Az autó: 2023 Model 3 Standard, RWD, szóval az amerikai piacos alapváltozat.
Jó:
- aránylag jól megy ez a sima egymotoros is, szerintem átlag lótifuti használatra, normál közlekedésre bőven elég (6 s alatt van százon)
- egypedálos vezetés, kábé kétszer léptem a fékre egész héten
- superchargerek viszonylag gyorsak, legalábbis a többi szedett-vedett lassú töltőhálózathoz képest mindenképpen
- a 250 kW-os töltők 20 perc alatt elég sokat rá tudnak nyomni, mondjuk 30-ról 80%-ra.
- klíma, üvegtető fasza, bár kár hogy nem nyitható legalább az első fele
Rossz:
- összeszerelési minőség az kábé 1995-ös kockalada szint, hézagok összevissza, fényezésben hibák, kasztni nyöszörög ha felállsz egy padkára. Elég ciki, hogy ennyi év után sem tanulták ezt meg.
- pályatempónál nagy a menetzaj és a szélzaj a keretnélküli ablakok miatt, bár más autógyártók megoldották ezt már régóta
- minden a tabletről vezérelhető, ez szubjektív, de legalább a szellőztetésnek lehetne fizikai gombja, ne kelljen már mindenért a kijelzőn tapicskolni.
- hiába a supercharger rendszer, akárhogy is szépítjük ez egy sima tankoláshoz képest szívás és előzetes tervezést igényel, ráadásul az akksit elő kell melegíteni kb. 20 percet töltés előtt, különben lassabban tölt. Ritkán van a töltő autópálya mellett, a töltéshez szinte mindig kitérőt kell tenni valahová, és ha tele van épp a hely, akkor bizony jön a sorbanállás.
- ami nem supercharger, az tetülassan tölt, utazásnál nem lehet velük igazán tervezni legfeljebb ha éjszakára rá tudod dugni tölteni
- a superchargeren drága az áram normális időben, tehát nem hajnal kettőkor (~40 cent per kilowattóra). S
- szóval ha így töltöd akár még drágább is a közlekedés, mint egy benzinessel. Egy kilowattórányi árammal 5-6 kilométert megy el.
Verdikt:
Maradok a benzineseknél. Másodiknak helyi rövid utakra esetleg jó lenne otthoni töltés mellett, de csak erre meg nagyon drága egyelőre, soha nem térülne meg. Nagyon sokat kell még olcsósodnia vagy az áramnak, vagy az autónak, de lehetőleg mindkettőnek egyszerre hogy megérje.
- osod88 blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
itt hagyok treynek egy zsepit, hogy legyen mivel letörölni reggel az örömkönnyeket.
[zsepi]
ezt vágd körbe ollóval
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minek örülnék? Hogy megint igazam volt? Nekem mindig igazam volt, vagy igazam lesz. Törődj bele.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lofaszt papa.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem mindig igazam volt, vagy igazam lesz.
drukkolok, hogy így legyen. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Korbevagja a zsepit es vesz egy uj monitort - es meg mindig olcsobb lesz, mintha megmagyarazta volna maganak, hogy milyen jo otlet BEV-t venni. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi, ez nagyon hasznos volt. Autócsere előtt állok, aktívan nézegetem a piacot, így a tapasztalatod nagyon jól jött.
Csaba
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Élőben nem láttam még, de ami a neten elérhető adat, az alapján a Tesla 3-nál szerintem sokkal vonzóbb a BYD Seal.
Villanypápa:
https://www.youtube.com/watch?v=02RyfEDd-fs
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a műszerfalhoz szerintem abszolút nem illenek ezek a kijelzők olyan mintha fogtak volna egy 19' -s monitort meg egy nyújtott tabletet és utólag odaépítették volna.
A többihez nem értek, de ez nagyon szúrta a szemem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk ezt a fajta "design"-t Teslakban is megtalalhatod :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amit ‘tesztelt’ egy elővárosi model, túl sok következtetést ne vonj le belőle! A model 3 világ legkiforrottab EV-je, lehet hozni BYD-t, BMW-t, NIOT de egyik sincs egy szinten vele.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- egypedálos vezetés, kábé kétszer léptem a fékre egész héten
Ezért buknak sorban a német vizsgaközpontokban, meg azért, mert balfaszok azt híresztelik, hogy ezeket nem kell tervezetten 1-2 évente szervizbe vinni. De. Kell.
Az összes többi negatívja mindenki előtt ismert, aki nem egy moron.
üvegtető fasza
Nem győznek rá mindenféle utángyártott belső árnyékoló panelt csinálni ...
https://www.youtube.com/watch?v=aC31gQQkZX8
https://www.youtube.com/watch?v=yvfGk7Appqo
https://www.youtube.com/watch?v=TDIbNVABijk
Nagyon szupi, csak a nap ne süssön.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, a féket a kézikönyve szerint szét kellene szedni 20 ezrenként, mert összerohadnak a fékcsúszkák. Ez kábé pont két átlagos olajcsere ára egyébként, szóval ezzel is erősen kopik a "nem kell szervíz" árelőny.
Ezt sem igazán értem hogy miért nincs rá valami okosabb megoldásuk, pl. minden 10. regen fékezés helyett az üzemi féket használja, mindjárt kevésbé rohadna össze.
"Everything fails, all the time."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lazán:
Első negyed óra.
PS: a manual-ban le van írva, hogy ha olyan helyen laksz, ahol sózzák* az utakat, évente kell a karbantartás. "Féknyergek tisztítása és kenése évente vagy 12 500 mérföld (20 000 km) megtétele után, ha általában olyan területen vezet, ahol télen sózzák az utakat."
(* bármilyen síkosításmentesítő anyagot szórnak ki - Magyarország ilyen hely)trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azt gondolod egy barmilyen hatalmas uvegtetojoju autoba nem kell? az en T7em hiaba van hovedofoliazva gyarilag, megis melegszik belul mint allat. (a Q7 is, csak hogy kedvenc audidnal maradjunk)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Senki nem gondolt ilyet. Azonban más márkáknál van választási lehetőség.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kerlek linkelj gyari T7 belso uvegteto sotetitot, megkoszonnem! VW part numberrel. en nem tudtam rendelni eddig, mert akit kerdeztem es az internet szerint sem letezik... :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom mi a szarról beszélsz. Én arról, hogy válaszok üvegtető nélküli modellt. Ha az eget akarom látni, akkor veszek egy cabrio-t vagy motorra ülök. De nem üvegtetejű mocskot veszek, hogy alig győzzem workaround-olni.
Megint kitalált valaki valami ordas nagy balfaságot és az elterjedt.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a sajat szovegedre amit irtal par perce sem emlekszel mar?
Nem győznek rá mindenféle utángyártott belső árnyékoló panelt csinálni ...
?????????
hallod azert van egy szint, mar az ala is bemesz a trollkodasban
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontosan emlékszem mindenre, fogalmam sincs mi a szart akarsz. Te is vettél egy üvegtetejű mocskot és most rám haragszol? Vágjál rá kartonból valami takarót.
Ezen mi a trollkodás? Leszámítva, hogy neked nem tetszik, mert megint okos voltál?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
irtal valamit majd utana tok masrol beszelsz = trollkodas.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Menjünk már ezen végig megint ... miről írtam szerinted?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
menjunk!
innen indultunk:
Nem győznek rá mindenféle utángyártott belső árnyékoló panelt csinálni ...
en erre megkerdeztem, hogy a VW-nel mutasd mar meg, hogy a T7hez hol van gyari belso arnyekolo panel, amire elkezdtel teljesen masrol beszelni.
egyetertesz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azt gondolod egy barmilyen hatalmas uvegtetojoju autoba nem kell?
Erre válaszoltam. Nem, nem gondolom. Azt gondolom, hogy más autóba is kell, aminek üveg a teteje. De mivel más márkánál könnyedén kikerülöm az üvegtetejű szarokat, ez nem probléma. A Tesla-nál kicsit nehezebb dolgod van.
Én erről beszéltem.
Én minek mutogassak neked T7-hez bármilyen gyári paneleket? Mi közöm nekem ahhoz?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
en az eredeti feltevesedre irtam, de meg latod, direkt masrol beszelsz.
minek mutogass? mert picsogtal, hogy a teslanal utangyartottat kell venni, azert. VW groupnal is.
a napfenyteto egy fasza dolog, en megertem, ha neked nincs igenyed ra, masnak meg engedd meg, hogy legyen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, te találtál benne egy részt, amivel nem tudsz megküzdeni? Egyéni szoc. probléma. Csinálj valami függönyt rá bazmeg :D Szuper dolog :D Amikor telibe van kulázva madárszarral, a fejed fölött nézegetheted :D
masnak meg engedd meg, hogy legyen
Ó, megengedem én, de te meg engedd meg, hogy szarrá röhögjem magam a balfaszokon, akik vettek egy jénai tál tetejű szart, amire nyáron zsírpapírt fabrikálnak, hogy ne főjenek meg. :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mi rajtad rohogunk, hogy mennyire cringe amit tolsz, szoval nem gond.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ROTFL
:D
Vicces gyerek vagy te. :D
Orbános részt miért szerkesztetted ki? Az volt a legviccesebb része a mondandódnak. A többi csak cincogás.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy legyen itt valami ontopik is ... A Tesla-nál lehet venni gyári árnyékolót ...
https://shop.tesla.com/en_ie/product/model-3-glass-roof-sunshade
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mert nem akartam lemenni azoknak a szintjere, akik "fajtaznak" itt folyamatosan, meg behozzak mindenbe a politikat, de nehez - tudod a kozeghez valasztja meg az ember a stilust ;)
de akkor valaszolhatsz, reggel elmondtad mar neki a holy holy-t?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sose fajtázok, bár nem tudom mi a fajtázással a baj. Már rá is kérdeztem, de értelmes válasz nem jött rá.
Persze, válaszolok: nem vagyok szentes, minek holy holy-znék?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a "fajtad"-nak (amit igen, te nem hasznalod, de valljuk be: eleg sokan hasznaljak itt) annyira negativ konnotacioja van, mint ihaj. neked nem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semmi. Az a fajta ember vagyok, amelyikre a fajtázás a legkisebb mértékben sem hat.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerintem meg most tényleg félreértetted a mondanivalóját.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lefetylefetylefety
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ilyenkor látszik, hogy hiába van tele az emberel pénzel ha amúgy nincs rendben magával. én be tudom ismerni ha tévedek. (nyilván én sem vagyok teljesen rendben magammal, nagyon sok mindenen kéne dolgozni)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
en teljesen rendben vagyok magammal, a ti trollkodasotok az, ami egyre rosszabb az idovel
kozben annyi tortent hogy neha nem csak odaszursz, hanem lefetyelsz is, semmi baj, jo kutyus
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igyekszem objektiv lenni. ha a 3 youtube link közül lett volna egy ami nem "tesla sunroof problem", akkor elhinnéd treynek amikor azt mondja hogy neki alapvetően a napfénytetővel van gondja.
nekem itt senki sem az ősellenségem. vannak dolgok amikben egyetértek valakivel, és vannak amikben nem. attól hogy az egyikben nem értek vele egyet, még más valamiben igen.
és ebben rohadtul egyet tudok érteni én is. napfénytetőt nem szeretem, inkább vennék mazda mx5öt. (motort nem, mert az nem érdekel egyáltalán, sose vonzott a 2 kerék)
(erre egyébként jó példa, hogy vannak dolgok amikben egyetértek veled. most pedig nem értek veled egyet. akkor se értenék veled ebben a témában egyet ha nem treyel vitáznál éppen. még hajbazer is kap tőlem néha +1-et, pedig vele már tényleg nagyon elfajultak a dolgok.)
ui: jó hamar lesülyedtél a személyeskedés szintjére. olyankor miért nem mondtad hogy nyalom a segged mikor +1-et raktam rád vagy egyetértettem kommentben? :D vagy olyankor jó mikor a másik ráerősít a mondanivalódra?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem szoktam aktivan nezni a +1-eket, bocsi! esetleg THC-vel beszeld meg, es gyujtsetek! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
úgy látom a lényeget nem sikerült kihámoznod, de legalább nem kutyáztál le még egyszer. értékelem!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2x
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha baj nincs is, de elgondolkodtató, hogy a Svájcba vánszorgott értelmiségi ~Magyarországra hordja vissza a nyomorát. Az ember azt hinné, hogy az ilyen nagyszerű elmék és jellemek a pozitív ill. jól működő dolgokról szóló információkat küldik haza, hogy a hátramaradt elmaradottaknak legalább elvi lehetősége legyen fejlődni.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mikor telibe van kulázva madárszarral, a fejed fölött nézegetheted
Ha az üvegtető van telibe kulázva, akkor teljes nyugalomban púzok bele az ülésbe, míg ha a fényezett lemeztetőre kullantanak, akkor izibe neki is állok feláztatni és lemosni, mert felmarja a lakkréteget...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Q7-ben van rolo/arnyekolo
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem is üvegtetőm van (benzines kocsiban, nem elemes matchbox), beépített árnyékolóval. Parkoláskor külön fényvisszaverőt teszek az árnyékoló és a tető közé, különben kurva meleg lenne az utastérben, de ennél jobban aggaszt az, hogy pl. ha egy épület tetejéről lefúj egy cserepet valami atlanti-óceáni ciklon, akkor az simán széttörheti az üveget. Használtan vettem, úgyhogy nem volt túl sok választásom, de az üvegtető parasztvakítás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nezd a jo oldalat, az uveget utana tudod cserelni, de ha a (lemez) teto serul akkor szopas van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem is tudom hogyan vészeltük át az elmúlt 150 évet teli tetőkkel.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit kellett rajta atveszelni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, ez az! Úgy adjátok elő, mintha a teli tetős autókat hetente kéne vinni a roncstelepre, mert beszakadt a tetejük és javíthatatlanná vált.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kik? Hol?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az az üvegtető jó oldala, hogy az említett "ciklon" az említett "cserép" után a vizet is behordja a betört üvegtetőn?
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ehez is értesz cuncimókus! :D :D :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor még 5 évet tuti marad az ampera (hétvégén elértem a 200k-t, 3 éve 158k-val vettem), utána meglátjuk hogy áll az infra és annak függvényében vagy model 3 vagy byd atto 3 vagy ebben az árkategóriában/méretben az aktuális, lehetőleg V2H vagy V2G képes valami.
Nagyon nem tetszik a tesla féle mindent tapicskolni kell mentalitás, főleg az index bajuszkapcsolójának elhagyása fáj, a többi még csak-csak mert intézi magától, de ez határozottan fekete pont.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ampera mai napig baromi hasznos jószág.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az index szerintem is faszsag. én szeretem használni az index bajuszkapcsolót.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az iranyvalto elhagyasa is szar
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nincs bajom a jelenlegivel se. nem próbáltam ugyan, de az nem tűnik vészesnek. ettől függetlenül maradhatna az is nyugodtan fizikai kapcsoló.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
te miről beszélsz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az irányváltó elhagyásáról miért jutott eszedbe hogy nincs benne kormány se már? mivan ? nem érted a kérdést?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az irányváltó elhagyásáról miért jutott eszedbe hogy nincs benne kormány se már?
Szerinted?
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem tudom, én tényleg nem értem továbbra se, ezért kérdeztem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hint: szovicc. Nagyon szovicc.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg csak nem is szovicc. Az iranyvalto es az iranyjelzo az ket kulon dolog.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Quadruple Facepalm ez a komment. :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
menetirány váltóról volt szó. előre-hátra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt hittem eddig, hogy a sebvalto egy specialista orvos. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A war anus-szal meg a palesztin katonakat alazzak meg ellenfeleik, hogy aztan a sajatjaik is megkovezzek oket. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem akarom feltölteni, de egy 3 ujjas ugyanilyet tudnék mutatni nyárról. Körfűrész...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
?????
szóval a menetirány valtorol azt hitted hogy az a kormány. ok.
mi a faszom az az ÚGYNEVEZETT SEBVÁLTÓ? a model 3-ban csak 1 előrehaladási fokozat van. tehát jól hitted, nincs benne sebesség váltó, kezzel nem valtasz az egyetlen sebességi fokozat között hanem berakod D-be.
neked ugye nincs jogsid? (remelem nincs)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te be vagy oltva humor ellen? Egyertelmuen szoviccnek volt szanva az iranyvalto == kormany allitas, mert kormannyal iranyt valtasz.
Maga a szerzo is megerositette, hogy szovicc a legszarabb fajtabol: https://hup.hu/comment/3000517#comment-3000517
Es en azt hittem tigrincs hatarozott ertetlenseget nem lehet alulmulni. :D
Palik szavaival elve: mi tortenik meg itt? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nézd már meg mire válaszoltam most. teljesen egyértelmű hogy 0 fogalma van arról amiről beszél. ez nem szó vicc.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem sehol semmibol nem derult ki, hogy volt-e fogalma rola, vagy sem, hogy mit ertetek valojaban iranyvalto alatt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
irány váltó alatt általában mindig ugyanazt értjük lol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kiveve ha szoviccelunk
Meg kiveve ha tigrincsek vagyunk es okosaknak akarunk tunni es felhivjuk a figyelmet, hogy nem kene keverni az iranyjelzovel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
domb lesz az ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elfogadó vagyok: nem kell minden hegynek monumentálisnak lenni.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja az egy transzhegy, aki dombkent szuletett, de hegynek vallja magat. Es az adombol igenis jar neki a sok munkas ara, akik odaviszik azt a sok extra sziklat a hegyatalakito mutethez. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én még telefonon is a fizikai gombokat preferálom. :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nekem uj. Hogy lehet Teslaban indexelni?
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
főleg az index bajuszkapcsolójának elhagyása fáj
Ha meg kimegyek az útra, akkor 10-ből 9 nem használja az indexet, a maradék egy meg folyamatosan indexel... Nyilván már órák óta úgyhagyta. De a "félszemű", adhoc lámpa nélküli vagy a szarúl beállított, vakító lámpával közlekedők is jelentős populációt alkotnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És? Ennek semmi köze ahhoz hogy egy ergonómiai tévedés ez a kormányos index, nálam pl konkrétan dealbreaker lenne ha most kéne autót vennem.
Amúgy én elkezdeném büntetni az indexet hülyén vagy nem használókat is. Tegnap jöttem ki bevásárlóközpontból, szerettem volna balra kifordulni, autó jött az úton ahova ki akartam menni és indexelt jobbra hogy bekanyarodik abba az utcába amiből én jövök. Már emeltem a fékről a lábamat hogy indulok, de rögtön tettem is vissza mert az illető kanyarodás nélkül haladt tovább, de ez csak egy eset, az elmúlt fél évből tizensokat tudnék még említeni.
Aztán van a másik aki már 3 utcával hamarabb kirakja az indexet hasonló helyzetet teremtve főút-mellékút találkozásakor, szerintem ez is gáz. A bekapcsolva hagyott index meg kimondottan veszélyes/figyelmetlen sofőrt feltételez mert nem hallja hogy kattog az index, nem nézett a műszerfalra x perce hogy mi történik vagy épp milyen tempóval halad, arról nem is beszélve hogy minden egyes kereszteződésnél félrevezeti a többi autóst.
A vakító lámpásból tényleg nagyon sok van, főleg a régebbi autók közül, de a kedvencem amelyik ködben felcsapja a fényszórót hogy még annyit se lásson mint eddig.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A helyzet az, hogy ez csak annak kellemetlen, aki csak az utolsó pillanatban használja az indexet, amikor már tekeri a kormányt is. Vezetéstechnikailag előre kell gondolkozni! Saját tapasztalatom, hogy elég hamar hozzá lehet szokni. A motorokon sincs bajuszkapcsoló, aztán senki sem tiltakozik soha… Ez csak egy antikampány a tesla ellen. Minden fejlődés sokakból merev ellenállást vált ki. Amikor megvettem iPhone 1-emet mindenki hülyének nézett, hogy gombok nélküli telefon szar. Ezek az emberek már iPhone hívők…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, ez annak kellemetlen aki az elmúlt években/évtizedekben megszokta hogy minden autón ugyanott van és ugyanúgy működik, hiába fordítod a kormányt ugyanott lesz és ugyanarra a mozdulatra ugyanúgy fog reagálni.
Egy körforgalomból pl kimondottan kellemetlen a tesla megoldásával kihajtani.
Hidd el én nem vagyok az innováció ellen, de ez egy teljesen felesleges dolog. Ha olyan megoldást hoznának ami egyszerűbbé teszi az indexelést akkor az egy hasznos dolog, ez pedig ennek az ellentéte.
iPhone-t pedig erős idekeverni, az egyiknél egy vastagon tonna feletti dögöt vezetsz, a másikkal telefonálsz és tapicskolsz, nagyon nem egy kávéház.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy körforgalomból pl kimondottan kellemetlen a tesla megoldásával kihajtani.
Nekem nem kellemetlen, pedig nincs bajuszkapcsoló. De valahogy megpróbálom azt hinni. hogy kellemetlen. Az autopilot elég jó százalékban ismeri fel amikor szükség van az indexre. Pl. amikor ki kell hajtanod egy körforgalomból, és ráutaló magatartásként a kormányoszlopon lévő nyomaték mérő 1..5Ncm nyomatékot érzékel. Tudnék mondani kellemetlen dolgot a Teslában, de nem teszem mert nem vagy benne érintett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudnék mondani kellemetlen dolgot a Teslában, de nem teszem mert nem vagy benne érintett.
Nem nehéz kikövetkeztetni: a sofőr.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az autopilot elég jó százalékban ismeri fel amikor szükség van az indexre.
Jól értem, hogy az a működés, hogy majd az autopilot kitalálja, hogy merre akarok menni a hagyományos vezetés során, és majd indexel helyettem?
Egy olyan eszközt akarunk az irányváltásaimból automatán vezérelni, aminek pont az lenne a célja, hogy az irányváltás előtt tájékoztassa a többieket, hogy hey, irányt akarok váltani. csodásan hangzik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az autopilot, ahogy nevében van képes bizonyosfokú önvezetésre. Használja az indexet is. Ha meg nem kell az autopilot, akkor vannak gombok, van kormány. Tényleg nehéz olyannak magyarázni, aki nem használja.
Az autózás hőskorában egy lovas vágtatott az autó előtt piros zászlóval, felhívni a figyelmet a közelgő veszélyre. Ma már elszoktunk ettől is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
most biztos én vagyok a hülye, de vagy az autopilot vezet, vagy én. nem?
azt írod, hogy: „az autopilot elég jó százalékban ismeri fel...”
én innen két szitut tudok elképzelni (de tényleg kíváncsi vagyok):
- vagy az autopilot vezet: ekkor elég nagy blama, hogy csak elég jó százalékban, nem pedig 100%-ban rakja ki az indexet.
- vagy én vezetek: ekkor, ha jól értem, az inputjaim (kormánymozdulatok, navigáció, stb) alapján próbálja meg kirakni a tesla, hogy merre kellene indexelnem
Utóbbival az az elvi problémám, hogy az Indexnek a tevékenységedet megelőzően kellene engem (mint a többi közlekedőt) tájékoztatnia arról, hogy mit tervezel csinálni. Ha a körforgalomból akkor kezd el indexelni kifelé, amikor már tekered kifelé a kormányt, akkor baszhatom - hisz látom, hogy mész ki, index nélkül is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is ezen filózok hogy hogyan is működik ez. Ha tervezve van az út akkor még csak-csak, de pl rutin egy oda-vissza 10km utat nem valószínű hogy beütnék a naviba. Ezen felül jakunak kérdés: körforgalomba ha bemész ott is indexel mert fordítod a kormányt?
Nem kötekedés csak kiváncsi vagyok, simán benne van hogy a következő autóm (igaz sokára) de tesla lesz, benne van a potenciális jelöltek között.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rühellem azokat, akik csak akkor indexelnek (ha egyátalán), mikor már tekerik a kormányt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annak idején úgy tanították, hogy még mielőtt bármit is csinálsz indexet kitenni. Akkor is ha csak a lábad veszed le a gázról és a kereszteződés még 300 méter.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A motorokon sincs bajuszkapcsoló, aztán senki sem tiltakozik soha…
A motor kormánya nem is fordul 720 fokot, leginkább csak ~<90-et.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A lofaszt antikampany, mi innovacio van abban hogy elhagyjuk az egyebkent ezer eve jol mukodo index kapcsolo kart, mitol jobb igy a sofornek? Musk minden lepese arrol szol hogyan lehet meg olcsobba tenni a gyartast, amiben vannak innovativ/jo megoldasok, de ez a lepes max a marginnak jo, nem az endusernek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hány km-t vezettél Teslát bajuszkapcsoló nélkül?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
0
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs több kérdésem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem volt, de sajnas nem valaszoltal:/ na majd egy SuC mellett elmeseled ha mar lehet hasznalni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
egyebkent ezer eve jol mukodo index kapcsolo kart, mitol jobb igy a sofornek?
Már az alapállítás is gáz, mert nem működik jól. Sokan nem használják, sokan nem tudják használni. A AutoPilot meg automatikusan is használja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tesla használatakor mindenképpen kell navigáció is? Ha nem, akkor honnan tudja az autopilot, hogy a vezető be akar kanyarodni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az autopilotnak vannak érzékelői, 8 kamera, radar, menetpedál jeladó, nyomaték szenzor a kormányban. Van pl. egy kamera a beltérben, ami a figyeli a vezető mozdulatait is. Nyilván amikor balra nézel, és balra fordul a kormányoszlop előremenetben, akkor nem fogsz jobbra fordulni. Van valami féle adaptivitás is beleépítve. Ami már csak azért is hasznos, mert kártya/telefon stb alapján felismeri a vezető profilt amikor beülsz.
Infotaiment képes a naptáradból kinyerni az úticélt, ha beállítod neki, vagy a napi rutinodból kitalálni hogy hova mész. Nekem például minden hétköznap reggel beállítja az iskolát, aztán a melóhelyet, délután meg a haza utat. Szóval ha nincs beállítva GPS úticél, akkor is bekapcsolod az autopilotot, és figyeli az utata, követi a sávot, előz, kikerül stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem nem tudod beadni azt, h kitalálja a gondolatom, mikor megyek vidékre, és időben fog indexelni, mielött elfordítom a kormányt. Indexnek ez lenne a lényege. Előre jelezze az irányváltási szándékot, és nem amikor már tekerem a kormányt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kérdeztél, én meg elmondtam a véleményem. Akar a rossznyavaja neked beadni bármit is. Ha nem a véleményre vagy kiváncsi akkor irány a youtube köpködjük a teslát frakciója, vagy a hupmester farrpofái!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem köpködöm, vannak hibái, meg olyan dolgai, amik nem az esetem, de alapvetően tetszik az autó, napi rohangálósnak nekem megfelelne. De nem látom magam elött azt a szitut, mikor kiadok autóra mondjuk 20 millát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elég gyatra megoldásnak látom. A helyzet: közeledsz egy útkereszteződéshez, piros a lámpa, meg kell állni, viszont az útkereszteződés után be akarsz fordulni. A naptárad üres, nem megszokott útvonal. Merre fog indexelni az autopilot?
Más: a megszokott útvonaladon mész, de megbeszélted egy kollégáddal, hogy elmész érte és elviszed. Ehhez kanyarodni kell.
Nyilván amikor balra nézel, és balra fordul a kormányoszlop előremenetben - erre meg inkább nem mondok semmit. Komolyan annyira nehéz a kitalált szituációk mellett (amelyek nyilván működhetnek jól) betenni egy normál indexkapcsolót is az autóba?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Plaid ha lett volna az egy masik urhajo. Egolfot kerjel legkozelebb es akkor meglathatod, hogy milyen amikor autot ugy ahogy tudnak epiteni, de a szoftver az hat 1995 kocka lada szint. Most szidja mindenki a kornyezetemben az is aki osi hitvallasi szektatag a 1 v 2 golf erkezesetol.
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha ez lett volna, ha az lett volna ... mindig van valami magyarázat, mi? Ki a faszt érdekel, hogy űrhajó, ha az alapvető dolgokat se tudja?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gratulálok a nyitottságodhoz és az őszinte véleményedhez!
Örömmel olvastam. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
3 millió 10+ év életkorú ICE országában, érdekes hogy mindenki a Tesla menetzajára panaszkodik. Vegyél bazd+ halk gumit rá aztán nem lesz zajos! Meg nem kell alacsony autóval felugratni a padkára, aztán nem fog nyekkenni!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A facelift előtti Model 3 eléggé zajos, de én részemről ezzel annyit foglalkoztam, hogy első alkalommal, amikor felhajtottam az autópályára, akkor megállapítottam, hogy "ahha, tehát ez ilyen", majd a Model 3 összes többi (jó) tulajdonsága gyorsan feledtette a dolgot. (Highland-hez még nem volt szerencsém, erősen kiváncsi vagyok rá, mennyit javult a helyzet.)
Ugyanakkor, tök érdekes, hogy a Model 3-nál, ami alapjaiban véve az egyik legjobb légellenállási együtthatójú autó, ennyit birkóznak évek óta a szél- és gördülési zajjal, és még a részleges, majd teljes kétrétegű üvegezés sem hozta meg a kívánt eredményt, ezzel szemben, járkáltam múltkor egy kifejezetten olcsó EV-vel, ami ráadásul féltégla alakú volt (SUV/crossover), sima egyrétegű üvegezéssel, és meglepődtem rajta, hogy milyen kussban van autópályán. (Cserébe, soha nem zavart még annyira EV-ben az inverter magasfrekvenciás sípolása, mint abban.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vicces, hogy az OP az USA-ban él és ott is zajos volt neki. Pedig aztán azok nem magyar utak ám! :D
Az autó: 2023 Model 3 Standard, RWD, szóval az amerikai piacos alapváltozat
Nem is tudtam, hogy ott is 3+ millió szar autó fut ... 🙄 🤔 🤣 🍿
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az USAban is mint az EUban nagyon változó az utak minősége államról államra... (meg még államokon belül is)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerinted ez volt a lényeg? Vagy az, hogy valaki megint torokra vette a négerkalippót?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A halk gumi nem sokat segít a szélzajon. Ami szerintem 90%-ban a keretnélküli ablakok hibája. Ugyanis az illesztések szimplán túl trehányak ahhoz, hogy tisztességesen működjenek a keretnélküli üvegek.
Mikor kisujjnyi rések vannak az ablakok tömítéseinél, nem meglepő hogy fütyül a szél autópályatempónál.
"Everything fails, all the time."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem látok a Hertz magyarországi flottájában egyetlen Teslát sem! Ez hogy lehet?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni