Sziasztok,
Ezt most olvastam.
"2022. április 1-jétől a Revolut már nem férhetnek hozzá a helyi HUF fizetési rendszerekhez."
Ez most akkor azt jelenti, hogy ha van a Revolut kártyán valamekkora összeg pl. USD-ban vagy EUR-ban, akkor innentől kezdve (2022. április 1.) nem tudok vele fizetni Magyarországon?
- 2955 megtekintés
Hozzászólások
Nem, nem ezt jelenti, a mostani valtozas ertelmeben nem kapsz tobbe magyar szamlat, csak egy litvant, amire innentol IBAN-nal tudsz utalni, aminek extra adminisztracioja es koltsege is van, amit a cegek nem fognak bevallalni, ha pl. a fizetesed eddig oda kerted.
Szerk.: a Revolut levele a temaban:
Tájékoztatni szeretnénk, hogy 2022. április 1-jétől a Revolut már nem fér hozzá a helyi HUF fizetési rendszerekhez. Ennek következtében a helyi számlaadatok, amelyeket a helyi HUF pénznemben történő fizetések fogadására használtál, többé nem lesznek elérhetők. Mostantól kezdve a fizetések fogadásához az LT-vel kezdődő IBAN (nemzetközi bankszámlaszám) számlaszámodat használd, melyet az app kezdőképernyőjén látható „Számlák” menüpontban találsz, ha az egyenleged melletti ország szimbólumra koppintasz.
Annak érdekében, hogy továbbra is fogadhass banki átutalásokat a Revolut-számládra, ezeket az LT-vel kezdődő adatokat kell használnod. 2022. április 1-jétől a helyi HUF számlaadatokra küldött fizetéseket nem írjuk jóvá a számládon, hanem visszakerülnek a feladóhoz.
Ez a visszaküldési folyamat automatizált, így neked semmit sem kell tenned, és akár 5 munkanapot is igénybe vehet. Ha a pénz 5 munkanapon belül sem érkezik vissza a feladóhoz, akkor a feladónak fel kell vennie a kapcsolatot a bankjával.
Továbbra is a szokásos módon küldhetsz banki átutalásokat, és tölthetsz pénzt a Revolut-számládra a kártyád használatával.
A Revolut-számlára kapod a munkabéredet?
Ha a munkabéredet jelenleg a Revolut-számládra küldik a helyi HUF számlaadataid használatával, akkor kérjük vedd figyelembe, hogy egyes munkáltatók nem támogatják, hogy a munkabéred a LT-vel kezdődő IBAN-számládra érkezzen. Ilyen esetben egy másik helyi számla adatait kell megadnod a munkáltatódnak, hogy megkapd a munkabéredet. Mivel a helyi HUF számlaadatok használatával küldött fizetéseket 2022. április 1-jétől nem tudjuk jóváírni a számládon, ettől a naptól kezdve nem fogod megkapni a munkabéredet, ha a munkáltatód ezeket az adatokat használja. Ezért nagyon fontos, hogy azonnal tájékoztasd a munkáltatódat az új számlaadatokról, hogy biztosan megkapd a fizetésedet.
Nem számítunk fel díjat a LT-vel kezdődő számlaadatokkal történő fizetésekért. A kifizetést végző bank, amely ezt külföldi vagy SWIFT-átutalásnak tekintheti, vagy a fizetési láncban részt vevő más bankok azonban díjakat számíthatnak fel. Az esetleges díjak és a fizetés teljesülésének ideje a pénznemtől, a küldő fél tartózkodási helyétől és a többi érintett banktól függ.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönöm a gyors választ.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzáteszem: eddig sem kaptál magyar számlát. Egy magyar számlán átfuttatott átutalási lehetőség volt, ez szűnik meg. Minden más változatlan.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi, így pontosabb, de a lehető legrövidebben akartam megfogalmazni. Mondjuk kapni kapott magyar számlát, ha már nagyon pontosak akarunk lenni, csak Raiffaisenes gyűjtőt, szemben egy egyénivel. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kapott. Az a számla nem az ő/én számlája, hanem a Revoluté.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1, vannak olyan helyzetek, ahol ez egy nagyon fontos különbség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez teljesen nyilvánvaló, én sem céloztam másra, soha nem volt arról szó, tehát semmi ellentmondás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt írtad: kapni kapott magyar számlát, ha már nagyon pontosak akarunk lenni, csak Raiffaisenes gyűjtőt, szemben egy egyénivel.
Ez viszont nem igaz. Szóval van ellentmondás. Ez nem gyűjtőszámla, ez egy pénzforgalmi számla. Gyűjtőszámlának akkor lehetne mondani, ha a számla egyenelege (mindig) megegyezne azon egyéni számlák összegével, amelyek gyűjtője. Ez azonban csak egy transzferszámla, az ide beérkező összegeket továbbvezetik az egyéni számlákra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor felrevezeto volt a tajekoztatas, ne engem hibaztass, kerlek: https://24.hu/tech/2022/02/14/revolut-megszunik-huf-gyujtoszamla/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem a 24.hu írta ide, hanem te. Én csak kiigazítottalak, nem hibáztattalak. Az már a te bajod, hogy ragaszkodsz a téves információhoz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már csak az a kérdés, ezt vajon milyen jogszabályi változás indokolta? Elég fura, ha tippelnem kéne, Csányi nem akar versenyezni és kilobbizta...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gyanítom, hogy elég marginális a történet az össz hazai bankszámlát tekintve, és inkább versenytárs a többi bank itthon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
800e magyarnak van:
https://www.portfolio.hu/bank/20220117/kiderult-kik-a-magyarok-kedvenc-…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebből menyi fizetős ügyfél? Száz? Ezer?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolod nincs pár százalék?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tegyük fel, hogy van. Mondjuk 5%. (Szerintem nincs, de tegyük fel.)
Szóval van mondjuk 40e fizetős user. Ebből mennyi lehet az, aki aktívan használja a magyar számlaszámát? Fintech cégnél első kézből szerzett tapasztalatok alapján meglehetősen kevés revolutos kártyás fizetést látni (itthon, legalábbis). Topupra gyakorlatilag mindenki a kártyás opciót választja a költségek miatt. Állítólag valaki ide kéri a fizetését, de mivel nem volt saját számlaszámod, csak egy gyűjtőszámla, ezért a cégek többségénél nem opció. Továbbá lejönnek azok, akik a HUF utalást a litván IBAN számlára kapják.
Ha tippelnem kéne, max 10%-ot mondanék a fizetős userek közül, de szerintem ez borzasztóan optimista, simán lehet, hogy ennek csak töredéke az, aki mondjuk havonta >1 alkalommal fogadott HUF utalást gyűjtőszámlára.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A magyar számlaszám használatán nem segít, hogy ithon kb. mindenféle tranzakció után kötelezően plusz levonások vannak (kamat adó, tranzakciós adó), míg kártyás vásárlásos feltöltésnél legalább tranzakciós adó nincs...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A gyűjtőszámlára utalás tranzakciós illetékét eddig nem a Revolut fizette.
(Más kérdés, hogy mi történt a pénzzel ezt követően.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valóban nem a Revolut fizette, hanem a user - így viszont nem csoda, ha jobban kerülik az emberek.
(Ezek a levonások amúgy sem segítik az itthoni számlahasználatot, sőt...)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én azért meglepően sok emberről tudom, hogy aktív felhasználó Revoluton. Olyat is ismerek, akinek nincs is másik bankszámlája, csak Revolutos.
Az OTP dominanciáját még nyilván nem fenyegeti a magyar piacon, de mondjuk az ingyenes utalásokkal több 10 milliós bevételkiesést azért biztosan elszenvednek miatta minden hónapban.
Nagy Péter
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Közülük mennyien fizetnek? Az aktív, de free-tier felhasználó csak veszteséget generál, abból viszont elég sokat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A free tier sem feltétlen veszteséges, mert ha mondjuk rendszeresen költ bankkártyával, akkor a kártyás jutalékból keresnek is.
De főleg arra gondolok most, hogy az OTP-t nem az érdekli, hogy a Revolut veszít-e az ügyfelein, hanem az, hogy ők is veszítenek minden tranzakción, amit a Revoluton utalnak díjmentesen az OTP rendszere helyett.
Nagy Péter
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az egész Revolut veszteséges. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ehhez képest kb 20x értékesebbnek tartják őket, mint az összes *coin-t együttvéve. :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, az is lehet, hogy egyszer majd az összes bankot felvásárolják, és csak Revolut lesz, de ettől még eddig egy forint nyereséget sem termelt. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majd IPO után jön a "valóság", hogy mennyi az annyi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1, hacsak nem kapja fel ezt is a hype
Nekem nincs elvi bajom ezekkel a fintech-ekkel, csak a helyén kell kezelni őket. Nyaraláskor tök jó volt, hogy minden nap felöltöttem rá egy kis költőpénzt, és azzal a kártyával mentünk a strandra. Ha ellopják, blokkolják a számlát, stb., akkor buktam volna mondjuk 50 ropit. Arra viszont jó volt, hogy stresszmentesen lehetett járkálni mindenfelé (meg gondolom megspóroltam vagy száz forintot a nyaralás alatt az fx rate-en. :))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem ez nem meglepő. Majd lesz. Ha meg nem, az se érint téged mint egyszeri usert.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szóval ez egy elszigetelt esemény volna, ami semmire sem lenne hatással?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én csak azt mondtam hogy nem közvetlen, napi érdekű információ a bankod vagy pénzügyi szolgáltatód negativ profitja mint egyszeri lakossági ügyfélnek. A sima magyar bankokat sem szoktuk évente profit ügyileg ellenőrizgetni. Legalábbis általában.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Engem közel minden partnerem pénzügyi helyzete izgat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
es csak izgatod magadat, vagy tevekenyen be is avatkozol?
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, hogy cselekszem. Minden évben a fontosabb partnerek és versenytársak mérlegét átnézem. Már azon gondolkodtam írok rá elemző alkalmazást (gondolkodásom algoritmizálása, kedvenc szempontjaim) és az adatokat feltöltetem valakivel, így sokkal több adat feldolgozására lenne lehetőségem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es segitesz nekik, vagy csak kiteszed oket a vevoi korodbol? Vagy mi a *cselekves* a reszedrol? Mert az, hogy a merlegeiket atnezed az meg az aggodas resz.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem publikus.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ok
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet ilyen szolgaltatast vasarolni. Kerdes, hogy megeri-e, illetve a partnereidrol van-e infoja az adott brokernek.
Raadasul ez csak a publikalt adatokon mukodik. Ha csak veled otjak meg az infot (mint fontos partner), azt neked kell betolteni. Vagy kiadod beosztottadnak :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eh, igen is, meg nem is. Ha a bankom csinálna egy veszteséges évet, valszeg nem történne semmi, de olyan helyen nem tartanék sok pénzt, aminek eddig nem volt nyereséges éve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Keverem a pénzügyi szakszavakat, de:
"In November 2020, Revolut became profitable.[7]"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez csak a szokasos penzugyi jatek a szavakkal (gross profit, operational profit, stb. stb.), a CFO-k a nagy mesterei ennek, de valojaban bullshit az egesz.
"2019-ben a Revolut 106,7 millió fontos veszteséget könyvelt el, 2020-at a társaság 167,8 millió fontos veszteséggel zárta. A növekedésre fókuszáló társaság hétéves története alatt még egyetlen évet sem zárt nyereséggel. "
Ez a lenyeg :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk én könnyen mondok véleményt mert csak annyit adagolok rá amennyi a folyó költségekre kell, heti szinten egy 50-100 ezer között, mikor hogy, többet nem. Sok pénzt nem tartanék rajta, mert én is igénylem hogy irl verhessem az asztalt ha nagyon kéne, vagy legalább egy magyar hatóságnál lehessen feljelenteni, ha gond van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyereséget ugyan még nem termelt, de évről-évre egyre nagyobb bevételt termel, illetve a bevételeihez képest arányában egyre kisebb veszteséget.
A veszteséget főleg az új ügyfelek után fizetett nagyon magas jutalék, meg az új ügyfeleknek adott első ingyenes bankkártyák okozzák. Az agresszív terjeszkedés nélkül már most is nyereséget termelnének. A nemrég megszerzett banklicencükkel pedig hamarosan már hitelt is nyújthatnak, azzal akár még az agresszív terjeszkedés mellett is nyereségesek lehetnek.
Nagy Péter
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
??? Valamit nagyon benéztél.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most rakerestem, a Spotify is elvileg kb annyit er, es allitolag 2022-ben vegre nyereseges lehet :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem teljesen értem miről beszéltek... A revolut és a spoty kb. 30B USD. A bitcoin 800B, az ethereum 350B és még ott van a többi is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Viszont ezt a jutalékot ki is fizetik amikor feltöltik rá a pénzt. Nyilván a cikk által említett esetben erre nincs szükség, de nem ismerek senkit aki oda kapná a fizetését, viszont Revolut felhasználót jópárat ismerek, tehát szerintem ebből jóval több van. Én is revolutot használok általában, méghozzá hitelkártyáról töltöm fel, aminek úgy tudom több a jutaléka mint a sima kártyának. (Több dolog miatt, pl így tudok telefonnal fizetni Revoluttal.. na és egy kis buffer is, ha nem használnám ki a hitelkártyám keretét adott hónapban... ekkor Revoluton pihen egy kis pénz) Ekkor honnan jön a hasznuk a vásárlásokból?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A bankkártyák terén annyira nem vagyok járatos, de úgy tudom, hogy a vásárlás után fizetendő jutalék összegét a terminál határozza meg, ami a kártyaelfogadást bonyolítja. Így a Revolutnak csak arra kell törekednie, hogy az a virtuális terminál, ahol feltöltik rá a pénzt, több jutalékot szedjen be, mint amit aztán nekik kell kifizetniük a kártyás vásárlások után a boltokban lévő terminálok üzemeltetői felé.
De persze az sem rossz bevételforrás, hogy több milliárd forint van az emberek Revolut számláján, amire ugyan a Revolut semennyi kamatot nem fizet, de vélhetően valamennyit azért keres ebből a hatalmas összegből (Ha más nem, különböző állampapírokban van egy része)
Nagy Péter
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aki a fizetését a Revolut számlájára utaltatja? Szerintem kevés lehet.
Ha valakinek van kedve hozzá, írjon ki egy szavazást a hupon, hogy a hupperek mekkora százaléka az, akinek van Revolut számlája és oda utalja a munkáltató a fizetését!
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha lenne saját magyar számla revon, én azért elgondolkodnék rajta.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha lenne, akkor lenne hazai fióktelep, meg licenszük, meg OBA biztosításuk (értem, hogy van nekik litván, de ha gáz van, akkor nem biztos, hogy oda akarsz szaladgálni), szóval sokminden lenne. :) Egy másik topikban elég sokan kivesézték ezt, meg itt is pedzegettük.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én úgy értettem, hogy ha lenne rendes magyar számla; magyar fiókteleppel, meg miegyébbel, akkor mennék oda. Nyilván nem akarom magam megszívatni :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
naigen, ha bajvan pl sokra megy a magyar fiokkal, legalabb magyaruk pattintjak le :D
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem a revulut account a kérdés, hanem aki volt oly bátor és oda kérte a fizuját direktben. Bármilyen online fintech accot nyitni nem egy vad kaland. Ezen belül az, hogy van 800e hazai account nem jelenti, hogy aktívan használják, azaz mondjuk heti 1-2 tranzakció van rajta.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Üzleti döntés, nem jogszabályi változás.
Wise ad rendes hazai számlaszámot, Revolutra pedig marad a kártyás topup.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Wise valóban ad számlaszámot, de fizetést akár Wisera, akár Revolutra kérni egyaránt életveszélyes. (Lásd: letiltásos történtek, a saját bőrömön is.)
Ennek fényében a gyűjtőszámla megszűnése szerintem kb vihar a biliben, nincs jelentősége.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azert a wise annyiba jobb, hogy legalabb van elerheto magyar ugyfelszolgalata is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
No igen...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A magyar ügyfélszolgálat nem illetékes AML letiltásos ügyekben, ahogy semelyik nyelvű telefonos sem. Ha AML gyanú miatt tévesen letiltják a számládat akkor nem fognak segíteni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annyiban
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor életveszélyes, ha hónapról hónapra élsz. Nekem sosincs több mint egy-két hónapnyi fizu a folyószámlámon, van jobb helye is a pénznek. Ha a Revolutnál lenne ez a számla, és letiltanák, az kellemetlen, de egy óra alatt lenne rá workaround.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 Amire nincs szükségem egyből megy tovább.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért? Volt forint alapú egyéni számla revolutnál? Csak egy gyűjtő számla van magyar forinthoz.
Euro pénznemhez meg eleve a litván számlát adja (revolut bankos módban gondolom)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem volt, a gyűjtőt szűntetik meg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezért jó az OTP.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Senkinek sem volt itt magyar bankszámlája. Kik írnak ilyen cikkeket?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sokan magyar folyószámla helyett használták a gyűjtőszámlán keresztüli elérhetőséget - na most ez szűnik meg, gyűjtőszámla off, ügyfelenként egyedi LT-satöbbi IBAN lesz/marad - a nemzetközi utalásokra vonatkozó feltételeknek (költség, átfutási idő) megfelelő paraméterekkel. Aki bért kért ite, ott a munkáltató számlavezető bankjának a nemzetközi utalásokra vonatkozó költségeit kéne a munkáltatónak viselnie, ha egyáltalán kötelezhető arra, hogy a munkabért külföldre utalja...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kerni kerheted, azt nem utasithatjak vissza, viszont a plusz koltsegeket ra lehet verni a dolgozora.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én úgy tudom, ma már ugyanannyi költséggel megy a HUF bárhová az unióba, de FIXME!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha jól tudom, ez csak az €-ra igaz (SEPA), ha nem €, akkor az SWIFT.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
BB ártáblázatban van a forint belföld és az egyéb deviza külföld, na meg az euro (belföld/külföld). Ebből arra következtetek, hogy Litvánia felé egyéb deviza költsége az érvényes.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Romániába 10e forint utalásért 2500 forint körül kertek volna a takarekbanknal.
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Drága a SWIFT, és legalább sokáig tart... Az itt emlegetett alternatív megoldásokhoz képest ódivatúnak számító WU pénzküldéssel 10690HUF -> 130.63 Lej, és ahogy megkapod a feladásnál a kódot, már diktálhatod is a címzettnek az infót, amivel fel tudja markolni a túloldalon kp.-ben az összeget...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez lehet (kis összeg mindig szopás), de nézd meg lépcsőnként a következő 3 nagyságrendet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ehh megoldottam paypallal. :)
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a másik jómadár... utaláshoz képest lehet viszonylag olcsó, de legutóbb 10 USD-re 2.2 USD-t számoltak fel, ez is 22% ekkora összegnél...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
wise erre pl jó és gyors.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez talan csak a lakossagi csomagokra ervenyes nem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hint: SEPA vs. SWIFT
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es azt tudjuk, hogy a litvan szamlaszam ahova utalni kell, oda lehet e sepan keresztul?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az én olvasatomban ha az egy €-ban vezetett számla, _és_ a küldő oldalon €-ban indítod a tranzakciót, akkor SEPA, egyébként meg SWIFT.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Láma kérdés: aki revolutos HUF számlára magyar bankkártyával HUF-ot topupol és kártyás fizetgetések formájában elkölti és mást nem csinál revoluton azt érinti ez?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egészen addig, amíg vásárlásként jelenik meg a tranzakció...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miként tudna még megjelenni? Hogy tudom ellenőrizni? Mi történik, ha nem akként jelenik meg?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kp. felvételként (mint anno a postán a sárga csekk befizetése, mert az de jure készpénzátutalási megbízás, ergo annak a "bemenete" készpénz...) is meg tud jelenni - debit card esetén kevésbé cinkes, credit card esetén viszont az ilyen tranzakciókra az értéknapjuktól kezdve ketyeg a hitelkártyára meghatározott hitelkamat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hitelkártyán a kp felvételi limitet 1 forintra beállítani nem kell félnetek.
nincs aláírásom
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Természetesen nincs hitelkártyám. Amit Magyarországon ilyen néven forgalmaznak, vicc kategória. Legalábbis még sosem láttam olyat ami évi pár tizezer forintnál többet termelne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Könnyen ki lehetett maxolni a kedvezményt, ha rövid lejáratú állampapírt vettél hitelkártyával, de már nem nagyon engedik tudtommal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a baj hogy a magyar hitelkártyáknál úgy általában maximálva van a teljes cashback pár tizezer forintban (évente). Szerintem ez picsafüst azért cserébe hogy szarakodjak vele.
Nincs olyan, hogy nagyon fel lehetne tornászni. Legenda, úgy gondolom. Néha rám szólnak hupon hogy jaj de kishitű vagyok, akkor szoktam kérni a product linket, és sosem kapok :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert általában a külföldi hitelkártya userek írnak ilyeneket. Magyarországon jó esetben úgy működik a limit, hogy a hitelkereted x%-áig, rossz esetben meg úgy, hogy flat x forintig van visszatérítés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is ezt gondoltam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
te evekkel ezelott is agitaltal a hitelkartyakert, hogy neked is van, es ezzel sporolsz a legtobbet.
Nekem a legjobb dontesem volt, amikor visszaadtam (3 honapos procedura), olyan lelki beke erintett meg, hogy majdnem buddha lettem.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Első körben mindegy, hogy a bank pénzét vagy a sajátomat költöm, mert a betétre kamat az gyakorlatilag nincs - a hitelkártyának ugyan van éves díja, de az bőven bejön a visszatérítésekből - miközben további fizetnivalóm nincs a hk--val kapcsolatban - persze ehhez az kell, hogy ne nyújtózkodjak túl a lehetőségeimen, és a határidőig fullban visszafizessem a felhasznált összeget. Előnye egyébként a hk.-nak, hogy hó végén egyben látom, mennyit költöttem, nem kell számlaegyenleget böngészni, hogy mennyi volt a költés összesen.
Az, hogy a KHR-ben ott van egy bejegyzés arról, hogy van x összegű hitelkártya-keretem, az nem zavar - hitelképességemet nem befolyásolja jelentős mértékben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát azért arra hogy tudd hány forintot költöttél egy hónapban folyó költségekre jobb megoldások is vannak a hitelkártyáknál. Költsd el revolutról és olyan grafikonokat mutat, amiket merchant code alapján oszt be (pl. ennyit költöttél a hónapban gyógyszertárra, benzinre, szolgáltatásra...).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"merchant code alapján oszt be" - a hitelkártyám is tudja ezt... Mondjuk a merchant code az khm. nem igazán megbízható dolog - ha egy bútorbolt átmegy halkereskedésbe, de az 12345 dolog mellett nem jelenti le a banknak a változást, akkor a karácsonyi pontyot hokedliként fogom látni a költések között... :-P
A Revolut nagyon érdekes móka, de ha egy bank közli, hogy neki, mint az adott ügyfél számláját vezető banknak kockázatos az adott ügyfél, akkor én azzal az ügyfelével nem biztos, hogy akarok üzletelni, pláne nem pénzt bízni rá... (Nem azt mondta a Rafi, hogy a szerződés megtartásával kapcsolatban nem tudtak megállapodni, hanem kockázelemzés alapján felmondták a Revolut-os szerződést - nagyon nem mindegy...)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Folyó költségek átfolyatására és egyéb kisebb kényelmi funkciókra használom (pl. megrendelem a csapatnak az ebédet és tolok egy split billt, stb), többre nem. Arra meg simán jó. Az hogy a Rafi megszüntette a Revolutnak fenntartott közös gyűjtőszámlát nem kommentálom, túlmegy az én ismereteimen, rálátásomon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy ezzel spórolok-e a legtöbbet, azt nem hiszem, de minden évben visszahozza a banki költéseim néhányszorosát. Havi 1 db utalásról beszélünk, vagy annyiról sem, ha az adott bank csoportos beszedéssel be tudja szedni, ami jár neki.
De nézd máshogy, nekem pl. tök jó érzés, amikor nem a saját pénzemből kell kauciót fizetnem autóbérléskor, meg hasonlók, és ezért cserébe még 50-60 rugó zsebpénzt is kapok egy évben. Ha nem lenne cashback, valószínűleg akkor is így csinálnám.
Amúgy nemrég adtam vissza egyet bankváltás miatt, bruttó 30 perces elfoglaltság volt, de ebben benne volt a séta is a munkahelyemről a bankfiókba. Bejelentettem, hogy visszaadom, nyomtattak egy papírt, aláírtuk, mindenki ment a dolgára. YMMV, de nem tudom, hogy tud ez 3 hónapig tartani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
YMMV, de nem tudom, hogy tud ez 3 hónapig tartani.
Kotelezo fejtagitason reszt venni, hogy megszuntethesd.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert miért is? A hitelkártya-szerződést megnézed, az abban,illetve az általános feltételekben szereplő határnappal írásban felmondod a szerződést, rendezed a tartozásodat, és ennyi. (Ha épp a fordulónap után indítod a felmondást, akkor előfordulhat, hogy csak a kettővel későbbi fordulónappal megy...)
Az, hogy megkérnek arra, hogy mondd el, miért nem szeretnéd a jövőben igénybe venni a terméküket, az arról szól, hogy meg szeretnék tudni a szerződésbontás okát. Erre nyugodtan mondhatod azt, hogy "mert csak", és le van tudva :-P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem az elmúlt ~10 évben volt OTP-s, Raiffaisenes, Erste-s és legutóbb KH-s hitelkártya megszüntetésem. Egyetlen egyszer sem volt semmi ilyesmi, csak leadtam, papírt aláír, done.
Melyik bank volt ez?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tolem a KH-nal megkerdeztek, hogy mi az oka a megszuntetesnek, amire szepen elmondtam, hogy az "eredeti" bakomnal is megjelent a 3D Secure, igy nincs szuksegem a szolgaltatasaikra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyesmit tőlem is meg szoktak kérdezni, miközben gyártják a papírhalmot, de ez kb fél perc, nem három hónap. :)
Ezért érdekel, hogy khiraly hitelkártyájánál mi volt pontosan, mert ilyen szopatás szerintem sehol nincs a hivatalos processzben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nalam elertek, hogy soha az eletben ne legyen hitelkartyam. Nekem nem kell ez a stressz.
Nyilvanvaloan a hitelkartyaknal a bevetel nem a te vasarlasodbol jon, hanem azokbol, akik nem fizetnek valamilyen okbol idoben.
Namost en is igy jartam, hogy nem fizettem idoben, de nem azert mert nem volt penzem, hanem fordulonapnal egy ~600 ft-os tetelt bekonyveltek az elozo hoba, en meg amikor atultam ~600Ft-tal kevesebbet utaltam kb. 1MFt-nal. Igy 1Mft-ra kertek a kamatot.
Akkor eldontottem, hogy nekem ez az idegeskedes nem kell, es nem er annyit az egesz, mint amennyi idegeskedessel jart.
A kartya az Malev kartya volt, mivel megkoteskor igertek Malev utat vagy 20 varosba, es egy kisebb csapat osszejott, hogy kiugrunk Isztambulba.
Le is foglaltuk a szallast, meg minden, majd indulas elotti nap bejelentettek, hogy a Malev csodbe ment. Kuldott a citibank egy levelet, hogy nekik semmi kozuk a malevhoz.
Egy kartyacseret meg megertem, akkor is meg Malev kartyat kaptam:)
Megszuntetetes:
Amikor bebatyogtam a fiokba, hogy megszuntetnem, akkor kozoltek velem, hogy szemelyesen nem szuntethetem meg csak telebankon keresztul.
Telebankba kozoltek, hogy ugyan itt elindithatom, de szemelyesen meg kell jelennem, hogy megszuntethessem
A bankfiokba kozoltek, hogy csak telebankon keresztul lehet megszuntetni. Amikor mondtam, hogy ott mar elinditottam, akkor jelezte, hogy valoszinu nem, mert o nem latja a gepben.
Telebankban kozoltek, hogy minden rendben, faradjak be a bankfiokba
Bankfiokba kozoltek, hogy telebankban kell befejeznem a megszuntetest
Telebankban kozoltek, hogy meg kell hallgatnom egy kollega fejtagitasat.
A kollegaval osszeszolalkoztunk igy letette ram a telefont.
Igy a megszuntetest kezdhettem elolrol. Amikor ujra bementem a fiokba, majd a telebankot is felhivtam parszor, akokr ujra kijeloltek egy agitalo embert.
Az agitalo emberrel megbeszeltem, hogyha visszaadjak azt a lehuzast, amit a nyakamba vartak, akkor minimum egy honapig nem szuntetem meg (csak egy minimalis reszt irta jova, talan 10eFt-ot)
Majd egy honap mulva ujra vegigmentem a szamarletran, ujra kijeloltek egy agitalo embert. Vegighallgattam, es egyertelmuen jeleztem, hogy meg akarom szuntetni. Ez is elakadt. Igy meg egy agitalo emberrel beszeltem.
Aszem egyik motivumot se hagytam ki. Egy valamit a fejembe vertek, soha tobbe ne akarjak hitelkartyat. Semmilyet.
Egyeb kerdes?
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Holy shit, így értem, mitől voltál stresszes
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nomostan a fordulónap könyvelt záró egyenlege az, amit a kamatmentes időszak végéig megfizetve nem számíthat fel kamatot a bank. A fordulónapon fennálló könyvelt tartozást is fehéren-feketén tartalmazni a kell a számlakivonatnak - ami alapján visszafizeted a tartozást.
Ja, hogy ez a cikibank volt - sajnos ők igen-igen f...szkalapok voltak, azt aláírom - igaz, csak folyószámlát szüntettem meg náluk, de az sem ment egyszerűen - a vége az lett, hogy a fiókban egy A4-es papírra 3 mondatban leírtam, hogy meg kívánom szüntetni a folyószámláimat náluk (merthogy a számla megszüntetésére _nem_ volt semmilyen előre összerakott folyamatuk/nyomtatványuk), leadtam, a számlák egyenlegét felvettem kp.-ben, aztán elbúcsúztunk. Utána még kapatam egy levelet, hogy sajnos elszámolták a dolgot, és van még náluk egy fél marék apróm, leszek szíves 30 napon belül bemenni érte, mert egyébként irgum-burgum, és az "őrzésért" fizetnem kell, illetev azt levonják ebből a -mondom, fél marék aprót kitevő- összegből. nem mentem érte - nem ért annyit ugyanis.
gyakorlatilag "hozták" az amerikai módit, ahol kvázi elképzelhetetlen, hogy valaki visszaadja a hitelkártyát, vagy épp megszüntessen egy folyószámlát...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, maximálva van a visszafizetés összege. Azonban ha ez 'csak' arra jó, hogy ha figyelek a pontos visszafizetésre (ez nem nagy ügy), akkor a teljes kártyahasználatom ingyen van (illetve némileg pluszban jövök ki belőle, de ez nem nagy tétel) és így egy kényelmes puffer.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit kell vele szarakodni? Nem rendezi automatikusan a tartozást a bankod rendszere? Pénzt kérnek az új hitelkártyáért, ha lejár? Én "külföldön" (nem UK) azt tartom magamnál (meg a prepaid Revolutot), mert ha ellopják, nem az én pénzem lopják el. Kocsit bérelni meg gyakorlatilag csak azzal lehet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Volt már olyan eset és bank, amelyik a hitelkártyán átengedte a tranzakciót egy forintos kp-felvételi limitnél, az elszámolásnál meg készpénzfelvételként számolta el. És még meg is magyarázták. Az mondjuk érthetetlen számomra, hogy az ügyfelek nem csapták rájuk az ajtót.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kíváncsi vagyok, az MNB ehhez mit szólna. Valószínűleg azt, hogy vissza kell adni a levont költségeket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na ez egy vicces dolog. Amikor elkezdték kp felvétnek kezelni, akkor pont az állt elő, hogy nekem a kp felvételi limit alacsony volt (nem 1 forint, de talán pár tízezer forint). Aztán csak néztem, amikor egy többszázezres Revolut feltöltés után a bank kp. felvételi díjat vont le. Felhívtam őket megérdeklődni, hogy hogyan lehet, hogy többszázezres kp felvétel történt, amikor limit van, és erre azt mondták, hogy ja, az nem kp felvétel volt, csak valami hasonló :-D
Szóval a limit nem fogta meg, de azért a költség az jár. :-(
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És se az MNB-nél nem tettél panaszt se a számládat nem szüntetted meg?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az MNB-nek nem sok köze van az angol bankok működéséhez.
Nem szűntettem meg a számlámat. Továbbra is használom a hitelkártyákat, viszont a Revolut használatáról szinte teljesen leszoktam.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elnézést, én magyar bankot feltételeztem, ott is játszottak ilyet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akinek van Revolut kártyája és számlája az tisztába van a változással, mert kapott róla korrekt értesítést, a többi főleg kívülálló meg el van képedve a szenzációhajhász cikkeket olvasva.
De hát ez a magyar sajtó!
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A tájékoztatás eléggé nyögvenyelősen magyarra fordított szöveg, ami a tényleges következményeket és azoknak az ügyfeleik által történő megoldásait nem igazán taglalja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem ez megfelel, mivel a levelüket ezzel zárták:
"Megértjük a helyi HUF számlaadatok fontosságát, és keressük a módját annak, hogy a jövőben újra elérhetővé tegyük ezt a funkciót. Amint több információ áll a rendelkezésünkre, tájékoztatni fogunk.
Köszönjük!
A Revolut csapata"
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg kell felelni azoknak az elvárásoknak, amiket a magyar bankszámlaszámok kiadásához/használatához előír az MNB... Addig coki. Coki GIRO hitelesítő tábla, coki magyarországi pénzintézetként/fióktelepként való működés.
Ja, hogy ez a megfelelés qrva sokba kerül...? Záksőn, így jártak...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eddig egy magyar bankon keresztül lehetett a Revolut számlára utalni, úgy hogy egy ottlévő közös számlára utaltál és a megjegyzésben megadtad a Revolou fiókod referencia számát.
Gondolom ennek a magyar banknak "egyre barátibbak" lettek a tranzakciós díjai, amit a Revolut már nem akart lenyelni.
Előbb-utóbb majd találnak egy másik bankot ami más előnyökért jobb árat mond, vagy találnak más utat erre.
Mondjuk amíg NER bankárokkal kell versenyezniük, addig az első variációra van nagyobb esély.
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Osszefuggesben lehet ez a S*gnal Id*una Biztosito tajekoztatasaval, mely szerint apr. 1.-tol masik szamu szamlara varjak az utalasokat? Csak utalasokat, mas jellegu fizetesi mod eseten semmi tennivalo nincs.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a tájékoztatás 2021. április 1-től írja a változást :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy év eltérés mellett nem igazán :-P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bocs, tenyleg.
Bakker, csak most nezem az evet. :)
Akkor nem ertem, _most_ miert kuldtek... :P 2021 apr. 1.-tol is le tudtak emelni a szamlamrol a dijakat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ki hitte volna: Kiderült, ki tett keresztbe a Revolutnak Magyarországon
A tudomány és a hit vitája akkor eldőlt, amikor villámhárítót szereltek a templomokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az Index értesülései szerint a Raiffeisen mondhatta fel a Revoluttal kötött megállapodást, amelynek köszönhetően a litván cég hozzáfért a helyi forintfizetési rendszerekhez.
[...]
A Revolut magyarországi számlavezető bankja – azaz a Raiffeisen – saját kockázatértékelése alapján döntött az üzleti kapcsolat megszüntetéséről a kettejük között létrejött szerződés által biztosított felmondási események alapján – derült ki a Magyar Nemzeti Bank (MNB) Indexnek megküldött válaszából. Ez mintegy félmillió magyar felhasználót érint – a Litvániában bejegyzett Revolutnak összesen közel 18 millió ügyfele van.
Link: https://index.hu/gazdasag/2022/02/15/revolut-raiffeisen-mnb/
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagyis a Revolut ügyfeleinek ~2.77%-át érinti.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Engem sem érint - ilyen játszadozzunk trükközve az ügyfél pénzével társulatokra nem bízok zsetont... Meg ugye az is érdekes, hogy folyamatosan veszteséget mutat ki a Revolut... És ők 7*24-ben működnek, úgyhogy nem mondhatják azt, mint a szerencsétlen Kohn, akinek minden hétköznap veszteséges a boltja, hogy abból él, hogy hét végén nem nyit ki...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"lyen játszadozzunk trükközve az ügyfél pénzével társulatokra nem bízok zsetont"
Értem, nincs semilyen banknál számlád.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az, hogy a hazai AML-t gyakorlatilag kikerülve történik a Revolut-os ügsfeleknek a transzfer, meg az, hogy van egy cég, amelyik évek óta csak és kizárólag veszteséget mutat ki, de mégis működik... Nos az annak, aki picit is gondolkodik, egy idő után ki kell hogy csapja a biztosítékot. Tudod az is beszédes, hogy a Rafi kockázatelemzésre hivatkozással vágta ki a Revo-t...
A Revolut egy Litván banki licensszel működő, ám szolgáltatását idehaza trükközve nyújtó társulat. Ha bankként akar szolgáltatni, akkor működjön bankként idehaza _is_ - legalább fiókteleppel, és ne egy másik banknál lerakott gyűjtőszámlával.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
van egy cég, amelyik évek óta csak és kizárólag veszteséget mutat ki, de mégis működik...
Azért ne essünk át a ló túloldalára sem, a befektetők pumpálják befelé rendesen a pénzt, nem feltétlenül kell egyből csalásra gondolni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kérdés az, hogy mi a lótüdőért éri meg éveken keresztül ekkora veszteséggel pénzt tologatni...? Pláne úgy, hogy lehetőleg kerülik a valóban banki működést, és helyette gyűjtőszámlás megoldásokkal operálnak, a banki licensz ellenére is...?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Abban reménykednek, hogy egyszer majd visszahozza.
A gyűjtőszámlás gányolást is meg kell, hogy védjem egy kicsit - az IBAN számlaszám tök jól működik a célpiac nagy részén, viszont mivel a legtöbb magyarországi bank egy utolsó szarházi volt, amikor a külföldi HUF átutalást be kellett árazni, ezért lett egy ilyen workaround helyette.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Idehaza GIRO-s, belföldi számlaszámot lehetett használni (némi kötöttséggel), ha jól tudom, belföldi költségekkel. Ha nem SEPA, hanem SWIFT, akkor drága a nemzetközi transzferálás - és SEPA csak € (meg tán SEK) esetén, határon átnyúló utalásnál jön a képbe úgy, hogy az nem lehet drágább, mint a belföldi utalásod. Aki €-ban utal a jövőben a litván IBAN-ra, az nem fogja mexívni/annak nem lesz drágább, de aki Ft-ban utal, annak SWIFT-en megy a pénze, drágán és lassan.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igy van, ezt a "lehuzast" akartak kikerulni a rafis gyujtoszamlaval.
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg az, hogy bankként kelljen működnie (minimum fióktelepet nyitni). A SWIFT-et ki/el lehet kerülni, mert simán €-t kell utalni, az SEPA. Igaz, ebben az esetben van két konverzió...
Ami beszédes, az az, hogy "kockázatelemzés alapján" bontott szerződést velük a Rafi...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nem "beszédes". Ez simán lehet egy a külvilág felé kommunikált fals információ, moondván vaahogy meg kell indokolni, és ez sokkal jobban hangzik, mint pl. az, hogy "kezdenek veszélyessé válni". (Ez utóbbit én haluztam ide, mielőtt ebbe kötnél bele.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem mindenkinek van igenye magyar fiokra (ugyse megyek be hozzajuk), vagy magyar ugyfelszolgalatra. azt felesleges magyarul elmondani hogy naluk minden rendben, sajnaljak a problemat nem tudjak megoldani...
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért egy jogvita esetén nagyon nem mindegy, hogy magyar nyelven, a magyar jogi környezetben kell eljárnod, vagy litvánul, az ottani jogszabályoknak megfelelően... Persze ha ez sem számít, akkor nyugodtan lehet litván IBAN-nal vezetett Forint számlát használni, és benyelni a SWIFT-en történő átutalás költségeit (és időtartamát...).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
csomo bank van magyarorszagon, akinek szamit hogy magyarul tud harcolni a bank ellen, az menjen olyan bankba. akinek meg edesmind1, hogy angol vagy litvan, vagy akarmi nyelven kell majd panaszkodnia, az meg valasztja a revolutot. ez eddig csak a status quo megtartasara tortent torekvesnek tunik magyar reszrol.
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem a "harcolni a bank ellen", hanem bármilyen (jog)vita esetén megkaphatod az arcodba azt, hogy abból kifolyólag, hogy a Revolut, mint bank a litván jog hatálya alá tartozik, aminek következtében a vitarendezés helye Litvánia, a nyelve pedig a litván. Egy de jure Litván pénzintézetet semmi sem kötelez arra, hogy angolul vagy éppen magyarul kommunikáljon az ügyfeleivel, arra meg pláne nem, hogy ezeken a nyelveken jogalapot jelentő nyilatkozatokat tegyen. Válal_hat_ ilyet, de semmi nem kötelezi rá.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igy van. ezernyi ceg van ahol jogvita eseten kulfoldi nyelven kell harcolnom a jogomert, angolul, nemetul, litvanul. most hogy egyel tobb vagy kevesebb nemszamit. akkor szamitana ha _csak_ ilyen ceg lenne, de itthon van rengeteg bank, akivel magyarul lehet vitazni ha valakinek arra van igenye. ugyhogy ez meg mindig a bankotok teruletvedelme...
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én jellemzően kerülöm azokat az eseteket/helyzeteket, amikor nincs hazai képviselet. Főleg, ha nem csip-csup összegekről van szó...
(Litvánul pl. egy kukkot sem tudok, és az ottani jogi környezetet sem ismerem... Te pl. tudod, hogy egy Litván pénzintézetnek a felügyeletét melyik hatóság látja el, azt hogyan, milyen módon lehet hivatalos panasszal/kifogással megkeresni, mi ennek az ügymenete...?)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igen, kikeresem a revo appban a chat gombot, majd elkezdek angolul tarsalogni (nyilvan kell a varazsszo, hogy elo emberrel beszeljek). ugye nem gondolod hogy egy vilagceggel litvanul kell beszelni? :D ott helyben zarhatnak be a boltot. ha meg nem jutok egyrol a kettore akkor "ott b*ssza meg magat a revo!" felkialtassal hagyon a francba, nyilvan ennek megfelelo penz van ott (kockazatkezeles ugye...). ugyanott vagyok mintha magyarban lennek :)
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez az ügyfélszolgálat. Kérdés, hogy ha a felügyeletét ellátó hatósághoz, netán bírósághoz kell fordulni, akkor milyen nyelven folyik az eljárás? Ja, hogy akkor (finomított verzióban) "ott egye meg a fene" alapon hagyod veszni a dolgot...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne már, ha az OTP-t kellene polgári perben lenyomnod, akkor mennyivel vagy kisegítve azzal, hogy tudsz magyarul? Az átlag user egy keresetlevelet nem tud kitölteni ügyvéd nélkül, akkor meg nem mindegy? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
eleve eselyed sincs, mind1 hogy angol vagy magyarul irsz. nem hulyek a jogi osztalyon, jol megvan irva az az aszf. es ahogy a mellekelt hir mutatja ha bajvan akkor ugyanugy le van pattintva a kisember...
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Node ha ott van mondjuk X millió forintod, de ha csak néhány 100k, és onnan fizeted a rezsit. Majd jön egy kósza gondolat és hopp... akár csak zárolják mert érzéseik vannak, vagy simán probléma van esetleg egy ilyennel. Akkor csak pislogni tudsz, és a következő fizut máshova kérni. Ha normál helyi bankkal van ez, akkor azért jóval egyszerűbb és gyorsabb ügyintézést feltételez. Én is használok revulotot, paypalt, de eszembe se jutna oda kérni a fizut vagy folyamatosan komolyabb összeget ott parkoltatni.
Másrészt ha elfüstöl az ottani bank, akkor a pármillió lakosú litvániai OBA valami, hogy fogja a 18 millió juzer mindenféle zsetonját kiköhögni? Azért ez itthon jóval átláthatóbban megoldott, bár ha OBA-s sztori van, azért néhányan tikkelni fognak az biztos.
Bármi egyéb, ami nem bank, az jóval kevésbé kockázatos szerintem, ha magánember oldalról nézed.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
feltételez
jah hat feltetelezni en is feltetelezem, meg sokan masok is. aztan ahogy a linkelt cikk mutatja, a bank csak pingviznezik.... de legalabb magyarul!!!! :D
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"a bank csak pingviznezik.... de legalabb magyarul!!!!" - Te pedig fordulhatsz a felügyeleti szervhez illetve bírósághoz - szintén magyarul. A Litván bankfelügyelet/bíróságok szerintem milyen nyelven fogadnak el beadványokat, milyen nyelven folyik náluk az ügymenet? És melyik ország jogszabályai szerint?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
aztan mit csinal a felugyeleti szerv? semmit. honapok, esetleg evek telnek el mire lesz valami. a joember szamlaja ugyanugy zarova van, most nyithat mashol szamlat (ha tud), es iranyithatja a fizujat oda. de legalabb szolhatott valamelyik vizfejnek
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az mindenkinek a saját lelkiismeretére van bízva, hogy mekkora kockázatot vállal. Ettől függetlenül, rosszabb lett a szolgáltatás attól, hogy eddig volt ilyen feature, most pedig nincs. Ne keverjünk már össze mindent.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A gyűjtőszámla elnevezést te is beszoptad rendesen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
LoL - csak ez nem kosher, a többi "nagy" bank játéka OK?! (bocs a szóviccért, nem tudhatom mennyire kóser a Revolut)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magyarországon egy külföldi fintech cég (nem több, még akkor sem, ha van Litván banki licensze), aminek a Rafinál volt pénzforgalmi számlája. Itt _nem_ működött bankként. Na ez a trükközés az, ami az MNB-nek nem tetszett, plusz az is beszédes, amire hivatkozással a Rafi kitette szűrüket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Attól, hogy félmillió magyar ügyfele van a Revolutnak, még nem biztos, hogy mindenkit érint. A többség nem használja ezt az átutalási funkciót, kártyáról töltik a számlát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az enyémnek nincs éves díja. Amíg Magyarországon OTP-s voltam (soha többé), lett volna, nem is kevés, úgyhogy lemondtam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni