Smart EQ ForTwo Cabrio

Három hete használok egy Smart EQ-t városban Az Autó 2017-es 50e km-rel vettem a lányom részére. Neki még nincs jogsija, így szabad préda a jármű. Nekem volt már Smartom nagyon szerettem, függetlenül, hogy kb két nagyságrenddel kényelmetlenebb, mint amihez szoktam.

Az autó:
https://www.smart.mercedes-benz.com/hu/hu/modellek/eq-fortwo-cabrio#127

A villanyautósok írtak 10 érvet az elektromos autókról:
https://villanyautosok.hu/elektromos-auto/10-erv-az-elektromos-autozas-…

Engem ami megfogott Smartban és az EV-ben:
- olcsó üzemeltetés
- ingyenes parkolás (nagyon kényelmes bárhol kipattani és nem törődni semmivel)
- az autó mérete (193/120 vagyok, az ajtó lehetne párnázottabb /orvosolható/, mert szeretek felhúzott lábbal vezetni, amin pihen a kezem)
- kényelmes tankolás (csak otthon töltöm, ami nekem nagyon tetszik - rájöttem nem szeretem a benzinkutakat)
- kanyarodás, megfordulás
- kanyarban előzés :)
- gyorsulás (82 Le, 50-ig az autók 99%-át alázza)

Egy töltéssel jó időben (~20 C° ++) eco módban 134 km-t ad a tippelő óra. Ezt közel tudja is nálam. A fűtés/klíma -10%, az eco mód off további -10%. Hidegben (4 C˚) induláskor már csak 84 km-t tippel az óra, de 5 perc vezetés után (bemelegszik az akku) ez is felugrik 105 környékére.

Legkevesebb fogyasztás: 5kWh (Nagykovácsi - Szél Kálmán)
Legnagyobb fogyasztás: 25 kWh (Belváros - Nagykovácsi  /nagyon taposva/)
Átlagos fogyasztás nálam: (15 kWh /nem kímélem, zöldre padlót nyomok/)
Legtöbbet megtett km per nap: ~ 100 km (Nagykovácsi - Sóskút - Belváros - Nagykovácsi)

Ami kicsit ijesztő volt laikusként: nem tudja a gyorstöltést. Ma már tudom, hogy semmi szükségem rá.  Cserébe lehet AC 22 kW-tal tölteni. Erre sincs szükségem, max majd útközben a lányomnak pl Balaton felé.

Mint mondtam a lányomnak vettem. Motiváció a választásra a 2 ülés volt. Nem akarok diszkóbalesetet, ahol 3-4 részeg megmondja neki, mit csináljon a volán mögött. Egyet bármikor leugat és kirak a kocsijából.  Emiatt a korlátozó tényező miatt,  a versenytársak Mazda MX5, MB SLK, Opel Tigra voltak. Nem akartam elektromost venni, de örülök, hogy ezt vettem. Ezzel ingyen tud majd parkolni a sulija mellett.  Fontos volt még a kevés km is a relatív fiatal kor.

ps.: Megelőzve a kérdést, 5M+ÁFA volt.

Hozzászólások

Érdekes szempont, amit mondasz, a vezetésbe beleugató utasok. Mindenki más, akit ismerek, kezdő vezető esetén inkább a "legyen előtte vas" kritériumon aggódik, pedig ennek is 4 csillagos a töréstesztje.  Ráadásul nem összetörni jobb.

A töltés mennyi idő?

Az ingyenes parkolással vigyázz, nem minden városban pattanhatsz csak úgy ki. Veszprémben épp most szünteti meg a városvezetés az ingyenes parkolást a zöld rendszám számára.

balatonfured, szentendre, siofok, hodmezovasarhely, velence, miskolc, pecs, visegrad (bob palya)

 

Igy hirtelen. Tudom Bp-en meg nem (bar itt is vannak fizetos utcak). De ez teljesen megbizhatatlan, es tervezhetetlen. Ezert szerintem senki se vegyen elektromos autot. Ugy valtozik a parkolas, mint az adotorvenyek. Teljesen random, hirtelen. Pl. engem aug 23-an buntettek meg, mert aug 20-an valtozott a parkolas, es mar nem allhattam oda. Persze kitablazva nem volt.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Szerintem nem is tudod mennyire nem lottel melle. Meg a koronas idoszakban volt, direkt kivancsi voltam mikor jon ki az ejfeltol eletbe lepo modositas, es scriptbol polloztam a kozlony oldalat:

-rw-r--r--  1 pi 53511 2020-11-03 23:50 index.html.48
-rw-r--r--  1 pi 53511 2020-11-03 23:50 index.html.49
-rw-r--r--  1 pi 53511 2020-11-03 23:51 index.html.50
-rw-r--r--  1 pi 53511 2020-11-03 23:51 index.html.51
-rw-r--r--  1 pi 53511 2020-11-03 23:52 index.html.52
-rw-r--r--  1 pi 53511 2020-11-03 23:52 index.html.53
-rw-r--r--  1 pi 53511 2020-11-03 23:53 index.html.54
-rw-r--r--  1 pi 53511 2020-11-03 23:53 index.html.55
-rw-r--r--  1 pi 53511 2020-11-03 23:54 index.html.56
-rw-r--r--  1 pi 53511 2020-11-03 23:54 index.html.57
-rw-r--r--  1 pi 53511 2020-11-03 23:55 index.html.58
-rw-r--r--  1 pi 53503 2020-11-03 23:55 index.html.59
-rw-r--r--  1 pi 53503 2020-11-03 23:56 index.html.60
-rw-r--r--  1 pi 53503 2020-11-03 23:57 index.html.61
-rw-r--r--  1 pi 53503 2020-11-03 23:57 index.html.62
-rw-r--r--  1 pi 53503 2020-11-03 23:58 index.html.63
-rw-r--r--  1 pi 53503 2020-11-03 23:58 index.html.64
-rw-r--r--  1 pi 53503 2020-11-03 23:59 index.html.65
-rw-r--r--  1 pi 53503 2020-11-03 23:59 index.html.66
-rw-r--r--  1 pi 53503 2020-11-04 00:00 index.html.67
-rw-r--r--  1 pi 53503 2020-11-04 00:00 index.html.68
-rw-r--r--  1 pi 53503 2020-11-04 00:01 index.html.69
-rw-r--r--  1 pi 53503 2020-11-04 00:01 index.html.70
-rw-r--r--  1 pi 53503 2020-11-04 00:02 index.html.71
-rw-r--r--  1 pi 53503 2020-11-04 00:02 index.html.72

Igen, 2020-11-03 23:55-kor jelent meg, hogy ejfeltol nem mehetsz ki az utcara. :)

A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?

Eddig azt hittem legalább neked van pénzed és ízlésed is normális autóra :-)

Az én lányaim még kicsik, az a gyanúm hogy mire lesz jogsijuk addigra "nem lesz semmink és boldogabbak leszünk mint valaha". De ha lesz még addigra is pénzem, a drága már be is jelentette, hogy neki MX-5-je lesz. Úgyhogy a listádról azt választanám.

A diszkóbalesetes érv szerintem marhaság: diszkóbaleset akkor van, ha a sofőr illuminált, azon meg nem segít a két ülés. Szigorúan szerintem, majd biztos hoztok példákat ahol az utasok hergelték balesetbe a sofőrt.

Egyébként meg ha csak úgy választhatnék bármit a teljes piacról, akkor a Focus Cabrio az ami tetszik nekem. Tudom hogy megosztó a formája, de én addig nézegettem amíg megtetszett.

A diszkóbalesetes érv szerintem marhaság: diszkóbaleset akkor van, ha a sofőr illuminált, azon meg nem segít a két ülés.

Én nagyon szabálykövető vagyok vezetéskor, talán túlzottan is, még szonda is van a kocsiban, hogy mondjuk egy esti ivás után reggel biztosra menjek, de szerintem óriási különbség van egy sima ittas vezetés és az ittas vezetés + peer pressure között.

En azert nagyobb lelki nyugalommal tennek a gyerek ala olyasmit amiben van szammotevo meretu gyurodesi zona :S Bar gondolom technologia ebben is van ugyesen, de aze' na...

Kb minden modern autó utascellája ilyen merev, ha megnézed a full overlap ncap teszteket. A gondok a small overlap teszteknél kezdődnek.

A másik meg hogy valós körülmények között nagyon számít a méret (nagyobb gyűrődő zónák, belső tér a túléléshez) meg a tömeg. 

https://youtu.be/bI9RghxGvAE
https://youtu.be/VcD4WeuiI3s

Nem mondom, hogy rossz a Smart, de a biztonság miatt én pont a nagyobb=jobb elve mentén választanék (ésszerű határokon belül).

Anno koncert utan a jokedvu tarsasagot fuvaroztam haza. Az egyik vigmolnar mondta, hogy gyorsabban, 100 alatt szedulok. Raleptem a fekre, hogy kicsit lassitsak. Megint szol, hogy 100 alatt... Megint lassitottam. A harmadik lassitas utan mondtam, hogy lepesben is tudok haladni. Utana lehetett hallani a tucsokciripelest :)

Egy jól megállapított probléma félig megoldott probléma.
- Charles Kettering

Hehe, nálunk is volt hasonló.

A céges autókat úgy osztogatták, hogy minden jobgrade-hez tartozott néhány modell, fix felszereltséggel + egy keret, amiből egyedileg extrázhattad. Esetünkben pl. egy jól felszerelt Golf + 300k játszott egy fapad A1-gyel szemben, 0 forintos kerettel. Nyilván a Golf lett.

Fast forward egy kocsmázáshoz, ahova csak kocsival tudtam menni, így én voltam a józan sofőr. Valahol a Hungária körúton mentünk, amikor a haver elkezdett kérdezgetni a kocsiról, és elmondtam neki a fentieket. Azonnal rákontrázott, hogy miért a fos Golfot vettem, ha volt A1. Nem értette, rákezdte megint. A harmadik-negyedik "fos Golf"-nál megálltam a külső sávban, hogy akkor kiszállás. :)

minden jobgrade-hez tartozott néhány modell, fix felszereltséggel + egy keret, amiből egyedileg extrázhattad

Ez lófasz! Itt saját zsebből kérhetsz bele extrát (kb. max 200 ezerig), oszt mikor visszaadod a lízingcégnek a taligát, megköszönik a zsebedből belerakott extrákat (és elteszik, ki nem szerelnek belőle semmit ami a te kérésedre lett belerakva és te kfizetted).

En senkivel nem basztam ki, a jomadar volt az. Enyem a felelosseg, es inkabb kesobb erek haza 15 perccel. Az utasnak amugy is tilos a vezetot zavarnia. Az engem nem zavar, ha masok egymassal beszelgetnek, de a kocsis dolga a hajtas.

Egy jól megállapított probléma félig megoldott probléma.
- Charles Kettering

Sok sok évvel ezelőtt havert, plusz fiatal haver csajt fuvaroztam. Nálam öv kötelező elöl-hátul. Kiscsaj lázad, ő be nem köti magát hátul. Nyugodt hangon mondom: de, be fogod. Ő márpedig nem. Mondom de. De ő csak azért se.

Na ekkor, kb. 30-as tempónál nyomtam neki egy hirtelen satuféket, csaj lefejelte az anyósülést, padlóról szedte össze magát.

Még mindig tök nyugodtan: ez még csak egy enyhébb vészfékezés volt alacsony sebességnél, nem egy frontális ütközés... mi legyen?

Csaj utána se szó, se beszéd mindig bekötötte magát :)

Nalam is alap hogy addig nem nyulok a kuplunghoz, amig nincs mindenki bekotve.

Anyamat, aki vilageleteben buszken ult ra a biztonsagi ovre, par eve vittem valahova autoval, nezett ram, mikor mondtam hogy majd akkor indulunk el ha be lesz kotve az ove. "Most tenyleg?" "Igen, tenyleg". Es neztem a szemebe addig, amig be nem kototte magat. Megtanulta, azota ha beul mellem, mar kattan is az ov :)
 

A kotozkodosebb kedvueknek el szoktam magyarazni derus mosollyal hogy nagyon nehez az agyvelodarabokat kikapargatni a szelvedo es a muszerfal kozul, meg a textil karpit is nagyon beissza a vert, en meg nem szeretek szenvedve takaritani.

Ha mar ketszemelyes Smart akkor a Roadster jobban nez ki es szinten cabrio. Azt en is nezegettem, ha megcsinalnak elektromos hajtassal az jo huzas lenne.

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."