Sikeresen landoltak a 10. Falcon Heavy oldalsó gyorsítófokozatai

Címkék
Egy több mint 5 tonnás időjárás-megfigyelő műholdat állított pályára a nehézrakéta a Nemzeti Óceán- és Légkörkutatási Hivatal megbízásából. [...] Az idei első, összességében a 10. Falcon Heavy nehézrakéta indítására került sor tegnap késő éjjel. Ezúttal mindhárom első fokozat vadonatúj volt (sorozatszám szerint a B1087 középső, B1072 és B1086 oldalsó fokozatok), és ahogy már megszokhattuk a korábbi missziókon, előbbi első és egyetlen útját teljesítette, míg utóbbiak szárazföldi visszatérésre készültek. [...] Mivel nagy energiaigényű geostacionárius átviteli pályára kellett állítani a meglehetősen nehéz, több mint 5 tonnás műholdat, szükség is volt a Falcon Heavy minden erejére. Emiatt a középső első fokozattól dolga végeztével el is kellett búcsúznunk, hiszen nem maradt volna üzemanyaga a visszatérésre. Nem úgy a két oldalfokozatnak, melyek a leválások után látványos visszafordító manővert végrehajtva kezdték meg a visszatérést a szárazföldi leszállási zónákra. A sima emelkedést sima ereszkedések követték, így ezekre a fokozatokra még később is számíthat a SpaceX. [...]

Indítás ...

Oldalsó gyorsítófokozatok leszállása

Műhold deployment

Részletek itt.

Hozzászólások

Az ilyenekért le a kalappal Elon előtt!

trey @ gépház

De trey! A gyorsítók már a Falcon heavy legelső útján is sikeresen landoltak :) Ettől még persze le a kalappal, valóban.

Én a superheavy elkapását várom, ha minden igaz egy-két hónapon belül arra is sor kerülhet.

Nem ragadt. Csak sok a kocsoghulye.

Ami bedoglott rajta, az visszatereskor eleg, es szeretnek meg most kinyomozni, hogy a kovetkezo mar jo legyen. De nem ragadtak ott, vissza tudnanak terni, nincs idoszuke (az urhajosok miatt).

Ettol meg szar, csak mashogy szar. Tipikus Boeing :)

A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?

It looks like NASA officials might be seeing the writing on the wall for the very troubled Boeing Starliner, which has marooned two astronauts up in space for almost two months due to technical issues.

An unnamed "informedsource told Ars Technica that there's a greater than 50 percent probability that the stranded astronauts will end up leaving the International Space Station on a SpaceX Dragon capsule, with another unnamed person telling the news outlet that the scenario is highly likely.

...

Many signs are now pointing towards SpaceX rescuing the stranded astronauts, according to Ars. These signs include the space agency giving more than a quarter million dollars to SpaceX for a "SPECIAL STUDY FOR EMERGENCY RESPONSE," and SpaceX actively training for the likely situation of the company sending a Dragon capsule to the space station to bring the astronauts home.

If SpaceX does get the green light, expect the Starliner project to be shoved into the proverbial dumpster, according to Ars' analysis.

It would be a bad look all around, because it would mean the American government had funneled a total of $5.8 billion into malfunctioning junk.

If this scenario happens, with Starliner not deemed safe enough for human travel, we hope politicians and others investigate what went wrong, given that SpaceX has managed to build the immensely more reliable Dragon capsule at 50 percent less cost than Boeing's spacecraft.

What kind of oversight did NASA bring to the Starliner program during its development and production process?

https://futurism.com/the-byte/signs-boeing-starliner-completely-failed

https://x.com/ajtourville/status/1820118331061321828

Boeing didn't finish the flight software on Starliner preventing the space capsule from undocking and returning to earth autonomously. This is the reason Boeing hasn't been willing to allow the astronauts to return to Earth on Dragon. They will lose the capsule.

https://x.com/amuse/status/1820573524366659717

Ez kezd egyre érdekesebb lenni :)

Absolutely crazy that this isn't a bigger story: NASA now says the two US astronauts stuck in ISS could be there until 2025 (they originally planned to stay just 8 days).

If this was a Chinese or Russian failure, you'd never hear the end of it.

https://x.com/rnaudbertrand/status/1821861738523832818

😮😳

NEWS: NASA has announced @SpaceX will bring back Astronauts Butch Wilmore and Suni Williams from the International Space Station on their Dragon capsule. Boeing’s Starliner capsule will no longer be used to bring them back.

https://x.com/sawyermerritt/status/1827393984181707155

Musk figyeljetek! Elon-utóbb meg lesznek mentve. A Dragon capsule egészen a SpaceX megy, hogy megmentse az ott ragadt asztronautákat.

A Boeing-re nagyon rájár a rúd manapság...

Csodálatos, hogy hol tart a rakétatudomány :D

Fedora 40, Thinkpad x280

Ok, akkor vegyük sorra.

Rakétát ilyen módon lehet hogy a kínaiak csináltak elsőnek. Annak kb. annyi köze van akár csak a V2-höz, mint a gyufának a belsőégésű motorhoz. Mindegyikben ég valami.

Newton óta van rá képletünk, ha valamit kilökünk egy irányba, akkor a másik irányba gyorsulunk. Meg azért az űrrakétázáshoz nem ártott mondjuk a gravitáció elmélete sem, meg hogy így lehet Föld körüli pályára is állni.

Goddard volt az első, aki folyékony hajtóanyagú rakétát készített.

Von Braun és csapata pedig olyanok voltak a rakétázásnak, mint Watt a gőzgépnek. Nem ők találták ki, de ők csináltak belőle valami használhatót, amivel aztán a Holdra is eljutottunk.

Most pedig Musk kb. Edison szerepben ezt próbálja tömegtermékké tenni. Meglátjuk mekkora sikerrel.

A Starlink jelenleg 6 078 műholdnál jár, és 12 000 volt a kezdeti működéshez a kitűzött cél. Jól halad, de még csak félúton van a projekt.
Aztán a StarShip is része lenne a tömegtermékké tételnek, de eddig még inkább felrobbant, mintsem repült (erre is számítottak az első repülésekor).

Szóval halad, de azért még inkább csak részsikerek vannak.

Nagy Péter

Off: Ma jött szembe a YT-on ajánlott videóként egy kamu Teslás „livestream”, amiben egy deep fake Elon cryptót osztogatott. Egész ügyes csalás.