- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
A cég szerint szoftveres hiba okozta, nem az új, titánötvözet ház.
Na, ha az Apple ilyeneket mond, akkor elkezdenék gyanakodni az új titánötvözet házra :D :D :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, csak el kell fűteni azt a megnövekedett akkukapacitást valamikor...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha ugy oldjak meg ( mar pedig ugy fogjak), hogy szoftveresen visszaveszik a processzor teljesitmenyet, akkor az nem igazan a titan haz (ami inkabb csak keret, belul minden ugyanugy aluminium mint a korabbi modelleknel) problemaja.
De lehet csak rosszul fogtak a telefont. Volt mar ilyen korabban.
I don't run often, but when I do, I run as administrator.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Higgyétek el, ahogy az Apple tud túlmelegedni, nem tud úgy semmi más. Ebben is jobb, mint a sok androidos szar :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nem is amiatt valoszinuleg a titan haz miatt viszont olyan rigid, hogy kezzel szet lehet torni mint a ropit:
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azóta kiderült, hogy … ahhh, mindegy. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na mi derult ki? Elore be volt fureszelve vagy? Amelyik telefont igy kezzel meghajlitom es szilankosra torik az uveg resze az egy kalap szamoca...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
...miatt viszont olyan rigid...
Hogy mi?!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Embert próbáló feladat jó védőtokot találni az iPhone 15 Pro-ra
Az okostelefon-felhasználókat sok használati és egyéb szempont megosztja, az egyik ilyen kardinális kérdés a védőtok használata. Az új iPhone-oknál azonban nincs könnyű dolga annak, aki jó védelmi mechanizmust szeretne vásárolni az egyébként a tesztek alapján a korábbiaknál sérülékenyebb telefonjának.
Lehet, hogy tok nélkül kevésbé melegedik túl? 🤔
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
olyan tok kell, amiben van ventillátor :-D
aquila non captat muscas
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincsenek messze a hibrid telefonok: töltéstároló- és jégakkuval :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vízhűtést kell csinálni néha 1000km-ként töltesz rá..
aquila non captat muscas
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hol van az alma tábor? Alusztok tán?!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
elégedetten használjuk a 15-ös szériát, mert velünk minden szart meg lehet etetni. bármit bevesz a gyomrunk. tim cook kedvéért nem átalakító műtétre is elmegyünk!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En egeszen biztos vagyok benne, hogy ez iOS 17 es nem iPhone 15 problema.
Pontosabban abban vagyok biztos, hogy iOS 17.3-ra ennek a problemanak a letezeset is elfelejtjuk. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha az összes 15-ben előfordul, akkor a 14 pro max-ban is elő kell forduljon - mivel ugyanaz a csip van benne. Ha csak azokban a 15-ökben, amikben az új csip van, akkor akár hardveres is lehet a baj. Azt pedig szoftverből úgy fogják javítani, hogy visszaveszik a teljesítményt.
Sajnálatos irányvesztésben van a apple, mondanám, ha nem csilingelne náluk a kassza. Tízmillió légy nem tévedhet!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennyit az erőltetett termék kiadásról évente. Iphone15 nekem érdektelen, ha pedig ios 17 hiba lenne majd lesz patch. (bár én nem tapasztaltam ilyen hibát. Ha ugyan még nincsen javítva mert már fent van a 17.0.2 szóval lehet már megoldva.)
-42-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha pedig ios 17 hiba lenne majd lesz patch.
Persze:
if temp=kurvameleg then
$cpu_orajel=$cpu_orajel/2
Problem solved.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet :D
Bár én nem tapasztaltam lassulást :D
Az biztos, hogy ez már közel sem az az apple (elég régóta) mint a g4-s időkben volt :)
-42-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bár én nem tapasztaltam lassulást :D
Még készül a javítás. Az else ágat még be kell fejezni.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért az érdekes, hogy ha hír jön arról, hogy az androidos hír jön, hogy éppen hány száz millió készülék adatlopós/vírustemető akkor mélyen hallgatsz ;)
(engem a google privacy leak-ek és a vírustemető jellege tart vissza attól, hogy napi használatban androidom legyen)
-42-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, kezdődik a mutogatás ... :D
(engem a google privacy leak-ek és a vírustemető jellege tart vissza attól, hogy napi használatban androidom legyen)
Engem nem, mert lehet, hogy nem telepítem tele mindenféle fossal a telefonom. A legújabb Apple 0day-ekről hallottál, amiket arra használtak ki, hogy Pegasus-t telepítsenek a készülékekre? Mire ez a fene nagy bizodalom ezek után az iOS-ben? Működnek az Apple reklámok a biztonságról?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, csak egyoldalú a kritikai realizmusod. Az objektivitás szerintem erény ;)
-42-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Természetesen. Valóban összevethető, hogy egy-egy, minimális market share-rel rendelkező fisz-fasz Android gyártó készülékén ilyen-olyan probléma van azzal (mivel ahány gyártó, annyiféle vas, OS verzió lehet), hogy az összes Apple készülék ugyanúgy érintett.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért a samu is eléggé bele tud nyúlni a tutiba :)
És amikor egy jpg wallpaperrel el lehetett fektetni majdnem minden droidot az sem volt gyenge :D (gyártó független :D ) Úgyhogy ha mar mutogatás mindegyikre lehet és joggal. és ha egyikre mutogatunk akkor eléggé hiteltelen ha a másikra meg nem :) Ez elvileg nem egy it-s hitgyüli közösség ahol vallási kérdés kéne csinálni abból, hogy melyik gyártó a balfaxabb ;)
-42-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebből te csinálsz szektás kérdést.
Mit jelent az, hogy mutogatunk? Ha a HUP-on nem jelenik meg, akkor nem történik meg? Akkor az egyik legnagyobb tech influencer nem rakja ki? A Google nem lesz tele vele?
Hogy érted, hogy mutogatunk? Eljutunk oda, hogy az egész azért van, mert a HUP-on megjelent? :D
Az világon a #2431423423135 rank besorolású, magyar nyelvű blogon? :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Mit jelent az, hogy mutogatunk?"
mond meg te. Te kezdted ;)
"Na, kezdődik a mutogatás ... :D"
Lol...
-42-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hol érzed a nyomást, amikor a HUP-on megjelenik egy "Apple-mutogatás"? Két kommentig egész szépen bírtad, aztán elszakadt a cérna. Öntsd ki a lelkednek baját :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha az objektivitás erény, és a Google-lel szemben objektív okokból olyan problémád van, hogy nem használsz Androidot, akkor pontosan ezen objektív okokból az Apple-lel szemben is pontosan ilyen problémádnak kéne lennie.
Az objektivitás erény, mondtad.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én szeretek az Apple-hibákról olvasni, így hamar értesülök arról, hogy valami gond van, aztán megnézem, hogy engem érint-e (idén biztos nem veszek új telefont, tehát ez épp nem), többnyire megállapítom, hogy nem, néha pedig nyomok egy frissítést, és kész. A flame része meg vagy érdekel, vagy nem, de az csak ráadás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ugye tudod, hogy 0day esetén a gyártó értesítéséig, valamint a javítás megszületéséig és terjesztésééig, majd általad való telepítéséig van egy időablak, amikor fullra sérülékeny vagy? Ami adott esetben hónapok is lehetnek?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze. Ezért örülök neki, ha ez az időablak minél rövidebb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az else ágat még be kell fejezni.
Lehet, hogy még *else kezdték. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De jó! Úgyis jönnek a hidegek. Legalább nem kell külön zsebmelegítőt venni, hanem azt is megoldja a telefon. :D
Kettő az egyben kütyü. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eljött az igazán fájó döntések ideje: BMW vagy iPhone?
Az új iPhone-ok piacra dobását ahogy az lenni szokott idén is számos anomáliáról szóló beszámoló kísérte, mind közül talán az egyik legbizarrabb az a hiba, melyet egyes BMW-tulajok tapasztalhattak meg az elmúlt hetekben.
A BMW-k és az iPhone-ok a maguk módján egyaránt egyfajta státuszszimbólumnak tekinthetők, arra viszont alighanem kevesen számítottak, hogy az autó és az okostelefon nem minden helyzetben jön ki jól egymással.
Azok az iPhone 15 Pro és Pro Max tulajdonosok legalábbis biztosan nem, akik a Macrumors posztja szerint a különböző internetes fórumokon arról számolnak be, hogy a vadonatúj telefonjuk NFC-áramköre jobb létre szenderült, miután/miközben a készüléket a BMW-jükbe gyárilag szerelt vezeték nélküli töltővel töltötték.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
német minőség!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Apple minőség, hogy mielőtt kiadták a CarPlay kompatibilis plecsnit a BMW-re, nem tesztelték benne, hogy mi lesz a szarjukkal, ha töltik? Más telefont is hazavág, vagy csak az Apple szarát?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hogy jön a vezetéknélküli töltéshez a carplay? más autókban nem megy tönkre az i15 csak a német prémium minőségű bmw-ben? érdekes.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
LOL
Ha egy autóba gyárilag beépítik a CarPlay-t, az azt jelenti számomra, hogy az autó támogatja az iPhone-t. Vagyis az Apple áldását (licencét) adta rá. Ez úgy szokott történni jobb helyeken, hogy egy valag tesztet futtatnak, hogy abban az eszköz biztosan működik. Ebbe beleértendő a töltés is. Pontosan az ilyen blamák elkerülése érdekében.
Így.
más autókban nem megy tönkre az i15 csak a német prémium minőségű bmw-ben?
Ez egy kérdés?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a carplaynek semmi köze nincs az autó gyártó által beépített vezetékmentes töltőhöz. megteheted, hogy úgy konfigurálod az autót hogy az egyik benne van, de a másik nincs. ha tud akkor carplayt és android autót is akkor olyankor a google is meg az apple is áldását adta? akkor a google is hibás lehet a német prémium minőségű bmw-ben elromló iphoneok esetében!
ha csak a bmw-ben megy tönkre valami, de 100 másik autóban nem megy tönkre akkor a valami a hibás?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a carplaynek semmi köze nincs az autó gyártó által beépített vezetékmentes töltőhöz.
Ez a te véleményed. Ha egy vállalat gyárilag szállítja a saját rendszerét egy autón, akkor kutya kötelessége meggyőződni arról, hogy az autó nem fogja agyonbaszni a következő telefonját.
ha csak a bmw-ben megy tönkre valami, de 100 másik autóban nem megy tönkre akkor a valami a hibás?
Ez egy kérdés?
Ha az előző iPhone-okat nem baszta agyon, akkor lehet, hogy a 15-be szereltek gyengébb NFC-t? Elfelejtették megfelelően árnyékolni?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a carplay rendszernek nem függvénye hogy legyen a kocsiban vezetéknélküli töltő egység. kurvára nem kötelessége az applenek megvizsgálnia ezt. legközelebb miért lesz hibás az apple? betört a bmw kijelzőjének az üvege miközben nyomkodtad a carplay felületett és megvágta az ujjacskád?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
etört a bmw kijelzőjének az üvege miközben nyomkodtad a carplay felületett és megvágta az ujjacskád?
Kijelzőnek nincs köze a telefonhoz, ellentétben a wireless töltővel.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
újra megkérdezem, mi köze a carplaynek a vezetéknélküli töltőhöz? nem használja egyáltalán. ha nincs az sem baj, hiszen van olyan bmw amiben nincs wireless töltő, de van carplay.
azon a kijelzőn látod a carplay felületét, ha ez nincs akkor nincs carplay support se ellentétben a wireless töltővel. szóval az applenek a logikád szerint ezen a téren is minőségellenőrzést kell végezzen minden autón amire licenszelték a szoftverüket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne kapd fel a vizet, ha nem érted, hogy mi az a rendes terméktámogatás. Az nem rendes terméktámogatás, hogy
Kedves ügyfelünk, a telefonunkat támogatja a a BMW 3-as sorozat, de az istennek ne tegye az autó wireless töltőjére (még ha a CarPlay közben le is merült), mert az agyonbassza az NFC-t!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
The culprit this time is the wireless Qi charging tray in the recent model BMWs – the pads will force the iPhones into data recovery mode (white screen), reboots, and once the boot is complete, the NFC chip in the phone will no longer function for payments.
Nekem ez eléggé Apple hanyagságnak tűnik ... :D
Mégiscsak tesztelni kéne azt a wireless töltőt ... Még ha "nincs is közük hozzá" ... :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
audiban és teslában miért nem hal meg az iphone 15 nfc chipje?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
neked nem gyanús, hogy egy autó márkánál meghal egy telefon egy bizonyos funkciója míg a többi autó márkánál nem hal meg ugyanez a telefon?
egyszerűsítem:
1 autó gyártónál elromlik valami
vs.
többszáz másik autógyártónál nem romlik el az a valami.
vajon kinél lehet a hiba?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
force the iPhones into data recovery mode (white screen), reboots, and once the boot is complete, the NFC chip in the phone will no longer function for payments.
Számomra egyértelmű. Arra is van tippem, hogy melyik cég fogja ezt javítani.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az angollal gondjaid vannak vagy mi a halal?
The culprit this time is the wireless Qi charging tray in the recent model BMWs
The culprit this time is the wireless Qi charging tray in the recent model BMWs
The culprit this time is the wireless Qi charging tray in the recent model BMWs
The culprit this time is the wireless Qi charging tray in the recent model BMWs
The culprit this time is the wireless Qi charging tray in the recent model BMWs
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ROTFL, amikor egy op. rendszerben egy exploit egy ordas bugot triggerel, nyilvánvalóan az exploittal van a baj, nem az op. rendszerrel, meg a balfasszal, aki a bugot összekrampácsolta :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne haragudj de mi ez a lófasz cikk nulla infó tartalommal?
Gábriel Ákos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
en irtam? vagy miert nekem pampogsz? trey urfi hozta
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez az a cikk, amit trey idézett, csak nem értette meg a tartalmát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
melyik részét nem sikerül megértened a mondani valómnak?
semmilyen kapcsolat nincs a carplay (külső kijelzőre tükrözése a telefonod oprendszerének) és az autó qi szabványt használó töltője között. ha az applenek elvárása lenne a wireless charger akkor lenne felelőssége is az ügyben.
most az van, hogy fogalmad sincs hogy működik de megszakérted.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kicsit jobban utánanézve most már értem. A BMW és az Apple koprodukcióban tolják a "car-key on your phone" történetet. Amihez értelemszerűen az NFC chip is kell.
Ha a gyári Qi töltő (amiben a kulcskérdezgető NFC okosság is van!) elbassza az iPhone-ban az NFC-t (és ezzel a BMW számára a kulcsot is) akkor bizony mindkét cég szart épített.
Gábriel Ákos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Áldozathibáztatás!!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azoknak is tonkre ment az Apple Pay a Qi toltotol akiknek ki volt kapcsolva a CarPlay-es NFC car key?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az ajtónyitáshoz nem NFC-t használ a BMW és az Apple hanem az UWB technológiát, na de mindegy, pedig treynek ez a komment volt az új kapaszkodója. #németminőség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Android Auto és Carplay esetén sincs semmi köze a Googlnek vagy az Applenek ahhoz, hogy melyik autógyártó milyen telefontartót épít be adott modellbe, és hogy abban van e éppen wireless töltés vagy sem. Felőlük a zsebedben és a táskádban is tarthatod a telefont, ők csak a headunittal foglalkoznak, illetve ahhoz adnak partneri támogatást, hw, protokoll és api specifikációk formájában.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
majd aztat a trey megmondja hogy miket kell támogatnia és melyik gyártónak :D:D:D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, bocs, ezt mindig elfelejtem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kell tesztelni, semmi köze hozzá:
https://hup.hu/comment/2972776#comment-2972776
Komolyan mondod, hogy az Apple-nél úgy megy a fejlesztés, hogy "jó volt a 14-gyel is, biztos jó lesz a 15-tel is?". Egy olyan cég autójában, amiben annyira egymás faszán lógnak, hogy öles betűkkel hirdetik az együttműködést?
Eleve, a weboldalukon a videó úgy indul, hogy az iPhone a wireless töltőben van:
https://www.bmw.hu/hu/topics/offers-and-services/bmw-connected-drive/ap…
:D :D :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem itt többeknek az nem volt világos hogy ez nem a szokásos "licensed carplay" és "whatever qi charger" szintű együttműködés.
El nem tudom képzelni hogy a BMW nem kapott a 15Pro-ból promo példányt és nem tesztelték.
Mondjuk a BMW applikáció product managerét én már rég kirúgtam volna, egy szar.
Nem tudom mi lehet a baj de nem lennék azok helyében akik ehhez most közel vannak.
Gábriel Ákos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te is tudod, hogy ilyenkor nem a fő gyártó tesztel, hanem a beszállító. Ez esetben az Apple, amelyik egy beszállítója a BMW-nek. Nem fordítva ülünk a lovon, nem a BMW-nek érdeke, hogy menjen az Apple szara jól az autójában. Az infotainment rendszerek beszállítói versengenek azért, hogy bekerülhessenek egy-egy autógyártó termékébe.
Bebaszna, ha nekem is az alvállalkozó mondaná meg, hogy merre van az előre :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem a BMW-nek érdeke, hogy menjen az Apple szara jól az autójában.
LOL. de. kurvára érdeke a BMW-nek is hogy menjen az apple szara, mert különben nem veszik meg a BMW szarát ha egy ilyen alap funkció se működik :D
újra hozzáteszem itt nem a carplay nem működik, hanem a carplay rendszertől teljesen független wireless charger basz el valamit a telefonon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
MUHAHAHAW
hanem a carplay rendszertől teljesen független wireless charger basz el valamit a telefonon
Igen, amit egy rendesen összerakott és kitesztelt telefonon nem csinál :D
Az meg az értelmi képességeid demózza, hogy nem érted, hogy a CarPlay hogy jött a beszélgetésbe.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
te nem erted. akkora kapufat lottel mint ide mako.
a BMW elbaszta, te meg rossz helyre mutogatsz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a többi autó nem rontja el az iphone 15öt. 🤷♂️
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez egy kérdés? Honnan veszed?
A wireless töltő egy szabványt implementál.
https://www.wirelesspowerconsortium.com/qi/
Vagy megfelel a szabványnak vagy nem. Az Apple kutya kötelessége biztosítani, hogy ha megfelel a szabványnak a töltő, akkor a szara ne kapcsolgasson semmilyen random üzemmódokba és ne kerüljön az NFC üzemképtelen állapotba. End of story.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
onnan veszem, hogy egyelőre más nem rinyalt.
akkor lehetséges? van rá esély? hogy a bmw elbaszott valamit?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elmondtam. Ha a töltő a szabványnak megfelel, akkor semmit nem baszott el a BMW.
Az iPhone 14-et "elbassza"? Nincs hír. Mi változott? Jaaa, az Apple új NFC chipet és telefont kezdett szerelni.
Ugye nem a BMW-kben cseréltek az éjszaka folyamán tömegével wireless töltőket? Nem. Hanem mi történt?
The NFC chip powers features like Apple Pay and digital car keys, so affected users are unable to use these features. Some customers say Apple replaced their iPhone after confirming the NFC chip failed, but the replacement iPhone is then vulnerable to the same issue.It’s unclear what the specific cause of the issue is, how many customers are affected, and which BMW models are affected. It is possible that the heat generated from the BMW wireless charger is causing the NFC chip to overheat and fail.
Ki a faszom hibája, ha esetleg nem bírja a hőt az Apple új szara? Az enyém? :D :D :D
A végén kiderül, hogy a két egymástól függetlennek látszó sztori összefut:
Az Apple megerősítette, hogy az iPhone 15-nek túlmelegedési problémái vannak
:D :D :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
gyurcsány hibája. :)
nincs értelme tovább folytatni, meg kell várni ameddig megszólalnak a résztvevők.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja és ennyit a naaaaaagy wireless töltőkről, amik majdnem jók kiegészítő fűtésnek is.
Szerencsére, megírtam a patchet, az Apple-nek csak bele kell tennie a következő release-be:
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
én sose voltam a wireless töltés híve. 🤷♂️
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eleve a CarPlay miatt geci forró lehet a telefon. Erre rábasz még, hogy kábel helyett wireless kötik össze az autóval (5G WiFi/Bluetooth fasz tudja mi folyamat megy nagy adatforgalommal), plusz belebasszák egy wireless töltőbe.
Ebből aztán sok jó nem sülhet ki. Már évekkel ezelőtt mondtam, amikor ment a flame, hogy én miért kábellel kötöm össze, ha van az autóban wireless töltő 🤷♂️
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vezetékes carplay esetén is tud forrósodni, már csak a nagy teljesítményű toltes miatt is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vezetékes CarPlay esetén szerintem slow charging van.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
én meg használom heti szinten és ez a tapasztalatom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igen, de nem iphone 15 specifikus
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez egy komoly kérdés?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
egy iphone 15 kaliberű telefonnak egyáltalán nem terhelés a carplay. 14-em van, annak se tétel, wireless se.
Ha úgy van hogy:
- eleve van 70 fok a kocsiban
- nekiállsz wireless carplayezni
- és még mondjuk 20%-ról töltöd a telefont qi-val
Na akkor mondhatja azt a telefon hogy köszi nem, amíg az akku nem lesz elég langyos addig nem töltöm. Ha közben lepukkan nullára akkor i.j.
Gábriel Ákos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"the heat generated from the BMW wireless charger" a vicc az hogy a qi charger nem generál jelentős hőt.
A töltő chip a telefonban és a töltődő akku ami hőt generál.
Ha a telefon megunja és leáll a töltéssel akkor megszűnik minden hőtermelés.
Gábriel Ákos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lényegen nem változtat, ha a telefon belső tervezésénél nem gondoskodtak a megfelelő hőelvezetésről és emiatt megy szarik be, az komoly tervezési hiba.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mivel dolgoztam autóiparban ezért pontosan tudom hogy nem így van. Az autó minden gyári funkciójáért a gyártó a felelős, így az telefonos bejutásért és az indításért is, különösen akkor ha ez egy felhasználói kézikönyvben megjelenő feature. Tehát a BMW biztosan tesztel, jegyzőkönyvez és engedélyeztet. Ezt az engedélyt az akkori telefonokkal tesztelve kapta meg a modell (tavaly mondjuk).
Pontosan azért is mondhatod meg mint fővállalkozó hogy merre van az előre mert te vagy a felelős az eredményért.
Abban egészen biztos vagyok hogy a BMW ki fog adni egy olyan frissítést az autóira amivel ki fogja küszöbölni a hibát, akár nála volt akár nem.
Abban nem vagyok biztos hogy valaha is tudni fogjuk az igazságot hogy ki rontotta el és mit.
Gábriel Ákos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen frissítést fog kiadni a BMW, ha az iPhone túlmelegszik a szar tervezés miatt és azért pukkan el benne az NFC chip?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te már felállítottad a diagnózist, azt látom. Úgy vagy Apple és BMW szakértő hogy egyikből sincs otthon.
Te biztos vagy benne hogy a bmw nem tud a saját qi chargerén és/vagy nfc író/olvasóján úgy változtatni hogy az akármilyen hibás vagy nem hibás iphone-al elférjen egymás mellett?
Én nem vagyok ebben olyan biztos.
Gábriel Ákos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vedd elő a két agysejtedet. Ezek a BMW-k ezekkel a töltőkkel eddig nem tettek tönkre egy telefont se. Jött egy új iPhone. Az beszarik.
Mi változott?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az, hogy mi változott, és hogy mi a hibás az két külön dolog.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Márpedig így van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez alapján a cikk alapján azért még van bőven mit nézegetni: https://www.bmwblog.com/2023/10/02/iphone-15-nfc-chip-may-break-after-c…
A cikk többek között cáfolja hogy "eddig nem tettek tönkre egy telefont se." De bizony voltak ezzel bajok.
Gábriel Ákos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek a BMW-k ezekkel a töltőkkel eddig nem tettek tönkre egy telefont se.
Ez szimplán nem igaz.
BMW wireless chargers have been known to overheat in the past, causing problems for iPhone users. In 2022, there were reports of iPhone 13 and iPhone 13 Pro models overheating and shutting down when charged with a BMW wireless charger.
BMW fórumok:
https://g05.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1593044
https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1764174
2-3 éves posztok.
Reddit:
https://www.reddit.com/r/BMWI4/comments/15fi8de/wireless_charging_tray_…
https://www.reddit.com/r/BMWX5/comments/yek9md/wireless_charging_making…
Apple fórum:
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Összecsemegéztél valami annak látszót? Ez nem BMW specifikus, ez a szar wireless töltés melegedés probléma.
Mini:
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Mini is a BMW márkája, ugyanaz a töltő megy bele.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, meg cseréld ki a Mini-t random más autómárkára, és ugyanez az eredmény jön ki :D
https://www.cadillacforums.com/threads/iphone-overheating-in-charger-sl…
Külön vicc, amikor a Tesla-t emlegetik :D
This is also BAU in other cars, like the Tesla Model Y. And it has been a common theme here. I suspect it is an issue with the bulging cameras that separate the phone from the charging coils.
Tudod ez mit jelent :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Figyi trey súgok: attól hogy angolul van még nem jelenti azt hogy szakértő írta és nem egy légbőlkapott találgatás.
Gábriel Ákos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Légből kapott állítás", ami hihetően hangzik és meg is magyarázná a dolgokat. Abban az esetben, ha az iPhone übergagyi kamera bumpja annyira eltartja a töltőtől a telefont, az azt jelenti, hogy nem a töltő és a BMW szar, hanem az iPhone tervezési hibás.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
továbbra se használja a carplayhez a qi töltőt. nehéz megérteni? tudod egyáltalán mi a faszom a carplay?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
LOL
Megnézted a videót, ami úgy kezdődik a BMW CarPlay oldalon, hogy az Apple szara egy wireless töltőben van?
Nem, semmihez nincs köze bazmeg. Azt akarod bemesélni, hogy az normális lenne, hogy a vezető navigál a CarPlay-jel, majd a hosszú úton lemerül a telefon, mert "jaaaj, hát van wireless töltés, de azt ne használja, mert elfelejtettük letesztelni" :D :D :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
és szerinted mi van akkor amikor a kedves tulaj nem kéri a wireless chargert a kocsijába de wireless carplay van? mivan akkor ha egy 30 perces útra ki se kerül a zsebből a telefon de használja a wireless carplayt a sofőr. tehát van függőség? szükséges a carplayhez a wireless charger? (nem)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem tudsz ra valaszolni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szükséges a carplayhez a wireless charger? (nem)
Ilyen állítás mondjuk nem is volt. Olyan állítás volt, hogy a CarPlay miatt a BMW faszán csüngő Apple-nek kutya kötelessége lett volna meggyőződnie arról, hogy a telefonjának minden komponense tökéletesen működik a BMW összes szolgáltatásával.
Nyugodtan maszatolj, hogy nem kellene. Nem hát :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
butaság azt hinni hogy az apple csüng a bmw faszan, hogy léciléci tamogasd a carplayt. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"más autókban nem megy tönkre az i15 csak a német prémium minőségű bmw-ben?"
Talán te ülsz fordítva a lovon. A kérdés helyesen: más telefonok nem mennek tönkre a BMW-ben? Csak az iPhone 15?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bleeding edge, a BMW-nek még nem volt ideje felkészülni rá.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igaz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem tovabbra is Evone all kozelebb az igazsaghoz.
Annak ellenere, hogy nagy osszegben fogadnek, hogy ezt is az iOS 17.0.3/17.0.4 "javitja" majd, mert a BMW OTA-jara/hardvercserejere aztan varhatsz. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezekben a nagyon új (és jellemzően garanciális) bmw-kben simán van overnight ota.
Gábriel Ákos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az lehet, de akkor is az Apple fogja hamarabb javitani. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez bizony tipikus EMC (electro-magnetic-compatibilty) resilience problémának tűnik. Ennyiből sajnos nem lehet megmondani hogy vajon a BMW töltő lépett-e túl "minden határon" vagy az apple telefon "nem bírja amit pedig kéne".
Gábriel Ákos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez egy ios 17 bug, minden telefon érintett amin ez fut, régebbiek is. Viszonylag nehezen idézhető elő, bizonyos alkalmazás kell hozzá, és több együtállás (részleteket erről nem találtam). Ha ez megvan, akkor az adott alkalmazás jobban pörgeti a procit mint kellene, ettől a telefon jobban melegszik/merül. A probléma app és ios oldalról is javítható, több érintett appot már frissített is a fejlesztője, ios patch meg folyamatban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, elolvasva a jelenségről megjelent írásokat nekem úgy tűnik, mintha nem jól működne a throttling, és ez azzal párosul még, hogy valószínű a hardver nagyobb hőleadásra képes, mint amit a hűtés meg tud oldani. Nem spéci, ritkán használt appok, hanem Intagram meg Uber is túlpörgeti, túlmelegíti az írások szerint. Vagy minden jól működik, csak nem a telefon burkolat hőmérsékletét mérik, és a belső mért hőmérséklet alapján rosszul tippelik meg a külsőt bizonyos esetekben, és nem vesz vissza a rendszer kellő időben, így melegebb lesz a vártnál a ház.
Nekem csak azért furák ezek a hibák, mert az értékesítés megkezdése után gyakorlatilag azonnal előkerülnek. Bennem azt az érzést keltve, mintha 0 perc tesztelés előzné meg a boltba kerülést. Ha bármennyit tesztelnék, akkor csak valamelyik tesztelő használta volna azokat az egyébként gyakori appokat, melyeknek használata során jelentkezett is a probléma. Vagy lehet, hogy tesztelik, de olyan slendrián módon, hogy nem jut vissz a fejlesztőkhöz a probléma, mert a tesztelő elblicceli (vagy a teszteltést, vagy a jelentést). Ez meg már minőségbiztosítási kérdés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Volt vagy három hónap bétatesztelési időszak, az alatt már egy rakás önkéntes tesztelő használta, nem jött elő a probléma? Vagy a régebbi készülékek kevésbé érzékenyek erre a hibára?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
FUD, Pebkac
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semmikeppen sem pebkac. Kurvara nem tehet rola az, aki iPhone 15-ot es BMW-t is vett iden.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni