- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
Promptolsz-e már<VESSZŐ /> padawan? (https://helyesiras.mta.hu/helyesiras/default/akh12#255)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Senkinek nincs köze világod belsejéhez, neked sincs közöd mások életéhez, csak az Irgalom útján van közöd, Istenektől rendelt kötelességed.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A gondolatok közvetítésére a leginkább használt metódus a nyelv.
A nyelvhasználat minél precízebb, annál jobban működik közvetítő közegként.
Ha nem használod jól a nyelvet, akkor sokan gondolhatják úgy (jogosan), hogy az a gondolataid lenyomata, és így nem érdemesek közvetítésre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt nagyon nem ugyan úgy gondoljuk. Ha nem érted amit a másik mondani akar, kérdezz vissza, de ne okoskodj és abba köss bele, hogyan írta. Ez ego fényezés, hogy mennyire a másik felett állsz, jelen esetben még a módja is fölényeskedő és cinikus. Ezt egy nyelvtan náci írta.
Az a vessző mennyiben változtatja meg a jelentését a mondatnak és mennyire értelmezhető félre, vagy másként amit közölni akart az írója?
Más nevében meg, hogy ki mit gondol, én nem szoktam nyilatkozni, sem arról, hogy mi a jogos, pláne nem arról, ki mire érdemes. Ha te így teszel, lelked rajta.
Senkinek nincs köze világod belsejéhez, neked sincs közöd mások életéhez, csak az Irgalom útján van közöd, Istenektől rendelt kötelességed.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
sokan gondolhatják úgy
Ez olyan lehet, mint a "sokan kertetek" - azaz te, zeller es tibyke, gyakorlatilag mindenki mas megerti a szoveget akkor is, ha hiba van benne. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha komolyan gondolnád, hogy a szintaxis fontos, akkor nem használnál ékezetet egy XML tag azonosítóban. :-)
( Az olyan alávalóságokról már nem is beszélve, hogy az azonosító nem angol. )
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amikor en voltam BME-n diak, szembeotlo volt, hogy ketfele oktato volt: aki dolgozott az "iparban", es aki nem.
Igen komoly elteres volt a ketto kozott.
De meg aki dolgozott is 'kint', az is egy eleg limitalt szeletet latta csak az iparnak, tipikusan az 'akademiaibb' kozegekben mozgott.
Ez aztan kognitiv disszonanciahoz vezet, mert egy 'igazi' ceg baromira maskepp mukodik, mint amit az egyetemi oktatok hisznek, hogy mukodik. Talan van 1-2 dino enterprise, akik ugy mukodnek, ahogy az meg van irva a '80-as evek nagykonyveiben, de elvetve.
Szerintem rengeteget segitene, ha talalnanak egy modot, amivel kozelebb hozzak az eletet az egyetemmel. Teszem azt, 1-1 'vendegeloadast' tartani mindegyik targybol mindegyik szemeszterben, ahol egy hetkoznapi IT-s mesel arrol, hogy mit fognak hasznalni abbol a diakok, amit most tanulnak, es hogyan. Nem csak a diakoknak, az oktatonak is szuksege lenne erre :/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt hiszem nyugodtan kijelenthetjük, hogy ez se nem egyetem, se nem IT terület specifikus probléma.
Általánosságban az egész oktatási rendszer egy kalap kaki, ami semmilyen piacképes tudást nem ad a diákok kezébe.
Én speciel minden hasznos tudásom vagy autodidakta módon, vagy direkt célkurzusokra jelentkezéssel szereztem (ahol jellemzően a technológia gyártója állít ki egy oklevelet, hogy értesz valamelyik termékéhez). Hogy a harmadik feles tanfolyamok érnek-e valamit, azt nem tudom, mert olyanon sosem voltam, mindenesetre sorra csődölnek be (mint pl. a Green Fox Academy, CodeBerry is).
Hogy a prompt oktatás lenne-e a megoldás, arra szerintem a válasz egyértelműen NEM, és ezzel nem vagyok egyedül:
https://spectrum.ieee.org/prompt-engineering-is-dead
https://www.kdnuggets.com/the-rise-and-fall-of-prompt-engineering-fad-o…
https://hbr.org/2023/06/ai-prompt-engineering-isnt-the-future
https://theconversation.com/prompt-engineering-is-being-an-ai-whisperer…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem hiszem, hogy egyetemen érdemes volna azzal foglalkozni, hogyan működnek a cégek.
Amit eddig tapasztaltam céges működés néven, azt inkább kukázni kéne, nem tanítani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehetseges lenne, hogy az egyetemen azt tanitjak, hogy hogyan kell ugy csinalni, hogy mindenkinek jo legyen, a ceg pedig ugy csinalja, hogy foleg neki legyen jo?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos nem. Amit az egyetemen tanítanak, azt egyetlen cég sem használja már. Pláne IT terén, ahol egyébként is évente változik a trend, és kétévente újra feltalálják a spanyolviaszt.
Amit én az egyetemen tanultam, annak soha, egyetlen munkahelyemen sem vettem hasznát. Teljesen haszontalannak mégse mondanám, mert a hobbi projektjeimben nagyon jól jött, és abban is, hogy új ismereteknek megalapozzon, emiatt könnyebb volt megérteni az új technológiákat. De ezért egyetlen munkahelyem sem fizetett soha.
(Például amikor 3D-s hobbi projektet csinálok, akkor roppant hasznos, hogy tanítottak lineáris algebrát, de még soha sehol nem kínáltak több fizetést azért, mert tudom, mi az a Descartes szorzat, vagy hogy meg tudok írni egy mátrix függvénykönyvtárat a nulláról. Vagy amikor kezdőként webfejlesztést csináltam, akkor sem kaptam több pénzt azért, mert Netscape Composer helyett vi-ban írtam a HTML-t, még annak ellenére sem, hogy emiatt mérhető anyagi haszna származott a cégnek, mivel a gyorsabb honlapbetöltés kimutathatóan nagyobb látogatottságot generált.)
Nyilván az sem lenne jó, ha csakis kizárólag piacképes tudást oktatnának, mert az elméleti alapozásra is nagy szükség van, de azért hogy semmi piacképes sincs a tananyagban, na az azért gáz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Aki tudja, csinálja, aki nem tudja, tanítja"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aki meg még tanítani sem tudja, könyvet ír róla.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
aki pedig nem tudja, nem tanitja, nem ir konyvet rola, annak pedig még mindig ott az opcio, hogy 650. alkalommal is kikommentelheti a fenti sorokat az internetre. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vagy csinalhat podcastet es meetupokat :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jópár éve valamelyik egyetemen ilyesmiket hallottam vissza külsős előadókról:
- ingyen tartott kurzust, de még az utiköltségét sem akarták kifizetni
- ha cég tart kurzust, akkor viszket a tenyér, hogy mennyit fizet azért, hogy tarthasson kurzust és az egyetemen "toborozzon". Esetleg, ha berendez egy termet számítógépekkel, akkor megengedik.
Szóval az egyetemek egyáltalán nem akarnak friss tudást vagy tapasztalatot. Csak azt nézik, hogyan lehet pénzt szerezni és azok ülnek a legmagasabb lovon, akik legtávolabb vannak a munka világától. Aztán megy a sírás, ha piaci alapon indulnak piaci igényről szóló, nem akreditált codecampek, ahol a cégek igényeit próbálják kielégíteni, arra tréningeznek embereket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aztán megy a sírás, ha piaci alapon indulnak piaci igényről szóló, nem akreditált codecampek...
Ez nekem új. Mármint a sírás.
Miért zavarná ez az egyetemeket?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mert konkurencia, nem hozzájuk folyik be az a pénz. Persze, lehet nem sírás, hanem köpködés formában adják elő magukat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már azokra a codecampekre gondolsz amelyek bezártak, mert nem voltak fenntarthatóak?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igen, azokra. Elég sok nyílt belőlük és most éppen ingyen kéne senior fejlesztő mindenhová. Az egyetemek átvészelik ezt fingfűrészelésből és közpénzből. Nem piaci alapon működnek. Bár mostanában szopnak ők is rendesen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy azokra, amik nem zartak be, mert fenntarthatoak.
En nem vagyok tul nagy velemennyel a bootcampekrol, de azert ne essunk at a lo tuloldalara sem. Attol meg, hogy volt most egy gold rush, es meg a nagyanyam is bootcampet nyitott, attol meg a konstrukcionak lehet letjogosultsaga. Mint ahogy az epitoiparban is valaki egyetemet vegzett, valaki szakkozepet, valaki meg betanitott munkas.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni