Nyugaton minden jobb!

Bécs, Hauptbahnhof

Hozzászólások

Milyen rossz lehet szabadon utazni a rothadó nyugatra. Bárcsak Moszkva.... Az sokkal jobb.

Szerintem nyugaton sokaknak Lavrov szavai fognak beugrani a télen, mint: 'Jobb Európából elszigetelten a meleg szobában, mint saját lakásban is fagyoskodva nyugaton', vagy
'A németeknek nyolcvan éve még Sztálingrádba kellett jönniük, hogy megfagyjanak. Ma elég ha simán csak otthon maradnak'. 

Egyébként hány évet vártál erre a poénra? Mert magyar vasútállomásokról napi szinten tele lehetne rakni ilyen képekkel a fórumot... Amikor kollégám azt mondja, hogy egy járat már fixen hónapok óta pontosan(!) késik... és egyszerűbb lenne már átírni a menetrendet... :D 

Egyébként hány évet vártál erre a poénra?

2-3 évente járok arra. Pont belefutottam, mi?

Amikor kollégám azt mondja, hogy egy járat már fixen hónapok óta pontosan(!) késik...

A keletről érkező Hortobágy expressz 5 perces késéssel indult Győrből. Bécsből ~ 15 perces késéssel indult a vonatom vissza. Nyugaton minden jobb! A késés is nagyobb!

Nyugaton akkora a jólét, hogy még a Linux is Windows! :D

trey @ gépház

> Nyugaton akkora a jólét, hogy még a Linux is Windows! :D

Egyébként tényleg nettó pénzkidobás Windowst használni bármilyen feladatra, amit nem közvetlenül használnak a userek (akik a megszokásaik miatt megkövetelhetik a Windowst). Hasonló ahhoz, mintha kolbászból fonnánk kerítést, csak hogy a szomszéd lássa, hogy fussa rá. Ezek a tájékoztatók HTML alapúak szoktak lenni, ami meg elfut egy Linuxon is és meg lehet spórolni a licensz díját. Azt meg ne mondja nekem senki, hogy a szupportot igénybe fogja venni ennek az üzemeltetéséhez.

Van az ÖBB-nél úgy 40k ember, ekkora VL (vagy ami éppen a $currentYear fantázianeve) konstrukcióknál az a néhány kiosk nem oszt, nem szoroz, kb ingyen van.

Aztán az sem mindegy, hogy bele tudják-e tenni a másik pár tízezer eszköz mellé, vagy kell egy teljesen külön távmenedzsment rendszer, stb. A mittudomén melyik reptéren (szerk: Párizs) is nem azért használtak Win 3.11-et a kijelzőknél, mert az annyira fasza, hanem mert minden ráköltött dollár/forint/euró/mittudomén nettó veszteség, amíg az előző működik.

Nem csak a magyarral lehetne teletenni a forumot. Hanem barmilyen orszag cuccaval.

Nem kell ebbe tobbet belelatni sztem, mint ami. Tehat barhova is mesz az informatikai eszkozok meghalhatnak. Lehet kekhalal, hw hiba, stb. Raadasul az ilyenekben amugy van autoreboot naponta tobbszor, mert tudjak, hogy szar.

Viszont a kivandorlas reszet en sem ertem az original postnak. Mi koze egy application bugnak hozza :D

Pont tegnap gondolkodtam, hogy hasonló témában posztoljak. 

Az amerikai álom, csak a  filmekben bemutatott felső dekádnak az.
Eközben a valóság:

37 millió ember szegény vagy adósságcsapdában van. És ez a szám folyamatosan emelkedik. 

20 millió ember él trailer parkban:
https://www.youtube.com/results?search_query=trailer+parks+in+usa

500.000 ember hajléktalan 
Az alábbi utca a híres Rodeo Drive kevésbé szerencsés vége:
https://www.youtube.com/results?search_query=rodeo+drive+homeless

Több városban vannak NPC-k fixen:
https://www.youtube.com/results?search_query=kensington+street+philadel…+

Miközben Bécs belvárosában sétáltam, elgondolkodtam, hogy vajon mitől nyeri el évről évre a legélhetőbb város címet, miközben:

  • évről évre koszosabb
  • a középületek (pályaudvarok, terek) évről évre épülnek le
  • egyre több a migráns (tele velük a pályaudvar, céltalanul lézengenek)
  • egyre több a lecsúszott hajléktalan (pályaudvaron fogatlan részeg kéregető zaklatott pénzt koldulva)
  • a főutca éttermének a WC-je olyan állapotban volt, mint egy legutolsó ócska budi a Balkánon
  • a főutca cukrászdájában az asztal ragadt a kosztól
  • nem működő műszaki eszközök
  • ...

Sorolhatnám. Van kontraszt, mert nem mindennap járok arra. Hat év alatt 3-4 alkalommal fordultam meg és látható a lefele irány. Az látszik, hogy az alja munkát egyre több bevándorló végzi (fejkendősök mindenhol) gondolom a szint is ennek megfelelően csökken.

trey @ gépház

A legélhetőbb annyit jelent, hogy az életkörülmények felmérésében jól teljesít a város:
https://www.ksh.hu/eletkorulmenyek

Szóval ettől még neked lazán lehet az átlag bécsinél sokkal jobb. Ha itthon valaki kényelmesen benne van a felső két-három dekádba, akkor nagyon esélyes, hogy ez rá is igaz.

Ugyanezt láttam én is, a Práter környékén nem mertem kiszállni a kocsiból útbaigazítást kérni. Piszok meglepő volt. Annyi rosszarcú ?arabot én még nem láttam élőben soha. Néhol egymást inzultálták, teleszart utcákon. Nagyon nagy csalódás volt az egész, a családi kupaktanács általi konklúzió: többet nemigen kell odamennünk.

Vortex Rikers NC114-85EKLS

Én mondok Debrecenben is kettőt a "nagysándor" telepen, meg tizenötöt valamely random faluban, meg százat valamely fejlődő országban - de nem ez volt a lényeg.
Utcá(ka)t nem tudok, de ha nagyon szeretnéd akkor utánanézek, a navi tartalmazni fogja. Nyár, minden nyitva.

Vortex Rikers NC114-85EKLS

Ezek nagy része igaz, de az eddigi tapasztalataim alapján bármelyik főváros belvárosa egy fos, ha ott kell lakni. Ha választanom kell, hogy a bécsi belvárosi gettóban éljek, vagy a budapesti belvárosi gettóban, akkor kb. feldobhatnék egy pénzt, egyiket sem bírnám hosszútávon.

Persze a bécsi kertvárosban is van migráncs (töröktől lengyelen át magyarig minden), de az ottaniak mégis jobban tudtak viselkedni, mint a belvárosiak. 

> Több városban vannak NPC-k fixen:

Ebben a kontextusban mit jelent az NPC? Gondolom nem Non Playable Character-ről van szó.

> 37 millió ember szegény vagy adósságcsapdában van. És ez a szám folyamatosan emelkedik. 

Van az a mém, amire egy utcaképen mindenkinek a feje fölé írják a vagyonát:

koldus: 3dollárt ér ami rajta van és van két dollár a bádogbögréjében: 5 dollár

jól öltözött fiatal diplomás úriember: 200.000USD diákhitel, 2000USD bankkártya hitel: -202.000USD

És így tovább...

Nem értelek, ha olyan szar, miért nem mész a Bajkál tóhoz? Bár lenne népszavazás az EU elhagyásáról, bizisten igennel fogok szavazni.

Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.

Szerkesztve: 2022. 08. 14., v – 16:31

Herbert problémái:
https://youtube.com/watch?v=cQ8zyTch3Ws

0:48 "A kerületnek ma rossz a híre. Sok a társadalmi feszültség. Magas a külföldiek aránya. A bérleti díjak a hamburgi átlagéhoz képest alacsonyak. "

Nahát! Ez nem  a sikeres integráció ismérvei!? :)

Jaja, nekem is mindig amikor a Hauptbahnhofon megyek a reptrérre feltűnik a hihetetlen különbség, a budapesti reptér irányába való transzferhez képest. A KÖKI színvonala az elmúlt pár év alatt egy szemernyit sem csökkent, ellentétben a gagyi osztrák állomáshoz képest.

Ha ilyenekbol le lehet vonni egy orszag elorehaladottsagat akkor mo szerinted hol van egy kepzeletbeli listan?

Bécs, haver oda ment dolgozni 17 éve, először csak kiköltözött a belvárosból kertes részbe, onnan faluba ahonnan még betudott járni. Mikor megszületett a lánya elköltözött Svájcba egy hegyi faluba. Összejárunk negyedévente.

Ennyi idő alatt láttam, ahogy megszűnt a közbiztonság. Felkerültek a rácsok az ablakokra ajtókra, kamerák, lányok asszonyok egyedül nem mertek kimenni az utcára.

Na nem az echte osztrákok miatt. 

bécsi állapotok vagy bármilyen más nyugat európai nagyváros:

- Én szerettem Hollandiába járni egy barátomhoz, minden évben - láttam a "fejlődést" -- ez egy lassú folyamat, aki benne van nem veszi észre - ahogy a rákot főzik...

Amikor erről beszéltünk NEM értette, aki benne van NEM veszi észre elfogadja és ezt veszi alapnak.. megmutattam neki 2004-es fotókat, 2018-as képeket - többszázat csináltam látszott, hogy ki vannak az utcán, a kidobált szemét, karton papíron ülő nem fehér egyed..

Annyi minden van Bécsben, ami tényleg szar, és pont arról sikerült fotót beküldeni, hogy feljött valami error message a utastájékoztatón?

Ilyeneket mindenhol találsz raklappal, sztoriértéke nulla.

Ezt csak úgy ideteszem:

https://telex.hu/eletmod/2022/08/22/nemetorszag-utazas-9-euros-jegy-von…

[..]

Az utazás egy pontján aztán elkezdett feltűnni, hogy a regionális vonatok szinte mind vagy dugig vannak, vagy késnek. És a ponton, amikor már a második csatlakozásunkat késtük le valahol Baden-Württembergben, elkezdtünk gondolkodni, hogy ez a Deutsche Bahn talán mégsem a német precizitás fő műve, és lehet, hozzá kell szoknunk a MÁV általános nyári színvonalához.

Aztán a Rajna-völgyi Offenburg városában végleg elkapott minket a MÁV-nosztalgia. Miután több mint egy órát vártunk a késő vonatunkra, közölték velünk, hogy technikai okok miatt nem jön ez a járat, de pár órán belül megoldják. További két óra várakozás után kiderült: egyáltalán nem biztos, hogy még ma járni fog ez a vonat, így pótlóbuszra kell szállni, ami majd egyszer megérkezik.

[..]

Luxemburgból Münchenbe eljutni csak regionális járatokkal, elvileg négy átszállással tíz órába telik. De ha még óriási késések vannak, és 12 óra az utazás, normális körülmények között ennek bele kell férnie egy napba. Nos, a Deutsche Bahnnak nem sikerült ezt teljesítenie. Ezen az egy napon a következők történtek:

  • Az első vonat késve indult el.
  • Ugyanezen a vonaton nem működött a vécé, az átszállásnál pedig rohanni kellett. Mivel a második vonaton sem működött a vécé, le kellett szállni pisilni egy nevenincs megállónál valahol a Moser (amúgy festői szépségű) völgyében, megvárva a következő járatot.
  • A következő átszállásnál rossz peronra írta ki a vonatunkat a kijelző, de végül a bemondások alapján megtaláltuk.
  • Frankfurtban ekkor már szinte minden kijelzett vonat késett, némelyik 540 percet, de a mienk szerencsére csak 35 perc spéttel indult. Csakhogy valahol a frank dombok között egyszer meg kellett állni negyven percre, mert egy részeg a síneken sétált, később pedig még húsz percre, mert a peronon egy eszméletlen ember feküdt.
  • A vonatvezető ezen a ponton (éjjel egykor) enervált hangon bemondta, hogy minden csatlakozást lekéstünk, aki akar, taxival mehet tovább Würzburgból, majd jó éjszakát kívánt. A menetrend sem írt ki mást, ezért már megterveztük, Würzburg melyik parkjában fogunk aludni, a vasútállomásra azonban megérkezésünk után befutott egy, még nálunk is többet késő vonat, amellyel végül az éjszaka közepén tovább tudtunk menni Nürnbergbe.

A hazaút innentől a már megszokott mederben folyt, a München–Salzburg-járatunk késve indult, így lekéstük a csatlakozást. Emiatt Salzburgból Budapestig egy olyan vonaton mentünk, amelyen kétszer annyian utaztak, mint amennyi ülés volt, és a több mint hatórás út nagy részén egy nagy tömött sorban álltunk a széksorok között.

trey @ gépház

> Ugyanezen a vonaton nem működött a vécé, az átszállásnál pedig rohanni kellett. Mivel a második vonaton sem működött a vécé, le kellett szállni pisilni egy nevenincs megállónál valahol a Moser (amúgy festői szépségű) völgyében, megvárva a következő járatot.

Nem készült felnőtt pelenkával a vonatozásra? Öreg hiba. :-)

Már csak ez hiányzott volna a végére: 

a kiváló és kellemes németországi utazás után, a környéken található felelőtlen autósok autóira kiragasztottuk a "klímagyilkos autós tróger vagyok" matricákat, amiket luxemburgi zöld aktivista barátunktól kaptunk, majd nyomatékosításként kiszúrtuk a gumijukat. Éljen a klímabérletes szép zöld tömegközlekedés! 

Tegyük hozzá, hogy a 9eurós csoda sodorta tarthatatlan helyzetbe őket. Előtte is pattanásig voltak feszítve, de ezt az intézkedést politika hozta a képességek, kapacitás áttekintése nélkül. (ilyesmit itthon sem kell nagyon sokáig keresni, hogy találj..).

Kutyát nem érdekli, hogy okozta a helyzetet. Egyébként ezt a "9 eurós csodát" az itteni nyugatbuzik akarták csodafegyverként eladni.

A téma pedig nem az, hogy itt mi a helyzet, hanem a bezzegezés, hogy ott minden jobb. Egy lófaszt.

trey @ gépház