Szeptember 26-án startol Kínában az MG kétüléses elektromos kabriójának, a Cybersternek az értékesítése. Az indulóára nagyságrendileg 41.000 USD, azaz ~15 millió Ft.
Az autó egy futurisztikus formájú, felfelé nyíló ajtókkal rendelkező roadster, amelynek bődületes ereje lesz, cserébe a hatótávja is kellemes, és képességeihez mérve az ára is kedvező lehet a maga szegmensében.
Minden konfiguráció 70kWh kapacitású akkucsomaggal érkezik. Az alapverzió hátsókerekes, 310LE teljesítményű.
A csúcsverzió kétmotoros, amelynek első erőforrása 201LE, a hátsó pedig 335LE, így összesen 536LE. A durva nem ez, hanem a nyomatéka, ugyanis 727 m nyom majd az ülésbe, ami a kétüléses roadster karosszériát kevesebb, mint 3 másodperc alatt gyorsítja majd nulláról százra.
Hatótávja 500-580km.
Hozzászólások
🍿
Kicsit szokni kell a vegán bőrt, a műszarfal túlságosan csiri-vili, a formát meg szokni kell még. De jó lesz ez a füstösök ellen. :D
A német prémium márkák, meg vakargathatják a buksit, hogyan lehetne több TFSI mildhibridet eladni...
De a gumija biztos vékony lesz!!!444
Nem a BTR-80-ét kapja meg az is biztos.
Es kiloni is sokkal konnyebb. Nincs beepitett fustgeneratora, mint a belsoegesu motoros autoknak.
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?
Vegre egy normalis elektromos auto, mondjuk a sok kepernyo nem adja annyira es az ajto dizajn is eleg szokatlan.
"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."
Kár, hogy nem lesz felnőtt méretben.
+27% ÁFA
Kínába 13%-os ÁFA van.
Domain, tárhely és webes megoldások: aWh
De itthon nem a kínai ÁFÁ-t kell megfizetni.
Igen, de b2b nem is a bruttó árral kell számolni, szóval abból az árból lejön az ottani áfa. Aztán arra jön rá a vám, meg áfa, meg a szállítás költsége, meg az árrés.
Domain, tárhely és webes megoldások: aWh
Extrapolálsz egy adókedvezmény igénybevételére jogosító termék belföldi áráról egy vélt export árra.
-13% és + 27% ÁFA.
De idehaza nem forgalmazzák.
Inkább egy MX5.
Ez az MG majdnem kétszer olyan nehéz.
"Everything fails, all the time."
A teljesitmenye pedig 2x vagy 3x annyi - modelltol fuggoen - mint az legujabb MX5-nek.
"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."
Az önmagában nem sokat számít, kivéve ha egyenes úton gyorsulgatsz vele.
A kéttonnás elektromos ólomszánkó leesik majd az útról az első szerpentinen. Fék-gumi nagyon hamar elmelegszik ekkora tömeggel.
"Everything fails, all the time."
Fekezesnel gondolom ez is visszatermel, mint a legtobb, szoval a feket kevesbe terheli, mint a benzines, ami nem termel benzint lejton. Az akkupakk a legnehezebb resze, ami a padlolemeznel van, szoval nagyon alacsonyan van ezeknek a sulypontja, eleg stabilan tartja magat az uton. Nem ugy, mint az SUV-k (javorszarvasteszt).
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?
Közel 2x akkora tömeg ugyan akkora tapadási felületen. MŰkedvelők kiszámolhatják...
Az osszes kettonnas auto lerepul a szerpentinekrol? Tudtommal van par tipus.
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?
Amíg tapad, addig 2x nagyobb tömeg 2x jobban tapad... (2x nagyobb az erő függőleges komponense). Szerinted miért van szárny az ultrakönnyű versenyautókon? Gyorsulni a könnyű tud, kanyarodni meg amelyik le van szorítva az útra
Csak megjegyeztem. Benzines kabriom van, majd akkor lesz villanyos ha nem lesz mas valasztasom :)
"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."
Az MX5 teljesítménye nem azért annyi amennyi, mert nem tudnának sokkal többet beletnni könnyedén. Hanem azért, mert az élvezetes vezetéshez könnyű kocsi, jó váltó, szuper kormány és ennyi teljesítmény is elég.
Ha villanyautóból szeretnének ugyan ilyen csinálni, akkor semmi akadálya, csak 70 kWh helyett inkább 7 kWh akku kell bele. Akkor a súlyuk közel azonos lesz és a vezetési élmény is. Cserébe a hatótáv lecsökken. Vagy feltalálnak egy sokkal könnyebb nagy kapacitású akkut és akkor lehet hatótávot növelni azonos élményfaktor mellett.
Az EV-knek sokkal jobb az kanyarstabilitása, mert alacsonyan van a súlypontjuk. Most nem akarom előhozni a Tesla Model X aktív felfüggesztését, de pl egy sima Model 3-al simán bemegyek olyan kanyarba és akkora sebeséggel, ami pl. egy MX5-öt simán zavarba hoz.
Én általában értem amikor az EV mellett kampányolsz, de egy nehéz EV pont ugyan úgy nem sportos, ahogy egy S8-as Audi vagy S65 AMG Merci nem sportos annak ellenére, hogy sportverziók.
Erősek, meg lehet velük gyorsan menni kanyarban, de az nem az az élmény amiről az MX5 szól...
Nem kampányolok semmi mellett.
A "tapadási" erő, az 2 dologtól függ: Fs = u*Fn. Azon kívül, hogy jobban koptatja a gumit, mindenben azonos kell hogy legyen a "könnyű" autó és a "nehéz" autó viselkedése. Nyilván a nehéz autón szélesebb és drágább gumik vannak. És amúgy sem versenypálya az út. Az nyomaték azért jó a közúton, hogy beférj pl. gyorsító sávból 2 autó közé az autópályán.
Ha adott feszultsegu epitoelemekbol (mindegy, hogy cella vagy nagyobb blokk) tobbet parhuzamosan kapcsolsz, a maximalis arama is megno, nem csak a kapacitasa. Ha kiszeded az akku 90%-at, a motorod is korlatba fog utkozni.
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?
Ez igaz, a hsz. írásánál nem gondolkodtam a műszaki részleteken.
Akkor úgy módosítom, hogy olyan akkupakk kell, ami sokkal könnyebb, hogy az MX5 súlyát elérjük, és ez főleg a hatótáv rovására fog sikerülni.
Olyan ízléstelen, mintha ázsiaiak tervezte TVR lenne.
:)
Nekem így már tetszik is, pedig idáig nem tudtam hogy szeressem vagy sem? Ha te fikázod, akkor nekem bejön. Hasonló hatással van rám a prémium haverod is. De meggyőztél. :D :D :D
Sokmindent láttam már, de nekem ezzel a formával nincs sok bajom. Mondjuk a Lambo-ajtóhoz nem ragaszkodnék.
Pl. a Ferrari GTC4 Lusso formáját nekem sokkal nehezebben veszi be a gyomrom.
Nekem a belső túl sok, persze én már Teslához hasonlítok ezért nem vagyok objektív.
Hát ez a Ferrari baromi jól néz ki!
Mielőtt felbaszod magad és megbolondulsz; nem ez a fő célpiac.
A kínaiak 'ízlése' számunkra ízléstelenség.
Ne aggódj, részemről elmarad a felbaszódás, így a térdelésed nyugalmát nem zavarom meg.
:)
Látens(?) buzuki e vagy?
Elszomorító, mégis a maga abszurd módján vicces, amikor a nagy pofájú "haladó", "kormánykritikus" értelmiségi egy degenerált gyermek szellemi színvonalát sem képes teljesíteni. Látom, továbbra is lelkesen ügyködtök a következő orbáni kétharmadon. Csak felfelé!
:)
Remélhetőleg 2 év múlva is így tapsikolsz...
Miért, mi lesz két év múlva? Szobatisztává válsz?
:)
Orbán testömege átüti a kétmázsát. :D
Ti meg elcseppentek, amikor levegőbe emeli virsli mutatóújját, és emígyen szól: "Sokan vagyunk, de nem elegen!" :D :D :D
Orbán már akkor előre látta, hogy Transporterre lesz szüksége a kényelmes közlekedéshez, amikor még nem volt ennyire kövér. Ti meg akkor és azóta is csak hangosan ugattok, hogy ne kelljen szembesülnötök a saját tehetetlen silányságotokkal. Csak felfelé!
:)
Rosszul emlékszel, nem Transporter, hanem Ducato, nem saját, hanem kölcsön, és nem költözéshez, hanem...
https://telex.hu/napirajz/2021/07/06/nagyobbik
:-)
Hányadékod miatt anyukád elég sokszor csuklik...
12+ éve ugattok. Közben sorozatban a negyedik kétharmadod szerezte meg Orbán csapata. Szerintem ideje lenne némi önvizsgálatot végeznetek. Már ha a gazdátok szabályzata engedi...
:)
Szertjük az orbán királyt, úgyhogy kussoljál!
Lead by example!
Tessék, mert megérdemled: kutyakeksz. Jó étvágyat!
:)
Ahogy mondod.
Így van. Szerezte.
Egyébként ez egy villanyautóról szóló topic, nem a köpcösről szól, akinek a ... csüngsz.
Ha "ez egy villanyautóról szóló topic", miért arról beszélsz, amire Orbán felhúzott téged?
:)
Felébredtél kis bolond?
Vagy csak a pártházban volt jelenésed és egész nap a főnököket szolgáltad ki?
Én, a "főnökök" vagy a "pártház" villanyautók vagyunk? :o
:)
Milyen kis mimóza lettél.
Nem tesz jót neked a térdelés...
Nem bizony! Ezért szoktam mondani, hogy hagyjatok fel a térdeléssel, és csatlakozzatok hozzánk, a felegyenesedve járó emberekhez.
:)
Sárnehéz, ez ebben a műfajban, hát... Nem előny. Egy igazán élvezetes kanyarvadász autó sokkal könnyebb.
Ez a sok képernyő nem az esetem.
Kívülről tetszik. Ha a képernyőt lecserélnék néhány analóg műszerre, akkor a belseje is tetszene, a formák jók. Buzi-e vagyok?
Nem buzi vagy, hanem az ízléstelenség köcsögje.
:)