Ahhoz, hogy a jövőben egy áttörést hozó Twitter 2.0-t építsünk és sikeresek legyünk egy egyre inkább kompetitívebb világban, rendkívül keményen kell dolgoznunk. Ez azt fogja jelenteni, hogy hosszú órákat kell dolgozni nagy intenzitással. Csak a kivételes teljesítmény jelent majd sikert.
A Twitter is sokkal inkább mérnökközpontú lesz. A tervezés és a termékmenedzsment továbbra is nagyon fontos lesz, és nekem jelentenek majd, de a csapatunk többségét a nagyszerű kódolók alkotják majd, akiknek a legnagyobb befolyásuk lesz.
A Twitter alapvetően egy szoftver- és szervercég, így azt hiszem, ennek van értelme.
Ha biztos vagy benne, hogy az új Twitter részese akarsz lenni, akkor kattints az igen gombra az alábbi linken:
(link)
Aki ezt holnap (csütörtökön) 17 óráig (ET) nem teszi meg, három hónapos végkielégítést kap.
Bármilyen döntést is hozol, köszönjük a Twitter sikeréért tett erőfeszítéseidet.Elon
Részletek itt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
Elon Musk's 6 rules for insane productivity:
— Liam (@LiamKircher) November 16, 2022
1) Avoid large meetings
2) Leave a meeting if you’re not contributing
3) Forget the chain of command
4) Be clear, not clever
5) Ditch frequent meetings
6) Use common sense
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jaja. Forget chain of comand. Aztan az Elon open door policy-jat csak ugy emlegettek a cegen belul, hogy aki oda bemengy, azt rovid uton ki is rugjak.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha ilyen vezetés kell ahhoz, hogy eljussunk a Marsra, miattam hetente kirúghatja az egész bagázsát. Tessenek rendesen dolgozni!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Remelem amikor ulsz majd a marsra meno raketaban es Elon vezerli az oxigenellatasodat is ilyen kemeny leszel :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én már nem megyek a Marsra. Én innen fogom nézni 🍿 😜
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A faszom akar menni a Marsra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A trendeket nézve, az emberiség előtt sok választás nem lesz.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Menj el a marsra, menj el a marsra, menj el a marsra
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A vagyon általában az emberek agyára megy. Isten komplexusnak hívnám. Tisztelet a kivételnek, Kevés kivétel biztos akad világszinten.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek itt a legjobbak. (a többi helyett írhatta volna hogy ne tartsatok meetinget vazze)
3) Forget the chain of command
4) Be clear, not clever
6) Use common sense
Amivel simán elintézi a mikromenedzsmentet és az összevissza pontatlan bénázást.
"Aki gyorsan ad kétszer ad" :)
Persze van az a pénz amiért el lehet tűrni ezt is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezekkel semmi bajom nem lenne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tisztán látszik, hogy Musk egy BDFL, ami a Friskó-i hippikultúrához szokott dolgozóknak szokatlan lehet. Kb. az "akinek nem tetszik, fel is út, le is út" váratlanul érhetett egyeseket.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért az a B még kérdéses jelenleg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha ezzel kezdte volna, nem random faszságokkal, meg random emberek kirúgásával pl. .... :)
így ez minimum hiteltelen, de inkább komolytalan. Meg még így is bele lehet kötni.
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, nem tudom.
Fiatalabb koromban talán nekem se lett volna bajom ezzel, de így, hogy már nem pályakezdő vagyok, nem tetszik az az irány, hogy túlórázni kell ahhoz, hogy a munkámat megtartsam és megkapjam a normál fizetésemet. Arról legalábbis nem írt, hogy a túlórát kifizetnék
Ha egy cégnél folyamatosan elvárás a túlórázás, az egyszerűen annyit jelent, hogy nincs elég ember a feladatra.
Ráadásul kimérték, hogy azok, akik folyamatosan túlóráznak, kevesebbet teljesítenek mint azok, akik ugyanazt a munkát napi 8 órában végzik. A túlóra teljesen jó, amikor meg kell nyomni, hogy elkészüljünk határidőre vagy valami ilyesmi. 1-2 hétig. De hónapkon át egyszerűen nem működik.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazából nem ír túlóráról, csak hogy keményen kell dolgozni. Igazából pont ez a kérdés, azzal nincs is semmi gond, ha dolgozni kell, és kivételes esetekben ha úgy adódik, akkor akár lehet extra órákat is beleadni, persze csak ha kifizetik. De ha az az elvárás, hogy folyamatosan túlórázni kell, hogy ne omoljon össze a cég, az nem normális, ezt senki nem várhatja a dolgozóktól, bármilyen lojálisak is legyenek. Ez ahhoz vezet, hogy az igazán jó fejlesztők (akikre amúgy pont építeni szeretné a céget) hamar találnak olyan helyet, ahol tényleg megbecsülik őket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
working long hours
Ezt túlórára szokták mondani, nem a rendes napi 8 órára.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy itt talán azt jelenti, hogy a innentől nem a szélbalos hópehely woke handabandán, hanem a minőségi szoftver „gyártás”-on lesz a hangsúly.
Mennyit rúgott ki eddig, de csodás módon mégsem omlott össze a vállalat?
"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért azt vágod h. egy ekkora rendszert a lendülete elvisz még 1 ideig látszólag minden gond nélkül. Két hete ámokfut ez az elmebeteg, ha a szervereken nem kell ezidő alatt semmi maintenance-t csinálni, nincs olyan beavatkozás amihez értő embernek kell nyomkodni, akkor valóban észrevehetetlen egy pár hétig még h. a hozzáértő mérnökök közül sokan felmondtak/elküldték. Egy-két hónap múlvára várom a rendszeres bajokat. Ha kezdődnek olyan beavatkozások, amikhez nem elég a technikusi szint (egyen-szervereket kell kivenni-berakni a pool-ba), ott lehet lemérni az emberhiányt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Túlóra nélkül is lehet minőségi szoftvert gyártani. Sőt, túlórázva nehezebb.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilván. Bár a „túlóra” eddig még csak egy fordítás/értelmezés/ferdítés volt.
"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te hogy fordítanád a long hours kifejezést?
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Long hours az egy eufémizmus a túlórára angol nyelvterületen. De aki nem ért angolul, ill. nem doglozik angol ("amerikai") anyanyelvűekkel napi szinten, nyilván ezt is jobban tudja/megkérdőjelezi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt írtam én is, kicsit fentebb, de nem hisznek nekem.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kicsit kétesélyes egyébként. Én is nyilván rögtön túlórának fordítottam, de igazából a "This will mean working long hours at high intensity" nem magában áll, így akár jelentheti azt is, hogy mostantól az van, hogy bejössz, és ütöd a kódot folyamatában, nem az, hogy kódolsz kicsit, aztán meetingelsz kicsit, aztán kvzol kicsit, és nem konkrétan azt akarja mondani, hogy túlórázni kell. Ismerve mondjuk a túlórához való alapvető hozzáállásukat azért nem csodálkoznék, meg azon se, ha direkt kicsit kétértelmű, hogy nehogy megrángassák, de azért mindenki értse, de ahhoz nem beszélek eleget amcsikkal (főleg mostanában), hogy megítéljem mennyire rögzült szinonima a long hours.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elvart lesz ott a hétvégi (de minimum szombati) irodábajárkálgatas is. A Hivatali Patkányok jól ábrázolta ezt már 20 évvel ezelőtt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hétvégén már mehet a home office, hibrid rendszer van – csak az első 40 órát kell az irodából ledolgozni. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lehet extra órákat is beleadni, persze csak ha kifizetik.
Nem tudom igazából, hogy kifizetik-e. Dolgoztam olyan helyen, ahol nem volt elrendelve túlóra, viszont az ember, hogy ne csesszen ki a többiekkel, bent maradt időnként és pár extra órát dolgozott. Ez nem jelent meg a fizetésben.
Ha el volt rendelve (másik cégné), akkor viszont fizettek.
Egyfelől ugye csak annyit látunk, hogy long hours. Ez lehet, hogy csak amolyan elvárás. Nem rendeljük el, de látni szeretnénk, hogy a szíveden viseled a cég ügyét = túlórázzál fizetés nélkül.
Lehet, hogy majd Musk bevezeti azt, hogy hivatalosan is túlórázniuk kell, és fizet érte.
A gond az, hogy az emberek életében simán lehet olyan élethelyzet, amikor nem akar túlórázni, akkor se, ha megfizetik. A szabadidő többet ér. Illetve a másik gond az, hogy ha a cég arra rendezkedik be, hogy mindenki folyamatosan túlórázik, akkor elég hamar kiégnek, belefásulnak az emberek. A hatékonyságuk visszaesik és onnantól kezdve a fene megette az egészet.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg ugye azért dolgozik az ember, hogy éljen, amit meg akkor csinál, amikor nem a munkahelyen van. Tehát mindenképp kell a szabadidő.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy hosszu tavon gondolkodo ceg strategiajaba nem fer bele a tulorazas. Helyette ilyenek, hogy internship meg young professional programok.
Persze ezekhez mar parezer fos letszam kell, nem himihumi kft.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem azért annyira nem durva Musk üzenete. Ha meg nem tetszik, akkor kapsz három hónapnyi zsetont.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ami a ket hethez kepest eleg nagyvonalu.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk nekem kicsit hiányzik belőle, hogy minek kell tetszeni vagy nem tetszeni. Mer hogy mi lesz a 2.0, az nem derül ki, csak az, hogy nagyon kell majd dolgozni, és engineering drivenek leszünk (egy nappal azután, hogy a pofázó engineert kirúgtuk, zárójel bezár), és ebbe egyezzél bele ma délutánig, vagy menj innen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk nekem kicsit hiányzik belőle, hogy minek kell tetszeni vagy nem tetszeni.
Szerintem ennek: working long hours at high intensity
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát jó, csak ez lózung a javából.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én azt nem értem, miért kell az ilyet publikba kikommunikálni? Tökömet sem érdekli, hogy szopatja a rabszolgatartó a rabszolgáit. Persze ha egy alkalmazott csinálja ezt, akkor őt ki kell dobni.
Egy ember mind felett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem egy ideje azaz érzésem, hogy nem agyból nyomja. És lehet amúgy annyiban működik, hogy így mindenkinek világos, hogy ezt a stílust kedvelő embereknek van csak értelme oda menni. És velük lehet jól együtt tud dolgozni, míg hajtja őket, ők meg lelkesen ügetnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ki az aki szeret ugy dolgozni, hogy azert is kibasszak ha megmondja a fonokenek ha valami nem ugy van/volt ahogyan azt a fonok kepzelte?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha a hires RPC hivas-ugyre utalsz itt akkor erosen csusztatsz, ugyanis azt jobb is ha senki nem viszi el szarazon ha az egesz vilag elott nyilvanosan hulyezi a fonoket. Aki ilyet csinal az egy bekepzelt toxic majom es 100%-ban megerdemli az azonnali kirugast.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elon open door policyje hirhedte valt kb mint az utolso ut amit megteszel a cegnel. Aki bement oda barmit is megaszondani az rovid uton lapatra kerult. Elon egy fasz az a szerencseje, hogy apukanak smaragdbanyaja van/volt...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Én azt nem értem, miért kell az ilyet publikba kikommunikálni? "
Mert Elon egy súlyosan sérült ember. Ez egyébként sok egyéb dolgot is megmagyaráz.
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem Musk neve szerepel a fenti tweetben, szóval valami alkalmazott kitette publikusba a belső levelezést.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Teljesen mindegy, ha ezeket nem középvezetőkön keresztül nyomja le, azonnal publikus lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem ő rakta ki, csak "kiszivárgott".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azert ne tegyunk mar ugy, mintha a Teslanal ezt nem csinalta volna meg a nyaron egyszer:
https://electrek.co/2022/06/01/elon-musk-tesla-employees-come-back-offi…
Errol a 6-os szabalyrol meg mar 2018-ban is cikkeztek:
https://www.cnbc.com/2018/04/18/elon-musks-productivity-rules-according…
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Legalább konzekvensen tartja magát a szabályaihoz és nem cégről cégre más policy-ket talál ki. Nekem ez tetszik.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szóval lehet választani, hogy túlórázás és kb beleegyezel, hogy bármit mondanak csinálod bármilyen időbeosztásban és továbbra is ez a stílus, hogy ha bármi nehézség van, hogy kirúglak ha nem ez meg ez. Vagy... három hónap vakáció fizetéssel (vagy ha már van állás a közelben akkor dupla pénz).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez is egy lehetőség, de én azt sem tartom kizártnak, hogy eddig nagy lazaság volt, és azt szünteti meg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amúgy én tök komolyan arra foganék, hogy valami stimulánst toll melóhoz, és amikor beüt a cucc és a neurotranszmitter szintek az egekben, akkor nagyon hisz dolgokban és tweetel egyet :D. És aztán a kis csapata meg próbálja azt valóssággá tenni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az összes visionary ilyen/volt.
Steve Jobs anekdoták?
Mérnöke állította, hogy nem lehet kisebb méretben megcsinálni. Jobs beledobta az iPod-ot az akváriumába, buborékok jöttek ki belőle. Jobs: Ha van benne levegő, van benne ki nem használt hely, tehát kisebbé lehet tenni.
https://www.quora.com/What-are-some-great-stories-about-Steve-Jobs/answ…
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
OK, csak ez pl jó példa arra is, hogy itt Jobs eléggé racionalitásból tolja. Musknál meg egy ideje nem vagyok ebben biztos. Mindenesetre nézői szempontból érdekes nézni, hogy ez majd hova vezet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A fork in the road...
...érdekes nézni, hogy ez majd hova vezet.
Első közelítésben a baleseti sebészetre, aztán egy cipőboltba.
Egy rendes bakancsban nyugodtan ráléphetsz az útból kiálló villára.
Enélkül viszont nem csoda, hogy nem tudta megőrizni a racionalitását.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, ja, Jobs és a racionalitás. Az Apple termékek sok generációján átnyúló túlmelegedési problémák, mert a dizájn oltárán feláldozta a hűtést.
"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát ha van a levegőnek áramlani hely, akkor az akváriumba dobva kijönnek a buborékok.
Tehát vagy úgy kell megtervezni, hogy ne tudjon benne járni a levegő, vagy le kell zárni légmentesen. Így az akvárium próbát sikerrel teljesíti, cserébe hűtés nincs. De nem is az volt a cél, hanem az, hogy ne buborékoljon.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2011 óta halotta csávó és előtte pepsi co csak kommersz pc utánzatokat gyártott, szóval igencsak visszahozta és csúcsra járatta a céget 18 év alatt. A mostani vezetés szépen feji az ügyfeleket, de így is jellemzően előtte jár a kommersz notebook piacnak (üzemidő, kijező például), pedig az is pc alapú volt. Nem mindenre és mindenkinek jó. Pécé notikból több a választék és rengeteg sokkal hitványabb van. Drágán akad jobb is.
Dellnél is a vezetés visszaállítása kellett, hogy a befektetői nyomás ne tegye tönkre a céget. Általában kell egy karizmatikus ember a cégek élére, ha sikeresek akarnak lenni/maradni. Kockázatvállalást is csak ezek hoznak, nem a befektetői mamutok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minden személyeskedés nélkül: ha abból indulunk ki, hogy milyen nevet választottál magadnak…
"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet, hogy biomérnök vagy immunológus. És akkor mi van?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
akkor? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Keresd meg, mit írnak erről!
Bár feltételezem, tisztában vagy ezzel.
"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én a magam részéről néhány hónapra, talán fél évre nem fogom figyelni azokat a híreket amik Musk Twitterrel kapcsolatos dolgairól tudósítanak.
Majd meglátjuk, hogy becsukja-e a boltot vagy nagyot gurít vele. A részletek meg nem érdekelnek.
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elég nehéz lesz szvsz a közeljövőben nem figyelni Elon akcióit, egyelőre mindenhonnan előugrálnak...
“Any book worth banning is a book worth reading.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Engem érfdekel, hogy milyen lépések hová vezetnek. Ahogy a matematikában sem a végeredmény érdekel, hanem azzal együtt a hogyan is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazad van, de Musk egy sómen. Szóval a vele kapcsolatos hírekben is megáll az a mondás, hogy sok beszédnek sok az alja!
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez egyébként munkajogi szempontból rendben van?
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az USA-ban gondolom igen. Amúgy meg sok pénze és ügyvédje van, majd azok megoldják.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
California egy at-will állam, szerintem simán.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nemrég meg az volt a hír, hogy próbálja visszacsalogatni, akiket az előző rohama közben rúgott ki. Nem vagyok nagyon optimista hogy lesz olyan, de azt hiszem, a muszka-féle twitter nélküli világ jobb lenne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Előbb-utóbb elérheti a twitter nélküli világot. Ez esetben majd kiderül, hogy akik szerint a Twitter nélkül ma már nem lehet hírekhez jutni, azoknak igazuk lesz-e vagy sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én ebben nem látok kifizetetlen túlórát. Az meg miért baj, ha egy főnök meg akar szabadulni a f@szlengetőktől, akik csak az ingyen kávét zabálják egész nap az irodában és még a klozetpapírt is hazaviszik.
Egy munkahelyen elvárható, hogy dolgozzanak nem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem arról van szó, hogy mi van benne. Szerintem az, hogy bejön egy ilyen tahó egy kiszuperált mosdóval, majd kirúg egy csomó embert, aztán vissza akarja egy részüket venni, szétbarmol valamit, ami pont a jó irányba ment (ellenőrzött accountok), majd elkezdi feleslegesen piszkálni a maradék dolgozókat, az arra utal, hogy ez egy szar, stresszes munkahely lesz. Ha legalább kimondta volna, hogy nehéz lesz rendbe hozni a kárt, amit ő okozott az első napokban, ahhoz kéri a dolgozók segítségét, és majd ő is mindent megtesz, hogy először megismerje a cég működését és problémáit, és csak utána kezdjen el döntéseket hozni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
„szétbarmol valamit, ami pont a jó irányba ment (ellenőrzött accountok)”
Érdekes. A vezetők kirúgásának indoka éppen az volt, hogy hazudtak a kamu profilok számáról.
Miért lenne piszkálás, ha az írja, hogy keményen kell majd dolgozni? Szerinted évtizedeket eltöltve a Szilikon-völgyben nem tudja, miképp és milyen „problémákkal” működik egy woke shithole?
A hollywoodi sitcom-okban is biztos véletlenül gúnyolják ki a hasonló cégek „működését és problémáit”.
"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdekes. A vezetők kirúgásának indoka éppen az volt, hogy hazudtak a kamu profilok számáról.
Nem azt mondtam, hogy meg volt oldva a probléma, de az a jó irányba megy, ha lehet ellenőrzött account-ot csinálni, és az ellenőrzés nem abból áll, hogy ha van 8 dollárja, akkor már biztos ő a Jeff Bezos.
Miért lenne piszkálás, ha az írja, hogy keményen kell majd dolgozni?
Mert eddig is dolgoztak. A "long hours" az egy eufémizmus arra, hogy tovább kell dolgozni, mint ami a szerződésben lesz, de nem túlóra (mert nem lesz kifizetve).
Szerinted évtizedeket eltöltve a Szilikon-völgyben nem tudja, miképp és milyen „problémákkal” működik egy woke shithole? A hollywoodi sitcom-okban is biztos véletlenül gúnyolják ki a hasonló cégek „működését és problémáit”.
Nem tudtam, hogy azok dokumentumfilmek. A másik, nem hiszem, hogy tudja, milyen egy woke shithole. Azt még el tudom képzelni, hogy tudja milyen egy trumpos alufóliasipkás shithole, olyat vezet már vagy 20 éve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
„ha van 8 dollárja, akkor már biztos ő a Jeff Bezos”
Az nem jutott eszedbe, hogy a 8 dollár az nem az igazolásának, hanem az igazolt fiók fenntartásának az ára?
„Mert eddig is dolgoztak”
Vagy nem.
„A "long hours" az egy eufémizmus arra, hogy…”
Vagy nem.
Nem dokufilmek, hanem reflexió a valóságra. Tudod, az ilyeneken nem azért röhögsz, mert milyen vicces sci-fi.
Miért ne tudná, milyen egy woke shithole? Az Egyesült Államokban él, sőt, Kaliforniában élt 2020-ig (afro-amerikaiként!), az egyik fia „lány” lett. Szerintem ez épp elég tapasztalati háttér.
Alufóliasipkás? Ebből vagy erre építette a Teslát és a SpaceX-et? Akkor legyen mindenki alusipkás!
"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az nem jutott eszedbe, hogy a 8 dollár az nem az igazolásának, hanem az igazolt fiók fenntartásának az ára?
Látom, fogalmad nincs, hogy mit adnak havi 8 dollárért a Twitternél. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a fizetés nem anonim szerintem, szóval bizonyos értelemben hitelesítve van az account. Csak nem úgy, hogy milyen betűket írták ki névnek, hanem ki fizeti.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, sokat ér, Musk tudja, hogy nem te twittelsz, hanem valaki a te nevedben, és hogy ki az a valaki. Csak éppen leszarja, kivéve, ha az ő nevében twittel más. Szóval egy igazi ellenőrzésnek 1/8milliárdad részét éri a pipa, mert akkor mindenki tudná, hogy ki twittel, most meg csak 1 ember a 8 milliárdból.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az meg miért baj, ha egy főnök meg akar szabadulni a f@szlengetőktől,
Mert egyesek úgy vélik, hogy ezeknek is meg kell élniük, egyesek szerint a kapitalista munkahely az valójában szociális foglalkoztató, ahol a cián hajú woke huszároknak előjoga, hogy míg harcolnak amiatt, hogy egészséges nőként ők tolószékes férfiak akarnak lenni, addig is legyen bevételük, mert enniük azért nekik is kell.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én tökre egyetértek azzal amit mondasz, de az a tapasztalat, hogy amint egy cég növekedésnek indul, amikor a dolgozók létszáma átlépi a 20-30 emberes lélektani határt (kb az a szint, ami fölött a C-suit már nem tud mindenkit személyesen fölvenni, motiválni, esetleg kontrollálni), megjelennek a kávézabáló péló-lengetők. Ha a cég ennek ellenére tovább tud növekedni, akkor az arány beáll a kb mindenhol szokásos 20%, aki tekeri a pedált, vs. 80% aki ül a bringán és biztatja a tekerőket. Musk-nak igaza van abban, hogy elvárja a munkát, csak nem sok reményt látok arra, hogy pont azt a 80%-ot tudja kirúgni. Ráadásul California startup világa közismerten woke rezervátum, nekik meg túl erős a sajtójuk ahhoz, hogy Musk ezt értelmes eséllyel túlélje.
Kár érte, mert szerintem jó dolgokat csinált (SpaceX, Tesla), valódi progressziót olyan témákban ahol tudományosan bizonyítottan lehetetlen volt tovább lépni, de szerintem kár volt ujjat húznia a 80%+woke klubbal, őket sajnos nem lehet megúszni. Musk szerintem hamarosan ki lesz lőve így vagy úgy.
Csaba
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Teljesen igazat adok neked. Talán annyi a különbség, hogy a 80% szerintem nem biztatja, hanem gúnyolja a tekerőket.
Musnak az az esélye, hogy ez most egybeesik egy másik kirúgási hullámmal, meg azért baromi recesszió jön, szóval kirúgottaknak, meg a nagy arccal elmenők közül azoknak, aki eddig se tettek sokat hozzá a munkához (nevezzük őket akkor faszlengetőknek) elég szar világ jön. Szóval az ingadozók (a bent maradt faszlengetők) lehet rájönnek, jobb ha bepiszkolják a kezüket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a 80/20 erős torzítás. Minden munkáltatónak igaza van abban, hogy elvárja a munkát. De a munkáltatók is tudják, hogy van járulékos veszteség, ezért periodikus leépítéssel frissítik az emberek számát. Emellett nem akkor szokás ilyen mértékű leépítésbe kezdeni, amikor a házat építed újjá. Most odáig süllyedt, hogy maradt néhány embere (nem feltétlenül a jók, csak a muszájból maradók és pár elkötelezett) és azzal kell töltenie az időt, hogy hogyan fog 4 hónap alatt érdemi munkát végezni és ugyanazt a szolgáltatást nyújtani mint eddig. Ezt a leépítést ugyanúgy megtehette volna 6 hónap alatt, valódi értékeléssel és esélyadással azok számára akiket nem tudott evaulálni. Simán így működik a triázs rendszer (3-5 egység, besorolva az alkalmazottat a megfelelő helyre rossz/átlag/jó v megszabadulni/nemértékelhető/kérdéses/jó/mindenképpmegtartandó). De ehelyett Muskozott egyet. Ahogy szokott. Na most még nehezebb lesz a helyzete, meglátjuk el tud e menekülni megint.
Amit létrehozott elég vitaértékű (például maga a Tesla is eléggé vegyes megítélésű) én is úgy értékelem ezekkel a projektekkel többet adott az emberiségnek mint elvett.
Ezt a woke baromságot meg hagyd ki az írásaidból mert akkor is leértékelik ha van valamennyi létező alapja. (Miért? Mert túl sok jelentőséget tulajdonítasz neki és valójában nem ez mozgatja ezt. Ahogy az alusisakos csapatban is csak az ellenségkép megtestesítésre jó kisebbség)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
valódi progressziót olyan témákban ahol tudományosan bizonyítottan lehetetlen volt tovább lépni
Mint például?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
NEW: The designers leading Elon Musk’s Blue verified project are out, along with the lead web engineer. Many Twitter employees who maintained critical infrastructure have resigned. This is going to look like a very different company tomorrow.
— Zoë Schiffer (@ZoeSchiffer) November 18, 2022
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt írja az újság, hogy kb. 4000-nek kevesebb, mint a fele döntött úgy, hogy elfogadja az ultimátumot. A többiek a 3 hónapos felmondást választották inkább.
Kíváncsi leszek, hová megy majd a cég innen.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fun:
twitter employee fired by @elonmusk applies for her first real job
— MJ (@morganisawizard) November 17, 2022
the latest via @TheBabylonBee pic.twitter.com/x1dsgDuwaP
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na erről beszélek. És ugye minden viccnek van igazság alapja...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A világ gazdasága egy ponton túl nem fogja tudni eltartani a léhűtőket aeddig megszokott szinten. Lehet, hogy egy fordulatnak vagyunk szemtanúi.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mégis te kit tartasz léhűtőnek? Mi az alapja annak hogy léhűtőnek deklarálod? (mindenkinek van ilyen, de nem tudom a Twitter kapcsán ez hogy jön elő)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te mitől nem tartod magad léhűtőnek, amúgy? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem az én feladatom ennek megítélése. A munkaadó(i)mé. A visszajelzések alapján szerintem nem tartozom a léhűtők kategóriába jelenleg. De, ki tudja mit hoz a jövő? Visszajelzések közt szerepelnek
- 25 év egy helyen eltöltött munkaidő
- előmenetel
- szakmai követelmények teljesítése 3rd party-k által minősítve
- 360 fokos értékelési rendszerben az előléptetésekhez szükséges százalékok teljesítése
- a havi igazolt munkaórák száma
- kitüntetések
- többszörös év|negyedév dolgozója
- az általam vezetett csapat tagjai szintén többszörös év|negyedév dolgozói
- az általam vezetett csapatra céges szinten többszörösen "mintacsapat" hivatkozás a vezérigazgatói értékelőlevelekben
- stb. stb. stb.
- előmenetel
Mondhatnánk, hogy "jaj, elfogult a munkaadód", de tegyük ide mellé a HWSW-vel 15 éve fennálló együttműködést, ami a HWSW tulajdonosának szájából kiváló, a munka amit végzek megelégedésére van, illetve a HUP 20+ éves mindennapi feladatainak elvégzése, ami - ha hiszed, ha nem - elkötelezettséget, szorgalmat, kitartást és kemény munkát jelent.
Azt hiszem, hogy ezek után a léhűtő kifejezés nem igazán rám illik, de nyilván majd te megmondod, hogy ki a léhűtő és ki nem.
Szokták mondani, hogy lehetnék szerény, de mire?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem az én feladatom ennek megítélése.
Az miért feladatod, hogy más cégek esetén megítéld, hogy kik a léhűtők? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megítél vs. véleményt formál
Véleménynyilvánítás szabadságával élve, élek a véleményem nyilvánításának szabadságával.
Véleményed neked is lehet rólam, majd elmondod, hogy mi a véleményed arról, hogy jelen pillanatban - szombat 13:38 percében - is két munkahelyen dolgozom egyszerre. :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Véleménynyilvánítás szabadságával élve, élek a véleményem nyilvánításának szabadságával.
Na, akkor a te léhűtőségedről ugyanígy lehet véleménye bárkinek és te pedig ugyanígy nem tudhatod, hogy akit léhűtőnek nevezel, annak milyen a megítélése a cégén belül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, akkor a te léhűtőségedről ugyanígy lehet véleménye bárkinek
Vitattam? Nem. Azt kérdezted, hogy én miért nem tartom magam annak. 🤷
és te pedig ugyanígy nem tudhatod, hogy akit léhűtőnek nevezel, annak milyen a megítélése a cégén belül
Akkor majd kijavít. Felsorolja (pl. ahogy én), hogy miért kellene azt hinnem, hogy nem az, aztán majd vagy revideálom az álláspontom, vagy nem.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
revideálom az álláspontom
Na, olyan még nem történt... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ó, dehogynem! Minden nap történik ilyesmi. Természetesen, csak akkor teszek ilyet, ha oka van :)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En nem lennek erre buszke…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"szombat 13:38 percében - is két munkahelyen dolgozom egyszerre."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát a munkát sosem kell szégyellni. A léhűtőséget kell. Ha én (vagy valaki) nem dolgozok itt, te előbb-utóbb nem kommentelsz itt, mert nem lesz hol. Óvatosan az ilyen gagyi kinyilatkoztatásokkal.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jujj mit dolgozol szombaton, hogy mukodjon a hupolda? Tekered a szobabiciklit, hogy ne alljon le a klima a teremben?
Ahh mert aki nem dolgozik hetvegen az lehuto vagy hogyan lyukadtunk ki ide? Elmorzsolok majd egy konnycseppet ha bezar a HUP igerem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bocs, de ez nagy tahóság.
Ha csak a beküldött híreket nézed, nem kevés munka van benne, még akkor is, ha például 1-1 máshonnan vannak beágyazva és (szinte) semmit nem írt hozzá.
Én a magam részéről inkább köszönöm, hogy például összeszedi azon híreket, amik hasonló érdeklődésű ember számára érdekesek lehet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez most, hogyan jon ide? Nem azt mondtam, hogy nincs vele munka. En a szombaton ket munkahelyen keccsolok mondatra reagaltam. Penzt keresni nem hetvegen pihenonapon kell.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, te nagy mellénnyel azt állítottad, hogy erre nem lennél büszke. Mert miért is? Miért kellene szégyelleni a munkát?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az egész megjegyzésed lenéző volt a hup-ra és az azzal való munkára vonatkozóan.
Mindenki akkor dolgozik, amikor jól esik neki. Vagy amikor tud, mert például hétközben mást kellett csinálni. Vagy olyan szerencsés felállás van, hogy a munka részben hobbi is, ezért nem esik az ember nehezére. Ha a felesége lennél, azt mondom, oké, hogy beszólsz, de gyanítom, nem ez a helyzet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vicces gyerekek vagytok ti: ha a HUP működése, akkor azzal semmit sem kell csinálni, az megy magától. Ha a Twitter, akkor ahhoz bezzeg szakemberek kellenek, mert különben megáll magától.
Ahh mert aki nem dolgozik hetvegen az lehuto vagy hogyan lyukadtunk ki ide?
Magadnak dobálod fel a hülyeséget? Játssz vele magad. Hogy hogyan vontad le ezt a következtetést, az magaddal beszéld meg.
Elmorzsolok majd egy konnycseppet ha bezar a HUP igerem.
Nem kért ilyet tőled senki. Mondjuk, az, hogy külföldiként mégis itt baszod magad folyamatosan, akár hétvégéken is, az azért mond valamit. Hiányoznak a magyar szavak? Mesélj ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Remélem, nem olyan munkát végzel, amelyhez az elemi logika alapvető követelmény, vagy legalább ennek hatása nem terjed túl a saját magadnak ártáson. Olyanokra gondolok, hogy különböző átmérőjű színes karikákat rakosgatsz egymásra átmérő szerinti sorrendben.
"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért azt vegyük figyelembe, hogy itt én a termék része vagyok, nem az ügyfél: If you are not paying for the product then you are the product. Te a hirdetőnek dolgozol, attól, hogy én kommentelek, és elolvasom másokét, és ha nem vigyázok, a reklámot is, többet ér a reklám.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semmi köze a témához - léhűtő / nem léhűtő - annak, hogy én kinek dolgozok, ha éppen dolgozok.
Az pedig, hogy ha itt nem dolgozik senki (érted, egy nem léhűtő), akkor nem lesz oldal, az meg tiszta sor. Semmiből nem lesz valami.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ha csak a nem léhűtők munkája számít, akkor a twitternél is minden rendben, hiszen van ott is valami ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem állítottam, hogy a Twitternél nincsenek dolgozó alkalmazottak. Ezt honnan vetted?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
sehol, szerintem valamit félreolvastam/értettem, bocs.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem is arra reagáltam, hogy ki kinek dolgozik. Hanem arra, hogy "Ha én (vagy valaki) nem dolgozok itt, te előbb-utóbb nem kommentelsz itt, mert nem lesz hol.". Lesz, ne aggódj, mivel sok a hirdető, arra a termékre, ami itt a felhasználó, van kereslet.
A másik, hogy nem jó hasonlat a twitterrel. Te itt, ha jól tudom, a tulaj vagy, magadat úgy zsákmányolod ki, ahogy akarod, attól még nem lesz léhűtő, aki alkalmazottként egy cégnél annyit dolgozik, amit ki is fizetnek. Társadalmilag meg lehet, hogy még hasznosabb is, aláássa a gazdaság stabilitását, ha túl nagy a profit a bérekhez képest (nem lesz kereslet). Ez borította föl Japán gazdaságát az "elveszett évtized" előtt, és tulajdonképpen Amerikáét is a 2008-as válság előtt (csak ott nem a kereslet csökkent le, hanem a hitelfelvétel ment fel, de baj volt az is, hogy a nagy profitok miatt sok volt a pénz, amit az emberek mindenáron be akartak fektetni valamibe, pl. a jelzáloghitel-derivatívokba, csak nem volt már elég hitelképes jelzáloghitel-felvevő).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem arról volt szó, hogy az a léhűtő, aki annyit dolgozik, amit kifizetnek. Az a léhűtő, amelyik annyit sem dolgozik, hogy az annyit érjen, amit kifizetnek neki.
Ha én (vagy valaki) nem dolgozok itt, te előbb-utóbb nem kommentelsz itt, mert nem lesz hol.
nem kommentelsz itt,
Erre eltereled, hogy majd máshol kommentel. Mi köze ennek ahhoz, amit mondtam? Hogy itt?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erre eltereled, hogy majd máshol kommentel. Mi köze ennek ahhoz, amit mondtam? Hogy itt?
Arra nem figyeltem olyan nagyon. Ahhoz, amit mondtál, annyi köze, hogy én úgy értettem, hogy azt mondod, hogy itt gürizel nekünk, és arra mondtam, hogy elsősorban magadnak dolgozol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, hogy el kellett volna olvasni az előzményeket is ... Arról volt szó, hogy miért nem tartom magam léhűtőnek.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
just for fun: múltkor voltunk egy mini sörfőzőben és tartottak előadást a technológiáról. Régen a sörfőzés utáni hűtést felügyelő emberek voltak a léhűtők. Egyáltalán nem hangzik könnyű munkának a léhűtés :D
random leírás http://keve.info/2013/02/13/8226
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A munkájuk viszonylag egyszerű, és a sörgyártás szempontjából jelentéktelen volt, és nem utolsó sorban a teljes folyamat egészen kis részét tette ki, ezért is lett a munkájuk a lusta emberek szinonimája!
Amúgy érdekes, köszi!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az előzményt olvastam. Egyrészt a stílusra válaszoltam, másrészt arra, hogy az egész más helyzet, ha a saját vállalkozásodnak dolgozol sokat, akkor az a túlóra valamilyen értelemben ki van fizetve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyrészt a stílusra
Az látszik is, mert egyébként közelében nem jártál annak, hogy megértsd, hogy mit írtam :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értettem én, de azzal nem volt bajom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen beteg buta komcsi szöveg ez a „túl nagy a profit a bérekhez képest”! Neked munkavállalóként nem az alkalmazód profitjára kell ácsingóznod, hanem a képességeidhez és az ezzel elvégezhető munkához képest megfelelő bért „kiharcolni”.
„nem lesz kereslet”
😂 Komcsi tudással és ideológiával elég nehéz megérteni a való életet. Ha csak marxengelsi alapokra épülő hibbantságokat nézzük, ezekkel 180 éve nem sikerült. A válság leírásánál is valójában nem a profit szerepét kritizálod, nem a profitot teszed meg a válság kiindulási okaként, hanem annak felhasználásáról való döntéseket. A leírásod egészen elképesztően hamis. Nem a nagy profit, nem a sok befektetendő pénz okozta a válságot, hanem a derivatívokra rátelepülő spekuláció mértéke, amely spekulációhoz természete okán jóval kevesebb pénzre van szükség, mint az elsődleges piaci termékekhez. És éppen a spekulánsok tipikusan nem „munkások” „kizsákmányolásából”, tehát nem a gazdaság rendes menetéből, hanem előző spekulációkból szerzett pénzből spekulálnak.
Szóval te valójában az áttét áttétével visszaélők tevékenységével támadod a termelő vállalkozások szerinted túlzott profitját.
"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Túróst. Szó sincsen kommunizmusról. Arról van szó, hogy ha valamiért a gazdaságban torzul a piaci egyensúly (pl. Japánban nem csak azért melóztak olyan sokat, mert megfizették, nem eléggé harcoltak a magasabb bérekért, hanem mert úgy gondolták, hogy az a dicsőség, nem az, ha jó vagy a bértárgyaláson; ennek az eredménye lehet egy nem hatékony piac, ami ugyanolyan rossz mint pl. egy ingatlanpiaci bubble), akkor az válsághoz vezet előbb-utóbb. Nem olyan értelemben túl sok, hogy nem tetszik a Pártnak vagy Mao-nak, hanem olyan értelemben túl sok, hogy baj lesz belőle. Pl. nagyon export-orientált lesz, elsorvad a szolgáltatási szektor, és ha máshol spórolni kezdenek, az odavágja (ld. Japán "elveszett" évtizede). Ezt a válságot nem a deriváltak okozták, mert ez még a finance boom előtt volt. Japánnak azóta is gondja van azzal, hogy kevés szerepe van benne a belső keresletnek, és egyoldalú, gyártás van, szolgáltatás alig.
(Javasolt irodalom: S. Datta, Economics, (The Economist Ltd., 2010), különösen a Stuck in neutral c. fejezet.)
A 2008-as válságban már valóban nagy szerepe volt a deriváltaknak. De a származtatott befektetéseket azért valamiből származtatni kellett, és ahhoz kellett a nagy mennyiségű kiadott jelzáloghitel, amihez már nem volt elegendő hitelképes felvevő.
A másik, hogy ezt ne akarjuk már Marx (pláne ne Engels, aki azért nem volt komoly közgazdász, Marx igen, neki a közgazdaságtani műveivel nincs olyan nagy baj, mint az ideológiaiakkal; a kapitalizmust a korban elég jól értette, csak a kommunizmust nem, és még a matematikai kéziratai is komoly munkák lettek volna 50 évvel az előtt; ha jobban értette volna a kommunizmust, akkor tudhatta volna, hogy az még rosszabb, de az nem jelenti azt, hogy a kapitalizmus úgy, ahogy van, tökéletes, és a piac mindenható). A "hatékony piac" hipotézis, és a buborék fogalma jóval Marx utáni gondolatok. Én csak annyit állítok, hogy a munkaerő ára is eltérhet a piaci egyensúlytól, ha úgy tetszik, az egy tőke-buborék. Ez okozott kárt a deriváltak nélkül is, szóval a deriváltas részt már inkább az okozathoz sorolnám.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A „túl magas” profit és a bér összefüggéséről egyáltalán semmit nem írtál. A kommunista szemlélet részben ennek felvetéséről szólt.
Japánban nem csak a „dicsőség”, hanem a sok évszázados társadalmi berendezkedés továbbélése is. Egy vállalkozás kvázi egy klán: a vállalat nem egyszerűen munkaerőt vesz, az alkalmazott pedig nem egyszerűen csak pénzt kap a munkájáért cserébe, hanem optimális esetben akár életfogytig tartó együttműködés, ezen belül ha az átalakuló piachoz kell, életfogytig tanulás. Mára ez persze már sokat gyengült, már Morita Akio is írt erről a ’80-as években.
A japán gazdaság exportorientáltságához sem az alkalmazottak alacsony bére járul hozzá, hanem az, hogy a japánok nem költekeznek, nem csak akkor, azóta sem. Rohadt sok pénz marad a bankokban lakossági betétekben. Ennek persze másik következménye, hogy a japán állam eladósodása nagy részét éppen a belső eladósodottság teszi ki, ezzel viszont jelentős mértékben védett a nagyvilág devizapiaci anomáliáitól.
(Európának, az eurózónának a japánokéhoz hasonló német nem költekezés az egyik legnagyobb problémája, amihez hozzájárul, hogy a németek óriási exporttöbblete a déli tagállamok felé. A koronavírus-járvánnyal még nem érintett 2019-ben az olaszokkal szemben 11,2 milliárd € (63,5 vs 74,7), a spanyolokkal szemben 12,5 milliárd € (35,1 vs. 47,6) kereskedelmi többletük volt. Ezek az arányok holland-olasz (23,7 vs 13,5), holland-spanyol (16,6 vs 11) viszonylatban még durvábbak. A közös deviza sem éppen a délieket segíti.)
Marx nem volt közgazdász, és de, nagyon nagy baj van a közgáz munkáival, mégpedig elsősorban a célvezéreltség, a proletár forradalom szükségszerűségének kényszeres bizonyítási vágya. Emiatt a képletből kihagyta az élővilág legnagyobb hajtóerejét, a versenyt, és a fejlődő proletár öntudatot és az ebből megszülető magas minőségű morált hitte és hitette az elérendő „egyenlők társadalmának” hajtóerejének. Persze a cél eléréséig tartó rögös úton nem volt olyan kényes a magas morálra, miközben a burzsoázia és más, régebbi társadalmi nehezékként meglévő arisztokrácia minél véresebb kiirtását vizionálta.
A kapitalizmust annyira nem értette jól, hogy a sokáig tartott állítása szerint a proliforradalom a legfejlettebb tőkés társadalmakban kell, hogy bekövetkezzen. Azt sem vette észre, hogy mikor ezzel az elmélettel előállt, a munkásmozgalom nem véres forradalmi ága, a szociáldemokrácia már olyan eredményeket ért el, amelyek gyakorlatilag lehetetlenné tették az elméletei megvalósulását. Valamikor az 1860-as vagy 1870-es években egy orosz anarchista nővel levelezésben utóbbi felvetette, hogy a forradalmat talán inkább egy kevésbé fejlett országban, pl. Oroszországban lehetne sikeresen kirobbantani. Tehát a leggyengébb láncszem elmélet már ekkor megjelent. (Évekkel ezelőtt olvastam erről, de nem találom az oldalt, és keresőszavakkal sem jutok eredményre.) Ezzel persze „csak” az a baj, hogy Oroszországban alig volt jelen a megdönteni vágyott kapitalizmus.
A kommunizmust éppen jól „értette”, nem lehet nála jobban érteni.
„a munkaerő ára is eltérhet a piaci egyensúlytól…”
Ezt pont nem állítottad, hanem inkább azt, hogy a túlzott profit oka az alacsony munkabér.
„Ez okozott kárt a deriváltak nélkül is, szóval a deriváltas részt már inkább az okozathoz sorolnám.”
Lehet, hogy az ingatlanhitel buborék a deriváltak nélkül is okozott volna kárt, de tényszerű, hogy a 2008-as válságot nem az robbantotta ki. A többi az feltételezés, ahogy az is, hogy a munkaerő alul volt fizetve, hogy ez túlzott profitot eredményezett és hogy ez a túlzott profit vezetett az ingatlanhitel-válsághoz.
"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A „túl magas” profit és a bér összefüggéséről egyáltalán semmit nem írtál.
Hint: ugyanabból a bevételből megy.
A japán exportorientáltságban bizony megjelenik az, hogy aránytalanul sokat dolgoznak a "hivatalos" munkanaphoz képest. Emiatt egyrészt kevesebben elvégzik a munkát, másrészt, valóban, nem költenek, pl. nem mennek eleget szabira, étterembe, moziba, etc., emiatt marad gyenge a szolgáltatási szektor. Másrészt az ott maradó zsozsó (és a bankban lévő sok pénz miatti olcsó hitel) további, exportra termelő befektetésekbe megy.Igen, a német nem költekezés teljesen hasonló.
Marx pedig volt közgazdász. Szerinted a kapitalizmust miért értette meg jobban, mint az előtte levők? Azok a "célvezértelt", meg proletár-izémizék nem közgazdaságtani, hanem politikai/ideológiai munkák, de pont azért írta, mert látta a teljesen szabad piac nehézségeit. A kommunizmusét meg nem, mert beleszerelmesedett a saját ötletébe. Nem értette, mert pl. nem fogta föl, hogy a "proletárdiktatúra" vezetői nem fogják osztani az egyenlősdibe vetett hitét, nem látta, hogyan fog lemaradni gazdaságilag, meg hogy mekkora vérengzéssel fog járni.
Ezt pont nem állítottad, hanem inkább azt, hogy a túlzott profit oka az alacsony munkabér.
Nem hiszem, hogy ilyet mondtam volna. Szerintem inkább a túl alacsony munkabér a túlzott profit oka. De nem olyan értelemben vettem a "túlzott" profitot, hogy az nem morális, vagy ellentmond a kommunista erkölcsnek, hanem olyan értelemben, hogy elrontja a mérleg egyensúlyát, túlzott export-orientáltságot és túl kis belső keresletet okoz.
Lehet, hogy az ingatlanhitel buborék a deriváltak nélkül is okozott volna kárt, de tényszerű ...
Igen, de nem az ingatlanhitel-buborékról írtam, hogy a deriváltak nélkül okozott volna kárt, hanem a befektetés-buborékról (vagy alacsony bérről, túl sok munkáról), hogy az, ahogy Japán elveszett évtizede megmutatta, tényszerűen okozott is. Akkor már nem olyan megalapozatlan feltételezés, hogy amikor hasonló helyzet megint előállt, akkor az lehetett egy ok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szép szavak, a valóság viszont „kicsit” más. Az 1998-as délkelet-ázsiai válság idején volt szó arról, hogy az Egyesült Államok gazdasága alapvetően belföldi-piac orientált, a válság alig érinti, hiszen a GDP-hez képest a export aránya kicsi, az a terület pedig még ezen belül sem a legsúlyosabb, összességében a GDP 1-2 %-át ha kiteszi. Az Egyesült Államok GDP-hez viszonyított export aránya jellemzően 10% alatt van. Ennek alapján egyáltalán nem állítható, hogy export-orientált lenne.
Ezzel szemben az EU tagállamok, szorosabban az euró-zóna export/GDP aránya közelít az 50%-hoz. Na, EZ a „túlzott” export-orientáltság. Ráadásul mindaz nem igaz az euró-zónára, amit fentebb állítottál, hiszen a vállalkozások ha bérben nem is, de minden juttatás, az állam felé fizetett járulékok és ilyen-olyan adók formájában sokkal többet fizetnek. Ezek pedig a végtermék árát növelik, a versenyképességet csökkentik. És mégis egyre csak nő az export-orientáltság.
"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor nem az USA volt túlzottan export-orientált, hanem Japán. Nem az 1998-as délkelet-ázsiai válságról van szó, hanem Japán 1991-2003-as "elveszett évtizedéről". Az 1998-as délkelet-ázsiai válság az egészen más volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Japán sem az, soha nem is volt. Az általad hozott „évtizedben” pedig főleg nem, akkor volt az elmúlt 50 éves időszak legmélyén az export/GDP arány.
A ’98-as válságot csak példának hoztam, amikor mindenki hallhatott akár a médiában is arról, ennek mennyire nem volt várható hatása az Egyesült Államokra.
"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom, ha abban az évtizedben volt Japán válságban, akkor az okát inkább a megelőzőben keresném. És nem azt nézném, hogy a GDP hány százaléka az export (az is fontos), hanem hogy a mérleg egyensúlyban van-e, vagy többlete van, ha igen, akkor mennyi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak jelezném, hogy ez bármelyik munkakörben elérhető teljesítmény. Ettől még simán tartozhatsz a "léhűtők" csapatába, legalábbis az alapján, legalábbis amit én gondolok a bejegyzéseid alapján kit gondolhatsz léhűtőnek. Persze árnyalhatnád mi számít "léhűtőnek"
- 25 év egy helyen eltöltött munkaidő
- előmenetel
- szakmai követelmények teljesítése 3rd party-k által minősítve
- 360 fokos értékelési rendszerben az előléptetésekhez szükséges százalékok teljesítése
- a havi igazolt munkaórák száma
- kitüntetések
- többszörös év|negyedév dolgozója
- az általam vezetett csapat tagjai szintén többszörös év|negyedév dolgozói
- az általam vezetett csapatra céges szinten többszörösen "mintacsapat" hivatkozás a vezérigazgatói értékelőlevelekben
- stb. stb. stb
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Természetesen. De, én nem picsogok, ha te engem léhűtőnek tartasz. Még azután se, hogy 22 éve minden nap dolgozom neked azon, hogy legyen egy hely, ahol elmondhatod: léhűtő vagyok 😂😂😂😂😂
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem mennék személyeskedésbe, de egyáltalán nem mondtam azt hogy "léhűtő". Sőt veled ellentétben senkire. Ez nem azt jelenti, hogy számomra senki nem lenne "léhűtő" de nálam ez akkor jön terítékre, ha nekem kell megítélni a munkáját. Addig, ha tehetem magamba tartom a véleményem.
Oké, de hogy jutottunk ide?
- Te kijelentetted, vannak "léhűtők"
- Megkérdeztem, kit tartasz "léhűtőnek", mivel a tartalom amit megosztottál, az elég szarkasztikus, nem hiszem hogy azzal betűre egyezne a "nem szarkasztikus" véleményed.
- Nem válaszoltál, cserébe valaki más írására aki konkrétan azt kérdezte meg te mitől nem vagy léhűtő leírtál egy "elért eredmények" kommentet.
- Jeleztem, hogy ezt bármilyen munkakörben el lehet érni, és a ki nem nyilvánított véleményed alapján nem lehet eldönteni, random munkakörben végzett munkával szemben a te munkád miért _nem_ "léhűtő"
- Annak ellenére, hogy írtad, én tudatosan kihagytam a HUP-os tevékenységedet, hisz gondolom azt nem számolod bele a munkakörödbe. Ez egy közösségi teljesítmény.
Végeredmény:
Besértődtél, hogy "léhűtőnek" tartalak, holott eddig te nyilvánítottál csak ilyen véleményt másokról, és tudatosan belekavartad azt, ami nem a munkádhoz tartozik.
Biztos, hogy minden oké veled?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Velem minden oké. Nem szoktam besértődni, ha sértődős lennénk, akkor
- a HUP fél év után bezárt volna
- kommentelési lehetőség nem lenne
- ....
Az én definícióm szerint nem lehet léhűtő egy szorgalmas ember. Hogy neked mit jelent a léhűtő, azt csak te tudhatod. Én ezentúl is léhűtőnek fogom nevezni azt, aki szerintem az. Hogy ez neked vagy másnak tetszik, vagy sem, az kevésbé sem érdekel.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor most a megosztott videóról mond el a véleményed, ha lehet. Van olyan munkakör ami szorgalomtól függetlenül "léhűtő"?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van ennek bármi köze az előző munkahelyéhez?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez ilyen szokásos, soha véget nem érő willy thread lesz? Te megnézted a videót?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megnéztem a videót és érdekelne mi motivált hogy ide betedd. Megtennéd, hogy válaszolnál a fenti kérdésre? (általában azért szokott lenni hosszú ez mert az első kérdésemre komoly választ adva el lehetne intézni, de félrebeszélni és terelni sokkal könnyebb ahogy a példád is mutatja)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Odaírtam, hogy "Fun". Te vagy az, aki egy paródián besértődött, willy. Lépj túl rajta :D :D :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem sértődtem meg, mitől sértődtem volna meg? Érdekelt miért került ide.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennek kapcsán a HUP is egy dilemma: szerintem sokan siralmasan sok munkaórát eltöltenek itt világmegváltással.
Érdekes lenne a nevek mellé odatenni, hogy az elmúlt egy évben napi átlagban hány hozzászólása volt, hozzászólásonként hány karaktere.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez mar majdnem olyan agyalágyultság, mint ahogy muszk kódsor-kilóra rivjúztatja a twitter developereket
Aki olvasással bassza itt a munkaidejét, de nem írkál semmit, azt ezzel ugyan nem méred.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sőt, 1 mondatot lehet 10 mp-ig is írni és 2 órán át is. Azért is tarthat sokáig egy bejegyzés, mert átgondolja, azért is, mert közben van 3 telefon. Abszolút mérce nyilván nincs, de aki többet ír, jó eséllyel több időt tölt el.
Valamilyen közelítéssel az olvasás is mérhető a munkamenetek és kattintások idejével.
Ez akár úgy is hasznos lehet, hogy mindenki csak a sajátját látja: hihetetlen sebességgel halad közben az idő.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg azt se, amikor valaki ír egy fél - egy oldalas bejegyzést, majd beküldés nélkül törli (vagy beküldés után az első komment előtt...).
Bár nem tudom ki tenne ilyet... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindeközben:
„A sokszínűség munkatársaink demográfiai, személyes vagy társadalmi tényezőkből fakadó különbözőségét írja le. A sokszínűséget jellemző dimenzió az életkor, a nem, nemi identitás és nemi identitás kifejezése, az eltérő fizikai és szellemi képességek, a nemzetiségi hovatartozás, a társadalmi és etnikai származás, a társadalmi pozíció, a vallás és világnézet, a politikai vélemény, az egészségi állapot és a szexuális orientáció.”
„Az aktuális sokszínűségi helyzet elemzése mennyiségi vagy minőségi adatok segítségével, a három legfontosabb demográfiai tényező, tehát a nemi identitás, az életkor és a nemzetiség csapateredményt befolyásoló kihatása szempontjából. Az eredmények megjelennek a csoportszintű végrehajtási tervben.”
És ennek alapján nyomásgyakorlás az alkalmazottakra, hogy ezek ki is fejezzék lelkes támogatásukat ezzel az erőszakos nyomulással kapcsolatban.
„A Magyar Telekom Csoport elismeri és a DE&I koncepció végrehajtásánál figyelembe veszi a fent említett sokszínűségi dimenziókat. Az összefüggésekből adódóan egyéb dimenziókra IS (nagybetűs kiemelés tőlem) ügyelünk, mint például végzettség, szülői szerep, családi állapot, kultúra, nyelv, a vállalatnál alkalmazásban eltöltött idő, a gondolkodásmód vagy a tapasztalat.”
Milyen szerencse, hogy a woke-idiotizmus mellett még jut idejük és energiájuk a cég működése és a munkavállalók nagy többsége számára valóban fontos szempontok figyelembe vételére IS.
Azt ugyan nem értem, az első két idézetben mi a faszt keres bármelyik szempont is, hiszen ezek tipikusan szenzitív adatok, ezekhez egy munkaadónak pont semmi köze. Vagy a németeknél a kommunizmus újra totális hatalomra tör?
"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt ugyan nem értem, az első két idézetben mi a faszt keres bármelyik szempont is, hiszen ezek tipikusan szenzitív adatok, ezekhez egy munkaadónak pont semmi köze.
Lefordítom. Ha van 16 fiú és 4 lány, akkor úgy alakítják ki a csapatokat, hogy ne az összes lány egy csapatban legyen, hanem legyenek elosztva.
A munkaadók ezeket az adatokat el szokták kérni, pont ebből a célból. Ezeknek az adatoknak a megadása nem kötelező.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi, nem kell lefordítani! Ha van 16 fiú és 4 lány tetszőleges nemi indentitással, akkor pl. magát nőnek állító 3 fiú közé betesznek egy leszbi csajt, az máris probléma.
A munkaadók el szokták kérni ezeket az adatokat: „életkor, a nem, nemi identitás és nemi identitás kifejezése, az eltérő fizikai és szellemi képességek, a nemzetiségi hovatartozás, a társadalmi és etnikai származás, a társadalmi pozíció, a vallás és világnézet, a politikai vélemény, az egészségi állapot és a szexuális orientáció”? Tényleg?
"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
magát nőnek állító 3 fiú közé betesznek egy leszbi csajt, az máris probléma.
Miért lenne probléma?
A munkaadók el szokták kérni ezeket az adatokat: „életkor, a nem, nemi identitás és nemi identitás kifejezése, az eltérő fizikai és szellemi képességek, a nemzetiségi hovatartozás, a társadalmi és etnikai származás, a társadalmi pozíció, a vallás és világnézet, a politikai vélemény, az egészségi állapot és a szexuális orientáció”? Tényleg?
Hát jellemzően a jelentkezéskor kérik. Nem feltétlenül az összeset. És ahogy írtam, nem kötelező megadni.
Azt nem tudom, hogy ezt csak a jelentkezési folyamat ellenőrzésére használják-e, vagy meg is marad és később is ebből dolgoznak. Simán el tudom képzelni, hogy ezt egyszer bekérik egy meghatározott célra, aztán törlik, és később, amikor diverzáns :-D csapatokat akarnak összerakni, akkor megint bekérik azt, amit épp figyelembe akarnak venni. És gondolom megint nem kötelező válaszolni.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, elkérik. Az angol egyetem is elkérte, ahol dolgozom. Pl. egy magyar névből csak google-zés után tudták volna kitalálni, hogy az fiú vagy lány. De nem azért kérik el. Hanem azért, mert hatékonyan akarnak vezetni egy vállalkozást. Tesznek az ideológiára, legyen az liberális vagy konzervatív, nemzeti vagy internacionalista, de a tapasztalat az, hogy nagyobb a profit, ha elkérik, és pl. úgy vezetik a vállalkozást, hogy egy tehetséges, de nem annyira agresszív csaj is tudjon érvényesülni, vagy ne menjen el három okos külföldi egy nagy hangú, de buta nacionalista miatt. Valamit jól csinálhatnak, mert ezek a cégek jól mennek. A texasi anti-woke bankba meg néhány trumpista milliárdos öntötte a lóvét, mégis bedőlt az egész, mert buta emberekkel nem megy, akkor sem, ha büszkén buták, és sajnos az anti-woke az a buta egy típusa (már eleve az tünet, ha woke-nak nevezi azt, aki nem arra büszke, hogy fehér, keresztény, heteroszexuális, hanem valami teljesítményére; én is fehér heteroszexuálisnak születtem, de ez nem teljesítmény, kurvára semmit nem tettem érte, az ábécét megtanulni több munka volt, mint ezt elérni).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://everhour.com/blog/working-long-hours/#The_Impact_of_Long_Work_H…
Rossz helyre kommenteltem, bocs. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni