Sziasztok!
A kedvenc Logitech K800 billentyűzetem a végét járja, de sehol nem találtam ugyan ilyet újan.
Az elvárásaim az új billentyűzettel kapcsolatban a következők:
- Magyar kiosztás, normális, nem Mac. Linuxhpz és Windowshoz kell
- A billentyűk elhelyezkedése a K800-éhoz legyen hasonló
- Háttérvilágítás (nem a gagy ezerszínű futófényre gondolok, haben a gombok látsszanak sötétbem)
- Mindegy, hogy vezetékes, vagy vezeték nélküli
- Lehetőleg fekete, de tulajdonképpen a színe mindegy
- Jó lenne Lögitech. ha vezeték nélküli, a trackball "adó-vevőjéhez" tudom párosítani, így nem foglal USB portot
- Ha vezeték nélküli. tölthető, akkumulátoros legyen, ne kelljen elemeket cserélgetni benne
- Nem kell mechanikus
Mit ajánlotok?
Fejlemények az ügyben:
Az alábbi levélváltás zajlott le a Keychron magyar dílere és köztem:
"A Logitech K800 billencsemnek keresem méltó utódját.
2 db kellene az új eszközből a következő paraméterekkel:
- SO-HU 100% (a funkciógombok 4-es szigetekben, numpad, nagy Enter, Í, Kurzormozgatók a numpad és a gombok között, az [Insert, Home, PgUp] blokk felett kell a Print Scree, Scroll Lock és a Pause/Break is!)
- 109 gomb (a szokásos helyeken kívül tőlem lehet tekerő, vagy média gomb, de az eredeti gombok a helyükön legyenek)
- Magyar
- A gombok legyenek átvilágítva (ha a gombok között van világítás/fényjáték, az kikapcsolható legyen)
- Lehetőleg PBT (ha az előző 2 opció ezt kizárja, akkor ABS) kupakok
- Linuxhoz kell, a Windows kialakítás megfelel
- Fekete, vagy sötét színű gombok (lehet több színű is)
- Slim kialakítás, ne kelljen csuklótámasz, vagy alapból legyen hozzá
- Halk működés, lehetőleg Silent switchek, esetleg Red, ha mechanikus a cucc
- Vezetékes, de a Keychronnál látott akkus ÉS vezetékes működés is nagyon bejön
- A beállításhoz/programozásához (pl. makrók, fények, stb...) nincs Windowsom, vagy Mac-em! Tetszik a Keychron nyílt forrású hackelhetősége és a VIA/QMK, de nem ragaszkodom hozzá.
- Ha mechanikus és cserélhetőek benne a switchek annak örülnék, de egyik sem feltétel.
Talán a Keychron K5 (SE/Pro/Max, ...) szériában van ilyen?
Unikornist keresek, vagy létezik ilyen eszköz? Tudtok segíteni a megtalálásában?"
A válasz:
"Jelenleg gyártás alatt van a K5 Pro ISO-HU változatban. Ez QMK/VIA programozható, ABS átvilágítós kupakokkal rendelkezik, 110%os layout, slim, alapból piros és barna low profile mechanikus switchekkel érkezik, amik lényegesen halkabbak, mint a normál profilú rokonaik. Hot-swapp, tehát cserélhetőek is a switchek szerelés / forrasztás nélkül. Kb 8 hét múlva érkeznek meg.
[...]
300 darabot rendeltünk első körben, és ahogy megérkezett, már gyártásba is küldjük a következő kört, ez állandó termék lesz a palettánkon!"
A beszélgetés közlésére kaptam engedélyt Tőlük.
A megoldás
Hozzászólások
Nagyon kíváncsi vagyok az ajánlatokra, mert nekem is kell egy jó K800 utód, valószínű előbb mint utóbb...
Nekem is volt/van egy K800, ami fáradozott már, így bekerült a céges íróasztalomra, ahol sokkal kevesebbet kell, mint otthon a fő munkahelyemen. Hosszas nézelődés után nekem egy vezetékes, mechanikus, fehéren világítós Varmiló VA109M/CMYK lett helyette, mert nem találtam semmi közelítőt sem a K800-hoz, és egyébként foglalkoztatott a mechanikus, a régi jó IBM Model M billentyűzetek emlékét felidézve. Bevallom, ezt az újat azóta jobban szeretem mint a sok évet szolgált K800-at. Persze nem a kattogós gombosat kértem, hanem a halkabbat.
Megnéztem, köszi a tippet.
Érdekes érzések kavarognak bennem 2 yt videó megnézése után, de ezeket inkább nem írom le... :D
Ezen:
Layout iso => nagy enter
Fn szigetekben
Minden más klasszik?
Nekem is ez a kedvenc layoutom. A mostanim ezt minőségben alul múlja, de tudja ugyanezeket (-csuklótámasz, -wireless):
https://linuxuser.hu/2023/07/31/billentyuzet/
Ps: ilyenből én is szívesen vennék valami felsőkategóriásat, de nem találtam akkor jobbat
Ha Neked ilyen kiosztású és elrendezésű billentyűzeted van és kapható kereskedelmi forgalomban, írd ide a típusát, kérlek!
A felhívás mindenkinek szól, aki olvassa. Egyelőre nem nyitok új topicot a témának.
Logitech G213 - https://hup.hu/comment/3010442#comment-3010442
zrubi.hu
Ezzel a topikkal megint beindítottál (kurvára hiányzik egy álom bill), emiatt rendeltem egy ilyet:
https://www.pcx.hu//billentyzet-vezet-kes-hama-urage-exodus-900-mechani…
Szívesen! :)
Nekem ilyenem van, bár én még olcsóbban vettem.
Csak a felső sáv, ahol a programozható gombok vannak fém, egyébként full műanyag az egész, ennek ellenére érzetre jó súlya van, viszonylag masszív, nem nyeklik-nyaklik. Az oldalsó világítást nem tudod vezérelni, fix programjai vannak, amik között a felső sávon található gombbal tudsz ide-oda váltani, amit ráadásul a billentyűzet nem jegyez meg, minden egyes bekapcsoláskor végig kell nyomogatni, ha nem az első beállítást szeretnéd használni (természetesen szivárványszínben világít alapértelmezetten). A tekerő mellett lévő mode gombbal tudod választani, hogy a háttérvilágítás erősségét vagy pl. a hangerőt szeretnéd tekergetni (maga a gomb szerintem full felesleges vagy legalább ott lenne a némítás..). A ...lock visszajelzők átvilágítanak a szomszédos visszajelzőkbe. A felső sáv háttérvilágítása nem egyenletes, a gombok egyik fele jobban világít, mint a másik fele, ja és ez ki sem kapcsolható (szerencsére csak egyszínű fehéren tud világítani). Lehet neked nem számít, de a gyári windowsos programja valahogy nagyon bazári.
Kényelmesnek egyébként kényelmes, a space-nek egyáltalán nincs ilyen idegesítő nyekergő, zörgő hangja vagy instabil érzése, de a backspace-nek igen. (Grátiszként nálam az egyik kapcsoló nem működik jól, néha hiába nyomom, nem történik semmi, egy kicsit megmozgatom, akkor már működik, de nem gondolom, hogy ez általános lenne.)
Nyilván egy jó része szubjektív, de nekem összességében csalódás volt.
A kürtőskalács egy nagy lyuk, tésztával faszán körbetekerve.
Közben már használom egy hete. Elsőre feltűnt, hogy az "ű" lentebb van. Azt hittem rossz, de hamar kiderült a többi van fentebb, szóval lenyomkodtam őket a gyár helyett. Színt nem tudtam átállítani, de nem is néztem utána. Így kicsit bazári. Most nehezen képzelem el róla, hogy tartós lesz. A billentyűzet nem jobb annyival, mint amennyivel drágább a HAMA KC-550-nél. Szememben max másfélszer ér többet. Az szebben világít. Ebben meg az tetszik jobban, hogy nehezebben ütök mellé.
https://linuxuser.hu/2024/02/06/hama-urage-exodus-900-mechanikus-red-sw…
Már nem él az oldal, írd meg a jövőbeliek okulására az eszköz friendly nevét, thx.
Illetve ha már van 6-7 hónao tapasztalat vele, azt is.
Hama Urage Exodus 900 - http://urage.hu/900k.html (ez hátha tovább megmarad..)
A kürtőskalács egy nagy lyuk, tésztával faszán körbetekerve.
Ez ugyanaz a HAMA nevű cég, aki a kvázi-noname gagyit gyártotta PC *.* perifériákból és kábelekből stb. az elmúlt 30+ évben?
Igen.
A kürtőskalács egy nagy lyuk, tésztával faszán körbetekerve.
Dell SK-8115
Itt mi a trúváj? Ez egy kutya közönséges magyar festésű ISO kiosztás, bárhova bemész, aztán veszel egyet?
HyperX (HP) Alloy Origins pbt: layout ilyen, keycap nekem nem Hu, de cserélhető elvileg, mert standard. (egyébként engem nem zavar)
Extra kényelmi feature nincs, rgb van, meg NKRO. Különlegesnek nem mondanám.
Fujitsu KB521
Hopp, pont szó volt egyik cégnél erről a múlt héten, ahol a kolléga a K800 után ööö... rákérdeztem... MX Keys S billentyűzetet vett, de nem magyar kiosztással, nem tudom, van-e belőle magyar kiosztás.
https://iotguru.cloud
Nincs magyar MX keys. A német kiosztású viszont egyezik a magyarral, leszámítva a feliratokat. sok ismerős / haver használ ilyesmit.
Agyaltam MX Keys-en én is, de 2007 óta egy Logitech Cordless Desktop-ot nyúzok. Utódját én sem találtam meg, pedig ez nem egy high-end darab, de nagyon bejött, főleg az elrendezése. A hatos gombcsoporto csak ötös, függőleges a delete és felette a home, jobbra a home-tól end és az end alatt, tehát a del mellett a page up és down gombok. Az insert meg jobb felül van egy prntscrn és pause mellett. Eddig nem találkoztam ilyen kiosztással, pedig nekem ez a bajnok. Persze megszokható más is, de jobb volna ilyen. vezetékesben meg főleg, ez a wireless és az elemcserebere azért nem a kedvencem...
Mechanikusban is gondolkoztam, linux sysadmin dolgokkal dolgozom főképp, tehát sokat gépelek... Próbáltam már másoknál, elsőre tetszik is, de nem tudom, a mindennapokban kibékülnék-e vele...
TheAdam
Köszi, ez ígéretesnek tűnik!
K780
Ez a 8 kritériumból annak a 4-nek felel meg. amelyekhez többnyire a "tökmindegy" jelzőt fűztem.
Felcsillant a remény...
Módosítottam a nyitó posztot.
Első ránézésre tetszetős, ha beszereznél egyet írhatnál róla!
A kürtőskalács egy nagy lyuk, tésztával faszán körbetekerve.
Feltétlen írok róla/vele/rajta... :)
Melyik cég a magyarországi forgalmazó?
... The vision and the mission lost,
For those with corporate souls ...
Slackware Linux current | 5.10.38-janos
https://www.keychron.com/pages/where-to-buy
Köszi!
Megnéztem a honlapjukat, de a weboldal UX gyakorlatilag a használhatatlan kategória. (Nálam legalábbis.)
... The vision and the mission lost,
For those with corporate souls ...
Slackware Linux current | 5.10.38-janos
A magyar oldal
Köszönöm, már felvettem velük a kapcsolatot.
... The vision and the mission lost,
For those with corporate souls ...
Slackware Linux current | 5.10.38-janos
Nekem is keychron van, egy C2 Pro, bár én közvetlenül a gyártótól rendeltem, így került 29E (60$+20$) forintba (tavaly nyáron, szállítással együtt).
Teszi a dolgát. Világítás ki van kapcsolva de ha otthon leszek és érdekel akkor megnézhetem mennyi erős. Vezetékes (cserélhető USB-C) és mechanikus. Volt egy korábbi billentyűzetem ott nekem probléma volt, hogyha megfeledkeztem magamról akkor simán úgy érezte, hogy nyomom valamelyik gombot. Ezzel nincs ilyen.
Magyar webshopokban olyan vadító árakon voltak a Keychron billentyűzetek, hogy még Hongkongból rendelve is jobban megérte (bár ahogy látom most már ugyanott van az ár).
@@
"You can hide a semi truck in 300 lines of C."
Milyen színű switchek vannak benne?
brown
@@
"You can hide a semi truck in 300 lines of C."
Kerdes: A: hol fogsz ehhez a low profile billhez kapni magyar kupakokat? B: lesz*od mi van rajta C: matrica?
A: ISO-HU = Magyar kupakokkal jön.
B: Igen
C: A matrica nem tesz jót az "átvilágításnak."
akkor mar csak abban kell remenykedni, hogy nem ilyen igenytelen lesz, hogy az ű meg í mas szinu :D
https://cdn.shopify.com/s/files/1/0059/0630/1017/t/5/assets/isoansioemd…
Erre való a B válasz :D
Nekem egy kisebb K14 van cserélt, yellow switchekkel, teszi a dolgát, nagyon szeretem. Ismerőseim is szeretik a márkát, nem nagyon tudsz vele mellélőni. Gyártótól rendeltem, megérte várni rá.
Dell KB700?
Nyilván minden feltételt nem teljesít, de a főbbeket szerintem igen és nem is egy ökör ára.
"The only valid measurement of code quality: WTFs/min"
Tetszik, köszi.
Iso kiosztású legyen, utána magyaríttatod. Lézerrel szépen.
Melyik cég vállal ilyet?
"The only valid measurement of code quality: WTFs/min"
Az Alzánál van most néhány Logitech MX Keys S Graphite - HU (lézerezett)
Ezek után az apple billentyűzet nem is drága :)
(én még 14900-ért vettem az enyémet, az pláne nem :) )
Gábriel Ákos
nekem is van, meg az atlatszo alju.
A madzagja az kriminalis, nincs 20 centi. A space-t, meg ha nem pontosan fentrol nyomod lefele, hanem mondjuk az oldalat, akkor konkretan faj, olyan nehez lenyomni.
Azt viszont nem ertem hogy mas gyartoknal miert nem terjedt el a beépített usb hub. Pedig hasznos.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
Azt viszont nem ertem hogy mas gyartoknal miert nem terjedt el a beépített usb hub. Pedig hasznos.
Gondolom a minél olcsóbban minél kevesebb BOM-mal megoldani a gyártást, utána meg minél eszetlenebb áron adni a legcsupasztalpúbb konzumer perfiéria szarokat is. Csak tipp.
Amúgy meg usb keyboard-ok nem csak USB 1.1 low speed-en regisztrálnak be a host felé? Tud amellett egy hubon keresztül más rádugott cucc menni 1.1 High vagy 2.0 Full speed-en is? Mert ne csak egér/bill kombóra legyen lekorlátozva a lehetőségek. Neadjisten ha már 13 éve van 3.0 is, esetleg Superspeed 5Gbit-en is?
Hát... ha lesz Keychron K5 pro ISO-HU kosztással, akkor már jelentkezem is!
Azonnal szólok!
Én is azt várom.
Én egyelőre nem kaptam még visszajelzést, illetve friss híreket az ügyben. Legutóbb abban maradtunk, hogy március közepe környékén érdeklődhetek.
... The vision and the mission lost,
For those with corporate souls ...
Slackware Linux current | 5.10.38-janos
Van valami fejlemény?
Én is beneveznék egyre, ezért körül néztem, de azóta se láttam magyar kiosztást sajnos se a gyártó oldalán, se a magyar forgalmazónál.
Az utólag lézerrel gravírozott Logitech elég silány kinézetű lett, egy Keychronnál meg egyenesen gagyi.
Azt a választ kaptam, hogy várhatóan június közepén/végén válik elérhetővé.
... The vision and the mission lost,
For those with corporate souls ...
Slackware Linux current | 5.10.38-janos
Itt a június vége, de az ISO-HU kiosztás még sehol. Számomra komolytalanná vált a cég és csak írnak valamit, de fogalmuk sincs róla mikor érkezik, ha egyáltalán érkezik valamikor.
Részemről "Kár érte, kiváló billentyűzet volt" ...
Hű de nagy mellénnyel vagy... Nyilván nem ők gyártják, csak próbálnak pitizni a Keychron-nak, hogy egy pici, mindenki más által is lesajnált piacon legyen valami (Logi pl. már nem is gondolkodik hu keycap-ekben, pont ma néztem végig a mechanikus palettát). Én inkább örülök neki, hogy az Afterh. legalább próbálja tolni ezt a szekeret. Ha várni kell, hát várni kell, meglátjuk mi lesz belőle, ha semmi, akkor ez van, már az is scifi kategória az egész billentyűzetes piacon, hogy a K meg Q sorozat egyéb tagjaihoz kapsz 2-3 féle ISO-HU keycapet, ez nem kis részben nekik köszönhető. Kevés ennyire korrekt hazai boltot/márkaképviseletet ismerek, szerintem ami rajtuk múlik, azt megteszik.
Ez nem nagy mellény kérdése. Ezt a jelenséget úgy hívják a cégek részéről, hogy az érdeklődés fenntartása. Mondanak egy közeli dátumot, ha rákérdezel. Ez esetben először márciusra ígértek, másodjára június végére és azt sem tudták teljesíteni. Számomra, mint leendő vásárló ez nem korrekt. Ha azt írták volna, hogy összegyűjtik az igényeket és értesítenek, amint megérkezett a termék, akkor semmi gond nem lenne ezzel. Így viszont buktak egy vásárlót a személyemben (ezen az amúgy is szűkös piacon, ahogy írtad) az üresnek tűnő ígérgetések miatt.
mondjuk ugy a kinaiaktol mar megszoktam az ilyet, de sajnos mara oda jutottunk, hogy itthoni cegek is ezt toljak mar es nem csak a kicsik (emag, alza, helloka!) sokszor meg a lovet is levonjak, aztan megy hetekig/honapokig a huzavona... gusztustalan es eleg sajnalatos, hogy a jogi kornyezet meg olyan, hogy ezt siman megtehetik. :(
ha valamit fel ev alatt nem sikerult beszerezni/legyartatni, legalabb nem kene tolni a mezesmadzag-retorikat... foleg, hogy ez billentyuzetbol a draga kinai kategiroa.
Én nem hibáztatom őket, hogy nincs magyar kiosztás nekik. A magyar az kis piac nekik. Ami viszont elítélendő, hogy ezt nem vallják be gerincesen, hanem hitegetnek.
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
ugyanmar, iso kiosztas nem csak magyarul van. :)
arra meg mar csak egy random HUN keycap set kell es job's done.
Ebben igazad van. A legtöbb billentyűzet vagy Cherry vagy más szabványos billentyűcsonkot használ és lehet rá bármilyen billentyűt venni. Ez a kollégáknak fentebb simán megoldás, jó is, hogy írod.
Félre ne értsd, nekem nem kéne magyar kiosztás, mert gépírok, nem nézek le a billentyűzetre. Nekem is csak annyi lenne fontos, hogy ISO kiosztás legyen, Enter fordított L (ez az ű-billentyű helye miatt fontos, hogy az az alapsorban legyen), bal Shift rövid, közötte és az Y között legyen egy í-nek megfelelő billentyű. Az nem baj, ha amúgy német, angol, vagy akármilyen kiosztás, míg ISO.
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
Tudsz ajánlani ISO-HU keycap-et a low-profile switchekhez?
ABS is jó, lényeg, hogy "átvilágított" legyen.
Na itt kezdődnek a bajok. De szerintem ez normal magasságú keycapeknél sem annyira triviális, sok dolgon el tud vérezni az, hogy adott billentyűzetre jó legyen egy szett.
Így általánosságban nem tudom. Ehhez kéne tudni a konkrét billentyűzetet, meg hogy azon milyen billentyűszár (key stem) van, arra milyen billentyű (key cap) megy. A low profile valóban nehezítés, szerintem engedd el, ha nem olyan fontos, bár nem kizárt, hogy van billentyűsapka olyanhoz is, keresőzni kell konkrét billentyűzetnél.
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
... The vision and the mission lost,
For those with corporate souls ...
Slackware Linux current | 5.10.38-janos
Nekem is hasonlót írtak ma.
Na, ha ez tényleg igaz, akkor hamarosan lesz egy eladó K10 Pro-m :)
Az alábbi, "némileg csalódást keltő" választ kaptam tőlük ma:
... The vision and the mission lost,
For those with corporate souls ...
Slackware Linux current | 5.10.38-janos
ne legyen igazam :(
Megy a terelés, ahogy fentebb is írtam, de én ezen átléptem.
Néztem a K5 Max-ot és nekem nem tűnik a kettő kompatibilisnek, teljesen más iránynak tűnik.
Megrendeltem a K5 Pro-t ISO/UK kiosztással másik, ugyancsak hivatalos oldalról és első blikkre kicsit szokni kell, de amúgy szuper kis billentyűzet. Sztem. aki még nem próbált ilyen kategóriájú billentyűzetet, ez jó első vételnek.
Ugyanakkor sztem. a K5 Pro-t ki akarják futtatni, és most le is van akciózva több európai oldalon is 99 €-ra+ szállítási ktg. (sztem. érdemes lecsapni rá).
Illetve
... The vision and the mission lost,
For those with corporate souls ...
Slackware Linux current | 5.10.38-janos
- a billentyűk átvilágítottak, vagy csak rájuk vannak nyomtatva a betűk?
- van-e rajta num-lock, caps-lock visszajelző?
- a billentyűk átvilágítottak
- nincs visszajelző fény a kupakon, de a kupak háttérvilágításnak kell megváltozni, ami látható a kupak körvonalánál
- a háttérvilágítás RGB, és bármelyik szín statikusra állítható, ha akarod, fehér statikus háttérfény is lehet
... The vision and the mission lost,
For those with corporate souls ...
Slackware Linux current | 5.10.38-janos
Annyival még kiegészíteném a fentieket, hogy kábeles és 2.4 GHz csatlakozás esetén a Caps Locknak van egy visszajelző kék fénye az ESC és az F1 között. 2.4 GHz-en kissé lassabban reagál.
Bluetooth-szal nem próbáltam még.
A netes beszámolók alapján a Bluetooth tragikusan szar ezeknél. Van update hozzá, ebben: Fixed Caps Lock LED delay in wireless mode.
én k10 pro-t használok..... de váltok k5-re amint tudok, alapból csak egy bajom van a k10-el hogy nehéz és úgy van kialakítva környezet hogy a lábam az asztalon a billentyűzet meg az ölemben :)
sub
Das Keyboard 4 ultimate-et zuzom vagy 5 eve, tokeletes:
https://www.daskeyboard.com/daskeyboard-4-ultimate/
A DELL KB216-BK-HUN ez nagyon jó billentyűzet vagy HP KU-1156 amit most is használok.
A Logitech K120 egy rakás kaki.
vettem belőle 2-t az elmúlt 4 évben (kellett még egy 2. is, nem az 1. ment tönkre), mi vele a baj?
Sokkal nehezebb gépelni, erősebben kell lenyomni a gombokat. A másik kettőn könnyen lehet gépelni.Ezeken kívül van még egy kazalnyi billentyűzetem is amik M$-osak is azok is jók voltak, csak már öregek.
Közben leesett, h. pont ugyanezt a dell kb216-ot használom én is főleg. A logitech főleg hurcolászva szokott lenni. De most h. mondod az tényleg kicsit kényelmetlenebb.
A KB216 után a p vagy t a modellnévben lényeges eltérést jelöl?
Nem tudom.
Logitech X PRO TKL. Igazi álom-billentyűzet - már ha nem akarod videó lejátszásra használni a világítását. ;) A hozzávaló szuperszoftver felejtős. A dokumentáltsága szar, de sikerült kitalálnom mit kell megnyomni. :-D Az utókornak: Egyszer csak nem tudtam a BIOS-ba belépni. Kiderült, hogy bluetooth billentyűzetet használok. Valamit megnyomhattam... Következtetéssel kitaláltam, hogy usb kihúz, Fn megnyom, majd usb bedug. Ekkor visszaáll vezetékesre. ;)
Rémálom? :) Biztos vagyok benne, hogy nem teljesen független a srác és számomra a stílusa is elég tenyérbemászó, de a véleménye - amennyire meg tudom ítélni - többnyire korrekt szokott lenni: https://www.youtube.com/watch?v=FaLZfATeRVA
A kürtőskalács egy nagy lyuk, tésztával faszán körbetekerve.
Megnézem a videót, de így elöljáróban annyit, hogy ez a billentyűzet téma elég szubjektív, erősen személyes preferencia kérdése, meg ki mit szokott meg előtte alapon megy. Ami egyik embernek szar, az a másiknak lehet kincs. Épp ezért lenne szabad csak olyat megvenni, amit ki tudtál próbálni.
Ha én vennék most billentyűzetet, akkor optoelektrikus kapcsolósat vennék, vagy Corsair K100-at, vagy Razer Hunstmant vennék, mindkettőből fullos méret, nem csökkentett, vagy ugyan nem optoelektrikus, de továbbra is contactless kapcsolós Wooting Lekker még szimpatikus tesztek alapján. Viszont mindhárom méreg drága, és magyar kiosztás valószínű egyikből se érhető el, ami nekem nem is fontos, de a topikindítónak, meg a low profile-t kereső másik kollégának az volt, azért nem is említettem ezeket. Meg az egész elméleti, mert nem veszek most, kiszolgál az az HyperX Alloy piros MX kapcsolókkal, amit 5 éve vettem csökkentett áron. Semmi extrát nem tud, tök átlag, nem low profile, nem 60%-os, nem TKL, nem magyar kiosztás (de ISO, német), átlag Cherry MX kapcsoló, világítása is valami szög egyszerű, egyszínű piros, nem RGB, nem váltja meg a világot, nem gépel helyettem, de nekem megfelel.
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
NaNaNa! az építési minőség az pont nem "személyes preferencia" kategória...márpedig itt arról van szó.
az hogy milyen switchet raksz bele, milyen keycap, milyen módosítás,stb. az "személyes preferencia" mert magadra szabod.
180$ kapsz egy műanyagházas szutykot, a leggagyibb átlátszó double shot keycappel. bónuszként bezárnak téged a logitech sajátmárkás optikai switchei közé. magyarán nem rakhatsz bele más switchet!:D wtf?!
fele annyiért kapsz egy fémházas, hotswap,cherry mx kompatibilis billentyűzetet...pl: keychron k6 amivel azt csinálsz amit akarsz mert kompatibilis mindennel...
Ja, nyilván, ez a végcél, aki régóta benne van ebben a billentyűzetes hobbiban, az tényleg ilyen billentyűzeteket vesz, hogy csak egy ház, nyák, a többit maga teszi bele, váltogatja, variálja a kapcsolókat, billentyűsapkákat, tesz bele extra tompítást, stb., egész addig moddolgatja, míg meg nem felel a billentyűk érzete, hangja.
Igen, a Keychron K-széria is szimpatikus egyébként, gondoltam is, hogy megemlítsem-e. Kollégáknak szintén nem jó az se, mert igaz, hogy szabadon variálgathatja benne a kapcsolókat, billentyűket, de jó eséllyel abban sem lesz low profile meg magyar karakteres billentyűsapka, bár ki tudja, lehet elérhető már egy másik gyártótól. Ebben benne kell lenni, rendszeresen követni a dolgokat.
Eleve már kiosztásban is más mindenkinek a preferenciája, mármint nem azt értem csak ezen, hogy ANSI vagy ISO, magyar vagy német, hanem pl. hogy kell-e valakinek numerikus rész, kurzormozgató rész, hány funkcióbillentyű kell. Mert pl. a gépírós vim-eseknek, mint én, elég lenne a 60%-os is, mivel nem numerikusoznak, funkcióbillentyűznek, de pl. én ennek ellenére szeretem a full kiosztást, mert néha jól jön nagyobb számbevitelhez a numerikus rész, meg néha játékokban is használható extra irányításra, a WASD-vel egyidőben. Van, aki a helymegtakarítás miatt veszi ezeket. Ebben is mindenkinek más a preferenciája. Azért nincs legjobb billentyűzet. Még olyan emberek is vannak, akinek pl. a hangtalanság fontos, és elég nekik egy igénytelen gumidómos átlag irodai Dell/HP, stb. márkabillentyűzet, amíg kellően halk.
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
a többit maga teszi bele, váltogatja, variálja a kapcsolókat, billentyűsapkákat, tesz bele extra tompítást, stb > vagy siman vesz egy rendes keychron-t vagy [insert random keyboard brand here], oszt' orul.
Igen, ha az alap kiszerelés megfelel neki. De ebben a hobbiban is az a lényeg, hogy megismerd a választékot, lehetőségeket. Az ilyen cserélgetős modding billentyűzet arra jó leginkább, hogy sokféle kapcsolót, sapkát ki lehet benne próbálni, akár egyesével rendelgetve, amíg az ember meg nem találja, hogy mi a legjobb neki, contanctless, lineáris, kattogós, stb., azokból milyen nyomáserősség, milyen súlyú-anyagú sapka, azon a jelzések mivel lettek gyártó, RGB-re alkalmas-e, stb., nagyon sok tényezője van ennek.
Vagy ha a közelben van valami bolt, ahol ki tudja próbálni, az válthatja ki, de ilyen már kevés helyen van sajnos. Itt, ahol kint vagyok, angol nagyvárosban, kb. semmilyen normális szakbolt nincs, nem csak PC, billentyűzet, de normális hangszerbolt, hentes, stb., semmi nincs, mindent rendelgetni kell sajnos, látatlanban. Műszaki boltok is olyanok, hogy nem próbálhatod ki, dobozba van becsomagolva, halottnak a csók. Így meg rohadt nehéz venni akármit is.
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
nem mindenkinek hobbi project. munkaeszkoz. megveszi, hasznalja, orul. az alufelni a meg a racsing csik sem kotelezo. :)
a többit maga teszi bele, váltogatja, variálja a kapcsolókat, billentyűsapkákat, tesz bele extra tompítást, stb > buy, try, return.
Igen, pont ez a baj, buy, try, return, költséges, nem csak pénzben, időben is, míg a rendelés ideér, meg az ember visszapostázza, szopás a köbön. Sajnos ez az átka, hogy a boltok tönkrementek, és a nagy rendelős multik tönkretettek minden kiskereskedőt. Nem lehet ezeket kipróbálni.
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
szerinted a helyi bolt nem rakna ra - by default - ugyanazt a koltseget? (vajon miert mentek csodbe? vajon? :D)
videki varsoban - veletlenaligha - mindig pont annyival volt tobb a kisboltban barmi elektronika (plusz egy kicsi), mintha rendelted volna pestrol. ezert kaptad az extrat, h visszabaszhattad az asztalukra, ha gond volt vele. :)
de. ki lehet. torveny van ra, h 2+2 heted van visszakuldeni. UK-ban is, HU-ban is. 30-120k HUF erteku eszkoznel ferjen mar bele egy postakoltseg ha ki szeretned probalni valamelyiket, oszt' visszadobni ha nem jott be. :)
így van. én egy féltucat egeret próbáltam ki így. megvettem kipróbáltam, ha nem jött be ment vissza 14 napon belüli elállással. 2E csomagdíj bőven belefért.
a "legendás"-nak csúfolt logitech mx master 3-at visítva küldtem vissza aznap...
azaz. sokan ugy sporolnak, hogy egyszerre lerendelik mind a hatot, kiprobaljak, a maradek 5-ot meg visszakuldik egyben. ha mar ennyire fillerb*unk.
aki meg hobbizni akar, fogadja el, hogy a hobbi koltseges moka.
ott megy a ban, gyakorlatilag azonnal. 1-2 alkalom belefér, de aki sorban rendeli a drága cuccokat egymás után és küldi vissza azt utána tiltják és nem is veszik vissza.
pont ezert mondtam, egyszer. ami nem ok, mehet vissza.
ha jó keycap-et akarsz, akkor el kell engedni a magyart és megtanulni vakon gépelni.
én így találtam rá az MT3 profilra, ami zseniális és drága (drop usa+vám+áfa amit akarsz viszont sok az akció, +1 ingyé,stb.).
igaz ABS doubleshot, de ez az igazi két anyagból ugye és "rücskös" a felülete. persze idővel ez felfényesedik.
egyetlen hátránya van (de ez szerintem switch specifikus), hogy a gateron red switch tüskéje nagyobb és idővel megrepeszti a keycapet a csatlakozásnál.
ami azzal a jelenséggel jár, hogy leugrik a keycap róla a sűrűbben használt keycapeknél (CTRL). de némi pillanatragasztóval korrigálható.
én a K8-hoz vettem egy numpad baloldalra így teljesen optimális. CAD-ezek, ezért elég sokat használom adatbevitelre + nem kell levenni a kezem az egérről.
ami elég zavaró volt a hagyományos 100% billentyűzeteknél.
Persze, fikázni mindent lehet. És utána is lehet nézni, milyen egy "optikai" kapcsoló, ami pont ellentéte a mechanikusnak. :-D
Én is csak egy eccerű felhasználó vagyok, aki nem gamer. Sajnos nincs középút, mert egy "eredeti antik IBM" klavit 45k körül láttam az ebay-n. Csak szeretem, ha jól mozog valami az ujjaim alatt, de manapság ehhez le kell nyelni a vezeték+bluetooth+lightspeed és rgb fícsöröket. Elég lenne, ha csak írni lehetne vele, de ez a középkategória egyszerűen nem létezik és középáron sem.
Amit szintén felháborítónak tartok, hogy egy Logitech nagyágyú nem ad dokumentációt egy ilyen drága cucchoz. Ha beírom az oldalukon a termék kódját (+US-internetional), akkor kijön egy csík alakú entert mutattó fotó, majd megjön a termék és a dobozán ugyanaz a fotó látszik, pedig az egyik fő cél pont az volt, hogy ne ilyen legyen! Szerencsére a doboz tartalma eltért mindkettőtől. :-D Mutatom.
hahh! ibm model m, arra feljön az emeletre a karbantartó a pincéből!:D
nekem volt egy régen, a rugója valami 75g nyomóerő kell neki...átlag mechának 45g...
mondjuk szétszedni se egyszerű 5,5 mm dugókulcs b+ hülye angolok!:D
Érdeklődve olvasom a hozzászólásokat. Meg kicsit megdöbbenve is :) 50-90e Ft egy billentyűzet, és pár évente cserélni kell? Én egy Compaq KB-9860 billentyűzetet használok vagy 20 éve, még megkopva sincs, pedig meglehetősen sokat gépelek. Úgy rémlik, hogy már kétszer szétszedtem és szappanos körömkefével megsúroltam, olyankor olyan, mintha vadi új lenne :) Igaz, hogy nem világít, de ha keveset kell gépelni, akkor a monitorok adnak elég fényt, ha meg sokat, akkor úgyis kell világítás. Nekem magyar kiosztású van, de volt egy orosz is (tartaléknak), csak az évek során elkallódott valahol... 10-12e Ft-ért láttam a neten az angol kiosztásút, még lehet találni imitt-amott eladót... Úgy emlékszem, egy régi számítástechnikai újságban annak idején volt egy cikk, akkor a világ legjobb billentyűzetének nevezték :) Úgy rémlik, hogy Compaq szerverekhez adtak ilyeneket jó régen, van vagy 2 méteres madzagja...
Nem kéne pár évente cserélni. Hacsak nem selejt, akkor semmiképp. A normális mechanikus kapcsolók eleve 50-100 millió kapcsolásra vannak hitelesítve, és még ennél is többet bírnak, csak nem tesztelik őket tovább. Ami nekem segített, hogy a billentyűzeteim örökké tartsanak, az a gépírás. Puhán tapintom a billentyűket, így örökké tartanak, desktopon, laptopon is, korábban én is 2-3 újjal kopácsoltam rajta, mint a harkály, és kb. 2-3 évente szét is nyűttem egyet.
Egereim nem különben 10 éveket mennek, utána is csak azért vannak lecserélve, mert géppel eladtam, vagy költözéskor elhagytam, vagy a kábele tört meg.
“The world runs on Excel spreadsheets.” (Dylan Beattie)
Csoda dolgok ezek a klaviatúrák! Valószínűleg az ebbe való kapcsolókat Chuck Norris gyártja. Pedig ő aztán ráérne végtelen ideig tesztelni. :-DD
Egy jól konstruált kapcsolónak vajmi keveset számít a puha tapintás. Általában kitérő irányban működik vagy keményen határolt az alkalmazott erő hatása. Vagyis mindegy, ütheted akár kalapáccsal is. Esetleg a sebességre érzékeny lehet, de az a kéz mozgási sebességével limitált. Vagyis egy kéznél gyorsabb géppel nem érdemes tesztelni.
Kíváncsi vagyok, hogy egy szokásos occsó klaviatúrának mi lehet a speckója. Hány százmillió leütést bír ki a fólia. ;) Bár az egy ültő helyében is képes beszarni, még használni se kell.
Az egerem se mai gyerek, Logitech M-BJ69, szerintem ez is túl van már a 20 éves koron :) Egyszer javítottam, mert a bal gombja alatt kikopott az a műanyag borda, ami átvitte a kattintást, egyszerűen lett benne egy vájat, és ha úgy nyomtam (olyan szögben), ahogy szoktam, akkor már nem kattintott. Egy blisztercsomagolásból (amiben gyógyszerek voltak) vágtam egy keskeny csíkot, amit pillanatragasztóval odaragasztottam, azóta remekül működik - pedig ennek is van már vagy 10 éve...
használattól függ minden. mennyit használod egy nap aktívan és hogyan használod. van aki csapkodja a gombokat, van aki nem.
én cad, játszok,rajzolok,stb. egér, billentyűzet minden kap terhelést rendesen. ha 2-3 évet bír egy egér akkor az már jónak számít nálam!:D
Ma kaptam az értesítést, hogy a vajúdásnak vége!
Megérkeztek a Keychron K5 Max Low Profile vezeték nélküli mechanikus billentyűzetek!
Rendeltem egy-egy Red és Brown switcheset is. Ha megérkeznek és le tudtam tesztelni őket, írok róluk.
Majd mérd le a gépelési sebességed is a korábbin vs. ezeken, hogy van-e változás.
Linear switch rajongóknak, jön a Hall-os verzió rakás fícsörrel: https://www.kickstarter.com/projects/keytron/keychron-k2-he-mechanical-…
A Hall szenzorral mérni tudja mennyire van lenyomva a switch, így tetszőleges lenyomási mélységre állítható az aktivációs pont, vagy akár különböző lenyomási mélységhez eltérő funkció társítható, stb.
Az első tapasztalatok:JK
Az első benyomásom nagyon pozitív. Ha ezt a parasztvakító futófény-orgiát át tudom állítani egyszínű háttérvilágításra, maximálisan elégedett leszek... :)
Ajánlom mindenkinek!
Nekem a K10 Pro-hoz tökéletes a https://usevia.app/
Linux alatt is működik Neked? Nekem nem...
Szerk.: Úgy nézem, WebHID API-t támogató böngésző kell hozzá.
Se chromium se firefox alatt nem ment, de ez volt kb. 1 éve, lehet azóta változott a dolog.
Köszi a részletes beszámolót!
Engem egy kérdés foglalkoztat még: a magyar ékezetes keycap-eken a betűk ugyanolyanok, mint a többi? (vagy észre lehet venni, hogy esetleg más, hasonló betűtípus?)
A kürtőskalács egy nagy lyuk, tésztával faszán körbetekerve.
Kép
neztem mi olyan fura, aztan rajottem :D
az nem latszik, h a tobbi legend is ilyen okorhugyozas-e, de ez igy hogy?
https://i.imgur.com/GWklGRP.png
Az szabad szemmel is látszott, hogy az ékezetes betűk lejjebb vannak.
Gondolom, a nyomdász a karakterek tetejét illlesztette egy magasságba, erre viszont már nem esküdnék meg...
nemide
logitech SILENT WIRELESS COMBO MK295 ez király most vettem.
A magyar kiosztásnál is van egy plusz gomb az Enter és a BackSpace között?
Nincs.