- trey blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1531 megtekintés
Hozzászólások
Elszámolási időszak:
2022.07.01 - 2022.07.16
Fogyasztás: 245 kWh
Van egy régi 80L-es villanybojler a konyhában, és egy 120L-es a fürdőszobában. A tűzhely is elektromos.
Sima elektormos fűtőpanelekkel fűtünk, 2021.12.16 - 2022.01.17 között pl. 2.428 kWh-t fogyasztottunk, az pl 107.923Ft volt.
Gáz nincs. Kazán sincs. Régi, 1960-ban "felújított', szigeteletlen döngölt vályogház.
Tavaly az egyik szobát belülről sikerült szigetelni (gipszkarton állmennyezet + gyapot), ott érezhetően jobb volt. Idén a másik szobát is szeretném, plusz klímára spórolunk, és akkor H tarifával eleve olcsóbb lesz, ráadásul nem 1:1-ben lesz az áramból hőenergia.
Én TUDOM, hogy igazam van. És ha nincs is, akkor is NEKEM van igazam, mert én vagyok az Admin. Ennyi!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem lett hőhidas az álmennyezet és a fal találkozásánál? Hogy lett megoldva?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
semmi extra. a régi nádszövetet letéptük, marad nyersen a fadeszka. tükörfólia, gyapot, majd a gipszkarton. az oldalfal és a lemez találkozásánál csak a rezgéscsillapító szivacs van. nyilván meg lehetett volna oldani másképp, de erre volt pénz. ha sok pénzem lenne, akkor a fűtés is rendesen meg lenne oldva. hosszú távon nyilván drágább lett, de akkor és ott ennyi pénzből ezt tudtam magam megcsinálni.
Én TUDOM, hogy igazam van. És ha nincs is, akkor is NEKEM van igazam, mert én vagyok az Admin. Ennyi!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2021.06.01 - 2022.05.29
haz: -2018 kWh (igen, minusz)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Beruházás összköltsége, megtérülési ideje? Carbon footprintje?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- koltsegek: 2.6m volt ~2eve (16x370w panel, SE inverter)
- "megterules": 23 honap alatt 11.2 MWh termelt, a megterulest Oregonra hagyom 1-2 blogposztal odebb irt errol egy elemzest. Nalam nem csak az anyagiak driveoljak az ilyen jellegu beruhazasokat.
- co2 footprint: elmeletileg egy panel ~3 ev alatt sporol meg annyi co2 kibocsajtast, amit a gyartasa soran elfustoltek
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mennyi volt a számlád eddig?
Jelenleg, ha államkötvényben lenne 2.6 millád kapnál érte 299 HUF-ot évente és a tőkédet nem amortizálnád le 30 év alatt nullára. Jelenleg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
korrigalta az inflacioval:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
~4000 kWh,ami eddig => 150e/ev (37huf/kWh regi arral szamolva)
ebbol ~1300 kWh csak az auto, de e melle erkezik egy masik auto is, illetve a futes is meg jelenleg gaz
amennyiben minden projekt befejezodik akkor kb nulla korul lesz a betermeles szoval, (6100 kWh) 2523 kWh 37 huf + 3577 kWh 70 huf igy majd kb 340e / ev be nem fizetett villanyszamla lesz
persze ennek feltetele a szaldo
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos nincs arra garancia, hogy nem változik. A szomszédban már ingyen adják be a felesleget a közösbe.
Amennyiben változik, akkor a nap átlag 6/24 vagyis 1/4 időben táplálsz be. Ha nem töltesz semmit napközben, akkor elképzelhető, hogy fele alá megy a spórolás, ha már nem adnak érte semmit amit beszolgáltatsz. Én erre számítok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A brutto elszamolas lesz majd meg egy koztes lepcso, de en is arra szamitok, hogyha eleri a napelemek szama a "kritikus" szintet akkor ez a jelenlegi "tamogato" elszamolas megszunik.
Jelenleg 2024-ig tudsz szaldo-val szerzodni, es elmeletileg felmeno rendszerben pakoljak majd ki az embereket belole, pl tulajdonos csere => uj szerzodes => ugrott a szaldo, vagy csak egy teljesitmenybovites, ami szinten uj szerzodes stb. Igy a jelenlegi szaldos szerzodesek szepen lassan kikopnak.
Ekkor jon majd el a hibrid rendszerek ideje, ahol sajat aksi pakkot toltogetsz es hasznalod el. Ez pl egy auto is lehet, ami V2G kepes.
Vagy termeles fuggo "okos" rendszert csinalsz, ahol a fogyasztok es az inverter szepen megoldja mikor melegitsel vizet, vagy toltsel autot stb.
Persze ez majd mind-mind extra koltseg, de nem baj az ha tudatosabb energiafelhasznalasra sarkalja az embereket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez az alkalmazkodás rengeteg fejlesztést fog igényelni az otthonodban. ha nem csinálod meg, akkor kb ingyen termelsz majd be.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem az ilyen jellegu dolgoknak nem csak a penzugyi merlege lenyeges. En orulok neki, hogyha emiatt a 0 forintos betermelesnek hala par kiloval tobb lignit marad a foldben mintsem elegetjuk.
Abszolut igazad van abban penzugyi szempontbol, hogy ezt sokkal optimalisabban is lehetett volna hasznalni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A betermelésen már nem pörög senki rég (igazából sose volt szempont), max itthon számít a szaldó miatt, de ott is kínosan ügyel rá mindenki, hogy megfelelően méretezett rendszer legyen, azaz ne legyen túltermelése éves szinten.
Az említett alkalmazkodás nagyon nehéz, akku nélkül nagyjából az átlag 30%. Úgy értve, hogy a termelésedből ennyit tudsz helyben elhasználni, ha nagyon nagyon odafigyelsz. Ha ezt elkezded automatizálással megtámogatni, akkor el lehet jutni úgy 40%-ig.
Persze ez a nagy átlag, ha egy olyan házat nézünk, ahol nincs más fogyasztó, csak 1db elektromos autó, amit mindig csak akkor töltenek amikor fedezi a termelés, akkor természetesen ez a szám 100% lesz :) Életszerű körülmények között 40% fölé menni viszont kínkeserves tud lenni. Ezzel szerintem nyugodtan módosíthatod a megtérülési számításod, mert nem hinném hogy túl sokáig lesz már szaldó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Saját rendszerem ami nem a saját termelés felhasználására van optimalizálva, viszont minden elektromos áramot használ. 2021-es év:
Jan-21 | Feb-21 | Mar-21 | Apr-21 | May-21 | Jun-21 | Jul-21 | Aug-21 | Sep-21 | Oct-21 | Nov-21 | Dec-21 | |
Átlagos termelési hányad | 32.10% | 50.16% | 83.71% | 108.26% | 166.28% | 261.99% | 250.72% | 234.83% | 171.96% | 102.25% | 34.99% | 25.93% |
Termelésből felhasznált % | 59.99% | 53.31% | 45.19% | 39.47% | 29.44% | 25.25% | 25.15% | 25.75% | 29.15% | 34.88% | 48.51% | 62.09% |
Használat saját % | 19.26% | 26.74% | 37.83% | 42.73% | 48.95% | 66.14% | 63.05% | 60.47% | 50.13% | 35.67% | 16.97% | 16.10% |
Átlagos termelési hányad: Havi termelés a havi fogyasztás %-ban
Termelésből felhasznált: A napelem által megtermelből közvetlenül elhasznált
Használat saját %: A közvetlenül elhasznált a teljes fogyasztás %-ban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Használat saját %: A közvetlenül elhasznált a teljes fogyasztás %-ban."
Ezt nem értem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A havi fogyasztás mekkora részét fedezte a napelem termelés közvetlenül. A fogyasztás ezen részét a napelem fedezte, az ezen felülit a hálózat (akkor is, ha adott időszakban azt betermeltem és visszavettem).
Ebben az évben (2021) a termelés 9700kWh (6,77kW rendszer) a fogyasztás 9791kWh volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt nem lehet látni, hogy mekkora rész volt ebből a betermelés? (Még nem tiszta ez nekem.)
9700kWh -ból mennyi kWh lett betermelve? Az érdekelne, ha a betermelés nálunk is nullás lesz, akkor mennyi volt a számodra hasznos rész.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A betermelés már most is "nullás" nálunk, persze nem az, de gombokat kapsz csak érte, nem éri meg vele foglalkozni. Azért foglalkoznak vele mégis, mert éves szintű szaldó elszámolás van jelenleg (más még nem létezik), így érdemes annyit betolni amennyit kiveszel. Szóval számára az volt a hasznos rész, amennyit szembe tudott állítani a hálózatból vett mennyiséggel éves szinten.
Bruttó elszámolás esetén ez teljesen meg fog szűnni. És ezt szó szerint kell érteni, nem havi szaldó lesz, nem napi, hanem semmilyen. A rendelet kimondja, hogy a két mért érték között semmilyen formában nem képezhető szaldó, 1 másodperc alatt sem, 1 nap alatt sem, 1 hónap alatt sem, stb.. Teljesen külön elszámolás alá esik a két szám majd. Az export értéket "kifizetik", ez az amit te nullának tekintesz, nagyon helyesen. Az import értéket pedig kiszámlázzák. És az sem számít, ha az egyik fázison éppen maxon megy a termelés a napelemből, és nem használsz belőle semmit, egy másikon egy nagyobb fogyasztód meg éppen kétszer akkora áramot vesz fel, mint az azon a fázison levő termelés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erre gondolok én is. Vétel: 70 huf, Betáplálás: 7 huf
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A konkrét számok az én esetemben 2021 évre: 6381 kWh használat a hálózatból, 6290 kWh betermelés a hálózatba, 3410 kWh használat közvetlenül a napelemből.
Ez egy teljesen alap helyzet. Ezen biztosan lehetne javítani beruházás nélkül még valamennyit (talán nem is keveset, mert a legnagyobb fogyasztó a hőszivattyú. A tél kivételével amikor egész nap megy lehet programozni mikor termeljen).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Később a megoldás az lehet, hogy meleg vagy hideg vízben tárolni a fűtés/hűtéshez szükséges energiát. Gyanítom a jövő nem a szaldo lesz, hanem a differenciált ár.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen az alap megoldás a fogyasztás időzítése a termelési időszakra. Ezt kiegészítve tárolással ami lehet melegvíz (ez éves szinten jelentős tétel a HMV és a fűtés miatt) vagy akkumulátor.
El lehet gondolkodni napkollektoron is mert az csökkenti a melegvíz előállítás villamosenergia igényét. A napelemek és a szaldó miatt kiment a divatból, de szaldó nélkül újra opció lehet.
Ki lehet számolni mekkora akksi érné meg, de ahhoz ismerni kellene a bruttó elszámolás rendszerét és az ott alkalmazott egységárakat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bocsi, csak azért írtam, mert többször feszegetted ezt a "mennyiért veszik meg?", és a "neked hogy alakult a bevétel" témát, de szerintem amióta napelemes rendszerek vannak, ezt senki nem számolja így. Ziziért vették meg mindig, azért is nem éri meg erre lőni, mert jelentős mennyiségű beruházás szükséges jelképes bevételért cserébe, tehát akkor jár valaki jól, ha "nullásra" sikerült neki megtervezni a rendszerét (már ameddig van szaldó).
Üzleti naperőműnél persze más a helyzet, az egy más világ, menetrendek vannak, vállalt és prognosztizált termelés, amihez tartani kell magad (nem térhet el nagyon negatívban és pozitívban sem), és akkor állítólag hatalmas pénzek vannak benne. De ehhez nem értek, itt le vannak osztva a lapok, arra születni kell hogy valaki ezen a területen labdába rúghasson :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért számolom így, mert csak a legjobb esettel ritkán tervez az ember.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lásd bezzegnémetország
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha a betáplálás negatív összeg lesz, akkor a napelemesnek drágább lesz az áram, mint azoknak akiknek nincs.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyen nem hinném hogy lenne, a betáplálás választható opció, nem kényszer, felszerelsz egy visszawatt védelmet és nem táplálsz vissza. Jelenleg is alkalmaznak ilyet, csak öntökönszúrás, ezért nagyon ritka. Azokon a helyeken van most ilyen eszköz, ahol a helyi trafó nem bírja, de az usernek kellene nagyon a napelem, és nem akar egy szigetüzemű rendszerbe beruházni (a grid tie olcsóbb).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit csinál a felesleggel a rendszer?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semmit, nem terhel rá a napelemekre az inverter, így annyi lesz a termelés csak, amennyit a fogyasztóid felvesznek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahogy ezt láthattuk kb 2/3-ad a betáp arány az egyik kollégánál. Telepítő "matek" szerint akkor egyből 30 év a megtérülés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, mondtam hogy kb. 30% fogy el házon belül, ez a nagy átlag. Én itthonról dolgozok, jelentősen tudom növelni ezt az arányt, autótöltés is mehet e miatt termelési időben, mosógépet is ki tudom üríteni ha végzett, stb.. Szóval ez azért eléggé egyénfüggő, de az a fajta 100%-os hasznosítás amit a szaldó nyújt, nem lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
illetve a szaldo miatt meg nincsenek rakenyszeritve mas megoldasra. biztos vagyok benne mikor vege lesz a szaldos mokanak, meg fogjak talalni a modjat hogy a felesleg "ne vesszen karba". (akar olcso aksi, akar atdobja a hosszabitot a szomszednak, stbstb. olyanok is amire mi meg nem is gondolunk, az ember kreativ leny :D)
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A két javaslatból az egyik bűncselekmény.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azhat! de meg soha nem volt olyan a tortenelemben hogy valaki megszegte volna a torveny!! :D
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennél jobb lopni az áramot és akkor nem kell napelem. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezért is furcsa nekem, hogy miért a csáladi házasokat támogatták napelemmel: ott vannak a tégla/panel társasházak, amik nap közben simán elfogyasztanák a tetőn lévő napelemekkel termelt áramot, gyakorlatilag nem lenne visszatermelés. Ugyanez igaz ipari fogyasztókra, gyárak, irodaházak, ahol meg napközben van magasabb fogyasztás. Vagy én látok rosszul valamit?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És meg is van a válasz. Azért azt , mert az fog ingyen visszaadni. Az ipar elhasználná. Minek támogatni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vannak helyek ahol csinálják, pl Vörösvári úton csurig van pakolva napelemekkel a panelok teteje. Amúgy szerintem jó irányban vagy, ipari létesítmények, bevásárlóközpontok, panelházak, irodák teteje, mind ki lehetne tapétázni napelemmel és nap közben nagy részük helyben el is lenne fogyasztva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A faluházra gondolsz a Vörösvárin? Az napkollektor, és nem napelem. Emlékeim szerint az volt az első panelprogramos ház, gondolom akkor még benne volt a szkópban az is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csináltam egy kalkulátort. Lásd a kommentek között a blogposztomban. Mindenki olyan számot ír bele amilyet akar.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A másik autó mennyivel lesz drágább, mint egy benzines/dízel és mennyit fog évente menni?
- Fűtés átalakítás mennyi költség lesz és mennyi gázmegtakarítást eredményez?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- nem lesz dragabb, mint egy dizel/benzines valtozata
- ~2m, es utana gazra mar nincs szukseg, persze aramra igen, jelenleg ~1300m3 gazt eszik a ~20 eves zart egesteru kombi kazan, ennel ma mar van hatekonyabb, szerencsere mindenhol padlofutes van, igy
nem kell magas eloremeno vizhofok
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit cserélsz? Csak a kazánt hőcserélőre?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
most is van hocserelo a kazannal, de az egesz rossz helyen van (emelet), igy a foldszinti osztogyujtonel kotom ra az uj hocserelot es egy monoblokk levego/viz hoszivattyut
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem túnik soknak, különösen, gondolom, hogy ebből kettőnek nem te fizeted a rezsijét.
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ezek most milyen értékek? Egész évben ennyit fogyasztott, vagy egy hónapra leosztva ennyi? Vagy az átalány fölötti fogyasztása? Mert az éves 879 és 555 az a kb lakatlan szint. Az 1358 is egy család max 3 havi fogyasztása.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az 555-öt én sem értem, éppen hűtőket nézegetek, nehezen áll meg egy fagyasztó+hűtő kombó 200-250kWh alatt /év, agyon trükközött dual kompresszoros csúcsmodellek ígérnek 90-150kWh-t 1mFt-ért cserébe. És ezek katalógusadatok, a valóság valamelyest eltér (szokás szerint...).
Ha feltételezzük, hogy nem 1 millás hűtő van a lakásban, csak egy új, modern, kompresszoros, akkor marad 200kWh ami 1db 20W-os izzónak felel meg kb (oké, az 7/24-ben világít mondjuk). Nem mondom hogy nem hozható össze, de itt TV, mosógép, meg ilyen úri huncutságok tuti nincsenek, vagy ha vannak, akkor hűtő nincs :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
718 kWh volt az utolso 3 havi fogyasztasunk. Nagy TV, 700W-os stereo, elektromos suto, indukcios fozolap, NAS, itthonrol dolgozunk mindketten, medence vizforgatoval meg a redony is elektromos. Es ez egy 100+ nm -es kertkapcsolatos lakas.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
700W-os stereo
??? ez mi akar lenni?
Itt ledobtam a láncot.
A többit is így kezeljük? Mire gondolok: Hint, ha napi 2 órát megy átlagban a sütő/indukciós lap az olyan 130-210kWh 3 hónapra, nem igazán releváns. A medence az lehet combos dolog. Mérettől és beállítástól függ, normálisabb medencéhez azért nem árt egy normális szivattyú (10000l/h+) az meg azért megeszi 600W-ot simán elvisz 400-500kWh 3 hónap alatt ha úgy van beállítva. Persze lehet 30W-os kerregővel is lehet vizet forgatni, meg hát nem kell mindig forgatni..
TV nem vészes, valszeg 100W alatt van napi 8 órás átlaggal 72kWh. Redőny :) NAS: gondolom ez a 30W alatti fogyasztású kategória (nem írtad megint csak) 30kWh mondjuk. 2 laptop 2 extra monitorrral 50-80kWh, inkább itt a felhasználók száma tud nagyot dobni (mind TV mind számítógép tekintetében
Ez eddig 720kWh minimum körül van, persze ennek több mint felét a medence cucc adja ami gondolom nem akkora, nem ment annyit.
A baj ott kezdődik, hogy biztos van hűtő (nem említetted). Ami ha energiatakarékos akkor is megkajol évi 200-250kWh ami erre az időszakra vetítve 50kWh-60kWh
És akkor jönnek a nehéz játékosok. Elektromos boiler (nem tudom van e nincs írva), kissé fontosabb mint a medence, és ez itt el tud azért vinni 300-500kWh egy 4 fős családnál 3 hónap alatt. Vagy pl nincs említve a klíma (ami tudom luxus) és persze vannak kevéssé szerencsések akik mosnak/mosogatnak napi rendszerességgel. Meg az apró még mellé ami kimaradt sok kicsi sokra megy :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
itthonrol dolgozunk mindketten
Kérj a munkahelyedtől home office kompenzációt.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet, hogy kap, de a kWh nem lesz tőle kevesebb :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kérhet, de akkor pl ugrik neki pl a munkába járási támogatás (benzin elszámolás). Persze csak ha van. Továbbá az is max 20k havonta.
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy év fogyasztás összesen.
Mert az éves 879 és 555 az a kb lakatlan szint.
Mindkettő lakott az év minden napján. Ráadásul, a 555-ben ketten laknak. Energiatakarékos dolgokat kell használni. Meg megtanulni nem pazarolni.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez butaság, ne haragudj. Ha egy pici hűtő van benne és semmilyen fogyasztó nincs rákötve csak világítás és néha megy a TV akkor ez teljesen rendben van. Csak egy átlag felhasználás nem ilyen. Nagyrészt nem azért mert nem spórol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2 fő lakik benne. Nagy hűtő, mikró, mosógép, számítógép, TV, vasaló, router, világítás, telefonok a fogyasztók.
Tessék megtanulni nem pazarlóan élni.
Az, hogy az átlag pazarlóan él, nem jelenti azt, hogy neked is úgy kell. Alakítsd át a szar régi szokásaidat.
Most idézd nekem Greta Thunberget, ne akkor, amikor éppen amellett kardoskodsz, hogy meghalnak a bébifókák.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem úgy lett havi 35kwh-ból ~60kwh hogy vettem egy PC-t, 144Hz-s monitorral, meg estére elektromos zöldségpárolóval csinálok kaját (800W, kb. 40 percig megy). TV-m és vasalóm nincs, heti 1 félórás mosás, 2 hetente három órás ágynemű mosás. A friss szabályozás nem érint, de igazából vissza tudnám tornázni magam kevesebbre, viszont ez most kényelmes. Két főre 555kwh az viszont elég szép, nekem a hűtőm maga elvinne besorolása alapján évi 289kwh-t (nem visz ennyit, mert kevés cucc van benne kevés ideig így nagyon alacsony fokozaton üzemel).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
PC helyett laptop és megint spóroltál. Laptopom: 15W
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
PC helyett laptop dolgot én is megléptem egy energiatakarékos monitorral. Jelenleg a kis minigridemre rá van téve az xbox series s energiatakarékos stadby módban, ez 7 watt. Telefonom tölt jelenleg 5 wattot vesz fel (80% felett van, ez alatt 15w), laptop 15w (kijelzővel együtt), a többi a monitor, így jelenleg 37-40 watt között mozog az output. A 160 wattos mobil panel most éppen ebben a pillanatban kerek 100 wattot termel, 142 volt a peak amit láttam rajta. Kb egy hete álltam át rá hogy csak és kizárólag ebből nyerem a delejt irodára, eddig nem volt olyan problémám hogy kevés lett volna, sőt, inkább a több a jellemző, ekkor szépen fogom az aksit és kiporszívózok róla, a maradékot meg lejátszom boxon. Este standby-ba 10 watt körüli a fogyasztás, ebből 7 a box, a többi a laptop.
Ezen felül pedig nyilván backupnak ott a laptop aksija, az is átlagos napi használattal 7-8 órát elmegy.
Néhány hónap múlva majd írok több tapasztalatot, de a jelenlegi eredmények és a lelkesedés alapján lehet hogy bővítem majd a jelenlegi rendszert és egyre többmindent dugok majd rá. Jelenlegi felállás alapján éppen megvalósítás alatt van a házi nas(pi4+hdd case-ben 2x3,5-es HDD)+router+szolgáltatói box ráfűzése erre a rendszerre, eddigiek alapján simán bírja, de természetesen lesz backup megoldás is ha úgy alakul az időjárás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Laptop csak villogni meg komolytalankodni jó, érdemben dolgozni nem. Hacsak nem egy darab bash kurzor a munkaterület.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdekes, 25+ éve kizárólag laptopon dolgozom az IT-ban.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
#worksfortrey :)
Te mindenben kivétel vagy. Kivételes lett volna, ha ebben nem!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az egész cégünk laptopról dolgozik. #worksforazegeszceg
Nagyon kevés olyan területet tudok mondani IT területen, ahova nem elég egy laptop. Talán a CAD/Engineering/videoszerkesztés stb., ahova mondjuk kellhet egy erős munkaállomás, de már ebben sem vagyok biztos.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szoftverfejlesztést is add hozzá. Sok projekt van, ahová erős munkaállomás kell.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az összes fejlesztőnk laptopon dolgozik. Laptopon build-elni az nem olyan 2000-es évekbeli téma?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem szeretem a laptopot. Lassú egy elérhető desktophoz képest. Oké, sokszor ez nem tényező.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ritkan vagyunk meg csak hasonlo velemenyen is trey-el de amit irtal az netto baromsag.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1. 110k-t költöttem laptopra, elhiheted nem villogni kell.
2. Dolgozni teljesen használható, sőt, meg merem kockáztatni hogy talán a többmonitoros munkavégzésnél is hatékonyabb, bár ez valószínűleg embere válogatja. A trükk hogy több asztalt kell használni. Nekem speckó gyorsbillentyűvel a váltás kényelmesebb mint átnézni egy másik monitorra, de ez valószínűleg azért van mert más felbontás, képarány, újra kell fókuszálni, utána visszaugráskor is kell idő hogy átszokjon a szemem.
Egy átlagos napon 4-5 asztalon szoktam ugrálni, teljesen jól működik. Egy asztalon a céges levelezés, másikon beszélgetős szoftver, harmadikon céges gépre rdp, negyediken 4 bash terminál, ötödiken böngészőben jegykezelő, esetleg tudásbázis de ha sokat foglalkozom vele akkor az külön asztalt kap.
Alapvetően egy feladatot is elő lehet készíteni egy asztalra, aztán ha csinálni kell akkor csak átváltok rá és minden ott van a kezem alatt instant.
Érdemben dolgozás pedig mindenkinek mást jelent. Az hogy bika gép kell hozzá nem feltétlenül jelenti azt hogy bármiféle módon értékesebb lenne mint egy gyenge géppel elvégzett meló. George RR Martin valami őskövület dos-os bontószökevényen írott könyve is egész jól hozott a konyhára, pedig annál a gépnél kb egy komolyabb számológépben nagyobb számítási teljesítmény van ma.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én pazarlok. Minél kevesebbet fogyaszt egy "izzó" annál többet szerelek fel. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én meg már 2011-ben is spóroltam:
Nem most kezdtem a divat hatására.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A pazarlós életem villanyszámlája évi 250e.
Minden gyerek szobájában TV-t használunk monitornak. Mindenkinek van PC-je és laptopja is. A házban fix 24 fok van. (ezt én utálom, de 4 nővel élek együtt)
Éjszaka ki van világítva a kert és a ház kívülről. Minden szobában klíma (ezt keveset használjuk). Nettó 243 nm.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az 555 kWh az évi 14 405 forint, a 879 kWh évi 31 760 forint. Ehhez képest a negyed millió nekem sok.
De, mindenki el tudja dönteni, hogy mennyit szán rá. Csak utána ne sírja tele a netet, hogy nem tud megélni.
Tudom, hogy te nem sírsz, nem neked mondom. Azoknak, akik hozzád hasonlóan fogyasztanak, de töredékét keresik.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne hiszem, hogy sírnék. Amit elveszítek ezen, behozom máshol.*
Nekem sütőből (ez nem nagy fogyasztó) és hűtőből is kettő van. Na a hűtő az tud fogyasztani, mert a gyerekek sokszor hagyják nyitva. :S Az se mindegy mennyit van az ember otthon, mennyit nyitogatja a hűtőt. Mi itthon élünk, én hetente 2x megyek be az irodába, de akkor is fél napra.
*TFH: hogy a környék összes ilyen házának felmeyga rezsije 250e HUF fölé. Akkor megint csak "holy holy orbán viktor"**, mert max veszek minden gyerekemnek egy ilyen házat.
**Ezzel basztatt a haverom, amikor valami kedvezőtlen dolog van. Én meg erre hivatkozom, amikor számomra nem az. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs ezzel semmi baj. Akinek ilyen igényei vannak és megkeresi a rávalót, annak hajrá.
Aki meg nem tudja ezt az életet finanszírozni, a skálázódjon vissza, költözzön kisebbe stb.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyanezt gondolom. Akinek a "rendszerében" nincsenek tartalékok, az túlvállalta magát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Élsz egy 50nm korszerűtlen bérházi lakásban, vagy falun egy szintén korszerűtlen kis házban (kádárkocka, vályog, rádbízom). Esetleg nyugdíjas vagy, neadj Isten, özvegy. Hová skálázódsz lejebb? Tapasztaltom szerint ezek az emberek személyiségükben az egyik legspórolósabb fajta, ám technikai/pénzügyi értelemben ennek a hasznát nem tudják kivenni, sőt!
Költözz kisebbe, modernebbe? Tőkeinjekció nélkül szerintem ez kb a lehetetlen kategória (eleve ki ad pénzt azért amitől épp szabadulna mindenki?). Arról nem is szólva, hogy van mondjuk 3 hónapod lezongorázni.
Ha csoda folytán van megtakarítása és lecseréli pl a konvektort kondenzációs kazánra, ablakot cserél, stb: a tartalék felégetésével be tud-e férni a kvóta alá? Megtérül-e? De 3 hónapon belül azért még ez is necces, főleg, hogy az ilyen helyeken nem 1-1 dolgot kell átalakítani, hanem kb egy új épületet kell építeni.
A nem reprezetatív felmérésem alapján a családiházasok jelentős része durván az "átlag" felett van. És szerintem itt van valahol a kutya elásva, azon túl, hogy "súlyozott átlag" többet nem mondtak, képletet, értelmezhető számokat...ugyanmá'.
SZVSZ 10-20%-ot lehet nadrágszíj húzogatással orvosolni, efelett csak beruházással és minden +% a megelőzőnél jelentősen drágábban abszolválható.
Ha lesz mit, én kifizetem (tapsolni ugyan nem fogok miatta). De pontosan látom, hogy mennyi "medencefűtő" számlája éri el/haladja majd meg a teljes bevételét....amit szerintem majd megint karácsonykor egy "Feribátyám lesz majd egy nyolcvanas" jelleggel húznak ki belőlem (is), amihez viszont az én szokásaimnak semmi köze!
"The only valid measurement of code quality: WTFs/min"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kell minden özvegynek egyedül élnie egy családi házban. Haverom anyja volt ilyen. Az istennek nem lehetett kiimádkozni a falusi kádárkockából. A végén sikerült, a kádárkockát eladták Nyíregyháza mellett, vettek egy 50 nm-es lakást Győrben. Azóta minden gondjuk megoldódott. Család besegített, most meg amit spórol, visszatörleszti. Meg bébiszitter a kölkök mellett. Ezzel törleszt vissza. Ez is egy megoldás.
Ezt a "nincs miből"-t nem tudom hova tenni. Azoknak, akiknek egy élet kevés volt, hogy magukon segítsenek, nem tudok és nem is akarok tippeket adni. Menjenek segélyért vagy nem tudom.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
TFH 10M a kádárkocka, 50M a lakás...ha van a családnak 40M feleslege, akkor nem az idei mondjuk +1M miatt aggódnak. Nem erről a szituról beszélek.
"The only valid measurement of code quality: WTFs/min"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Írtam egy példát egy élethelyzetre, amit sikerrel megoldottak.
Egy perc alatt találtam Győrben 27,5-ért egy panelt. Győr az egyik legdrágább város. Felvesz rá hitelt, törleszti. Család besegít. Ha ez sincs meg, akkor nagyon sajnálom, de mindenkin nem lehet segíteni. Opció lehet: öregek otthona.
PS: az öngondoskodást már fiatalon el kellett volna kezdenie. Én 25 évesen kezdtem.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Öregek otthona: ennek kénytelen voltam a közelmúltban utánajárni. Több éves várólista a magán intézményekben is, hiába van lóvéd rá, egyszerűen nincs elég belőle. Amúgy egy komolyabb nyugdíjas apartman (tulajdonjog) karcolja alulról a győri panel árát, de a legtöbb helyen csak használati jog van akár 15M-ért....+ havi 200-300K. Önkormányzatiba/államiba pedig senki nem akar bekerülni hidd el.... ,de ott is várólista van.....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az öregek otthona keresés is pont olyan, mint az öngondoskodás. Nem T+2 időben kell elkezdeni, hanem T-x időben.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudsz opciót kérni helyre és nem tudhatod, hogy aki még most jól birtokában van a képességeinek az mikor romlik hatalmasat egy fél év alatt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megy az esz nelkuli puffogtatas. Oregek otthona: latszik, hogy fogalmad sincs, de azert mondod. Elobb nezz utana, aztan mehet a puffogtatas ebben a temaban.
A Gyor-Moson-Soproni varmegyeiek mindig elfelejtik, hogy ez a 2. leggazdagabb varmegye. Rendszerint fogalmuk sincs, hogy mashol mi van. Ok azt veszik alapul, ahogy itt elnek, de fogalmuk sincs, hogy mas szegenyebb varmegyeben mi a helyzet. Mind az ingatlan, munkahely tekinteteben. Ez eleg gyakori itt: Tipikus, jol kereso probalja megmagyarazni, hogyan kene elnie egy olyan embernek, aki teljesen mas jovedelmi viszonnyal es lehetosegel bir es nem is biztos, hogy ebben a varmegyeben el.
Kb. 4-5 evvel korabban 30-40+ millioert mar fel lehetett epiteni egy csaladi hazat. Most valahol 80-90+ millio korul van. Nem az x evvel ezelotti allapotokat kell nezni, hanem a mostani viszonyokat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahogy azt egy "politikusunk" megaszondta:
"Akinek nincs semmije, annyit is ér"
Ez van.
Van benne leheletnyi igazság ugye és ezért nem lehet elengedni, de a hiba az amikor ez politikai szinten van deklarálva mert akkor ez oda vezet amit leírsz. Azt feltételezi mindenki, hogy legalább annyit bárhol el lehet érni mint ahol ő van. Ez sima oszd meg és uralkodj vonatra való felszállás eredménye. Ha a társadalmi csoportok egymással veszekednek (jómódú lustának tartja a kevésbé jómódút, alkalmazott a KATA-s vállalkozót, vagy a tanárokat, ... ) addig kevésbé a valódi problémákon rágódnak.
Ez van. (zárójel bezárva)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kolléga elfelejti, ahol az szegény hely van, ott az ingatlan sem annyiba kerül, mint Győr-Moson-Sopron vármegyében. Vélhetőleg a fodrász és a villanyszerelő sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A fodrász jellemzően nem, a villanyszerelő de, emellett a kaja, rezsi, alapanyag is ugyanannyi. Ha te ott veszel ingatlant picit más mint ha neki kell ott ingatlant venni, azzal nem vetheted össze, hogy van más megugorhatatlan cél _is_
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te nem budapesti vagy ugye?
Mert még Budapesten is nagy különbség van Buda és Csepel között.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akinek nincs semmije, annyit is ér
Teljesen jól mondta az illető. Csak jól kellett volna érteni. Annyit ér, amennyiért el tudja magát adni a munkaerőpiacon. Ha lófaszért tudja eladni magát, akkor annyit ér. Ezen kár is megsértődni.
A piac árazza be az értékét. Akinek ez nem tetszik, aki piacgazdaság alapjait vonja kétségbe. Azt mondjuk lehet, de elég balfasznak kell hozzá lenni.
alkalmazott a KATA-s vállalkozót,
Vicces. Másfél milliót kereső Food Pandások, akik havi 50 ropival letudták az összes költségüket, rapliznak a hidakon. Nevetnék, ha ez nem lenne szánalmas.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Másfél milliót kereső Food Pandások
Ezt melyik kormánylapban olvastad? Ha nagyon meghúzza az ember és dolgozik több mint 200 órát egy hónapban, akkor kijön 450k. Cserébe esőben, hóban, napsütésben tolni kell.
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát, létezik. Elérhető volt. Havi 50 ezer költséggel. Összehasonlításképpen, állásban ebből 500 ezer lenne a járulék, adó stb.
Ne, ne kezdj el most terelni. Pontosan tudja minden szereplő, hogy ez nem az, amit védeni lehet.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te terelsz bazdmeg, mert van akár 5(!) olyan futár a 15 ezerből, akinek összejön ennyi. Tényleg jó példa.
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ROTFL
Miután kiderül, hogy mégiscsak létezik, sőt hirdették is a milliós fizetést, felhúzod magad?
A futár annyit keresett, amennyit vállalt. Ha ennyit vállalt, ennyit keresett. 50 ezer költséggel.
Ne fárassz már a kampó dumáddal!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tetszik, hogy felháborodsz azon, hogy mennyi kiesés van a futárok által be nem fizetett járulékok miatt. Akkor amikor valamelyik pénzemberetek (engedtessék meg, hogy többesszámot használjak, ahogy te szoktad) behúz egy kis lóvét, az nem gond (pl: https://444.hu/2020/09/20/megszolalt-a-ketmilliardos-allami-tamogatasro…).
Egy marék ember miatt általánosítasz, bezzeg ha ezt a ti oldalatokkal teszik, akkor már egyből megy az elmútnyócév és társai kampó duma.
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kezded iderángatni a politikát, amikor elfogytak az évek. Rinyálásotok miatt én már kiszálltam itt a politikából.
Kthxbye!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Wait. A KATA kivezetése nem politika?
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem a kivezetéséről beszéltem eddig, hanem az adózási vonatkozásáról. Az nem politika, hanem gazdasági kérdés. Most szeretnéd politikai vonalra rángatni, de ebben én már nem veszek részt.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oké, vizsgáljuk gazdasági oldalról.
Katás Károly biciklis futár Budapesten. Reggeltől estig tolja a drótszamarat, kap is érte mondjuk 650k fizetést (átlag feletti). Ebből befizet 50k-t és halkan felsír egy kisfiú GY-M-S vm-ben, mert ez így nincs jól...
Tákoló Tibor megnyert pár közbeszerzést egy kis háttérrel, majd szállít pár látszat megoldást túlárazva (ezzel károsítva közvetlenül a közösbe beadó honpolgárokat), utána elmegy az Adriára nyaralni (szigorúan évente 3x). A kisfiú eközben édesdeden szorítja magához Viktor nevű kismaciját és fordul egyet.
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem sír fel itt senki, egyszerűen nevetségesnek és képmutatónak találom, hogy ők is tisztában vannak vele
- hogy nem erre találták ki a KATA-t
- eddig kurva jól jártak
- meg kellene köszönniük, amit eddig pluszban zsebre tettek.
Helyette pedig eljátsszák a nagyhalált.
Ezek azok a megélhetési zsonglőrök, akik aktív korukban semmihez sem akarnak hozzájárulni, nyugdíjasan meg jár majd a szájuk és markuk, hogy nekik miért nincs nyugdíjuk. Természetesen, akkor is a közösnek kell majd eltartaniuk őket.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem sír fel itt senki (ha willy flamebait úr nem hozza ide, itt sem lenne), egyszerűen nevetségesnek és képmutatónak találom, hogy ők is tisztában vannak vele
- hogy nem erre találták ki a KATA-t
- eddig kurva jól jártak
- meg kellene köszönniük, amit eddig pluszban zsebre tettek.
Helyette pedig eljátsszák a nagyhalált.
Ezek azok a megélhetési zsonglőrök, akik aktív korukban semmihez sem akarnak hozzájárulni, nyugdíjasan meg jár majd a szájuk és markuk, hogy nekik miért nincs nyugdíjuk. Természetesen, akkor is a közösnek kell majd eltartaniuk őket.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
te a hidas bohockodas alapjan azt a kovetkeztetest vonod le, hogy a ~450k katas mind futar volt, es milliokat keresett?
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, én azt a következtetést vontam le, amit leírtam: nem fizettek igazságosan közterheket.
Ezt a következtetést nem csak én vontam le, hanem a társadalom is: kutyát nem hatotta meg a részegen/bedzsolázva hídon fetrengés
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a tarsadalom nagy resze szarik ra, mert nem erinti. de majd akkor eszbe kap amikor a voltKATAS kozli hogy akkor +30% nottek a dijak (ezt tanacsoltatok nem? :D). viszont kurvaisten, hogy innentol az elso kerdesem az lesz a szakikhoz, hogy "szamlanelkul mennyi?" !
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyszerűen arról van szó, hogy egy felsorolásban felhoztam, hogy a cél a jelenleg regnáló hatalom részéről, hogy az olyan problémákat erősítsen fel ami vitát gerjeszt a társadalom különböző csoportjaiban. Ezzel a valós problémákat elrejtve. Ennyi volt amit írtam. a KATA-s vállalkozókat TE emelted ki a sorból, holott semmilyen kiemelt szerepük nem volt, csak annyi, hogy egy olyan csoport akiket a kormány jelen pillanatban kijelölt "hibásnak" a kialakult helyzetért és szembeállít a társadalom többi részével. Ugyanúgy mint előtte a tanárokkal. Az egész pedig onnan indult ki, hogy életvezetési tanácsokat kezdtél osztogatni mit _kellett_ volna valakinek tenni. Erre megjegyezték (amit látszólag nem akarsz érteni) hogy ezzel semmi baj, igazad van te csinálod jól, de ettől erre még nem mindenkinek van meg a lehetősége. Ez is egy olyan dolog ami növeli a társadalmi feszültséget.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Teljesen jól mondta az illető. Csak jól kellett volna érteni. Annyit ér, amennyiért el tudja magát adni a munkaerőpiacon. Ha lófaszért tudja eladni magát,
Miért mindig magadból indulsz ki? Nincs olyan ismerősöd aki nem Nyugat-Magyarországi ? Értsd meg, ahhoz hogy érvényesülni tudj költöznöd kell. Még ma is. Régebben még jobban így volt. Költözés pedig nem csak pénz kérdés. Sokszor egyéb tényezők fontosabbak.
Vicces. Másfél milliót kereső Food Pandások, akik havi 50 ropival letudták az összes költségüket
Egyrészt, én sehol nem hallottam, hogy holnap ne lehetne valaki valamiért "Food Pandás" (gondolom itt futárra gondoltál). Ergo az út mindenki számára nyitott. Itt nincs semmilyen "egyenlőtlenség". Persze nem akar mindenki futárkodni, meg nem is lenne jó (de persze a KATA-sok 90%-a sem futár).
Amellett a számaid picit túlzóak mert ha valamikor valamire hivatkozol akkor jó ha a median(X) függvényt használod, de ha nem akkor legalabb az atlag(x)-et illene, de semmikepp nem a max(x)-et ami nem fedi le azt amiről beszélsz. Nálam volt, hogy a túlóra pénz meghaladta az alapfizut... ha érted az összefüggést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na erre mondják, hogy nincs mondanivalód ugye.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát ez az, általánosságokat puffogtatsz és mikor az általánosítás igazságtartalmát kérdőjelezik meg akkor nincs mondanivalód.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy fordítva. Írok valamit, erre jöttök általánosságokkal. Mutatok egy példát:
A Gyor-Moson-Soproni varmegyeiek mindig elfelejtik, hogy ez a 2. leggazdagabb varmegye. Rendszerint fogalmuk sincs, hogy mashol mi van. Ok azt veszik alapul, ahogy itt elnek, de fogalmuk sincs, hogy mas szegenyebb varmegyeben mi a helyzet. Mind az ingatlan, munkahely tekinteteben. Ez eleg gyakori itt: Tipikus, jol kereso probalja megmagyarazni, hogyan kene elnie egy olyan embernek, aki teljesen mas jovedelmi viszonnyal es lehetosegel bir es nem is biztos, hogy ebben a varmegyeben el.
Zéró konkrétum, csak bla bla bla ... Random sírás-rívás.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem hinném, hogy én ilyet írtam volna. Ez nem általánosítás volt. Te az én írásomra reagáltál. Ettől függetlenül ez az attitűd megfigyelhető az írásaidon....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megint egy komment, aminek semmi értelme. Villanyfogyasztásról szól a blog, de miután azzal nem tudtál mit kezdeni (nem illik bele a narratívádba), elkezdtél KATA-t, tanárokat megint iderángatni.
Csodálkozol, ha ilyen válaszokat kapsz? Téged nem érdekel, hogy nekem mennyi a fogyasztásom, mert nem illeszkedik a síró-rívó mivoltodhoz. Szerinted ez lényegtelen. De elvárnád, hogy engem érdekeljen, hogy mi van másokkal.
Ez mi a fasz? Milyen hozzáállás ez?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja. Villanyfogyasztás téma. Ezt te írtad (ebben a szálban):
Haverom anyja volt ilyen. Az istennek nem lehetett kiimádkozni a falusi kádárkockából. A végén sikerült, a kádárkockát eladták Nyíregyháza mellett, vettek egy 50 nm-es lakást Győrben. Család besegített, most meg amit spórol, visszatörleszti.
Erre írták neked, hogy figy ez majdnem olyan mintha családnak lett volna pénze egy házra, mert akkora a difi az országrészek közt:
TFH 10M a kádárkocka, 50M a lakás...ha van a családnak 40M feleslege, akkor nem az idei mondjuk +1M miatt aggódnak.
Erre te bölcsen megmondtad:
Egy perc alatt találtam Győrben 27,5-ért egy panelt.
(holott a falusi ház sem 10M, csak hát ugye a példa az példa, tehát nem releváns, csak bemutatja, ezen az elven azt is mondhattad volna, mi az neki, vesz egy lakást és kész)
Majd rájött megint a fordulat, hogy bármit is megtehetett volna:
Felvesz rá hitelt, törleszti. Család besegít. ... az öngondoskodást már fiatalon el kellett volna kezdenie
Erre megjegyezték, hogy nem biztos, hogy olyan szép dolog észt osztani ha pont csak azt az oldalát látod ahol élsz. Én nem biztos, hogy a hozzászólóval 100%-ban egyetértek, de ismerem a problémát és erre írtam, hogy ez nem ilyen egyszerű, mert az országon belüli szakadék csak migrációval oldható fel. Sajnos ez nem olyan egyszerű még ma sem. Ez a kialakult különbség olyan ami alkalmas a teher. Valamint kifejeztem sajnálkozásomat, hogy erre rárepül a mostani kormány és szembehelyezi az embereket társadalmi csoportok szintjén az olyan kijelentésekkel hogy "annyit ér...". Mivel ez politika közbeszéd szintjén okozza az egymás közötti feszültséget. Ezt csak azért hoztam elő, hogy bemutassam, hogy az ellentét és a vita ezért alakult ki. Hogy ésszerűen lásd, te sem tudnál megvenni (könnyedén biztos nem) egy normális NY-i ingatlant amibe be is költöznél (800k+), de simán meg tudnál venni egyet mondjuk Floridában. De ott senkinek eszébe sem jut, hogy te azért nem tudod azt megvenni NY-ban mert te nem érsz annyit. Főleg nem jut eszedbe az, hogy azért kevesebbet ér egy magyar IT-s mert mondjuk nettó 1500kHUF-et visz haza, de ugyanezt remote simán megkeres 150kUSD éves szinten és azért lenne szarabb IT-s mert nem tudja eladni a munkáját majd 2x annyiért...
Na ezért gáz, hogy te tudatosan kiragadtat a KATA-s vállalkozókat mivel csak erősítetted vele azt amit állítottam, hogy márpedig ez egy cél és jól működik, hogy hibásnak állítsunk be valaki mást valamiért és ez megteremtse a szembehelyezkedést.
Mivel TE terelted a szót el a _villanyfogyasztásról_ a "hogyan vezesd az életed szerintem" modellre. Majd amikor valaki szólt, hogy nem olyan egyszerű az ahogy te gondolod, akkor ismét TE kaptad fel azt amire hivatkozol hogy behoztuk témának. Nem téma. Hanem példa. Arra példa mit nem kellene csinálni, mi a baj.
(hagyhattam volna ezt itt lógva, de tényleg zavar, hogy nem veszed észre, hogy pont azt csinálod amire felhívom a figyelmet és az is elég nagy probléma, hogy a témától való eltéréssel vádolsz egy olyan szálban ahol te terelted el másik irányba, jó lenne ha az intelligens emberek felfognák, hogy az a megosztás és ellenségeskedés most nem kell, az elkövetkező válságból csak az tud kihozni minket ha összefogunk)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyszerű mellébeszélés. Az már erre jött válaszként. Biztos szelektív a látásod.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne csináld.
Előtte is azt írtad csak drappban, nem érted, hogy valaki nem csak úgy "ugrál" az egyik helyről a másikra. (bemásolom ide a link előtti hozzászólásod jó?)
Nincs ezzel semmi baj. Akinek ilyen igényei vannak és megkeresi a rávalót, annak hajrá.
Aki meg nem tudja ezt az életet finanszírozni, a skálázódjon vissza, költözzön kisebbe stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontosan így van. Te nem értesz egyet? Mi lenne willyországban az elképzelés? Mindenki, aki kádár-kockában pazarol (igen, a szigeteletlen kádár-kockában való lét pazarlás), azt fizesse a társadalombiztosító?
Nem willy. Ezek menjenek a kádár-kockából kisebbe, amit ki tudnak fűteni. Hogy hogyan? Egyéni probléma.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Képzeld, valakiknek ott is lakni kell. Ez már csak ilyen. Ha eladják más fog ott lakni.
Tudod van ez az EU nevű dolog, ami támogatja az olyan országokat akiknek fel kell zárkózni. Példát véve erről azokat a helyeket is lehetne szigetelni, állami lóvéból, legalább részben.
Másrészről, hogy mi kéne meg mi a lehetőség az mindig elválik egymástól. Ezeknek az embereknek azt ígérték minden rendben lesz. Most majd a te pénzedből fogják támogatni a fűtésüket. (ha hiszed, ha nem, így lesz)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Öngondoskodás, öngondoskodás, öngondoskodás.
Ja, még valami ... öngondoskodás.
Az elmúlt 50 évben kellett volna azokat a házakat szigetelniük a benne lakóknak. Nem, nem az államnak. Nekik. Ugyanis, ők a tulajdonosok. Tulajdonosnak lenni nem csak akkor kell, amikor mutogatjuk, hogy saját házunk van, hanem ilyenkor is.
Hajrá!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazad van. Csak a rezsicsökkentés az öngondoskodás ellen dolgozott. Elhitette, hogy olcsó az energia, és erre kb állami garancia van. Ha nem jön ki a matek a beruházás megtérülésére akkor nem lesz korszerűsítés. Lásd Oregon napelemes számítását. A hőszigetelés ugyanez, bár az kisebb kockázattal jár, és mindenképpen azzal kellene kezdeni nem a napelemmel...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Emberi képzetlenség, hülyeség, életrevalótlanság ellen az iskolát, önképzést, népfőiskolákat, HUP-ot stb. tudnám javasolni.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért azt látod, hogy a rezsicsöki részleges eltörlésének a bejelentésére, hogy megindult a nép. Mindenki tüzelőt - fát szenet - akar venni. Mindenki napelemet akar feltenni. Ebben sajnos felelős a politika ami elaltatta az egészséges életrevalóságot. Aki elhitte a rezsicsökkentést most így járt. Tanulság: mindegy ki van hatalmon nem szabad mindent elhinni ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez az eredménye annak, hogy a piac helyett a kormány határozza meg bizonyos dolgok árát akár közvetve is (lásd CSOK, babaváró...stb árfelhajtó programok). Jelenleg egy különös keveréke van nálunk a gulyáskommunizmusnak és harácsolásnak.
A rendszerváltás után sokként érte a népet, hogy az állam már nincs felettük mint óvó anyamadár. Eltelt 10-15 év és az állam ismét visszakúszott az emberek feje fölé, ezzel elhitetve velük, hogy vigyáz rájuk. Erre azért volt szükség, mert a túl szabadjára hagyott népet nem lehetett elégséges kontroll alatt tartani. Emlékezzünk csak arra, mennyire fel voltak háborodva a nők azon, hogy az állam "kibérelné" a méhüket a CSOK-kal.
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már megint a másra mutogatás. Ez a fajta az, amelyiknek ha leég a háza, megy ajvékolni a TV-be, hogy segítsenek rajta. Elvárja, hogy mások dobják össze az új házra valót, csak azért mert baszott biztosítást kötni.
A következőre sem fog, mert mindig lesznek olyan palimadarak, akik összedobják neki.
Tessék egy kicsit felelősebben hozzáállni a dolgokhoz! Ne mindig másban és a körülményekben keresni a hibát, hanem saját magában.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most nem mutogatnak, hanem cselekszenek. Nem látok tüntetéseket a rezsicsökkentés megtartása mellett.
Amúgy teljes mértékben egyet értek. Ez lenne nálam is az alap felelős "polgári" gondolkodás. Ezért nem is értettem, hogy fért össze a polgári kormánnyal egy ilyen rezsicsökkentési intézkedés. Csak arra tudtam gondolni, hogy ez már nem polgári hanem populista kormány...
Ellenben a rezsicsökkentés arról szólt, hogy megvédik a népet a rezsidémontól - erről gondoskodik az állam, jogosan mondhatná a nép most, hogy átverték. :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Örülök, hogy egyetértünk: több felelős gondolkodást a fejekbe, kevesebb másra mutogatást
A politikai részre a korábbi visongásaitok miatt nem válaszolok, sorry.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akartam is gratulálni, hogy a hírek szekció egyre szakmaibb. Jót tett a politikai visszavonulásod. Tiszta nosztalgia :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor már csak máshol kéne befejeznetek és kész is a politikamentes HUP. :)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Látod, ez az arrogancia ami sokakat taszít. NNS megdicsér, erre te visszaszúrsz az általánosítással. Good job.
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ilyen műdícséretek (amik valójában épp az ellenkezőjük) nem hatnak meg. Már csak azért is, mert a hírfolyamban egy-két szavazáson kívül sosem volt politika. Ezt minden bizonnyal mindketten tudjátok.
A homályos "sokak" meg pláne.
A megjegyzésem pedig teljesen helyénvaló.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Teljesen őszintén írtam. Nem csak politika volt hanem COVID meg egyéb közélet is. Saját blogod te irányítod a témákat. Most uburkaszezon ellenére is (vagy lehet pont azért) teljesen olyan lett érzésre mint régen volt. Már csak ezért kijárt a dícséret.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Napelemes topikok elszaporodtak. Remélem nem lesz belőle gond. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem a hírfolyamban. Amúgy az jobban szakmába vág mint a vegytiszta politikai közéleti témák.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát, még egyszer: szavazások voltak. Szavazások elve töredék része a híreknek és a szavazások közt is kevés volt akármilyen metrikával is mérjük.
Mivel választások voltak, speciálisan arra az időszakra vizsgálva soknak tűnhetett, de ez teljesen normális, hogy bizonyos témák aktualitásuk esetén feljönnek, majd eltűnnek. Ilyen most a napelem-hisztéria, ahogy arra Oregon teljesen jól rámutatott.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amíg konkrétumokat nem hozol, ez csak üres pufogtatás.
A Gyor-Moson-Soproni varmegyeiek mindig elfelejtik, hogy ez a 2. leggazdagabb varmegye.
Lehet azért, mert itt takarékoskodunk a legtöbbet. Lásd: nyitó.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet azért, mert itt takarékoskodunk a legtöbbet. Lásd: nyitó.
Ez egy masszív baromság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Plusz veletlenul nyugati hatarvarosokkal van tele annak minden elonyevel. Pl Sokan atjarhatnak konnyeden dolgozni illetve a sogorek jonnek at vasarolni/szorakozni. De biztos azert megy jol mert TE egy 5 wattos izzot hasznalsz egesz evben...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nem a szovjetunio, oda lehet koltozni az orszagban ahova akarsz. 50 eve is lehetett…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na és ez hogy kötődik a topichoz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugy, hogy nem sirni kell, hogy xy helyen dzar az elet es vezzef z helyen meg jo, akkor oda lehet koltozni es elvezni az elonyeit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahogy azt te elgondolod. Mari néni kisnyugdíjas Csengerből elköltözik Mallorcára mert ott nem kell fűteni, de eddig nem tudta, mert te nem szóltál neki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagy hűtő-> ez nem áll meg évi 200kWh alatt. Szóval a maradék havi maximum 29kWh ami mehet vasalóra, routerre, számítógépre (és akkor a hűtőt vékonyan számoltam.
Tessék megtanulni nem pazarlóan élni.
Ez elég álságos, mert senki nem mondja azt, hogy ne spórolj. De a fentiből látható, hogy helyjel-közzel járnak haza, nem használják a lakást csak alvásra szinte. (ie.: ha csak laptopja van és normálisan használja nem fog kijönni 10kWh/hó alatt és ez elvitte a 29 1/3-át. Ha a TV-t nézed és napi 2 órával számolsz átlagban az is 6kWh. Hiphop elment 16kWh a max 29-ből maradt 13 arra hogy menjen minden. De pl. csak ha a router megy folyamatosan, az maga 9-10kWh (tudom kikapcsolják :) ). Szóval marad 3-4kWh mosásra, vasalásra, ételmelegítésre. Ami elég lehet akár 2 vasalásra is havonta, takarítani nem takarítanak, mosás meg minek. (értem, csak alvásra használják a lakást, csak azért mielőtt leírsz ilyet, hogy hogy kell élni végig kellene gondolni nem?)
Az, hogy az átlag pazarlóan él, nem jelenti azt, hogy neked is úgy kell. Alakítsd át a szar régi szokásaidat.
Ez nagyon bölcs tanítósra sikeredet, csak ugye azt hagyod ki a számításból, hogy pl. mi lenne a fenti "család" otthon főzne gáz nélkül, mosna heti 5x és mondjuk villanyboilere lenne. Sok esetben nincs sok választási lehetőséged. Spórolni akkor tudsz, ha a sajátodban vagy, megtervezed és nem ver át az állam. Nálam a bejövő áramfogyasztás az elmúlt két év folyamatában fogyasztócserével és átalakítással globálisan 40%-ára esett vissza (semmi köze a mostani változáshoz) van még benne kb 3-5% és vége a "spórolás" lehetőségének.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kell végiggondolni semmit. Ez egy dolgozó pár élete. Leszarom a szoc. problémákat, látszik, hogy meg lehet oldani az életet így is. Lehet költözni kisebbe, el lehet menni dolgozni, addig sem kell otthon tespedni a TV előtt stb.
A hűtőt lefényképezem neked, ha arra járok. Nem egy Szaratov 1973-ból, hanem egy (emlékezetből mondom) Gorenje valami, nem is hiper-szuper, viszont 160 cm biztosan van. Típust majd írok neked.
hogy pl. mi lenne a fenti "család" otthon főzne gáz nélkül
Szerencsére gáz is van. Átalány, 3 hónapra 4-5 ezer :D :D :D Meg egyedi mérős központi fűtés, szintén fillérekből :D :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Teljesen jogos és üdvözlendő amiket a spórolásról és az energiaigény visszavételéről írtál. Viszont tettél mellé egy olyan számot, amin nem meglepő, hogy sokan tátják a szájukat, figyelembe véve a lakásban élők számát, és a felsorolt eszközöket, "szolgáltatásokat". Sokan anyagi okokból, vagy csupán környezet/energiatudatosságból, sokan mindkettő miatt masszívan űzik ezt a sportot. Én is ide sorolom magam, nem keveset foglalkozom a témával, és szerintem havi 1800Ft-os áramszámlából kihozni ezt, azt több mint csoda kategória. Szívesen látnék róla több részletet, ha van rá lehetőség. Sanszos, hogy ezért nagyon nagyon sokat tettek: tervezés, és rengeteg pénz elköltése modern/csúcs - új besorolás szerinti - A energiakategóriás eszközökre. Bár megmondom őszintén, még ilyeneket gondosan összevásárolgatva sem tudnám ezt előadni 2 emberrel egy lakásban, pedig tényleg nem most kezdtem az "ipart" :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát igen. Vannak emberek akiknek a spórolás minden pénzt megér. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Soktényezős dolog ez, és egy szint felett nem is a spórolásról szól, hiszen ezek a gépek soha nem fogják behozni az árukat. Viszont ha az a célod, hogy csökkentsd a footprinted, valamint hogy 100%-ban függetlenedj és önfenntartó legyél (mármint felhasznált energia szempontjából), és ezért hajlandó vagy nagyon sokat is fizetni akár, akkor léteznek lehetőségek. Bár a vázolt kényelmi szintre, és a hozzá tartozó havi 46kWh-s fogyasztásra én nem ismerek ilyen megoldást semennyi pénzért. Mondjuk egy lakásban eleve sok értelmét nem látom (ők viszont valamiért mégis csinálják).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem anyagi spórolásából űzöm ezt a sportot, hanem azért mert úgy neveltek, hogy ne pazaroljak. Ez nem azt jelenti, hogy ha kell, akkor sem fogyasztok, hanem azt, hogy ha észszerűen meg tudom oldani, akkor megoldom.
Viszont tettél mellé egy olyan számot, amin nem meglepő, hogy sokan tátják a szájukat, figyelembe véve a lakásban élők számát, és a felsorolt eszközöket, "szolgáltatásokat".
El lehet jönni, élőben megtekinteni. Néhány tábla csoki vagy sör fejében megmutatom. A lakást is, a számlákat is.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne gyötörd magad, ez az aludni járnak haza kategória. :)
Laktam albérletben jó egy évig, a legtöbb hétvégén elmentem csajozni, egy év múlva a fűtés, melegvíz, áram, közös költség -tehát a full rezsi - a havi kb. 40 ezerről visszament kb. 15 ezerre. :D (Abból 9 ezer a kp. fűtés-melegvíz lett.)
Ja, és ez nem 100 éve volt, hanem 8. Azaz ma ugyanennyi lenne kb. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2021.07-2022.07 ~ 2700 kWh
Nagyobb fogyasztók: kb. 1,5 m2 elektromos padlófűtés a fürdőben, napi kb. 2x2 óra a fűtési időszakban, 1db Gen8 Mikroszerver 24/7-ben. Többi kb. átlagos szerintem, mosógép, hűtő, TV (nem megy állandóan :-) ). Lámpák vegyesen, LED, kompakt fénycső és még hagyományos is van pár db.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én arra nem jövök rá, hogy mitől csökkent a havi átlagom a két évvel ezelőtti 350kWh ról a mostani éves időszakban 288kWh-ra.
Arra tudok tippelni hogy az első COVID hullámban full HO-volt, most 2021 júl 2022-júlig meg ~ "half" HO.
Sokkal többet ment pl HO alatt a villanysütő/főzőlap. Tán még a mosogatógép dobhatott rá a több főzés miatt. A többi fogyasztás az elhanyagolható többlet lehetett (mosás ua, laptopok "elhanyagolhatók").
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom mennyit fogyasztunk. A nagy TV 200 wattal megy és van még mellette 6 db. 250 konnektor és kapcsoló van a házban. Lámpából 70-100 db kb kerttel együtt.
Évi kb 250e huf
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
37 huf/kWh eseten => ~6756kWh/ev
persze a szamlan van egyeb tetel is, de az marginalis
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Év | Éves Fogyasztás |
2009 | 6,211 |
2010 | 7,597 |
2011 | 7,838 |
2012 | 7,079 |
2013 | 7,014 |
2014 | 6,528 |
2015 | 7,727 |
2016 | 8,714 |
2017 | 9,087 |
2018 | 8,532 |
2019 | 9,359 |
2020 | 9,729 |
2021 | 9,791 |
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Főzés, meleg víz, fűtés gázról megy, a többi egy átlag 3 fős háztartás...
Év | Éves fogyasztás (kWh) | Megjegyzés |
2011 | 776 | Itt költöztünk be ketten, ez csak 6 hónap fogyasztása |
2012 | 1554 | |
2013 | 1500 | |
2014 | 1590 | |
2015 | 2152 | Itt született meg a fiam, 3 évig otthon volt vele feleségem |
2016 | 2370 | |
2017 | 2364 | |
2018 | 2133 | Itt ment vissza dolgozni |
2019 | 2098 | |
2020 | 2419 | Itt volt minden, sok home office |
2021 | 2284 | Itt is volt kicsi home office |
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Havi 150 kwh -t fogyasztunk, május óta van légkondi is. Egy olyan hónap ment le hogy majdnem folyamatosan mennie kellett (tetőtéri lakás + hőhullámok - klima nélkül fix 30+ fok, még éjszaka is), az olyan 250.
Fel is ugrott a villanyszámla az átlag 5ről 10-re. Majd ha lemennek a hőhullámok, visszacsúszunk a limit alá.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni