Korlátlan mobiletes feketelyuk

Üdv, olyan helyen vagyok belföldön, ahol lényegében az egészetlen ésszerű megoldás a korlátlan mobilnet. T-ről váltottam két One-ra, aztán május 1-én tapasztaltam először, hogy természetellenesen lelassult, kb. olyan szintre, mint amilyen volt a net az ADSL-dialup korában. (1.) mindegy, hogy mobil hotspotot használok vagy (2.) LTE-routert az is mindegy, hogy csak egy eszközön használnám vagy 10-nél többön, ugyanaz a helyzet. Két teljesen különálló SIM-ről van szó, amik gondolom én, azonos cellákat használnak. Van ötletetek azzal kapcsolatban, hogy mit lehet tenni ügyféloldalon? Pl. OpenCellid-ről lepuskázva az LTE-routerbe be lehet állítani, hogy mindig ugyanazt használja, de nem véletlenül nem alapértelmezés. A szolgáltató mennyire rugdosható v hogyan állapítható meg, hogy direkt lassítanak-e? Nem torrentezek vagy ilyesmi, csak egész nap használom a netet. 

Hozzászólások

Elsőnek érdemes átolvasni, hogy mi a korlátlan. Mert általában azt jelenti, hogy bármennyi, ha X adatmennyiség alatt vagy. Utána megkérdezni az ügyfélszolgálatot, hogy mizu. 30 perc telt el azóta, hogy nyitottad a topikot, már lenne válaszod.

a One-nál Voda v Digi?
Emlékeim szerint a Voda féle korlátlan mobilnet az max 10mbps

Annyira rutintalan meg naiv azért nem vagyok. Felhívom az ügyfélszolálatot? Az első sorban lévő supportos felolvassa, ami a webhelyükön is fenn van, olvasni meg én is tudok. Még egyszer: nincs szó valamiféle túlhasználatról, ilyet február óra nem tapasztaltam. Igen, azzal is tisztában vagyok, hogy bármelyik tekó cég visszaélhet azzal, hogy ha nem húzhatja ki a dugót, belassítja a forgatlmat annyira, hogy gyakorlatilag működésképtelen a net. A leírásomból szerintem kiderült, hogy a Mobilnet XXL-ről van szó, a webhelyükön ki is van írva kerek perec apró betűvel, de beillesztem. 

A kérdésem inkább arra irányul, hogy ha ISP oldalon füstölt el valami, hogyan állapítható meg ill. mit lehet tenni, ha meg semmit, hány előfizetőnek kell óbégatnia vajon, mire történik valami. 
 

A One a Mobilnet XXL tarifacsomag Előfizetőjével szemben az adatforgalom megkezdésekor (0 GB adatforgalomtól) folyamatosan, minden számlázási ciklusban alkalmazza a hálózati erőforrások kiosztásánál az Általános Szerződési Feltételekben meghatározott Dinamikus szolgáltatásminőség-szabályozást (QoS-t) a 3GPP TS 23.107 számú szabványának és az ETSI TS 123 107 V.9.0.0. szabványának megfelelően (a hivatkozott szabványok leírása elérhető az alábbi internetes honlapokon: www.etsi.org, illetve www.3GPP.org ). Ennek következtében a Mobilnet XXL tarifacsomag Előfizetője az adatforgalom megkezdésekor alacsonyabb prioritási szintre kerül, mint a többi Előfizető és a hálózat túlterheltségekor a többi Előfizető nagyobb valószínűséggel fér hozzá a hálózati erőforrásokhoz, mint a Mobilnet XXL tarifacsomag Előfizetője, azaz az egyéb Előfizető a hálózat túlterheltsége idején azonos körülmények esetén nagyobb sebességgel képes adatkommunikációt folytatni, mint a Mobilnet XXL tarifacsomag Előfizetője. Normál terhelésű hálózat esetén a Mobilnet XXL tarifacsomag Előfizetője nincs hátrányosan megkülönböztetve a többi Előfizetővel szemben, ugyanolyan adatsebességre képes, mint az egyéb felhasználók. Szolgáltató az ÁSZF 6. számú mellékletében meghatározott minőségi célértékeket a fenti esetben is biztosítja.

A Mobilnet XXL tarifacsomag csak adatátviteli szolgáltatást nyújt, hangszolgáltatás a fenti tarifacsomaggal nem vehető igénybe. A tarifacsomagban az adatforgalom számlázása 10 Kbyte-os egységekben történik. A tarifacsomag az Internet mellett SMS szolgáltatást is tartalmaz, mely díja az ÁSzF 2. sz. Díjszabás mellékletének A./1.3.1 pontjában érhető el. SMS üzenetek fogadása díjmentes.

MobilNet 5 GB esetén amennyiben az Előfizető nem használja fel a havi díjba foglalt forgalmi keretet, a fennmaradó részt nem viheti át a következő számlázási ciklusra. A havi díjban foglalt forgalmi keret időkorlátozás nélkül bármely napszakban felhasználható.

Részletes feltételek üzleteinkben, a belföldről díjmentesen hívható 1270-es telefonszámon, az ÁSzF 2. sz. Díjszabás mellékletének A./1.3.1., 1.3.8, valamint az ÁSzF 7. sz. Akciók mellékletének A./2.2., 2.20. pontjában.  

A kérdésem inkább arra irányul, hogy ha ISP oldalon füstölt el valami, hogyan állapítható meg ill. mit lehet tenni, ha meg semmit, hány előfizetőnek kell óbégatnia vajon, mire történik valami. 

Ha nem működik, és nem tudják megjavítani, akkor az szokott működni még hűségidőn belül is, hogy "ez nem működik, és ne fárasszuk tovább egymást, engedjünk mindenkit továbbállni". Igazából ha nem tudnak veled mit csinálni, elengednek szerintem. - Sőt, előtte valószínűleg - ha már ez felmerül - megnézik, hogy mi okozhatja a hibát. Ha nincs meg az oka, közös megegyezéssel felmondjátok a szolgáltatást.

Szerk: csak annyi, hogy ha eldöntötted, akkor ragaszkodj a felmondáshoz (szóba sem jöhet, hogy sz*r szolgáltatásért fizess), mert lehet, hogy rossz ügyintézőt fogsz ki, és bepróbálkoznak... De szerintem a megoldást keresik, és nem szívatnak feleslegesen.

Oké, de valami használhatót kell hogy kapjon a pénzéért.

Szerintem vagy érdemes másik szolgáltatásba átmenni, ha van erre mód, vagy érdemes lehet felmondani a szolgáltatást.

És ez annyiból "jó" topic (sajnos), hogy ebből én is tanultam, ha egyszer korlátlan mobilnetet szeretnék itthon. (hogy ilyen is van, hogy kisebb prioritást kap a szolgáltatás)

Mielőtt változtattak a marketingen, eleve csak 10 Mbps-nek hirdették a vodás korlátlant. A szubjektíven megfogalmazott "olyan lassú, mint a dsl volt régen" definícióba simán belefér.

Valahol máshol olvastam, hogy tán a kedvetőflottán át kötött Tarr (az is one/voda infrán megy) korlátlan csomagnál nincs sebességlimit, az 6500. Persze ez csak annyit jelent, hogy nem sorolják hátra, nem lassítják direkt, hanem jut ami jut.
Vagy yettelnek is van korlátlan, bár otthoniként hírdetik és az cellához kötött lehet. A hordozható talán korlátos, a mobilos korlátlan meg hivatalosan nem tehető routerbe.

Az összes wireless szolgáltató (mobil és internet egyaránt) ÁFSZ-jébe benne van (és objektíven, műszakilag teljesen érthető is), hogy a rádiós átviteli mód miatt a garantált sávszélesség 0/0. Ha valakinek túl szokszor jut ez a garantált, akkor az egyetlen jogi eszköze, hogy lemondja az előfizetését.

Valamilyen észszerű sebesség alatt nyilván nem tekinthető működőnek, korlátlannak, főleg a 0/0. :) Ez fogyasztóvédelmi kérdéseket is felvetne.

Meg is vagyok lepve, hogy ez van az ÁSZF-ben, de elhiszem.

Szerintem ilyenkor 1. elsősorban megpróbálják megoldani valahogy a plusz kakaót. 2. ha drágább a leves, mint a hús, akkor engedik lemondani kötbér vagy cirkusz nélkül.

Szerintem a megoldást keresik ők is ilyenkor, nem hiszem, hogy cél a felhasználó szopatása.

Azt hozzá kell tenni, hogy az ÁSZF-ben szereplő garantált sávszélességet régebben meg lehetett értelmesen adni, mert úgy adták meg a szolgáltatók, hogy mondjuk az idő 99.9%-ban 10/1 Mbps vagy hasonló. És erre azért lehet alapozni, ügyfélként.

Csak jött egy jogszabályi változás, hogy az ÁSZF-ben csak olyan sávszélességre lehet garantáltként hivatkozni, ami az idő 100%-ában teljesül, úgyhogy ezt gyorsan át is írta mindenki 0/0-ra.

egyetlen ÁSZF-t tudnak a mobilszolgáltatók beadni - ami a teljes szolgáltatási területükön (értsd: Magyarország) érvényes. Mivel van olyan hely, ahol NINCS lefedettség, vagy csak NINCS ADAT - ez így valid.

Mégvalami: az igénybevételhez szükséges eszközt sem ők biztosítják, így uazt kell biztosítani egy iPhone16Pro-n és egy kinai vackon is - ez szintén 0.

Ha lehetne azt mondani, hogy megyeszékhely belvárosában xy kategóriájú készülékkek garantált 0.5/0.2mbps biztosított - akkor lehet, h mondanák ezt - de Józsi Kiskunnekeresd alsón egy centivel nem lenne bentebb...

legyünk már kicsit pontosabbak:
a 0/0 garantált a MOBIL szolgáltatók ÁSZF-jében van benne. Az egyéb wireless (értsd: vezeték nélküli) szolgáltatások simán tudnak adni garantált sávszélességet - időjárás függetlenül.

A mobiloknál azért van így meghatározva, hogy ne kelljen egységsugarú usernek magyarázni, hogy miért nem száguldnak a bitek, amikor csak 1 pálcát lát a kijelzőn a pince sarkában (most persze sarkítottam)

"Az egyéb wireless (értsd: vezeték nélküli) szolgáltatások simán tudnak adni garantált sávszélességet - időjárás függetlenül."

Elvileg, az idő mondjuk 90%-ában. De 100%-ra garantálni rádiós átvitelen bármilyen sávszélességet... Nos... Naagy bátorságra utal. 

"A mobiloknál azért van így meghatározva,"
 

Mert a rádiós közeg n+1 olyan környezeti hatásra érzékeny, amit a szolgáltató nem tud befolyásolni, azon túl, hogy területileg sincs meg a teljes lefedettség.
És nem az R=1 usernek kell megmagyarázni, hanem az ügyvédjének meg a bíróságnak egy jogvita esetén. Egyébként nemkell a pince sarkába lekúsznia, a hegyeinkben van sok olyan terület, ahol nincs egyik mobilszolgáltatónak sem semmilyen (még 2G sem) lefedettsége - viszont az ÁSzF az ország egész területére érvényes.

Elvileg, az idő mondjuk 90%-ában. De 100%-ra garantálni rádiós átvitelen bármilyen sávszélességet... Nos... Naagy bátorságra utal.

Hát, van nem kevés adatátvitelt szolgáltató cég, aki 99.5% SLA-t vállal nem csak mikrohullámú kapcsolatra - de az azon átvitt internet szolgáltatásra is. a 99.5% SLA éves szinten ~43óra kiesést enged - ezt sok másik ISP-vel együtt nem védett sávon is tudjuk biztosítani... Azt aláírom (az elmúlt ~30 év tapasztalata alapján), hogy az időjárás változik, több lett az özönvíz szerű esők által okozott kiesés, de ez még a fenti ~43 órás éves időszakot sem közelíti meg - de jellemzően még az éves 8-10 órát SEM - egy átlagos (értsd 3-6km) link esetén. Amennyiben időszakosan egyre többször előfordul - úgy lehet újratervezni a linket - nagyobb tartalékkal.

Egyébként nemkell a pince sarkába lekúsznia, a hegyeinkben van sok olyan terület, ahol nincs egyik mobilszolgáltatónak sem semmilyen (még 2G sem) lefedettsége - viszont az ÁSzF az ország egész területére érvényes.

Na igen, ez meg a másik.

A pont-pont jól méretezett kapcsolat más kérdés - ott azért a fading tartalékot jól méretezve lehet fölfelé menni a rendelkezésre állással. Persze ez mindegy akkor, ha van egy 2*2M mikród, és az egyiket direktben adod el az ügyfélnek, a másikat meg társszolgáltatónak adod - aki ugyanannak az ügyfélnek ad rajta tartalékot :-) (Karbantartáskor derült ki a dolog...)

aztan ha valaki kozeall es jol belekiabal a frekidbe, akkor csak nezel, mint az a bizonyos jani abban a moziban :)

az is ok, hogy GSM frekiket nem szabad zavargaszni, vagy ott szabadon barmit forgalmazni, am ha megis megtortenik, a szolgaltato azzal semmit se tud kezdeni ugyebar, max jelenti es majd lesz valami :)

1) azért védett sávon elég ritkán fordul elő, h valaki beleugat a linkedbe.
- pistikének eléggée -out-of-budget jellemzően egy ilyen eszközpár
- meg az ide használt antennák jellemzően önmagukban annyiba kerülnek, mint egy átlagos "soho" rádió - cserébe elég jók is
- aki engedély nélkül "kalózkodik" jellemzően van annyi esze, h megkérdez egy ismerős tervezőt, h zavar-e ott valakit - de legalábbis belehallgat a levegőben mielőtt elkezd kiabálni

2) a szolgáltató elég gyorsan észreveszi, h ott neki van valami zavar - és szól a szervnek - aki szintén elég gyorsan képes megtalálni a zavar forrását. Jobb esetben SSID-ből, rosszabb esetben a "detektor autóval"

Van ennél jobb is - amit fentebb írtam: üf.-nek kiajánlottak egy mikrós linket, mert földmunkát nem lehetett végezni azon a környéken. Üf. belement, örült, cég felrakta az akkor "szokásos" 2*2Mbit-es Ericsson mikrót, és a kereskedő a másik 2M-t eladta társszolgáltatónak, mert ne álljon ott parlagon... Jött a mikró szokásos karbantartása, üf. és társszolgáltató is megkapta az időpontot. Üf. két nap múlva jelzi, hogy neki nem jó, mert a tartalék vonalra is arra az időszakra kapott karbantartásról értesítést, legyen máskor. Pici idő kellett, mire leesett mindenkinek, hogy mi történt...

igen, ezt a story-t többször átbeszéltük :-)
aki meg nem egyeztet a redundáns vonalak útvonaláról az meg is érdemli.
A ciki akkor van, amikor a tervezett karbantartás végett a szolgáltató átrakja a vonalat másik irányra - aztán elfelejti visszarakni... ilyenről is hallottunk már...

Lehet, hogy kaptál pár erősebb felhasználó cellatársat, vagy a betáp kevés (ha pl. mikrós és több cellát lát el), de az is lehet, hogy állítottak az antennákon és kevésbé ér el hozzád el a jel megfelelő minőségben.

 

Egy kicsit mókolhatóbb modemmel / routerrel (ZTE MC801 például) lehet próbálkozni azzal, hogy mely sávra/sávokra erölteted fel. Sokszor ez segíthet, ha pl. gyenge a B3 jele de van B20/B28, ha mindenki a B20-on lóg, akkor lehet a 28-cal és a 3-mal próbálkozni, bízva abban, hogy az alacsonyabb jel ellenére jobb lesz a minőség.

 

A One-nak elég nagy lemaradása van a Telekom, de pláne a Yettel mögött, így a rendelkezésre álló sávszél elfogyása simán előfordulhat. Ha többeteket érint, be lehet jelenteni, de nagy lutri, kezdenek-e vele valamit.

 

Ja, ha a kártya idén január 1 előtti, még meg lehet próbálni a standardnet.vodafone.net APN használatát. A sima internet bizonyos csomagoknál tömörít és optimalizálja a forgalmat, mint hibalehetőséget, ezt is célszerű lehet kizárni.

TheAdam

Na most ha a 10 mbps meglenne, de fixen, én azzal nagyon boldog lennék, de komolyan. Csakhogy olyan 2 napig az 1 mbps sem ment, 144 p-re kellett tennem a Youtube-videókat. 

Nem torrentezek le filmsorozatokat csak azért, hogy meglegyen [ámde úgyse nézem majd meg soha, tudom, hogy ez kocka körökben divat volt], meg nem is helyi gépről cloudba és vissza talicskázok fel komplett VM-eket napi rendszerességgel vagy hasonló agyatlanság. 

A SIM 2025. februári ugyan, de a standardnet.vodafone.com-ot APN-ként beállítva megy a 15 mbps le, 20 mbps fel [3 mérés átlaga 0 csomagvesztés mellett - https://speed.cloudflare.com/ ], szóval köszi! Az überelhetetlen minőségű LTE-routerről amit lehet tudni, hogy nem a szolgáltató által biztosított és olyan GIU-ja van, amiben elvben hozható létre több profil is, de konkrétan nem látszik az aktuálisan használt APN. 

Ami még nem világos: az egész cuccon lóg egy asztali VoIP-teló 3 vonallal [ami a One-nak nem biznisz ugye], remek kérdés, hogy ott barmolnak bele valamit vagy a VoIP-szolgáltató nem túl stabil [a PCAP-ekből nekem nem világos], de az is gyakori, hogy az asztali telót egyszerűen nem lehet hívni [holott az meg a legújabb, szóval óránként ellenőrzi, hogy jelent-e meg friss firmware és leghúzza ha igen, ilyesmi]. Ezzel kapcsolatban ugyancsak jöhet vélemény! 

Obvi mindkét SIM-et egyaránt használtam telóval és LTE-routerrel is, ugyanúgy működik. 

LTE-kategóriák: remek kérdés, mert az admin panelen olyan faszságok vannak, mint hogy a távoli telnet (!!) elérést engedélyezem-e és hanyas porttal, több admin felhasználó is létrehozható benne, olyan alap feature-ök pedig sehol, mint pl. a DHCP-lista. 

Ezt a problémát két felé lehet bontani: 1) mi legyen a mobilnet előfizetéssel, 2) hogyan lehetne megoldani az internetelérést.

Az első felére én azt mondanám, hogy az ügyfélszolgálattal kell próbálkozni, de nem csak felhívni, hanem hibaként bejelenteni (ha van ilyen náluk, akkor ticket-et nyitni) és rákérdezgetni naponta (nem csak vármi, hogy mi lesz). Ha erre mondjuk egy héten belül nem jön vagy nem előrelépés a válasz, akkor ki kell találni mi legyen helyette. A szolgáltató mindig úgy változtat a rendszerén (fejlesztés, átkonfigurálás), hogy az ő méréseik alapján több embernek legyen átlagosan jobb. Ha ekozben néhány embernek rosszabb lesz, az a járulékos veszteség, és majd akkor lesz újra jobb, ha pont olyan fejlesztés/változtatás történik, ami őket épp jó irányban érinti.

A második felére én elengedném a mobilnetet, mert bár minden szolgáltatónak van valamilyen korlátlan csomagja és lehetne kísérletezni a szolgáltatók váltogatásával, attól még a maga módján beteges az összes. Én - ha ilyen helyzetben lennék - megnézném a Starlink ajánlatait. Már van az olcsóbb lakossági csomag valami havi 12 ezer körül, ami valóban korlátlan, csak nem prioritizált, tehát a késleltetése magasabb, mint a drágább csomagoknak. De működik folyamatosan. Egy igazi hátránya van a mobilnetes verzióhoz: ki kell fizetni a berendezést belépéskor.

T-ről váltottam két One-ra

Miért? Kolléga beszélgetett T-vel és mondták, hogy a korlátlan az úgy korlátlan, hogy ha teljes sávszélen le-fel irányba UDP-vel töltöd a hálót, azt lejjebb priorizálják ha nincs szabad kapacitás. Egyéb láthatatlan korlát nincs.

Igen, a kérdés jogos, miért kellett a sushiról átállni teszkó májkrémre? (Telekom -> One)

Egyébként vegyél egy telekomos feltöltős sim kártyát, egy hónapra 10 ezer a korlátlan net és használd abban az egy hónapban. Ennyit megér a teszt, nem?

Másrészt a kapacitás mindenhol más. Ki kell próbálni a szolgáltatókat, ha fix helyen használod. 

Egyéb ötlet: műholdas internet. Tudom hogy drága, esetleg a munkáltató partner lehetne benne... (ha van munkáltató) Starlink havi 17-ért ad korlátlan netet.

Szerkesztve: 2025. 05. 05., h – 08:57

Nekem is korlátlan one business mobilnetem van/volt, elmúlt pár hónapban használhatatlan. Mobil előfizetésem netfonenál van, az is one torony hálózatát használja, ugyanazon toronyra csatlakozva azonos térerő és jel/zaj aránnyal konkrétan egymás melletti eszközről mérve netfone szuper, korlátlan one halott. Nekem tipikusan reggel 8 előtt (gyanítom 7:45-kor lerakják a mobilokat a suliban), illetve délutántól estig használhatatlan. One korlátlan csomagok ÁSZF szerint, ha telítődik a torony sávszélessége QoS szerint a korlátlan csomag lesz az utolsó akit kiszolgálnak. Saját mérések szerint Netfone-al simán 10/10-et mérek, one-on 0.1/10-et 4000-es ping idővel és brutál csomagvesztéssel. Éppen yettel otthon netét tesztelem, nekem jó, telekomos korlátlanom volt a 3g megszűnése előtt, de itt telekom 4g brutál gyenge, zajos, 3 szomszédos település cellahatárának bermuda háromszöge.

Szóval lényegében One korlátlan csomagú ügyfélként nem tudsz semmit se csinálni. ÁSZF-et elfogadtad, ott le van írva hogy ha telítődik a torony, akkor így jártál, nem kapsz sávszélességet.

Nekem Telekom korlátlan van, tényleg korlátlan, bármikor tudja amit éppen a hálózat.
150-et általában tud 4G-n, a rekordom 700 volt 5G-n a Balatonnál.

Idén még nem láttam az 5G-t bekapcsolva.

Gábriel Ákos

Köszönet mindenkinek, néhány megjegyzés: 

Nem mintha nem lenne gyakorlatilag mindegy, de 0 kbps-t nem tehet meg a magyar szolgáltató ott, ahol hivatalosan szolgáltat Magyarország területén [szóval van térerő, az eszköz nem szar], EU-s direktíva miatt, viszont belőhet emlékeim szerint 32 kbps-t, ami a gyakorlatban mégis nulla, mert minden timeoutol ugye. Ez az elfogyott az "adatkeret". 

Többek közt anyagi megfontolás volt, hogy One-ra váltsak, ahogyan az is, hogy milyen eszközzel, ennyire egyszerű. Most megy ismét. 

Hogy a korlátlan adatnetes SIM-nél tiltva van-e, hogy olyan LTE-routerbe legyen, amin a fél ház lóg, nem tudom, de ha tiltva is van, többféleképp megkerülhető úgy, hogy ne tudják teljesen biztosan azt megállítani, hogy több eszköz használta egyszerre. 

Szia, az első mondatban meg is válaszoltad a miértet: "olyan helyen vagyok belföldön, ahol lényegében az egészetlen ésszerű megoldás a korlátlan mobilnet".

Nyilván más is erre jutott, ezért sokan vehetik igénybe a mobilnetet és extra terhelés van azon a környéken. Várhatóan minden mobilnet esetén, mert más is bejárta ugyanazokat az utat, mint te. Vagy ha találsz is jót, be fog majd lassulni, ha mások is átállnak rá.

A mobilnet sem egy jótékonysági projekt, hanem pénzt akarnak vele keresni. Gondolom ez sem meglepő számodra.

 

Amit tehetsz:

1. elfogadod a fenti érvek miatt a helyzetet, hogy itt ez van

2. kipróbálsz más vezetek nélküli megoldást, elfogadva, hogy ez bármikor változhat és ugyanolyan rossz lehet, mint most

3. a legjobb megoldás: vezetékes alternatívára váltasz (tudom ajánlani, kipróbálni a 2 gigabites Telekom optikai megoldását, hátha neked is jó), de a fentiekből következtetve gondolom nincs anyagi kereted, lehetőséged. Ha fontos lenne neked a minőségi, stabil, folyamatos internet, megoldanád. Van az az üzleti igény, hogy a bérelt vonal is megtérül. Ha meg csak szórakozás, a Tiktok és az Instagram pörgetés a cél, veheted úgy is, hogy a szolgáltató megment és jobb emberré próbál tenni. Nem hagyja... :-)

4. elköltözöl oda, ahol letesztelted, hogy elégedett vagy a mobilnettel hetekig, és képes vagy elfogadni, hogy ez bármikor változhat és ugyanolyan rossz lehet, mint most

Mielőtt a szolgáltatót kritizálod, fordítsd meg a helyzetet: ha te vagy a szolgáltató, és van az olyan ügyfél, mint te, annyi használattal, forgalommal, stb, neked ez hogy lesz nyereséges vállalkozás?