"Én is Teslát vettem, de két hét után lerohadt, pedig a matek jónak tűnt – 1. rész"

Én is Teslát vettem, de két hét után lerohadt, pedig a matek jónak tűnt – 1. rész

Az első hosszabb útra a Tesla törökbálinti Superchargerén töltöttem fel az autót 180 forintos áron, majd elindultunk a családi nyaralásra. Az útvonal Budapest - Veszprém - Balatonszepezd - Ábrahámhegy - Budapest volt, és a helyi közlekedést is beleszámítva végül 380 kilométert tettünk meg.

[...]

Bár az első próbálkozások és tesztelések megerősítettek abban, hogy jó döntést hoztam, a pontos kép kialakításához sokkal több adatra lesz szükség. Sajnos azonban ezekre még várni kell, ugyanis az autó mindössze két hét és kétezer kilométer után lerohadt és trélerrel kellett a Tesla budapesti szervizébe szállítani.

Hogy mi lesz most?

Garanciális,a teljes körű garancia már nem játszik, de az akkupakké még igen és a hibakódok alapján ott van a baj. Úgyhogy gondolom megjavítják, a fejleményekről pedig a következő cikkben beszámolok - már eddig sem egyszerű az a történet.

Hozzászólások

A használt Tesla kalandok ^ Izgatottan várom, hogy a teaser után kijön majd, a világ legszuperebb vétele volt :D

🍿

trey @ gépház

Valaki magyarázza el nekem pls hogy miért ilyen szarok manapság az autós aksik? Csak saját tapasztalatom alapján próbálom megérteni, én ülök egy ~15kwh kapacitású aksis pluginben amiben ha jól tudom 20-20% puffer van alul és felül is. 2012-es gyártás, aksihoz hozzá se lett nyúlva, jóformán csak azt használom szóval kerül bele ciklus dögivel és még mindig gyönyörű szépen teszi a dolgát 12 év után is. Akkor hogy a francba van az hogy egy teslánál, vagy egy akármelyik másik BEV autónál ahol szintén ott a puffer ilyen hamar megadják magukat? Szar a BMS? Gagyi az aksik gyártástechnológiája? Ilyen szinten tönkrevágja a gyorstöltés? A temperálás van szarul megoldva? A faszméregetésből fakadó rohadt nagy teljesítményigény vágja őket taccsra? Hol van az eb elhantolva?

A Leaf-ekben meg pl. nincs. Mennek is tönkre. Közvetlen munkatársam mondta h. ~4 éves autóban beszart az akksi. Még garis az autó és az akku is. Hosszú cirkuszolás után cserélték végre neki garanciában. Amúgy hiánycikk az akku, fél éveket váratják az embert, mire jóváhagyja a gyártó a cserét. Addig meg merjél közlekedni egy olyan kocsival, ami azt állítja magáról h. 90%-ra fel van töltve. Majd mész vele 2-3 km-t, aztán hirtelen azt mondja h. már csak 5%.

A csereakku pedig ugyanaz a cikkszámú, mint ami tönkrement, nem javított revizió, azaz ez is ugyanígy be fog szarni 3-4 év múlva. Ja és erre már csak 1 év garanciát kapott.

Hosszú cirkuszolás után cserélték végre neki garanciában. Amúgy hiánycikk az akku, fél éveket váratják az embert, mire jóváhagyja a gyártó a cserét. Addig meg merjél közlekedni egy olyan kocsival, ami azt állítja magáról h. 90%-ra fel van töltve. Majd mész vele 2-3 km-t, aztán hirtelen azt mondja h. már csak 5%.

ROTFL

Ezekre kaptam meg itt, hogy ezek EV-knél nem léteznek:

  • degradáció ilyen foka
  • fél éves szervizek

trey @ gépház

s/gondolta/remélte/

Reményeket vett? Amit nem értek, hogy az autót bevitte a Tesla budapesti szervizébe (jelentsen ez bármit is).

Ott nem mondták neki, hogy

Uram, ne aggódjon! Ön egy prémium terméket vett, az akkupakk garanciális! Mindent megteszünk az elégedettsége érdekében, azonnal jelezzük, ha az akkupakkot kicseréltük!

Mert ha ez így van, akkor nagyon nem kéne "gondolom"-oznia. Akkor kell "gondolom"-oznia, ha ott nem kapott egyértelmű válasz arra, hogy ki fogják cseréni ...

trey @ gépház

Egyértelmű, hogy így van. Mert reálisabb lett volna, ha utána írja a cikket miután az egész lezárult. Csak esélyesen nem mert várni addig, mert annyira nem biztos benne, hogy kicserélnék ha nincs hírverés, és így hogy megírta a cikket jó eséllyel ki fogják neki, marketing okokból, csak ebből így a többiek nem kapnak reális képet, hogy mire lehet számítani. Csak annyi pénzt nem kap cikkért, mint amennyi az aksi lenne saját zsebből...

Szerintem ez így fordíható le: ha másnak nem is, de remélem nekem megjavítják, mert cikket írok róla, hogy nyomást gyakoroljak rájuk.

"Jegyezze fel a vádhoz - utasította Metcalf őrnagy a tizedest, aki tudott gyorsírni. - Tiszteletlenül beszélt a feljebbvalójával, amikor nem pofázott közbe."

Mivel már csak így tudsz érdekérvényesíteni a tetves gyártókkal szemben.

Üres fenyegetőzés első körben mindenhol lepereg, mert vastag a bőr a pofájukon. Marad h. celeb vagy és rossz reklámot tudsz nekik csinálni. Vagy jogász vagy, és szakmádból kifolyólag tudsz nekik menni, idődet (=pénzed) nem sajnálva.

Vagy újságnak írsz, mármint te vagy az újságíró és szépen hosszasan megírod a sztorit a te verziódban.

Esetleg valamelyik NER-es haverodnak tudsz szólni, és másnap házhoz megy a szervízvezető v. az egész kóceráj ügyvezetőjének valamelyik csicskása sűrű bocsánatkérések közepette kijavítani a gondot (a főgóré nem fog kimenni személyesen bocsánatot kérni, ahhoz ilyen lófej-az-ágyba alvilági kapcsolatok kellenének).

Az általad említett dolgok kombinációja + van benne egy kis mázli faktor is. 12 éves lithium cellák azért már öregek, ez nem feltétlenül úgy öregszik mint a belsőégésűek sok alkatrésze (ott is akad pár aminek bináris az életciklusa), egyik nap még 78%os a cella és 12 éves másnap full döglött.

Mármint 1 minta alapján általában szarok? Hibás példány, hibás javítás előfordulhat bárhol bármivel. A statisztika meg úgy működik, hogy az összes futó példányból milyen hibaarány jön ki. 
Régebben valahol láttam egy egész jó bontást, hogy melyik változat, hány kb után hány % kapacitást bírt.

Mintha azt mondtad volna, hogy soha nem veszel használt autót. Most mégis?

Sose volt még olyan a világtörténelemben, hogy egy használt autó egyszer csak megdöglött volna vagy garanciában cseréltek volna újonnan vett autóban valami fődarabot, ez a korszak az EV és különösen a Tesla megjelenésével kezdődött... :D

Nincs EV-nk de ilyesmitől én is tartok, utasbiztosításnál is, ha a kocsi már 18 éves elmúlt, nem tudok rá külön biztosítást se kötni (meghibásodás/vontatás/stb). A Netrisk sem engedi. Majd lesz külön EV kapcsoló a Netrisk oldalán, ahol esetleg EV-nél feleződik ez a limit :D

Ez is olyam műfaj, mint a hiper-szuper dízelek, az első tulajnak éri meg leginkább, a többieknek meg vagy mázlijuk lesz vagy nem.

Ki az a hülye, aki egy Trump hivő cége által gyártott kocsit vesz manapság? :D 

Mostanában a teslashit témák kiszorítják az appleshit híreket a “szakmai” hup-on. :D

Igen a webshopban! Mi a gond? Te meg beülsz egy üvegpalotába, os ott mondod tollba a “fehérkesztyűsnek”, hogy mit szeretnél, és szerencsésnek érzed magad, hogy kifizetted az üzletkötő jutalékát, miközben rábeszélt minden “extra” szolgáltatásra is…

egy üvegpalotába, os ott mondod tollba a “fehérkesztyűsnek”

 

Még nem láttam olyan idiótát, aki üvegpalotában vagy webshopban vett meg egy használt vagy új  lakást . Általában kimennek és megnézik, mire adnak ki 10-40 évnyi fizetést.

Mekkora szerencse, hogy az ICE kocsik nem romlanak el. 😀

Minden napom imaval inditom, nehogy lerohadjon az elektromos kocsim alattam meg most is 2 ev es 96e km utan.

Persze, persze. Nincs öt éves autó, ami egyik pillanatról a másikra - ELŐJELEK NÉLKÜL (ugye egy akkupakk így fingik ki, nem úgy, hogy 2-3 évig eszi az olajat, ami egy 0.0-s által is detektálható) - beszarik és utána kb. gazdasági totálkáros, ha a Tesla úgy dönt, hogy nem cserél.

Lehet menni a 10 milliós kocsival utána a Mekk Elek Bt.-be, hátha majd varázsol bele valami zsebtelepet :D

trey @ gépház

ELŐJELEK NÉLKÜL (ugye egy akkupakk így fingik ki, nem úgy, hogy 2-3 évig eszi az olajat, ami egy 0.0-s által is detektálható)

Hát az akkupakk nem így fingik ki! Minden meghibásodást elő lehet jelezni. Mi vagy te valami botcsinálta gépészféle?

Ment a paraszt az úton és ... kifingott.

A sztoriban benne volt, hogy már problémája vele, de valki, vaélahol meghekkelte. Az nem derült ki, hogy szakember volt e vagy sem? De a fillérbaszó taxisszemléletből valószínű hogy nem az volt, cserébe néhány garasért örök életet igérhetet. Most meg a taxisuborka (négykeréken guruló patkányoknak hívja őket a pesti nép) veri a nyálát, mint ahogy szokták már: ha valami nem tetszik nekik, akkor keresztbeállnak az úton...

Nincs öt éves autó, ami egyik pillanatról a másikra - ELŐJELEK NÉLKÜL (ugye egy akkupakk így fingik ki, nem úgy, hogy 2-3 évig eszi az olajat, ami egy 0.0-s által is detektálható) - beszarik és utána kb. gazdasági totálkáros, ha a Tesla úgy dönt, hogy nem cserél.

Normál esetben van mérhető degradáció és mérhető az, hogy lesznek bajok az akkuval, mérik egy csomó paraméterét az akkunak (cella/modul szintű belső ellenállás, feszültségek, áramok, kapacitás, egyebek).

Amiről most itt beszélünk, az nem normál eset, olyan, mint amikor előjel nélkül nem indul vagy megáll egy autó. Tudod, van ilyen is bőven, például saját esetemben a két évtizede vett, 3,5 éves új, de már nem garanciális autómban minden előjel nélkül hengerfejes lett a motor és megállt mind a szög a város közepén. Ettől még nem kiabálom tele az étert azzal, hogy minden ICE szar.

3,5 éves új, de már nem garanciális autómban minden előjel nélkül hengerfejes lett a motor

🤣 Autót kellett volna venni, nem fost 🤣

0.0-s által detektálható előjel:

  • eszi az olajat - hidegen fehér füstöt okád (még akár éveket is elmegy így)
  • hengerfejes lesz - kiegyenlítőtartályban zavaros a víz, súlyosabb esetben olajiszapos már a kupak (még akár éveket is elmegy így)
  • STB STB STB

Stb. A paraszt otthon megnézi.

trey @ gépház

Általában mindig az az egyedüli jó és tökéletes márka, típus és évjárat, amit éppen használsz ugye? Bár mondani nem kell, de mihamarabb értesíts majd minket, ha cseréled a mostani ótvaros cigánybáró fostalicskádat, hogy tudjuk a következő három évben melyik Márkát kell Istenítenünk. 

Trey, minden tisztelettel, de az bizonyítja, hogy nincs igazad, hogy elég sok tréleres él abból, hogy az út szélén maradt benzines, dízeles kocsikat bevigye a szervizbe.

Vagyis a történelmi bizonyítékok szerint az "egyszer csak minden előjel nélkül megállt" jelenség ugyanúgy képes felmerülni mindenféle autónál.

Trey, minden tisztelettel, de az bizonyítja, hogy nincs igazad, hogy elég sok tréleres él abból, hogy az út szélén maradt benzines, dízeles kocsikat bevigye a szervizbe.

Figyeld meg, meg fogja magyarázni, hogy a kis különbejáratú álomvilágában ez miért nem így van... :D

🤣 Autót kellett volna venni, nem fost 🤣

🤣 Megtanultam, azóta Toyotát veszek és nem német fost. 🤣

eszi az olajat - hidegen fehér füstöt okád (még akár éveket is elmegy így)

Nem ette, nem füstölt.

hengerfejes lesz - kiegyenlítőtartályban zavaros a víz, súlyosabb esetben olajiszapos már a kupak (még akár éveket is elmegy így)

Nem került se olaj, se üzemanyag a vízbe, viszont víz került a hengerbe, amivel ugye az a baj, hogy a levegő-benzin keverékkel ellentétben összenyomhatatlan. Létezik előjel nélküli hengerfej probléma, hiába próbálod magyarázni meg elkenni.

Trey, autószerelői végzettséggel nem is csúsztathattál volna ennél jobban. Bár már megszoktuk...

1. Igen, van olyan hengerfejes hiba, amit lehet időben észlelni. Olaj szintje/állaga, víz szintje/állaga, kipufogó gáz színe stb. Ez a hibák jelentős részét (~80-90%) lefedi.

2. És vannak olyan hibák, amit semmi nem jelez előre. Elég hozzá egy szimpla anyagfáradásos törés vagy alulméretezett mechanika. Ezer+1 cikket olvashatsz ezekről.

1. Igen, van olyan hengerfejes hiba, amit lehet időben észlelni. Olaj szintje/állaga, víz szintje/állaga, kipufogó gáz színe stb. Ez a hibák jelentős részét (~80-90%) lefedi.

Köszi a megerősítést!

2. És vannak olyan hibák, amit semmi nem jelez előre. Elég hozzá egy szimpla anyagfáradásos törés vagy alulméretezett mechanika. Ezer+1 cikket olvashatsz ezekről.

Jaja, amit a szervizek ált. méltányossági alapon javítanak egy keveset futott autónál, HA az összes megelőző karbantartást szakszervizben és nem Mekk Mester Bt-nél csináltattad. Na, ez utóbbi szokott itthon hiányozni ;)

Tehát, a szócséplésed után kijelenthetjük, hogy az ilyen hibákat egy laikus 1 sec. alatt diagnosztizál, a többit meg elintézi a szerviz (nem a kóklerek, hanem a szerviz).

trey @ gépház

Jaja, amit a szervizek ált. méltányossági alapon javítanak egy keveset futott autónál, HA az összes megelőző karbantartást szakszervizben és nem Mekk Mester Bt-nél csináltattad. Na, ez utóbbi szokott itthon hiányozni ;)

Nem, általában sem javítanak ilyet méltányossági alapon, különösen nem javítanak minden ilyet méltányossági alapon. Végtelen sok ilyen sztori van, amit javíthattak volna méltányossági alapon, de nem javítottak.

Tudok ilyet mondani Toyota berkekből: a Prius gen 3 esetén bevezetett kipufogó hőcserélő (amivel az utastér fűtéshez és a motor gyorsabb melegedéséhez előmelegíti a vizet a kipufogó rendszer hulladékhőjével) a Prius gen 4 esetén gyári hibás a 2016 és 2018 között gyártott hőcserélő és 5-6-7 év alatt kilyukad, akár egy óra alatt elfolyik a hűtővíz a kipufogő rendszerbe, akár menet közben. Ezt csak US és JP piacon cserélik méltányosságból, EU piacon a tulajdonos kell zsebbe nyúljon és ez egy 800 ezer forintos műtét egy 5-6 éves autón, ami hiba adott esetben hazavágja a katalizátort és a motort is. Hiába viszed márkaszervizbe.

Minden autómárkának megvan ez a kalkulációja, hogy adott hiba esetén megéri-e neki a méltányosság vagy sem. Az én esetemben a WV konszern azt a döntést hozta, hogy nem éri meg, így nem volt méltányosság.

ne mondd nekem, h átlag autófelhasználó ilyen korú újonnan vásárolt autó mellett
- nézi a füstöt (anélkül h erre felhivná a mögötte haladó a figyelmét)
- megnézi az autónak bármelyik tartályát (kivéve az ablakmosót)
- stb stb

Hacsak nem egy Wankel motoros Mazdát vesz, ahol gyári előírás, hogy töltsd utána az olajat kb tankolásonként.

A guminyomás-érzékelőt is azért teszik bele az autóba, hogy indulás előtt ne kelljen körbejárni :-)

Ha nem nézi az ő baja. Én azt írtam, hogy ha meg akarja nézni, 1 sec. alatt van rá lehetősége.

A guminyomás-érzékelőt is azért teszik bele az autóba, hogy indulás előtt ne kelljen körbejárni :-)

Nagyon szomorú, ugyanis jogosítványszerzés műszaki vizsgakérdés a napi első elindulás előtti műszaki állapot ellenőrzés, amiben benne van az abroncsok állapotának ellenőrzése. A balfaszokkal nem lehet mit kezdeni.

trey @ gépház

eszi az olajat - kek fust lesz majd idovel, nem feher, viszont valoban ez egy hosszu folyamat es sok motornal oke is 1-10k kilometerenkent 1 liter olaj is akar
hengerfejes auto nem megy el eveket, mert ott nemnagyon van atmenet, elreped a vizter es az egester kozott a HF es instant elkezd oda is dolgozni => megno a nyomas a vizkorben => lelovi valamelyik vizcsovet stb es itt feher fust is lesz

eszi az olajat - kek fust lesz majd idovel, nem feher, viszont valoban ez egy hosszu folyamat es sok motornal oke is 1-10k kilometerenkent 1 liter olaj is akar

Lényegtelen, itt nem megyek nyilván bele a részletekbe. A laikus is látja, hideg motornál, terhelésre látszik. Azzal még akár éveket is el lehet menni, előbb fog megbukni a vizsgán (megöli előbb a katalizátort), minthogy a motor ezért megálljon. Hja, ez nem a "mentem az úton, aztán se kép, se hang" téma.

hengerfejes auto nem megy el eveket,

Ó, dehogynem! A szívó Skodám éveket ment el így. Én már nem akartam rá költeni. Eleinte csak zavaros volt a víz, aztán egy idő után már turhás lett a kupak. Olyankor jelezte, hogy nincs elég víz, mert az érzékelő nem jól mért. Tartály levesz, kimos, jó.

Ismert MPI motor jellegzetesség. A végén (évek múlva) meg lett bontva a motor, hengerfej le, rendesen meg lett csinálva: síkba köszörülés, új tömítés stb. Utána kollégám még évekig használta, majd eladásra került, szerintem a mai napig használják. Nemrég még láttam. 20 éves is megvan már. 

A LÉNYEG: ha vásárlás előtt viszel magaddal egy hozzáértőt (vagy te magad értesz ezekhez), akkor ezek a vásárláshoz anélkül kiderülnek, hogy az autóval egy métert mentél volna, vagy akárcsak egy diagnosztikát néznél.

trey @ gépház

ELŐJELEK NÉLKÜL 

 

¬10 éve egy használt, de újszerűnek kinéző  BMW tulaj panaszkodott, hogy tönkrement a váltó, legolcsóbban  is 1,5 millió a csere (vagy csak az váltó maga?)

Az mai áron ¬4 millió.  Előző nap még jó volt.

Egy újonnan vett, 2 éves/96e km-es kocsi ne is rohadjon le, legyen az ICE vagy EV. Ezek már nem hétfőn gyártott KGST autók.

Persze bele lehet nyúlni típushibába, meg lehet 30e km-enként olajat cserélni. De saját kocsira csak vigyáz az ember.

Ugyanígy bele lehet nyúlni egy bedöglő használt BMW-be, Mercedesbe, Volvoba ... stb., csak abból nem lesz hír a HUP-on.

Arcod azért megnézném, amikor ezt kiadott 10 mihály után a út szélén, a lerohadt csodaautó mellett az asszonynak magyarázod, aki szomorúan rugdalja a köveket láthatósági mellényben az árokparton a kölkökkel, miközben a trailer-re vársz :D és a nyaralós bőröndök ki vannak pakolva ... :D

Egyik pillanatban még az élet császára voltál, feszítettél az 5 éves LR Tesla-ban, a másik pillanatban meg SKSH (se kép, se hang) és a kínos magyarázkodás, hogy miért volt ez mégis jobb vétel mint egy Toyota ...

Hero to zero :D

trey @ gépház

Golfütővel verte szét a saját Mercedesét

Miután háromszor lerobbant az újonnan vásárolt Mercedes-AMG S63 a koreai tulajdonos alatt, a kereskedés az autó cseréjét ígérte arra az esetre, ha még egyszer megáll az autó. Egy családi kirándulás csúcspontjaként kellett negyedszer is trélert hívni, mire a tulajdonos kérte az ígért csereautót.

Eltörhet egy hegesztés, elgurulhatnak egyes Mercedes EQB-k

Baltával verte szét BMW M6-osát (2013)

Közleményük szerint 2008-ban vette az M6-ost Olaszországban 120 ezer euróért, vagyis mintegy 30 millió forintért, de azóta pokollá változtatták életét a BMW bajai. A szerviz a sokadik javítási kísérlet után elhajtotta, hogy a termék ilyen, és azóta sem tudták rendbe rakni. Az ilyenkor szokásos szakértői véleményeket hosszas levelezés követte, de az olasz kereskedő és a BMW München egymásra mutogattak. Végső elkeseredésében egy évekig húzódó per helyett választotta a tiltakozás sajátos formáját a BMW-tulajdonos.

brühünemcsakazelektromosautószar:(

 

Arcod azért megnézném, amikor ezt kiadott 60 mihály után a út szélén, a lerohadt csodaautó mellett az asszonynak magyarázod, aki szomorúan rugdalja a köveket láthatósági mellényben az árokparton a kölkökkel, miközben a trailer-re vársz :D és a nyaralós bőröndök ki vannak pakolva ... :D

Egyik pillanatban még az élet császára voltál, feszítettél az 1 éves S merciben/BMW-ben/audiban, a másik pillanatban meg SKSH (se kép, se hang) és a kínos magyarázkodás, hogy miért volt ez mégis jobb vétel mint egy Toyota ...

Hero to zero :D

igen, a fenti esetkben is jól ment a szervizelés a nagy mindenható német prémiumoknál. elhajtották az ügyfelet mert nem tudták megcsinálni az 5 évesnél fiatalabb 50-60 milliós verdákat. ez aztán a szervizháttér :D:D:D LOL 

németeknél a megoldás: verd szét az üzlet előtt a kocsid golf ütővel hogy foglalkozzon veled a szerviz :D:D

https://hup.hu/comment/3097765#comment-3097765

Itt tudnak neked segíteni.

BTW: te milyen EV-vel jársz? 😆 Megint a pofád nagy. Bort iszol, vizet prédikálsz, ICE-os barátom :D

Mikor köszönthetünk az EV-sek táborában? Mit tervezel venni? Milyen megfontolások mentén éppen azt és akkor?

trey @ gépház

Az előző cégemnél a céges autó e-autó volt, ment a sírás az alkalmazottak részéről hogy nem térítik az otthon töltést (cégnél bent lehetett tölteni). Na most menjen saját használatból/töltésből az ember 1000km-t. 15kwh átlagfogyasztással ez 10e HUF (nem rezsi csökkentett árral számolva). Na most jellemzően ezek az emberek a legmagasabb bérbesorolásban voltak szerintem >2M bruttó, de havi max 10k-ért nyígtak... 

Az előző cégemnél a céges autó e-autó volt, ment a sírás az alkalmazottak részéről hogy nem térítik az otthon töltést (cégnél bent lehetett tölteni).

Mert kurva sok az adó rajta. Adókedvezmény csak a benzin és gázolajon van.

Na most jellemzően ezek az emberek a legmagasabb bérbesorolásban voltak szerintem >2M bruttó, de havi max 10k-ért nyígtak... 

Az pont 10 ezerrel több, mint ha a cég fizeti az üzemanyagot, feltéve, ha tényleg csak napi 50 kilométert megy, ha többet, akkor több.

🤣🤣🤣🤣

Milyen EV-t hajtasz?

De zárjuk rövidre a bohócparádétokat! Olvastad a cikket. 10 millióból te ezt az autót javasoltad volna neki? 5 éves refingott Tesla vs. akár egy új autó,

Igen / Nem

(evone is válaszolhat)

trey @ gépház

De zárjuk rövidre a bohócparádétokat! Olvastad a cikket. 10 millióból te ezt az autót javasoltad volna neki? 5 éves refingott Tesla vs. akár egy új autó,

Aha, igen. Bármilyen használt autót veszel, meg tud állni alattad egyik pillanatról a másikra. Sőt, egy új autó is. Ez egy ilyen világ, tudod, ez a valóság, nem az az álomvilág, amiben élsz. :D

Ezt a lefingott Tesla-t választottad volna vagy egy új autót?

Egyszer vettem új autót, aztán 3,5 év és ~50 ezer kilométer után hengerfejes lett, mint írtam már, azóta használt autót veszek, hogy ha már baja lesz, akkor ne bukjak túl sokat, szóval igen, simán megvettem volna ezt a Teslát vagy sok másikat, amivel nincs baj. Minden autó zsákbamacska, az újak is.

ROTFL

Szerintem a sztorid kamu. Részleteket pls.

Típus, szoktál-e váltani, vagy csak egyesben padlógázzal közlekedsz (megfőzted-e a motort te Fittipaldi :), mit mondott a márkaszerviz, volt-e méltányosság a részéről, mert mindig szakszervizben karbantartattad, gyári hibás volt-e és ha igen, mi volt a szakvélemény stb.

trey @ gépház

Szerintem a sztorid kamu. Részleteket pls.

Persze, minden kamu, ami nem illik bele a kis rózsaszín különbejáratú világképedbe... :D

Típus, szoktál-e váltani, vagy csak egyesben padlógázzal közlekedsz (megfőzted-e a motort te Fittipaldi :), mit mondott a márkaszerviz, volt-e méltányosság a részéről, mert mindig szakszervizben karbantartattad, gyári hibás volt-e és ha igen, mi volt a szakvélemény stb.

WV konszern, igen szoktam volt váltani, nem padlógázzal mentem, nem főztem meg, a márkaszerviz pingvinezett, hogy hát ez előfordul, méltányosságot lepattintották, márkaszervizben volt szervizelve végig, simán lehet, hogy gyári hibás volt, a tömítés lyukas volt, befolyt a víz a hengerbe, ott nem tudta összenyomni, hajtókar kissé elgörbült tőle. Van ilyen, bármelyik autóval előfordul ilyen hengerfejes hirtelen halál, az is, hogy belefutsz gyári hibába, ami sokba kerül és se a márkaszerviz, se a gyár rá se szar. Tudod, ez egy ilyen világ, nem az EV és nem a Tesla hozta be ezt a mentalitást.

Gyakran vagy ennyire hülye vagy csak ide a hup-ra tartogatod ezt az énedet?

Melyik márkaszerviz volt?

Anno úgy hívták, hogy Vörös Autóház, Pécsett; aztán ebből lett a Vörös Autócentrum, majd ennek a jogutódja az AutóCity Audi Pécs, emlékeim szerint, de már 15 éve nem ott élek. Számít amúgy?

Adjál már egy scannelt munkalapot, szakvéleményt (most jön, hogy nincs meg :D)

2006 végén történt, azaz lassan 18 éve, az autó 16 éve nem nálam van, mert eldtam, ne haragudj, de nem tartom meg a papírokat, mert miafasznak.

Hol volt karbantartva? Méltányosság vélelmezett gyári hiba miatt?

Lásd korábbi válasz. Lepattant a méltányosságon. Egyáltalán nem egyedi és nem is ritka eset, nem gondoltam volna, hogy 18 éven át őrizgetnem kellene, mert valami balfasz a hup.hu portálon egy különbejáratú álomvilágban él.

VW konszern fsi/tsi/tfsi az legendásan szar (volt?), meg a bmw-nek volt (van?) még elég sok szégyenletes "alkotása".

https://magyarautosok.hu/2024/04/24/a-szakemberek-kozzetettek-a-valaha-…

De hát persze ez is relatív, mert ha mondjuk 100-ból 18 eldurran, akkor az szar lesz ahhoz képest, amiből csak 1-2, az átlag meg 5. Ha meg szidni mered, akkor 82 rád ugrik hogy hazudsz, mert neki nem.

Akkor mégis van valami abban, hogy Merci, BMW tulajok indulatvezérelt emberek, azért agresszívek, tolnak le.

Rossz nézni, más 10-15 év alatt keresi meg ennek az árát, látszik, hogy nem dolgozott meg érte. Értelmes ember arra gondol, valamikor csak visszajön a tulaj. 

Mondjuk nekem pont nem az jött le hogy feszíteni akart egy Teslában, hanem hogy kiszámolta hogy neki jobban megéri, legalábbis a cikk erről szól. (az hogy valid-e a  számítás az egy másik kérdés illetve a megbízhatóságot hogy árazod be) 

Vagy ez a megjegyzés általánosságban a Teslásokra igaz?

Mondjuk nekem pont nem az jött le hogy feszíteni akart egy Teslában, hanem hogy kiszámolta hogy neki jobban megéri,

Ja, én is olvastam a copiumát, amivel védeni akarta, hogy mekkora balfék volt.

Tessék mondani, azt a kárt beleszámolja a TCO-ba, amíg az autó áll és nem tud taxizni vele?

trey @ gépház

Nyilván nem, ezt be kellett volna áraznia. Ha én taxis lennék, nyilvánvalóan a megbízhatósági lista tetejéről választanék, nem vagyunk egyformák (szerencsére)... Egyéb esetben ki lehet szögelni a fancység-olcsóság-megbízhatóság háromszögben, hogy ki merre húz.

A munkaeszköz tipikusan nem ilyen, mintahogy Asus szervert sem veszünk csak azért mert olcsóbb....

Jaja, a hülyének az volt a selling point, hogy a taxizás közben az utasok rácsodálkoznak, hogy "jajj mekkora tablet", ahelyett, hogy azt árazta volna be, hogy ha kifingik alatta az akkupakk (kb. várható), akkor mennyi kára lesz a kiesésből. Meg mennyit spórol (állítólag a villanytöltésen) és kijön-e a matek :D

trey @ gépház

Ha nem fanboy, akkor nyilván nem dönt így, hiszen neki a Tesla (elmondása szerin / LOL) nem menőzni kellett, hanem pénzt keresni (a spórolást most vegyük ide, bár az nem pénzkereset).

Sajnos a kiesett idő a taxis melóból az nem pénz kereset, hanem kiesés. A mínusz oszlopba írandó.

trey @ gépház

meg a matekhoz ugye, foleg, ha tenyleg taxis a joember, az is hozzatartozik, akkor megnezem mennyi szerviz es hol is van. ja, csak egy van az is pesten, akkor gyulaikent vagy biharrocsogeikent nem veszek teslat, mer' a kieses meg a trailer sok penzben/idoben is. de hat a hype ugye.

zolo

Szerkesztve: 2024. 08. 15., cs – 10:17

Beszaladt 10 misi alá a használt tesla -> lerobbant a tesla

 

Mit gondolt a költő, jön az olcsó ebéd!?  Azt nem mondom, hogy le kell kérdezni carverticalr (mert az szart sem ér) de szakértő szem csak volt elérhető távolságban… Mert a Model 3 / Model Y lerohadása ordító előjelekkel jár  még laikusnak is. Van a piacon egy nepper réteg, aki kamion alól kihúzott roncsokat hirdet makulátlan előéletűnek.

Nemrég néztem egy jútyúb videót egy csávóról, aki elmesélte a Teslás tapasztalatait: 2018 óta van neki egy, évi majd' 200e km-t megy (!), és azt mondja, hogy amikor vette, olyan konstrukcióban vásárolta, hogy ingyen tankol a Supercharger hálózaton, és már a 4. akkupakk van a kocsijában, garanciában cserélve, mert mindig megfőzi magát (szoftverhiba miatt?). Ezen kívül is volt sok nyavalyája, de összességében nagyon elégedett vele.

Kíváncsi vagyon az ingyen tankolás nélkül mi lenne a véleménye. Ekkora futásteljesítménnyel szerintem ez a domináns költségtényező.

Azt is kimatekozhatta volna, mennyivel jobban járt volna, ha nagy zabálások helyett kondibérletre költ és akkor nem kell a termete miatt kihagyni a lehetőségek felét sem, meg nem lesz 20 év múlva stroke-ja/diabétesze. ¯\_(ツ)_/¯ 

Kondiba értelmes ember nem futni jár, hanem nehéz vasakat emelni.

Nekem van a házban konditerem. Konditeremben sorba kell állni a súlyzókért, mert lefoglalják a hülyegyerekek, miközben megy a jópofizás, szelfizgetés ezerrel. Nyom kettőt, aztán nekiáll szelfizgetni.

Szar helyre jársz. Nálunk jó a csapat, baráti a hangulat, az emberek zöme 10+ éve jár le oda. Kevesen vagyunk, nincs sorban állás, azt rühellném. Életkorból adódóan (40+), kb senki sem szelfizget, meg nézegeti magát. Dumálás persze van. A gépek régi atlas gépek, sok kézi súly, sok tárcsa, lehet nekifeszülni. Igazi old school terem. Aki akar, tud fejlődni, a puncik meg mehetnek hiperszuper új terembe sorba állni, meg a csilliárdos gépeken pipiskedni. Ja. És nincsenek nők, nem terelik el a figyelmet, ez nagy előny.

Otthon edzéssel nincs jó tapasztalatom, az emberek zöme abbahagyja, illetve motiváció hiányában a kötelező dolgokat csinálja végig.

nincsenek nők, nem terelik el a figyelmet

nem kene telefingani a termet :D :D :D

Ez most amugy a gyulai konditeremrol jutott eszembe 25 eve (mert elkoltoztem jo ideje) ...mikor bejottek a szekrenyek, nyilvan tele feherjemotivacioval es amugy is a hideg teli esteken valahogy fel kellett melegiteni a konditeremben a levegot is.. 2in1... egy-ket-ha--pffffrrrrrr es ez igy ment. Az elejen meg rohogtel, amig nem mentel a kozelukbe.... :D

zolo

Hasznalt az hasznalt. Elektromosnal foleg kijon, hogy a hasznalt auto vasarlok mennyire botranyosan hulyek. Nem autot vesznek, hanem almot.

Itt viszont ha beszarik, akkor az afinoman franciasan is a "geci draga" kategoria.

Elektromosat ujonan, es amint lejart a gari csere.

Nem mondjak, de nemet piacon mar 1/3 aron megy a hasznalt elektromos. Kutya nem veszi hasznaltan.

Fogyasztoi tarsadalom.

Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.

a hasznalt auto vasarlok mennyire botranyosan hulyek.

 

Meséld már el, te mit nézel-néznél használt kocsin? 

 

 Kutya nem veszi hasznaltan. Fogyasztoi tarsadalom.

 

66%-ra csökkent a német autóipar elektromos gyártókapacitása az eladatlan készletek miatt. Ez így  gazdasági összeomlás előfutára, mivel sok cég mindent az elektromosra tett fel. 

Merkel 2016-ban " A jóléti államok kora lejárt"  Ekkor indította a migráns betelepítést.

Nem olvastam el, de már azt sem értem mikor valaki annyiért vesz használtat amiért újat is tudna. Természetesen nem azt a márkát és nem azt a kategóriát.
Mondjuk az új után nem tud cikket írni meg morogni, hogy átbaszták stb.

Mert megszokta, hogy a 150 ezret futott benzin/dízel még "új" 4-5 évesen.

Egy EV is "új" ennyi kilométerrel. Sőt, egy hibrid is "új" ennyi kilométerrel.

Az akkupakk sajnos más téma.

Ha az általánosságok talajáról leszállunk a cikkbeli egy példányra, akkor azt látjuk, hogy új akkupakk került bele és ráadásul gyári garanciás.

Nem olvastam el, de már azt sem értem mikor valaki annyiért vesz használtat amiért újat is tudna. 

Mutass már valami taxinak való méretű új autót 10M-ért!

Bementem egy kereskedésbe, a Ford S-max 17M+! És 3 évesen elkéri a 2Misit szervízre, meg a 15 ezres olajcserék 150e-ért, és bekajál egy 10-est százon...

Én pont ezért írtam az Opel Insigniámról 2x is blogbejegyzést. Az emberek nagy része még hisz benne, hogy a modern autókat (<10 évnél fiatalabb) fenn lehet tartani havi 0 Ft szervizköltséggel. Aztán lelakják pár hónap / év alatt, utána meg egy vödör csavart nem ér az autó. Ekkor jön a sírás, rívás, köpködés a gyártóra.

Az autó szinte mindig viszi a pénzt. Nagyon ritka, hogy hozza.

Enyém Insignia A kombira 3 év alatt rálocsoltam majd 3 misit.

Én ennyiért vettem a Prius-t használtan, lengőkart kellett cserélni vásárlás után, meg most cseréltetek rajta féktárcsát... ismert az előélete, a szerviztörténete szerint a kopó-fogyó alkatrészeken kívül semmi mást nem cseréltek/javítottak eddig rajta. Persze bele lehet húzni hibás, széthajtott, vagy elhanyagolt Prius-ba is, semmi garancia nincs arra, hogy nem kell majd rákölteni.

Más kávéház. Én így 50 fele eljutottam oda, h nem baj, ha költeni kell rá, nem baj, ha nem a legjobb, legtutibb teknika, van egy fontos szempont, miszerint mikor meglátom a kocsim, tudjam azt mondanki, h nekem qrvára tetszik. A prius nekem nem ilyen, de el tudom fogadni, meg tudom érteni. Nálunk is van két szaladgálós autó, amiben csak olajat kell cserélni, egy yaris, és egy swift. Ezek annyit tudnak, de azt bármikor, h elfordítod a kulcsot, és elindul, megy, van klíma, és ezt bármikor.

Más kávéház. Én így 50 fele eljutottam oda, h nem baj, ha költeni kell rá, nem baj, ha nem a legjobb, legtutibb teknika, van egy fontos szempont, miszerint mikor meglátom a kocsim, tudjam azt mondanki, h nekem qrvára tetszik.

Ja, ezzel semmi baj nincs, ha ezzel kezded és nem írsz egy csomó objektívnek tűnő értékítéletet a témában, amikor egyszerűen csak szubjektívitásod van.

Jaja, elég rossz híre van, nagyrészt alaptalanul, lásd egy 5eft-os olajfelszívócső tömítés miatti motorkatasztrófa. De amúgy kb minden ki van benne cserélve, injektorok, magasnyomású pumpa, turbó, automata váltó felujítva, generátor cserés, futómű rendberakva, gyári felni került alá, rendberakva, vízhűtő, most volt vezérlés csere, mechanikailag patika. Új klímakompresszor, kormánymű is felújítva... Nagybátyámé volt a kocsi, ezek egy része még nála történt meg. Idén még veszek rá új önindítót (réginek még semmi baja), jövőre 4db 4 évszakos pacskereket. Amúgy megy évi ~5ekm-t, ebből 4-et külföldön, muternál pihen a fűtött pincében, csepptöltőn. Belül is mindenki meglepődik, h mennyire egyben van, pedig majd 400ekm van benne. Ja, és a 2 méteres matrac bemegy hátra, ha ledöntöm az üléseket, szerdán hozok el vele egy 90x150-es ablakot a gyártótól. :)

Mi kerül egy olajcserébe 150 ezerbe? Legdrágább Motul olaj  ( 8100 X-clean+  ) is csak ¬20e Ft/5L,  a 10W-60 as Le Mans versenyolaj is csak ~40e Ft, de ezt rally autókba rakják. Keveseb,mint 1 óra  egy olajcsere. 

Mondjuk én magamnak megcsinálom.

 

Olajcsere alkalmával általában olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő is megy. Egyes autóknál szervízkönyv bejegyzés. Ennek mind időigénye, egyéb igényei ezáltal költsége is van.
A BMW-n nekem is 100e egy "olajcsere". A Priuson asszem 40.

Gábriel Ákos

a markaszervizben, garis autonal nem csak a gyari tularazott olajot es szurot fizeted meg. radugjak diagra is (jobb helyeken), atvizsgaljak. Audi/VW/Ford (Opelnel regen szervizfuggo volt, ma mar nem tudom)

meg a szalont is fenn kell tartani a penzedbol... Egy szaros Ford S-max-ra is 30 ezres szerviz 130-150e...es ez mar egysegesen kulfoldon is. Vegul, mivel arra jartam, sogoreknal csinaltattam. Nemeteknel megy a tipikus buzulas, hogy hagyd ott egesz napra (Majd mindegyik markaszerviz) es ha lesz idejuk sorra kerulsz...vagy nem. 

zolo

"Mutass már valami taxinak való méretű új autót 10M-ért!"

Ez most csak valami szófordulat, vagy hogy jött ide a taxinak való, mint feltétel? Octavia, Touran nem jött szóba? Az smax mindig relatíve drága volt a többihez képest.

"Ford S-max 17M+! ​​​​​​​És 3 évesen elkéri a 2Misit szervízre, meg a 15 ezres olajcserék 150e-ért"

Miért kéne 2 millát fizetni a 3 éves szervizre? Km-ben mennyit jelent ez nálad? 3 év alatt úgy lefingod, hogy még a kettőstömegű lendkereket is ki kell cserélni?
Több ismerősömnek van S-Max, egyiké -pont a szomszédom- épp 3+ éves. Nem hallottam ilyen 2 millás rémtörténetet tőle, szerintem be is tolná inkább a Dunába. Mondjuk nem taxi, sima családi autó.

Ja az nem ártott volna :) Namindegy. Mondjuk szerintem így még rosszabb a leányzó fekvése, mármint hogy üzleti célra és ilyen futásra többszörösen bizonytalan (egyrészt használt, másrészt elektromos, gyenge szerviz háttér, nincs hosszú távú tapasztalat, stb) kocsit választott. Egy dízel Octavia vagy touran racionálisabbnak tűnik még úgy is, hogy a fogyasztás miatt papíron kevesebb hasznot lehet belőle kicsikarni. Cserébe bármilyen szervizt bármelyik sarkon megcsinálnak rajta, gyorsan, oem alkatrészekkel, aztán lehet tovább kormolni vele. 

Mondjuk szerintem így még rosszabb a leányzó fekvése, mármint hogy üzleti célra és ilyen futásra többszörösen bizonytalan (egyrészt használt, másrészt elektromos, gyenge szerviz háttér, nincs hosszú távú tapasztalat, stb) kocsit választott.

Hát, 7 éves modell már, már millió feletti darabot legyártottak, van bőven tapasztalat, ADAC megbízhatósági listán is az elsők között van. A magyarországi szerviz kérdéses, ha nem töröd meg, akkor nincs nagy költség, teljesen jó választás lehet, van bőven taxi üzemben is.

Egy dízel Octavia vagy touran racionálisabbnak tűnik még úgy is, hogy a fogyasztás miatt papíron kevesebb hasznot lehet belőle kicsikarni.

Ugyanúgy bele tudsz húzni használt autónál abba, hogy megáll, mint a szög.

Miért kéne 2 millát fizetni a 3 éves szervízre?

3 év alatt beletesz mondjuk 180ekm-ert. Akkor van egy vezérlés csere, min 2 szett fék, váltó olaj csere, némi futómü javítás a magyar utakon, esetleg kerékcsapágy csere... Egy vezérlés egy Audiban 1,5 millió volt egy éve. veszel még vagy 3 garnitúra gumit is rá, az is ha neincs a Tescoban méret akkor 200e/szett...

Plusz a taxit lehet műszakiztatni 6-12 havonta futásteljesítmény függvényében.

Mondták Bolt-osok, h. nem saját jogon taxiznak sokan, csak bér-sofőrök. Egy cég meg csinálja az összes nyűgöt ami egy taxis kocsival jár. Nyilván nem ingyen.

taxizas is ugyanazt az utat jarj be mint a kamionsoforseg.

Régen minden teherauto sofor maga birtokolta a teherautojat. Ma jo ha 100-bol egy.

 

Taxisoknal regen szinte mindenkinek sajat tulajdonu kocsija volt, ma meg mar rengetegen (tobbseg?) bersofor, es a taxijat berli.

Jah es kb. mindenki attetelesen "alkalmazott" egy multinal (Bolt, Uber taxi), kb. egy szint egy McDonalds-os alkalmazottal.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Mert az emberi hit piszkosul erős. ICE-nál volt 100+ év kitapasztalnia a nagyközönségnek, hogy milyen tipikus hibák vannak, lehetnek.

Benzin/dízel = "Ohh, hát olyanom már több is volt. Ismerem őket, mint a tenyerem. Értek hozzá, a taxis haverom is megmondta, hogy ezerből is kiszúrom a bontószökevényt." - gondolja ezt magáról Szakértő Szilárd.

EV = "Mi romolhat el abban? Tiszta akku az autó. A mobiltelefonban se romlik el az akku, még a leejtést is bírja. Töltöm, használom, megint feltöltöm. Olaj, hűtővíz sincs benne." - gondolja ezt magáról Elektromos Elek.

Nyilván sarkítottam. EV-hez még kevés laikus ért. Főleg, ha megbuktak fizikából is korábban. Meg EV-t ritkán javítasz meg otthon házibarkács eszközökkel.

Mert az emberi hit piszkosul erős.

Hát ez látszik. Te épp abban hiszel, hogy az EV szar...

EV-hez még kevés laikus ért. Meg EV-t ritkán javítasz meg otthon házibarkács eszközökkel.

Bemész, veszel egy autót, az teljesen mindegy, hogy EV vagy nem EV, nem fogod otthon házibarkács eszközökkel javítani.

Te épp abban hiszel, hogy az EV szar...

Nem ezt írtam, nem is ezt gondoltam. Ne adj a számba olyat, amit nem mondtam / gondoltam. Én nem EV utáló Trey vagyok.

Bemész, veszel egy autót, az teljesen mindegy, hogy EV vagy nem EV, nem fogod otthon házibarkács eszközökkel javítani.

Ha új autó, akkor igazad van. Ha használt, akkor simán javítja az ember, ha tudja.

Nem ezt írtam, nem is ezt gondoltam.

Pedig leírtad. Azt is, hogy "Nyilván sarkítottam.", de direkt.

Ha új autó, akkor igazad van. Ha használt, akkor simán javítja az ember, ha tudja.

Egy 10-15 éves autót se fogsz otthon házibarkács eszközökkel javítani... de akkor most ezek szerint nem az EV a vízválasztó, hanem az újabb autók?

Elolvastam az "indító sztorit". Röviden: kapott a gyári szervízben egy "új" akkupakkot. Amiről tudjuk hogy sose teljesen új, csak "másik".
Elon a világ egyik legnagyobb trógere, ő "valószínűségi alapon" játszik, konkrétan leszarja a valódi minőséget. Most "nem jött be", erre persze emberünk faragott rá csak. 
Ő tesztelte le az akkupakkot igazából, hát az megpukkant. 

Majd kap egy másik használt akkupakkot - nyilván nem javítják helyben iszonyú pénzekért. 
Ha olyan Tezslát vesz amiben nem most cseréltek pakkot az nyilván nem áll meg 2ezer km alatt.

Nem itt és most fog rákúrni emberünk istenesen, hanem majd máshol, máskor. A szar futóművel, az inverterrel.
Főleg ha jó taxis módjára használja.

Öcsém belerakott a Tezslájába 200e km-t, most 300 körül kezdenek előjönni a bajok. Nem az akkuval, a futóművel. 
Minden új autótípus (akár ICE akár EV) "külön tudomány". Vagy megtanulod - és akkor ésszerű pénzből fenn tudod tartani - vagy fizetsz.
Bevallom nekem nulla kedvem van "autót tanulni", elmúltam már 20 éves régen.

Gábriel Ákos

milyen probléma van a futóművel

Épp a haverom mesélte tegnap, hogy leállt egy Tesla-s kretén vele versenyezni a veszprémi körforgalomnál, csak az volt a baj, hogy míg ő egy 1000-es motorral otthagyta a picsába, az három sávban sodródva próbálta abszolválni a kanyart :D :D

trey @ gépház

Azt jelenti, hogy 3 tonnás, szar futóművű fossal felesleges belemenni egy versenybe egy más ligában futballozóval. Meg kell maradni az "egyenesben jól gyorsul (egy darabig)" ligában és ott focizgatni 🤭

Ah, akkor ugyanez vonatkozik a BMW-re is, gondolom.

Te benyaltad ezt orbitális kamut. Neki mindig van valami haverja, akinek rendszergazda létére jobb, nagyobb, erősebb és gyorsabb... Tegyük fel, hogy mivel a főni ducatirajongó egy Ducati Supersport 950-ről fantáziáló haversráccal versenyzett !közúton! (szerintem csak álmában) egy Tesla Model S-el. Bár nem értem ki venné meg azt a túlárazott olasz szart, ha vehetene azon az áron egy kurvajó paripát is.

Ducati Supersport 950 gyorsulása 0-100-ra 3,4sec

Tesla Model S Plaid gyorsulása 0-100-ra 2,1 sec

Még egyszer mondom, egy szavát sem hiszem el a sztorinak, szerintem a trey csak kamuzott a haversrác esete a 1000-esel vs. Tesla közúti racingről, de gyári adatok alapján biztosn nem hagyhatta ott a 1000-es a Tesla Model S-t!

Jótanács: Amit trey leír azt mindig osszátok el egy 1-nél bagyobb számmal, minimum gyökketővel! 🤣🤣🤣

Te is bedőltél a csapdámba. Azt hitted, hogy én 100%-ban elhiszem Trey minden mondását, mert úgy viselkedek. :) Ezzel szoktam barátokat, ismerősöket is szívatni picit.

A mondatomnak van egy ilyen jelentése is: A versenyző itt Trey-re is vonatkozik. Nagyot tud hantázni a pali. Neki se sikerül mindig felmérnie, hogy túltolja a biciklit. Neki alapelve, hogy neki mindig igaza van. Tévedhetetlen.

Azért azt meg kell jegyezni, hogy egy erős motor az nagyon tud menni - ahogy te is írod. Mellesleg ott nem a 0-100, hanem a 40-120 vagy 60-120 sokkal jobban számít.
Én nem motorozom. Csak azt látom sokszor, hogy mennek, mint a meszes közúton is. Nem mind, csak sok versenymotoros. Versenyzésnél nem csak a gép számít, hanem a vezető, a rutin, gyakorlat.

Hát pedig ezt a sztorit nyugodtan elhiheted, nert megtörtént.

Amit te itt beszoptál, az a jaku-terelés. Ha kellemetlen valamiről beszélnie, jön a red herring-je.

Gyere, hozz egy sört, összehozlak a haverommal, majd elmeséli a sztorit személyesen. 😆

PSI: Yamaha FZ1000 volt

Amelyik szerencsétlen fasz azt állítja, hogy egy sportmotor pont olyan szarul veszi a kanyart, mint egy 3 tonnás, ingatag gólyalábakon álló, dülöngélő bódé, az egy kötözni való bolond 🤭

trey @ gépház

A Model S-nél és X-nél vannak meghibásodások gazdagon, de az is olcsón javítható. Pl. a "csapágyozott" lengőkar, egy hibás fejlesztés volt. Vissza is tértek a gumiszilentes megoldáshoz. A Model 3 és Model Y kiforrott tipus, kopóalkatrészeken kívűl semmi nunkát nem ad a szerelőknek. Nem is hiszem el ezt a Model 3 akkuhiba sztorit, ez előtt szerintem a Tesla szervízek hitetlenkedve állnak. Ha nem sérült, nem mókolták az akkut akkor nem áll meg. Az a Model S Model X korai tipusainál volt hiba. Model S-nél nekem is volt akku hibám, és javították is. De Model Y-nál pl. soha nem volt vele probléma, pedig most már 200e km tapasztalatom van azzal is.

Szerkesztve: 2024. 08. 19., h – 12:01

Klasszikus clikbait trey-fele ferdites, ugyanis valami csoda folytan ezt az aprocska informaciot kihagytad a sok kiemelesbol:

"A végső elhatározástól úgy egy hónap telt el, mire meglett a kiválasztott paripa, ami épp működésképtelenül állt egy üres placcon, ugyanis új, garanciális akksira várt."

Tehat emberunk veletlenul se egy olyan autot vett meg a hasznalt piacrol ami gyari allapotu es mukodokepes, hanem egy olyat amire 1 honapot vart hogy feltamasszak halottaibol. Es ezek utan pedig meg van lepodve hogy valami felrement...
Szanalmas.

Ez a része elég zavaros a cikknek, de ha jól értelek ... ez sajnos nem, hogy javít a képen, hanem tovább ront ...

Nem elég, hogy beszart benne egy fődarab

  • hanem 5 év alatt kétszer?
  • nem egyszer áll(t) az autó fődarabra várva, hanem már másodszor?
  • a második néhány ezer kilométer után szart be?
  • a garanciális javításban Tesla-nal nem lehet megbízni?
  • az emberünk úgy vett meg egy ilyen autót, hogy bízott a Tesla marketing dumájában (8 év gar ...), de az ...?
  • ez a Tesla eszi az akkukat, ha kiderül, hogy valami az autóban baszta el, a másodikat már lehet, hogy nem fogják ingyen cserélni?

🤔 🤣

BRUHAHAHAHAHAW

Köszi, hogy megtaláltad ezt a gyöngyszemet!

EV-s haverjaid inkább azt kívánják, bár maradtál volna csendben! :D

trey @ gépház

EV-s haverjaid inkább azt kívánják, bár maradtál volna csendben! :D

Ez csak a kis különbejáratú világodban van így, ahol rendszeresen egy-egy esetből vagy az általad látott kis darabszámból extrapolálsz, ráadásul jelentős a selection bias is.

Az ADAC statisztika szerint a Tesla a legmegbízhatóbb autók között van, szóval a való világban elég kis esélyed van arra, hogy pont belehúzol egy gyári hibás (vagy hibásan javított) darabba, mint a linkelt cikk szerzője.

Beszarok 🤣 Az nem meglepő, hogy egy európai autó nem szerepel jól egy amerikai listán

Egyrészt a Consumer Reports az nemzetközi ügyfélkörű, másrészt az európai ADAC listán se szerepel túl jól az Audi, remélem nem fostad le a bokád, ha már beszartál... :D

de az, hogy egy árja amerikai ilyen szarul szerepel, az kemény!

Középmezőnyben egy szubjektív nemzetközi felmérésen? Az Audi előtt? Kemény. :D

Jaja, ennyit a statisztikáidról. Nem elég, hogy amerikai létére alig tudták egy Audi fölé pontozni, prikezsiaként még EV is.

🤣

Az enyém lehet, hogy szar, de legalább nem EV. Bárhol javítják. 🤷

Mondjuk, erre még nem vol szükség, szemben a nyitó szarával, ami a második fődarabot eszi 🤣🤣🤣

trey @ gépház

Sajnos ez a taxi eddig taxiként 0 kilométer ment 🤣🤣🤣🤣

Jelenleg csak a mínuszt termeli.

Reméljük, hogy ha kicserélték a gagyi akkut, csak 90%-ra tölti majd max. nehogy a következő hír az legyen, hogy vitte a házat is 😆

https://hup.hu/comment/3099631#comment-3099631

trey @ gépház

Jaja, ennyit a statisztikáidról. Nem elég, hogy amerikai létére alig tudták egy Audi fölé pontozni, prikezsiaként még EV is.

Tehát a Tesla szar, de az Audi még szarabb? :D

Az enyém lehet, hogy szar, de legalább nem EV. Bárhol javítják. 🤷

Mit jössz statisztikával, ha szar? :D

Mondjuk, erre még nem vol szükség, szemben a nyitó szarával, ami a második fődarabot eszi 🤣🤣🤣

És a világon két autó van: a cikkben említett Tesla, ami szar és az Audi, amit még nem kellett javítani? Ez a két autó van a világegyetemben és ez a két autó határozza meg, hogy milyen a Tesla és az Audi? Gyakran vagy ennyire hülye vagy ezt az énedet nekünk tartogatod, hogy legyen min röhögnünk? :D

Jaja, el is megyek a szar Audi-val venni egy fost, hogy így járjak :D

Hallod, a világ vicce ennek a szarnak a support-ja. Kb. agyhalottak vesznek menőzni itthon, mert hogy racionális gondolkodás nincs egy ilyen vétel mögött, az 200%.

legyen min röhögnünk

Ez az összes alteregódat jelöli itt? Olvasd el inkább a Benny Hill-show következő részét :D

trey @ gépház

Hallod, a világ vicce ennek a szarnak a support-ja.

Ezt eddig is tudtuk, hogy a magyarországi Tesla szerviz szar, nem újdonság.

Kb. agyhalottak vesznek menőzni itthon, mert hogy racionális gondolkodás nincs egy ilyen vétel mögött, az 200%.

Szóval még mindig ott tartunk, hogy emberünk vett valami szart, ami hónapokat állt, az autó maga már nem garanciális. Ebből viszont nem következik az a generalizált állításod, hogy a Tesla nem megbízható.

Ha az ember vett volna egy 5 éves Audi-t, ami hónapokat állt motorcsere miatt az udvaron, majd 1000 kilométer után megállt volna, mint a szög, akkor se generálisan az Audi a szar, hanem az az egy példány.

Ez az összes alteregódat jelöli itt? Olvasd el inkább a Benny Hill-show következő részét :D

Szerintem eddig egyedül te buktál le azzal, hogy vannak alteregóid és magadból indulsz ki. Mi meg sokan röhögünk rajtad, ahogy vergődsz, mint egy hisztis óvodás. :D

Hallod, a világ vicce ennek a szarnak a support-ja.

Nekem nem volt gondom a supporttal soha. Mindig kijöttek és a saját beállómban megjavították.

Kb. agyhalottak vesznek menőzni itthon, mert hogy racionális gondolkodás nincs egy ilyen vétel mögött, az 200%.

Szerintem belőled az irigység puffog.

Baszki, jó darabig te is retardált voltál... hint: Apple... :D

Nem pajtás én addig használtam iPhone-t (egyetlen Apple termékem, ami volt), amíg az Adroid telefonok műszakilag olyan szarok voltak, hogy kézbe véve beszartam a röhögéstől. A HUP a tanúja, hogy azt mondtam, ahogy számomra hw minőségben ott lesznek, ahol szeretném, azonnal váltok. Így lett. Már csak azért is, mert LINUX fut rajtuk! De, az. De, _Franko_. Az. Linux. Az fut rajtuk :D

Az Android keményen le volt maradva az elején, de szerencsére összeszedte magát és ki tudtam azt a világ csúfját köszörülnöm, hogy azt kelljen használni. Ja, és közben a HUP-on végig leírtam, hogy az iPhone miért szar :D

trey @ gépház

Nem pajtás én addig használtam iPhone-t (egyetlen Apple termékem, ami volt), amíg az Adroid telefonok műszakilag olyan szarok voltak, hogy kézbe véve beszartam a röhögéstől.

Szóval retardált voltál... :D

A HUP a tanúja, hogy azt mondtam, ahogy számomra hw minőségben ott lesznek, ahol szeretném, azonnal váltok.

Ugyanúgy retardált voltál, mint azok a retardáltak, akik még mindig Apple-t használnak, mert ugyanúgy van ezer indokuk, ahogy neked is volt. Csak te hiszed, hogy körülötted forog a világ és az értékítéleted objektív... :D

Az Android keményen le volt maradva az elején, de szerencsére összeszedte magát és ki tudtam azt a világ csúfját köszörülnöm, hogy azt kelljen használni. Ja, és közben a HUP-on végig leírtam, hogy az iPhone miért szar :D

Persze-persze: egyszerűen retardált voltál. :D

de hiszen az audit se te vetted hanem a céged. jó nagy idióta lennél ha évi 2000 km miatt vennél egy 20 milliós kompakt kis autót mint pl az audi a3, nem? ennyiért lehet kapni egy octaviat is amiben van hely is, nem csak egy kis lyuk. :)

audi a3-ra azért ne verd magad annyira. majd szolj ha valami komoly autóról van szó. :) 

se te vetted hanem a céged

Haver. Ne ... mert besírok :D

Én találtam ki, hogy _pontosan_ mit szeretnék. Én konfiguráltam össze. Az utolsó apró részletig. Én mentem be, én beszéltem le, én választottam ki, én vettem át, használtam fogom használni kizárólag és én döntöm el, hogy a lízing végén meg óhajtom-e venni, vagy sem. És a bank finanszírozta. Jelenleg bank tulajdona. Milyen cég? :D

jó nagy idióta lennél ha évi 2000 km miatt vennél egy 20 milliós kompakt kis autót mint pl az audi a3, nem?

10 volt kb. az ára. Max. 12. Ja, autót jó időben is venni tudni kell. :D

ennyiért lehet kapni egy octaviat is amiben van hely is, nem csak egy kis lyuk. :)

Jaja, szürke céges Octavia. Az élet teteje :D

audi a3-ra azért ne verd magad annyira. majd szolj ha valami komoly autóról van szó. :) 

Verem? Hát nem ti hozzátok elő állandóan? ROTFL

Bár, itt elő is lehet, mert az pöccre indul :D

trey @ gépház

:D 

Olvasatodban mit jelent a saját autó? 🤔

Mekkora arcod van! A helyedben meghajolnék a 20 éves szuzukis előtt, mert az legalább ki van fizetve!

Hát, ha értenéd, hogy mit jelent az, hogy kb. kamatmentesre vásárolt autó, miközben a pénzed hoz akár 20%-ot, akkor nem nevetnél ennyire :D De, sajnos nálad a "boldog tudatlanság" játszik, ami sok mindent meg is magyaráz :D

trey @ gépház

Szerintem simán létezik a win-win szituáció. Én pl nagyon sokat nyertem azon hogy részben hitelből vettem telket és arra építkeztem. 

Ez ismét az, hogy a hitelen vesztettél (bank és közted lévő ügylet) és valami máson (úgy érzed), hogy nyertél, ha például eladtad a telket, mert épp felmentek annyira az ingatlanárak. De ha épp nem mennek fel, akkor nincs nyereség és a bank nyereségét mindez nem befolyásolja (amíg be nem dől a hiteled).

Szerintem a hitelnek költsége van. Ez teljesen rendben van, ezt tudtam. A hitel számomra a biznisz része, "csak úgy" nem vettem volna fel. 
A biznisz összességében nyereséges, nekem ez a lényeg. Persze ha onnan nézem hogy hitel nélkül még nagyobb lett volna a nyereségem. az igaz lehet...
Bááár lehet hogy akkor is vettem volna fel hitelt ha megvan rá az egész cash, mert a hitelnek negatív reálkamata van, a cash meg tud máshol forogni és hozamot hozni.

Gábriel Ákos

A hitel számomra a biznisz része, "csak úgy" nem vettem volna fel. 

Az már témakör, ahogy írtam: továbbra is az van, hogy ha az eszköz nem hoz pénzt, akkor vesztesz az egészen, és a témánál maradva: egy keveset használt új személyautó nem hozza a pénzt.

Ez a 'vesztettél' meglehetősen félrevezető. Igen, a bank és közted van egy ügylet, ennek az ügyletnek van egy adott költsége. A bank természetesen nyereségre törekszik, esetenként minimum nullszaldóra, és ez így van jól, mert nyereségorientált vállalkozás. Viszont az, hogy neked költséged van, nem feltétlenül veszteség. Ezzel az erővel mondhatnád azt is, hogy ha veszel a boltban egy kiló kenyeret, akkor vesztettél, mert ezen a boltnak (jó esetben) haszna van.

Vagyis attól, hogy az üzleti partnerednek a veled kötött üzletből haszna van, természetes dolog, viszont nem jelenti automatikusan, hogy te vesztettél. A gazdaság nem zéró összegű játék.

Ezt így meredek kijelenteni.

Csak a környezetemből két példa: frankhitel, de pont a jó ütemben (magas árfolyamon felvette, alacsony árfolyamon visszatörlesztette), babaváró (0% THM), a pénzt befektette. De ha el is költi, jobban jár, mert a futamidő elején megkapja a jelenkori értéken a 10 milliót, viszont visszafizetni sok év alatt kell, az eredeti törlesztővel, ami az infláció miatt jelenértéken egyre kevesebb.

frankhitel, de pont a jó ütemben

Ott nem a hitellel nyertél, hanem az árfolyammal, éppen véletlenül. A hitelen ettől még vesztettél.

babaváró (0% THM)

Ezen az állam veszít, ez teljesen más témakör, mint egy autóhitel.

Ami hitelről beszélünk, ott van a kereskedő, a bank és az ügyfél, az ügyfél ezen soha nem fog nyerni, akkor se, ha úgy látszik, mintha nyerne.

Sose nyersz egy hitelen, ha nulla százalék a THM, akkor se.

Akkor ezt a kijelentésed gondolom úgy magyarázod, hogy ha egy bank 0% THM-re ad pénzt, akkor olyanok a piaci kondíciók (defláció, negatív kamatok stb), ahol lehetetlen ezen nyerni.

OK. Ehhez képest a valóság az, hogy a hitelen lehet nyerni, mert a valóság egy komplexebb folyamat, mint a te elméleti síkod.

Aki pár éve fix kamatozású hitelt vett fel alacsony kamaton, az pld. jó eséllyel nyert rajta.

Akkor ezt a kijelentésed gondolom úgy magyarázod, hogy ha egy bank 0% THM-re ad pénzt, akkor olyanok a piaci kondíciók (defláció, negatív kamatok stb), ahol lehetetlen ezen nyerni.

Bank (szinte) sose ad 0% THM hitelt egymaga, mindig ott van vagy az állam vagy egy kereskedő. Ha ott az állam, akkor többnyire az állam veszt az ügyleten, ha ott egy kereskedő, akkor az ügyfél veszít.

Aki pár éve fix kamatozású hitelt vett fel alacsony kamaton, az pld. jó eséllyel nyert rajta.

Hogyne, de itt se a hitelen nyersz, hanem a környezet változott... ha nem vennél fel hitelt és ugyanúgy spekulálnál a forintra, frankra egyébre, ugyanannyit nyernél, csak közben nem veszítenél a hitelen. Nem a hitelen nyersz ilyenkor, azon vesztesz.

Hogyne, de itt se a hitelen nyersz, hanem a környezet változott... ha nem vennél fel hitelt és ugyanúgy spekulálnál a forintra, frankra egyébre, ugyanannyit nyernél, csak közben nem veszítenél a hitelen. Nem a hitelen nyersz ilyenkor, azon vesztesz.

Ha felveszel 1%-os kamattal hitelt, majd az infláció megugrik, és ennél magasabb lesz, a hitelen nyersz. Azon, hogy felvetted, és megvetted, amit akartál, ahelyett, hogy kuporgattál volna, a pénzed kevesebbet érne, és az eszköz drágult volna.

A nyereséged elengedhetetlen kelléke a hitel, azaz hogy előrehoztad a vásárlásod. Hitelből.

Ha felveszel 1%-os kamattal hitelt, majd az infláció megugrik, és ennél magasabb lesz, a hitelen nyersz.

Azt felejted el, hogy ha nincs nagyon durva állami beavatkozás, akkor a bank mindig nyer, ilyenkor is.

Azon, hogy felvetted, és megvetted, amit akartál, ahelyett, hogy kuporgattál volna, a pénzed kevesebbet érne, és az eszköz drágult volna.

Továbbra is az van, hogy ha az eszköz nem hoz pénzt, akkor vesztesz az egészen, és a témánál maradva: egy keveset használt új személyautó nem hozza a pénzt.

A nyereséged elengedhetetlen kelléke a hitel, azaz hogy előrehoztad a vásárlásod. Hitelből.

De nincs nyereséged, előrehoztál egy szükségtelen vásárlást és ahhoz nézed a nyereséged, mintha drágábban vetted volna meg. De a bank továbbra is nyer az egészen, hacsak nem olyan eszközt vettél, amivel pénzt termelsz.

Hát, ha értenéd, hogy mit jelent az, hogy kb. kamatmentesre vásárolt autó, miközben a pénzed hoz akár 20%-ot, akkor nem nevetnél ennyire

Most 20% önrésszel négy évre kb. 12% THM-mel lízingel egy bank. Tavaly, amikor még lehetőséged volt olyan állampapírt venni, ami 20%-ot kamatozik, ez nyilván jóval magasabb volt.

Persze ha még alacsonyabb kamatkörnyezetben kötöttél fix díjas szerződést, jól jártál, de ez megint a spekuláció esete.

Neked kéne megértened, hogy attól, hogy játszottál a ruletten, és épp jól alakult, még nem jelentheted ki, hogy mindenkinek, mindig jól fog alakulni, ha ugyanúgy játszik. (ezt teszed)

Vegyél (vetessél) most fix díjas lízingre autót a cégeddel, aztán nézzük meg három év múlva hogy jártál, te mesüge. :)

Tudatosan. Mintha nem pont leszarnád, hogy pár százalékponttal alacsonyabb, vagy magasabb a lízing THM-je, amikor neked egy filléredbe sem kerül.

Előbb még arról győzködted a népet, hogy a cég kb. utolsó embere vagy, most meg azt próbálod beadni, hogy ilyen minőségedben te határozod meg a várható piaci trendek tűpontos megjóslása mellett, hogy mikor kell autót cserélnie alattad a cégnek.

Linkeld be pls, valóban nem olvastam az erről szóló szösszeneted.

Előbb még arról győzködted a népet, hogy a cég kb. utolsó embere vagy, most meg azt próbálod beadni, hogy ilyen minőségedben te határozod meg a várható piaci trendek tűpontos megjóslása mellett, hogy mikor kell autót cserélnie alattad a cégnek.

Hát, látod. Pedig ez pontosan így történik. Aminek az oka még mindig az, hogy kurván nem vagy tisztában a részletekkel. :D

Linkeld be pls, valóban nem olvastam az erről szóló szösszeneted.

Megkeresed magadnak, ha érdekel.

trey @ gépház

Én találtam ki, hogy _pontosan_ mit szeretnék. Én konfiguráltam össze. Az utolsó apró részletig. Én mentem be, én beszéltem le, én választottam ki, én vettem át, használtam fogom használni kizárólag és én döntöm el, hogy a lízing végén meg óhajtom-e venni, vagy sem. És a bank finanszírozta. Jelenleg bank tulajdona. Milyen cég? :D

Egyik haverom egy itthoni telcónál dolgozik, sima "gyalog". Jár neki céges autó, ugyanezeket el tudja mondani. Van egy kerete, vagy választ valamit a listából annak erejéig, vagy letárgyalja, hogy mit szeretne, aztán a cége a lízingcégen keresztül lízingeli. A végén megveheti, vagy kedvezményezettet jelölhet ki.

Kb. mindenhol így működik. Ezt hívják céges autónak. (persze van olyan is, amikor a cégek vásárolnak, de az jellemzően a munkásautó, amit 10+ évig használnak)

Segítek: a "te vetted" azt jelenti, hogy a saját, adózott jövedelmedből fizeted. Mindegy, milyen konstrukcióban. 

Szokás szerint megint egy kiragadott részlettel terelsz, miközben érdemben nem reagálsz. Neked is van kereted, amit rögtön meg is fogsz ismerni, amint mondjuk egy alsó-középkategóriás Maybachot szeretnél következő autónak.

A többire bármi? Cégautót hajtasz, nem te vetted, minden bizonnyal nem te vagy az üzembentartója. Ezt próbáld meg cáfolni.

Ezek mellett olyanokat írni, hogy "én vettem", meg "futja rá", elég nevetséges.

Egy olyan autót hajtok, amit ebből a konstrukcióból bármikor kiveszek (amint nekem nem éri meg) és viszem magammal.

Ugyanígy van a privát telefonszámom céges flottában, amit szintén viszek magammal, ha úgy döntök.

Cégautó az, ami kb. sosem lesz a tied. Ne erőlködj.

Hogy ki az üzembentartó pillanatnyilag, az csak minimális adminisztráció kérdése.

trey @ gépház

Egy olyan autót hajtok, amit ebből a konstrukcióból bármikor kiveszek (amint nekem nem éri meg) és viszem magammal.

Nyilván, miután leadóztad. Egy kellően rugalmas bank és munkáltató lehetővé teheti számodra, hogy átvállalhasd a lízinget, kialkudott konstrukcióban.

Ettől még nem te "vetted" és nem a te autód. Legfeljebb majd akkor, ha kifizetted, és a nevedre került.

Cégautó az, ami kb. sosem lesz a tied. Ne erőlködj.

Mint írtam, bevett gyakorlat, hogy a lízing végén megvásárolhatod az autót. Cégautónak hívják, mert a cég fizeti a költségeit.

Nekem pl. nincs keretem

Erre sem reagáltál, de azóta is ezen röhögök. Attól, hogy egy kis cégnél dolgozol, ahol odáig még nem jutottak el, hogy a HR kidolgozza forintra pontosan a cégautós juttatások rendszerét, még "van kereted", csak ahelyett, hogy benne lenne a szabályzatban, hogy CTO-IT-utolsó emberúr 26 millió forintért választhat autót (megkérdeztem egy magyar multinál dolgozó barátomat, neki pld. ennyi), ezt vsz. a "common sense"-re bízzák, azaz te jössz azzal, hogy ez még OK? ők meg azt mondják, hogy igen, vagy nem, esetleg ők ajánlanak valamit, amit némileg felcicomázhatsz, a részleteket nyilván te tudod.

De erre a fentit mondani elég nevetséges. :D

Van, ahol pontosan így néz ki, azaz nem azzal bohóckodnak, hogy ilyen autó, meg ennyibe kerülhet, hanem explicit le van írva, hogy ez egy juttatás, ekkora havi keretösszegig. Onnantól kezdve oldd meg.

Ez még a legtisztább. Sőt, van olyan hely is, ahol kérheted, hogy ezt inkább fizessék ki neked munkabérben (aztán kiszámolhatod, hogy jól jársz vele, vagy sem, esélyes, hogy nem, főleg, ha elektromos autót választanál).

A szavakon lovagolsz gondolom. Van kereted, csak nincs leírva egy munkahelyi szabályzatban. Az, hogy nálad ez nincs meghatározva, de nem tudsz megvetetni a cégeddel egy 30 milliónál drágább autót pont ugyanazt jelenti, mint amikor valakinek 30 millió a kerete.

Most attól tekintsünk el, hogy utóbbi egzakt, neked meg adott esetben meg kell harcolnod a főnököddel/tulajdonossal is, mert ő esetleg saját, illetve cégérdekeket is figyelembe vesz a döntésnél.

A nincs keret jelentheti azt is, hogy nincs leírt kereted, egyedi elbírálás van (ez van nálad), meg azt is, hogy bármennyit elkölthetsz autóra. Előbbi ekvivalens azzal, amikor a beosztásod alapján "be vagy árazva".

De ilyen bonyolult dolgokkal úgy látom nem érdemes téged fárasztani.

Te tárod a nagyvilág elé az életed bizonyos szeleteit, ne csodálkozz, ha emberek rákérdeznek erre-arra.

Abból ítélve, hogy egy multinál a saját bevallásod szerinti azonos polcon lévő embernek 26 millió, valahol 15-20 körülre tippelek.

De kérdezd meg a főnöködet, szerintem megmondja, ha szépen kéred.

A főnökömnek ehhez semmi köze, sőt egyenesen foglalkozni sem akar ezzel. Ezt kizárólag a tulajdonossal kell egyeztetnem 🤷‍♂️ A részletek pedig nem hogy rátok és a kollégáimra, de még a főnökömre sem tartoznak, így nincs is az orrára kötve :D

Azt megértem, hogy fúrja az oldalad :)

trey @ gépház

Máshol írtam, hogy ügyvezető/főnök/tulajdonos, de bocsásd meg, hogy nem írom végig az összes lehetőséget minden alkalommal. Jó, most már ezt is tudjuk, igyekszem nem elfelejteni.

A részletek pedig nem hogy rátok és a kollégáimra, de még a főnökömre sem tartoznak, így nincs is az orrára kötve

Ú, a második munkavállalói igazolvány a tiéd a cégben, hogy ekkora spanok vagytok? :)

Nagyon be vagy drótozva.

Azt megértem, hogy fúrja az oldalad :)

Normál esetben pont leszarnám, de mivel kényszeresen, ködösítve nyomod az olvasóid arcába ezt a témát (is), hát foglalkozunk vele, hogy meglegyen a kattintásszámod, és az örömöd.

A tulajdonos 68 millió forint osztalékot vett ki a cégedből, tavaly egy 10-essel többet. Emellett átlag kb. 650 ezer forint bruttót fizet az alkalmazottainak. Ezen számok mentén próbáljuk értelmezni a "nincs korlát" céges autóvásárlásodat, meg a Rolexeidet.
Nekem ebből annyi mindenesetre biztosan lejött, hogy lehetőségeihez mérten megbecsül téged. Good for you.

Ha ekkora spanok, vsz. tud a létezéséről, illetve engedéllyel csinálja

Bingó!

de ha a "főni" összeszámolná, hogy mennyi munkaidőt éget el rá a kedvenc beosztottja

Bizony! Amikor lehúzná mellé a TOPdesk-ből a munkára fordítottat is! Még a végén az jönne ki belőle, hogy lehet, hogy nem is vagyok túlbecsülve! :D :D :D

trey @ gépház

Ó, suckit! Látom, majdnem lejön a valagad vége, annyira érdekel és annyira szenvedsz, hogy nem kapsz infót :)

Nagyon be vagy drótozva.

Hát, egyrészt 25 év, az 25 év. Jó pár év dolgozója plecsni az jó pár év dolgozója plecsni.

:D

hogy lehetőségeihez mérten megbecsül téged. Good for you.

Még, ha neked fáj is ez.

És ha egyéb részletekkel is tisztában lennél, még a szemed is kitágulna! :D

trey @ gépház

Az van, hogy pont ugyanazt csinálod, mint egy jó krimi, vagy sci-fi. Lassanként adagolod a dolgokat, az ember agya kattog rajta, és egyre jobban bassza, ha nem kapja meg a következőt.

És ha egyéb részletekkel is tisztában lennél, még a szemed is kitágulna! :D

Na tessék, mondom. Ezek után miért csodálkozol, hogy az ember kíváncsi?

Pontosan tudom, hogy mit csinálok, mit hogyan csinálok és mit miért csinálok. Nyilvánvaló, hogy vannak dolgok, amihez semmi közötök nincs, így arról nem fogok beszélni. De attól még, hogy én nem beszélek róla, veled nem közlök bizonyos részleteket, attól azok még léteznek ... :)

trey @ gépház

Azt már tudjuk, hogy Trey dönti el, hogy mikor, milyen autót szeretne venni, szóval ezt kizártam. (illetve rá azért sem igaz, mert előtte nem A3 volt :)

Igen, ilyen is van, de ott is pénzügyi számítások alapján kerülnek be a modellek (és egyéb szempontok szerint ki, pld. egy korábbi munkahelyemen X márkát azért nem lehetett venni -hiába lett volna kb. annyi, mint a választható autók- mert "prémium", és azt csak egy bizonyos szinttől lehet), azaz végső soron ott is van keret.

Majd ha lesz időm, lekérem az Optenból. 😁

Sporolok neked egy kis penzt:

https://www.e-cegjegyzek.hu/ <-- ingyen van
https://e-beszamolo.im.gov.hu/oldal/kezdolap <-- ingyen van

De mintha handabandázott volna valami Springről is...

Emlekeim szerint azt a ceg vette, rohangalos autonak a field mernokoknek, vagy presalesnek, vagy mittudomen kinek.

Bele hát, 22 éve veszek új autókat, nem sikerült. Sziahelló. Ja, új motort is! :D

Statisztikák szerint ~1-3 ezreléke lesz hibás az új autóknak az első évben, szóval ha 22 éve veszel minden évben új autót, akkor még úgy 300-900 évig kell vegyél új autót évente, hogy belehúzz egy gyári hibásba, ami megáll alattad.

Amúgy meg te nyomatod, hogy meg tudod engedni magadnak, pedig egy vidéki kis cég alsó-középvezetője vagy, az ilyenek vesznek Rolexet meg egyéb dísz-faszságokat, hogy világszerte több millióan egyedinek érezhessék magukat. :D

Hát, a statisztikáidat feldughatod, kb. a hozzád hasonló tudor-bugyorok gyártják megkérdőjelezhető adatok alapján tudor-bugyoroknak. Mutogasd a topiknyitóban szereplőnek.

Amúgy meg te nyomatod, hogy meg tudod engedni magadnak, pedig egy vidéki kis cég alsó-középvezetője vagy, az ilyenek vesznek Rolexet meg egyéb dísz-faszságokat, hogy világszerte több millióan egyedinek érezhessék magukat. :D

Egy vidéki cég kb. egyik utolsó embere vagyok. Ne szopkodj engem felfelé. Rolexet pedig azért veszek, mert részben ez az egyik hobbim gyerekkorom óta. ;) Van TAG-em is! Bár neked, félbolondnak, hiába mondom, lövésed nincs hozzá :)

trey @ gépház

Hát, a statisztikáidat feldughatod, kb. a hozzád hasonló tudor-bugyorok gyártják megkérdőjelezhető adatok alapján tudor-bugyoroknak. Mutogasd a topiknyitóban szereplőnek.

Baszki, te vagy az, aki a hülye-taxis esetéből extrapolálsz, hogy minden EV szar. :D

Egy vidéki cég kb. egyik utolsó embere vagyok. Ne szopkodj engem felfelé.

Mondtam én, alsó-középvezető. :D

Rolexet pedig azért veszek, mert részben ez az egyik hobbim gyerekkorom óta. ;) Van TAG-em is! Bár neked, félbolondnak, hiába mondom, lövésed nincs hozzá :)

Látod? Olyan ez, mint amikor beszarsz: mindenki látja rajtad, hogy beszartál, de csak te érzed a melegséget... ezek ilyen alsópolcos órák, amit bárki meg tudna engedni magának az IT területén, csak kevés olyan hülye van, akinek ez a hobbija... :D

Baszki, te vagy az, aki a hülye-taxis esetéből extrapolálsz, hogy minden EV szar. :D

Nem, te lobogtatsz mindenre valami irtó gagyi statisztikát, miközben a taxis otthon eszi a kefét. Biztos erre is van valami statisztikád, küldd el neki, hogy ne idegeskedjen, mert statisztikai alapon majd lesz valami. Bruhahah.

Mondtam én, alsó-középvezető. :D

Jobban szeretem az IT munkatárs kifejezést.

Látod? Olyan ez, mint amikor beszarsz: mindenki látja rajtad, hogy beszartál, de csak te érzed a melegséget... ezek ilyen alsópolcos órák, amit bárki meg tudna engedni magának az IT területén,

Ja, persze, ismerem ezt ... megengedhetném magamnak, haaaaaa .... de az asszony kiverné a szemeim, hacsak 30 ezret vennék ki a közösből (nem 30 milliót :) :D :D :D

csak kevés olyan hülye van, akinek ez a hobbija... :D

Hát, az IT-sok hülye hobbijaiba inkább ne menjünk bele, mert abból szarul fogsz kijönni :D

trey @ gépház

Nem, te lobogtatsz mindenre valami irtó gagyi statisztikát, miközben a taxis otthon eszi a kefét.

Tudod, ezeket neked lobogtatom, mert egy esetből extrapolálsz. :D

Jobban szeretem az IT munkatárs kifejezést.

Ennyi év után még alsó-középvezető se tudtál lenni? Szégyen. :D

Ja, persze, ismerem ezt ... megengedhetném magamnak, haaaaaa .... de az asszony kiverné a szemeim, hacsak 30 ezret vennék ki a közösből (nem 30 milliót :) :D :D :D

Persze-persze... jobban örülök egy műhelynyi jó minőségű szerszámnak, mint pár alsópolcos órának a polcon... hidd el, az is van annyi... :D

Hát, az IT-sok hülye hobbijaiba inkább ne menjünk bele, mert abból szarul fogsz kijönni :D

Hát, te már nem jössz ki jól belőle, amilyen hülye hobbid van... :D

Ennyi év után még alsó-középvezető se tudtál lenni? Szégyen. :D

Jobbat mondok, ez _sem_ akartam lenni. Viszont, a munkatársaim megköszönik, hogy nem az utcáról hoztak föléjük egy fogalmatlan félbolondot. Állításuk szerint sose volt még ilyen jó főnökük! ;)

Persze-persze... jobban örülök egy műhelynyi jó minőségű szerszámnak, mint pár alsópolcos órának a polcon... hidd el, az is van annyi... :D

:D :D :D

Hát, te már nem jössz ki jól belőle, amilyen hülye hobbid van... :D

:D :D :D

trey @ gépház

Gazdag lennék? :D Dehogy vagyok.

Azt tudjuk, csak valahogy mégis mutogatni akarod, hogy neked több van. :D

Én arra vagyok büszke, hogy minden egyes elköltött forintomat én kerestem meg. Sőt, azt is, amiket másokra költök. ;)

Ezzel igen sokan pont így vagyunk, semmi különleges nincs ebben. Úgy érzed, hogy ez ritka?

Hát barátom, én nem tudom, te mit kalapáltál össze életedben, de emigráns leányon, meg nyomorult sorson kívül a kommentjeidből sok nem jött le.

Egy janicsibohóc vagy, aki 50 milliós Teslakrol, 3,5 milliárdos befektetésekről, Hajabusa-król, meg mindenről is ír, de nem lepődnek meg, ha egy nincstelen nyugger lennél 😆 Aki rendszeresen gyógyszerre iszik.

trey @ gépház

Pontosan mi itt a negatív kontextus? Hogy az itthon billió dollárt kereső oligarcha jakubovics gyereke külföldön tanult és él? Honnan is ismerős ez nekem, várj ...

Ja, megvan! A jakubovics szájából elhangzó szarömlésből ... :D Amikor arról beszél, hogy melyik oligarcha taníttatja a gyerekét hol ...

Annyi a mentség max. itt, hogy ezek a sztorik nagyrészt csak a fejében léteznek :D

trey @ gépház

A negatív kontextust az "emigráns" szó teremtette meg. Írhattad volna a külföldi tanulást és életet más kifejezéssel is, olyannal, ami nem terhes negatív felhangokkal.

Ha érted miről beszélek, jó. Ha nem érted, hogy mi az a probléma a szavaiddal amire rámutattam, az alacsony EQ -ra utal, amivel nincs semmi baj, bár sajnálatos tény, hogy egyre több emberen tapasztalom, hogy egyre kevésbé emberséges.

Sok ember nem érti, hogy egymást ekézhetjük, de egymás gyereke, házastársa már tabu. Rád mondhatom, hogy hülye vagy, de a gyermekedre soha nem fogok ilyet mondani, mert van bennem annyi tisztesség, hogy ne tegyem. Ha benned nincs ennyi tisztesség, az sajnálatos.

Ma reggel lefutottam egy 8km-es távot a helyi patakparton, ezalatt idegbefordultgabó, teleszemetelte az oldalt faszságaival. Én nem haragszom rá, amit művel az mind saját belső feszültsége  eredménye, de valójában ö egy érzékeny ember lehet. Kemény dolog az önismeret fejlesztése, de neki is jót tenne. A futás meg tényleg jó a stressz levezetésére, amit a konditerem nem pótol. Csak javasolni tudom mindenkinek a kondizás mellett is! Bocsáss meg gabónak, ő csak egy középkorú testbe zárt hisztis kisgyerek! Békesség, goranga!

Á, akkor nem politikai okból emigráltak! Mondjuk ez érdekes a jaku bobóc írásai után, ami kb. kormány és rendszerszidás 110%-ban :D Szóval, csak migráns!

Az a baj, hogy az oligarchák gyerekei valóban migrálni szoktak, a jólétben (hint: 3,5 milliárdot készül a cégéből kivenni és befektetni 🤭) külföldre mennek tanulni stb.

El kéne döntenie, hogy miket hazudozik online, lehet több lenne az empátia :D

(Egy olyan majmot próbálsz védeni, aki a haveromnak azt üzente, hogy várják a veséjét :D Ennyi empátia megy vissza a képzelt éltének részleteire.)

trey @ gépház

Nem őt védem, hanem számodra jelzem, hogy olyan hangnemet engedtél meg magadnak, amitől kultúrember tartózkodik. Ez független a vita témájától, kimenetelétől, sőt még a vitapartner korábbi állításaitól is. Amit te írsz, az csak téged jellemez, nem őt.

Tudod, Tesla: önvezető. Az a baj, hogy sokan elhiszik éppen addig ameddig bele nem megy egy betonblokkba. Egy ismerősöm aki összetörte a Tesláját azt mondta utána, hogy de hát a kocsinak fékeznie kellett volna. Érted, a kocsinak, nem neki. Szerencsére nem lett személyi sérülés, csak hát a Teslán törést javítani az nem egyszerű...

Láthatósági mellény volt a képzeletbeli szereplőiden? Elakadásjelző-háromszög szabályosan ki volt téve?

Ha nem, akkor a Közút kérésére meg sem állok, nem okozok nagyobb felfordulást és balesetveszélyt. Majd megoldják a profik.

Múltkor így halt meg egy ügybuzgó. Segíteni akart!

trey @ gépház

Hát, szerintem leírtam, hogy mi ilyenkor a teendő, milyen opciók vannak és milyen helyzetben mit tennék.

Tudod, Audiban van ilyen app, hogy telefon. Útközben kihangosítva felhívnám a segélyhívót és odairányítanám azt, akinek az a dolga, hogy segítsen. Ez a helyes eljárás.

trey @ gépház

Én tudok rá példát, pont úgy egy elemű minta mint a tiéd :)

Úgy érted, hogy egy elemű minta, hogy valaki ráfaragott egy Tesla-ra? Nincs pár hónapja, hogy volt itt az eset, hogy a csávónak beázott az akkupakkja és elküldték az anyjába, hogy minek ment vízbe :D

Rövid az emlékezet?

trey @ gépház

Nekem az a véleményem az EV-ről hogy: én biztosan nem veszek, pedig még szaldós napelemem is van.
Okok:

- véletlenül sem akarom támogatni a kínai akkugyárakat, egyiket sem
- nem látom értelmét hogy 10+ milliós autó álljon a ház előtt az év nagy részében
- nem akarom a garancián túli akkucsere kockázatát futni

Nekem vagy egy jó régi kvázi nullaforintos benzines vagy sima hibrid, vagy egy új benzines a racionális választás.
Európai, mondjuk Skoda esetleg japán mondjuk Toyota.

Gábriel Ákos

Szerintem rajtad már a saját fajtád is csak röhög! És föleg senki sem hiszi el.

Ahogy levezetted, hogy a 10M-os autód helyett a 10M Ft-od hogyan termel pénzt az államötvényekkel, az már vicc. Az én cégemben jelenleg van 3,5 mrd eredménytartalék, amit most készülök befektetni, de égne a pofámról a bôr, ha nem saját autómmal vitézkednék...

Nem, de amivel én járok az szar, mert nem elég drága.

Nem tudom mivel jársz, és nem érdekel. Valamit makogtál, hogy gyalog jársz, a panelház és a cégajtó között, meg amúgy is van valami iskola arrafelé, jahh meg van egy buziknál szokás törpekorcsod, ami húz a pórázon.

Te egy ritka nagy balfasz vagy

Most még lezárok egy projekt munkát, aztán holnaptól 2 hét bulgár tengerpart. Néha majd benézek röhögni! Addig csekkold a kincstárjegyeidet főnök! Meg egyeztess a HWSW-vel, hogy a beigért dolgokat megcsinálják e? Nem szeretném ha lehúznád a klotyón ezt a viccportált! Kamutrey! 🤣🤣🤣

Azon a szinten? Több KKV-nek is dolgoztam, amelyik hasonló pénzügyi mutatókkal bírt, a vezetőjük/tulajdonosuk pedig teljesen racionális autókkal járt. Ránéztem, az egyik ovis apuka kisvállalkozása tavaly kb. 1 mrd profitot termelt, ehhez képest egy Skodát hajt.

(Rolexe sincs, legalábbis nem hordja :D)

- nem látom értelmét hogy 10+ milliós autó álljon a ház előtt az év nagy részében

BTW: nem értelek! Miért nem veszel 9 millióért egy 5 éves, használt Tesla-t? Hisz' csak véletlen, hogy ez befosott, nem?!

- nem akarom a garancián túli akkucsere kockázatát futni

Itt hugyoztad szembe az egész "ez csak egy példány" érvelésed. Fosol, hogy nem csak egy példány (és az akkutech.-et ismerve, a fosásod nem alaptalan ;)

trey @ gépház

Innen még mindig az érdekelne, hogy otthon ott van a szaldós napelem, szarér'-hugyér' lehet már csudijó Tesla-kat kapni, miért nem azzal jársz? Főleg, hogy a testvéred milyen jól járt vele?

Mi az oka, hogy nem bízol az akkutech.-ben, ha szerinted ez csak elszigetelt eset?

Valahogy ez a kérdés nem hagy nyugodni :D :D :D

Csak nem attól _is_ félsz, hogy egy EV-tűz viszi a házat + napelemet is?!

trey @ gépház

2019 óta közel nyolcezer Tesla kapott rendszámot hazánkban, erre egyetlen márkaszerviz jut, vagyis rengeteget kell várni, ha javításra van szükség, legyen az műszaki hiba, vagy sérülés.

[...]

Puszta kíváncsiságból tovább kutakodtam, és máris kiderült, hogy a hazánkban idén debütált BYD-nak máris három márkaszervize működik már most is, a céljuk pedig országos márkakereskedői (és szerviz) hálózat kiépítése.

Forrás: https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2024/08/20/udv-a-teslas-magyar-poko…

trey @ gépház

Segítek: karosszéria javítást már több tucat cég is végez, pl. a Duna autó…

A másik: mostanában volt egy szenzorhibám, másnapra kaptam időpontot. Az árajánlat 30eFt volt, kijött a szerelő !hallod kijött a házamhoz másnap de. 11-kor és végül 8eFt volt egy szenzorcsere! Van még egy kerékcsapágy javításom, futóműállítással. jövőhét hétfőre van időpontom a Váci útra! Vihettem volna most a héten Bécsbe, akár még bele is fért volna, most amikor Sopronba mentem. Így is másfél hetet vártam csak! 
Nem tudom mi vezérel, hogy itt hazudozz, de folyamatosan hazugságokat terjesztesz!

Vannak magán szervizek akik kapnak gyári alkatrészeket pl Teslavarázsló, Teslaland stb., vannak szerződött partnerek pl. Duna autó, és van a gyári szervíz! Az Audinak gyári szervize nincs is!

a szaldós napelemes havernak miért nem kell a legjobbvétel(tm) Tesla ramaty?

Mert nem használja annyit, hogy megérje? Nekem se kell, évente megyek 5-8 ezer kilométert, arra teljesen értelmetlen egy 8-9 milliós autó és annál olcsóbban jelenleg nincs értelmes méretű-hatótávolságú használt EV. Ha lesz 3-4 millióért 10-15 éves EV, akkor majd azt fogok venni, de még nincs.

Két napja nem sikerült megszülnötök a választ, csak a kummogás megy ...

Úgyis terelni fogsz, teljesen felesleges megválaszolni. :D

Tehát, akkor a kellemetlen kérdésre, hogy az illetőnek van otthon szaldós napeleme, tehát "a világ legjobb üzlete lenne", de mégse kell neki EV, mert szarik a garanciaidőn túli akku problémáktól, annak ellenére, hogy ez szerinte egy elszigetelt eset :D

Erre nem lesz válasz? :D

Elmondom én, hogy mi a baja vele:

  • drága
  • szar szervizhálózat
  • és parázik attól, hogy beszarik az akku (első pont, ugyanis akkor lesz ám igazán drága!)

Hát, kb. azok a dolgok, amiket eddig is ismertünk.

trey @ gépház

Várj, idézek!

Nekem az a véleményem az EV-ről hogy: én biztosan nem veszek, pedig még szaldós napelemem is van.
Okok:

- véletlenül sem akarom támogatni a kínai akkugyárakat, egyiket sem
- nem látom értelmét hogy 10+ milliós autó álljon a ház előtt az év nagy részében
- nem akarom a garancián túli akkucsere kockázatát futni

:D

trey @ gépház

azert az ADAC egyes felmereseit a nemetek eleg egeszseges fenntartassal kezelik, mivel mar derult ki az ADAC-rol, hogy kaptak kis invitalasokat aprosutire es kv-ra, ha minket elorebb raksz beszelgeteseket megejtettek...

viccet felreteve, ahogy a nemet mndja: Montagsprodukt. tehat a jo szeriakbol is lehetnek "hetfoi" termekek, amik szarul sikerultek valahogy.

zolo

Szerkesztve: 2024. 08. 20., k – 11:34

-wrong topic-

Amugy ahogy utolag olvasom a temat es a hozzaszolasokat, eros a gyanum, hogy trey probalkozott be egy Teslaval es most probalja elfedni a storyt az ismerosom ismerose temaval, kozben o nyult melle, mikor kereste az ujabb izgalmakat a belso egesu auto utan :D :D

Persze, a haverom versenyzett egy "teslassal"... te csapattad ott es utana beszart az akkupakk, most meg itt oltod a tobbieket. Atlatunk am a szitan! :D :D

zolo