To the huge community of people and businesses around the world who depend on us: we're sorry. We’ve been working hard to restore access to our apps and services and are happy to report they are coming back online now. Thank you for bearing with us.
— Facebook Engineering (@fb_engineering) October 4, 2021
*Sincere* apologies to everyone impacted by outages of Facebook powered services right now. We are experiencing networking issues and teams are working as fast as possible to debug and restore as fast as possible
— Mike Schroepfer (@schrep) October 4, 2021
Eddigi információik szerint backbone router-eken történt konfigurációs változtatás okozta a kiesést:
A problémát súlyosbította, hogy a leállást okozó probléma számos, napi ügymenetben használt belső eszközt és rendszert is érintett és ez tovább gátolta a gyors diagnózis-felállítást és hibaelhárítást:
Részletek itt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
Ilyenkor azért megnyugszom, hogy ott, ahol szinte korlátlan - humán, anyagi, eszköz-beli erőforrások - állnak rendelkezésre, ott is előfordulhatnak ilyen nem tervezett, óriási anyagi vonzattal járó leállások. Ha belegondolok, hogy mi itthon ezekhez képest milyen lehetőségekkel dolgozunk, azt hiszem, hogy lehetőségekhez képest nem is végzünk rossz munkát.
A CTO-jukat nem irigylem.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazad van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig ez törvényszerű: minél bonyolultabb egy rendszer, annál jobban meg tud borulni és akkor annál több idő és energia újra életre kelteni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es megis: ezeknek a rendszereknek nagyon nem szokasa megborulni. Ezert is van korulotte ekkora hirveres.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A "ti" rendszereiteket nem ismerem, arrol nem tudok nyilatkozni, de a Facebook-kal (vagy akar AWS, Google, stb.) szemben a tobbes szamot (leállások) nemikepp tulzonak erzem megha szam szerint egynel tobb esetrol is van szo a ceg torteneteben. Valaki lejjebb emlitette, hogy mondjuk 2 evente fordul elo egy ilyen eset, nem neztem utana, de nekem meg ennel is ritkabbnak tunik.
Olyan sincs naluk, hogy "tervezett karbantartas", legalabbis en nem lattam olyat a login helyett, hogy bocs, gyere vissza hetfo reggel.
Szoval nem tudom, ki az a "Ti", de az itthon altalam gyakran hasznalt IT rendszerekkel (Telekom, Vodafone, ELMU, Fogaz, stb.) az elfogadhatonal joval gyakrabban fordul elo es velemenyem szerint rendszerint az indokoltnal hosszabb leallasok is. Lasd pl. Vodafone 5 napos leallas, wtf??
Szoval ezek a rendszerek kontra Facebook: eg es fold.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az en olvasatomban a tobbes szam arra vonatkozott, hogy mindegyik nagy cegnel elofordulhat/elofordult leallas, nem feltetlen arra, hogy a facebooknal tobb leallas volt.
Pl: Azure outage-ek: https://www.zdnet.com/article/microsoft-heres-what-caused-our-recent-az… https://www.zdnet.com/article/microsofts-latest-cloud-authentication-ou…
AWS outage: https://www.theverge.com/2020/11/25/21719396/amazon-web-services-aws-ou…
Google outage: https://techcrunch.com/2020/12/14/gmail-youtube-google-docs-and-other-s…
stb.
vagy ami viszont egeszen elcseszett, amikor alulmeretezik / nem loadtestelik rendesen a rendszert:
Erste: https://budapestkornyeke.hu/erste-bankos-vagy-jol-megszivtad-mert-a-hul…
BME/Neptun barmelyik felev targyfelvetel :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért idén már volt két leállás a facebooknál, és a 6-8 éves vagy régebbi fényképeim azok szeretnek eltűnni. Simán nulla bájtosra változik, és ha bejelentem, még csak nem is válaszolnak. Amíg UPC netem volt összesen egyszer volt tervezett leállás, és áramszünet miatt is volt, de olyankor nálam is szünetelt az áram :D.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szolgaltatasban a Telekom kivalo. Zero outage cirka 4 ev alatt eddig.
A weboldaluk szokott beszarni neha-neha.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyanez a DIGI-ről is elmondható. Egyszer volt valami DNS probléma de az sem érintett mert Google dns szolgáltatását használom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Általában véve biztos nem igaz, legfeljebb worksforme.
Keress rá, hányszor volt az elmúlt évben olyan Digi probléma, amiből már hír lett. (engem is érintett kettő, volt, hogy napokig random szörnyen rossz volt)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A home office most jo stress test a szolgaltatoknak. Kollegaktol elegge rosszakat hallok foleg UPC-rol, de a DIGI-vel sem elegedettek maradektalanul. Telekom csont nelkul vette az akadalyt optikan. (kopp-kopp)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez leginkább helyszínfüggő, a mi környékünkön pont a UPC hasít, és a többi van rottyon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen es pont emiatt egy kicsit mar eltertunk a targytol.
En tisztan az ezen cegek altal uzemeltetett online szolgaltatasokra gondoltam, amik minosege nem lehet regiofuggo.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez így van. Viszont azt is hozzá kell tenni, hogy a mi rendszereink illetve az érintett rendszerek dimenzió csöppet más kategóriába tartoznak. Az emberi hiba lehetősége meg mindenhol adott
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
pont ellenkezoleg, a sok bevezetett uj technologia miatt van a szopas, illetve amiatt, mert 4 millliard embernek kell kielegiteni a dolgait, tulbonyolitjak a rendszert...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerencsére a sok geniusz azért forgatja fejben a piros-fekete fákat, meg optimalisan bejárják az összes gráfot.
én azé lennek a CTO... :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
évente - 2évente jön 1-1 ilyen rövid bazdmeg, igazan nagy meg a cikkek szerint csak 10 évente, ezt ki lehet bekkelni stressz szinten akkora fizetésért amit ez a cto felvehet érte. Eleve ilyen magasra már csak 7próbás gazembereket ültetnek be, tényleges műszaki ember ilyen helyeken ritka mint a fehér holló. Az infrastruktúra problémákat úgysem neki kell megoldania, vannak alatta 5-6 szinten keresztül még léhűtők és okoskodók, aztán legalul vannak kumárék akik basztatják a rútereket. A cto kiadta tegnap este az ukázt, h. ilyen többet nem fordulhat elő, és ezzel meg van oldva.
Idehaza biztos van 1 csomó IT munkakör, amiben napi szinten sokkal több a stressz, és még lófaszt se fizetnek érte.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"aztán legalul vannak kumárék akik basztatják a rútereket"
Szerintem ezt tőlünk nyugatabbra már nem írhatnád le következmények nélkül. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nézd meg Outsourced (2010) filmet - Mumbai
For Whites Only meeting room!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A sorozat is jó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
valoban nem irhatna le, de attol meg rohadtul igy van :)))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lájkoltam. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aki becsületesen és nem csak a pénz miatt vállal felelősséget és igényes a munkájára, azt nem feltétlen csak az foglalkoztatja, hogy meg van-e érte fizetve. Frusztráltsága, rossz érzése, a rajta levő felelősségből adódó idegi terhelése stb. lehet akkor is, ha megfizetik. Ráadásul, ezt a pénz nem orvosolja.
Érdekes megfigyelés: én probléma esetén pl. nem arra szoktam gondolni, hogy mennyi fizetést utalnak havonta, hanem azt, hogy mikor és hogyan tudjuk a hibát mihamarabb elhárítani, a hiba milyen problémát okozhat a felhasználóknak, az ügyfélnek stb.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hanem azt, hogy mikor és hogyan tudjuk a hibát mihamarabb elhárítani, a hiba milyen problémát okozhat a felhasználóknak, az ügyfélnek stb.
Ilyen van?! Vagy ez csak a PR része?
Nálunk a fiúk mindig azért izgulnak, hogyan tudnánk letagadni, hogy nálunk volt a hiba, és mit okozhat nekünk egy esetleges jóvátétel kifizetése.
Jelenleg is két fronton küzdünk, hogy ne tudják ránk húzni a vizes lepedőt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem erre a legjobb példa a HUP. Emlékszel te arra, hogy mikor állt utoljára nem tervezetten órákat az elmúlt 20 évben?
Pont így állok hozzá a többi melóhoz is.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebből a 20 évből hányban üzemeltetted te? (amúgy tökmindegy, csak a második bekezdésre reflektálva kérdezem)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem az a lényeg, hogy ki adja ki a parancsokat. A FB-nél sem a műszaki vezető túrja a DB-t. Az a lényeg, hogy ki fogja össze a projektet.
Egyébként mit értesz te itt üzemeltetés alatt? Ha azt nézem, hogy ki volt itt a 0. perctől a jelen percig végig, az kizárólag én. Emberek jöttek, mentek közben. Ahogy az élet más területén is.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont így állok hozzá a többi melóhoz is.
Akkor most a hup az hobbi vagy (fizetett) melo? :)
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:)
Egyebkent elorelato voltal, mostmar lassan nincs hol egy jot buzizni/ciganyozni/politizalni/flamelni, mert mindenhonnan kivagjak az embert.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mostmar lassan nincs hol egy jot buzizni/ciganyozni/politizalni/flamelni,
Magyarul, szabadon beszélni.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igen.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Just culture mond valamit? Nickolas Means talkjait tudom ajánlani a témában:
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Természetesen ez kultúra. Nálunk erre szocializálják a fiúkat.
El is gondolkodom egyre gyakrabban, hogy jó helyen vagyok-e.
Amikor igyekszem az őszintébb, nyitottabb kommunikáció és a segítőkészebb hozzáállás felé terelni az ügyeket, egyből elásnak a béka segge alá. Nehogy valaki még meghallja és komolyan vegye.
Tudod milyen stresszes és kimerítő folyamatosan hazudni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
É tudom. Életem egyik legjobb dönétse votl, hogy már nem dolgozok ilyen helyen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erről az jut eszembe, hogy "Olcsóbb/egyszerűbb utólag bocsánatot kérni."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyanezt szoktam mondani: legfeljebb majd bocsánatot kérünk.
Ha elég alázatosan teszed, bizonyos kultúrákban bármit is elnéznek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amikor igyekszem az őszintébb, nyitottabb kommunikáció és a segítőkészebb hozzáállás felé terelni az ügyeket, egyből elásnak a béka segge alá.
Ilyenre én is emlékszem. Az egyik első Agile projektem során csodálkoztam rá arra, hogy az én cégem emberei, miközben verték a mellüket, hogy Agile így meg úgy, közben baromira titkolóztak az ügyfél előtt, hazudtak a hátralévő munka mennyiségéről, hazudtak arról, hogy mi volt kész és mi nem, stb. Az indoklás az volt, hogy ha az ügyfél tudná az igazságot, akkor negatívan reagálná le. Eközben persze az ügyfél is az Agile megközelítést szavak szintjén baromira támogatta.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálunk a fiúk mindig azért izgulnak, hogyan tudnánk letagadni, hogy nálunk volt a hiba
Meglehetősen hibás stratégia. Ha valamit elszúrok (vagy a csapatban valaki), akkor el szoktam mondani, hogy igen, ez és ez volt a hiba pontos oka (nem feltétlenül konkrét nevekkel, mert nem az a cél, hogy valakire ráhúzzuk a vizes lepedőt).
Mivel nem szoktam elfedni a hibaokokat, így ha nem nálunk volt a probléma, azt is könnyebben elfogadják, mert megszokták, hogy elismerem, amikor a hiba nálunk volt. Persze nem ilyen egyszerű az élet, de sokat segít ez a hozzáállás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"a vállalat technikai igazgatója nagyon sajnálja a 4-6 órás nem tervezett leállást"
Ez most azt jelenti, hogy ők sem tudják, mennyi volt a kiesés, vagy csak még nem derült ki a hírekből?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ők négyet mondtak, de van, ahol akár 6-ot is tapasztaltak. Az sem tiszta ilyenkor, hogy nekik honnan számítva él a szolgáltatás. Ha nekik már megy a központban, vagy már megy minden szolgáltatási helyszínen.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a DNS-ek negatív TTL-jével nem igazán tudnak mit csinálni
5percre van állítva, hát akkor nem kellene 2óra difinek lennie a tapasztalt, meg a gondolt kiesés között
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van rola wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/2021_Facebook_outage
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek gyorsak voltak!
Ők már 7 órát írnak. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jézus... ennyire azért talán nincs történelmi jelentősége az esetnek. Ezek után felrakom, ha elfogy a vanília fagyi a helyi cukrászdában.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mivel a cégek rászoktak, hogy akár nincs saját weboldaluk és az ügyfélkezelést is a Facebookon végzik, azért az elég nagy impact, hogy ezen cégek weboldal stb. egy időben leállt. Nem beszélve a Messenger felhasználókról ... Ha megnézed, hogy a cég értéke a magyar GDP egyharmadával zuhant, akkor azért ez nem kis leállás volt.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
és vegyük ehhez még hozzá azt a rengeteg rosszul megírt okostelefon appot amelyiknél a facebook chat-es helpdesk be van építve. A fejlesztők annyira biztosnak hitték, hogy ez mindig elérhető lesz, hogy valószínűleg nincsen benne rendes hibakezelés és volt olyan app ami a leállás alatt a betöltésnél elakadt azért, mert nem tudta feloldani a facebook.com-ot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért ez valahol szomorú, hogy egy facebook kiesése egyeseknek ennyire ,,húsba vágó". Valami súlyos strukturális gond van a gazdasággal, ha ez ekkora (vélt vagy valós) károkat okoz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Alapvetoen azert nem velejeig romlott a Facebook szerintem.
Mivel a cégek rászoktak, hogy akár nincs saját weboldaluk és az ügyfélkezelést is a Facebookon végzik
A sarki zoldseges vagy fodrasz eseteben a FB meg mindig jobb alternativa, mint megkerni a kozepiskolas fiut/unokat, hogy dobjon ossze egy animgifes borzadalyt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem az animgifes frontpage weboldalon a mi generációnk ragadt meg, akik a '90-es években talalkoztak ezzel először. Aki ma tanulja a weblap készítést, és a tanára nem az előzőekben leírt szinten üzemel, az mai színvonalú oldalt fog összedobni. Annak a produktumnak a javascriptframework rákos bloat burjánzás lesz a baja, nem pedig az animgif.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az "animgifet" a szar weboldal szinonimajakent hasznaltam, de amugy igen. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi a baj az animgiffel?
Számomra a jó weboldal szinonímája a js mentesség.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor manapság nem nagyon internetezel, ugye? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Manapság elég kevés a jó weboldal. A számuk tart a nullához.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem is vitatom, sőt, csak ma az oldalak úgy 99%-a heavily bloated w/ JS, így gyakorlatilag képtelenség megúszni, sajnos (szoktam is mondani, hogy weboldalak valójában már nem is léteznek, webalkalmazások vannak csak..). :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Más vetületen vizsgálva: már nem érdemes NoScriptet használni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miert lenne jo, ha meg mindig csak statikus weboldalakat hasznalnank?
Mi mas van ami jo lenne a JS helyett?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem mondtam, hogy az lenne az üdvözítő. De ami most van, az szörnyű, tele van az internet (bőven többségben) ténylegesen rosszul megírt, valóban erőforráslazarló webalkalmazásokkal (amiket természetesen évente valami új framework-kel "fejlesztenek"..), amik ráadásul kliens-oldalon generálódnak, nehogy a szervert terheljük és még sorolhatnám napestig. Ez így nagyon nem jó, ha programot akarok használni, letöltöm és telepítem, egy weblap, amit megnyitok, ne legyen az. Nyilván ez a szubjektív véleményem, mielőtt..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez így nagyon nem jó, ha programot akarok használni, letöltöm és telepítem, egy weblap, amit megnyitok, ne legyen az. Nyilván ez a szubjektív véleményem, mielőtt..
Ertelek, de en ugy latom, hogy pontosan ez tortenik: letolt a browser egy progamot, amit nem kell telepitened, csak hasznalod. Cross-platform, nem terheli nagyon a szervert, kurva sok usert ki lehet szolgalni, reszponziv, mukodik. Eroforras kell neki dogivel az biztos, de ez ilyen. Ha tud valaki jobbat, alljon elo vele. Google azert megprobalt mindent es megirta a vilag leggyorsabb JS motorjat, viszont egyelore mas elorelepesrol nem tudok. Osszessegeben en orulok, hogy nem kell telepiteni programokat amiket aztan nem birok eltavolitani. Most az uninstall kb. a browser ablak bezarasa. Mar egy virtualizalt windowsra sem vagyok rakenyszeritve ami meger egy kis extra eroforrast.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem pontosan érted mire gondoltam. Másrészt:
nem terheli nagyon a szervert
Szerintem pedig inkább a szervert terhelje, mint az én kliensem, köszönöm. Én régimódi vagyok, ha használni akarok valamit, ahogy írtam _én_ letöltöm, _én_ telepítem, stb., ne egy böngésző tegye ezeket helyettem, a saját infrámat terhelve vele.
Lépni sem lehet tényleg a webalkalmazásoktól, ráadásul ami különösen visszatetsző, hogy sok "mobilalkalmazás" is valójában egy webview wrapper, aztán nesze neked..nekem ezek és az ehhez kapcsolódó folyamatok nagyon nem tetszenek, nem vagyunk egyformák.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerveroldali eroforrasok es infrastruktura draga, a kliensoldali meg kihasznalatlan. Ott van elotted 2-4-8-16 mag + ugyanennyi giga ram es nyomogatod a semmilyen eroforrast nem igenylo weboldalakat, mikozben a tuloldalon meregdraga brand szerverek izzadnak, hogy elbirjanak par millio felhasznalot. Eredmeny? Draga uzemeltetes -> fizetos szolgaltatasok.
Nem, koszonom. Inkabb tekerje meg egy kicsit az otthoni gepemet a JS, de ne kelljen ELMU.exe-t telepitenem a virtualizalt windows-omra, hogy oraallast tudjak jelenteni. Fizetni vegkepp nem szeretnek erte.
Mobilalkalmazasokra nekem par kiveteltol eltekintve (Spotify, Netflix) nekem semmi szuksegem. Ott van azon is a bongeszo es a 8 magos proci. Mukodjon. (amugy Spotify is zenelhet bongeszobol)
De ettol fuggetlenul ertem az allaspontodat, csak nem ertek vele egyet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az animgif olyan, mint a kalap: egy tevedes. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
... illetve elárul valamit a magyar GDP nagyságáról :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
^ a városi tájékozott értelmiség elegánsan belerúg az országba
hasonlóan értelmes megjegyzés, mint mondjuk azon heherészni, hogy az orosz gdp többszöröse a svájci, a svéd vagy az osztrák gdpnek
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyetertek, de pedig de: ennyire ritka es ekkora az impact. Szomoru.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dehogynem! A sok norminak ez világvége volt, hogy nem lehetett a rettenet színvonalas faszbukon lájkolni vagy megosztani az agyrohasztó szarjaikat, pár órát muszáj volt értelmes dolgot csinálniuk helyette. Lelki válságként élték meg. Adná isten, hogy az egészet lehúzzák egy napon a klotyón, de olyan nem lesz. Akkora globális függőség van tőle, hogy az embereket nem lehet levakarni róla. Én a mai napig nem tudom megérteni, hogy mi a FB-ban a nagy szám, meg az a güzü szemű szerencsétlen cukkerburg a nagy kamu semmiből hogy épített ilyen média-megabirodalmat, hogy kisajátította az egész internetet lényegében.
“A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eleg sokba kerult ez a nincs fagyi a Facebooknak…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Némileg ellentmond mindennek, hogy tegnap a következőt kaptam:
# host facebook.com
Host facebook.com not found: 3(NXDOMAIN)
Szóval volt itt más is. Nem csak az IP-k voltak elérhetetlenek, hanem a DNS is.
<off>Telegramra több millióan reggeltek be tegnap este ;) </off>
http://plazmauniverzum.hu <> A látható anyag 99.999%-a plazma <>
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs semmilyen ellentmondás, a saját DNS szervereik is ugyanúgy elérhetetlenné váltak. A fent linkelt Wikipedia szócikkből:
The outage was caused by the loss of IP routes to the Facebook Domain Name System (DNS) servers, which were all self-hosted at the time.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mint az köztudott, nem rakjuk a DNS-t közvetlenül ugyanoda, ahol maga az infra van. Illetve legalább 2 eltérő IP network-be KÉNE tenni a 2 db DNS szervert. Ami persze semmit nem segít, ha azt a 2 networkot is ugyanúgy a saját infrán keresztül hírdetik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát mondjuk ebben az esetben pont semmit nem segitett volna ha máshol van host-olva a DNS szerver...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És ha mind a 2 (vagy akár több) IP tartományt BGP hirdetését sikerül összeborítani, akkor sokat segített a reduncancia. A két különálló network legalábbis a címek alapján egyébként megvan, illetve még két IPv6 tartomány is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Mint az köztudott? Safranek, maga gúnyolódik velem." :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valaki művelt itt... ;) Nemrég néztem meg a felújított kiadást.
https://filmarchiv.hu/hu/dvd/katalogus/megtekint/macskafogo-2
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nevetséges, hogy milyen sokan használják ezt a fost még a hírekben is benne volt, amúgy észre se vettem volna.
sudo mount -o ro /hup.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nalad is jon szembe a sok hulye az autopalyan?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
eleg egy
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
akkor is ilyesmi belső hibát etetnének a plebs szájába ha belső/külső támadás lett volna, én utóbbira fogadnék
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Máshol ez egy DDoS lett volna...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni