[OT] Mi a véleményed a pesti alsó rakpart gyalogos fejlesztéséről?

Címkék

A főpolgármester szerint a budapestiek többsége támogatja a pesti alsó rakpart gyalogosbarát átalakítását. Az Index szavazása ezt az állítást egyáltalán nem támasztotta alá:

Egy szakaszon átadnám a gyalogosoknak az alsó rakpartot
12% (88 szavazat)
Fenntartanám az autóforgalmat végig az alsó rakparton
39% (286 szavazat)
Teljesen átadnám a gyalogosoknak az alsó rakpartot
50% (368 szavazat)
Összes szavazat: 742

Hozzászólások

Az első és harmadik válasz ugyanaz.

nem a gyalogosoknak, hanem a gyalogoskank es foleg a bringasoknak :) mert szerintem ez alternativa lehet.
1ebkent nem nagyon autozok Pesten az elmult par evben: kibicnek semmi sem draga :)
 

A belváros nem autópálya. A Duna szép, Buda szép, kell a tér az embereknek, hogy élvezhessék a várost.

Az egész pesti alsó-rakpart legyen gyalogos-kerékpáros övezet.

Mondj egy Tahitotfalu - Siofok utvonalat ami nem tartalmazza a budai also rakpartot.

 

Konkretan nincs masik ertelmes utvonala eszak-budanak del-budaval.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

gondolom ezek ilyen  vakuum utvonalak lehetnek. Ha lezarjak, akkor az autoforgalom megszunik es egyik kocsi se megy at mondjuk a tuloldalra.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Szentendre -> Pomáz -> Csobánka -> Pilisvörösvár -> Solymár -> Budakeszi -> a többi innét egyértelmű

Csalóka, de igazából A Szentedre -> Csobánka rész miatt kerülő csak, kb. 10km-el, viszont szinte mindig jobb mint átvágni a városon. Sok éve  járok Pomáz felől ki a M7-re ezen az útvonalon, nem nagyon tudok olyan példát mondani, hogy jobb lett volna a BP-n át, max éjszaka. Ja és a +10km -ért cserébe a szép út kárpótol a Pilisen át.

Egyrészt ahogy más is írta: nem a budai rakpart a téma, de tény hogy a budai oldal (nem csak Buda) egész észak-déli közlekedése csapnivaló. Kocsival IS és tömegközlekedéssel IS.

De a felvázolt esetre nyilvánvaló opció: Szentendre -> M0 -> M7, innen egyértelmű.

Más kérdés hogy az M0 halálút. Tán be kellene fejezni, hogy ne kelljen ekkorát kerülni, meg kicsit kiegyenlítődne a forgalom, kevesebb lenne a baleset. De ha nem lenne kisebb, akkor meg tessék akkorára megépíteni ami elbírja a forgalmat, mert már 1977-ben 2x4 sávra gondoltak (https://hu.wikipedia.org/wiki/M0-s_aut%C3%B3%C3%BAt_(Magyarorsz%C3%A1g)).

Persze abban jók vagyunk hogy egy kidolgozott terv helyett csinálunk valami sz*rt (azt is jó lassan), aztán öntjük bele a pénzt, míg végül úgyis kiépítjük arra a kapacitásra, ami kellett volna... legalább 3x-os áron, csomó lezárással és szívással. Lásd: déli szakasz bővítgetése, meg az M31.

A mostanában indított nagy tömegközlekedési projektek megy ugyanezek, csak ott nem lesz beleöntve a 3x-os pénz, hanem csak marad a szívás (4-es metró, fonódó, 3-as metró stb...)

Más kérdés hogy az M0 halálút

Ha a balesetekre számára gondolsz, nem kirívó a többi autópálya között.

Ha jól emlékszem messze ez a legforgalmasabb "autópálya". Nem szélesíteni kellene, hanem a teherforgalmat vonatra tenni, illetve megépíteni az évtizedek óta tervezett kelet - nyugat autópályát.

"a teherforgalmat vonatra tenni" - melyik irányt? A RoLa az csak addig vegetált, amíg az osztrák állam tolta bele a pénzt. Ha olyat/hasonlót szeretnénk, akkor ahhoz egyrészt megfelelő pálya kell (pályageometriára a kiskerekű RoLa kocsik miatt sokkal szigorúbb/szűkebb paraméterek vonatkoznak, pályadőlés, ívsugár, kitérők, stb.), olyan menetrend, ami a fuvarozóknak is vállalható/elfogadható (fel/le rakodással együtt sem tarthat tovább átgurulni az országon, mintha saját kerekeken menne), és árban/költségben is versenyképes. Ha a konténeres tranzitra gondolsz, ahhoz is bőségesen fejleszteni kéne a határoknál konténerterminálokat és a konténervonatokra is olyan menetrendet hirdetni, ami szintén gazdaságosabb/nem lassabb megoldást nyújt a szállítmányozónak, mint a háztól házig kamionra rakott konténer.
 

Mondj egy Tahitotfalu - Siofok utvonalat ami nem tartalmazza a budai also rakpartot.

a, Dunaparton át = 134 km, 1:55

b, M0-M7 = 179 km, 2:03

Én nem látom olyan nagyon nagy különbségnek, ha évente egyszer-egyszer kell, akkor bőven elmegy ennyi kerülő és időben se nagy a különbség, ha napi szinten kell ingázni, akkor a helyedben megfontolnám a költözést.

 

Ugyanígy, Árpád híd-Rákóczi híd, budai oldal:

a, Dunaparton át = 10,7 km, 24 perc

b, Róbert Károly, Hungária, Könyves Kálmán = 15 km, 28 perc.

--

Semmi nem indokolja azt, hogy a rakparton legyen magáncélú autóforgalom a belvárosban, viszont a turizmusnak és a belváros élhetőségének nagyon jót tenne, ha a Duna partja végig korzó lenne, kitelepült vendéglátással, zajmentes folyóparti élettel, mint például a Római part.

Nomostan autópályán a saját négykerekűm eszik 7 litert 100km-en, ez 12.53liter, városban nagyon sz@r esetben nyolcat, ami 10.72 literre jön ki (ha végig ezt a fogyasztást számolom, és ennél csak kevesebb lesz a közös autópályás részen produkált alacsonyabb fogyasztás okán.

Szóval tovább is tart, és közel negyedével több üzemanyagot igényel...

"Semmi nem indokolja azt, hogy a rakparton legyen magáncélú autóforgalom a belvárosban" - csak annyi, hogy É-D irányban a város áteresztőképességének jelentős(!) hányadát teszi ki. És amíg nincs M0 a budai oldalon értelmesen bezárva, addig az ÉK-DNY irányú tranzit egyik része is erre fog haladni.

Nomostan autópályán a saját négykerekűm eszik 7 litert 100km-en, ez 12.53liter, városban nagyon sz@r esetben nyolcat, ami 10.72 literre jön ki (ha végig ezt a fogyasztást számolom, és ennél csak kevesebb lesz a közös autópályás részen produkált alacsonyabb fogyasztás okán.

Vegyél kisebb étvágyú autót. Vagy tedd bele az üzemanyagot, ha neked ez a fogyasztás kell a segged alá.

Szóval tovább is tart, és közel negyedével több üzemanyagot igényel...

Oszt?

csak annyi, hogy É-D irányban a város áteresztőképességének jelentős(!) hányadát teszi ki

Megkerülhető? Igen.

És amíg nincs M0 a budai oldalon értelmesen bezárva, addig az ÉK-DNY irányú tranzit egyik része is erre fog haladni.

Ha nem lesz autóval járható, akkor nem.

"Vegyél kisebb étvágyú autót. Vagy tedd bele az üzemanyagot, ha neked ez a fogyasztás kell a segged alá." - Tök mindegy, milyen a fogyasztása, az arányok hasonlóak lesznek a két útvonalon, azaz nagyjából negyedével több üzemanygba kerül megkerülni Bp.-et,mint átmenni rajta a megadott indulást/érkezést tekintve.

"Oszt?" _Neked lehet, hogy nem oszt, nem szoroz, másnak meg igen, sőt a teljes forgalomra vetítve már retek nagy különbségről van szó.

"Ha nem lesz autóval járható, akkor nem." - Akkor nem a rakpartot, hanem a belváros többi útját fogják használni, mert ha szerinted életszerű, hogy mondjuk Óbudáról Budafokra vagy épp Téténybe az M0-n menjen körbe az ember... Nos, akkor szerintem keresd elő a piruládat, mert nagyon elgurult...

Tök mindegy, milyen a fogyasztása, az arányok hasonlóak lesznek a két útvonalon, azaz nagyjából negyedével több üzemanygba kerül megkerülni Bp.-et,mint átmenni rajta a megadott indulást/érkezést tekintve.

Egyrészt oszt? Másrészt te írtál kiemelkedő fogyasztást.

Neked lehet, hogy nem oszt, nem szoroz, másnak meg igen, sőt a teljes forgalomra vetítve már retek nagy különbségről van szó.

Oszt?

Akkor nem a rakpartot, hanem a belváros többi útját fogják használni, mert ha szerinted életszerű, hogy mondjuk Óbudáról Budafokra vagy épp Téténybe az M0-n menjen körbe az ember... Nos, akkor szerintem keresd elő a piruládat, mert nagyon elgurult...

Óbudáról Téténybe majd körbe megy autóval a Róbert Károly, Hungária, Könyves Kálmánon, ha annyira muszáj neki mennie. Ráadásul egy Óbuda - Tétény pont össze van kötve villamossal is... gondolom nem kell minden áldott nap a hűtőn ülő nagymamát vinni Téténybe és vissza.

"Egyrészt oszt? Másrészt te írtál kiemelkedő fogyasztást." - Nem kiemelkedő, hanem valós fogyasztást írtam. A katalógusadatokat felejtsd el. Ha 4 liter/100km a fogyasztás a nulláson/hetesen "körbe, akkor a városit nem ússza meg 5 liter/100km alatt... Lehet számolni, az _arányok_ megmaradnak. körbe legalább negyedével több üzemanyag kell.

Ja, mifelénk az "oszt?" meg az "oszt akkor mi van?" a három elemit végzettek (egy első, két második) szintje...

"Óbudáról Téténybe majd körbe megy autóval a Róbert Károly, Hungária, Könyves Kálmánon" - nagyjából dupla út, mindkét útvonal városi forgalom, azaz dupla fogyasztás. Köszönjük Emese!

Ja, mifelénk az "oszt?" meg az "oszt akkor mi van?" a három elemit végzettek (egy első, két második) szintje...

Mifelénk az indokolatlan folyamatos sírás-rívás meg a gyenge idegek jele.

nagyjából dupla út, mindkét útvonal városi forgalom, azaz dupla fogyasztás. Köszönjük Emese!

Nem alanyi jog az, hogy tetszőleges A pontból tetszőleges B pontba autóval egy egyenes mentén közlekedj. Ha ennyien mentek Óbudáról Tétényre és vissza és erre az úri közönségnek nem jó a 17-es villamos, akkor dobjatok össze pénzt egy alagútra. Ja, hogy nem térülne meg, mert akkora forgalom nincs? Ja, pláne, ingyen kellene?

Tehát neked az a zöldebb, ha akár természetvédelmi területeken keresztül, hosszabb, ellenben kisebb áteresztőképességű úton, nagyobb fogyasztással folyik a forgalom, szemben az egyébként a szélcsatornaként funkcionáló széles Duna rakpartjával?

"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."

Nem, ha ilyen peremfeltételeket állítasz fel és úgy gondolod, hogy teljesen rugalmatlan az autózás, akkor nem zöldebb, viszont legalább nem a belvárosban történik a szennyezés.

Viszont a valóság az, hogy ha minden nap ennyit kell kerülni, akkor összességében csökken az szennyezés mértéke, egyszerűen az a helyzet, hogy minél könnyebb és olcsóbb az autózás, annál többen fognak autózni. Minél nehezebb és drágább az autózás, annál kevesebben fognak autózni. Tehát zöldebb, ha el kell kerülni autóval a belvárost.

Te az elmúlt 10 évben amúgy hányszor voltál a Dunaparton csak azért, mert ott a Duna és jó volt eltölteni ott az időt?

Sajnos tényleg nem fog, úgy látom. Ha megnézed milyen autókban kik ülnek, akkor rögtön máshogy gondolod. A másik probléma, hogy a tömegközlekedés ilyenolyan állapotjai és kapacitásai miatt szintén nem fognak átülni. Ami inkább előfordulhat, hogy mivel úgyis digitalizálódik mindenki, azaz hogy simán kiviszik bp-ről az adott tevékenységet, illetve jobb esetben (iparűzési adó, meg gépjárműadó stb. szempontból) csak külső kerületbe.

"a tömegközlekedés ilyenolyan állapotjai és kapacitásai miatt szintén nem fognak átülni." - és ha a rakpartról a tömegközlekedés által is használt belvárosi utakra átkerül a járműforgalom, akkor azzal megint csak a tömegközlekedésnek adnak egy bazi nagy maflást.
 

Ahhoz előbb rendesen kiépített infrastruktúra kellene. A hivatalokat vigyék ki az M0-ig, a kórházakat szintén, a munkahelyeket szintén, vagy ne kelljen bejárni. A szakboltokat is. Az M0-t pedig építsék meg, hogy körbeérjen, meg tegyenek két gyorsforgalmi utat úgy, hogy ne kelljen megkerülni a fél várost, ha valami a másik felén van a k.hosszú gyűrűnek. Onnantól kezdve a pestiek akár liánon is közlekedhetnek huhogva, senkit se fog zavarni.

igen, meg a 40-60-as evekbol visszamaradt hibas tervezes eredmenye. akkor meg ugy gondoltak, hogy a jovo varosaban mindenki autoval jar.

azota mar tudjuk, hogy ez meg 0-rol gondosan megtervezett varosokban is elhetetlen varost eredmenyez; meglevo tortenelmi varosok eseten katasztrofa lenne.

Véleményem szerint itt nem az a probléma, hogy átadják-e a gyalogosoknak, hanem az, hogy fel lett újítva, utána lezárták hónapokra, most meg kitalálják, hogy le lesz zárva.
Elfogadom, ha zöldterületté alakítják a felújításkor, csak éppen most friss aszfalt fedi két, helyenként három sávban... Elég durva lenyúlásnak érzem, meg a többséget nem értem, hogy mi a jó a forró aszfaltban zöld nélkül... Egyébként meg ott a felső rakpart, lehet sétálgatni, illetve van gyalogátkelő is elég közvetlen a parthoz. (mindkét oldalon)

 

Igy se lehet kozlekedni a varosban, rontsuk el megjobban!

I hate myself, because I'm not open-source.

Marhára unalmas mindig olyan use-case-eket olvasni a napi szintű ingázással kapcsolatban, ami évente egyszer fordul elő. Az áruszállítást meg kár idekeverni, ha nem lenne ennyi autó, az áruszállításnak is könnyebb dolga lenni.

Mosógépet, TV-t, nagy méretű cuccot eleve házhozszállítással szoktam vásárolni, esetleg összekötve azzal, hogy a régit el is vigyék (hűtőszekrény, mosógép esetében jól jön az ilyesmi), ha te a mosógépet a saját autódon szereted pakolászni, egészségedre.

gyorsabb, viszont egészségkárosító ... //az én járművemben csak én lehetek büdös !!!//

tizensokévig jártam metróval, busszal, villamossal, több pénz ment el antibiotikumra, takonygyógyszerre, mint most a drágán mért benzinre ...

a rakpart lezárás katasztrófa ... //a rakpart a teherszállító hajóké// múltkor 7végén az andrásin lépésben mentünk a felüljáróig ... tele volt össze-vissza terelt metrópótlókkal, elbaszott biciklisávval, buzirollerekkel ...

dugódíj -> K1K fizet nekem kárpótlást azért, mert kénytelen vagyok lépésben közlekedve égetni a drágán vett benzint a balfaszkodás miatt ???

lehetne jó is a tömegközlekedés ... de szar ... szarok az irányelvek, szar ahogy csinálják, és akik csinálják, no azok is szarok ... 

bringával járok, ha nincs hideg, eső, vagy nem kell cipekedni, ez az évnek max 15%-a, ezért nem kell az autókat mindenhonnan kitiltani

ez a város 1re szarabb lesz ... traktorral fogok közlekedni, és ha parkolni akarok, csak kiteszem mellé az útfelújítás táblát, senkinek sem fog feltűnni ...  

Gyorsabbrol jut eszembe... Igen, a belvarosban, de ha az embernek a kulvarosban in kell kozlekednie ott mar mas a helyzet. ott tobbnyire csak busz van, buszsav se nagyon, a minden bokornal megallo busz meg nem lesz gyorsabb az autonal. Arrol nem is beszelve hogy amilyen agyatlanul vannak a vonalak, neha csak iszonyat kerulovel lehet eljutni A-bol B-be (tobbnyire ugy hogy felig bemesz a belvarosba.)

Bemenni/hazajonni a munkahelyemre BKV-val kb 1 ora, kiveve ha nagyon keso van mar amikor ritkan jarnak a BKV jaratok, olyankor tud 1.5 ora is lenni. Autoval meg pont forditva, este 11-kor otthon vagyok 20 perc alatt, csucsforgalomban meg egy ora ha nem tortenik semmi a varosban. (Bar utobbi idoben viszonylag ritkan jarok be, ugyhogy lehet nem 100% up-to-datek az infoim)

I hate myself, because I'm not open-source.

Vagy akár az őrült módon bővülő agglomerációban, ahol sok helyen nincs értelmes kötöttpályás közlekedés, P+R parkolók pedig szinte sehol. Legalább azt kellene megállítani, hogy Budapest még inkább szétterüljön a következő évtizedekben.

Közben pedig a városban parlagon vannak hagyva hatalmas rozsdaövezetek ahol egyébként kiváló lenne a közlekedés, pl. Soroksári - Helsinki úton.

:) "Tömegközlekedéssel kényelmes" :) 

Aha. Nekem is a kényelmes szó jut az eszembe, amikor gyalog-busz-vonat-metro-villamos-gyalog megyek be a 15 km-re lévő munkahelyemre Bp-rő Bp-re minimum 1 óra alatt.

Esetleg még a "komfortos, derűs" jelzőt tudnám felvenni a 24-es villamoshoz.

 

ui: ettől eltekintve nem megyek be autóval, mert az kb. ennyire rossz, csak máshogy

Hétköznap autóval kb. 50 perc munkába, tömegközlekedve+gyalog 60.
Az az 50 perc autóban üléssel telik, a 60 meg olvasással és gyaloglással.
Nincs sok értelme az elsőt választanom (még akkor se nagyon lenne, ha fél óra alatt beérnek...) (kivéve, ha nagyon szar az idő :))

“Any book worth banning is a book worth reading.”

Szerkesztve: 2022. 05. 19., cs – 12:55

Remélem aki vidéki, az nem X-el semmit....

 

Karigeri hivatkozása egy 1000 fős reprezentatív mintán alapul, míg az Index "szavazása" egy országos dolog, amire nyilván beixel minden jöttment, mert csak.

Hivatásos pitiáner - Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @

Azt is érinti a probléma, akinek muszáj volt azon a szakaszon nem pestiként átmennie, ha nem akart a dugóban szívni. Most nagyobb a terhelés a többi úton, mert gondolom új alternatív útvonalat nem biztosítottak.

Egyébként meg miért nem szűkíted le tovább? Csak az szavazzon, aki az érintett útszakaszon lakik. :) 

Pedig van igazság abban amit mond. Nem értem miért kellett elvinni ebbe a büdös lábúzásba. Engem se kérdeznek meg arról hogy Veszprémben, Győrben vagy Gyulán mi történjen. Aki tényleg vidéki (és nem Pest megyéből beingázó dugózó), annak nem sok köze van az alsó rakparthoz. Mint ahogy nekem sem a Veszprémi sétálóutcához, csak 3 évente egyszer, amikor leugrok oda.

A vidékit ne vegyük sértésnek. Én is az vagyok, dacára annak hogy már több éve Bp-n élek. Ez egy tartalom nélküli shortcut ami egyértelműsíti azt hogy valaki Budapesten él vagy sem. Hülye, aki megsértődik rajta. Sajnos olyan centralizált országban élünk, ahol ez érdekes információ tud lenni.

Szerkesztve: 2022. 05. 19., cs – 12:58

Az a baj ezekkel a KariGeri-fele fejlesztesekkel, hogy szep es jo nameg nagyon zold otletek, csak nincsenek megteremtve hozza az alapok. Nem lett semmivel sem kisebb az autoforgalom a varosban az elmult 3 evben, akkor megis mi alapja van a rendelkezesre allo infrastruktura csokkentesenek?

Oda lett hanyva a koruti bringasav is, hogy alljon csak es pofogjon meg tobb auto a dugoban. Buszsav bebaszva az Erzsebet ter kozepebe, szokoevente elhuz egy busz, az autosok pedig 0-24-ben kaoszt okoznak, mert perceken keresztul nem lehet athaladni a keresztezodesen. 

Nem tartom celrevezetonek azt a megkozelitest, hogy szopassunk keresztbe egy tarsadalmi csoportot, jelen esetben az autosokat es majd ok megoldjak, hogy kevesebb legyen az auto.

Hol van a beigert dugodij pl.? Mi a faszra varunk meg vele?

Mert ez igy csak reszelese a fingnak, ami amugy kulkeruletben elve kb leszarom kategoria, de most mar az a lehetoseg is elveszni latszik, hogy egy kevesbe forgalmas oraban gyorsan beugorjak (1-1,5 ora) valamiert a varosba kocsival. Nem BKV-val, mert hozni-vinni kell valamit rendszerint.

Nem oldasz meg semmit Geri, az a baj.

Ettol fuggetlenul az utolsora szavaztam, mert nice-to-have.

azert van a kocsi, hogy ne kelljen taxira kolteni.

Szóal ha valahogy összeszorított fogakkal kiizzadok magamnak egy 150 e ft-ért megvehető csotrogányt, azzal már jogosulttá váltam mindig mindenhova autóval járni. Ez ugyan igaz, de azért általában értelmes ember az alternatívákat is megvizsgálja. Én reggelente kb 5 autónként látok 2 főt a kocsikban és mondjuk 20 autónként ülnek csurig munkásruhában, egyébként meg egy-egy ember urizál. Tessen robogóra ülni, már mindenkinek jobb lenne.

Tessen robogóra ülni, már mindenkinek jobb lenne

 

Erre reagaltam a fenti mottoval.

 

Visszaolvasva lehet ugy erteni, hogy konkretan a te szemelyednek szolt, amit nem akartam. Ha igy ertetted, elnezesedet kerem.

 

Mellekszal: mi regebben (az egesz csalad) motorozott. De miota olyan autobaleseteink voltak, hogy pirosban belenkjottek hatulrol, vagy parkolobol oldalrol belenkjottek egy 2*2 savos fouton.

Igy mar halat adok az egnek, hogy mar abbahagytuk a motorozast.

 

(aminek egeszen prozai oka volt: nem talaltunk normalis motorszerelot.)

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Tehát nem egyedül ülsz benne? Akkor te vagy azon kevesek egyike, aki miatt az autóval közlekedőknél a személy / jámű érték nem 1,0 hanem 1,1? Vagy egy 5-7 fős család megy tudatosan majdnem pont ugyanoda reggel és este meg visszafelé?

De, sajnos az autósok jelentős része urizál (még akkor is, ha jó néhány rohadtul nem üti meg az úr "szintet", és hölgyek is vannak közöttük).

Már csak azt kell végiggondolnod, hogy számszerűsítve hányszor használjátok 5 fővel az autót; illetve mondjuk távolságot figyelve mekkora az arány az 1 fő ül benne / 2 fő ül benne / 5 fő ül benne.

Jav:

az extrém mód alacsonyan tartott havi bérlet rossz, az extrém módon alacsonyan tartott üzemanyagár jó. Vagy mit kezdjek ezzel a kitétellel?

az extrém mód alacsonyan tartott havi bérlet rossz, az extrém módon alacsonyan tartott üzemanyagár jó

Ezt te mondtad, nem en :D

Minden bevatkozas az arpolitikaba rossz, mert torzitja a piacot. Mindenki fizessen mindenert annyit, amennyibe tenylegesen az eloallitasa kerult (ergo igen, co2 ado is kellene nagyon).

Hirtelen maris fontos lesz az a hoszigeteles, a vizzel takarekoskodas.

Minden bevatkozas az arpolitikaba rossz, mert torzitja a piacot.

+0.5

Én a tömegközlekedést pont megtartanám kivételnek. Ha piaci áron lenne, az kimutatható hatással lenne a gazdaságra. A benzin érdekes téma. Alapvetően az is ilyen (sőt!), viszont a buszbérlet a lakossági oldalon csapódik le, az üzemanyag viszont mindenhol, emiatt jobban végig kellene gondolni a szabályozást, mint ahogy most van.

Fals. Ez a szokasos erve a zoldeknek/liberalisoknak, de a valosag az, hogy azert autozik mindenki, mert nem fizeti ki a valodi arat az autozasnak.

Nem fizet azert, mert a tomott varosban meg nagyobb tomottseget csinal.

Nem fizet azert, mert pont a varos kozepen pofog a huszeves dizelevel.

Nem fizet azert, mert helyet foglal a varos kozepen a setalo helyen (aka "jarda", csak mar elfelejtettuk, mire valo). (persze van parkolasi dij, de helyi lakosok a 150K-s csotroganyt kvazi ingyen taroljak a jardan).

 

Ha ezt mind kifizetne, es az autozas hirtelen 3-4x annyiba kerulen, mint most, maris nem lenne draga a piaci alapu tomegkozlekedes.

Csak ennyi kell hozza, hogy mindenki a teljes, valodi koltseget fizesse meg annak, amit hasznal/csinal.

De ugyanez igaz a cigire/alkoholra is; meg a mai zarjegy-arak mellett sincs kifizetve a teljes ara annak, amilyen pusztitast az vegeznek ezek.

Es meg sok hasonlo - sajnos a mai vilagban egyszeruen iszonyu sokmindent ingyen hasznalunk, es ez torzitja a piacot.

Hirtelen lenne elég kapacitása ennek fenséges minőségű tömegközlekedésnek? Amikor rendszeresen azt látni, hogy az modernebb megjelenésű buszok is kormolnak mint az ökör... és időként még a 2 millió km-en túl is behúznak matuzsálem Ikarusokat... WOW! Ez aztán előrelépés lenne...

Egyébként a következő mi lenne?! A gyalogos is fizessen parkolási díjat ha megáll az utcán?! Vagy fizessek a plusz CO2 kilélegzésért?! Vagy azért mert tömeget csinálok random közterületen a jelenlétemmel?!

Kérek adatokat hogy a dugóban kidagadó erekkel kurvaanyázó sofőr szén-dioxid kibocsátása hogyan aránylik a járdán sétáló - ad abszurdum loholó emberéhez. Vagy mi a helyzet azzal az autóssal, aki egyszer mégiscsak kicsáll a kocsijából.

Szóval ne vicceljünk már. A gyalogos már most is kifizeti fent felvetett díjat, lévén az adók egyik célja deklaráltan a közüzemek, közszolgáltatások fenntartása.

Ha ezt mind kifizetne, es az autozas hirtelen 3-4x annyiba kerulen, mint most, maris nem lenne draga a piaci alapu tomegkozlekedes.

Oké, de ettől még sok embernek nem lesz pénze 30k-ért bérletre. Az az államnak is érdeke, hogy el tudjál menni dolgozni A-ból B-be, mert egyrészt abból lesz neki is bevétele, másrészt meg nincs veszélyesebb az államra nézve, mint az otthon unatkozó tömegek.

A tömegközlekedés nem feltétlenül kell, hogy közszolgáltatás legyen. Az egyik legjobb minőségű (és legolcsóbb) Prága-Budapest vonatutat magáncég tartja fenn (RegioJet). A repülők sem közszolgáltatások, mégis milyen jól működnek.

Az már más kérdés, hogy szociális okból biztosítunk közlekedési lehetőséget közös pénzből. De attól még a szolgáltató nem kell, hogy állami cég legyen. Az, hogy közös pénzből veszünk valamennyi szolgáltatást, amit mindenki számára nyomott áron elérhetővé teszünk, az más kérdés. De ettől még a tömegközlekedésnek a szervezését alapvetően nem kell, hogy a közös pénzből vett szolgáltatás határozza meg, lehetne ez szabadabb piac.

Ők a személyszállítási szolgáltatást nyújták, az állam a szolgáltatást fizeti. A pályafenntartásért meg pénzt kér el a CD a RegioJettől, kifizeti a karbantartást, a sínek, vezetékek fenntartását. Nem puszira kapják az államtól. És mégis olcsóbbak tudnak így lenni, mint a CD, mert jobb a munkaszervezésük,nem úgy működnek, mint egy szocialista nagyvállalat, jobb az IT-jük stb.

Magyarországon is volt terv arról, hogy elkülönül a pályavasút, és a személyszállítás (ekkor volt MÁV-Trakció, MÁV-Start stb.), de ezt ugye szépen megszüntették, pedig ez adott volna lehetőséget arra, hogy a személyszállítási piacot rendezetten kinyissuk. A magán-tehervasút pedig virágzik, a fizetések jobbak, mint az államinál, pedig ők sem tartják fenn a pályát, cask fizetnek a MÁV-nak a pályahasználatért.

Nem teljesen. A MÁV-Trakció és a MÁV-Gépészet a MÁV-Startba ment át, így a járműkarbantartást és a vontatás is a MÁV-Starté. Baromira nem tiszta a profil így, igazából létezik cégcsoport, de nincsenek tiszta szerepkörök, a régebben normálisan kialakított cégstruktúra fel lett borítva. Az, hogy most a cégcsoporton belül kié melyik terület, az most már mindegy így, csak formaság. A MÁV-Start ugyanúgy megszűnhetne és beolvadhatna a MÁV-ba. Például a tehervonatok vontatásáért felelős mozdonyokat is a MÁV-Start tartja karban, ennek semmi értelme.

maris nem lenne draga a piaci alapu tomegkozlekedes.

Ha piaci alapú tömegközlekedést akarsz nézd meg az USA nagyvárosait. Megcsinálták: az autógyárak felvásárolták majd bezárták a nekik konkurens cégeket. Nem épp egészséges alternatíva. Attól nem fog szükségszerűen jól működni valami, hogy profit maximalizálásra törekszik. Közszolgáltatásoknál meg pláne nem ez a jó irány. Lásd egészségügy, oktatás stb.

Amerikában nem azért szűnt meg a normális tömegközlekedés, mert piaci alapon az autógyárak felvásárolták, majd bezárták őket, hanem azért, mert nincs állami akarat arra, hogy tömegközlekedési szolgáltatást vásároljon.
Normálisan úgy megy ez, hogy az állam egy cégtől (amely lehet piaci, és lehet magántulajdonú) az adófizetők egy pénzét arra használja, hogy közlekedési szolgáltatást vegyen, X utaskilomért, Y járatot, Z járatsűrűséggel. Ezt kifizeti a cégnek, a cég és a vevője (az állam) által meghatározott áron.

Magyarországon úgy megy ez, hogy a MÁV, a BKK az közös tulajdonban van, de például a BKK beszállítói között vannak magáncégek, akik a fuvarokat biztosítják (VT-Trans, Arriva stb).

Csehországban például bizonyos vasútvonalak üzemeltetését magáncég végzi (RegioJet), az állam vele kötött szerződést a Cesky Drahy helyett (bocs, nem fogok most korrekt cseh ékezetekkel írni). Működik a dolog.

Németországban is van jó pár magánvasút-cég, nem csak a DB, például az ODEG (a Netinera csoport tagja). Eredetileg az Arriváé volt, de amikor az Arrivát felvásárolta a DB, akkor kötelezték őket, hogy a versenyszabályok miatt adják el a német érdekeltségeiket, így lett a Netinera. Ott is fenn van tartva a tömegközlekedésben a verseny. De ott a Flixbus/Flixtrain is, magáncég, kiváló minőségű tömegközlekedést nyújt, ha az állam akar, vesz tőle szolgáltatást.

Az, hogy államilag támogatott tömegközlekedés legyen, ahhoz nem kell állami tulajdonú közlekedési vállalat, állami akarat kell arra, hogy vegyen az állam valakitől szolgáltatást, amit utána nyomott áron ad az állampolgároknak. Ez utóbbi akarat nincs meg Amerikában.

 

Illetve hadd tegyem még ehhez hozzá, hogy lásd a németeknél, ott a versenyhivatal gondoskodott róla, hogy maradjon meg a tömegközlekedési verseny. Ha az USA-ban engedték, hogy egy autógyár felvásárolja a tömegközlekedési cégeket, akkor ott a versenyhivatalon keresztül nem volt arra akarat, hogy egyáltalán legyen tömegközlekedés, nemhogy államilag dotált tömegközlekedés.

UK-ban magán kézben van a vasút és botrányos:

- Annyira túlzsúfolt a vonat, hogy elővárosból nem 100%-os a bejárás, hiába veszed meg majd 1millióért az éves bérletet - nem biztos hogy fel férsz a vonatra - majd 2 óra múlva a következőre.

Munkahelyen mit mondasz, hogy 2 órát késtél ??

Magyarországon a köztulajdonú vasút is ilyen, nézd meg reggel Budapest elővárosi forgalmát. Az meg, hogy hol mekkora és mennyi vonat mehet, azt nem csak piac diktálja, hanem vasútbiztonság. Egy mennyiség felett nem lehet járatot sűríteni, egy bizonyos vonathossz felet nem lehet nagyobb a személyszállító vonat (be kell férnie az állomásra, a peronhoz stb.). Szóval ez nem olyan egyszerű kérdés, hogy csúcsidőben indítsanak több meg hosszabb vonatot.

Teljesen átadnám, de nem az alsó rakpartot, hanem a körúton belüli részt. A lakók, áruszállítók, stb. bemehetnének, kéretik nem elmeroggyant módjára értelmezni a felvetést, nem, a zongorát sem kellene gyalog bevinni. Lehet esetleg kicsit finomítani, dokumentált célforgalom bemehet, pl. papírod van róla, hogy oda jár a gyerek oviba, stb.

Az utolsó mondatot leszámítva pont ezt akartam írni, de azzal nem értek egyet. Pont gyerekkel simán lehet tömegközlekedni a belvárosban, ha meg kocsival kell elindulni, akkor az addig otthagyható a P+R parkolóban, amíg a gyereket beviszik az oviba. Sajnos ez a felvetés a P+R parkolók hiánya miatt nem fog megvalósulni, pedig ez akár jó is lehetne.

Csaba

Hezitáltam is rajta, hogy leírjam-e. :)

Biztosan van olyan edge case, ahol nem működne a tömegközlekedés, ezért meg akartam hagyni az opciót. De olyan irányba is el lehetne vinni a dolgot, hogy csak akkor mehetsz be, ha többen vagytok a kocsiban, vagy fizetsz. Utóbbi lehetne pl. egy fair dugódíj, eurotax becslésből számolva. Vagy licit, mint néhány US tagállamban a belső sáv, ha kicsi a forgalom, 1-2 centért behajthatsz, ha nagy a dugó, akkor akár 5-10 dollár is lehet.

az is valahogy ugy keszult, hogy pont volt egy 2 hetes idoablak amikor torvenyileg pont bele lehetett adni egy akkora epulet tervet, aminek a lehetosegevel pont veletlenul elt is valaki.

 

Tipikus magyar valosag.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Asszem még az előző, FIDESZ-es vezetés eladta a telket a CYEB-nek, építési engedélyt is kapott rá, az új vezetés meg csak pingvinezik és nem tud mit csinálni, hogy megakadályozza, mert minden építéshatósági jogkört elvettek az önkormányzatoktól. Legalábbis ezt írták a helyi lapban.

igen, de azon a helyen se a homlokzatmagassag se a beepitesi szazalek nem lehetett volna ilyen nagy, csak valahogy a heszt visszavontak, az uj meg nem lepett eletbe, es volt valahany nap amikor nem volt ervenyes hesz.
De ehhez elegge benne kell lenni a belso mutyis korben.

De ott van tole 500meterre a P+R parkolo es szabadidokozpontos jatszoter.

A penz mar reg nincs meg, a lakopark lakoi meg panaszkodnak, hogy nincs a kornyeken jatszoter.

Hat az tenyleg nincs, mert pont a jatszoter helyere tetszett koltozni....

 

De tetszik az itteni javaslatcsomag is amivel tobben eloallnak: ha valami szivas van akkor adoztassuk meg. Pl. dugodij

 

Vagy onkormanyzati peldat irjak: nincs szennyviz elvezetes ezert fizess evi 285e talajterhelesi dijat. A szennyviztisztitot meg nem engedelyezzuk. Mintha a buntetes megoldana a kornyezeti terhelest...

 

Mintha a dugodij megoldana barmit is... Az is csak arra van, hogy valami nonprofit vallalkozasba kijatszuk a zset.

Meg kell oldani normalisan egy E-D es egy E-NY osszekottetest. Az m0-asnak meg kell epiteni a parjait mert nyilvanvaloan nem eleg.

 

De azt is lehet hogy kivetunk ilyen-olyan dijakat, amibol epitunk keglit a krk szigeten, amit aztan a horvatok ledozerolnak, mert naluk megse lehet barmit meglepni.

 

Fizessetek dugodijat mert kell a le.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Yep. :)

Az elmúlt egy évben, legalábbis amerre én járok:

  • javult a tömegközlekedés (gyakrabban jön, nagyobb arányban jön jó állapotú jármű, stb.)
  • romlott az autós közlekedési infrastruktúra (akár lehet összefüggés a kettő között, idk)
  • mobiljegy, több új, értelmes konstrukcióban (vonaljegy mellett pl. 30, 90 perces jegy, stb.)
  • több Bubi
  • több Lime, Tier

A körúton kívül viszont kb. ugyanúgy megszállott autós maradtam, szóval ja. Bizonyos szakaszokon azért most is elég kényelmetlen, azon még javítgatni kéne.

szerk: és emlékeim szerint régebben is azt mondtam, hogy előbb a fejlesztés, utána a korlátozás, ne fordítva :)

Láttad már a Hungária körutat csúcsidőben? na bammeg akkor tegyél rá egy 2-3-szoros szorzót (annyi autót tolnál ki oda a belsőbb útvonalakról), és utána állj ki valamelyik csomópontba egy nagy táblával elöl-hátul, hogy "én akartam így". De előtte írd meg, milyen virágból legyen a koszorú, amit a HUP-os közösség csináltat...

Láttad már a Hungária körutat csúcsidőben? na bammeg akkor tegyél rá egy 2-3-szoros szorzót (annyi autót tolnál ki oda a belsőbb útvonalakról),

Ez így nem igaz. a belvárosi utcáknak valójában nagyon kevés a keresztmetszete és az járműegységnyi forgalma, csak az utak szűk kapacitása miatt ez soknak tűnik. (Pontosabban, nem csak tűnik, hanem a kapacitáshoz képest nagyon is sok.)

Ha a belvárosi utcák forgalmát darab-darab rá tudnád tenni egy pár 2x3 sávos útra, akkor szinte elveszne rajta a forgalom.

Szerkesztve: 2022. 05. 19., cs – 13:16

A Braess paradoxont bedobnám a témába.

tl;dr: Van olyan, hogy egy új út átadásával nő a menetidő, vagy épp fordítva, egy út lezárásával csökken. Matematikailag bizonyítható, valós példákkal is alátámasztható.

Nem állítom, hogy a rakpart lezárására is vonatkozna. Ezt nem tudom.

Azt viszont állítom, és a paradoxon ismeretében mindenkinek állítania kell, hogy ha valaki pusztán „érzésből”, „előítéletből”, bármiféle konkrét tanulmány nélkül azt állítja, hogy a lezárással biztosan nőni fog az autójával a menetideje, az tévedésben él.

Én Budapesten élek. És tudok benne közlekedni. Naponta 2x teszem meg a Kispest - Újpest/Angyalföld határa útvonalat. Volt rá példa, hogy kocsival tettem ezt. Érdekes módon reggel tudtam abszolválni 40 perc körül ezt a kb 16 km-t, de amikor a csúcsidőben mentem kocsival haza, az inkább volt másfél óra, mint kevesebb. És persze a gyárnál többször kellett parkolódíjat fizetni, mint amennyiszer találtam ingyenes helyet a cég közelében. Amikor tömegközlekedve teszem meg ezt az utat, az a sok átszállás miatt most kb 55 perc, amikor volt (majdnem) teljes hosszban metró, akkor sem volt 45 percnél kevesebb ajtótól ajtóig. (Amiben van némi plusz séta.) Ugyanez bringázva 55 - 65 perc stabilan, éppen aktuális aznapi hangulat függvényében. Viszont főút - főút egy nagyon rövid szakasztól eltekintve. Jártam a rakpart felé, amikor az építkezések miatt lehetett. Sokkal jobb volt. Jobb a levegő - bár egy minimálissal hosszabb arrafelé menni.

Természetesen amikor gázboylert kellett venni, akkor én is kocsiba ültem. És ücsörögtem a dugóban. Amikor a gyerekekkel kellett iskolába menni (Kispest - Józsefváros), azt nagyrészt tömegközlekedve tetük meg, a vége felé erősen átállva bringára (és csak a legelején volt némi autókázás).

Szóval de, lehet közlekedni Budapesten az esetek bőven több mint felében, két harmadában autó nélkül. Aki szerint nem, az nem is akar úgy. Persze hülyék mindig is voltak és lesznek, ma pl. egy kisteherautó sofőrje gondolta úgy, hogy miután bekanyarodott a kereszteződésben, megállt a sárgával felfestett kerékpárút átvezetésen - rálógva a mellette felfestett zebrára - és direkt letekerte az ablakot, hogy közölje a szabályosan áthajtó kerékpárosokkal, hogy le kéne szállni a járműről és át kéne tolni. Nem segített neki a tábla, a felfestés, és ezen információk vele való megosztása. Ő jobban tudta. Így vannak ezzel azok is, akik szerint csak autóval lehet normálisan közlekedni.

Nem segített neki a tábla, a felfestés, és ezen információk vele való megosztása.

Sok mostanában a gyökér. Az én példáim:

  • két napja a kisebbségi nő az Opeljével lendületesen levágva a balra kanyar ívét jött, persze nekem kellett figyelni (fékezni), őt nem érdekelte;
  • tegnap álltam (!) a piros lámpánál, a főútról balra igen nagy gázzal kanyarodó tanulóvezető hölgy nem tudta egyenesbe szedni a kormányt és leamortizálta a zsír új autóm bal hátulját. Az oktató azt mondta nekem, ő akart fékezni, de valamiért a kuplungot nyomta ki. Azt is mondta, ez (baleset) megesik. Gondoltam az anyukájára;
  • ma a sógoromba belerongyoltak hátulról;

Ha az alsó rakpart gyalogos-bringás övezet lesz autóút helyett, akkor az kiváló turisztikai fejlesztési lehetőség is, ami egy csomó pénzt tud hozni.

Tényleg jó! Pillanatok alatt el lehet jutni rajta bárhová. Igaz, kicsit pörgős (30km/h+) a villamoshoz állított zöldhullám miatt. Próbáld majd ki! Azért nem látod a bringásokat, mert egy biciklis tizedannyi helyet foglal el, mint egy autós, és nem ül feleslegesen a dugóban.

Szerintem vannak olyan időszakok, amikor nagyjából ugyanannyian vagy többen is lehetnek a kerékpárosok. Lehet napközben nem mindig. Mindenesetre kevésbé feltűnőek, mert haladnak.

Kerékpárral hasznos egyébként a körúti sáv, mert azelőtt szinte bárhová mentél, be kellett menni a Deákra, majd onnan ki valamelyik sugárúton. A körúton annyira szűk volt a két sáv, hogy nem igazán fért el benne két autó és egy bringás egymás mellett, a centiző autósok is túl sokan voltak.

Az autóknak van egy parkoló sávjuk is, így nem 1:1 az arány, hanem 2:1.

Ha csak az alapján osztanák fel, hogy milyen arányban utaznak a vonalon a különböző közlekedési eszközökön, akkor autós sáv sem lenne, mert 70-80% a villamossal utazók aránya és ők is csak 1 sávot kapnak irányonként.

"Az autóknak van egy parkoló sávjuk is, így nem 1:1 az arány, hanem 2:1." - A kerékpárosoknak ott van parkolásra az egész járda, ez az egyik, a másik, hogy a kérdés a helyváltoztatást végzőkről szólt, nem a letámasztott járművekről.

"mert 70-80% a villamossal utazók aránya és ők is csak 1 sávot kapnak irányonként" - nem az a kérdés, hogy hány szál drót, hanem milyen keresztmetszet. A villamos nagyobb szállítási kapacitást nyújt, amit ki is használnak. ("hering")

Sőt uszodába / strandra is az emberek zöme max a nyári hőgutában jár, ezért szüntessük meg még a Balatont is.

Bezzeg az autósok hóban esőben és napsütésben is pöfögnek és rontják tovább a már így is elég vacak levegőt.

"Teljesen átadnám a gyalogosoknak az alsó rakpartot" - erre szavaztam, Budapesten lakunk, az autóhasználatot városon belül igyekszem minimalizálni (nagycsaláddal, nem egyedül...). A környezetvédelem egy szuper cél, ahol progresszívek és konzervatívok más-más irányból össze kéne tudjanak borulni.

Lehet sok lépést kritizálni, kell is finomítani dolgokon,, de a big picture-t csak támogatni tudom.

Támogatom a sétát, biciklit, rollert, BKV-t. De azt nem, hogy a közlekedést szétverjük egy bizonyos (nem kicsit fontos) szakaszon, rákenjük ugyanazokat az autókat a többi utcára, és eredménynek nevezzük.

Teljes várost magába foglaló koncepciók alapján kellene ezeket kitalálni, nem úgy, hogy _valahol_ csinálok valamit.

Budapestet 0-rol ujraertelmezni, es egy big bang-el atalakitani? Az meg nagyobb valtozas, mintha baloldali kozlekedesre atterni. Egyszeruen osszeomlana a varos, ez nem megy at a fejekbe.

Viszont ha darabokban csinalod, akkor a kozbenso lepesek itt-ott gazosak lesznek.

A megoldas, hogy ezt a lepest nem onmagaban nezed, hanem ugy, ahogy szantak: egy nagy atalakitas 1%-anak. Igen, onmagaban nem tokeletes, de 100 masik ilyennel mar az lesz. De az ido.

Kell egy normális alternatíva (még ha telített útvonal is), pestet szigorúan körgyűrűvel elkerülni, aki bemegy a belvárosba az fizessen dugó-díjat. A rakpart meg legyen zárva :)

az indexet nem támasztja alá semmi

@ny@'d & 520pj@'l le

Ezt nem budapestiként, és nem biciklisként mondom!

Az utóbbi pár hónapban van/volt szerencsém a nagyvárosban dolgozni. A közlekedés katasztrófa.

Szervizes vagyok. Nekem nem opció a BKV meg a bringa, ha azt a csomagtartónyi felszerelést nézzük, ami a munkámhoz kell.

Megértem, hogy kedvezzünk a bringásoknak is, de ha forgalom akadályozásával megy, akkor ne. Amúgy nekem eszembe nem jutna ilyen helyeken bringázni, életveszély. A bringásoknak: hétvégén irány a természet! Ott tekerjetek, talán nem haltok bele, mint a körúton. Főleg ahogy az autósok/BKV buszsofőrök hozzáállását látom.

Emellé társul a sok barom/önjelölt F1 versenyző/sorolhatnám...

Jajj de okos vagy! Melyik részét nem sikerült értelmezni?

Nem téged kértelek fel orális szolgáltatások nyújtására! Ez csupán az ötletnek és az ötlet kiötlőjének szólt.

Én leírtam a véleményemet, amit az elmúlt időszak tapasztalati alapján fogalmaztam meg, amikor is volt szerencsém Budapesten dolgozni.

A te érveiddel viszont nehéz vitatkozni!

Minél több bringás lesz, annál kevesebb autós

fake.

Közlekedők vannak: ha kell gyalog, ha kell tömegközlekedéssel ha kell kocsival ha úgy alakul bringával-rollerrel-motorral stb. Azt kellene elterjeszteni, hogy az emberek komfortosan tudjanak közlekedni minden módon és meglegyen a lehetőségük, hogy azzal utazzanak ami épp adott esetben praktikus.

fake.

Amikor valaki biciklizik, akkor marha nehéz közben autóval is mennie...

Ha valaki többet közlekedik biciklivel, akkor kevesebbet fog autóval.

Ha kevesebbet közlekednek az emberek autóval, kevesebb autó lesz az utakon.

Ha kevesebb autó lesz az utakon, kevesebb lesz a dugó.

Több bringás -> kevesebb dugó

Kevesebb dugó -> boldogabb autósok

“Any book worth banning is a book worth reading.”

Nem vagyok megrögzött autós. A munkámhoz szükséges felszerelést máshogy nem tudom magammal vinni. De ezt írtam fentebb is. Volt olyan eset, amikor nem kellett a komplett felszerelés, akkor szépen bedobáltam vagy 20 kg szerszámot, szerelési segédanyagot, laptopot a hátizsákomba és villamossal mentem. 45 perc dugó helyett, 20 perc villamosozás. De sajnos ez nagyon ritka, hogy meg tudom csinálni.

A cél szerintem nem az lenne, hogy a hozzád hasonlóknak ellehetetlenítsék a közlekedést, hanem az, hogy akinek nincs dolga az autóval (egyedül megy, van alternatíva, nincs túlméretes szállítmány, stb.) annak elég kellemetlen legyen ahhoz, hogy inkább más módot válasszon. 

Ez sem lesz reprezentatív...és hitelesebb sem lesz mint az index. Az autósra szavaztam. 3 éve szopom a M3 újítást... Kocsival, egyedül, kényelmesen 12-15 perc alatt bevitorlázok...a rakparton. M3 pótlóval 20-30 perc... és undorító gané az egész tömegközlekedés. Amikor volt metró, akkor se volt jobb... és ha kész lesz sem ér semmit. Kíváncsi lennék a sok hívőre, hogy ha 40 fokban kéne metrózgatni melóba meg vissza, az mennyire lenne jó. A büdös nénit és bácsit miért kell szagolnom? Akik itt annyira odavannak a tömegközlekedésért jártak az utóbbi 1 hónapban busszal? Én heti 3-4 napot használom most. De szerencsére csak időszakosan volt ez ilyen intenzív. HO-ba jobb lesz.

Örülnék, ha néhányan az elveiket megtartanák maguknak és nem menne ez az erőszak kampány. Ha nem értesz egyet kb kivégeznek...lehülyéznek, majd sóval behintenek. Gyalogolni akarsz gyalogolj...bicikli...felőlem tekerj, de miért más valaki rovására kell megoldást találni? Miért nem lehet figyelembe venni, hogy másképp akarjuk élni az életünk...  Nagyon jó narratíva most a zöld szemlélet... de ha az elektromos autók lesznek többségben mit fognak kitalálni? Már alig várom... 

Sikerült fordítva felülni a lóra... Elnézést, hogy kifejeztem a tapasztalaton alapuló véleményem, miközben te csak üres sértegetésben tudsz válaszolni. És még engem akarsz beállítani arrogánsnak?!

Pont erről beszélek...meg akarod mondani, hogy nekem mi jár?! 

Az M3 pótló az most nem arról szól hogy vonzóvá tegye a BKV-t hanem arról hogy akik máshogy nem tudnak járni, valahogy eljussanak ugyanazon a viszonylaton. Felújítás van, nem kicsi. Majd kész lesz, és akkor fajin lesz.

"Akik itt annyira odavannak a tömegközlekedésért jártak az utóbbi 1 hónapban busszal?"

Én héveztem, buszoztam (igaz, kulturáltabb, külső kerületi szakaszon), villamosoztam, sőt éjszakai buszoztam mostanában, teljesen jól működik. A BudapestGO meg egyenesen 21. századi megoldás.

Nyilván nem teheti meg mindenki hogy mindenhova BKV-val menjen, a cél az hogy minél többen tegyék. És egy olyan városban, mint Budapest, sajnos nem lesz alapjog bármikor bárhova autóval eljutni. Ez egyik világvárosban sem elvárás.

igaz, kulturáltabb, külső kerületi szakaszon

Itt most megint meg fognak lincselni, mint a HO-s topikban, de igen, nem mindegy, hogy hol laksz, hol dolgozol. Van olyan vonal, amin fényes nappal sem utaznék. De hogy ne legyen kétség, ahol a busz utasai vállalhatatlanok, ott egyébként is rossz lakni, sőt, ugyanolyan emberek lesznek majd az autósok, gyalogosok, stb. is.

A BudapestGO meg egyenesen 21. századi megoldás.

+1

Kicsit nyögvenyelősen született az egész e-jegyes sztorival, de azért b+ nagyon durván köröket ver néhány fejlett nyugati nagyvárosra.

Én először is abbahagynám a galvani híd építési folyamatának gáncsolását,  blokkolását :).

Ha az megépült utána kezdenék ilyen átalakításokba

Attól függ, hogy a város közlekedési problémáit megoldottak-e. Ez szerencsére nem érint, de ha a feltételek teljesülnek, miért ne? 

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Szerkesztve: 2022. 05. 19., cs – 23:45

Ennek a fél lezárásnak az értelmét nem látom, de ugye itt az van, és amit elvileg a budapest közutas kollegáknak ilyenkor vizsgálniuk kell, hogy előtte megnézik, jelenleg ki mire használja az utat, és ha nem lesz, merre fog menni.

erre van mindenféle módszer, de alapvetően arról szól mindegyik, hogy bizonyos pontokon számolgatjuk az autókat meg nézzük, milyen rendszámú kocsik hol járnak épp. Elvileg a Waze adatbázis is hozzáférhető, remélem azt is nézik.

A bicikliket mágneses kapukkal mérik, a buszokon és a villamosokon infrakapuk vannak (igen, a BKK buszain és villamosain, és igen, a budapesti bicikliutakon).

az, hogy környezetpszichológiai felmérés zajlik-e mellette azt passzolom, sajna a magyarok kvaliban annyira nem szoktak erősek lenni (bár a budapest dialoggal erősen jön fel a kvali is, meg a BFK-nak is mennek kvali kutatásai)

mindenesetre egy két hetes próbalezárással ezt simán ki lehet mérni, jellemzően a második hét péntekjét érdemes alapul venni, az előtte lévő 12 nap az kb. a “betanulási időszak”, az autósok várhatóan ugyanúgy fognak közlekedni egy “végleges” lezáráskor mint a második pénteki dugóban.

tudtommal kimérték, erre rá lett bólintva, biztos van benne politika, félreértés ne essék, de ez egy szakmailag végiggondolt cucc kéne, hogy legyen.

Röviden: a Nagykörúton belülre kizárólag csak célforgalmat volna szabad beengedni.
(Mondom ezt úgy, hogy autós vagyok, félig az autómban élek.)

es akkor a varosi letet a nagykoruton belul hogyan kell elkepzelni?
Egy muzeumot epitettunk a turistaknak?
Az ingatlanokat meg vegyek meg kinai es arab uzletemberek " befektetesnek"?

 

Valaki probalt mar az igazi belvarosban pl. V kerulet elni? Es milyen erzes egy dugaljdobozert kiBKVzni az agglomeracioba? Olyan 4 oras muvelet....

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Obi van a kék metró végén is, nem kell érte kimenned a városból.

Én éltem a Nagykörúton. Mindent be lehet szerezni akár gyalog is, nincs azzal baj. Nekem a folyamatos zajjal volt bajom. Ott sosem áll le a forgalom, csak átmenetileg csillapodik hajnali 2 és 5 között. :)

Esetleg az alsó rakpart befedése? Akár magasságkorlátozással, hogy csak személyforgalom vagy kisáruszállítás lehessen.

"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."

Mindenképpen változnia kell az emberek munka/iskola/lakáskeresési ötleteink is, még mindig túl sokan mondják, hogy mindegy hol van, majd odaatózok, aztán meg csodálkoznak, hogy dugóban ülnek egész nap...

“Any book worth banning is a book worth reading.”

"aztán meg csodálkoznak, hogy dugóban ülnek egész nap..."

Igazság szerint azok dugóznak a legtöbbet akik agglomerációkból ingáznak ki - be. Én hetente kétszer (néha egyszer sem) ülök autóba munkahely miatt, ezt pedig városon belül teszem, és simán lehet közlekedni.

Reggel ~7kor indulok Csepelről, suhanós az utam egészen észak-Óbudáig (pedig ezzel átszelem a várost). A hazaút már kicsit morcosabb, de az is megvan ~45 perc alatt.

Tehát alapvetően az dugózik és füstölög itt a legtöbbet, aki kiköltözött zöld környezetbe, de visszajár dolgozni.

"Reggel hétkor bárhonnan bárhova tudsz menni"

Ez igy nem igaz minden esetben. Elindulsz 7kor Zsámbékról, dugós lesz a 10-es út, dugós lesz Budakeszi felé, és dugós lesz az M1/M7 bevezető felé is. Tudom, mert éltem ott 1,5 évig. Az lett a vége hogy Piliscsabára jártam kocsival, és átültem a vonatra.

Bár tény, hogy segit a korán indulás. Aki megteheti, induljon korán. :)

Ez igy nem igaz minden esetben. Elindulsz 7kor Zsámbékról, dugós lesz a 10-es út, dugós lesz Budakeszi felé, és dugós lesz az M1/M7 bevezető felé is. Tudom, mert éltem ott 1,5 évig.

Én meg most élek ott, reggel hétkor akadálytalanul lehet M1/M7-en eljutni bárhova is, a BAH-tól kezd dugó lenni.

Akkor a covid óta jobb a helyzet. 2020 körül már a Gazdagrégi lehajtótól dugó volt. Örülök neki, hogy sokan maradtak home officeban.

(egyébként ugye a város a BAHnál kezdődik, és nem az a közepe, én pl Óbudára jártam, az kifejezetten szopás volt Zsámbékról).

Akkor a covid óta jobb a helyzet. 2020 körül már a Gazdagrégi lehajtótól dugó volt. Örülök neki, hogy sokan maradtak home officeban.

Ez onnan is látszik, hogy az utcánk volt az extended P+R, mert mindig tele volt a P+R, most mindig van hely és a forgalom se tért vissza.

(egyébként ugye a város a BAHnál kezdődik, és nem az a közepe, én pl Óbudára jártam, az kifejezetten szopás volt Zsámbékról).

A BAH már bőven belső forgalommal terhelt, reggel a Hegyalján és a Villányin is rendszeresen áll a végtelen sor, egyikről sem lehet azt mondani, hogy ott az agglomeráció ingázik... a budai hegy tele van olyanokkal, akik autó nélkül nem tudják elképzelni az életüket, rokon építész most tervezett oda házat, amin ügyféligény szerint gyakorlatilag nincs kívülről nyitható bejárati ajtó, a három autós garázson át járnak ki-be és ezen kívül hátra van egy nagy teraszajtó és terasz, panorámával, nyilván. A három autó amúgy annyiba kerül, mint a ház.

Szerintem az autóhoz kötöttség a Pest megyeiek körében is pont ugyanilyen. Ne vedd sértésnek ... vidéken nőttem fel, autóval a seggem alatt. :) Éppen a mostani 1-2 évben próbálok erről rendesen leszokni, rendesen séta, roller, helyi üzletekben vásárlás, nem irodába mászkálás állandóan. Közös érdek, minden szempontból.

Szerkesztve: 2022. 05. 20., p – 14:30

Munkábajárás. Vonattal járok be. Inkább az agglomerációban vásárolok  vagy online rendelek, de azt az agyrémet ami Budapest belső területén van nem akarom. Gondolom a rakpart lezárás csak fokozná a bajt.

ezt a hülye hétvégi lezárogatást is meg kéne szüntetni
Balcsiról hazafelé most keringhetek az Astoriánál a kis utcákban, ahelyett hogy a rakparton secc-pecc hazaérnék (ÉP), a helyiek is szeretik, hogy szombaton dugó van ott...

Újabb ellenzője vagyok projektnek. Csak hétvégi példa: M7 - Árpád híd pesti oldal. A GPS a Szabadság híd felé hozott - onnan rakparton akart elvinni az Árpád hídig. Erre sajnos csak a Szabadság híd előtt jöttem rá. Viszont láttam a hídról a rakpartot. -> Alig lézengett néhány ember az úton. Cserébe lépésben mentem az Astoriáig. Onnan Deák tér - Nyugati -> Közben az anyját szidtam, annak aki kitalálta a rakpart lezárását hétvégén. Kb. 2x annyi ideig tartott az út mintha a rakparton mentem volna.

Konklúzió: a pesti alsó rakpart egy fontos mentesítő útvonal, amivel elkerülhető a belváros. Szerintem hétvégén sokkal több ember ment volna autóval a rakparton, mint ahány ott tartózkodott. Pláne azoknak egy része is autóval mehetett. Szerintem inkább a rakpartot tegyék rendbe, hogy az autósoknak és a gyalogosoknak is jó legyen. Lásd Országház környéke.

Igen, a forgalom olyan, mint a gáz, kitölti a rendelkezésre álló helyet. :)

Másfelől ha elkezdődik újra a hőzöngés az alagúti dugók miatt, lehet mutogatni, hogy itt most nem a Karigeri alkalmatlan, hanem túl olcsó a benzin. Utóbbin meg elég könnyű segíteni, az EU éppen nagy erővel dolgozik rajta. :)

Az egész fejlesztés értelmetlen, mert nem a kormány hanem a baloldali moslékkoalíciós főpolgármester találta ki! Minden vidékinek látnia kellene mekkora baklövés ez a dolog.

Amúgy is mire lehet majd így használni a terepet?

- Soros LMBTQ propagandáját terjeszteni?

- Migránsokat oda telepíteni?

- Háborúba vinni a fiainkat?

- Esetleg remek helyszin lenne a 13. havi nyugdíj és a rezsicsökkentés eltörlésének?

- Vagy tábori kórházat felállítani, amivel csökkenteni lehetne a várólistákat a nemváltóműtétre váró óvodásoknak?

Gondolkodjatok, egy remekbeszabott óriás plakátot sem lehet majd kirakni Gyurcsány arcképével... nem is beszélve arról hogy a magyarok fizetnék meg a háború árát...

Sic itur ad astra!

Pontosan, és a viccet félretéve a kerékpáros jártasságot is tanítani kellene Budapesten (meg máshol is). Olyan alapvető dologban is óriási hiányosság van hogy hogyan tervezd meg a kerékpáros útvonalad a városban. Egy nagy százalék úgy közlekedik biciklivel mintha autóval menne. Inkább a forgalmas többsávos úton mennek, mint egy sarokkal odébb a kisutcában forgalom nélkül kerekezne.

Sic itur ad astra!

Nem értem: miért jobb autóval a forgalmas többsávos úton menni, mint egy sarokkal odébb a kisutcában forgalom nélkül? Lehet azért, mert az autós se szeretne a kocsival minden áldott kereszteződésnél megállni / lassítani az elsőbbség megadása (vagy az ő elsőbbségét meg nem adó) miatt? Mert speciel én azért hajtok a Hungárián, mert jobban haladok ott, mint a Rónán, a Nagy Lajoson vagy a Vezéren haladnék. A valóban kis utcákban viszont nem lehet haladni, mert normálisan még kikerülni se tudnak, és 20 méterenként van jobbkezes(nek látszó tárgy).

Nyilván ahol van értelmes alternatíva, ott a bringás se megy ki a kamionok közé. (Aztán mikor meg felmegy a járdára, az a baj. Ami igaz, de lassan el kéne fogadni a többi közlekedőt is.)

Meg hogy ne menj át a piroson, ne közlekedj agressziv barom módjára, ne üsd el a gyalogost a járdán, és még sorolhatnám.

Bringás kultúra a béka segge alatt van Budapesten, és sokan masszivan kihasználják azt, hogy nincs hatósági azonosítójuk. Ezért sem ártana ha minden biciklin és robogón is rendszám lenne, mert egyértelműen növelné a kresz betartását.

Nem értek veled egyet. Aki akar, az tetszőleges - rendszámos vagy rendszámtalan - járművel tud és fog is bunkón és / vagy  balesetveszélyesen közlekedni.

Ma délben álltunk a zebránál, majd mikor zöldre váltott a lámpa, leléptünk, és kb a második lépés után visszahőköltünk, mert a mögöttünk levő lámpa mögül úgy vágott ki a kanyarodó kicsi piros autó a kishölggyel, hogy a kollégát csak az mentette meg az eltaposástól, hogy lépés közben azért hátra is nézett a bal válla fölött. Pedig volt az autón hatósági azonosító, elsőbbségünk is volt, és ha csak nem volt vak, akkor fizikai képtelenség volt nem észrevenni hármunkat. Viszont eszeveszett motorbőgetéssel tett meg kb 50 m-t és kanyarodott rá a parkoló autók szervízútjára, szóval tényleg nagyon sürgős lehetett. Amúgy senki más nem volt rajtunk (3 gyalogos, 1 autós) kívül, és a 3 sáv széles úton ha akart volna, akár ki is kerülhetett volna.

Röviden: nem a bringás kultúrát, hanem az általános közlekedési kultúrát kellene fejleszteni. A gyalogosét, a kerékpárosét, a kis- és nagymotorosét, és az összes többiét is. Az úrvezetőét, a "pfofiét", sőt a traktorosokét is.

Kieg: lehet harcolni az alső tagozaton kötelező, közlekedési ismeretek oktatásáért. Gyakorlattal, bunkó bringással és köcsög autóssal súlyosbítva.

Ott a pont.

Nekem viszoylag későn lett jogosítványom, harminc felett. Addig nem volt szükségem rá, aztán a munka miatt kénytelen voltam.

Azóta is hüledezek, hogy mennyi ostoba barom van az utakon ilyen-olyan járművekben. Azodáig nem nagyon tűnt fel, mert nem voltam így részese a közlekedésnek. Hacsak nem egy ilyen hasonló zebrás eset kapcsán.

Mindenki siet, fut, rohan, az ő dolga fontosabb. Semmi sem számít. Nyugodtan át lehet menni a piroson, a naymamán, a babakocsit toló anyukán. A forgalmi sáv is csak dísznek van felfestve, na meg mindenki BMW-vel jár, mert az irányjelző is csak dísznek van az autókon. Ha meg drága autód van, az nyilván mindenhol neked jelent elsőbbséget, a tablákat csak a csórókak rakják ki.

Nyilván mindenhol van kivétel is.

Átfogalmazom: igaztok van, a bringás közlekedési kultúra a béka segge alatt van, de mivel a mociknak (bizonyos méret felett) és az autóknak van hatósági azonosítója, ők kénytelen kelletlen normálisabban közlekednek.

El nem tudom mondani mennyi agressziv szines ruhás biciklis barommal futottam össze itt 10 év alatt. Nem mindegyik ilyen, de az átlaguk sokkal rosszabb a magasabb kategóriánál, a számonkérhetőség hiánya miatt.

Oké, én a sok (~10) éves tapasztalatomat süritettem be egy általános mondásba. Nyilván lehet mindenre példát és ellenpéldát is mondani. Azt meg nem értem, kinek fájna a rendszám és miért. Feleljen a magatartásáért a biciklis is.

A szabályozás nem változtatja meg a viselkedésmódot mivel az hozzáállásból és gondolkodásmódból következik.

A közlekedési helyhasználatot középpontba helyező vita pl szerintem helyből öngól:

Arról kéne beszélni, hogyan él és mozog együtt a város. A bringás kultúra szintje amúgy tényleg elég alacsony; sokan kezdték el az elmúlt időszakban használni és senki sem edukálja, figyelmezteti őket. Tegnap 800m-es szakaszon 3 lámpa. Mindegyiknél megállva volt pár keresetlen szavam az előttem haladókhoz. Rengetegen csak néznek előre: az úthibákon túl egy-egy táblát még esetleg kiszúrnak de pl arra már nincs szeme hogy észrevegye a gyalogátkelőnél nem működik a lámpa, a gyalog meg ott várakozik.

Ugyanakkor pl én megállok, átengedném a babkocsis anyukát a mellettem érkező személyautó majdnem elsodorja. rendszeres eset. De ugyanígy megesik ez kocsival 2 sávon. megállok, a barom meg elütné

tudod minek van valamekkora elrettentő ereje? pl a kamerának. kerékpáros, sofőr de még gyalogos is normálisabban viselkedik ha látja...

"tudod minek van valamekkora elrettentő ereje? pl a kamerának."

Igen, egyetértünk. Ha még rendszám is van a bicón, akkor utólag is előkeritik. Objektiv felelősséget kell bevezetni erre is. Akinek a neve szerepel a rendszámhoz az adatbázisban, az feleljen.

Én nem azt mondom hogy a rendszám csodaszer vagy azt hogy az autósok mind jól viselkednek a rendszám miatt, de a bicósokon egyértelműen segitene. Nem több és nem kevesebb az állítás.

Nekem elég, ha Budapesti rendelet lesz belőle, mert úgy gondolom hogy messze itt a legerősebb a forgalom volumene, és következményképpen a hülyék száma, veszélyes esetek gyakorisága.

Nem, ezt csak te jelentetted ki. Szóval a többes szám itt nem indokolt. Mellesleg ha megnézed, hogy az objektív felelősség a gépjárműveknél is meglehetősen kevés dologra terjed ki, akkor elgondolhatod, mennyit számít a rendszám.  És akkor még meg se néztük, hogy műszaki szempontból hogyan lehetne felszerelni egy rendszámot pl. egy országúti kerékpárra (és mekkorát).

Mivel statisztikáról beszélünk, felesleges végletes állításokat tenni.

De, visszatartják, csak olyan sok van, hogy abból a kevés negativot megjegyzed. Hidd el, ezerszer szarabb lenne a helyzet, ha nem lenne rendszám. Nagyon sok olyan kereszteződés van az országban, ahol kamera figyeli az áthajtást, és aki becsúszik a pirosba, annak már boritékolják is a büntetést. Ha se rendszám, se figyelés, se bünti nem lenne, semmi nem tartaná vissza az embereket a szabályszegéstől. Most x %-ban visszatartja. Nem is azt mondtam, hogy minden esetben, de elég hatékonyan.

Ellentétben a bringásokkal, akik úgy parasztkodhatnak - esetleg veszélyeztethetik magukat és másokat is - hogy arról soha nem készül semmiféle bizonyiték.

en az elektromos autokat beengednem

neked aztan fura humorod van...

Teljesen átadnám a gyalogosoknak az alsó rakpartot, amennyiben az onnan kiszoruló forgalmat értelmesen át tudják irányítani. ProTip: nem akarják.