átalakítva a vas. Ez egy ilyen szakma.

Anyával nekünk is ezért van kettőnkre 3 patika autó, h legyen benne redundancia, hátha kiütik az egyiket alólunk.

Itt, Londonban, vannak olyan cégek, amiktől lehet taxit vagy minicabet bérelni.

Ezek olyan autók, amik a Transport for London-tól megkapták a taxi vagy minicab licencet, ilyen kötelező biztosítás van rajtuk és az előírás szerint, max. 6 hónapja mentek át műszaki vizsgán.

Nem tudom, hogy konkrétan Teslát lehet-e bérelni, elképzelhető. Amikor én "taxiztam", akkor Prius és hasonló hibridek, illetve néhány olcsóbb elektromos autó, mint pl. Nissan Leaf vagy Kia Nero volt gyakori.

Ha jól emlékszem, heti 250 font körül volt a bérlés (ami gyakorlatilag fele-fele arányban az autó bérlése és a kötelező biztosítás ára). Én nem Teslát béreltem, hanem Toyota Aurist először, aztán Priust.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Szerintem ezt Trey nagyon csúnyán benézte. 1-1,5 millió Ft sokkal reálisabb lett volna. És az se kereset (fizetés), hanem csak bevétel.

Számoljunk kicsit a hivatalos budapesti taxis tarifákkal - exhas, csak tippelek:
- Egy nap legyen 20 fuvar: 22eFt/nap
- Fuvarok legyenek átlag 5 km-esek, amik 10 percig tartanak: 3500Ft/fuvar
- Ez 21 munkanappal számolva: 462eFt + 1 470eFt = ~1 932e Ft / hó (elírás joga fenntartva)

"Szia. Boltnál vagyok.
Leírok 3 hónapot neked, minden hónap NETTÓ Bolt keresetet jelöl:"

https://www.reddit.com/r/askhungary/comments/17guzg1/mennyit_keresnek_a…

Millakettő tiszta, kényelmesen (8h/nap, full rugalmas munkaidő), ez egy évvel ezelőtti adat. 20 évesen behúzható. Nem irigykedem, nekem van remote office, puccos magán EÜ meg minden.
De valljuk be őszintén, kocsikázni nem agysebészet. Főleg ennyiért, és alig van angolul akár csak alapszinten beszélő sofőrjük.

echo crash > /dev/kmem

Először is ami nélkülözhetetlen, abból kettőt kell tartani. Egy autó SLA-ja sohasem lesz 100%, így azt mondani, hogy műszaki hiba miatt mennyi pénztő esett el...

Másodszor ha három hét 1-3 millió mínusz, akkor az előző kocsival még lehúz plusz 2 hónapot, és vesz egy új Tesla-t vagy akármi mást újonnan.

Attól, hogy egy kocsin elromlik egy 180 ezres alkatrész, még nem lelakott. Meg az, hogy taxizni alacsony km költséggel szeretne, nem jaszkari. Egy benzines BMW vagy kis AMG Merci, RS3 Audi az jaszkari, egy sima használt EV nem az így 2024-ben.

Szerintem amelyiknek normálisan, nem filléreskedve karban van tartva a kocsija, annak bazi sokára romlik el váratlanul, ami kiesést okoz. Vagy sose, mert mire ilyen történne, már lecseréli egy új(abb)ra.

De itthon szereti a legtöbb ember ridegtartásba használni a kocsiját (csak tankolni kell, semmi mást), és az a jó autó, ami ezt a legtovább bírja. Aztán mikor már annyi a baja, hogy rá kellene költeni egy szemmel látható összeget, akkor eladja (átverve valakit, a hibákat elhallgatva, "nálam soha semmi baja nem volt"), és vesz egy kevésbé romot. Ez a taxisok között is nagy divat szerintem.

Igy is hitelbol vette, szoval tovabb nyujtozott mint a takaroja. Azert sir, mert lathatoan nincs erre penze, ugyanaz mint a hasznalt nemet premiumot olcson megvevok megdobbenese, hogy egy premium autohoz az arak sem suzuki szintjen mennek.

Meg kiesett 3 hetet a taxis munkából. 1-4 millió.

Csak másodállás, azt írja. A rendes munka után délutánonként pár órát taxizik.

De egyébként igen. Használt autó vásárlás lutri.

Asszony vett egy újabb Minit. Vásárlás után pár héttel elkezdett indőnként drivetrain hibát írni (ami BMW-k esetén az internet szerint egy általános kb. valami hiba van valahol üzenet).

Várt vele 3 hónapig, amíg a vásárláskor az eladó által adott garancia le nem járt, aztán elvitte egy BMW-re specializált szervízbe, és kiderült, hogy az változó szelepvezérlés valamelyik alkatrészét kellett cserélni.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

4 éves használt autót vásárolt és rá kellett költeni 180k-t.  Nem értem mi a problémája miért nem vett 0km-est ha neki ez ennyire fáj. Ja az kétszer ennyibe került volna ...

Itt valszeg a szerviz baszta el meg elozo cuccnal es most azt kell uj tulajnak kifizetnie. Nem tunik fair dolognak. Raadasul Model 3 hatrebb kerul prioban szervizben, foleg regiek. Ezt csak ugy tudjak kijatszani, ha tavolabbi lakcimet adnak meg appban mikor idopontot keresnek es akkor prio slotot mar kaphat kovetkezo napra. Nem tudom ez miert van igy, de ugy hallottam mukodik :)

 

Aki viszont nem akar kiadni ekkora penzeket, akkor az sztem ne vegyen modern autot. Peldaul Merci kotelezo service A/B: ~550 eur(~215k eur) es ~960 eur(~370k huf) volt utoljara es akkor meg hibat nem kellett javitani. :) Ha sporolni akarnak olyat vegyenek, amiket otthon lehet javitani vagy haver ert hozza.

egy új autó első kötelező szervizére

Be is baszna, ha egyből 2k-t kéne költeni egy "új" autó szervízére!

vagy egy lefingott Tesla második akkujának a szervize utáni életlehelésre

Egy mentett/használt autó felélesztésére nem is annyira sok a 2k (valójában 85e!) Tudod mennyi egy 4 éves áúdimy a vezérléscsere? 1,5misi! Mert a kibaszott benzinkályhán hátrarakták a vezérlést, és a motort is kell szedni, amikor hozzá kell nyúlni szutykos szarhoz!

két kilót: egy új autó első kötelező szervizére

Igen. Ezt merlegelni kell. De nem csak az elso kotelezo szervizre kell kolteni. Hanem minden evben(vagy ha sokat mesz, akkor elobb amikor elered X kmt) a kotelezore, ha szeretned, hogy a garancia megmaradjon. Ez mar csak ilyen. Ehhez kepest egy hasznalt autonal nulla kotelezo szervizzel 180k huf meg akkor is semmiseg, ha full lehuztak/megloptak. Inkabb a 3 het kieses ami igazan durva.

Raadasul ha nagyon regi m3 volt, annak tobb gyari hibaja volt, mint ami mukodott. Szerintem bator aki olyat vesz. Meg taxiban a tetokarpit is le fog esni nyaron a meleg miatt, mert szar ragasztot hasznaltak.

 

Ez egy friss cikk de erdemes megnezi milyen arakat kernek el mostanaban javitasokra osszehasonlitaskepp: https://totalcar.hu/magazin/technika/2024/09/13/muhelyprn-mercedes-e350…

csak a miheztartás végett:
+ a Teslánál 4 évig NINCS kötelező szerviz (https://www.tesla.com/ownersmanual/model3/hu_hu/GUID-E95DAAD9-646E-4249…)
+ egy elektromos autóban a féket max tisztitani kell, a rekuperáció miatt, nem cserélni. 100E-400E km-t megy el egy fék
- ha nem otthon töltöd, akkor az üzemanyag nem olcsóbb, mint ha benzines lenne
= egy gyengeáramú akksit 4 évente cserélni kell és kb ugyanannyiba kerül mindkét autónál, mert a stopstart inditás miatt már a benyásoknál is drága kell. Bár a ladádban nincs ilyen.

200at simán ráköltesz 3 kötelező szervizre (olaj,légszűrő,pollenszűrő). és a fékeket ne is nézzük.
A teslánál 80000-ig a lengőkarokat is gariban cserélik, ha úgy alakul.

nem véletlen taxiznak vele sokan. egy taxissal ha magánéletben beszéltél már, akkor rájössz, hogy a fillérbaszási mód általában mindent felülír. 

Teslara nincs garancia, de amugy masra se , mert ha a kettomegu megy szet "ido elott" azt sem cserelik "gariba" mert hiszed ha nem "kopoalkatresz" es ugye arra nincs gari.

Majd akkor is sipoljatok ha igy jartok.

Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.

te jó ég, pénzbe és időbe került egy hibás autó javítása. elképesztő mik vannak! belső égésű autónál még soha nem hallottam ilyenről! 

Tetszik, hogy a cikk írója megpróbálja a kabin hűtését és fűtését tápláló kábelt az autó meghajtó egységéhez számítani. Aranyos.

Biztos vagyok benne, hogy a gyár adott egy hivatalos listát a szervízeknek, amiben fel van sorolva, hogy milyen cikkszámú alkatrészekre terjed ki ez a garancia.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.