Évi 450 milliárdról ...

Hozzászólások

és vajon hány ezer milliárd a sok bankkártya terminál és egész atm fenntartása?

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Revolut esetén az adataiddal fizetsz, nézd meg az ÁSZF-et.

https://www.revolut.com/hu-HU/legal/terms/

Confidentiality

By entering into this agreement, you give us permission to disclose to other entities within the Revolut group (including Revolut Ltd), third parties that provide services to us (or to other entities within the Revolut group), and subcontractors of such third parties, the following information:

  • the fact that you are our client;
  • the services we provide to you;
  • the account number;
  • your account balance(s);
  • operations performed or being performed on your behalf;
  • your debt obligations to us;
  • circumstances of providing the financial services to you;
  • your financial situation and assets;
  • other commercial information you have provided to us when opening the account; and
  • your activities, plans, debt obligations or transactions with other persons.

 

The above information may be disclosed to the above recipients where:

  • it is necessary for the performance of financial accounting, audit or risk assessment;
  • we use common information systems or technical equipment (servers);
  • it is necessary for the provision of services you have requested;
  • it is necessary to develop or improve the services we provide across the Revolut group; or
  • it is necessary to provide you with consolidated information of different Revolut group entities;
  • you have consented to receive promotional content or we provide it to you based on other legal reasons.

We may also disclose the above information to a third party we are assigning, pledging or transferring, or intending to assign, pledge or transfer (any parts of) our business, rights, claims or obligations arising from an agreement concluded with you.

Ha megszüntetjük a készpénzhasználatot, akkor ezt a 450 milliárdot ne másra költsük, hanem csökkentsük ennyivel az állam bevételeit, az adókat.

Stadionokat! Még!

"Normális ember már nem kommentel sehol." (c) Poli

Majd evoneatkoztatunk tole, koszi!

Amugy Fleto kertjenek a vegeben folyt a kotcsei piknik, csak szolok, onnet nem biztos, hogy latod... :)
Persze semmi osszefonodas.
Az is veletlen, hogy Fleto valamiert cserebe soha nem kapott meg csak egy kerdest sem a zelszamoltatasi kormanybiztostol.  Fleto is meg magyar is a NER embere. :)

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Nem, én a te csapongó hisztid ellen kampányolok. Eddig az volt az álláspontod, hogy a hup egy moderálatlan fórum és az is marad. Most, hogy van egy szavazás, (ami mikor is zárul le btw?) egy felvetéssel, te egyből elkezdenéd alkalmazni.

 

Vagy ez már a nyugdíj előtti utolsó nagy dobásod lenne?

Aláírás _Franko_ miatt törölve.
neut @

Eddig az volt az álláspontod, hogy a hup egy moderálatlan fórum és az is marad.

Sőt, most is ezt mondom. Ha rajtam múlik ez így is marad.

Most, hogy van egy szavazás

Bizony, van. A következtetést rád bízom, bár szerintem te nem vagy olyan okos.

egy felvetéssel, te egyből elkezdenéd alkalmazni

Bemutattam, hogy mi várható abban az esetben, ha átnyúlnak a fejem felett.

Nem tetszik tán?

trey @ gépház

A korábban emlegetett "tűz és vas" user/1-hez jár. User/17851-hez nincs ilyen jogosultság. Inkább kérdezd meg a titokzatos személyt, aki kiírta a szavazást, hogy mit kellene tenned.

 

Máshogy fogalmazva, a szavazatommal felhatalmaztam user/1-et, hogy eljárjon a nevemben a tűz és vas kezelésében.

Aláírás _Franko_ miatt törölve.
neut @

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Egy multi drogéria lánc egyik boltjában ebben az évben már másodjára futottam bele, hogy "nem volt net" ezért nem lehetett kártyával fizetni. Nem tudtam, hogy sírjak, vagy röhögjek azon, hogy egy nyamvadt mobilnetes backup-ra se telik. Ja és nem valami városszéli parkban volt a bolt, hanem egy kisváros közepén.

Pont igy jártam a múltkor én is.
Az eladók telefonálgattak jobbra-balra most mi legyen?
Inditgatták újra a terminált. De az sem jött be.
igy a terméket elvittem "hitelre",  másnap fizettem. És nálam sem az első eset volt fél éven belűl.
Már egy jó ideje nem hordok magamnál kp-t de egyre inkább meggyőzödök rola, hogy bizony kell.

Polgártárs!

Trágár kifejezést használt, ezért 10 ponttal csökkentettük a szociális pontjait.
Ezáltal ropogós tücsökből már csak napi 10 dkg az adagja.

A benzin környezetszennyező és tiltott, csakúgy, mint a repülőjegy és a hús.
És miért akart órát vásárolni? Már van egy magának!
Ezek miatt a digitális HUF egyenlegét a hónap végéig nulláztuk, nem hagyhatja el a piros zónát.

Kb két éve vettem ki egy százast hogy legyen valamennyi KP itthon, azóta nem hogy nem fogyott el de még több is lett belőle mert jött anyós h fizessek be csekket, odaadja KP-ban, kaját társasággal mondtam h fizetem szépről, odaadták KP-ban.

Tárcámban van egy 10-es kb 3 éve vész esetére, lassan szétrongyolódik.

Én elhiszem hogy valakinek fontos dolog a KP, de a saját tapasztalatom azt mutatja hogy nekem pl semmi szükségem nincs rá.

Múlt héten egy művelődési ház büféjében szerencsétlenkedett a hölgy a terminállal, vagy háromszor indította újra, és még mindig semmi. Maradt a kp, szerencsére a következő szünetre már megjavult, akkor már mehetett a kártya. Pár hete egy boltban akadt meg a POS bootp jellegű hibaüzenettel, még szerencse, hogy nem nagy értékű holmit vásároltam, ott is kp lett a megoldás.

Ja, és érdekesség: sem a váci, sem a horány-Dunakeszi kompon sem lehet kártyával fizetni. Úgy emlékszem, hogy a Szarvas-Mezőtúr közti kompon sem ment kártya, de ott nem én fizettem :)

Én a gazdaság fehéredéért nem azzal teszek, hogy adócsalókat kutatok fel, ez a NAV feladata. Én azzal teszek ezért, hogy elkérem a számlát, nyugtát, nem vásárlok ott, ahol nem kapok ilyet stb. Például ahol csak lehet, kártyával fizetek. Ahol tudom, hogy adócsalók, oda nem megyek vásárolni.

Mégis, mit kéne tennem? Az adócsalások ellenőrzésére adózok kellően eleget, tegye az állam a dolgát, nem az én dolgom dolgozni azok helyett, akinek ez a szakmája.

Nem tudom, emlékszel-e Horváth András NAV dolgozóra és az áfabotrányra, amiből még USA kitiltás is lett, erre még ő kapott feljelentést a NAV-tól. Amíg a NAV az adómból így áll a nagyüzemi adócsalások kivizsgálásához, addig ez az ország nem fog előrelépni.

Én a gazdaság fehéredéért nem azzal teszek, hogy adócsalókat kutatok fel, ez a NAV feladata.

Senki nem beszélt erről. Arról beszéltem, hogy egy adócsaló, ha azt állítja, hogy nincs működő terminálja (esélye ennek kb. zéró), akkor nem veszel elő kápét azonnal és oldod meg neki, hogy folytassa, hanem fogod magad és odébbállsz. Így téve előbb-utóbb az adócsalónak felkopik az álla.

Itt semmiféle NAV, állam és egyéb terelés nem játszik.

trey @ gépház

Ismerve a kapcsolatát a kormánnyal, azt sem zárom ki

Elkerülte a figyelmed? Nem csodálom. Szelektív a látásod.

A SPAR egy franchise. Olyan mint a CBA. Ismerem ezek működését. Elég jól.

Vannak benne ilyenek, olyanok. Triggerek, trógerek.

trey @ gépház

Ez ebben a formában nem teljesen fedi a valóságot. A Sparnak több konstrukciója van, van a franchise, van Sparhoz tartozó normál Spar áruház és van az interspar. Utóbbi kettő nem olyan, mint a CBA. És igen, volt már olyan, hogy nem ment a kártyaelfogadás technikai hiba miatt.

Nem én elsősorban azokat a Spar üzleteket látom, amelyekbe rendszeresen járok. Azt se értem, hogy kormányszidó alatt kit/mit értesz, azt főleg nem, hogy ez hogy jön ide.

Csak szólok, hogy egyre hülyébbek az érvnek szánt hozzászólásaid, nem ártana időnként szünetet tartani, mert láthatóan árt neked a HUP.

Akkor szerencséd van. Én eddig egy kivétellel mindenhol ezt tapasztaltam, ellentétben pl. a Lidl-vel vagy Aldival.

A hanyagság, a nemtörődömség, a lesz*rom mentalitás érződik mindenhol.

Csak pár apróság - nem csak egy üzletre értendő:
-A hűtőpultra cipővel szoktak fellépni az alkalmazottak
-A higiénia nem az erősségük. Nem dobozos hidegtálat, húst nem akarsz ott venni.
-A zöldség/gyümölcs minősége és állaga tragédia
-A pékárúnál sokszor hiányzik a csipesz. Elvileg 8db kellene, hogy legyen. Mind zsinóron van. Ha éppen van is belőle, az pont a pult másik végén
 van rögzítve. A csipeszeket ritkán takarítják. Volt, hogy két hetes fánk maradványok voltak rajta.
-Az eladótérben véletlenszerűen vannak eldobálva a raklapok, kocsik, az árú csomagolási anyaga, nem sietik el a komissiózást
-Elég sok kerek kosár (amibe az akciós árút teszik) nehezíti meg a bevásárlókocsival való közlekedést. Ilyen kosárba teszik a hűtendő medvesajtot is!
-A mi boltunkban 3 féle méretű bevásárlókocsi van. Az Interspar-ba valótól nem lehet bent közlekedni, nem lehet visszavinni a helyére.
 Szóltam már érte, őket nem zavarja.
-A bolt tele van üres polcokkal, nem töltik fel árúval. Egyáltalán nem foglalkoznak azzal mi fogy, mi nem.
 Ha van is egy-egy darab termék, előre rakják, mintha tele lenne a polc.
-Ha egy önkiszolgáló pénztár nem működik, fél napig nem megy. Rossz a fizikai kártyaolvasó, beragadt a papír a POS-ba? Nem számít.

+ bónusz:
Az üvegvisszaváltó az üzleten belül, a húspult mellett található. Ott gyülekeznek azok az emberek, akik most az 50 Ft-okból szedik
össze a napi bevételüket. A környéken minden ragad, a szemetet egy bevásárlókocsiba teszik. Most már legalább tettek bele egy zsákot is.

Majd mindegyik bolt munkaerő hiánnyal küzd, részint mert szarul fizetnek (párom Aldiból ment pedagógusi pályára, mert ott többet lehet keresni), részint mert nem vesznek fel embert. Arról nem beszélve, hogy 4 és 6 órában foglalkoztatják a legtöbb dolgozót úgy, hogy nem annyit dolgozik.
Az elv az, hogy egy műszakban annyi ember legyen ahány kassza és pult van. Aki épp nem kasszázik, az árut tölt fel, polcot forgat, sütőt ürít vagy rak be, takarít, szemetet hord ki vagy épp kamiont rak ki. Mikor megszólal a csengő, akkor minden szart el kell dobnia és ronyolnia ki a kasszába.
A kamion napjában egy esetleg két alkalommal jön de csak adott árufélével.

Az egésznek a rákfenéje, hogy az egésznek csak a management  és a cégcsoport teteje a haszonélvezője. Mivel az üzlet nem övé, neki az a célja, hogy minél kisebb költséggel adja el neked a szemetet, és mivel nincs alternatíva és verseny a lerabolt piacon, nem érdeke, hogy bármi hasznot visszaforgasson ide.
A dolgozó kényszerből csinálja, és a végletekig ki van facsarva, kár is lenne elvárni bármit tőle.

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Na, ezek legalább konkrétumok, van miről beszélni. Az általad leírtakból a megszokott Spar boltomban a többség nincs meg. Az tény, hogy sokszor úgy vannak összerakva a holmik, hogy alig lehet elférni, ez amúgy halálom, mi a fenének kell külön felrakodni ezt-azt, elég lenne a polcokra tenni. Tudom, hogy ez marketing, hogy akadj fenn a belógó árun, hátha megveszed, de talán pont ezért utálom ezt a módszert. Ez sajnos megvan, és még inkább sajnos nem Spar-specifikus, talán a Cora volt az, ahol normálisan el lehetett férni, de persze azt nagyon sok éve már megvette az Auchan. Szóval a raklapban egyetértek (de ez máshol is megvan), ahogy a pluszban berakott mindenféle szar is. A bevásárlókocsi jogos, sajnos nem figyelnek arra, hogy ezek egymással nem kompatibilisek. Ami még érdekes, hogy rengeteg olyan kültéri kocsigyűjtőhely van, ahol a végén rögzítő vacak (hogy akkor is vissza tudd vinni a kosarat, ha épp egy sincs) le van törve. A párom szerint ez a csövesek műve, hogy a kocsiban lévő pénzért ők vissza tudják vinni. Fogalmam sincs, idegesítő, de mivel tízessel is megy, leszarom.

A többit nem tapasztaltam. Volt idő, amikor egy-két polc meglepően üres volt, de általában az se jellemző. (Bp, Keresztúri úti Spar elsősorban, ahol tapasztalatom van)

Csak éppen az nem bizonyosodott be, hogy az említett esetek adócsalásra vezethetőek vissza, sőt. A két nem működő POS esetében egyértelmű volt a műszaki hiba, a kompnál pedig ahogy más leírta, feltehetőleg nincsenek kötelezve az elektronikus fizetés fogadására. Szóval lehet, hogy sok az adócsaló, én sem támogatom őket, viszont nem mondom azt, hogy minden kártyás fizetési probléma adócsalásra vezethető vissza.

Friczy, Budapesten azok a helyek, ahol a termiál állandóan és permanensen rossz, ott adót csalnak, vagy komplett balfaszok dolgoznak.

Egyik terjedését se segítsd (aka. ámogasd) elő azzal, hogy ott előrántod a kápét, hanem fordulj sarkon és menj olyan helyre, ahol ezek működnek. Ha ezt Győrben meg lehet oldani, legyen megoldható a fővárosban is.

trey @ gépház

És pl. az őstermelőknek a helyi zöldségpiacon sem.., valamint a vasárnapi "bolhán" sem a használt cuccokat eladóknak.

A pénzügyi rendszer működőképességének fenntartása szempontjából a kp nélkülözhetetlen. - Mert a megszüntetése a jelenlegi magyar társadalom jelentős részének kitaszítottságát eredményezné. (Még akkor is így van, ha valaki a "nagyon ellátott" Pesten, már évek óta elvan a hitelkártyájával.)

"tudsz olyat, hogy azonnali átutalás legyen vagy semmi? Ha jól tudom jelenleg átalakul "lassú" átutalássá, ha az azonnali nem sikerült."

Az elektronikus fizetési lehetőség, mint kötelezettség AFR-es utalás fogadásával is teljesíthető. Az IG3 (AFR) tranzakció vagy sikeres, és 5s-en belül ott van a kedvezményezett számláján felhasználhatóan az összeg, vagy sikertelen, IG3->IG2 átmenet nincs. Ugyanezért működhet a kuvik is, mivel ott a QR-kódos máz mögött egy IG3-as tranzakció van.

Ilyenkor az eseményt be kell jegyezni a vásárlók könyvébe. Mindkét alkalommal. csak hogy legyen nekik mire költeni a kártyás fizetés "nem működésével" megspórolt forintokat... (Munkaidő, tértivevényes postai levél...) Illetve hogy legyen nyoma, hogy gond van a kártyás fizetéssel - mert aminek nincs nyoma sehol, az nincs.

Ahham, csak ugye az volt a felvetes, hogy telik a munkaidejuk meg kolteni kell a tertivevenyes levelre, hat jo reggelt, ha tertivevenyes levelet kapok, akkor nekem nem kell elmennem a postara atvenni? Az en idom nem telik kozben?

Nem a lopikulat nem, pont hogy jobban telik az enyem, mint az ovek. Ok eloveszik a megfelelo sablont, ranyomtatjak virtalis nyomtatoval a hibridlevel API-ra, en meg a tuloldalon mehetek be szombat delelott a postara atvenni a papirszemetet. Es akkor ugye nem szamoltam bele azt az idot, amit ott kell elcseszni meg a boltban, a vasarlok konyvet toltogetve.

Ha a postaládába dobott cédulán az ominózus botot üzemeltető társaság szerepel feladóként, akkor tudod, hogy rizsáznak egy A4-es papíron, és vagy elmész érte, vagy nem - nem kötelező. Nekik viszont papírjuk lesz róla, hogy sűrűn sz@r a kártyás fizetés...

Mondom, ha szerinted elcseszett idő az, hogy írásba adod, hogy valami sz@r, akkor implicit módon azt mondod, hogy neked az a sz@r is megfelel.

Egy kisvállalkozónak (kirakodóvásári árus, sarki lángosos) meg nem biztos, hogy megéri POS terminált fenntartani/üzemeltetni. Arról nem szól a cikk, hogy milyen terhekkel járhat egy POS terminál üzemeltetése akár a bankok részéről, akár a vállalkozó részéről?

Ez szimplán lustaság a rendező részéről (de lehet, hogy a bizonylatolás nélküliség is benne van a pakliban), mert lehet előnevezéssel csinálni ilyet: nevezést beküldi, és a nevezési díjat utalja a résztvevő neve, versenyszám/stb. közleménnyel. Igen, ezzel dolgozni kell - de a készpénzzel is... 
 

Lehet, hogy nem jött le: örülnék neki, ha az ilyeneket el lehetne kerülni, mert  pontosan "kell" az ilyen pénzt odaadni, és persze ezek az összegek mindig 500 / 700 / 900-ra végződnek, amit a nálam lévő papírcímletből nehéz kialakítani.

Opszi, 900? Nálam csak húszezres van, tud visszaadni? Neem? Akkor mondjon egy számlaszámot, és utalom, de Revolut-on is át tudom dobni. Mi? Hogy csakkészpénz? Akko' tessen felkészülni váltópénzzel... Hogy nincs? Legközelebb majd segítek ezt megoldani...

Legközelebb: 900? Apróban jó lesz? 5-10-20 Forintosban vegyesen, zacsiban átadni...

 

Nem lep meg, pláne, mióta az Auchanban majdnem a kenyér mellett, na jó egy picivel arrébb, de már a bejárathoz közel ott vannak a polcon a megvásárolható mini POS terminálok. Azt nem tudom, hogy még mi kell hozzá, hogy működjön is, de leveheted a polcról, beteheted a kosárba és valami 15-25e körüli elektronikus vagy fizikai pénzmennyiségért már viheted is haza.

PS: A webshop-ban nem találom azt, amit láttam, viszont a nyomtatós változat sem egy ökör ára:

https://auchan.hu/shop/sumup-solo-kartyaolvaso-es-nyomtato-szett.p-8068…

most igy hirtelen kettot talaltam, biztos van tobb is:

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Ez a 450 milliárd egy üres szám. Miért? Mert csak úgy lehetne csökkenteni, ha drasztikusan csökkenne (90+%) a készpénz használata. Az meg nem fog megtörténni.
Az elektronikus fizetési megoldások nem biztosítják az anonimitást, kell nekik elektromos áram, internet kapcsolat, 0-24 banki ügyfélszolgálat stb.

Na meg jó lenne mellé rakni, hogy mennyibe kerül az elektronikus fizetési rendszer fenntartása tokkal-vonóval. Mert ez így egy semmitmondó szám.

mennyibe kerül az elektronikus fizetési rendszer fenntartása tokkal-vonóval.

Hát először is a teljes kiskereskedelmi forgalom(ez azért jó nagy szám) (jó esetben) 2%-a. Ezt fizeti a kereskedő*. Akit persze te.

Aztán a kártyák évi 4-5-6 ezer forintos díja, amit szintén te. Mondjuk mennyi kártya lehet forgalomban Mo. 2millió? Nem tudom. Ha annyi, akkor az is van vagy 10 milliárd.

Valakinek még eszébe jut valami? Tényleg jó lenne egyszer normálisan, korrekt módon számolni/összehasonlítani mindkét rendszer költségeit. Mert eddig csak a "szentek maguk felé hajló kezű" számaival találkoztam.

A fekete gazdaság elleni harc duma tök üres lett az online pénztárgépekkel. Mert olyat még nem láttam, hogy nem volt online pénztárgép, de volt kártyalehúzó. Ezért azt már el kellene felejteni.

 

* szóval ez magában ~400 milliárd lenne ha mindenki kártyával fizetne.

 

szerk: Azért, hogy trey kedvében is járjak: azt azért mindig megröhögöm, mikor a"laggard" a Tesco előterében az ATM-ből kivesz kp-t és bemegy vásárolni, és kp -val fizet.

A 450 milliárdos állami költségben amúgy nincs benne a készpénzkezelés költsége a vállalkozások oldaláról. Házipénztár nyilvántartásának költsége, nagy mennyiségű készpénz esetén annak biztosított szállításának költsége, azon kockázatok kezelése, hogy eltér a fizikailag a házipénztárban lévő készpénzállomány attól, aminek kéne lennie (ennek kinyomozása az mind idő és pénz), annak kezelése, hogy rosszul ad vissza az eladó, hogy lop az eladó, kamera felszerelése emiatt a pénztár fölé stb. A készpénz kezelése sincs ingyen, az előállításon túl is van munka azzal, hogy te készpénzt fogadj el biztonságosan.

Honnan tudjuk mi van benne? Ezért írtam amit írtam, jó lenne egy korrekt összehasonlítás. A 450 milliárdot ki mondta, és mire alapozta, és mit tartalmaz?

Amúgy az általad felsorolt költségek, egy jó része semmikép nem meg spórolható pl." rosszul ad vissza az eladó, hogy lop az eladó, kamera felszerelése emiatt a pénztár fölé" Kamera amúgy is kell, igaz nem a pénztáros miatt. S dolgoztál már kiskereskedelmi boltban pénztárosként? Ha igen akkor tudod, hogy költségmentesen oldják meg. A dolgozó, ha olyan, nem a pénztárból fog lopni. A házipénztár elég értelmetlen fogalom olyan helyen ahol készlet virtuálisan 100 milliókat tesz ki és leltárakkor derül ki mennyi az annyi. Pénztár hiány lehet, de én is dolgoztam ilyen helyen (igaz csak pár hónapig), meg a lányaim is nyaranta, de sose volt hiány. ;)

Arról nem is beszélve, hogy  pl. ha az Auchanban csak napi 100 vevő lesz, aki kp vel fizet, a fenti problémák megmaradnak.

Ami téma az a "nagy mennyiségű készpénz esetén annak biztosított szállításának költsége", no az a kérdés, hogy ezt tartalmazza -e 450 milliárd, egyáltalán mit tartalmaz?

A 450 milliárd forint az a központi költségvetésnek a készpénzhasználattal kapcsolatos költsége.

Ez a készpénz nyomtatása, tárolása, szállítása. 

https://novekedes.hu/hirek/4500-milliard-forint-keszpenz-van-a-lakossag… 5 évvel ezelőtti cikk.

A készpénz nyomtatása, őrzése, szállítása, kezelése is komoly terhet jelent az államnak, ezeknek a feladatoknak az ellátására évente 450 milliárd forintot fordít a költségvetés.

 

De megnézhető a Magyar Nemzeti Bank éves jelentésében az MNB-t közvetlenül érintő rész: 

https://www.mnb.hu/kiadvanyok/jelentesek/eves-jelentesek/eves-jelentes-…

A készpénzgyártásra 15,7 milliárd forint megy el, 2,5 milliárd forinttal több, mint amennyi 2022-ben.

A banküzem (őrzésvédelem, ingatlan fenntartás, eszközkarbantartás, IT stb.) költsége 81 milliárd forint.

Ez önmagában 100 milliárd forint, meglehetősen központi helyen lévő dolgokról van szó.

És ugye ez csak az MNB készpénzüzeme, ehhez jön még nagy készpénzkezelőként a Magyar Posta, amelyik folyamatosan jelentős mennyiségű készpénzzel dolgozik, az egész országra kiterjedően (sok védendő objektum, nagy készpénzforgalom).

Ez még nagyobb kiadás, mint az MNB készpénzüzeme.

Ott van még a Magyar Államkincstár, ahol az állampénztári irodákban nagymennyiségű készpénzt kezelnek, tárolnak, őriznek (előzetes bejelentés nélkül 3 millió forintig vehetsz fel ott készpénzt).

És akkor nem beszéltünk még a kereskedelmi bankok esetén az ATM-ek készpénzfeltöltésének költségéről, az ebben nincs is benne (készpénzlogisztikai biztonsági cég szolgáltatásának költsége).

 

A hivatkozott 81 milliárdból 5 milliárd, az őrzésvédelem, pénz szállítás. Mert a többi.......hát kicsit necces az hogy kp forgalom nélkül az MNB -nek nem lenne ingatlanja, amit nem kéne fenntartania, üzemeltetnie, bérelnie, (10 milliárd), ne kellene tanács adásra szakértésre 2,2 milliárdot költeni, IT rendszerekkel kapcsolatos szolgáltatás szakértésre (4,6milliárd), és emberek se dolgoznának 39 milliárdért.

Továbbra is hiányolom a maradék 350 milliárd részletezését. De mint érzed a 81 milliárd se  köthető egyértelműen a kp forgalomhoz.

Az első linked meg egy tipikus PR cikk. Véletlenül Sziget meg Mastercard főnök is nyilatkozik, egy pénzügyminisztériumi államtitkár mellett (az államtitkár persze a gazdaság fehérítését emlegeti, ami mint, már beszéltünk róla régi, lejárt lemez). Ez alapján még meleg vizet se vennék.  Szóval továbbra is 450 milliárd forint lebeg a szélben. Ebből igazolni tudtunk, a MNB linkeddel kb. jó indulattal 50 milliárdot.

Hidd el nem vagyok ellene a digitális pénzforgalomnak (nevezzük így), csak utálom ha hülyére vesznek, és nagy számokkal akarnak sokkolni.

Nekem megér ennyit, hogy ne tudjanak két klikkeléssel éhendögleszteni.

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Ha valakit el akarsz lehetetleníteni célzottan, a legegyszerűbb letartóztatni. Akkor nem csak pénze nem lesz bankkártyáról, de készpénzt sem tud használni, elmenekülni sem tud, meg semmi mást sem tud csinálni. Nem olyan nagy magic ez, évszázadok óta működő dolog.

Egyrészt Kanada nincs rajta a Revolut által támogatott országok listáján: https://help.revolut.com/help/profile-and-plan/profile-plan/verifying-i…

A diszkrétebb megoldás: Jogsegélynek hívják. Terrorizmus elleni harc címszóval pedig elég gyorsan pörögnek azok a fogaskerekek.
A durvább megoldás:
- Adott régiót / országot kapcsolják le a Revolutról.
- A bankközi klíring rendszeren keresztül választják le a Revolutot.

A Revolut nem jelent névtelenséget.

Hogy a faszba jön ide Kanada? Én itthonról beszéltem végig.

Már megint túltolódott a faszság nálad. Innen indultunk, ez volt az állításod:

Bankszámlát, bankkártyát még mindig könnyebb befagyasztani célzottan.

Egy darab egyénről beszéltük, amiatt leválasztják a Revolutot? :D

trey @ gépház

Maszatolsz. Megint.

Lehagytad a 2. mondatot: "Hogy is volt ez a sztori Kanadában a tiltakozókkal pár éve?"

Továbbá lásd Hiena hozzászólását, mert innen indult a szál: https://hup.hu/comment/3110898#comment-3110898

Az éhendöglesztés konkrétan Kanadában történt pár éve, amikor a tiltakozók bankszámláit befagyasztották. A szimpatizánsok úgy vittek nekik élelmet.

Magyarországon meg: csak a SEPA / SWIFT / VIBER rendszeren keresztül kell blokkolni a Revolutot. Nem egy nagy kaland.
Kis olvasnivaló: https://www.mnb.hu/fogyasztovedelem/bankszamlak/szolgaltatasok/mi-az-eg…

A Revolutnak adatszolgáltatási kötelessége van a litván adóhivatal felé. A magyar állam felől, a magyar adóhivatal élhet a litván adóhivatal felé egy jogsegély kérelemmel, aminek hatására befagyasztják a számládat.(Normálisan, az átfutási idő 2 nap.) De a magyar rendőrség megfelelő részlege élhet egy ellened megkezdett nemzetközi szervezett bűnözéssel vagy épp terrorizmussal kapcsolat bűncselekmény nyomozása kapcsán egy vagyonvisszatartási vagy vagyonvisszaszerzési eljárással. (Ha félreteszik az aktádat, akkor 3 évig csak nézheted a számládat.)
Ugyan nem két klikkelés, hanem hat vagy nyolc, és mire bizonyítanád az igazad addigra éhendöglesz....
És mielőtt elkezdesz pörögni azon, hogy az állam ilyent nem tehet, ne feledd, tőlünk nyugatabbra kétsoros Facebook posztok miatt évekre sittelnek le embereket!
Ajánlott film: Brazil

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Valóban, de nehezebb kontrollálni, és nehezebb vele csótányként célzottan elnyomni egy állampolgárt. Te is két klikkeléssel baszkodod ki innen a neked nem tetsző arcokat és nem személyesen tördeled el az ujjaikat vagy veszed el tőlük a billentyűzeteiket, hogy ne tudjanak posztolni. Ugyanezt a kényelmet adja a bankkártya, a digitális bankszámla a hatalom gyakorlóinak.

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

és nehezebb vele csótányként célzottan elnyomni egy állampolgárt.

Van ám olyan is, hogy "inkább haljon meg egy ártatlan, mintsem egy bűnös is életben maradjon". Azaz van, amikor leszarják, hogy van-e járulékos veszteség, ha az, akivel ki akarnak baszni, annak kára lesz. Nem kell mindig azt gondolni, hogy célzott műveletekben gondolkodnak. 

Sőt mennyivel viccesebb, amikor még művelet sincsen, csak épp befosik a Bank datatcenterében egy gép és kiderül, hogy a mentés nem naprakész vagy épp soha nem is volt, vagy épp a szójalatteprogramozónak nem sikerült a felszopottfintekadatbázisv1.0-ról az újmégjobbanfelszopottadatbázisv0.1-re migrálni, vagy az is lehet, hogy sikerül neki csak nem a teszt környezetben, hanem a termelési gépen...

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Nem azzal van a probléma, ha egyszer nem tudsz fizetni, hanem azzal, amikor kinullázzák, letiltják a teljes számládat. A legtöbb ember ezt nem fogja fel addig, amíg egyszer ilyen vagy olyan formában nem játsszák el vele, és elhiheted, kurva szar érzés tud lenni.

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

hanem azzal, amikor kinullázzák, letiltják a teljes számládat. 

Mondom, ha a hatalmasok ki akarnak velem baszni, ezer más módon megtehetik. Magyarországon mikor volt olyan banki informatikai probléma, ami ahhoz vezetett, hogy az ügyfeleknek lenullázták, tiltották a teljes számláját, mindenféle ok nélkül? Én csak olyanról hallottam, amikor adóhátralékos emberkének inkasszózták az adóhátralék összegét. De hát akinek ilyen problémája van, az eleve nem törvénytisztelő.

Nos ha egy darab gép bef0sik, akkor nincs semmi extra probléma, viszi a többi a forgalmat. ÉS igen, akkor is 5s-en belül eldől az AFR-es tranzakció sorsa, ha egy komponens megdöglik. Sőt van olyan komponens, amiből nem kettő, hanem 3-4 vagy több is van, hogy az 5s tartható legyen.

És a programozók döntően nem szójalattét szürcsölnek (mondjuk mindegy, mert a kávéfogyasztási szokások és a kódminőség közötti összefüggést még senki sem volt képes kimutatni...), nem a holnaputántalánstableverziójö-ndb.0.1-et használják, hanem erőteljesen a fontolva haladók körét erősítik - nem véletlenül.

 

Tudnék mindebben őszintén hinni, ha közben nem lennének millió useres adatszivárgások és minimum fél napos rendszerösszeomlások...
Kicsiny lakókörnyezetemben fél éven belül három POS (talán nem véletlenül hívom Piece Of Shit-nek) rendszer összeomlás volt, a munkahelyem közelében még csak egy. És mint a pénztár, és a farok rossz végén álló - különösen ebédidőben, éhesen - nem érdekel, hogy a csoda fintech gépezet melyik picike fogaskereke bicsaklott meg. Eddig csak a készpénzhasználat óvta meg a pénztár mögött állót, hogy a következő vevőnek ne a farpofái között kelljen lehúznia a kártyáját. Szóval, mindenkinek jobb, amíg van kp...

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

A POS egy végberendezés, jellemzően egy szál, nem tartalékolt adatátviteli vonallal a háta mögött. Mindkettő SPoF - bár nagyobb kereskedőknél azért POS-ból is több van, meg adatátviteli útból is, bár ott meg a POS hálózatra kötése SPoF. Egy számlavezető rendszer redundanciája ennél nem kicsit jobb...

És ahol rendszeresen/gyakran problémás, ott célszerű ezt írásba foglalni ott és akkor, nehogy elfelejtődjön... (Mert 10 "nem megy a POS" esetből legalább nyolc nem lesz a kereskedő által naplózva/bejelentve, és máris csak az ötöde a dokumentált hiba a valósnak, és mondjuk 98%-ra jön ki a rendelkezésre állás a vaós ~90% helyett...)

 

Könyörgöm, pont ez adja digitális fizetés gyengéjét. Ha valami megáll a rendszerben, akkor szopsz. A készpénznél, mindaddig míg fizikailag képes az eladó kivenni a kezedből, addig működik a tranzakció.
Lehet mondani, hogy valahol van többféle olvasó, bla, bla, bla. De amikor 3 áruház áll le 12 kasszával 10 kilométeres körzetben akkor ne csacsogjunk megbízhatóságról, 5 másodperces tranzakcióról és redundáns számlavezetésről.

Nem, el kell fogadni, hogy minden egyes digitális fizetési rendszer tartalmaz olyan beépített hibalehetőségeket ami a készpénzben nincs.
Egyetlen oka van, ami miatt mindenki porcosodik a fintechben a digitális pénzre, mert tranzakciónként fejni lehet vele az átlag állampolgárt, nem egyszer, nem is kétszer.

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Ahol SPoF van, ott az azzal érintett folyamat rendelkezésre állása akkora lesz, amekkora ennek az elemnek a rendelkezésre állása. Ha van redundáns uplink a POS mögött, akkor már csak a helyi infrastruktúra az, amiben SPoF lehet, de ha van legalább két POS, ami nem ugyanarra az egy switchre kapcsolódik, akkor máris elimináltuk a SPoF lehetőségét - igaz, hogy ehhez dupla mennyiségű eszköz, illetve ilyen módon kialakított hálózat, stb. kell.

"amikor 3 áruház áll le 12 kasszával 10 kilométeres körzetben"

NEM a banki oldal miatt, ezt kell felfogni. Ha az áruházaknak nem egy közös tyúkbele lenne a bank/nagyvilág felé, akkor talán nem lenne ilyen probléma. Az, hogy a kereskedő ezt a hibalehetőséget elfogadható üzleti kockázatként bevállalta, az az ő dolga.

"ne csacsogjunk megbízhatóságról, 5 másodperces tranzakcióról és redundáns számlavezetésről"

Az AFR-t kiszolgáló infrastruktúra minden eleme redundáns, úgy banki, mint adatátviteli, illetve GIRO részen. A bankkártás fizetésre használt elfogadói infrastruktúra is _lehet_ ilyen szinten redundáns, de azt valakinek (=kereskedő) ki kell fizetni - na ez az, amit a kereskedők nem tesznek meg, mert nem kötelező. A bankoknak viszont kötelező az IG3-at elég magas rendelkezésre állással kiszolgálni. Ahogy egyébként a kártyás tranzakciókat is.

 

jah, hat megszakerteni en is tudom, hogyan kene! a gyakorlat meg azt mutatja hogy nem igy csinaljak. es amig a gyarkolatot nem huzzak fel az elmeleti szintre, addig csak elmeletileg lesz jobb a kartyas fizetes. \o/

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

NEM a banki oldal miatt, ezt kell felfogni.

De, több esetben a banki oldal miatt. Vagy adott esetben valahol útközben, provider szinten is vannak olyan hibák, hogy adott provider adott bank összes POS-a nem megy.

Az AFR-t kiszolgáló infrastruktúra minden eleme redundáns, úgy banki, mint adatátviteli, illetve GIRO részen. 

A kártyaelfogadásnak semmi köze az AFR-hez.

"De, több esetben a banki oldal miatt."

Például?

"A kártyaelfogadásnak semmi köze az AFR-hez."

Az _is_ a teljes, a számlavezető rendszerig terjedő infrastruktúrát használja, ami redundáns kell legyen. Ugyanígy a kártyaelfogadáshoz kapcsolódó banki oldalon felépített infrastruktúrának is ilyennek kell lennie - és így is vannak felépítve.

"provider szinten is vannak olyan hibák, hogy adott provider adott bank összes POS-a nem megy."

Senki nem mondta, hogy 100%-os a rendelkezésre állása a kártyás fizetésnek - de a készpénzesnek sem: ha veszel egy doboz gyufát, de csak húszezresed van, a bolt visszautasíthatja(!), ugyanúgy, ahogy 50 darabnál több érmét sem kötelesek a kereskedők elfogadni egy fizetési tranzakcióban.

Láttam én már olyan műszaki problémát, amikor a fél POS-hálózat lehalt. Igen, provider szinten, vagy elfogadói szinten.

Az _is_ a teljes, a számlavezető rendszerig terjedő infrastruktúrát használja, ami redundáns kell legyen. 

Ez egy kissé  bonyolultabb játék. Mivel a kártyaelfogadást biztosító bank nem feltétlenül azonos a kibocsátóval (sőt, az esetek nagy részében nem azonos), ráadásul a kártyaelfogadási folyamat azon része, amikor a kártyát a boltban fizetésre használja valaki, nem is feltétlenül megy el a számlavezető rendszerig, az AFR-t idekeverni (a fizetés meg sem történik még ez esetben) kifejeztten helytelen.

Senki nem mondta, hogy 100%-os a rendelkezésre állása a kártyás fizetésnek

Azt nem, de a nem a banki oldal miatt kitételt vitatom. A banki oldal is lehet hibás benne, nem szabad minden POS problémát a boltra tolni.

ha veszel egy doboz gyufát, de csak húszezresed van, a bolt visszautasíthatja(!)

Erre linkelnél egy jogszabályt? A maximált érmeszabályt ismerem. (szerk: közben megtaláltam, ahol linkelted)

A banki oldalon, pontosabban a kártyaelfogadást/processzálást végző oldalon nagyon szigorú elvárások vanna a redundancia, pontosabban a rendelkezésre állás tekintetében. természetesen ott sem 100% az elvárt és a teljesített érték, azonban a végberendezés és annak adatátviteli kapcsolata a szolgáltatójával ami SPoF, illetve az lehet, ami azon túl van ("banki oldal") az jellemzően redundáns kialakítású kell, hogy legyen. Az, hogy egy redundáns rendszer _is_ képes lefeküdni, az is igaz, de ettől még alapvetően nem ott szokott a bibi jelentkezni, még akkor sem, ha egy teljes környéken megáll az élet a POS-ok tekintetében (mert pl. a helyi telco adott körzete, akinek a vonalait a POS-ok használják megkotlott, és nincs uplinkje a "nagyvilág" felé. mert mondjuk elmarkoltak egy kábelt... )
 

Ismételten leszűkítetted a dolgot a kártyaelfogadást végző oldalra. Ha odáig nem tud kapcsolódni a POS (és jellemzően ez a gyakoribb), akkor nem sokra mész az elvárt paraméterekkel. A helyi telco után még van egy kapcsolat az elfogadó bankig, és bár az jellemzően redundáns, akadhatnak (és akadnak is) problémák. Ha meg a POS kapcsolat az interneten át jut el az elfogadó bankig, akkor szintén lehetnek gondok.

A banki hálózat, illetve a bank felelőssége az adatátvitelért meddig s tart? Addig, ahol az első szolgáltatói eszközpár van, illetve odáig, hogy a szolgáltatói oldalon ir redundáns útvonalat tudja használni akkor is, ha valamelyik vonal elesik. Régen volt, hogy direkt modemes betárcsázással mentek a POS-terminálok - az a banki interfész, amin a pos-okat fogadják a bank által felügyelt, a bank felelősségi körébe tartozó határig redundáns kell, hogy legyen. Ami azon_túl_ van, az már nem a banki hálózat, nem banki felelősség.
 

És mondjuk ezer alkalomból hányszor történt ilyen?

Hat pont ilyen relative ritkan van, de olyan, hogy valamiert nem tudtam kartyaval fizetni, olyan azert elo-elofordul.

És ebből mennyi volt az, aminél a POS-tól a bankig rendben volt minden, és a túloldal (banki rész) rogyott meg ilyen szinten?

Ezt nem tudom, de ami meg fontosabb, hogy a engem nem erdeklo dolgok listajan is meglehetosen elokelo helyet foglal el a POS-tol a bankig terjedo csatorna. Nekem, mint ugyfel, egal, hogy aramszunet miatt nincs POS terminal, vagy az ultrak megrohamoztak az OTP adatkozpontjait.

"engem nem erdeklo dolgok listajan is meglehetosen elokelo helyet foglal el a POS-tol a bankig terjedo csatorna. "

pedig az is döntően a POS-t használó cég felelőssége, nem a banki oldalé. (A banki uplink az redundáns, úgy logikailag, mint fizikailag(!) (ha vezetékes kapcsolat, akkor (szolgáltatói nyilatkozat alapján) nem lehet azonos a nyomvonal sem...)

 

De hol firtattam en, mint user, hogy ez kinek a felelossege? Figyelj, ennel egyszerubben nem tudom:

Tudok ebedelni?

  Mukodik a terminal Nem mukodik a terminal
Van nalam keszpenz IGEN IGEN
Nincs nalam keszpenz IGEN NEM

Minden mas, ismetlem minden mas aspektusa a temanak nem erdekes abbol a szempontbol, hogy tudok-e ebedelni. Nem szamit, hogy a menza a balfasz, vagy az ELMU, vagy a bank, vagy a terminal romlott el, vagy akarmi.

Van nálad 20.000Ft-os címletben kp.

v.o.: "van a penztarcadban 1 db papir huszezres, meg 1 db fem ketszazas"

Nem kell hulyenek lenni. De ha mar igy alakult, hogy hulye voltam, es nagyon ehes vagyok, akkor megveszem a ket zsomlet, es azt mondom a penztarosnak, hogy adjon vissza ketezerbol.

Egy eladónak a húszezrest könnyebb felváltani, mint egy beakadt OTA POS firmware frissítést javítani, vagy épp bázisállomást újraindítani. Plusz, az elmúlt 10 évben elvétve találkoztam automatából húszezressel. Pedig nem egyszer jól jött volna. Volt amikor közel félmilliót vettem fel, és ötösökben és tizesekben szórta ki. Jahm, és cca. 20 évvel ezelőtt, mikor webkávézót vittem akkor is szabály volt, hogy minimum 27000 Ft-nak kellett a kasszában lennie apróban és ennek a duplája szintén apróban a páncélban.

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Egy eladónak nem könnyebb a húszezrest sem felváltani, ha nincs nála húszezer forint apróban. Az, hogy te milyen automaták környékén jársz, a te dolgod, én azt tapasztalom, hogy ha legalább 40eFt-ot kiveszek, van benne húszezres. Sokszor abban az esetben is, ha csak húszezret veszek fel. Többnyire nem szoktam, mert szívás, ezért általában max. 9000 Ft-ot veszek fel, mert akkor még 10ezres sem lesz benne, de ez alapvetően mindegy.

A webkávézód biztos jó volt, bár jó kérdés, hogy ha web, akkor minek a készpénz :) Ettől függetlenül ha jön pár ember húszezressel, akkor már a páncél sem segít. Más kérdés, hogy nem minden boltnál van az a szabály, ami a te webkávézódban volt, tehát ez alapján kár általánosítani.

mert értelmes ember nem fog húszezressel 1-200 Ft-os tételt kifizetni...

Marpedig ha nincs mas valasztasa, akkor ki fogja.

Egyebkent te inkabb ne beszelj eletszerusegrol, mert az eletszeru az az, hogy van a penztarcadban 1 db papir huszezres, meg 1 db fem ketszazas, es ebbol gyakorlatilag a legtobb (rovidtavu) havariehelyzetbol ki tudod vagni magad. Hugyozni is tudsz a ketszazasbol, meg haza is taxizhatsz a huszezresbol, vagy amire epp szukseg van.

Mit akartál ezzel mondani? Hogy sikerült a birkákat beterelni  ezzel a karámba? Vagy azt, hogy a fekete gazdaság résztvevőit nem hatotta meg, mert több lépéssel az állam előtt járnak? Vagy azt, hogy hirtelen lett 1.5 millió munkanélküli és masszív gazdasági visszaesés?

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

A videó végén Szijjártó vett egy újabb cipőt 75 ezer forintért, majd a kérdésre, hogy kártyával vagy készpénzzel szeretne-e fizetni, azt válaszolta:

Készpénz, mindig.

 

Van még kérdés ? :D

Fedora 40, Thinkpad x280

Szerkesztve: 2024. 09. 09., h – 21:36

Mennyit spórolna az MNB ha EURO lenne a pénzünk?

Reszemrol holnaptol megszunhet. A forint. Puszika.

Keszpenz volt van es lesz, ha nem ilyen, akkor olyan.

Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.

Most gondolj bele a világ társadalmának jelentős hányada alacsony jövedelmű és alacsony iskolai végzettségű, fillérekből, egyik napról a másikra élnek és még arra sem képesek, hogy hónapról hónapra számlavezetési díjakkal, transzferek után fizetett járulékokkal, kártya díjakkal tömjék a világ leggazdagabbjainak a zsebét! Ez nettó aljasság! Mekkora mocskos szemetek! Érrrted, az értelmesebb gecik nem hagyják magukat adósságspirálba terelni a hitelkártyákkal! Nullás betéti számlákkal trükköznek, amikre a szolgáltatók nem tudják ráterhelni a hibás számlázásaikat! Szemetek!

Tudod miért kerültek hirtelen elő ezek a cikkek? Mert a parlamentben felvetették, hogy az ingyenesen felvehető kp. limitet fel kellene emelni a mindenkori minimálbér szintjére. Ez havi szinten százmilliós érvágás lenne a bankoknak! De nyugodtak lehetünk le lesz szavazva és el lesz mismásolva az ötlet, mert nem a kormányoldalról jött.

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Főleg, ha sehol se tudod leellenőrizni, hogy honnan jött ki számnak a 450 milliárd. Viszont, hogy a kártyás fizetés költsége szintén kb. 420-450 milliárdot tesz ki, azt könnyű összerakni.

A kártyás fizetés, egyetlen előnye, hogy bizonyos(és el kell fogadjam, ez az esetek többsége) helyzetekben kényelmes. Az ország lakosainak (adófizető, és kártyahasználóinak) viszont biztosan nem kerül kevesebbe.

El is olvastad a cikket? Ha nem, akkor idéznék belőle:

"A Bankmonitor a számítás során az adott hónap készpénzállományának vásárlóerejét az adott hónapban mért havi árváltozással korrigálta. "

Jup, ez is "támogatott" tartalom...

Neked nem fizettek? Miből lesz a rolex?

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

  1. Támogatott tartalmat jelezni kötelező. Ha nem tették meg, akkor ne rajtam kérd számon.
  2. Attól még, hogy támogatott tartalom, a probléma valós. Csak ennyid van ellene falusi készpénzhuszárként, hogy mert a Bankmonitor? Nem adnak kecskét a termelői piacon kártyára? Vagy a klasszik alusipkás "ha jönnek a zombik, mi lesz" érv miatt remegsz ennyire a képéért?
  3. Nekem közvetlenül nem fizetnek, nem foglalkozom hirdetésszervezéssel.

trey @ gépház

"Most gondolj bele a világ társadalmának jelentős hányada alacsony jövedelmű és alacsony iskolai végzettségű, fillérekből, egyik napról a másikra élnek és még arra sem képesek, hogy hónapról hónapra számlavezetési díjakkal, transzferek után fizetett járulékokkal, kártya díjakkal tömjék a világ leggazdagabbjainak a zsebét"

Fizetik helyette az adókban a készpénznek a költségét, ami végül szintén "valakiknek" a zsebében landol.
 

Szerkesztve: 2024. 09. 13., p – 13:23

Ma zengi a hangszóró a Lidl-ben: "A bankkártyás fizetés átmenetileg szünetel."

Suttogja a pénztáros egy vevőnek: "Nem fizettek ki valami számlát..."

Üzletvezető 5 percenként kiszalad a pénztárhoz megnézni hogy megy e már?

Ide bizony bankó kell a zsebbe!

🤣🤣🤣

Ilyenkor sajnos a kosár tartalmának romlandó része megy a selejtbe, a többi meg vissza a polcra. Ez benne van a pakliban...
Eddig egyszer sikerült ilyenbe belerongyolni a T...o-ban, ott a banki oldalra próbálták fogni a vásárlók felé legalábbis ezt mondták - miközben a banki oldalon (kellően megbízható forrásból érkező infó alapján) nem volt hiba. Ahányszor a kártyámat használom, ahhoz képest elhanyagolható (tizedszázalék vagy alatta) az ilyen problémás esetek száma.

"Csak előállhat, hogy a bank vagy az ISP korlátozza a szolgáltatást mert a kereskedő elfelejtett befizetni valamit, és akkor megáll a technika"

Ez ugyebár szintén a bank sara... Oh, wait... Ha a kereskedő nem fizeti a rezsit, és ez kényelmetlenséget okoz nekem, mint vásárlónak (akiből a kereskedő élni szeretne), akkor sajnálatos módon nem fogok nála vásárolni...

Szerkesztve: 2024. 09. 13., p – 16:18

Igaz, hogy nem készpénz, csak mellékzönge (digitális vs. analóg világ): https://telex.hu/gazdasag/2024/09/13/bkk-jegy-metro-busz-villamos-potdi…

Hiába érvényesítette Anna a digitális jegyét, mégis pótdíjat fizettetett vele a BKK

Kellemetlen utazási esetet mesélt el az egyik olvasónk, aki az üggyel kapcsolatos levelezését is megmutatta a Telexnek. Anna (nevét kérésére megváltoztattuk) jól ismerte az elektronikus jegy használatát, mindenben a BKK és a Simple előírásainak megfelelően járt el: vagyis jegyet vett a Simple alkalmazásban, érvényesítette a jegyre vonatkozó időkereten belül, végül mégis megbüntették, mintha egyáltalán nem is lett volna jegye. Emiatt nem is az ellenőrre volt dühös: az applikáció átmeneti hibája miatt valóban nem tudott érvényes jegyet felmutatni az ellenőrzésnél, a jegy sem a használatban lévő, sem a már felhasznált jegyek között nem látszott az appban. Később viszont megpróbálkozott a panaszkezeléssel, de a BKK azt egy hivatalos levélben elutasította.

Miért? Múltkor ilyennel fogtak screenshotot bliccelőt a vonaton. A figura mutatta a telefonját, mire a kalauz közölte, hogy áll a teljes rendszer, úgyhogy legyen kedves visszalépni a kezdőoldalra. Bukta lett...

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "