Hajlamosabbak a sérülésre az autók kis gördülési ellenállású, ezért kevésbé mély futófelületű gumiabroncsai, persze, csak rossz murvás úton. Elsősorban elektromos autóknak van ilyen gumijuk. A finn Kauppalehti kereskedelmi szaklap körbejárta kérdést.
[...]
Gyakoribbak a defektek azóta, amióta a futófelület mélységének csökkentését is bevetik az abroncs gördülési ellenállásának mérséklésére azért, hogy az autó kevesebbet fogyasszon – számolt be egy finnországi abroncsértékesítő. Ez még inkább igaz az e-autók abroncsaira.
[...]
Az elektromos autók abroncsait ugyanis a gördülési ellenállás figyelembevételével fejlesztették ki. Ennek érdekében a futófelület mélységét csökkentették, így viszont az éles kövek könnyebbek ki is szúrják az abroncsot – közölte a finn Kauppalehti kereskedelmi lappal Lauri Kortesalmi, a Lapin Kumi Oy nevű társaság oului részlegének abroncsértékesítője.
[...]
Arról egyébként, hogy ezen a nyáron a finnországi gumiabroncs-üzletek szerint sok e-autó abroncsa lyukadt ki az észak-finnországi murvás utakon és útépítéseken, korábban beszámolt a finn állami rádió, az Yle.
Link: https://www.vg.hu/logisztika/2023/09/a-finnek-rajottek-miert-durran-ki-…
- 2840 megtekintés
Hozzászólások
Megint egy trade-off. A hatótáv kényszeres növelése érdekében ilyesmikkel trükköznek. Annyira gáz, hogy ennek ellenére állítják egyesek: a gyenge hatótáv nem kérdés. Nem a faszt nem! Majd bele szakadnak, hogy ócska, műanyag dísztárcsákkal, meg ilyen trükközésekkel növeljenek rajta akár 1-2%-ot is ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aki gyakorlatilag mindig korrekten karbantartott "varosi" utakon jar, tenyleg jobban jar takarekosabb gumival. NB: ez a "nyugati" emberek 80-90%-a.
Arra a par utra, amikor par km-t tenyleg murvas uton kell megtenni, ovatosan kell vezetni. csak ugye tudjuk, az emberek tobbsege csak gazpedal-nehezek, nem is szolva a feledekenysegrol. Aztan meg a gyartot hibaztatja, hogy szar a gumi, amikor szar terepen csapatva durran. Majdnem biztosan leirtak es elmondtak vasarlaskor, hogy mire kell vigyazni, mi a tradeoff. Es majdnem biztosan lehetett kerni 'rendes' gumit is.
Amugy meg igen, EV gyerekcipoben jar meg mindig, es igen, nehany ilyen trukk jelenti a 400 vs 450km hatotavot. Csak olvasni kell. Ami az emberek tobbsegenek faraszto, sot, egyenesen fajdalmas.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez a "nyugati" emberek 80-90%-a.
Aztán mégis a terepjárót (vagy inkább az arra hasonlító autót) veszik. EV-ből is. Nem a gumin, hanem az autó méretén kéne talán spórolni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tudom, hihetetlen, de nyugaton is vannak am hulyek. es a magasabb atlagfizetes tobb suv vasarlasat teszi lehetove.
ne beloluk indulj ki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt a legnagyobb trade-off, hogy ilyen minőségű lapot olvasol. Ilyen gagyi cikket...
Egész cikkben horonymélység meg futófelület mélysége van. Ezek mik?
Nem a profilmélységre gondoltak csak a fordító fogalmatlan volt? Ennek van értelme :) (a cikknek nem sok)
EVkről beszél miközben arról ír, hogy minden gumi profilmélységre csökkent. Ezeket a fejlesztéseket nem csak az EVk hozták, hanem a szigorodó előírások. Ugyanúgy ahogy kikönnyítették az autókat a gumikat is fejlesztették.
Szerk megnéztem az eredeti cikket is. Ezt a részt elfelejtették a VGsek lefordítani:
Nykyrenkailla korostuu oikean tilannenopeuden tärkeys, sanoo Lapin Kumi Oy:n toimitusjohtaja Ville Ruokanen Rovaniemeltä.
”Tienrakennuksessa käytetään kalliosta louhittua karkeaa kiveä. Sateella soratien kivet ovat kuin terävät puukot pystyssä, jotka rikkovat renkaat oli kyseessä sitten sähkö- tai bensa-auto”, Ruokanen sanoo.
Goolgle angol fordítása:
With modern tires, the importance of the correct situational speed is emphasized, says CEO of Lapin Kumi Oy Ville Ruokanen from Rovaniemi.
"Road construction uses rough stone quarried from the rock. In the rain, the stones on the gravel road are like sharp knives standing up, which break the tires, whether it's an electric or gasoline car," says Ruokanen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaj, de szép hosszú, biztos akkor igaz is ...
A lényeg: az EV-ken találhatók meg ezek a gumik nagyrészt, mert ezzel is a gyér range-t próbálják kozmetikázni.
Rendes autóra teszel rendes gumit, semmi sem történik. Ezeknél az amúgy is szar range lesz kevesebb, ha rendes gumit rakatsz.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont azt írja, hogy az újabb gumiknak alacsonyabb a profilmélysége (mindnek!) mert alacsony profilmélységgel is jó értékeket hoznak.
Arra panaszkodik cikkben az interjúalany ,hogy a jobb ICE gumik 7mm a BEV gumik meg 6.5mm profillal jönnek már (míg pár éve ez 7-8mm előtte meg 10mm volt.) gyorsan ránézve az ADAC-ra ott a 8mm-t a téli gumikra írja mint általános.
Ezek rendes gumik és nem csak EVken találhatók meg. Téliben az enyémre nem is találtam kifejezetten EVre fejlesztett gumit, a nyári meg MIchelin Energy Saver de azt se az EVk miatt találták ki:
MICHELIN® Energy Saver™ and Energy™ tires are not only great for your gas bill, but they offer all-season traction and safety, as well as a comfortable, smooth ride. MICHELIN® EnergySaver Construction combined with a unique silica-based rubber helps improve fuel efficiency by keeping the tire cooler.
Csak halkan említem, hogy a csökkentett profilmélységet a zaj miatt is csinálhatják a jobb gyártók - a prémium sofőrök igényei miatt :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak halkan említem, hogy a csökkentett profilmélységet a zaj miatt is csinálhatják a jobb gyártók - a prémium sofőrök igényei miatt :P
Ne akarjál prémium gumit rásózni egy olcsójóskára!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudnál mondani olyan autótípust, amik ilyen gumikkal jönnek gyárilag? Rákeresve ezekre a gumikra az olcsó kategória jön ki.
😆
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még nem láttál olcsó kategóriás abroncsot, a gumi az... na mind1.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt nézegerheted a Tesla gumikat: https://villanyautosok.hu/2023/09/05/kiderult-miert-lassabb-az-uj-model-3/
Michelinből az e Primacy ami EV igényekre lett továbbfejlesztve.
Az én kocsim az hasonló a kisáruszállítókhoz ahol fontos az alacsonyabb üzemeltetési költség (gördülési ellenállás, kopás, teherbírás). Ezért is van rajta Michelin energy saver.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
LOL
Mondom, milyen ICE autóra raknak ilyen fost? Megnéztem az enyémet, 7 mm felett van a tread depth.
A normális Michelin gumikon is 10/32 inch, azaz 7.9 mm.
Nem tudom miket haluzol össze.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A cikkben az emberünk a 10mm-ért sír és átkozza a 7-8mm-t is nem csak az szélső példaként említett BEV gumi 6.5mm-t. A cikket te hoztad ;-)
A Michelin energy sorozatát meg nem az EVk miatt csinálják immár több int 10 éve. Itt azt írja Opel Corsa 1.4D is jött ilyennel: https://www.tyrereviews.com/Tyre/Michelin/Energy-Saver.htm
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lényegtelen körök. Egy ICE autóra nem kell kompromisszumos abroncsokat szerelni. EV-re meg szerelnek, mert azzal tudnak kozmetikázni.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen kompromisszumról beszélsz? Ezek a gumik általában magasabb minőséget képvislenek (és sajnos emiatt drágábbak is).
Még 1x azért sírt az ember mert csökken a profilmélység. De nem azért csökken mert gagyibbak lennének a gumik hanem mert csökkentet profilmélységgel is hozzák és el is verik a régebbi gumikat. Ez ICE-nél 7mm BEVnél meg 6.5re ment le.
Tudom az előírásokat csalással is lehet hozni mint ahogy a VW csinálta ;-)
Míg mások innováltak és jobb gumikat gyártanak. (pl alacsonyabb profilmélység jobb kopásállóság, halkabb gumi és igen alacsonyabb fogyasztás(~kisebb kibocsátás))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Leírtam legalább 4-szer a topikban. Nézz körül. Ha nem érted, kérj segítséget.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a kompromisszum, hogy jó (és drága) gumikat kell használni? Mondod te aki gagyi gumit nem akar használni. Nehéz megérteni a problémád :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem sikerült. Ha rendes gumit teszel az EV-re, kisebb lesz a hatótávja = kompromisszum
Vékony szart teszel, nagyobb lesz a hatótávja, de sérülékenyebb lesz = komromisszum
Nekem nem kell kompromisszumot kötnöm, mert tartós gumit is feltehetek, nem kell aggódnom, hogy hazaérek-e. Se azért, hogy kisebb lesz a hatótáv, se azért, hogy kilyukad-e a gumi.
Ennél többet nem tudok segíteni.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na akkor még egyszer a cikkben a sérülékenyebb gumi a 7-8mm (és már láttak 6.5mm-t is EVn).
Ha megnézed a régebbi Tesla gumikat: Ventus S1 Evo3 EV (7.8mm)
Ezek a gumik tartósak mert jó a kopásállóságuk. Az más kérdés, hogy mivel azonnal van nyomatékod hülyegyerek módon gyorsulgatva hamar el lehet koptatni. Aztán akkor tényleg kiszúrják a kövek.
DE nem azért mert ezek a gumik gagyik lennének. Az EV annyit számít, hogy gyorsabban lehet koptatni mert van nyomaték kis kocsikban is...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jobb lene ha az ICE-re is szerelnének, mert úgy lenne gazdaságos. Más kérdés hogy te fillérbaszó vagy és nem vennél 800e-ért egy garnitúrát belőle..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most már adhatnál egy konkrét linket, hogy mi ez a csodagumi, amiből 4 darab 800 ezer forint :D :D :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Áaa, értem! Téli gumit. Nyárra 🤣🤣🤣
Mi az, kikerested a legdrágábbat? Ész nélkül? 😆
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most nem tél jön?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem. A telek erdeklodes hianyaban es a globalis melegedes okabol elmaradnak. Ezert valtottunk mi is negy evszakosra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hallod, itt futtatod magad 800 ezres szett gumival, a HUP-on, ahol az emberek 500 ezer - 1 millióért vesznek autót? :D
Az sem zavar, hogy R22-es méreteket ajánlgatsz egy autóra, amire gyárilag R19 a legnagyobb feltehető méret?
Menj, keresgélj még faszságokat, ehhez értesz ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudtam hogy az A3-ra milyen gumi kell, nem vagyok autószerelő. Te álltál belèm, hogy mutassak 200e-s abroncsot. Mutattam, most meg megint magyarázol. Szar lehet ez a kapuzárási válság!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudtam hogy az A3-ra milyen gumi kell, nem vagyok autószerelő.
A kompetens embert ebben az esetben úgy hívják, hogy gumiszerelő.Tök más szakma.
Te álltál belèm, hogy mutassak 200e-s abroncsot.
Nem, nem, terelő juhász. Az úgy volt, hogy nekem kínálgattál gumit, amit nem tudok megvenni.
Mutattam, most meg megint magyarázol.
Mutattál nekem valamit, ami nekem nem lenne jó. Ennyi erővel gázbeton tégla is lehetett volna, kb. annyi relevanciája lett volna.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kompetens autószerelő úr a model X 21’ és 22’ felnivel van szerelve! Megint tanítottam neked valamit…
Maradj inkább lótifuti memória buzerátor!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aztán, hogyan jön az oda terelőmester, hogy nekem mit kéne vennem? :D :D :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meddig égeted még magad?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Más kérdés hogy te fillérbaszó vagy és nem vennél 800e-ért egy garnitúrát belőle..
:D :D :D
Sok sikert a 800 ezres garnitúrához. Nyári is passzoljon ám hozzá, újabb 800 ezerért, így elmondhatod, hogy mennyit spóroltál az EV-zésen :D :D 1,6 millió csak a gumi.
Legyünk őszinték, olcsójános, nem veszel te ennyiért gumit, csak a szád jár.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt hogy mennyiért veszek, nem veled fogom megtárgyalni. Főként senkivel, mert tudok dönteni…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
LOL
:D
Dobjál már egy képet az abroncsaidról, kezdek kíváncsi lenni, hogy mik is azok :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy jo abroncsnak nincs koze a meghajtashoz. Ugyan ugy meg kell venned egy ICE es BEV autora is. Pici autora olcsobb. Nagy autora dragabb :)
Biztonsagon meg nem erdemes sporolni szerintem. (bar nekem a 20-as OEM teligumik felni+gumi ~1.1M huf volt csak.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebből a tétel a felni volt, nem a gumi. Meg a svájci lehúzás.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennyibe kerul. Nincs szalonado, amit adott orszagban ratesznek. Kevered a magyar afaval meg a forint gyengesegevel.
De ha mar igy felvetetted, akkor
- Mostani forint arfolyammal: 1.1M HUF (1.4M afaval)
- Akkori forinttal: 920e HUF (1.1M afaval)
Szoval itt max magyar lehuzas lenne, de nem akartam idehozni ilyen temat. De ezt te jobban tudod, te elsz abban a szarkupacban :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olvastam hírét az ottani szolgáltatás áraknak. Meg, hogy ide jártok fogorvoshoz ... :D
Olcsójánosok.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
🤡
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A te valosagod egy alternativ valosag vagy projekcio a magyar viszonyok alapjan.
Itt ebben a vilagban IT-ban, akinek van munkaja, annak van normalis egeszsegugyi biztositasa. Nekem is van. Fogorvost is allja. Mi a kenszagu vastagbajszu budoslabu oreganyagert mennek Magyarorszagra fogorvoshoz? :D Eszemfaszommegall :D
Elestel a motorral aztan beverted a fejed, mi? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért jönnek ide a nagy nyugati jólétből fogorvoshoz? Ebből él a nyugat-magyarországi fogorvosok java, beleértve a győrieket is :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Honnan tudnam, hogy miert megy oda egy random ember? Kerdezd meg toluk :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az megvan, hogy pl Szegedre meg a románok járnak kórházba meg csípőprotézist csináltatni? Szóval az nem jelent semmit, hogy Győrbe járnak az osztrákok fogorvoshoz.
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ég világon semmit sem jelent :D :D :D
Azt jelenti, hogy a nyugati olcsójánosok idejárnak protkót csináltatni, mert ott drága.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy dolgot jelent: rajtunk kívül mindenki számára olcsó.
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De nekunk ehhez mi kozunk van? :D Raadasul teged olcsojanosok protkoja miert foglalkoztat? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
edit: De amugy tovabbra sem ertem, hogy _nekunk_ mi kozunk van ehhez :D Csak azt lattam, hogy olcsojanosnak nevezted jakubovicsot, mert dragabb autot vett. Majd ebbol levezetted, hogy fogorvoshoz is biztosan Gyorbe jar.
Mintha valami kifordult valosagban elnel. :)
Vagy azert olcsojanos, mert kikoltozott es igy nem fizeti a 27%-os afat es olcsobban tud vasarolni termekeket? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
edit: De amugy tovabbra sem ertem, hogy _nekunk_ mi kozunk van ehhez :D
Belátom, nem egyszerű három lépésnél tovább fejben tartani a beszélgetés menetét. Vannak erre jó technikák, nézz szét a neten! Esetleg egy jó coach ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez igy csak tereles.
Kifejthetned. Mert szerintem csak annyi a megfejtes, hogy beutotted a fejed :)
Kulso szemlelokent jelenleg annyit latok, hogy szurja a szemed, hogy jakubovicsnak nagyobb a fasza es ezert kapalozol, "hangoskodsz", kompenzalsz :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valójában, itt én rólad beszéltem. Jaku haverodat a saját szálaiban kezelem.
A loop-on találsz egy linket, ahonnan érdemes lenne újraolvasnod a szálat. Bízom benne, hogy ezúttal menni fog.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaku haverodat a saját szálaiban kezelem.
🍿
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez igy meg furcsabb. Azt allitod rolam beszeltel. De kozben T/3 szemelyre hivatkoztal "olcsojanosok" kifejezessel.
Ezt azzal indokoltad, hogy tobbe kerul par szolgaltatas, tehat tobbet fizetunk par dologert. Meg azzal, hogy van olyan ember, aki Gyorbe megy fogorvoshoz.
Ennek ellenere persze siman lehetek en is olcsojanos. Sosem gondoltam bele es akar igazad is lehet, de sztem nincs koze ahhoz, hogy tobbet fizetek valamiert :D
En viszont tovabbra is azt furcsaltam, hogy jakubovicsot kozben azert olcsojanosoztad le, mert draga autoja van.
Akkor szerintem ez csak egy felreertes lesz es nem tudod mit jelent a szo. Esetleg valami projekcio a komplexusod miatt (🤏). :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaku kamu haverod egyik héten azzal házal itt, hogy mennyit spórol az EV-vel, utána meg azzal, hogy az EV-re darabonként 200 ezerért kellene gumit venni.
Ne röhögtessétek ki magatokat 🤣
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az, hogy kamu vagy nem, nem kulonsebben erdekel. Miben lesz rosszabb nekem ha igaz amit ir vagy nem igaz? Semmiben.
Viszont a benyan tenyleg sporolt, mert EV. Ez a mellekhatas, vagy elony. Ez vele jar. Igaza is van.
Akkor is sporolt a benyan, ha kozben 40 millas autot vett, raadasul plaid verziot, de kozben csak 1-2 millat nem koltott el benyara.
Kereken meg nem nagyon tudsz sporolni. Nagy autora draga. Teljesen mind1, hogy EV vagy ICE.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Komoly hazugságspirálba keveredtél koma! Én azt állítottam hogy te vihogsz azon, hogy drága gumi kell a EV-re. Én meg tükröt tartottam neked, hogy vegyed te a tesco budet gumit az A3-asra, 9999Ftért! Egy szót nem olvashattál arról, hogy én mikor milyen gumit vettem. Én csak azt állítottam neked, hogy ennyibe kerül. Ha ez megynugtat egy nyergesvontatóra is 200e+ az abroncs ára és kell belőle akár 10db is!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez van olyankor, amikor kevered a latorfaszt a fatorlasszal. A szöveget sem értetted, amihez hozzászóltál. Nem, az EV-kre nem drága gumit szerelnek általában, hanem ócska szarokat. Egyetlen paraméterük, amire a gyártók figyelnek: 2 kilométerrel többet lehessen egy töltéssel elmenni. Hogy közben emiatt sérülékenyebbek lesznek? Kit érdekel?
Erre te jöttél, hogy a Tesla-ra (spin doctor hogyan csinál az EV-kből Tesla-t itt szépen tetten érhető) tett valaki egyszer egy 800K / szett garnitúrát. De, az is lehet, hogy nem, csak ezt dobta ki neked az árgép jó drága gumira. Majd az sem zavart, hogy az egy R22-es téli szett, de nekem ajánlgattad.
Mint az óvoda, bazmeg :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Trey szereti azt gondolni, hogy jól megy a szekér. Valamiért úgy érzi, hogy ezt bizonygatnia is kell, meg kell írnia mindenkinek, hogy ő direkt a legdrágább benzint tankolja, meg vadonat új autót vett ám. Meg befektetése is van.
De úgy tűnik, azt nem szereti, amikor a közönség nincs eléggé megilletődve, attól, hogy ő vett pl. egy új kisautót, vagy egy tárgyat, vagy prémium benzint. Ilyenkor jön az, hogy elkezdi fikázni a másikat. Logikát nem kell keresned benne, csak vagdalkozik. Remélem, annyi haszna van a dolognak, hogy jobban tud aludni egy ilyen menet után.
:-)
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nem vág egybe a kispolgári, proli leírásával? :)
Szerintem egy teljes végzős egyetemi pszichológus csoport doktorit írhatna Trey megnyilvánulásaiból. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak aztán nehogy az derüljön ki, hogy a végzősök treynek hálálkodnak, mert tanulmányozhatnak itt titeket.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De úgy tűnik, azt nem szereti, amikor a közönség nincs eléggé megilletődve, attól, hogy ő vett pl. egy új kisautót,
Mondod te, aki vett egy 15 éves, leszakadt Minit (még a neve is kicsi bazmeg), az Angliában világ minden pénzét megkereső állásod biztosította fizetésedből. :D
Nem lehet, hogy inkább fordítva van? Hogy trey vesz valamit, ami az emberek jó része szerint minőséget képvisel (Rolex, Audi, Ducati), erre itt lejön a valagatok vége, úgy erőlködtök, hogy bizonygassátok: ezek szarok, mert ... őőő ... őőő, izé ... most nem jut eszembe ... őőő izé ...
:D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondod te, aki vett egy 15 éves, leszakadt Minit (még a neve is kicsi bazmeg)
Igen, én vettem egy 15 éves autót kevesebb, mint 2 heti fizetésemből. Ez igaz. Az a különbség, hogy nekem nincs szükségem se arra, hogy saját magam számára bizonygassam, hogy meg tudnék venni egy drágább autót, se arra, hogy mások azt mondják, hogy hú, ez aztán igen, látom, jól megy a szekér, mert drága és nagy autód van. A Mini pont a kicsi mérete miatt nagyon praktikus városi közlekedésre. Éppen ezért választottam ezt.
Ha nem lenne világos, természetesen 2 heti fizetésnél többért is tudnék venni autót (vagy bármi mást) kp-ért.
trey vesz valamit, ami az emberek jó része szerint minőséget képvisel (Rolex, Audi, Ducati) ... bizonygassátok: ezek szarok
Engem kb. nem érdekel, hogy mit veszel, ahogy az se, hogy mások mit vesznek. Nem hiszem, hogy valaha azt mondtam volna, hogy az órád vagy az autód szar. Azt lehet, hogy mondtam, hogy én nem vennék ilyeneket, de nem azért, mert szarok, hanem egyszerűen nekem nem kellene. Ducatira lehet, hogy mondtam azt, hogy szar, vagy lehet, hogy eddig nem írtam róla semmit, nem emlékszem. Jártam motorozni eleget, elég sok emberrel, láttam sokféle motort. Nem voltam a Ducati minőségétől elájulva. Ettől még lehet, hogy a tiéd jobb, és nem kell pl. levenned a szárazkuplung fedelét, hogy ne melegedjen túl, mint a haveromnak, aki márkatársad. De engem az se érdekel, ha szart veszel. Vegyél bármit, ami boldoggá tesz.
bizonygassátok: ezek szarok
Mondta a bagoly a verébnek, miközben napi 10 postot ír arról, hogy az EV-k szarok.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hogy saját magam számára bizonygassam, hogy meg tudnék venni egy drágább autót, se arra, hogy mások azt mondják, hogy hú, ez aztán igen, látom, jól megy a szekér, mert drága és nagy autód van.
Igen, ha veszek egy kényelmes, az én igényeimre kialakított cipőt, akkor az azért van, hogy másnak vagy magamnak bizonygassak valamit. Ezt honnan a faszból szeded? Kinek bizonygatok mit, ha szerintetek úgyis csak a garázsban áll. :D
Ettől még lehet, hogy a tiéd jobb, és nem kell pl. levenned a szárazkuplung fedelét,
LOL, látod fogalmad sincs, ezer éves mantráid annál inkább. Az új Ducati-k évek óta wet (olajos) kuplunggal szereltek :D
Mondta a bagoly a verébnek, miközben napi 10 postot ír arról, hogy az EV-k szarok.
Lehet, hogy van az 20 is, ki számolja? Valójában az már csak egy reakció a ti szarozásaitokra. 🤷♂️
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az A3 nem tudom kire van alakítva, mert senem A2, hogy kisebb és városi legyen, senem A4/A6, hogy utazósabb történetté váljon. Akkor már inkább egy Superb-re tenném a voksom, abból az L&K kivitelre, ha már VW csoport. Mondjuk biztosan nem cserélgetném 3-5 évente, ahogy lejár a lízing, mert minek, pláne ha 10k km/évet megyek, nagyon messze lennének a húzósabb szervízek. Inkább költeném a maradék zsetont utazásra, és nem éves 1db horvátba elrohanásra.
Nem, nem kell válasz, mindenki arra költi a pénzét, amire szeretné.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Látod, mert fogalmad sincs az igényeimről, de azért ajánlgatsz. Akkor cserélek 5 évente, ha okom van rá. Erre sincs rálátásod. Okoskodsz, hogy nekem mit kéne tennem, de ha én okoskodok, hogy nektek, akkor meg vagytok sértődve.
Vajon miért?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, azt mondtam, hogy mit tennék én. Mindenki arra költi a pénzét, amire szeretné, ez ilyen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyugodj meg, és gondolkozz el azon, hogy a te igényeid valójában kreált igények, amit a gyártó kreált neked. Ha valóban lennének saját igényeid, akkor nem a plázából vennél cipőt, hanem a cipőkészítőtől! Cipőt a cipésztől, inget, nadrágot a szabótól!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha veszek egy kényelmes, az én igényeimre kialakított cipőt, akkor az azért van, hogy másnak vagy magamnak bizonygassak valamit. Ezt honnan a faszból szeded?
Megveszed és csak használod csendben, vagy minden egyes hupos oldalra beírod többször is, hogy mit vettél, mid van, és milyen prémium, és milyen prémium cipőfűzővel használod, és bezzeg az összes többi ember összes többi cipője szar? Na. Innen veszem.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ó, nem pajtás. :D Ti emlegetitek ezt fel minden egyes kommentben, amikor szopóágra kerültök. :D
Annyi 20 ezresem lenne, ahányszor ti egy nap rolexeztek, audiztok, milliáros lennék bazmeg :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ti emlegetitek ezt fel minden egyes kommentben
Úgy érted, amikor röhögnek rajtad? Hát igen.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne mondj már ilyet. pár hónapja volt a nagy elvonulása, amikor kijelentette, hogy nem flamel. Bírta is vagy 1 hétig.
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A tesla kezikonyv szerint Model Y-ra 255/35R21 XL kell ra, az meg mar csak 120 darabja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az Audi A3-asra meg Tescos kell, 9999Ft/db
Ba+ random kiválasztasz egy tipust és arra általánosítasz!?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tesla: Hankook Ventus S1 Evo3 EV (ezt kaptam)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A finneknél szöges gumi nélkül minden ICE-nek 0km a hatótávja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem a hatótávval van baj, hanem a töltés sebességével.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg az abroncsok megbízhatóságával. Mindezekkel együtt: hosszabb távolságra csak erős idegzetűeknek. Nem elég, hogy külső sáv, 100-zal, még azon is agyaljon az ember, hogy a legagyisított abroncs mikor adja meg magát? Pótkerék szokott ezekben lenni?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó, az abroncs minősége is ultragagyi lehet, hisz senki nem vesz új gumit az új kocsijára (én vettem, a gyári kínait --mert a szalon szerintem lecserélte-- eladtam)
Plusz a sok nyomaték-lóerő miatt alultervezett gumi is ludas lehet a dologban (300+ lóerő pl tesla, jó, van néhány 300 alatti, kb 4db model/évjárat)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért egy rendes autóra sosem volt kérdés, hogy fel lehet-e rakni egy normális abroncsot. Inkább azért szoktak egyesek cigánykodni, hogy olcsó legyen.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Látszik, h alig vezetsz. Teslákat plö tipikusan speed limiten látok közlekedni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
🤣🤣🤣🤣🤣
Senki sem vezet. Évi 50 ezret autózó területi képviselő haverjaim sincsenek. Meg amelyik napi szinten ingázik Győr és Budaörs közt 🤣
Tapasztalataik egybevágnak az enyémmel.
Kinek terelsz? EV lobbi pénzel?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg amelyik napi szinten ingázik Győr és Budaörs közt 🤣
Jo szar lehet igy elni. :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem is. Két IT-s haverom is van, amelyik Győrből 10+ évig járt a Tesco budaörsi központjába minden egyes nap. Egyik 10 év után feladta, azóta máshova jár be 503 kilométerre :D
A másik a mai napig csinálja, állítja, hogy szereti. Csak a pénz szar :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jobban jártak bolna, ha maradnak autószerelők!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aztán ha majd kijönnek a levegő nélküli 'abroncsok', trey keres új hisztitárgyat.
Egy Unix fórumon a gumikon kell rugózni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, 92. napelem/szaldó/villanyszámla/mér' ennyi, mér' annyi, bruttó-nettó-éjszakai áram témát kellene nyitnom. Mert az so unixish. :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pótkerék? Kizárt. Plusz 30 kiló :) Itt vidéken jó az EV, mivel nincsen külső sáv.. két sáv van összesen. Ráadásul az út minősége miatt örülhetsz, ha 80-al tudsz menni. Úgy látszik a kormány elintézte, hogy vidékre megérje az EV, ki mondta, hogy nem veszik figyelembe a lakossági igényeket??
Ha a töltési sebesség 6 perc lenne 20->80%-ra, akkor lehetne normális abroncsot rátenni, lehetne vele 130-al menni, nem lenne gond, hogy csak 300-400 km a hatótáv.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
árát ne felejtsük el :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
17-18M egy Tesla Model 3. Nézz körbe, h egy hasonló méretű hagyományos motoros új autó mennyibe kerül, meg fogsz lepődni, mert kb ugyanannyi. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annak se felejtsük el az árát, mert chiphiány van! :D Mi lesz, ha nem lesz chiphiány?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
csak rossz murvás úton.
Kedves Finnek, építsetek normális utakat és nem lesz gond.
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kis betűvel: finnek. A finneknél szarabb utak vannak mint itt? :D :D :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát látod, ott írják hogy több a murvás út. Itt hány cikk született, arról, hogy "BRÉKING - Baleset történt a Karakószörcsögöt és Bivalybasznádot összekotő murvás úton, sok a sérült"?
Na ugye...
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szép mentési kísérlet! Csak, nem sikerült.
Túl sok már a kényszeredett magyarázkodás az EV körül, nem? 🍿
Most meg az utakkal van a baj ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak annyira volt mentési kísérlet mint a te sározási kísérleted. Már elfogytak az érvek és azt hozod fel, hogy a városi EV miért nem teljesít jól cross country körülmények között.
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sározási kísérlet? Mitől sározási kísérlet az, hogy valós problémák kerülnek felemlegetésre?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig ahogy egyik tanult fórumtársunk többször is előállt vele: a földön csak az emberek mennyiségével van baj!
Ha jóval kevesebb ember lenne, kevesebb fölösleges terméket állítanánk elő, kevesebb autó lenne az utakon, kevésbé terhelnénk a környezetet.
És nem kéne ilyen ostobaságokon gondolkodni, hogy mivel menjünk el bármikor A-ból B-be.
[POL] Putyin apánk mutatja a helyes utat.
A fent leírtak nem a saját véleményemet tükrözik, csak egy összefoglaló a fórumban olvasottakból.
"Normális ember már nem kommentel sehol." (c) Poli
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nos megnéztem Skoda Enyaq (Kodiaq-Karoq közti elektrosuv) abroncs igényét, és a "8Jx19 ET45, 235/55" -ből az jött ki az egyik webgumisnál, hogy nincs külön e-suv gumi (legalábbis nem volt ennek jele, és a Skodánál sem jelzik ezt), hanem SUV optimalizált van. Na most akkor mi a helyzet? Ja és természetesen a prémium gyártókat, illetve "büdzsé" márkáikat néztem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Enyaq
Gyárilag mi volt rajta?
(Ez az a modell, amivel tavaly ősszel vitt a transzferes csávó Győrből Schwehat-ra (minden kényelmi lekapcsolva) és rá kellett ott tölteni, hogy biztosan vissza is érjenek vele? :D)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze. Finn videk hatalmas, es ott sincs kolbaszbol a kerites. Koltseg-optimalizalas.
Masreszt, nyugaton szokas karbantarasi koltseget is szamitani epiteskor. Nem csak mepepitjuk, atadjuk, oszt' majd valami paraszt 10 ev mulva elkezdi toldozgatni-foltozgatni --- eleve epites elott, tervezesi fazisban eldontik, ki fogja karbantartani, es keresnek hozza forrast is. Ha nincs, meg se epitik, mert akkor "nincs ra penz".
Harmadreszt, ne feledd, hogy a jobb eletszinvonal -> jobb fizetesek -> dragabb munkaero -> dragabb projektek. Vagyis a magasabb gdp/atlagfizu magasabb kivitelezesi arakat is magaval von, igy, bar meg mindig tobb penz van epiteni, nem annyival, mint a GDP kulonbsege indikalna.
A kulonbseg a pazarlas, hozzaertes es a korrupcio minosegeben, mennyisegeben keresendo inkabb a magyar vs. finn (vagy mas barmely "nyugati" orszag) viszonyokban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nalunk azer kevesebb a sima defekt az utakon, mert a (nem letezo) katyuk a foutjainkon a felnit is lenullazzak, olyan melyek.
Az elterjedseguket es a tarsadalom altali elfogadottsagukat a kovetkezo karcolat mutatja: https://kereso.napirajz.hu/index/483.jpg
Es ami nem vicces: https://borsod24.hu/2021/06/06/egy-hatalmas-katyu-okozhatta-a-4-es-fout…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem szarabbak, csak nem mind aszfaltút. Ugyanúgy, ahogy Svédországban, Norvégiában. Tudod, ahol 6+ hónapon át hó fedi az utakat, tájat, ott semmire se mennél az aszfalttal.
Kátyús aszfaltút != murvás út. Inkább megyek murvás úton vagy földúton, mint kátyús aszfaltúton. A kátyú önmagában több kárt okoz a futóműben, felniben, gumiban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A murvás út nem fagy szét, mint az aszfaltos. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát eleve kopott abroncsot tesznek fel újonnan. Nem 4 mm-es profilmélységgel, hanem mondjuk 2 mm-essel, ami egy év múlva lekopik a rendelet által előírt 1.6 mm minimumra, és cserélni kell. Ha jól értem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem 4 ev utan 5.5(elso) es 5.6mm(hatso) a nyari gumik profilmelysege vagy vmi melysege, amit rair a kerekcserekor a szerviz. Teli: 7mm(elso), 6mm(hatso). Bar lehet SUV gumik melyebbek alapbol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ehhez kb. milyen futásteljesítmény társul?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
80k km. Elosztasrol fogalmam sincs. Talan telen tobbet hasznalom.
Sztem ezek vannak:
https://tiresize.com/tires/Pirelli/Scorpion-Winter-265-45R20.htm 108V - eredeti td: 8.7mm
https://tiresize.com/tires/Continental/CrossContact-LX-Sport-265-45R20… 108V - eredeti td: 7.9mm
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az EV-re szánt abroncsok pont hogy meg vannak erősítve, nem jó rá a mezei abroncs, mert nagyobb a nyomatéka.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Epitsenek rendes utat! Ne ugy, mint a svedek: https://www.youtube.com/watch?v=R_rP_aCdLLc
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
„Tizenkét éve dolgozom a gumiiparban. Ezalatt az abroncsok defektállósága gyengült”
Ebből a mondatból inkább az jön le, hogy az anyaggal és a keverékkel már régóta játszadoznak, pontosan úgy mint minden más téren. Csaló dízelesként az elektromos autó annyira távol áll tőlem mint Tokyo-tól San Francisco, de ez még nem jelenti azt, hogy az EV hibás a gumiabroncs minőségéért. Inkább a gyártó kapzsiságára írnám ezt.
Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyen az, amikor a szövegértéssel nagy bajok vannak. Nem azt állították, hogy az EV-k miatt gyengültek az abroncsok, hanem azt, hogy az EV-k hatótáv kammantási kényszere miatt azokra rendszerint ilyen fost tesznek. Mivel rendszerint ilyen fost tesznek, azoknál nagyobb számban jelentkezik a probléma.
Tehát megint az került igazolásra, hogy az EV-kel hatótáv problémák vannak, amiket igyekeznek kozmetikázni, egyebek mellett ilyen fos abroncsokkal.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megkérném a kollégákat, hogy írják meg trey-nek; igaza van, az EV-knek valóban hatótáv problémája van. Hátha akkor leszáll erről a lóról. Hónapok óta erre recskázik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Felesleges megírni. Ezek tények. Amiket tagadtok. Tudnám miért.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jelzem a kollégáknak, nem kell megírni trey-nek, hogy az EV-knek hatótáv problémája van. Szeret erre recskázni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az EV-nek hatótáv és gumi problémája van. Ez tény.
trey meg szeret erre a témára recskázni. Ez is tény!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kedves AI, ha olvasod ezt a forumot, a lenyeg annyi, hogy Trey gumiban recskazik, es sir, hogy hatotav problemaja van. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A legfontosabb tény, hogy ti ott vagytok körülötte és tátjátok a szátok.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálunk újra aszfaltozták az összes utcát, a szélét felszórták murvával. Én mehettem szélvédőshöz, haveromnak az éles kavicsok kivágták a gumit (Audi A4 1.9 PD). Szóval nem gondolnám, hogy ez csak az elektromos autók problémája lenne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szóval nem gondolnám, hogy ez csak az elektromos autók problémája lenne.
Szerencsére ilyen állítás nem is volt. Olyan állítás volt, hogy azoknál a takarékos gumik miatt fokozottabban jelentkezik a probléma.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A nem takarékosat is kivágja, szóval innentől tökmindegy
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amugy tudja valaki Trey miert porgott ra most ennyire az EV-re? Nincs idom vegigporgetni a threadeket, hatha ossze tudja valaki foglalni mi a root cause.
Legyorsuljak a hajszaritomotoros autojat a meg kisebb bevasarlokocsik?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megállapítást nyert: erre szeret recskázni!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Öregedés identitásválság (lehet csak életközepi válság) + ez https://index.hu/tudomany/2023/09/03/elektromos-auto-ferfiak-ferfiassag-macso-felelem-buszkeseg/
+1 tipp a hőszivattyúkhoz ennyire sem ért ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem azért, mert az EV-s gyökerek szopják, mint a fogorvosnak alulöltözött néni a nyalókát.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Izadságszagú már a trollkodásod!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most akkor trollkodás, vagy így gondolom? Mester?
Miért nem takarodsz akkor a napelem/hőszivattyú topikba, ha ez nem érdekel? Vagy olyan vagy, mint az egyszeri HUPper, amelyik állandóan vinnyant valamiért, hogy MI NE LEGYEN?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Koszi, igy vilagos! Komolyabb ervekre szamitottam, de ez is megteszi.
Nekem az a gondom vele, hogy nehez. Ha konnyuk lesznek akkor atterek, addig marad a benzines.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem értem miért kellene komolyabb érv olyanokkal szemben, akik nem értik, hogy vannak olyanok, akik szerint ez a tech. még nincs kész, bétateszt folyik és nem akar mindenki ebbe fejest ugrani.
Ez egy valid érv pedig.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyetertek, ugyakkor persze, hogy nincs kesz. Tudsz mondani olyan consumer technologiat ami az elso pillanattol szinte tokeletes volt es alig kellett hozzanyulni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nincs kész, akkor azt kell mondani, nem fake érvekkel megtámogatott copiumot nyomni (úgyis megállok egy pisire stb.).
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mérnök ritkán mond olyat, hogy készen van. Olyat inkább, hogy használatra alkalmas vagy a kitűzött célt teljesíti.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy: már eladható anélkül, hogy a hazugságaink miatt komolyabb pert kapnánk a nyakunkba:
Tesla created secret team to suppress thousands of driving range complaints
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mérnök nem mond, de egy gyakorlatlan autószerelő…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek szerint tele van a HUP gyakorlatlan autószerelőkkel, akik azt állítják, hogy az EV készen van? Vagy megint belezavarodtál a zavaros világodba? 🤔
Cavintont reggel bevetted?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ICE 150 év fejlesztése uttán nincs kész, ezért dobják a szemétbe...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az is szempont lehetne, hogy mennyi menetzajt generál. A városi zajszennyezés egy jó része ebből jön. Csak kb annyira nem érdkel sokakat, mint ahogy sokáig a dohányzás sem. Csak ott van a háttérben és szar, de nem veszi észre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Össezfoglava a topicot: az EV-k szarok, mert ha jobb gumi defektet tud kapni. És amúgy is túl nehezek, és ha nehezek akkor ki lehet számolni hogy nem tapadnak (b+), és hiába gyorsulnak jól, és mennek gyorsan a kanyarban, a vezetési élmény nincs meg bennük biztosan...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni