[Áthidalva] Még egy bankolós...: ERSTE helyett más

Sziasztok!

3 napig állt a nagyszerű újítás, a George. Mindez váratlanul, a hétvégén. Felsorolni is sok, milyen, mennyi kellemetlenséget okozott már ez a rendszer a bevezetése óta. Itt az ideje a váltásnak.

Olyan bankot keresek, ahol

- van internetkártyaszerű megoldás,

- van mellékszámla, amin pénzt tudok tartani, és bármikor - akár mobiltelefonnal is - tudok pénzt mozgatni a főszámla és az alszámla között,

- részvényeket, állampapírokat, befektetési jegyeket tudok adni venni - akár mobillal is.

- ismeri a rendszerük és díjmentes a Push-üzenet,

- nincs állandó leakadás, mint ezzel a minősíthetetlen George-dzsal,

- végezetül: az sem baj, ha nem megfizethetetlen.

 

Köszönöm előre is a jó szándékú, segítő ötleteket: Van-e a fentiekkel bíró bank, amit jó szívvel javasolsz?

[áthidalva]A probléma mindenhol jelen van, illetve, mindenhol van probléma, és már nem a bankok versenyeznek a kegyeinkért, hanem nekünk kell megoldást találni. Végül ekképp döntöttem. 
Köszönöm mindenkinek.

Hozzászólások

Helló, George vagyok, miben segíthetek? 

 

A viccet félre téve ez a szoftver egy kalap szar. Gyűlölöm a jópofizást, a tegezést, a reklámot (wtf?!) az appban, a nehéz kezelhetőséget (állandó azonosítás, almenüben eldugott limitemelés, unintuitív felület, lassú betöltés - mintha webes szar lenne). 

Nekem a George az évszázad rejtélye. Az előző netbankos app sem volt a világ csodája, de hamar meg lehetett jegyezni, hogy mi hol van. Mikor átálltak a George-ra, először csak pislogtam, hogy hová tűntek az appból a funkciók meg a menü, és felhívtam a mindentudókat a banknál, hogy magyarázzák már meg, hogy ezt mégis miért kellett. Erre valami olyan bullshitet toltak, hogy ez az új app intuitíven alkalmazkodik a bankolási szokásaimhoz. Ezt persze kikértem magamnak, ugyanis nekem nincsenek bankolási szokásaim. Készpénzt kiveszek, kártyával fizetek, nagy ritkán átutalok. Ennyi. Ehhez ne kelljen már minden alkalommal felfedező körútra indulni az appban, hogy vajon a tervezője mit hova rejtett el.

Amúgy aki használja már 1 éve, megerősíthetné hogyan alkalmazkodott INTUITIVEN ez a szar? Mert szerintem program update-el került bele csak új funkció, nem pedig magától, valami csoda-AI-tól.

Az h. idővel alkalmazkodik lefordítom bullshitmagyar--> értelmesmagyarra: azt jelenti tavaly februárban még nemvótkész de kibasztuk a régit, aztán 1 év alatt éles menetközben visszapakoltuk NAGYRÉSZT, ami az átálláskor elveszett. Te meg ezt is megszoktad INTUITIVEN, mint minden ráderőltetett szart. Ha meg nem, akkor meg már bankot váltottál az elmúlt 1 évben.

Sajnos máshol is azt látom, hogy kijöttek a business manager képzésekről a huszonéves fiatalok, és a multiknál szénné fikázták a korábbi online alkalmazásokat. Jöttek ezekkel a bullshitekkel, hogy intuitív, meg minimál, meg a többi.

A mi cégünkhöz is jött ilyen kollegina pár éve, aki éktelen hosszú prezentációkat tartott a jövőbe mutató design koncepciójáról - csak épp a tartalmat felejtette ki belőle. Ott is ilyenek voltak, hogy a kezdőképernyőn nagyjából semmi sincs, csak trendi színek. Mikor kérdeztük, hogy x és y funkciónak a jövőben hol lenne a helye az ő elképzelésében, akkor zavarba jött, hogy hát ő ilyen mélységig nem ment bele a tervezésbe.

Persze megsértődött, mikor kiröhögtük, el is ment a cégtől.

Volt sms gyűjtő csomag opcióm erste-nel vmi 500 pénz/hó, és akkor nem húztak le 25 ft-os sms db díjjal. Mióta dzsordzs van, a push-t megint sms árban fizettetik ki suttyomban, vagy az sms gyűjtő érvényes lett automatikusan mindenféle kérvények beadása nélkül a korlatlan push notification-re is?

Volt sms gyűjtő csomag opcióm erste-nel vmi 500 pénz/hó

Igen, eleinte úgy volt, hogy 500 ft/hó, aztán suttyomban 500/számla/hó lett, aztán 500/számla/hó, de csak 2000 (?) forint felett jön SMS. Ennél a pontnál kérdeztem meg, hogy amúgy mizu ezekkel az egyoldalú módosítgatásokkal, meg mennyivel lesz kevesebb az SMS havidíj, ha csak kétezer forint felett kell küldeni. Visszaállították. :)

Tyúk vs tojás. Ahhoz nehezen lehet intuitíven alkalmazkodni, hogy nem találsz meg funkciót benne - ergo el se indítod azt. :D

Valszeg alkalmazkodni akkor fog, ha rendszeresen használni kezded. :)

Nem mondom, kicsit fel kellett fedezni az elején, de ahhoz képest, amilyen volt az előző app - ez mostanra már előrelépés inkább. YMMV

Alkalmazkodni eddig csak a reklámbannarekkel próbált, azaz olyan banki termékeket, szolgáltatásokat akar rám sózni, amelyeket eddig nem azért nem vettem igénybe, mert nem tudtam róla, hanem mert nem volt rá szükségem.

Az előző appal nem tudom, neked mi volt a bajod - szerintem teljesen logikus, áttekinthető volt.

Nem mondtál újat. Sajnos ilyenkor jön elő az, hogy nagy multik úgy akarják a szoftvereiket tervezni, fejleszteni, hogy azok az Apple mintájára valamiféle "felhasználói élményt" nyújtsanak. Viszont nem azokkal a fejlesztési módszerekkel akarják ezt elérni, mint ahogy az Apple tette - és a felhasználói élmény fogalmát sem tudják helyesen értelmezni.

Az egyébként valóban seggfej Jobs e téren azért tudott eredményt elérni, mert neki volt egy határozott elképzelése, amiből nem engedett. A multiknál viszont ha valakinek van is esetleg értelmes koncepciója, az szétmorzsolódik, mire termék lesz belőle, annyi kompromisszumot kell kötni a cégen belül. A vállalatvezetést meg nem érdekli mindaddig, amíg jön a pénz.

Ne szidjuk a felhasználói élményt: ha elolvasod a vonatkozó ISO szabványt, az ott kezdődik, hogy tudod, a usered mit akar (explicit, objektív megértésed van a használat feladatairól, körülményeiről, céljairól). Maga a felhasználói élmény pedig attól függ, mit akar a user.

A George alapvetően nem egy rossz koncepció arra, hogy új banki terméket könnyen lehessen bevarázsolni (minden banki termék egy "app"), de az alapélményt ezek szerint elrontották: nyilván a legtöbb lakossági ügyfélnek van egy bankszámlája amire kapja "A pénzt", meg egy bankkártyája, amivel elkölti. Ezeket muszáj, hogy jól lehessen kezelni. 

A statisztikák szerint a legtöbb ügyfél arra használja a banki appot, hogy megnézze, mennyi pénze van, egy kisebb része arra, hogy megnézze a fő számlája számlatörténetét, és utalásra pl. nagyon kevesen.

Ennek mennie kéne mint a kisangyal, azért ez egy brutálisan belátható, majdnem mechanikus szakma, mint az építészet. Ettől még láttam szar épületet is.

Nézd meg a K&H bankot. A Netbankjuk és mobilbankjuk elég jó szerintem.

Értékpapír ügyben nem biztos, hogy a bank a legjobbb választás, mármint általában bármilyen bank, de nézd meg mit tudnak. Állampapír ügyben nézd meg az Államkincstárat.

Én meg ahogy látom körülöttem, munkatársaimon még az erste a legjobb :D

Fedora 41, Thinkpad x280

Nem túl jó a George valóban, de ettől függetlenül ez a hétvégi leállás kb. egy hónapja volt hirdetve, minden alkalommal kiírta a George belépéskor.

Mikor minden héten van valami karbantartás (nem túlzás, tényleg szószerint, szinte minden héten van valami abban a george-ban), az ember tudatalatt elkezdi ignorálni ezeket a figyelmeztetéseket.

UI 101: első lecke: az ismétlődő monoton zaklató figyelmeztetésekkel csak annyit érsz el, h. a felhasználó DMA-ban fogja leokézni/kikapcspolni/átugrani, ezért ne így oldd meg ha vmit tényleg tudatni akarsz a felhasználóval!

Amikor anno alapítottunk egy kft és megkerestem őket (akkor még az ev-s számlám náluk volt), mert legyen ott a kft is, ha már az ev ott van, elküldtek a fenébe, hogy nem állnak szóba velem, mert a kft. székhely szolgáltatónál van. Mondtam, hogy sajnos az ev székhelyére és/vagy telephelyeire nem tudom és nem is akarom bejelenteni a kft-t, az új ingatlanomra meg nem lehet, mert csokos (akkor még nem lehetett), meg amúgy mi a tököm közük van hozzá.

Azt mondták így jártam.
Na, én itt fejeztem be velük...

üdv: pomm

A 852-es kídlap telepötúsa sikeresen befejezádétt

Nomostan 2022 van, ha jól nézem a naptárat. Nem a teljes netbankot cserélték le mindenestől, de mégis 30+ órás teljes offline-t csináltak... Komolyan kíváncsi vagyok arra, hogy miért volt szükség ennyi offline-ra... (Ötleteim vannak...)

"jelenleg javuló tendenciát mutat" - Így is fel lehet fogni, de azért a saját maguk által felállított szintet nem nehéz űberelni...

 

Letört volna a kezük, ha ezt kipusholták volna? Értem, ez csak egy hiba, de a többi, napközbeni leállással mi a helyzet? Konkrét példa: jól az emberre hozzák a frászt, hogy nem a kártya mögötti számlán tartsa a pénzt, hanem egy oldalszámlán, nehogy lecsipogja egy becstelen megtaláló az elveszett kártya mögötti pénzt. Ez tök szép és jó, de a hétvégi volt kb. a 10. eset mióta a George-ot bevezették, hogy álltam a sorban, és akkor derült ki, hogy nem tudok a kártyám mögötti számlámra utalni. Egyszer Bitcoint adtam el, hogy egy másik kártyával tudjak fizetni. (Nem vicc.)

READY.
󠀠󠀠‎‏‏‎▓

Mindegyik máshol és máshogy lesz szar és lesznek leállások... már jó pár éve nem a bankok fizetnek a legjobban a piacon, ezért elvándoroltak onnan a jobb szakemberek, maradt a középszint és az alja, akik csak ennyire képesek. Korábban szégyen volt a több perces leállás is, most a napi rutin része, hogy akár napokig üzemszünet van egy-egy szolgáltatást tekintve.

A K&H-nál nem emlékszem érdemi leállásra az elmúlt jónéhány évből. A céges és privát számlám is ott van, hasítanak. A netbank jó, a mobilbank is jó, ráadásul telóról biometrikusan klikkelős, jóváhagyós. A push üzenetben nem vagyok még biztos, de ez jó ötlet, erre rá fogok nézni.

A K&H-nál nem emlékszem érdemi leállásra az elmúlt jónéhány évből.

Az annyit jelent, hogy éppen még nem futottál bele: "2021. november 5. 22:00 óra és november 06. 02:00 óra között, technikai okok miatt fennakadások várhatóak a K&H Bank több szolgáltatásában.", és kb. egy éve januárban is volt egy komolyabb technikai problémájuk, ami miatt álltak a szolgáltatások.

Nincs olyan magyar bank jelenleg, ahol ne lennének problémák, kompetencia és/vagy emberhiány miatt.

Biztosan volt ilyen, de este 10 és hajnali 2 között nem biztos, hogy olyan bankozni valóm van, amit másnap ne tudnék elintézni. A karbantartásokból havi 1-1 biztosan van, de fejlesztések is jönnek az online cuccaikba, szóval én tök jól elvagyok vele. Akinek minden mp-ben hirtelen azonnal és pláne utalnia, mozgatnia kell, az majd választ az igényeinek megfelelőt, ahol 101%-os az uptime.

Biztosan volt ilyen, de este 10 és hajnali 2 között nem biztos, hogy olyan bankozni valóm van, amit másnap ne tudnék elintézni.

Kártyás fizetés, készpénzfelvétel és az online banki felület állt gyakorlatilag hat órán át.

A karbantartásokból havi 1-1 biztosan van, de fejlesztések is jönnek az online cuccaikba, szóval én tök jól elvagyok vele. Akinek minden mp-ben hirtelen azonnal és pláne utalnia, mozgatnia kell, az majd választ az igényeinek megfelelőt, ahol 101%-os az uptime.

Ez a mondat bármelyik magyar bankra ugyanúgy igaz.

Nem, nem elvárás a 100 százalék uptime, nem tudom, hogy jutottunk ide, de azért a 99,9 százalékot illene elérni, de ez szinte egyik banknak se megy már. Az a K&H, amiről az a meglátás, hogy "nem emlékszem érdemi leállásra az elmúlt jónéhány évből", az például 2021-ben kártyás alapszolgáltatásra sem tudta ezt teljesíteni, pedig arra azért igencsak oda szoktak figyelni.

Nekem amúgy mindegy, hogy ki hogyan racionalizálja ezt magában, mint ügyfél, ez egy egyszerű tény, hogy csökkent a színvonal.

Valaki álruhás banki IT-s elkotyoghatná, h. a pár éve bevezetett 3-másodperces utalás 0-24 hétvégén is, ünnepnapokon is, féle rendszerre átállás tett be ennyire az összes banknak? Ugye itt már nincs olyan h. "munkaidő után" jött a tranzakció, ráérünk majd hétfő reggelig megfixálni. Vagy az "olcsó" banking, a fintech forever-bétaszoftver-cégek-a-semmiből ingatták meg az innovációra alkalmatlan behemót bankrendszert? Vagy szimplán szarok a banki IT fizetések, ezért (ahogy írták már itt páran) minden jobb képességű ember lépett, a pozijuk nincs újratöltve, v. csak rosszabb képességű fejlesztőkkel stb.? Vagy ezek mind, egyszerre?

Nem, egyik sem szerintem.
Egy banknak majdnem mindegy hogy a lakossági számlás ügyfélkör "mit érez". Amikor hitelt veszel fel úgyis kötelezően számlát nyitsz nála. A céges ügyfélkör és a lakossági hitelezés ami profit szempontjából számít.

A szoftvert külsősök írják legtöbbször. Az üzemeltetői fizetések alacsonyak, a munka kifejezetten rossz, ezért nem is jó képességűek általában akik csinálják. 

Gábriel Ákos

A szoftvert külsősök írják legtöbbször. Az üzemeltetői fizetések alacsonyak, a munka kifejezetten rossz, ezért nem is jó képességűek általában akik csinálják. 

Banki háttérrendszerek fejlesztésében nem dolgoztam még, de online banking meg app fejlesztését láttam már (nem Magyarországon). Mi voltunk a külsősök. De a belsős üzemeltetés kifejezetten rossz volt. Ugye indiaiaknak nincs valami jó híre, de ez a csapat szerintem még az ottani átlagot is alulmúlhatta.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Soha senki nem akar 100% rendelkezésre állást, csak azt, hogy amikor ő használná, akkor működjön :-D

Egyébként statisztikailag kimutatható (a statisztikát sajnos nem oszthatom meg, nem publikus), hogy a bankok rendelkezésre állása abszolút értékben jelentősen nőtt az elmúlt 12 évben. Ezzel szemben az elvárásokhoz viszonyított rendelkezésre állása jelentősen csökkent az elmúlt 12 évben. Itt az "elvárás" az jelenti a törvényi előírásokat is (pl. azonnali fizetés, kevesebb bankszünnap, stb.), meg a felhasználói elvárásokat is (pl. menjen már a netbank, amikor épp használni akarom!).

Amire kíváncsi leszek, hogy azok a bankok, amelyek megpróbálnak történelem nélkül újrakezdeni (pl. a Bankholding által épített zöldmezős bank) majd hogy sikerülnek. Ott nem egy 1973-ból származó rendszerre kell rápatkolni a 7x24-es rendelkezésre állást, hanem nulláról kell 7x24-es rendszert építeni, ami _nagyon_ nehéz, de még mindig könnyebb, mint a régit toszogatni.

Meglátjuk mi lesz :-D

Ezek a projektek általában sikerre vannak ítélve, szóval biztosan sikerülni fog. Hogy az ügyfelek ezt hogy élik meg, az egy másik kérdés :)
Nagyjából attól függ a dolog, hogy menet közben hányszor fordul a szél és mekkorát, mennyi kompromisszumot kell meghozni közben.

Gábriel Ákos

A kártyás fizetéssel ilyenkor nincs gond, talán 1x volt a megerősítéssel probléma az elmúlt 2 évben, de 1 órán után elmúlt. A másik, hogy példul a simpleplay már sokszor nem kér a "megbízható kereskedő" okán külön megerősítést. A külföldi kártyás fizetések pedig egy külön misét érnek meg sajnos, de ez nem a K&H bank sara...

Ha valami ennyire sürgős, húzok egy ébresztőt, és elintézem hajnali háromkor. :)

Mint írtam, a kártyás fizetés, készpénzfelvétel és az online banki felület állt gyakorlatilag hat órán át. Szóval nem olyan vicces, amikor 22 után jársz boltban, üzemanyagért, vagy fizetnéd ki a sört a kocsmában és készpénzt se tudsz kivenni a kocsma mellett ATM-ből.

bocsánatos bűn

Annyit írtam, hogy korábban szégyen volt a több perces leállás is, most a napi rutin része, hogy akár napokig üzemszünet van egy-egy szolgáltatást tekintve. Ezt továbbra is tartom.

Mint írtam, a kártyás fizetés, készpénzfelvétel és az online banki felület állt gyakorlatilag hat órán át. Szóval nem olyan vicces, amikor 22 után jársz boltban, üzemanyagért, vagy fizetnéd ki a sört a kocsmában és készpénzt se tudsz kivenni a kocsma mellett ATM-ből.

Ez egy elméleti lehetőség, vagy valóban sokan közületek egy darab bankkártyával mentek boltba?

Nem leszólni akarom, és az én megoldásomban is van single point of failure, csak kíváncsi vagyok.

Nálam két opció szokott előfordulni:

  1. (kb. 30-40%) Nálam van az órám, telefonom és a tárcám. Az órán be van állítva a Curve kártya fizetéshez, a telefonon Curve kártya, a tárcában Curve kártya + egy hitelkártya (Newday) + egy debit kártya (HSBC).
  2. (kb. 60-70%) Nincs nálam tárca, csak telefon és óra
  3. (nem szokott előfordulni, de volt már rá példa, legyen kb. 1%) Nincs nálam se tárca, se telefon.

Az 1. esetben ha működik a POS terminál, akkor tudok kártyával fizetni, akkor is, ha valamelyik bank épp leállt. Ha nincs működő POS terminál, de van működő ATM, akkor elméletileg tudnék kp-t is felvenni.

A 2. esetben ha a Curve-ben alapnak beállított hitelkártyám (Newday) nem működik, mert a Newday-nek valami baja van, ki tudok választani egy másikat (pontosabban a Curve ilyenkor a két beállított backup kártyát végigpróbálja). Ha a Curve-vel van baj, akkor a telefonon a Google Pay-ben a Curve kártya helyett ki tudom választani a Newday hitelkártyát is.

A 3. esetben, ha a Curve nem működik, akkor megszívtam. Ha a Curve-ben beállított elsődleges kártya nem működik és a 2 backup kártya sem, akkor is megszívtam, mert telefon nélkül nem tudok a Curve-ben kártyát váltani.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

a nagyon-nagy többség hozzá van szokva, hogy kártyával tud fizetni, nem fog vinni n+1 egyéb kártyát

Egyetertek, hogy hozza van szokva mint mindenki ahol ez ki van epulve, en is. Viszont ha a tarcam nalam van akkor belefer egy bankkartya + hitelkartya a szemelyi, jogsi, stb. melle. Ha otthon felejtem a tarcam akkor van egyeb NFC alapu lehetosegem fizetni (meg akkor is ha a mobilom nincs nalam).

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Gránit bank. Klassz, gyors az app és 0 Ft a számlavezetés, külön feltétel nélkül. Egy évig nincsen pénzmozgás, akkor is 0 Ft. Alszámlához nyithatsz másik számlát, amihez nem tartozik bankkártya és így el van szeparálva, ellenőrizni kell, de saját számlák között nincsen utalási díj.

Hibák: ha esemény van a számlán, akkor csak egy értesítés jön, be kell lépni, hogy lásd milyen esemény. OTP például már a mobilon mutatja, hogy mi volt az esemény.

Ilyen tőzsdés, állampapíros huncutságokat viszont egyáltalán nem tud! Külön netes kártyája nincsen, viszont az app-ban tudod állítani ingyen a limiteket nagyon könnyen egy csúszkával. Ingyen! (OTP 27 Ft/limitállítási díjat számol)

Állami bank, így a jövője minimum kétséges, de egyelőre még jó.

Idén még nem volt bajom vele, igaz tavaly elkezdtem intenzívebben használni a Wise-ot.

Tavaly viszont igen, szóval ez nem 5+ éves issue. De mintha javulna.

Meg ugye volt a nagyon népszerű https://24.hu/fn/gazdasag/2020/08/10/granit-bank-rendszere-reszben-leal…, amiben az ilyen mondatok, hogy

A Gárnit Bank megkeresésünkre dél után pár perccel azt írta, elektronikus rendszereit – az irodaházban végzett elektromos karbantartás közben – meghibásodás érte 2020. augusztus 8-án, aminek a helyreállítása azonnal, nagy erőkkel és külső szakértők bevonásával megkezdődött. 

Feltétlenül növelik a bizalmat. Most komolyan, ha Gyúrcsány felgyújtja az irodaházat, akkor nekem kell majd bebizonyítanom a számlaegyenlegemet a legutolsó, postán kapott kivonattal?

Miért, mi a gond vele? Amúgy itt is igaz, olyat kell választani, ami az igényeknek megfelel, én gyak. nulla papírozás, hagyjanak békén, ügyfélszolgálatra se kelljen járni háromszögben keresem a legjobbat általában, ebben nem találtam egyelőre jobbat a Gránitnál. Voltam diákként K&H-s / OTP-s, de ezek kb. addig is jók, ha a költségeket nézzük, utána mentem az AXA Bankhoz (az már akkor digitális volt kb.), amikor megvette őket az OTP, akkor meg Gránit. Egyszer kellett mennem azonosítani magam, azóta ha kétszer kerestek valamilyen ügyben, lehet már sokat mondtam. Az app / netbank valóban egyszerű, főleg az utóbbi, de könnyedén használható (appból szerintem a K&H-é tényleg jó). Nekem a "virtuális" kártya az egyetlen, ami kicsit hiányzik a szolgáltatásukból.

háát a demo nem győzött meg. a desktop verzió elég béna....értetlenkedve nézem hogy a pdf banki kivonat külön menü kapott. minek? számlatörténetbe már nem sikerült berakni a pdf mentést úgynézki.

Erste dzsordzsi tényleg nyekergős egy kicsit, de ha elindul akkor már nincs problémám vele. keresésnél egyből ott van a pdf mentés is, ami elég logikus számomra.

Ott van a PDF-en a kibaszott Erste digitális aláírás, nyilván akkor nem kinyomtatva hanem elektronikusan kell eljuttatni a címzettnek. Ha az nem elég, akkor a kötekedő oldal az egész elektronikus aláírósdi intézményét kérdőjelezi meg.

Akkor sincs baj, bemegy az ember a saját bankfiókjába, és kéri akár 1 konkrét átutalásról is kiállítják pecsétes aláírt papír alapon, hogy megtörtént. Bíróság peres ügyben szó nélkül elfogadta.

Eh, nem teljesen erre gondoltam.

Nem a jogszerűségét vitattam, csak hogy volt már olyan intézménnyel dolgom, ahol a digitális pecsétes, digitálisan aláírt, digitális PDF exportot nem fogadták el, mert nekik "számlakivonat" kell, ez pedig nem "számlakivonat", hanem "számlatörténet".

Így van, és a számlakivonat pedig lehet egy darab sajtpapír is, ha szerepel rajta, hogy "zárt rendszerben készült, pecsét és aláírás nélkül hiteles".

Ne mindig keress értelmet ezekben a dolgokban. Olyan szervezetekről beszélünk, akik törvényi előírás miatt nem fogadnak el emailben scannelt nyilatkozatot, de ha ugyanazt faxon küldöd be, akkor az rendben van. Hogy a fax tetejére azt írok hylafax-szal, amit csak akarok, az nem számít.

A fenti kritériumoknak 1 kívétellel a CIB app-ja megfelel. A befektetési rész még elég siralmas, max. látni lehet, hogy milyen megbízásokat adtál, illetve teljesültek. 

Az OTP új app-ja meg erős fejlesztés alatt áll (mondjuk a többi bank is folyton fejlesztget), ebben már van állampapír adás-vételi lehetőség, és a fenti kritériumok is teljesülnek. Viszont az OTP sosem volt az olcsó alternatíva példaképe! :-)

A CIB-et bárkinek ajánlom, akinek olcsó bankolásra van szüksége és nincsenek extra igényei. Szerintem az olcsóság a legnagyobb előnyük.

Azért kicsit szót ejtenék a negatívumokról is. A "CIB Bank" mobil app UI szerintem a George-hoz hasonlóan megszokást igényel, időnként bosszantó és nem mindig intuitív. Aztán van néhány funkció (például rendszeres átutalási megbízások kezelése), ami még mindig így 2022-ben sem elérhető a mobil appban, ez a funkció csak a desktopra telepítendő Java alapú "CIB Internet Bank"-ban érhető el. A befektetések kezelésére (ha nem a banki saját khmm. előnytelen alapokat szeretnéd vásárolni) a mobilapp helyett az "eBroker" felület elérhető, az is kb. az előző évszázadból maradt velünk (Inter-Európa Bank örökség), viszont legalább teszi a dolgát. Elérhető papírok terén szegényes kínálat (pl. BÉTa piac sincs) és közepes a jutalékszint (Randomnál jóval drágább, OTP-nél olcsóbb), én is azt javasolnám, hogy befektetésekre azzal foglalkozó céget válassz inkább.

Rendelkezésre állás mostanában jó, de 2020-2021 első fél éve körül azzal is voltak komoly problémák (esetenként több órás nem meghirdetett vagy meghirdetett, de a change window-n túlnyúló kiesések), amin úgy tűnik, sikerült úrrá lenniük.

A fenti kritériumoknak 1 kívétellel a CIB app-ja megfelel.

Hát, ha az Erste bejelentett hétvégi állása kiverte a biztosítékot a kérdezőnél, akkor a CIB majdhogynem rendszeres, előre be nem jelentett technikai problémáitól nem lesz jobb a helyzet... :D

Köszönöm. Igazán nem tudom, hogy mikor, hol jelentették be, mert ahogy a Vogon kihirdették az Alfa Centaurin a hiper-űrsztráda terveit, úgy kihirdethetik a belső oldalukon a várható leállást, ha nem olvasom. Tessenek a nagyszerű George-on keresztül pusholni. :-) 

READY.
󠀠󠀠‎‏‏‎▓

Ha nem ragaszkodsz az osszeshez vagy egyhez akkor lesz megoldas.

Fentiek kivetelevel ketto eseten a cib mint olyan kevesbe rossz, mint a remtortenetek amiket hallok mindenfelol.

Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.

Erste volt nálam az első. Több szempontból is alkalmatlanok mindenre. De nekem a webes felületükkel nem volt sok bajom, ezért meghagytam másodlagosnak. Még plusz kártyám is van, ha bármi lenne.

Raiffeisen az elsődlegesem. Számomra jelentősen korrektebbnek tűnik, mint a "kiselsős".

Raiffeisen is van a családban, megfelelő jövedelemszint esetén nekik is van elég kedvező ajánlatuk (Premium Gold 2).

Raiffeisennél két dologba futottunk bele, ami esetenként bosszantó volt, az esetenként 300+ ft-os kártya limitmódosítási díj (számomra értelmezhetetlen a miértje, hiszen ennek eredményeként fogják magasan hagyni a limitet, ami valójában a banknak sem lenne érdeke) és a viszonylag alacsony átutalási limitek, ez utóbbiba azért nem fut bele olyan gyakran az ember. Rafinál nincs NYESZ számla, ami valójában egyre kevéssé érdekes, kimaxolt adókedvezmény mellett évi 100 ezer ft-ot, azaz havi szinten ~8350 ft-ot jelent, amivel szemben sok kötöttség jár, még jó, hogy TBSZ-szé lehet konvertálni. Befektetésekre szerintem felejtős a magas állományi díjak miatt, bár ez náluk sávosan javul a bent tartott zseton mennyiségének függvényében.

Ellopott kártyaadatok esetén a limit erejéig tudnak tranzakciót kezdeményezni. Ha ez a limit nem feleslegesen magas, akkor kevesebb összeggel megy a "vitatott kártyás tranzakció" (a hivatalos nevét nem tudom) témájú ügyintézés, amit a végeredmény függvényében adott esetben a banknak kell benyelni.

Ellopott kártyaadatok esetén a limit erejéig tudnak tranzakciót kezdeményezni.

Az az ügyfelet terheli alapesetben, a bank akkor kockáztat, amikor a letiltás időpontja utáni tranzakciókról van már szó, viszont a letiltás kb. real-time.

Ha ez a limit nem feleslegesen magas, akkor kevesebb összeggel megy a "vitatott kártyás tranzakció" (a hivatalos nevét nem tudom) témájú ügyintézés, amit a végeredmény függvényében adott esetben a banknak kell benyelni.

Ezeket nagyrészt az ügyfél szopja be, ha nem a bank és/vagy a kereskedő rendszeréből szivárgott ki... a banknak van valamennyi betervezett kerete, abból osztogat valamennyit, főleg, ha a nyilvánosság miatt pozitívan tud kijönni belőle, de az alapeset az, hogy az ügyfél szopja be, ha hanyag volt.

De a bank hogyan bizonyítja, hogy az ügyfél volt hanyag? Az ügyfél az első nem általa kezdeményezett tranzakció *után* értesül arról egyáltalán, hogy ellopták a kártyaadatait, legkorábban ekkor kezdeményezi a kártya letiltását. Igaz, hogy 3D Secure / PSD2 jóváhagyás esetén valóban "alá kell írni" a tranzakciót, de a világ nem csak EU-ból áll és a más részén történő netes kártyaelfogadás esetén elég a kártyaszám + lejárat + CVC2 (sőt, az sem mindig kell furcsamód). Ezeket nem nehéz fogadóoldalon elmenteni és azután ellopni. Oké, én pont extra paranoid vagyok és csak annyit tartok a mögöttes számlán, amilyen értékű a tranzakció, de nem gondolnám, hogy ez általános.

De a bank hogyan bizonyítja, hogy az ügyfél volt hanyag?

Úgy, hogy alapból az ügyfél a hanyag. Ennyi. Ha nincs tömeges kártyaadat szivárgás egy-egy kereskedőtől és a bank rendszeréből sem - ami a visszaélések nagy részében megáll, akkor az ügyfél beszopta. Miért legyen szétterítve az bank összes ügyfele között az a kockázat, hogy pár balfasz minden egyes phising próbálkozásnak áldozatul esik és/vagy mindig viszket a tenyere, hogy tized áron vegyen valami drága műszaki cikket?

Én úgy gondolom, hogy a bank ne az én pénzemből kártalanítsa a balfaszokat, a balfaszok tanuljanak meg vigyázni a dolgaikra, fizessék meg a tanulópénzt.

A valóság ezzel szemben az, hogy a bank nem szívózik, hanem ha bejelentem, hogy valami tranzakció nem OK, akkor törlik, letiltják a kártyát és új kártyát küldenek.

Hogy a törölt tranzakcióban nekem visszaadott pénzt a másik oldalon vissza tudják-e szedni egy kereskedőtől vagy nem és benyelik veszteségként, az már az ő dolguk, nem tudom, mennyire lehetnek sikeresek ebben.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Úgy, hogy alapból az ügyfél a hanyag. Ennyi.

Nem szeretném azt a látszatot kelteni, hogy jártas vagyok ebben a témában, de én azt gondolnám, hogy a PSD2 az általam említett eseteket pontosan ezzel ellentétesen szabályozza. Az MNB ugyanis azt írja a lent hivatkozott oldalon a "fizető fél pénzforgalmi szolgáltatója a fizető fél által jóvá nem hagyott fizetési műveletet teljesít" esetre, hogy "haladéktalanul, de legkésőbb az ezt követő munkanap végéig köteles megtéríteni a fizető fél részére a jóvá nem hagyott fizetési művelet összegét, és a fizetési számla tekintetében a megterhelés előtti állapotot helyreállítja".
https://www.mnb.hu/penzforgalom/psd2-gyakori-kerdesek-es-valaszok/felel…

Úgy, hogy alapból az ügyfél a hanyag. Ennyi.

Ja, persze, csak amikor meg az ügyfél bármit kér, ami növeli a security-t, akkor megy a kamillázás, hogy hát uram, ilyet nem lehet. És nem kell nagy dolgokra gondolni, csak olyasmire, hogy pl. az SMS egyáltalán ne legyen elfogadott második faktor, csak a token, vagy éppen hogy a tetves netkártya buzi kártyaszáma minden tranzakció után újragenerálódjon.

Úgy érzem, hogy ezek egyike sem valami megvalósíthatatlan, földi halandó számára elérhetetlen technológiai vívmány, és mégis bármi hasonlót kérsz, jön a nem lehet. Ezek után ha valaki azt mondja, hogy az ügyfél hanyag, annak az a legkevesebb, hogy a pokolban egy saját különbejáratú bugyra lesz. :)

Osztom a véleményedet, erszte is ugyanilyen ostobán nézett mikor pár kérdésem volt hozzájuk

Pl. nyilvantartják-e a netbank jelszó életkorát, felveszik-é velem a kapcsolatot ha már 10 éve nem változtattam meg? Ha kikerül egy nyilvános password dump-ba az én jelszavam, amit valahogy össze tudnak kötni a netbankos loginemmel, akkor arról fognak-é engem PROAKTIVAN tájékoztatni, h. ideje lenne jelszót változtatni, mert ismert lett a jelszavam hekker körökben? Megelőző jelleggel letiltják-é ilyen esetben (kikerült a jelszavam nyilvános helyre) a netbank accountomat? Lehet-é külföldi IP-ről netbank belépést pl. Kínából/Afganisztánból stb. kérni h. ne engedjen? Lehet-é 10-20-100 milliós utalásokhoz kérni hogy csak személyesen lehessen elindítani bankfiókban, netbankon keresztül ne? Még ha azonosítom is magam Telebankos ügyintézőnél a szuper szekur születési hely, születési dátum anyja neve kombóval, akkor se lehessen! Nagy összegű kp kivétel (10-20-100 millió) csak 1 (előre) meghatározott bankfiókban legyen lehetséges, ahol általam leadott fénykép alapján történő azonosítás van rólam, nem csak megnéznek vmi személyigazolványt amit ilyen összegnél már megérheti valakiknek hamisítani.

És még volt pár hasonló kérdésem.

MINDEGYIKRE az volt a válasz, h. lófaszt lehet.

Ellopott kártyaadatok esetén a limit erejéig tudnak tranzakciót kezdeményezni.

Az az ügyfelet terheli alapesetben, a bank akkor kockáztat, amikor a letiltás időpontja utáni tranzakciókról van már szó, viszont a letiltás kb. real-time.

Javítsatok ki, ha rosszul emlékszem, de nem úgy van pár éve, hogy ellopott kártya esetén a bejelentés előtti veszteséget is jóváírja a bank? Azt tudom, hogy amikor bankolni kezdtem Magyarországon, akkor úgy volt, hogy ha ellopták a kártyámat, akkor ahogy írod, szólnom kellett a banknak, hogy a kártyát ellopták és csak a szólás utáni tranzakciókat térítette a bank. De úgy rémlik, hogy ez megváltozott valamikor.

Mondjuk én konkrétan ellopott kártyáról beszélek, ti meg kártya adatokról, és simán lehet, hogy a két esetet különböző módon kezelik a bankok.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Pont ezert hagyok csak minimalisan szukseges osszeget a kartyaval elerheto szamlan. Par masodperc utalni ket alszamla kozott, ha megis jon egy nagyobb kifizetes.

Persze ez csak az en paranoiam. Itt elvileg a bank letiltja visszamenoleg is a tranzakciokat a szerzodes szerint, de nem teszteltem.

Ha csak az a gond, hogy leallhat amikor epp kellene neked az nem megoldas, hogy csinalsz egy Revolut/Wise vagy hasonlo szamlat amin tartasz penzt az ilyen esetekre?

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Igen, ezért utalok szinte kizárólag Wise-zal Angliából Magyarországra, mert a Revolut több napos utalásával szemben ugyanaz megvan pár másodperc alatt.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

from 1 April 2022, Revolut will no longer have access to the local HUF payment schemes. As a result the local HUF account details that you use to receive local payments will no longer be available. From now on, use your IBAN (International Bank Account Number) beginning with ‘LT’, to receive payments.

We don't charge fees to receive payments using your ‘LT’ account details. However, the bank making the payment, which may consider this a cross-border or SWIFT transfer, or other banks in the chain, might do so. Any fees, and the time it takes for you to receive a payment, will depend on the currency, sending location, and other banks involved.

Igen, van Revolut-om, de nem nagyon használom, csak ha külföldre megyek. Egy időben magasabb szintre fizettem elő, aztán az előfizetés lett egyre magasabb, és nem érte már meg. Nyilván megoldás lehet, hogy egy százast ott állomásoztatok, hogy a hétvégi nagybevásárláskor ne érjen meglepetés a George részéről.
Assz'em ezzel rövidre is sikerült zárni. George ellen nem jó egyik másik bank sem, hanem az alter-Revolut pánikgomb helyett, ja meg a barátnőm tippje: borítékban egy ötvenes a komódban.

Köszönöm szépen mindenkinek a "körkapcsolást". Sikerült azzal frissítenem az ismereteimet, hogy kellőképpen minden, a hazánkban üzemelő bank eléggé tré ahhoz, hogy bármelyiket is szeressem... 

READY.
󠀠󠀠‎‏‏‎▓

- részvényeket, állampapírokat, befektetési jegyeket tudok adni venni - akár mobillal is.

Mi okod van rá, hogy ezeket retail banknál tartsd?

Részvény: IBKR, Degiro. Olcsók, jók.

Állampapír: Államkincstár. Ingyenes, jó.

Befektetési jegy: sehol. Drága, rossz.

Annyit tennék hozzá, hogy IBKR és Degiro esetén jelenleg nincs TBSZ. Degiro számlát éppen most Magyarországról nem is lehet nyitni. Attól függően, hogy milyen távra tervezel tőzsdéset játszani a "felesleges" pénzeddel, ezzel megspórolható az árfolyamnyereség-adó. (IBKR CE-nél második negyedévre ígérik a bevezetését)

Általában a Random Capitalt szokták még javasolni diszkontbrókerként, ami szintén olcsó és nincs állományi díj, de most, hogy az Erste megvette, kérdés, hogy ez meddig marad így. Valamint az ő UI-uk is inkább a 90-es éveket idézi :D

Attól függően, hogy milyen távra tervezel tőzsdéset játszani a "felesleges" pénzeddel, ezzel megspórolható az árfolyamnyereség-adó

Ez ugyan igaz, de akkor érdemes beleszámolni a retail bankok költségeit is. Ha mondjuk egy sp500/allworld ETF helyett egy hasonló tematikájú befektetési alapot veszel, akkor az alapkezelő lehúz 1-2%-kal évente, a számlavezető bank levesz szintén valamennyit, van tranzakciós költség, korai visszaváltásnál büntető jutalék, stb., a végtelenségig lehetne sorolni az átbaszásokat.

Itt nem (magyar banki) befalap. banki értékpapírszámla vs {IBKR, Revolut} viszonylatban írtam, hanem {IBKR, Revolut} "normál" értékpapírszámla vs pl. Random TBSZ viszonylatban. Kereskedési stratégia kérdése is, a daytradereknek a TBSZ egyáltalán nem érdekes, de buy&hold esetén még a valamivel magasabb jutalékokat is bőven kompenzálja, hogy nem kell az árfolyamnyereség után adózni.  Ezen kívül megúszható a magyar részvények osztalékadója és corner case, de ha máshonnan nem származik jövedelmed, akkor bejátszhat a SZOCHO is.

Itt olvastam: https://www.reddit.com/r/kiszamolo/comments/siyngv/ibkr_tbsz_sz%C3%A1ml…

Egyébként Random Capitalnál ha valami instrumentumot nem találsz, ügyfélszolgálaton keresztül általában fel lehet vetetni. Igen, én is érzem, hogy ez szuboptimális, de hát kis pénz, kis foci...

Én tavalyelőttről is találtam ilyet (hogy következő évre ígérik).

Igen, ez működött korábban máshol is, aztán egyszercsak közölték, hogy mivel a kibocsájtó nem tett közzé KID-et, ezért sajnos nem tudják felvenni.

?!

Ha lenne TBSZ, az IB lenne a legjobb (bár azzal, hogy nem lehet casht konvertálni eléggé felidegesítettek, de lehet, hogy ez Viktor bűne). De ha elhiszem, hogy idén lesz TBSZ, vajon instrumentumokat is át lehet majd vinni, vagy csak KP-t?

Sok kínzó kérdés. :)

En is le akartam lepni a bankomtol: sok migracio (FHB -> Takarekbank), webes felulet valtozas, normalis mobil app hianya, nem mindent lehet online intezni, de a Revolut+Wise paros megoldotta a problemaimat olcson.

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Én nem kevés bankot végigjártam folyószámla kapcsán, most épp Erste (lassan, de biztosan másodlagos lesz) és MagNet ügyfél vagyok. Döntően mobilon bankolok - a MagNet-es mobilos app számomra fényévekkel jobb, mint Gyagya Gyuri - sajnos a MagNetnél nincs Google pay (és idén nem is várható...), illetve nincs "netkártya", úgyhogy az Erste ebben a két dologban (még) jobb - viszont a MagNEt kapcsán nem emlékszem olyanra, hogy hosszú órákig állt volna a netbank/mobilbank...

Szerkesztve: 2022. 02. 07., h – 14:14

OTP-t még nem próbáltam, de magyar bankok siralmasok. Most lettem ERSTE-s elfelejtették mondani hogy elektronikus kártyájuk 24-óránként visszaáll 1Ft-os limitre. Kártyákat meg eldugták az app legmélyebb bugyrába.
Eddig vegyesek az érzéseim, de ha továbbra sem sikerül megodani a a kártyájukkal  a Revolut automatikus tankolását, akkor azt mondanám, hogy a CIB a legjobb ezek közül még.

CIB-nél: nem működött rendesen az app, amikor kellett volna fagyott, épp nem volt elérhető Androidon. Bónusz hogy még ma sem lehet intézni se neten, se appon a rendszeres utalásokat. Elő kell túrni a régi javas kliensüket hozzá.
Viszont ami + volt, hogy szépen auto top-upolta a Revolut kártyámat. Érdekes eddig inkább az működött mint a CIB/ERSTE páros.

Azért nem fogok könnyeket hullajtani a magyar bankok IWIW-jei után.

Az elektronikus kártya limitje visszalépés, a George előtti régi szép időkben én adhattam meg, mennyi ideig legyen az érvényes, és tranzakciószámot is lehetett megadni. Tehát ha véletlenül 10 milliós limitet állítok be, de csak 1000 forintért költök, utána akkor sem volt több tranzakció, amíg nem módosítottad azt is.

Na ezt George már nem tudja.

Ezt hiányolom én is. Főleg a fix 24H időkorlátot nem értem. Miért nem lehet 48, 72 vagy akármennyi óra/nap, amit beírok?

Ja és az megvan, hogy ha egyszer megadtad pl, hogy 100e Ft-ot engedsz a köv 24 órára és mondjuk 23 óra múlva meg akarod ezt hosszabbítani, akkor nem lehet? Át kell írni az összeget is, akár csak egy forinttal, hogy újra beállíthasd a pillanatnyi időhöz képest a +24 órát. 

Szerkesztve: 2022. 02. 07., h – 19:27

Nekem K&H banknál van, de amikor kijött ez az új verzió nagyon fájt, mert mindent totál átpakoltak, semmit se találtam. Olyan érzés volt, mint amikor kijön egy új Windows és semmit se talál az ember. A lehúzós SMS-ről sajnos még nem szoktak le. Ezeket leszámítva sztem. az egyik legjobb app. a többi bankhoz képest.

OTP-t nagy ívben kerülném. Az egyik leghúzósabb banda, akit valaha láttam a banki szektorban.

Az Erste, nos volt hozzájuk szerencsém, mint alkalmazott, de annyit mondhatok, hogy sose akartam Erste-s lenni.

A mostani bankom a Bank99, előtte ING volt. Egyszerű, szokható felület volt. Az ING beolvadt a Bank99-be. Ebből azt vettem észre, hogy egyszer csak frissült az app és már Bank99 néven és a narancssárga ING design helyett citromsárga design lett. Belépés nem változott, funkciók gyarapodtak. Itt az egyik leghasználhatóbb banki app talán.

Egyiknél sem volt hosszabb leállás soha. Ami volt az korrektül hirdetve és éjjel megoldották. Kivéve az összeolvadásnál, mert ott volt, hogy pár napig nem mentek az utalások, de előre szóltak több csatornán, hogy mindenki intézze előtte ha lehet. A kapott utalások, csoportos beszedések utána kerültek feldolgozásra.szóval adatvesztés sem volt. Asszem egy bank összeolvadásnál ennyi belefér.

OFF:

A reklámról a Vodafone szemétre való, app-nak csúfolt valamije jutott eszembe. Az átállásuk katasztrófális volt, utána meg a kedves ügyfelek nyakába zúdították az elmaradt számláikat. Volt olyan, hogy egy hónap alatt 3 számla jött. Az applikációjuk laggolt és használhatalan volt, most meg tele van "önmaguk" reklámozásával. Kompenzáció, elnézést kérés az persze semmi. Ha valaki nem fizet, akkor tudják követelni a pénzük azonnal. Az ügyfélszolgálatuk gyakorlatilag elérhetetlen, a személyes ügyintézés is 3 napi hideg élelmet kíván. Megérdemelnének egy vaskos büntetést...

Én a múltkori nem bejelentett leállást meg a mostani bejelentettet sem vettem észre.

A George egy fos az tény, de végülis nem azon élem az életem 0-24-ben. Kártyás fizetéssel még sose volt gondom.

Egyetlen dolog zavar, hogy most már nem lehet SMS kóddal hitelesíteni a netes vásárlásokat, hanem mindenképp kell hozzá az app, amihez elő kell túrjam a telefont a por alól... azt nyomkodnom kell, hitelesíteni magam azon is (egy borzalom)

+ negatív pont, hogy az órára érkező értesítés nem csinál semmit, azon keresztül nem lehet jóváhagyni a tranzakciót..

Plusz meg kell keresni a telefont a lakásban, az SMS-nél pedig kitölti a kódot a böngésző a gépen, akárhol van a telefon.

Ez a 'Három nyomás - két ujjlenyomat (záró + app) + egy ok gomb -, és kész." pont vagy 5 lépéssel több, mintha valahogy az értesítésből lehetne jóváhagyni, mint pl a Microsoft Authentikátornál - ami működik órára küldött értesítésen keresztül is.

Szerkesztve: 2022. 02. 08., k – 13:39

K&H-s vagyok 2000 óta. Ebből 18 évet ott is dolgoztam, IT üzem oldal, szóval van rálátásom belső dolgokra.

A mobilbankot használom, piacon a legjobb szerintem.

Amellett, drága, mint mindegyik bank itthon.

Revolutot használok emellett, ha nem HUF-ot akarok tranzakciózni, az 1.875% kicsit pofátlan váltási költség a K&H-nál HUF->EUR irányba.

Meg paypal is játszik.

Touchid-re, meg ujjlenyomatra rátettem minden authentikációt, van internetes bankkártyám emellett, limitkorlátozással, szóval teljesen ok.

Az utalásokat is 5 mp-en belül teljesítik itthoniban, szóval ez a része rendben van.

Egy nagyobb reccsenésük volt a tizenév alatt, akkor egy adatbázis ment szét valamilyen hardveres baromság miatt, a DBA-k kicsit szétszívták magukat pár napig.

"Egy nagyobb reccsenésük volt a tizenév alatt, akkor egy adatbázis ment szét valamilyen hardveres baromság miatt, a DBA-k kicsit szétszívták magukat pár napig."

Arra emlékszem, kellemes napok voltak, egyébként nem jellemző, de akkor a K&H adott ki közleményt az MTI-n keresztül, hogy WIP. Mai napig emlékszem a telefonra: "Lehet, hogy szükség lesz segítségre, valami történt."

A cipő hasonló, csak OTP-ről.

Mivel nem akarok, a kiegészítő revolútos megoldást, mint ami mellett a topic nyitó döntött, maradnak a magyar bankok. Végigolvasva a topicot, nem merült fel az MKB neve.  Ezért kérdeznék, hátha van itt MKB user. A tapasztalatok érdekelnek (app, support stb. ) a hivatalos adatokat (kondíciók, a honlapon elérhető infok) ismerem.

Köszönöm.

Van. Összességében nem voltak problémáim velük, két nagyobb issue szokott lenni, ami viszont kb. konstans.

Az egyik, hogy a mobilapp egy határ szar, de ezt értsd úgy, hogy életemben nem láttam még ennél nagyobb foshalom mobilappot, sem magyarországon, sem külföldön, sem a pénzügyben, sem más iparágban. A login jellemzően hibára fut, és ez olyan gyakori (tízből kilencszer), hogy a login utáni splash screennél ki is lövöm az appot, és kezdem elölről, mert másodjára sokkal nagyobb eséllyel sikerül. Ha már beléptél, akkor általában működik, ha nem is túl feature-gazdag.

A másik, és ez a nagyobb, hogy az ügyfélszolgálat néha elérhetetlen. Prémium vagy afölötti szegmnesben lehet dedikált kapcsolattartód, ami tényleg jó, viszont ha a call centerrel kell beszélni, akkor beüt az agyhalál. Példa, nemrég volt: értékpapírszámlával kapcsolatban akartam intézni valamit, felhívtam a szuperVIP-prémium-exkluzív hotline-t, várakoztattak egy darabig, majd felajánlja, hogy visszahívnak. OK. Visszahívtak, mondtam a konkrét kérdést. Abban ő nem tud segíteni, rögzít egy visszahívást a befektetéses kollégával. Két nap múlva visszahívtak, ugyanaz a nő, mint az előző. Megint elmondom a kérdést, megint nem tud segíteni. Rögzítsen visszahívást? Köszi, inkább ne. :)

De azért úgy adják elő, h. te akkora életcsászára vagy, hogy hiperszuper exkluzív VIP PRÉÉÉÉÉÉMIUM ügyfelük lehetsz. Mikor meg kérdezem mi ennek a feltétele: hát legyen 4-5M Ft a banknál (nem kell lekötetlenül állnia, lehet betétben vagy egyéb befektetésben stb), meg érkezzen be havonta 3-400 ezer Ft munkabérként. Kérdezem: És ettől én már prémium ügyfélnek számítok? Magyar állapotok: 5M Ft megtakarítással már prémium vagy ebben az országban, kész szánalom.

Közben amúgy meg Jucika ugyanúgy a callcenteres helpdeskes a prémium embereknek ugyanúgy, mint a nemprémiumosoknak. Jó, lehet h. a call routing többször vesz ki prémium embert a queue-ból, mint normálost.

Ez nettó munkabér, általában már 400k-t várnak el (ez bő bruttó 600e szja kedvezmények nélkül). Ez itthon nem általános, ne félj, pontosan tudják a statisztikájukból. Nagy csodát ezért sem kapsz, csak ingyenes számlavezetést és hasonlókat. Amire gondolsz, az a privát bankáros vonal, oda már komolyabb a belépő.

Ügyfele vagyok az MKB-nak, alapvetően megbízhatóan működnek, de fájdalmasan. Mobilbank, netbank nagyon gyenge, a látszólag netbankban intézhető bonyolultabb dolgok (pl kártya igénylés) áltlaában abban végződnek hogy felhívnak hogy fáradj be személyesen.

Nemzetközi átutalásokkal vannak problémák, időnként nem érkeztetnek meg pénzeket amíg nem beszélsz velük, illetve visszafordítanak elküldött összegeket különösebb ok nélkül üzletpolitikai döntésre hivatkozva. Ilyennel a K&H esetében sosem találkoztam azonos felhasználás mellett. Amikor működik, akkor is lassabban teljesít (+1-2nap) más bankokhoz képest.

Ezektől függetlenül ami viszont működik (bank és hitelkártyák, Magyarország átutalás, stb) az stabilan, úgyhogy egy erős közepest adnék nekik. Ha a kondíciókat nézted akkor viszont látod hogy talán az egyik legdrágább bank.

Alapvetően egy XX. századi, nagyon konzervatív bankra számíts. Nem ajánlom őket, de nincs is velük igazán probléma.

áltlaában abban végződnek hogy felhívnak hogy fáradj be személyesen.

lol, igen, arra emlékszem, amikor anno megnyitottam a számlámat, és a hitelkártyámat is MKB-sra akartam cserélni, akkor vagy fél órán keresztül töltögettem egy formot. A végén kiírta, hogy fasza minden, lehet menni a fiókba. Ez még egyébként annyira nem is meglepő, tekintve, hogy hiteltermék, viszont a fiókban az egész bulit elölről kellett kezdeni, ott már majdnem egy óra volt, majd az elkészült hitelkártyáért újra be kellett menni.

Alapvetően egy XX. századi, nagyon konzervatív bankra számíts.

Nálam egyébként ez az egyik (sokadik) indok volt, amiért oda mentem. Nem kellenek gimmick funkciók. Nem baj, ha drága. Csak lehessen velük értelmesen beszélni, legrosszabb esetben telefonon, vagy élőben. Ezt kb. tudja is.

"visszafordítanak elküldött összegeket különösebb ok nélkül üzletpolitikai döntésre hivatkozva. Ilyennel a K&H esetében sosem találkoztam azonos felhasználás mellett" - AML terén szigorodtak az elvárások - lehet, hogy adott utalás mostanában a K&H-ból sem menne el.

Szakmai ártalom hogy sok magyar bankhoz volt szerencsém az utóbbi pár évben, leírom a szubjektív tapasztalatimat röviden hátha segít:

ERSTE: Sokat tudnak, de azt nagyon megbízhatatlanul és hülyén, az ERSTE George már majdnem Vanda szintű szörnyűség. Kevés tapasztalatom van velük, az alapján nem ajánlom, de elviselhető.

Gránit: Nagyon fapados, de ennek megfelelő árazású bank. Amit tud azzal nincs gond, de keveset tud. Az ATM hálózat Budapesten kívül felejtős, azon belül is kompromisszumos EuroNet-es bohóckodás. Alacsony pénzügyi igényekhez - forint számla, belföldi átutalás, kevés készpénzre - jó választás.

OTP: XIX. századi mamut bank. Nehezen követhető és drága ajánlatok, feleslegesen bonyolult és abszolút antipattern banki felületek jellemzik. Ha valamiért be kell menned egy bankfiókba vegyél ki egy szabadnapot, de lehet hogy inkább kettőt. Az ATM hálózat viszont kiemelkedően nagy és megbízható. Láthatóan igyekeznek fejlődni, de abszolút nem sikerül. Én menekülök tőlük hacsak lehet.

K&H: Abszolút XXI. századi modern bank, mind az elektronikus mind a bankfióki szolgáltatások stabilak és relatív gyorsak. Kiemelkedő és megbízható nagy ATM hálózata is van, legtöbb helyen befizetésre is alkalmas. Hacsak lehet én őket preferálom, de a magas szintű automatizációnak sajnos hátránya hogy egyedi igényeket nem tudnak és nem is akarnak igazán kielégíteni. A folyamatos innoválás és ajánlat-változások miatt azért állandóan van valami változtatás amivel foglalkozni kell, ha nem is sokat. Szinte sosincs fennakadás, de ha mégis akkor az fájdalmas tud lenni

MKB: XX. századi mamut. Különleges jellemzője hogy a nemzetközi átutalásokkal állandóan gond van. Az ATM hálózat nagy de megbízhatatlan, a legtöbb ATM 100-200eFt/tranzakcióra limitált. A legtöbb egyedibb dolog csak fiókban intézhető. A fiókok sem túl gyorsak, bár a többi bankhoz képest elfogadhatóan teljesítenek. Ha viszont egyszer kialakult náluk egy jól működő banki megoldás, akkor az úgy is marad, nincsenek gyakori változások.

Ha valamiért be kell menned egy bankfiókba vegyél ki egy szabadnapot, de lehet hogy inkább kettőt.

Pont annyit. Egyszer muszáj volt náluk számlát nyitnom. 9-re mentem, ha jól emlékszem 14 óra körül jöttem el. Ebből egy óra az volt, hogy elment ebédelni a fiókvezető, akinek alá kellett írnia a papírokat. WTF.

Aztán meg kellett szüntetni, ugyanez, csak még rögtönzött exit interjút is akartak, hogy miért mondom fel a csodás szolgáltatásukat.

Köszönöm mindenkinek, nem csak neked.

Mégis úgy tűnik igaza van a topiknyitónak. Nem dúskálunk a jobbnál jobb bankokban. Az MKB-ről sikeresen lebeszéltetek. Pedig annyira nem drága, pl ingyenes kártya, az én fizetésem mellett ingyenes vezetés, mondjuk az utalás az drága.

Tulajdonképp a Gránit nem lenne rossz. Nincs cégem, pár külföldi vásárlás havonta, állampapírok. Szóval elég lenne. De nem Budapest. És még az az egy alkalom is sok. Vagy ne kelljen személyesen, vagy legyen a környéken.

Ez van most: https://imgur.com/e05PDKb (és 13 perce is ez volt)

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Ezt amúgy fejtse már meg nekem valaki: az erste netbank, ami volt jóval a george előtt, az ma 2022 feb 11-én amúgy még továbbra is teljes értékűen működőképes alternativája a george-nak? Mert ha jól látom vállalati meg mikrovállalti néven még mindig kint van az erste weboldalán. Csak a lakossági netbankot migrálták át georgeweb-re, a kritikusabbakat meghagyták a stabilabb platformon?

A lakossági illetve céges ügyfélkör szétválasztása szolgáltatások szintjén üzleti oldalról időben messzebbre mutató célokat is szolgálhat - nem tudhatjuk. Nekem egyébként tényleg úgy tűnik, hogy a lakossági üzletág a "kísérleti nyúl", és ha majd gyagyagyuri eléri Electra tudását és megbízhatóságát, na akkor lehet arról szó, hogy a céges ügyfeleket is megkérik, hogy váltsanak Electra-ról Gyurira...

Ee, öö, kehem, köhöm, évek óta Electrás vagyok, mint «gyagyagyuri» «Kecskemét Tokyo Paris New-York szigetvárivilágvakarékszövetkezetes» magánlakó DNS klónozás közben.

 

Mit is akartok elérni? Minek?! Nektek ez nem kell. Igaz, csak Revoluttal, PayPallal tudom összehasonlítani a minőséget szolgáltatásban.

— "Fussatokbolondok!"

* * * * * 

— Sajnos, Ön 30 pontosról 10 pontosra esett vissza valamiért a rendszerben, és naná, hogy ezért nem tud belföldön utalni...

— iPIN bevezetésével nem száz orosz, amerikai oldalon tett utalásos többszőri próbálkozása lett gyanús Biztonsági Szolgálatunknak, hanem az ősszhavi bérlet sikeres! vásárlása a KeKónál... Hétköznap történt a vásárlás, vasárnap jött a hivás «blokkoljunk, Fönők?!»

— ha jelszómentesen VICAzik, ne akarjon online iPINt váltani, hiszen ahhoz jelszó kell, ami nincs, nem létezik már... 

 

p.s. azért az is igaz, hogyha sikerült többperces zene/menü «hivása fontos Önnek Önmagának, ne bassza le a kagylot ennyi várakozás után...» epikus hallgatása után elérni a HellDesknél hjumant, akkor tényleg megoldodott a probléma. 

Szerkesztve: 2022. 02. 11., p – 12:48

Bank/számlaváltásnál az ember szinte csak szarabbul tud járni, ami a költségeket illeti.

Ez abban az esetben igaz, ha a mostani díjcsomagod egy jófajta régről megmaradt, már nem értékesített konstrukció, például CIB Online, Erste Szupernulla, alacsony verziószámú Rafis díjcsomagok, és hasonlók. Nekem is ilyen régről megmaradt csomagom van és egyértelműen jobbat nem sikerült azóta sem találni.

Na ja... Csak épp bért MAZ-ra utaltatni nem biztos, hogy fog menni (mert a bérprogram 3*8 számjegyet igényel...), a csoportos beszedés megint nem működik maz-ra (helyesen, hiszen az adott bankot hatalmazza fel az ügyfél, hogy megadott számláját adott jogosult által benyújtott csoportos beszedés összegével megterhelje)...

 

Szerkesztve: 2022. 02. 11., p – 15:28

Az a hír járja, hogy az SZJA visszatérítés megfektette a George-ot:

AZ EGYSZERI ÁLLAMI JUTTATÁSOK ÉRKEZÉSÉVEL KAPCSOLATOS MEGNÖVEKEDETT FELHASZNÁLÓI AKTIVITÁS MIATT VÁLT ÁTMENETILEG ELÉRHETETLENNÉ  A GEORGE APP.

Index - Gazdaság - Özönlenek az szja-visszatérítések, nem bírja a rohamot több bank applikációja

Biztos nem volt elég idő némi plusz erőforrást allokálni alá.

Az Erste esetén súlyosbítja a helyzetet, hogy ma van a hitelkártyák havi fordulónapja is. Tehát nem csak az SZJA visszatérítést várók, hanem a hitelkártya tartozást rendezni vagy csak ellenőrizni szándékozók is ma próbálják használni a George-ot. :)

Próbálom becsülni, mekkora terhelés érhette az Erstét a mai napon.

Magyar Bankszövetség oldala szerint az Erste Banknak Magyarországon ~1,2M ügyfele van, ennek mondjuk 50%-a használja aktívan a George-ot (600e). Becsüljük úgy, hogy ennek a felhasználói körnek a harmada várja az SZJA visszatérítést, a többiek vagy nem rendelkeznek adózott jövedelemmel, vagy nincs eltartott gyermek, stb. Marad tehát 200e ügyfél, aki reggel 7 óra nyomkodja a George-ot, tegyük fel, óránként két alkalommal. Az eloszlásuk nyilván nem egyenletes, de vegyük úgy, hogy 12:00 - 13:00 között van a csúcs (ebédszünet), és ebben az idősávban 100e ember indítaná el az alkalmazást. Az másodpercenként 1500-2000 bejelentkezési kísérlet. Nem tűnik olyan brutális számnak, bár könnyen lehet, minden belépni szándékozó felhasználóra a jól megírt mikroszervizes alkalmazás számítási és I/O igénye vetekszik a Linux kernel fordítással.

Summázva, én elhiszem, hogy ez fektette meg a George-ot.

Hitelkártyája válogatja, hogy mikor van a fordulónap, illetve a türelmi időnek mikor van vége. Az SZJA visszatérítés az általam látott tájékoztatás szerint három napra elosztva érkezik (02.10., 02.11. és 02.14.).

Ami látszik, az az, hogy a login, az SCA üzenetek (push, sms) működnek, a push alapján az app által adott válaszok bejutnak, ahova kell. (Netbankba be lehet lépni 2fa-val.) A George mobil app "mögötti" szolgáltatások nem érhetőek el.
Az app kvázi "azonnal" adott "nem működik, használja a netbankot" válasza alapján szerintem explicit le van kapcsolva az elérhetőség addig, amíg ki nem kalapálják azt, ami "mellé ment". Hogy a hét végi nagyszabású munka (frissítés? migrálás? átalakítás?)  során ment félre valami, vagy épp közben sikerült valami rosszul/állt meg valami, azt szerintem nem fogja az Erste az orrunkra kötni...

 

Kit érdekel, hogy miért? Oldják meg. Senkit sem érdekel végfelhasználólént, hogy mennyire nehéz volt a péknek a liszteszsák.

Stability is a feature. Speed is a feature. Enabling is a feature. Ezekben elég tréül áll a fancy György appjuk. Sok-sok mp mire betölt ez a hulladék. Pedig a múltkor még hívtak is mit gondolok. Inkább ezt a threadet olvasná a sok fejes, hogy mekkorát sikerült gurítaniuk. 

A hivatalos kommunikáció 02.10, 02.11 és 02.14-i értéknapokat és IG2-ben történő küldést tartalmaz, GIRO-tagonként egyenletesen elosztva három napra a tételeket. Hogy ez egyes bankok esetében hány tételt jelent, illetve azok napközben hogyan oszlanak el, azt maximum az adott bank illetékesei látják, de gondolom a küldő oldal is ésszel csinálja, és nem az adott értéknapi első IG2-es ciklusba tolta/tolja be az összes aznapra szánt tranzakciót, hanem napon belül is szétosztva a napi 10 ciklusra.
Mintegy 1.4 millió visszatérítés, 30 IG2-es ciklus, azaz óránként összesen ~46-47 ezer, a szokásos forgalmon felüli tranzakció oszlik el az összes érintett bank között. Nincs rálátásom arra, hogy mekkora a "normál" forgalom, de bízok benne, hogy ezt _is_ végigszámolták a küldő oldalon, és úgy jött ki a három napra szétosztott küldés, hogy se a GIRO-t, se a fogadó bankokat ne terheljék túl.