"Tízmilliós áresés: drága Teslát venni sosem volt még ilyen olcsó"

A Tesla tegnap éjszaka nem csak bemutatta a Modal 3 frissített változatát, de a Model S és Model X árából is alaposan lenyesett. Bár az utóbbi időben megszokhattuk az amerikai villanyautó óriás hirtelen akcióit, ez a mostani talán minden eddigin túltesz.

A Model S Long Range változata tegnap még 45,5 millió forintba került, most azonban több mint 9 millió forinttal olcsóbban, 36,3 millióért rendelhető. A Plaid változat ára persze még nagyobbat esett: 55,3 millió helyett jelenleg 42,1 milliót kérnek érte. A Model X esetében is hasonló méretű az akció: a Long Range változat ára itt 48,9 millióról 38,2 millióra, míg a Plaidé 56,7 millióról 44 millióra csökkent.

[...]

Link: https://totalcar.hu/magazin/hirek/2023/09/01/tizmillios-areses-sosem-vo…

Hozzászólások

Nyugalom, még mindig várunk! Bármit is mondanak jaku és haverjai ... még várunk.

Különben 10 milliókat bukhatunk a bétateszten ...

trey @ gépház

Az enyem is ilyen volt. Eredeti szerzodes 120-130k eur korul volt. Amit fizetni kellett az meg ~86k talan es 1 evvel kesobb meg -~10k. A 20-30k kedvezmenyt a Teslatol kaptam. A tobbit az allamtol.

Ugyan ilyen arcsokkenes volt akkoriban. Azt sem ertem miert noveltek ujra az arakat, hiszen annyival azert nem jobb S es X, mint a 3 es Y. Nekem is csak azert lett X, mert akkor meg nem volt Y.

" a jelenlegi tulajdonosok valószínűleg nincsenek elájulva. Nem csak arról van szó, hogy ők még jelentősen többet fizettek autóikért, hanem arról is, hogy az ilyen durva árcsökkentések után a használt piaci árak is biztosan szabadesésbe kezdenek majd."

Aki tőzsdézni akar, az nem autót, hanem részvényt vegyen befektetésnek. 

Ezek a hülye totálkárosok úgy adják elő, mintha nem árcsökkentés lenne minden éves beszámolóban és a sokévvel ezelőtt közzétett stratégiában elmondva. Persze ezeknek az is büdös, ha valami olcsóbb lett és nem benzines :D

A technikai szempontokon túl a Tesla, különösen belül .... ronda. Pedig én gyakorlatias szempontokat helyezem előtérbe, de az a laminált ikea asztalszél kinézet hát olyan igénytelen ezért az árért. 

Ez is jó hír:

A változtatásoknak hála a légellenállási együttható 0,225-ről 0,219-re csökkent, így a hátsókerekes, 18 colos aero kerekekkel szerelt változat esetében 554, míg az összkerekes Long Range-nél 678 kilométere a WLTP hatótáv. Ez 11-12 százalék körüli növekedést jelent a kifutó Model 3-hoz képest.

Még a végén tényleg lesz belőle egy értelmes autó.

Ezért viszont járna egy faszkorbács:

A legnagyobb újdonság, hogy nincsenek bajuszkapcsolók, így az indexet a kormányról, míg a menetirányt a képernyőről lehet vezérelni.

trey @ gépház

Teljes mértékben egyetérve csak megjegyzem az irányjelző a kormányon nem biztos, hogy olyan rossz. (bár mindkettő bal oldalon van) Az irányváltás meg a tableten nem igényel nagy reakcióidőt. Arra teljesen felesleges fizikai váltó utánzat - menet közben amúgy nem kapcsolható. (főleg ha magától megpróbálja kitalálni merre is indulnál - előre, vagy hátra)

Javítsatok ki, ha tévedek, de úgy rémlik, hogy az ablaktörlő már korábban se bajúszkapcsolós volt a Teslákban.

Az index az autós gyakorlathoz képest most olyan lesz (az S és X kormánya alapján gondolom, hogy itt is ugyanazt a rendszert implementálják), mint amilyen néhány motoron volt szokásban. Ez is fizikai kapcsoló, csak máshol van és máshogy működik.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

A tableten csak a menetirányváltó lesz, az meg ugye nem egy olyan dolog, amit vezetés közben használni kell/lehet. Ha jól rémlik Tesla esetén induláskor is automatikus (de biztos van erről egy halom videó, amikor nem találja el a gondolataid). Esetleg szűk helyről kiállásról lehet idegesítő, amikor párszor előre-hátra kell hintázni. S-ben van egy ideje, ha jól tudom, és összeségében szar ötlet szerintem, de nálam nem ez lenne a dealbreaker.

Kívülről értettem. A belseje egy szegényház.

Szerintem egy autónak nem az a funkciója hogy jól érezd magad benne. Normális ember azért vesz autót, hogy gyorsan, költséghatékonyan eljusson A-ból B-be. Aztán vannak fitymahúzogató ducatis-audis arcok, akik évi párezer km-ért tartanak egy füstöst, csak azért hogy ernyedt kukijuk azon élvezkedjenek hogy mennyire megy... de hát nem megy, gyenge, lomha foss az összes ICE! Most már azon élveszkednek, hogy fú hát teletankolom, meg még rátöltök, aztán egyseggel elmegyek 800km-ert.

Azokat megértem, akik megvesznek egy használt dízelt vagy benyást, aztán használják amíg szét nem esik, de újautónak ICE-t venni baromság ma már pénzügyileg.

Amikor a Model S-t nézegettem, csináltam kalkulációt lízingre, meg egy új BMW-re. Gyakorlatilag Model S havi törleszteője meg havi töltés költsége megállt 1500 Eurónál. Ugyan ez egy új BMW X5-re 900Euró /hó a lízing, és még tankolni bele 650Ft-os benyát, meg még rendszeresen márkaszervízben befizetni az ICE sarcot. Véleményem szerint az is közel ugyanannyi. Persze én használom is az autót, nem úgy mint a ducatisarc aki csak tárolja...

Szerinted én versenyzek ilyen életközépi válságban szenvedőkkel, mint te vagy? Én igyekszem arra motorozni, ahol a hozzád hasonlók a nem járnak. Német autópálya .... :D :D :D

A Münchausen báró sírva jár hozzád a receptekért, annyit lódítasz :D

trey @ gépház

Szerinted én versenyzek ilyen életközépi válságban szenvedőkkel, mint te vagy?

Bazdmeg, nem én vettem olasz speedmocit 50 éves koromra, hanem te. Én 20-onéves koromban, kimotoroztam magam, 30 éves koromban elnegedtem a görnyedest sikitós mocin.

Én igyekszem arra motorozni, ahol a hozzád hasonlók a nem járnak.

Na mesélj, merre van az? Szerintem nagyítóval kereshetsz hozzám hasonlót, aki 17-42 éves kora között, megtett 500ekm+ alatt egyetlen balesetet nem okozott.

Német autópálya ....

Igen, van nekik is...

A Münchausen báró sírva jár hozzád a receptekért, annyit lódítasz

Ha ezzel vígasztalod magad, akkor tegyed!

Pajtás, én 14 éves korom óta motorozom :D Az első motoros jogosítványom 13 éves koromban szereztem ... :D Hülyeségeidet már ... Folyamatosan motorozom, nem koca vagyok mint te. Múltkor még azt hazudtad, hogy motorozol ... Ez is megváltozott ezek szerint.

Na mesélj, merre van az? Szerintem nagyítóval kereshetsz hozzám hasonlót, aki 17-42 éves kora között, megtett 500ekm+

Ó, jaj, a kilométermatyi! Remélem, ebből 450 e nem kötött pályán volt :D

trey @ gépház

>A kulcs a gyorsan szó.

Pont ez az, hogy egy bármilyen benzines vagy dízel kocsival gyorsabban érsz célba, mert nem kell töltikézőt keresni, van mindenhol út közben. Meg nem kell cammogni se, hogy kitartson a delej a célig. Hahahaha

Tehát, te folyamatosan túlléped a megengedett sebességet?

A megengedett sebességhatár autópályán 130,  már pár éve.

Vagy hogyan jön ki neked a gyorsaság?

Kevés töltés, optimális hatótáv, nagy gyorsulás. Pl. német autópályán tudok 260-al is menni.

Ezért melegítettek rád lízingre egy 45 milliós autót?

Én nem vettem lízingre autót, csak kalkuláltam. Kérdésedből ítélve, te lízingből tárolsz egy autót!?

A megengedett sebességhatár autópályán 130,  már pár éve.

Hogy jön ez ide?

Kevés töltés, optimális hatótáv, nagy gyorsulás.

ROTFL

Pl. német autópályán tudok 260-al is menni.

Áááá! Néha kimész egyet gyorsulni, hogy javíts az átlagon! Értem! :D

Én nem vettem lízingre autót, csak kalkuláltam.

:D

Kérdésedből ítélve, te lízingből tárolsz egy autót!?

Igen! :D (én tudok számolni, veled ellentétben :D)

trey @ gépház

Gondolom Nürburgring, mert máshol a Tesla nem fogy el az első körön.

Azt mondod, hogy az elektromos Porsche 30 körön át megy? Az szép nagy hatótáv.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Elnézést kérek mindenkitől, tudom hogy ez egy EV fikatrhead, de szerintem az Ioniq 6 a cikkben lévő képen az "előtte" oldalon kurvajól néz ki! Ez az a kocsi, amit a külső formája miatt meg tudnék kívánni. Nyilván nem szaladok venni egyet, de jól néz ki, azt leszögezem. Szerintem nem szaladgál sok belőle idehaza, mert az utakon még nem tűnt fel.

Oké, akkor tekintsünk el az árától (jól elszálltak ettől a sok elektronikus baromságtól, meg úgy egyáltalán - megnéztem az enyémre, fűtött, motoros, és 10000 Ft :D). Viszont van értelme a kamerásnak? Ráadásul a kamera képe ott van tőle 10 cm-re, annyi a különbség, hogy nem kell átnézni az oldalüvegen.

Nincs, techdemo, tesztpéldányokba teszik újságíróknak, akik minden alkalommal elmondják, hogy nehogy megrendelje valaki. Az árazása is irreális, mintha a gyártók is meghúznának egy határt, ami jelzi, hogy tudunk ilyet csinálni faszméregetés miatt, de ne akard használni. A legenda szerint nem is rendeltek még ilyennel autót, de nyilván ez egy ellenőrizhetetlen bemondás.

Számtalan egyéb probléma mellett az vele a fő baj, hogy a megjelenített képnek nincs mélysége, csak 2D-s, szóval hiába mozgatod a fejed, ugyanazt látod, nüansznyi hülyeségnek tűnik, de állítólag roppant zavaró.

Viszont van értelme a kamerásnak?

Az a fő különbség, hogy kisebb, ezért kisebb tud lenni a jármű légellenállása és szűkebb helyre be tud férni.

Ha valakinek ezek az előnyök számítanak, akkor számára van értelme. Ha valaki más számára ez nem fontos, akkor az ő számára meg nincs értelme.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Ha kellően kicsi és formázott, akkor ki van számolva, hogy mennyit számít légellenállásban. Nem vicc: https://www.vezess.hu/magazin/2021/09/20/kamera-visszapillanto-tukor/

Nem mellesleg az AUDI!!!! :) kezdte el az eredeti e-tron-nál, hogy ez lesz majd benne.

Lexus, pedig nem is elektromos még: https://hvg.hu/cegauto/20180913_Lexus_ES_visszapillanto_kamera

A Model 3 ara valtozatlan?

Mert szerintem egyedul azt arultak annyiert, amennyit ert.

A piac enélkül is tudta, hogy semmi keresnivalója nincs  a márkának a felső kategóriában.

A Tesla S és X sohasem a prémiumsága, hanem az újdonsága miatt volt drága. Amiért a Galaxy Fold sorozat sem azért dupla árú az S-hez képest, mert annyival jobb, hanem az újdonságfaktor miatt.

Egy 98"-os TV-t nem 4x annyi előállítani mint egy 85"-os ugyan olyant, mégis az előbbi 4 millió, utóbbi meg 1 millió. Mert a 98" az újdonság, kuriózum.

ennyi pénzért már autót is adnak...

Aki másnak vermet ás, az stack pointer.

Tetszik ez a belsőégésű - elektromos vita, majdnem eléri az ios - android szintet. Hiába no, ezek a korunk homousion - homoiusion témái.

Mondjuk kb. bármilyen újonan megvett holmi értéke nagyot esik, amikor kihozod a boltból (kivéve olyasmi, amire hosszan kell várni).

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Bocs, nem tudom követni a gondolatmenetedet. Mindkettőnek ugyanaz a vége a fenti hozzászólásodban. Mit próbálsz ezzel mondani?

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Hát a (akkor indulok anikor akarok, bárhol megállhatok etetni/itatni, mindenki ért hozzá) vs. benzines autó (mármint hogy gyógyszerészhez -  ki a faxom az? büdös, füstös, aztán ha elfogy a benya a pusztába akkor lovaskocsival kell bevonszolni valahová, meg egy egész ménes kijön az árából, itt minálunk senki se nyúlna ilyenhez)  vita a huphu hiányában nem maradt fent. 

Nekünk csak ez jutott.

A Model S Long Range változata tegnap még 45,5 millió forintba került, most azonban több mint 9 millió forinttal olcsóbban, 36,3 millióért rendelhető. A Plaid változat ára persze még nagyobbat esett: 55,3 millió helyett jelenleg 42,1 milliót kérnek érte.

Igen, tiszta olcsó lett. Rohanok is, veszek hármat. 

A kérdés, gondolom, itt az volt, hogy 1-2 hónap alatt esett-e ennyit.

Amit beidéztél, ott kb. 1 év alatt esett kb. a felére. Az én mostani autóm értéke 4 éves korára esett kevesebb, mint felére, aztán kb. 3 év múlva megint feleződött az értéke. Az egyik korábbi autóm, amit újként vettem, kicsit kevesebb, mint 2 év alatt 33%-ot vesztett az értékéből.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Ha a Tesla benne lenne a fogyasztói kosárban most milyen komoly deflációs hatása lenne ugye...
A defláció ezért is veszélyes mert az emberek nem tudnak mit kezdeni az érzéssel. 
 

Gábriel Ákos

Én ezt most nem vágom miért baj. Drága a villanyautó? Az szar. Olcsóbb lett. Az is szar.

Aki megvette korábban az bukott rajta, cserébe mindenki más meg nyert aki ilyet tervez venni. De ez kb mindennel így van, early adopterek buknak rajta, mint mindenen, utána ahogy skálázódik és optimalizálódik a gyártás folyamata úgy lesz olcsóbb a termék.

Ugyanitt kérdés trey-nek: Mi ez a "szarazEV" topikhullám? Ha nem érdekel és nem vagy érintett miért teszel bele ennyi energiát? Ha csak trollkodsz és ez szórakoztat... hát jó, te dolgod, nem kell sok a boldogsághoz. Ha viszont nem, akkor...?

Egy rétegnek. Villanyautó továbbra is azoknak éri meg akik tudják otthon tölteni, aztán ha épp úgy esik akkor használnak publikus töltőt is, de 90+%-ban otthon másznak az elektronok a kocsiba.

Esetleg még melóban töltés mellett megérheti ha a cég biztosítja a delejt, de ott már azért matekolni kell hogy kijön-e megérősre.

Amúgy az én fejemben egy olyan rendszer működne ahol dinamikus az árazás termeléstől függően. Épp azon megy a problémázás hogy nem tudjuk hova tenni a sok napenergiát, ilyenkor a töltők árát le kéne rántani béka segge alá és egyből megoldódna a gond. Csak emellé meg kéne rendes töltő infra ami nem hal el random, esetleg kötelező foglalós rendszer amit appon lehet követni hogy érdemes-e odamenni egyáltalán.

https://hup.hu/mi_ne_legyen

Lassan már kifogyok az ötletekből. Segíts! Mik legyenek? :D :D

Komolyra fordítva:

Azok lesznek, amik nekem szembejönnek és valamilyen módon érdekelnek. Vagy azért mert slayek, vagy azért, mert ótvar szarok.

trey @ gépház

EV témák lehetnek

De szerintem felesleges ennyi.

A mai új néhányat, megnyitottam, láttam, hogy már megint EV fikázás, el se olvastam, zártam is be rögtön.

Jóbol is megárt a sok.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Ha ritkábban jönnének a cikkek, akkor elolvasnám.

Napi több fikázós cikkel és az alájuk írt komment hegyekkel nincs kedvem elcseszni az időmet. Maga az EV, mint téma, érdekelne, de mivel úgy döntöttem, hogy az újabb cikkeket meg se nyitom, így feltételezem, hogy esetleg érdekes dolgokról is lemaradok. Viszont mivel sok hülyeségen kellene átrágnom magam azért, hogy esetleg ráakadjak valami értékes információmorzsára, ezért inkább neki se állok.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Az ne zavarjon, hogy ott csak Y-t gyártanak. Kis olvasgatni való hol áll az Y az eladásokban: https://www.jato.com/tesla-and-mg-were-the-biggest-market-share-winners-in-europe-during-h1-2023/

 

  • Since January, Tesla was the best-selling BEV brand

Since September 2022, the Tesla Model Y has climbed the monthly European model ranking, topping the list in November, December, February, March, and June. Also to note is that the gap between the first and second positions in the overall rankings for both Q1 and H1 2023 has widened from 11,481 units to 13,156 units. The Model Y ranked first in Denmark, Netherlands, Norway, Sweden and Switzerland. It was most popular in Norway, where almost 1 in 4 of new cars registered were Tesla Model Ys.

 

Mindjárt elmorzsolok egy könnyet, hogy nem tudták hozna a saját maguk által kitűzött gyártási célt. Amúgy bővíteni akarnak ott mert marhára keresett az Y. 2023H1-ben így is több mint kétszer annyi Y-t adtak el mint Audi A3-at :-)

Azért megérne az is egy misét, hogy most hogyan és mire hisztizel.

Pedig te voltál, aki elkezdte. Hogy benzines A3-ad van 1000km-t el tudsz vele menni megállás nélkül, bezzeg az EV-k. Aztán amikor visszacsatolnak rá, akkor meg bazdmegelsz.

Szerkesztve: 2023. 09. 14., cs – 23:24

Leépítésre készül a VW. Az ok az ID-sorozat iránti alacsony kereslet...

A zwickaui gyárában gyártják jelenleg a MEB platformra épülő járműveket, konkrétan az ID.3-as, ID.4-es és ID.5-ös modelleket, valamint az Audi Q4 e-tront és a Cupra Bornt

link