sziasztok,
péntek este elment a net itthon. azóta négyszer beszéltem az "ügyfélszolgálattal", minden alkalommal annyit tudtak csak mondani, hogy "központi hiba" van, amin "dolgoznak a kollégák", majd "értesítést kapok, ha helyreállt minden". egyetlen alkalommal mondtak csak konkrétumot, hogy a tegnap reggeli órákra biztosan helyreáll, de ugye nem. a furcsa az, hogy 500m-en belül 2 ismerősnél is ugyanakkor ment el a szolgáltatás (ugyanez a kiváló szolgáltató), de mindkét helyen fél nap múlva visszaállt, nálam viszont azóta sem.
- látott már valaki olyan hibát, amit 2,5 nap alatt nem sikerült elhárítani? mi volt az?
- tapasztal bárki hasonlót, hogy péntek este óta voda "központi hiba" miatt nincs szolgáltatása?
- 1272 megtekintés
Hozzászólások
> minden alkalommal annyit tudtak csak mondani, hogy "központi hiba" van, amin "dolgoznak a kollégák"
jajj mar, mindig ezzel probalnak lerazni, ilyenkor meg kell mondani hogy nem, mert a szomszedomnal mukodik. na akkor jon a 2. kor, az inditsa ujra, resetelje stb, aztan ha azon a palyan is atvergodod magad akkor eljuthatsz oda hogy felvesz hibajegyet rola es elkezdenek foglalkozni a problemaval... es ha szerencsed van, 7-10 nap mulva kikuldenek egy szerelot, aki garantaltan nem a megbeszelt idoben jon, hanem vagy varatlanul egy nappal elobb (a kozelbe volt dolga epp), vagy a megbeszelt nap este felhivnak hogy tul sok dolga volt es egyeztess uj idopontot aztan goto 10.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt kihagytad, hogy a szerelő mondja, hogy 10 perc múlva itt van, és UGYE otthon vagy a net nélküli lakásban, még véletelenül se dolgozol mint minden normális ember.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> nem a megbeszelt idoben jon, hanem vagy varatlanul egy nappal elobb
lenyegeben ez az...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kihagytad a 0. kört, amikor annyi fölösleges hülyeséggel traktál a rögzített hang (hogyan generált azonosítóval, milyen formában tárolják a rögzített beszélgetést meddig stb.), hogy 10-ből 8-an inkább leteszik. illetve ennek a része a kötelezően bemondott "jelenleg szokatlanul magas a várakozási idő, fontolja meg, hogy bejelentését más felületen teszi meg stb.", amit vasárnap reggel 7-kor ugyanúgy megkaptam, majd 1mp múlva felvette az élő ember.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt meg lehet fejelni azzal, ha egyszerűen ők bontják a kapcsolatot, vagy 45 percet várokoztatnak - szerintem egyébként egyik sem törvényes, ha jól emlékszem a maximális várakozási időt jogszabályban írták elő pár éve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A trükk az, hogy mit tekintenek várakozási időnek? Mert ha IVR-ből elkezdődik a probléma/ügyféligény felmérése, akkor az már nem biztos, hogy várakozás.
Az, hogy a CC szoftvere/hívássorolója bontja x idő után a hívást, az erőforrás-takarékosság (bemenő vonalak száma pl.) szempontjából vállalható (volt), az ilyen hívások számossága is külön soron kellett, hogy megjelenjen a statisztikákban (az elvesztett hívások között)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
(3) * Telefonos eléréssel működtetett ügyfélszolgálat, illetve az ügyintézés időpontjának előzetes lefoglalására biztosított telefonos elérés esetében biztosítani kell a fogyasztó által kezdeményezett hívás sikeres felépülésének időpontjától számított öt perc várakozási időn belüli hívásfogadást és az érdemi ügyintézés megkezdését, kivéve, ha az a tevékenységi körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt nem lehetséges, feltéve, hogy a vállalkozás úgy járt el, ahogy az az adott helyzetben általában elvárható. A vállalkozás köteles a panasszal kapcsolatos élőhangos ügyintézés választását a fogyasztó beazonosítása nélküli módon - reklám továbbítása nélkül - a telefonos eléréssel működtetett ügyfélszolgálat menüsorrendjének első helyére tenni. Az ügyfélszolgálathoz beérkező valamennyi telefonon tett szóbeli panaszt, valamint az ügyfélszolgálat és a fogyasztó közötti telefonos kommunikációt hangfelvétellel rögzíteni kell. Ha a hangfelvétel tartalmazza a 17/A. § (5) bekezdése szerinti tartalmi elemeket - ide nem értve a panasz előterjesztésének helyét, a fogyasztó által bemutatott bizonyítékok jegyzékét, a jegyzőkönyvet felvevő személy aláírását, valamint a jegyzőkönyv felvételének helyét és idejét -, a jegyzőkönyv felvétele a fogyasztó beleegyezésével mellőzhető. A hangfelvételt egyedi azonosítószámmal kell ellátni és öt évig meg kell őrizni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jogászkodásnak meg a szavakon lovagolásnak tűnik, de az "érdemi ügyintézés megkezdése" alatt vajon mit értett a jogalkotó? Mert ha az, hogy az IVR elkezdi "kikérdezni" az ügyfelet a problémájáról, az ebbe belefér (jobb helyeken ai/ml fűszerezéssel), akkor gyakorlatilag nincs várakozás... (Nem élőszavas ügyintézést írtak - szerintem nem véletlenül...)
Egyébként meg nem reklám, hanem egy rakat jogi szöveg van az IVR-ben elsőként, utána az adott szint felsorolása, és azon belül _valahol_ a kezelő kapcsolása, jellemzően az utolsónak felsorolva. A "menüsorrend első helye" megint csak hozzáértő (nem...) jogászul van megfogalmazva, lehet az bármelyik számra rakva, ha az első menüszinten érhető el...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Arra gondolsz, hogy az ügyfél már megnyomta 1-es gombot, jelezve hogy vezetékesinternet problémája van?
Remélem, ez nem jelenti az ügyintézés érdemi megkezdését. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jelent_heti_ azt is, ha nagyon akarom, hiszen elkezdődött a hibabejelentéshez szükséges információk összegyűjtése... (Ezért írtam, hogy jó kérdés, mit is jelent pontosan/mire is gondolt a jogalkotó...)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hat, esetemben ez ugy volt, hogy jo, akkor jon a kollega, rajottem mi a baj, felhivtam oket, hogy bocsibocsi. Jo, akkor nem jon. Par nappal kesobb csorog a telefon, hogy jonapotkivanok. Csorinak nem szoltak. Barhogy is, nekik se lehet egyszeru az eletuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nekem is volt hogy 10 nap mulvara igertek szerelot, d enem volt kedvem addig varni, igy vegigjartam a hazban a kabel nyomvonalat es megtalaltam a hibat (kiteptek a csatlakozobol, biztos beleakadt valaki), kijavitottam. mondjuk nekem nem volt folosleges masfel oram ra hogy szoljak nekik rola :) jott is a szerelo, csodalkozott is hogy o a tabletjen ugy latja hogy jo, elmagyaraztam a szitut, mutattam a gany megoldast (nem volt normalis krimpelos csatim csak ilyen gagyi csavaros), megcsinalta rendesen aztan tavozott.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bónusz pontként meg feljelentett volna h. olyan helyen piszkálódtál ami vodafontulajdon, és különben sincs szakiranyú okleveles kábeljavító végzettséged :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> olyan helyen piszkálódtál ami vodafontulajdon
hmm, ez igaz... akkor meg orulhetek hogy nem csuktak le :)
> sincs szakiranyú okleveles kábeljavító végzettséged
elektronikai muszeresz papirom van, az talan belefer :) ha lett volna hozza valo krimpelo szerszamom itthon, kulonbul megcsinaltam volna mint a kikuldott szerelo.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
On this page, you can query the service provisioning status.
ONT Registration Status: Successfully registered the ONT with the OLT.
OLT Service Configuration Status: OLT service configured successfully.
EMS Configuration Status: EMS service configured successfully.
ACS Registration Status: Successfully registered with the ACS server.
A szolgáltatás átadás végpontja az xyz szolgáltatói router amit bárki felnyom öt perc alatt, három éve várom a bilincset pedig mind az ONT remote admin vackát mind a TR-069-et bekapcsolva hagytam.
A költői kérdés az , hogyha valakit tényleg felnyomnak akkor az ultrasecure szolgáltatói dobozon keresztül milyen gyorsan tűnik fel a szolgáltatónak ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ilyenkor meg kell mondani hogy nem, mert a szomszedomnal mukodik.
Hát nem feltétlen, mert attól hogy a szomszédnak megy, még nem jelent semmit.
Fedora 41, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja. Fiatalabb és jobb kondiban van. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
teljesen lenyegtelen mit jelent, de ez a kulcs a tovabbjutashoz a kovetkezo palyara, mert addig csak a 'kozponti hiba van' mantrat ismetelgetik vegtelen ciklusban es nem is foglalkoznak egyaltalan a hibaval.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt azért jelentheti, hogy nem központi a hiba :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem.
Mert lehetnek két teljesen független eszközben, vagy lehetnek ugyanabban az eszközben de más más porton, vagy lehetnek ugyanzon a porton is végződtetve, de más-más nyomvonalon.
Szóval továbbra is tartom, hogy kb nem jelent semmit :D
Fedora 41, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem ertem. ha ugyanabban az eszkozben egyik port jo masik nem, az miert "kozponti hiba" ? az legjobb esetben eszkoz port hiba, de valoszinubb hogy az ugyfelnel van valami (beszart a modem, elteptek a kabelt etc)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha az szolgáltató miatt nincsen net, most mind1 hogy port hiba kábelvágás stb azt gyűjtőnéven központi hibának szokták/szoktuk mondani. Mi másnak kellene ?
Fedora 41, Thinkpad x280
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Próbálj egy modem/eszköz újraindítást úgy, hogy 3-5 percig áramtalanítod. Ez nagyon régi recept, lehet az új eszközök, rendszerek esetén már nem ér semmit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
köszi, kipróbáltam, sajnos nem segített. de a szándék a fontos :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó látni a párhuzamot hogy a hazai orvoslás is ugyanebben a szakmaiatlansági gödörben van, mikor ilyen tudottan hatástalan vakonpróbálkozásgatásokkal húzzák az időt, hátha időközben a páciens meghal és akkor nem kell vele valóban GONDOLKODVA foglalkozni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudottan hatástalan... honnan... na mind1.
Hát akkor leírom. :) Semmi vakság nincs ebben. Anno a 2000-es évek elején (90-es évek végén...) az akkori modem és fejállomási időkben ez konkrétan működő (és ajánlott) megoldása volt sok problémának. A dolog nyitja abban rejlik, hogy mac address és egyéb cache-ek ennyi idő alatt ürültek. Szerencsére akkoriban a hwsw fórumon volt UPC-s ember, aki ilyen egyszerű tippekkel segítette a népet. Mivel ebben semmi ezotéria nincs, nagyon könnyen előfordulhatna, hogy esetleg most is megoldja a dolgot. Másrészt mivel ez szó szerint egy 5 perces leszamilesz próba, ezért különösebb vesztenivaló sincs. Pláne akkor, ha a topikindító elmondása szerint az üfszolg nincs a helyzet magaslatán.
Nagy szerencse, hogy azért nem mind1 újul meg a nulláról havonta, mert senki semmit se tudna üzemeltetni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mindenki azzal kezdi már 20 éve az internet hibákat, hogy kihúzza modemet-rútert-wifit a falból, aztán visszadugja. Ha megjavul, nem eszkalálódik tovább a katasztrófa. Ha meg nem a kliensoldali a hiba, akkor ez semmit nem segít, és akkor jut el a fórumokig a hibabejelentés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont ez a bizonytalansag a szar. Meg az a hozzaallas, hogy a szolgaltato oldja meg egyedul. Pedig lehet nekik segiteni is!
Peldaul meg kell kinalni a szolgaltato fele meno vezeteket fazis-nullaval, es akkor maris tudja, hogy azt kell kicserelni, amiben mar nincs benne a fust. Persze ahol optika van, az szopo, ott nem olyan egyszeru segiteni a szolgaltatot, de talan valami combosabb lezergravirozo fenyet beleeresztve felgyorsithato az idonkent hibas eszkoz allapotanak a stabilizalasa.
(A felsorolt peldakat ne probalja ki otthon, az ebbol fakado minden karokozas a gyikember hatterhatalmat terheli, en ott sem voltam, es egyebkent is ket alufoliasisak van rajtam kozotte dielektromos reteggeg a pontos kapacitas miatt, es barmikor bevetem a Chubakka vedekezest, ami tavaszra kikel, hogy learathassam a gyozelmem. )
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pszichológust meg kéne lassan látogatnod, sok volt a 3 év kovid-hómoffisz ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nyilván én is 4-5 óránként újraindítom, hátha csoda történik (bár amíg a DS villogásnál megáll a folyamat, addig inkább csak babona), de 3-5 percet nem vártam volna egyszer sem, ha nincs ez a tipp. egy próbát megért, áldozatot nem jelentett, és 3-5 percre felélesztette a reményt :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az elmúlt 20 évben fejlődtek a CMTS-ek is. Nem kell 5 percet várni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezért írtam, hogy ne simán huzzaki/dugjabe, hanem a 3-5 perc... na mind1...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ajjaj, magas labda... :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A mi ügyfeleink ennél sokkal képzettebbek! Nálunk 50% felett van az, aki az első 10 másodpercnyi - vélt vagy valós - internet kiesés után factory reset-et csinál az eszközén (sajátja, nem szolgáltatói), aztán bejelenti, hogy nem működik az internet, menjen a szerelő. Mondjuk a bejelentéssel mininum a munkaidő végéig várnak (pedig már d.e. 10-kor eltűnt az eszköze a hálózatról), és ugye most azonnal megy is a szerelő (nem), De pl. csütörtöki hiba bejelentésével mindenképp megvárják a péntek délutánt, hogy ugye hétvégén náluk kezd a szerelő (nem)...
Sokszor ez úgy következik be, hogy az ótvar gépe lassú, és internet mindig is volt, csak lassabban jelenítette meg a gép az általa várnál. Vagy non-stop megy a letöltés 20 peer-rel, és Netflix már nem annyira acélos, mert nem akar nagyobb csomagra váltani. A vélt megoldás valahogy mindig a factory reset.
Ebben az az érdekes, hogy ha nekem - szakmabeliként - nagy ritkán ilyen factory reset-hez kell folyamodnom, akkor 10-20-30 percem is elviszi, mire kitalálom, hogyan kell az adott eszkönél csinálni, és sikeresen ki is vitelezem (elsőre sose sikerült valamiért). Ez a user-nek általában nincs 2 perc sem...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a nagyobb csomagra váltás miért lesz jobb? mert akkor nem 20 hanem 50 peer esetén lesz használhatatlan a net? :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mindenki azzal kezdi már 20 éve az internet hibákat, hogy kihúzza modemet-rútert-wifit a falból
Ami ugye azért szerencsétlen dolog, mert nagyon sok esetben a probléma "megoldódik" ideig óráig, és a tényleges hiba sose kerül felderítésre és megoldásra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
sugárdózis = napfényegység
/Thomas N. Scortia - Frank M. Robinson: A Prometheus-válság/
Bizony nem árt, ha az ember tisztában van a PR kifejezésekkel.
Ha hiba van, akkor vagy észreveszi a szolgáltató, vagy nem.
Ha bejelented, akkor ketyeg a hibajegyed. =>
Ha a bejelentett hiba környékén (pl. azonos drót vagy erősítő) másnak sem működik, az sem érdekli a szolgáltatót.
Ha arról a környékről érkezik még egy hibabejelentés -> központi hiba (kiemelt státusz) és hangbemondás. Ez az ügyfélszolgálat terhelését és a hibajegyek számát is csökkenti.
=> Ha letelik a 72 óra, akkor kötbérgyanús a dolog.
Ha tudják, akkor általában megmondják a javítási idő végét. Ha megtetted a bejelentést, akkor felesleges telefonálgatni.
Ha nem tudják, akkor elég nagy gebasz vagy javítási kapacitáshiány lehet.
Volt már 2-3 hétig tartó szakaszos szolgáltatáskiesésem. Az ilyen általában äz öröklött és/vagy elhanyagolt infrastruktúra javításakor fordul elő. Nálunk például egy ELMŰ betápot kellett átkötni a "padló alatt" (az utcán aknába felhalmozott erősítőkhöz). Előtte egy-egy kiesés után a júpíszís ember emeletenként visszakapcsolta a dobozban a kismegszakítót. :-D
Régen hiba esetén lehetett regisztrálni sms értesétésre a hibaelhárítás befejezéséről, ami általában 2 órával később szokott érkezni. :)
A kábelmodem újraindításásáról: Az esetek 99 százalékában felesleges, mert magától helyreáll. (Ha jó a routered.) Központi eszközcsere esetén viszont kötelezö a >2 perc várakozással együtt, mert ennyi idő alatt takarodik el a RARP cache.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 72 óra után kötbér van, igen (hamarosan letelik). ez több okból sem vígasztal: 30 napból 3-at büntetlenül nem szolgáltatni 10% kiesés, nevetséges, még ha általános gyakorlat is. a 4000 Ft-os előfizetés után járó kötbérből pedig majd gondolom vehetek egy doboz gyufát.
- ígértek sms-t igen. wow.
- nem szakaszos a kiesés, folyamatos.
- hogy itt most milyen eset áll fenn, így mit kéne tenni, azt nem tudjuk, mert nem árulja el a szolgáltató.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Éves SLA van, ami lakossági szolgáltatásnál tuti többi mint 3 napnyi kiesést enged meg. Persze lehet, hogy van szűkítve ASZF-ben, hogy egyszerre mennyi lehet a kiesés (nem lehet egyetlen alkalom a teljes éves SLA), de ha ilyen alapon kapsz is kötbért, abból tuti nem veszel egy doboz gyufát, mert egy doboz hosszú gyufa már 1000 Ft, annyit meg tuti nem írnak jóvá...
SMS helyett internetet küldjenek, arra van szükséged.
Ha szakaszos lenne sokkal jobban idegesítene, hidd el. Az szerintem rosszabb, mint a hosszabb, de folyamatos.
Sose mondanak semmit, mert akkor, ha jogi útra tereled, nem eshetnek abba a hibába, hogy véletlenül valami "rosszat" mondott az ügyintéző, amit ellenük fel tud haszálni a jogi képviselőd. Így inkább "ne szólj szám, nem fáj fejem" van a részükről.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
megtoldva azzal, h. a "hülye" ügyintézőt, akit te mint lakossági ügyfél el tudsz érni, gondolom a backoffice és ezért általad elérhetetlen müszaki részleg direkt nem tájékoztatja semmiről, nehogy elszólhassák magukat véletlenül
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igen. anno részt vettem egy hálózatos tanfolyamon, ahol az előadó egy szolgáltató cég vezetője volt, és hosszan magyarázta, hogy az ügyfélszolgálat az “első védelmi vonal”, és milyen kis piszkos trükkökkel lehet megnehezíteni vagy megakadályozni, hogy a panaszok bejussanak a rendszerbe. meg hát enélkül is tapasztalja az ember minden alkalommal. nem is vagyok meglepődve, csak kiégve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor nekem makom volt. Igaz, kis szolgaltato (Stockholm Stadsnät), de egybol kapcsoltak egy irastudot, akivel nagyon jol elbeszelgettem a routerjuk konfigjarol es a hianyzo security frissitesrol. Mindezt pentek este. A csoka alig akarta letenni a telefont, ugy belejott :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> általad elérhetetlen müszaki részleg
anno meg 20 eve a pantel-nel volt erre egy kiskapu, ha fax-on kuldted be az egybol a muszakiakhoz kerult, atugorva a level1-et :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lassan felnő 1 generáció, aki életében nem látott FAX-ot, floppit, magnókazettát, VHS kazettát, eleve semmilyen lemezes adathordozót (CD, DVD, BLURAY) stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igen, tulajdonképpen érthető. mint ahogy most akár jogi útra is terelhetném, mert szombat hajnalban azt ígérte a kislány, hogy a reggeli (szombat) órákra biztosan menni fog, és ezt a beszélgetést rögzítették, és egy évig megőrzik, és az azonosítót a hívás idejéből és az előfizető azonosítójából generálják úgy, hogyööö… elfelejtettem. pedig nagyon figyeltem minden alkalommal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azt mondta, hogy biztosan - vagy azt, hogy a kollégák minden tőlük elvárhatót megtesznek?
vagy azt hallottad amit szerettél volna ? :-)
Ha jogi útra terelnél egy ilyen "kijelentést" akkor szerinted mi lenne a vége? Azon kívűl, hogy Marika másnap nem dolgozik ott.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem rögzítettem a beszélgetést, így nem tudom neked teljes bizonyossággal megmondani, pontosan milyen szavakat használt az ügyfélszolgálatos. emlékeim szerint azt mondta, amit írtam. amit te írtál, azt egész biztosan nem mondta. ha komolyabban foglalkoztat a kérdés, ők rögzítették a beszélgetést, van is egy algoritmus, amivel meg lehet határozni az azonosítóját, ha gondolod, kikérem, és pontot tehetünk ennek a lényeges kérdésnek a végére.
mivel egy pillanatra sem merült fel bennem, hogy jogi útra tereljem az ügyet, nem gondolkodtam el azon, mi lenne a vége, és a jövőben sem tervezem ezzel tölteni az időmet. jogász sem vagyok, meg nem is érdekel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jellemzően az éves SLA 95-98%, de nyilván nem egyhuzamban. 72 órán belül illik elhárítani a hibát - legalábbis az esetek 80%-ban.
Ha a kedves Ügyfelet zavarja a munkában(!) az internet kiesés, akkor lehet váltani közületi csomagra (jobb SLA) vagy venni másik internetet (is).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mikor a biznic előfizetés is ugyanazon a dróton (illetve elosztókon, köztes infrán) megy mint a lakossági. Csak tripla az üzleti ára a lakosságihoz képest. Illetve a nagyonprémium ügyfélszolgalat is ugyanahhoz az ügyintézőhöz jut. Csak a behívószám más, meg a bemondott üdvözlőszöveg, h. a paraszt asziggye ő most épp prémium elbánasban részesül. Jah, persze... ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lehet váltani közületi csomagra
Ha az ügyfél magánszemély, akkor nem lehet váltani. Legalábbis annál a két szolgáltatónál, amelyik pl. nálunk szolgáltat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
KKV igényelhet (olcsóbb) magánelőfizetői csomagot.
Melyik ÁSZF tiltja, hogy magánelőfizetőként (esetleg egyéni vállalkozóként) nem kérhetsz közületi csomagot (mert mondjuk FIX IP csak ott van) ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> KKV igényelhet (olcsóbb) magánelőfizetői csomagot.
nem tudom aszf engedi-e, de nem fog adoszamos szamlat kapni es igy nem tudja koltsegkent elszamolni, "zsebbol" kell fizetniuk...
> Melyik ÁSZF tiltja, hogy magánelőfizetőként
nem tudom tiltja-e, de adoszamod honnan lesz hozza? mert az kotelezo eleme mar a ceges szamlanak es szerzodesnek...
nyilvan EV az mas, annak van adoszama, es ha nem rendes afas akkor az se erdekli ha nem tudja koltsegkent elszamolni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem teljesen értem. én - mint szolgáltató - hogyan tudnék egy számlát kiállítani adószám nélkül? és egyébként is miért tenném?
Ha az a törvény, hogy KKV is igényelhet lakossági csomagot akkor miért van/lenne ez a ba**akodás?
vagy Te arra gondolsz, hogy a KKV helyett az ügyvezető szerződik, mint Kovács József?
Ha igen, akkor megszűnt már az internet mint adómentes juttatás a dolgozónak?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> nem teljesen értem.
latom :)
magan elofizeto nem tud ceges csomagra szerzodni adoszam nelkul, mivel azt nem maganemberkent hanem a ceg kepviseleteben koti, es a szamlara is kell a vevo adoszama
>vagy Te arra gondolsz, hogy a KKV helyett az ügyvezető szerződik, mint Kovács József?
igen, lakossagi csomagra nem fog tudni mint xyz kft szerzodni, csak mint kovacs jozsef...
> Ha igen, akkor megszűnt már az internet mint adómentes juttatás a dolgozónak?
szerintem az sose volt adomentes, de lehet lemaradtam valamirol. elvileg minden juttatas SZJA koteles.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Melyik ÁSZF tiltja, hogy magánelőfizetőként (esetleg egyéni vállalkozóként) nem kérhetsz közületi csomagot
Pl.: https://www.telekom.hu/static-tr/sw/file/uzleti-aszf-0-torzsresz-202303…
tl;dr "[a]z Előfizető részéről szükséges [...] hiteles cégkivonat vagy cégbizonyítvány, vagy [...] vállalkozói igazolvány [vagy] a Társasház Alapító okirata"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nyertél. arra is van valami esetleg, hogy közület nem kérhet lakossági csomagot?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most már (talán január 1-től) van. Cégként csak céges előfizetést kérhetsz. Korábban lehetett lakosságit is, ha nem kellett a "kiemelt ügyfélszolgálat" vagy papíron nagyobb (gyakorlatban nyilván tök ugyanaz a gerinc) rendelkezésre állás. Sőt, amelyik cégnek ilyen módon korábban kötött lakossági csomagja, azokat mind szépen lassan átteszik cégesre.
"Sose a gép a hülye."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Arra nem tudok, de nem is vagyok benne biztos, hogy lenne értelme. Azt a sajtpapírt, amit számla gyanánt kapsz, pl. el tudod költségelni? Gondolom nem, bár csak tippelek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Ha arról a környékről érkezik még egy hibabejelentés -> központi hiba (kiemelt státusz) és hangbemondás. Ez az ügyfélszolgálat terhelését és a hibajegyek számát is csökkenti.
tehat ha 1 keruletben 2 embernel van BARMILYEN hiba, akkor onnantol mindenkit le lehet razni abban a keruletben, fuggetlenul attol miert is telefonalt? mert ezt csinaljak! el se jutunk az azonositasig vagy hogy mi a bajom, megkerdezi a keruletet es "ah, ott epp kozponti hiba van, viszlat" es ennyi. mondjuk az igaz, hogy ez jelentosen csokkenti a hibajegyek szamat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha elolvastad vón, nem írnál ilyen értelmet nélkülöző marhaságot.
Ha a bejelentett hiba környékén (pl. azonos drót vagy erősítő)
Ez nem pont ugyanaz, mintha Magyarországon két hiba is van. :-D
Azt is illene tudni, hogy a kábelmodem menedzselhető eszköz, és még a vonalad zaját is folyamatosan monitorozza és naplózza a központ.
Hibabejelentéskor az ügyintéző azonnal megnézi, hogy látja-e a modemedet. A konkrét ügyintézői mondat:
Látom, az egész utcában nincs internet. Sajnos ön az első bejelentő, ezért nem tudom még központi hibára tenni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha hivtad volna az elmult 1 evbe a vodkafont, tudnad, hogy meg azt se tudja ki vagy, de megkerdezi a KERULETET es ravagja hogy kozponti hiba, viszlat. Nem nezi meg a modemet, meg azt se tudja melyik utcaban vagyok. Regen meg UPC idoben a telszambol beazonositott, a vodka mar nem csinal ilyet se, az ugyfelkodot ius legalabb 3x kell bediktalni mire sikerult begepelnie, persze csak miutan az elso palyan tuljutottam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
eltérő a tapasztalatom. nem kellett azonosítanom magam, csak rákérdezett a névre és címre, hogy stimmel-e. látják a modemet, amikor a szomszéd utcában megadta magát a modem egy hónapja, mondta, hogy látja is, hogy mikor volt jel és mikor nem, és úgy látja, modem hiba lesz, és egy csere megoldja.
(más kérdés, hogy a szerelő, aki kijött, nem akarta kicserélni, szerinte a kábel romlott el, meg a telefonkészülék, mert kimérte, és akkor ő menne is. sikerült rábeszélni, hogy azért csak cserélje ki a modemet, azóta minden tökéletes.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy internetszolgáltatás "filléres" tétel, havi 3-4-5 ezer forintból gond nélkül simán megoldható kb. bárhol, ha más nem mobilnettel. Az emberek ettől sokkal több pénzt elbasznak dolgokra kérdés és gondolkodás nélkül... Én sose értem aki picsog hogy nem megy X Y szolgáltató már ennyi órája meg ennyi napja szar a ping/packet loss/akármi. Ha kell a net a munkához, akármi miatt, akkor miért kérdés, hogy minimum 2 előfizetés legyen? Az irodában is és otthon is legalább 3 külön szolgáltatón és hozzáférési módon van net. Megállt, leszarom, van másik. Az is? Akkor is.
"Sose a gép a hülye."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
pl. senki más nem szolgáltat az adott címen?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ja, hogy mobilnet. hát abból egy munkára alkalmas, korlátlan adatforgalmat helyettesíteni tudó csomag szerintem már nem ez az árfekvés.
amúgy meg van, most is arról írok, csak spórolok vele, nem tudom meddig kell még kitartania. nem úgy választottam, hogy 3 napos kieséseket pótoljon, aki hosszútávon ilyen helyzetekre tart fent tartalék vonala(ka)t, szerintem kissé eltúlozza.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Digi 1600Ft, 30GB-tal.
De pl. telekomunk is van, magenta páros kedvezménnyel, 1Gbit optikai net + 3db korlátlan multisim, (nem akarok nagy hülyeséget mondani, most nem nézem meg pontosan de kb.) ~15k az egész.
OK, és ha magába 15k, hogy tudj dolgozni? Az sok?
"Sose a gép a hülye."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igen, nekem arra sok, hogy csak azért legyen, hátha kiesik a fő szolgáltatás ilyen hosszú időre. még így is, hogy megtörtént.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
munkára kell? 500 000Ft havi bérköltség esetén 2840Ft az 1 órára jutó rész. Ennek háromszorosért simán tudna a munkáltató korlátlan mobilnetet venni neked...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kizártnak tartom, hogy pl. akár telekom, akár invitel, vagy valami helyi szolgáltató ne lenne, aki legalább egy ADSL-t tud adni egy vacak telefonvezetéken. Persze nem egy fénysebesség, de el lehet rajta lenni, és korlátlan.
Vagy egy helyi mikrós szolgáltató?
"Sose a gép a hülye."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
pedig tudomásom szerint nincs. Budapest I. kerület, Telekom és Digi biztosan nincs, de meglepődnék, ha szolgáltatna itt még bárki ADSL-en vagy mikrón.
(környékre most húzták be a Telekom optikát, de hozzánk nem.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szóval szerinted nem jogos panaszkodni a szolgáltatás botrány minősége miatt? Különösen vicces, hogy IT rendszerüzemeltetőként mondod ezt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem azt mondom hogy nem jogos, csak ezt a tipikus magyar "áldozat vagyok" hozzállást nem szeretem, ráadásul egy olyan problémakörben, ami viszonylag olcsón megoldható. Miközben bizonyos emberek simán kiadnak cigire 2000Ft-ot / a benzinre 800Ft-ot / 5000-ret egy netpincérről rendelt kajáért kiszállítással / 400 000-ért vesz iphone-t meg 800 000-ért macbook-ot / stb (mindenkinek a megfelelő rész aláhúzandó), nem értem ezt a problémát. Mintha tetszőleges szaki lennél, akinek van 1db akkus csavarozója, ami beszart és visszaküldte garba, és addig nem dolgozik amíg nem kapja vissza mert nincs mivel.
Több cégnél, ügyfélnél is van ilyen... És azoknek is hiába mondom, hogy legyen egy tartalék net. "Minek, az elmúlt 2 évben sose volt probléma." "Most ezért dobjak ki havonta 20-30k-t?" Nem, isten ments... Lássuk csak, ha a milliárdos céged áll egy napot, mennyit is buksz rajta? De nekem ne sírjon, hogy nincs net, és most azonnal 5 perc múlva legyünk kint a helyszínen és nézzük meg. Sokkal kisebbek is megértik és elfogadják, sőt volt aki pl. új irodánál kérdés nélkül is két szolgáltatót húzatott be.
"Sose a gép a hülye."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"új irodánál kérdés nélkül is két szolgáltatót húzatott be" - És milyen jó is az, amikor kiderül, hogy egyébként egymástól bérelt alépítményben megy a két kábel, amit egyszerre markol el a markoló, vagy még jobb, amikor közös eszköz is van a képben, amit néha karbantartás miatt (szigorúan betartva az SLA-t) rövid időre le kell állítani...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, ilyen is van. De megtetted amit lehet.
"Sose a gép a hülye."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vannak bizonyos esetek. A tetőnket cserélték, a vállalkozó fia 16m magasan daruzott. Az apja rászólt: NE a daruhoz kötözd magad, hanem a gerendához! Pedig a gyerek is mindent megtett. :-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Teljesen irreleváns a kommented (van másik internet vonalam), de attól még a fent nevezett szolgáltató teljesen vállalhatatlan hozzáállást tanúsít.
Saját ügyfeleidnek is azt mondod, hogy egyáltalán nem gond, hogy ha szar a szolgáltatásotok, ne legyen már olcsójános, legyen más szolgáltatónál is pl. webszerverük, majd a HAProxy megoldja?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
saját Ügyfelemnek azt mondom - ha nagyon fontos neki az internet elérhetősége - legyen másik kapcsolata is.
Lehet ez egy mobilnet, ADSL, bármi - hiszen két (egymástól független) ISP esetén minimális az egyszerre történő kiesés esélye.
Természetesen nagyon szívesen segítek neki én is ebben a dologban - ha tőlem rendeli meg a tartalék linket is, akkor legjobb tudásom
szerint körbejárom, hogy ne legyen egyező pont a két vonalon.
Szóval igen - ha az Ügyfélnek fontos a rendelkezésre állás, nem szégyen azt mondani neki,hogy vegyen backup-nak mástól IS!
Szerintem senki nem vállal 100%-os SLA-t, aki meg igen, az hazudik :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hát ez a "ne panaszkodj, fizess" hozzáállás elég érdekes hozzáállás, főleg olyanoktól, akik szolgáltatnak. nem szívesen lennék az ügyfeletek.
mindenkinek fontos a rendelkezésre állás, senki nem szereti, ha önhibáján kívül tehetetlenségre kényszerül.
100%-os SLA-ról meg senki nem beszélt itt, elég gyenge csúsztatás. arról volt szó, hogy egy 65 órás kiesés a főváros közepén, minden érdemi tájékoztatás nélkül, az ország egyik legnagyobb szolgáltatójától legalábbis szokatlan, talán szóvá is tehető.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hát ez a "ne panaszkodj, fizess" hozzáállás elég érdekes hozzáállás,
ezt mégis hogyan sikerült kiolvasni abból a post-ból amire válaszoltál?
Van Ügyfelem, aki a több kapott ajánlat közül a UPC Koax szimmetrikus internet szolgáltatása mellett döntött.
SLA=98%
Évente úgy 20-30 órát állt anno a szolgáltatása "központi hiba" miatt. 3-6 órás intervallumok, természetesen "főidőben". Ilyenkor a boltban (!) nem tudnak dolgozni és nem megy az értékesítés.
Kaptak ajánlatot backup mobilnetre ~6k/hó. Nem kellett.
Gondolom, az megvan, hogy a bérelt vonal esetén 99.5% az SLA - ami éves szinten 43 óra (nem tervezett) kiesést enged meg.
Természetesen minden jogod megvan pampogni - de a megvásárolt szolgáltatást (a szerződés keretein belül) megkapod.
Az érdemi tájékoztatást (jobb esetben) megkapod utólag. Az L1 support nem feltétlen tud róla, hogy optika vágás, miegyéb történt...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aki 98%-os rendelkezésre állást nyújtó internet kapcsolaton üzletileg kritikus szolgáltatást üzemeltet/használ tartalék vonal nélkül, az megérdemli... (meg az általános iskolás matematikából a korrepetálást is...)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az a szerencse, hogy ebben az esetben semmi ilyesmiről nincsen szó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tehát aki szóvá teszi, hogy szokatlanul hosszú időre esett ki a szolgáltatás, amiért fizet, az tipikus magyar "áldozat vagyok", sőt lúzer, mert nem arra készült eleve, hogy mindig minden szar lesz. értem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mindenképpen tegye szóva - hiszen be nem jelentett hiba nem hiba.
De kár ennél több energiát beletenni - főleg egy lakossági/SOHO szolgáltatás esetén.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
15 óra körül, kb. 65 óra kitartó küzdelem után a kollégák sikeresen elhárították a központi hibát, a szolgáltatás üzemel. sms, vagy bármilyen értesítés eddig nem érkezett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Könnyen lehet, hogy a következő kolléga végre megtalálta azt az egyelőre levegőben lógó port-kábelt, amit az előző kolléga, - egy megelőző hibaelhárítás során, egy hirtelen jött ötlettel, - kihúzott...! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nalam 15:55 ota nincs vodas vezetekes net. Idonkent allitgatnak valamit, (joreszt este-hajnalban). Egyelore mobilnettel kivaltottam.
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni