Végül ugyanoda jutottak Orbán Viktorék az államadóssággal, mint az MSZP-SZDSZ-kormány
[...]
Miután Orbán Viktor az egyetlen, aki elmondhatja, hogy a rendszerváltás elmúlt harminc évének közel felében ő volt a miniszterelnök, s ennek jó részét kétharmados kormányzás mellett töltötte, lényegében rajta múlt az adósság elleni harc sikere.
[...]
Tíz év alatt megfelezhették volna az adósságot. Ám inkább másra költötték.
[...]
Csak a 2014-2020-as költségvetési ciklusban több csatornán keresztül 39 milliárd eurónyi EU-támogatás érkezett az országba. – Ebben a ragyogó időszakban nyugodtan meg lehetett volna csinálni – bármilyen megszorítás nélkül – a nullás költségvetést, és akkor most jelentős tartalék mellett ért volna minket utol az újabb krízis, így nem kellene eladósodni, újabb devizahiteleket felvenni – vélekedett a közgazdász. Igaz, hogy a szocialisták látványosan elpazarolták a pénzt, de az Orbán-kormány is minden évben többet költött, például dübörgő beruházásokra, mint amennyi bevétele volt – ezért nem lett semmi sem az államadósság csökkentéséből.
https://hang.hu/gazdasag/2020/12/16/ha-maskepp-is-de-ugyanoda-jutottak-…
- 1227 megtekintés
Hozzászólások
Fidesz fanboyok, á színpád a tietek! Hopp!
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ááááááá, ők a migráns alagutakat számolják :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem értem mi bajotok, még mindig van itt pénz.
<3 openSUSE, Ubuntu, KDE <3
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magyarország a világ leggazdagabb országa. 100 éve lopják, és még mindig van mit lopni belőle. :(
"A megoldásra kell koncentrálni nem a problémára."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
még szép, hogy van pénz :-)
Hárommilliárdot adott a kormány a hat éve átadott Groupama Aréna korszerűsítésére
https://foci.444.hu/2020/12/25/harommilliardot-adott-a-kormany-a-hat-ev…
350 millió forintot kapott a Vasas karácsonyra a kormánytól
https://444.hu/2020/12/25/350-millio-forintot-kapott-a-vasas-karacsonyr…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem lesz valódi változás, amíg a hozzád hasonlók nem növesztenek észt és tököt.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mire gondolsz? Hogy ideológiailag nem vagyok még elég képzett? Hogy zavar, ha egy illiberális rezsim épül fel és évi 100-1000 milliárdokat pazarlunk el (focira, propagandára, barátok támogatására?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt akartam kifejezni, hogy ostobán és töketlenül viselkedsz. Elnézést kérek, ha félreérthetően fogalmaztam.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ok, mit kellene/lehet tenni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Alternatívát kellene/lehetne ajánlani. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mukodo alternativat!
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Két részre bontanám. Az egyik azzal foglalkozik, hogy mit nem kellene tenni, a másik pedig azzal, mit kellene.
Nem kellene óvodásként viselkedni.
Viszonylag normális felnőtt emberként kellene viselkedni.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nagy igazságok mondója vagy :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Végül ugyanoda jutottak Orbán Viktorék az államadóssággal, mint az MSZP-SZDSZ-kormány
helyesbítenék:
magasabb az államadósság, mint az mszp-szdsz alatt:
https://www.portfolio.hu/gazdasag/20210118/huszonot-eves-csucsra-ugrott…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kontextusba helyezve:
https://www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/gyorsan-adosodnak-el-az-eu-taga…
tl;dr:
A koronavírus elleni védekezés kiadásai, gazdaságvédelem stb. miatt minden európai ország adósodik el. Kérdés, hogy milyen mértékben:
https://www.penzugyiszemle.hu/documents/torokl-2020-3-mpdf_202009301414…
Hint: Államadósságráta-növekedések az Európai Unió tagországaiban, a GDP százalékában (2019-2021) ábra
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kicsit elavultnak tűnik ez az anyag, mert ha jól látom 71%-os adósságot gondoltak 20 végére Magyarországnak és 81% lett. Vagy most azt kell nézni, hogy rosszabb lett az érték, mint várták? Átálltál te is a hazaárulókhoz és kritizálni merészeled a fideszt? :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tavaly a GDP 80,4 százalékára ugrott az államháztartás bruttó adóssága, ez egy év alatt 15,7 százalékpontos emelkedést jelent. Hasonlóra még 2008-2009-ben sem volt példa, amikor a pénzügyi válság miatt a Nemzetközi Valutaalap hiteléért folyamodott Magyarország. A járvány mellett jelentős előfinanszírozás is terhelte a 2020-as évet, illetve a forint gyengülése is rosszul jött az adósság szempontjából.
https://www.portfolio.hu/gazdasag/20210404/az-imf-hitel-idejen-sem-szal…
szóval ha jól értem, még Gyurcsány is jobban menedzselte a válságot, mint Orbán.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dehogy érted. Szándékosan - és az EU jóváhagyása mellett - engedték most EU-szerte elszaladni az államadósságot. A célok: járványügyi védekezés, gazdaságvédelem.
Sajnos a kontextust elfelejtetted (nyilván) idelinkelni. Mármint, hogy más országokban mi a helyzet. Nem ritka a 100% feletti.
Lazán kapcsolódik:
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jaja..gazdasagvedelmi alapbol templomokra, vadaszati kiallitasra, stadionokra es a haveri oligarchak befekteteseire megy a penz..hurra!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
trey, nem kell magyarázni a bizonyítványt, látjuk, mi történik. Egyelőre ott tartunk, hogy az több az államadósság, mint amit Gyurcsány csinált, a pénz megy a haverokhoz, meg stadionokra és százak halnak meg naponta, mert rosszul kezelte a fidesz a járványt, a halálozási statisztikák élén vagyunk.
Ezek tények.
De te inkább tapsikolj tovább, neked az való, nem a tények. Azt mondd meg inkább, hogy pénzért teszed-e?
A két román vállalkozó által Bukarestben 2005-ben alapított szoftvercég, az UiPath, amely munkahelyi folyamatok automatizálásában utazik, tőzsdére fog lépni New Yorban, már bent is van a listázásra a kérelem, a várható árazás 35 milliárd (!) dollár, vagy több. Az egyik román alapítónak még mindig megvan az 50%+ szavazati joga, tehát a vastagon dollármilliárdosok közé katapultál, önerőből. Így termel ki a román kapitalizmus egy világcéget. Nem nyúlták le.
Adja magát a párhuzam, hogy itthon meg feltűnően államközeli cég megvenné a romániai Digi magyar leányát 200-300 millió dollárért (az UiPathoz képest persze morzsa, értékének 1%-a se, lepkefing), nyilván állami hitelből, mibű másbó. Romániában keletkezik az érték, itt meg állami pénzen mindent felszipkáz a kisgömböc, amit aztán majd az adófizetőknek kell kifizetni, ha majd beborul minden. És ehhez sokan még tapsikolnak is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tényeket kaptál, terelést és mellébeszélést adtál vissza rá. Ügyes vagy!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
pénzért vagy anyagi előnyökért csinálod ezt?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy tényekkel alátámasztva felhívom a figyelmed az tévedésedre? Annyira szánalmasan táncolsz ki a témából, hogy az nekem fáj.
Tedd már ide az EU országok államadósságát a GDP függvényében légy szíves. Mutasd meg, hogy az a magyar 8x% kirívó példa. :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az a kirívó, hogy amikor ment a szekér, akkor nem lopni kellett volna meg stadiont építeni.
A költségvetési hiányunk meg az olyan tételek miatt magas, mint a 3-szoros áron vett lélegeztetőgépek meg a hülye stadionok meg a NER lopásai. Mert ezek értelmetlenül költik a pénzt. Annyi lélegeztető gépet vettünk fölöslegesen, hogy még elajándékozni sem tudjuk őket... Az a baj, hogy lopásra meg baromságokra költik a pénzünket. Mert bénák.
Most szarabb a helyzet, mint ami Gyurcsánynál volt. És még 2021-is rá fog tenni egy lapáttal. Ezek tények. Ezekhez képest Gyurcsány egy kisangyal volt.
Szóval anyagi előny miatt tolod ezt a tolvaj bandát?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha bénák lennének, négy vagy nyolc év után le lettek volna váltva.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hehe,
Te tényleg ennyire bolond vagy? Vagy naiv?
már megbeszéltük, hogy a hatalom megtartására optimalizálnak minden más mellékes. Ebben pedig tényleg jók, ez tény. De a teljesítményük egyelőre azt mutatja, hogy Gyurcsánynál és Bajnainál rosszabbul menedzselnek egy válságot
De hagyjuk, tapsikolj inkább te is, azt szoktam már meg tőled is...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztos jeleztem már, hogy egyre unalmasabb a 150 körüli IQ-s fürdőskurva rinyálásod. A rendszerváltás óta ~semmi nem történt a "nagy" politikában, ami előrevitte volna Magyarországot a demokrácia rögös útján. Értelmes embereknek kellett volna eljutni a Parlamentbe, de mindig mocskosul ostobák kerültek oda. Te meg napról napra itt vernyogsz, noha lenne lehetőséged felelősségteljesen kiállni a gondolataidért, a hitedért. De nem, te csak szakadatlanul ugatod és ugatod a mindenek feletti igazságodat arról, hogyan kellene a világnak működni, és hogy mely entitások miben és mennyire bűnösök. Igen, a világnak nem úgy kellene működni, ahogy működik. Nem akarom megmondani, mit tegyél, de ha a HUP-on pofázás helyett rendőrségre/bíróságra/tüntetésre jártál volna és járnál, talán nem lennél ennyire fárasztóan unalmas szájkarate-ribanc. A belem kifordul attól, hogy megtanultál egy számot, és újra és újra azt adod elő. Mások naivan panaszkodnak néha, de te amolyan profi megmondóemberként pofázol folyamatosan. Kiváló ügynök vagy. Orbán röhög a markába, amíg te ezt ingyen/juttatásért hajlandó vagy fáradhatatlan kitartással csinálni. Hogy miért? Mert egy kis közösségben lejáratod a szabad gondolkodást, a szabad akaratot, a szabad cselekedetet. Ha tapsikolást hallasz, az neked szól, és egyenesen Orbán tenyerei közül jön. Persze azt elismerem, hogy Orbán összes kihívója számára hasznos a tevékenységed, mert mindnek érdeke a szar. Egyedül a hétköznapi állampolgárok vesztenek rajta.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lenyegeben ugyanaz a musor itt helyben, amit Gyurcsany & co. adnak elo a nagyszinpadon. Szinte biztos vagyok, hogy az itteni kompania is termelt mar ki nehany uj Fidesz-szavazot, akit megremitett az alternativa.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"rendőrségre/bíróságra/tüntetésre jártál volna "
voltam tüntetésen, tettem feljelentést többször is különböző ügyekben. Az ügyészségről valami miatt lepattantak ezek a dolgok. Mi lehetett az ok vajon, holott némelyiket elég jól dokumentáltan adtam be.
A hozzászólásod kb az, mintha Józsi bácsin a 60-as években számon kérted volna, hogy miért nem tiltakozott a komcsik ellen úgy, hogy leöntötte magát benzinnel a május elsejei felvonuláson.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem tanulságosabb lenne ezekről beszámolni, mint folyamatosan ugatni...
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nagy sikereket nem értem el eddig ilyen téren...
de pl írtam, hogy voltam szavazatszámláló, az pl egész érdekes és javasolni tudom mindenkinek, hogy legalább egyszer próbálja ki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
milyen számokra gondolsz? hogy nagyobb, most az államadósság, mint Gyurcsán idején? Ott a link. (és még nincs 2021-nek vége, mert még emelkedni fog).
nyisd inkább a topikot, hogy a Petryt kirúgták. Vagy még nem kaptad meg a szöveget a központból, hogy mit kell mellé írnod? Egyébként szánalmas, hogy előtte még bocsánatot kért... Mert gondolom, csak érdekből tette... Akkor már legalább lett volna gerince... Vagy ezért nem toltad még a topikot, mert kellemetlen a bocsánatkérése amivel kiállt a buzik meg a migránsok mellett?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hogy nagyobb, most az államadósság, mint Gyurcsán idején?
Ez most valami vicc, amit nem értek?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez most valami vicc, amit nem értek? :-)
nézd már meg az időskáládat, mert lemaradt a 2020-as év, pont az, amelyikről beszélünk :-)
(vagy legalább nézz bele a portfolios cikkbe, amit linkeltem)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, az orszagok nagy resze beszopta a covidot. Kar ugy tenni, mintha ez a magyar gazdasag sajatja lenne.
https://www.visualcapitalist.com/debt-to-gdp-continues-to-rise-around-w…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
óóó gondolom, Gyurcsány idején is beszopták a gazdasági válságot az államok, akkor ezek szerint Orbán teljesítménye semmivel sem jobb, mint Gyurcsányé. Bár az tény, hogy Orbán lopásban jelentősen jobb, ezen azért én sem vitatkoznék.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit kellett volna csinalni, hogy ne novekedjen az allamadossag a covid miatt?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Gyurcsány idején is beszopták a gazdasági válságot az államok,
igen, de szerencsésebb államok csak a válságot, nekünk sajnos már előtte évekkel elkezdte a pusztítást D209 meg kláraúr, ahogy az az államadósságos grafikonon is meglátszik
let's go Brandon!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát, akkor az elejéről:
Szándékosan - és az EU jóváhagyása mellett - engedték most EU-szerte elszaladni az államadósságot. A célok: járványügyi védekezés, gazdaságvédelem.
Mondom mi a különbség az akkor és a most közt. Ugyan boldoztam neked, de kifejtem:
Most az EU jóváhagyása mellett nőhet a hiány. Nem lesz szankciója. Akkor nem így volt, Gyurcsány - állítása szerint - éjszakákon át forgolódott, majd levelet írt az IMF-nek kölcsönért.
Tehát, lényeges különbségek:
- akkor Magyarország az államcsőd szélén állt, most stabil a gazdaság
- akkor az EU szégyenpadján voltunk szinte egyedüliként az EU-s országok közül, amiért IMF hitel kellett a túléléshez, most erről szó nincs
- akkor szar helyzetben találta a válság a magyar gazdaságot, most erős helyzetben
- akkor hosszú ideig tartott a helyrejövés, most várhatóan már idén sokkal jobb lesz a helyzet
- akkor el voltunk nyakig adósodva euróhitellel, most a magyar lakosság finanszírozza a hitel egy részét
Hát, ez az a helyzet, amiről lövésed sincs.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
No offense, de szerintem 1-2 lényeges dolgot elegánsan kihagytál az egyenletből.
- akkor Magyarország az államcsőd szélén állt, most stabil a gazdaság - tudtommal azért vettünk fel hitelt a kínaiaktól, hogy ne boruljon össze a gazdaság, amiből aztán sok-sok kórház épült, az eü dolgozókat és a nehéz helyzetbe került KKV-kat segítették belőle (utolsó mondatrész irónia, ne vedd komolyan)
- akkor az EU szégyenpadján voltunk szinte egyedüliként az EU-s országok közül, amiért IMF hitel kellett a túléléshez, most erről szó nincs - most is az EU szégyenpadján ülünk, tekintve, hogy megvétóztuk az unios támogatást + Szájer ügy, most nem az IMF-től vettünk fel hitelt, hanem a kínaiaktól
Interrupt: Nem tudom, mi a stabil gazdaság definíciója, de tuti valahogy máshogy értik, mint én. Mellesleg szívesen vennék egy IMF - kínai hitel összehasonlítást.
- akkor szar helyzetben találta a válság a magyar gazdaságot, most erős helyzetben - a magyar gazdaság utoljára nagyjából Mátyás Király idejében volt erős talán. Ez viszont nem csak a mostani kormányt érinti, hanem a korábbiakat allecuzammen. Persze megint csak definíció kérdése
- akkor hosszú ideig tartott a helyrejövés, most várhatóan már idén sokkal jobb lesz a helyzet - irigylem az optimizmusodat, a turizmus döglődik, a vendéglátó helyek a tönk szélén. Ilyen üzemanyag árak és valuta árfolyamok mellett szerintem szopni fogunk, mint a torkos borz.
- akkor el voltunk nyakig adósodva euróhitellel, most a magyar lakosság finanszírozza a hitel egy részét - ezt fejtsd ki, kérlek, mert nem értem. Most nem vagyunk nyakig eladósodva hitellel? Az utolsó tagmondatból arra következtetek, hogy tehát a járvánnyal terhelt, tartalékait felélő emberek fizetik a hiteleket, közben értelmetlenül szórjuk a pénzt? Mindjárt ugrálok örömömben. Nem azokra az emberekre gondolok most, akik az Ikea előtt tömörülnek kanapéra éhezve, hanem akik elvesztették a munkájukat és gyakorlatilag napról napra élnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nézd, nem az a lényeg, hogy te mit hiszel, hanem az, hogy a független elemzők stb. mit mondanak. Összemostál te itt sok mindent, iderángattál vad dolgokat.
Az EU előrejelzése (kiemelések tőlem):
2021. téli gazdasági előrejelzés: nehéz időket élünk, de már látszik a fény az alagút végén
Európa továbbra is a koronavírus-járvány szorításában él. Az esetszámok ismételt növekedése és a koronavírus új, fertőzőbb mutációinak megjelenése miatt számos tagállamnak újra be kellett vezetnie, illetve szigorítania kellett a járvány megfékezésére irányuló intézkedéseket.
11/02/2021
Ugyanakkor EU-szerte elkezdődött a védőoltások beadása, ami óvatos optimizmusra ad okot.
A 2021. téli gazdasági előrejelzés szerint az uniós gazdaság 2021-ben 3,7%-kal, 2022-ben pedig 3,9%-kal fog növekedni. Az oltási programok előrehaladásának és a járvány megfékezésére irányuló intézkedések fokozatos enyhítésének köszönhetően a gazdasági növekedés várhatóan újraindul a tavasz folyamán, nyáron pedig lendületbe jön. A helyreállást a világgazdasági kilátások javulása is elő fogja segíteni. A világjárvány azonban továbbra sem egyenlő mértékben befolyásolja az egyes tagállamok gazdaságát, így előreláthatólag a helyreállítás üteme is jelentősen eltérő lesz.
Magyarország esetében az előrejelzés az uniós átlagnál nagyobb GDP-növekedést vetít előre: 2021-re 4,0%-os, 2022-re pedig 5,0%-os GDP-növekedést prognosztizál. Ami a harmonizált fogyasztóiár-index alapján mért infláció (HICP-infláció) mértékét illeti, a Magyarországra vonatkozó előrejelzés 2021-re 3,5%-kal, 2022-re pedig 2,9%-kal számol.
Az előrejelzést továbbra is magas kockázatok övezik, elsősorban a világjárvány alakulásának és az oltási programok sikerének függvényében. Ugyanakkor a növekedés a vártnál kedvezőbben alakulhat azzal összefüggésben, hogy az előrejelzés lényegében még nem veszi figyelembe a NextGenerationEU programtól remélt eredményeket és a program központi elemét képező Helyreállítási és Rezilienciaépítési Eszközből a tagállamoknak nyújtandó finanszírozás hatásait.
A teljes sajtóközlemény itt olvasható (link is external).
Link: https://ec.europa.eu/hungary/news/20210211_winter_economy_forecast_hu
Légy szíves konkrétumokat hozz majd!
Jelenlegi konkrétum: a magyar gazdaság a várakozások szerint az uniós átlagnál jobban fog teljesíteni. Jelezném, ezek elég óvatos becslések, az optimistábbak szerint az EU élvonalába várják Magyarországot.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most ez szerinted tényleg eredmény, hogy akár 5%-kal is nőhet a GDP? Tudod, hol vagyunk? A románok GDP-je 80 milliárd EUR-ral magasabb, mint a miénk, de még a görögöké is 44 milliárddal.
Forrás: statistica.com
Összehasonlításként google középárfolyam:
1 EUR = 360,37 HUF
1 EUR = 4,92 RON
Most nem állok neki számolgatni, de már a tényadatok is elég ijesztőek.
Az üzemanyagárak 40+ forintot nőttek az elmúlt 1 évben (forrás: holtankoljak.hu), viszont a jövedéki adó csökkent, ami meg tovább növeli az államháztartási hiányt, viszont ettől függetlenül minden szolgáltatás, élelmiszer ára növekedni fog. Nyilván ezen enyhíteni szándékozik a fent említett támogatás, HA azt a megfelelő helyre költjük.
Tehát, ha egy hajlétalannak van 100 forintja és én adok neki egy ezrest, akkor 110%-kal nőtt a vagyona, viszont jól lakni nem fog belőle egész hónapban. Persze a 110% az jól hangzik.
Remélem, elég konkrét voltam, vita részemről lezárva, mert dolgoznom kell, hogy növeljem a GDP-t :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem is menj vissza inkább dolgozni, mert ez a zagyvaság már kommentet sem érdemel.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahogy mondtam, a fenti pesszimista. Idén 4 helyett már 4,5%-ot várnak.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Magyarország esetében az előrejelzés az uniós átlagnál nagyobb GDP-növekedést vetít előre: 2021-re 4,0%-os,
Vannak elemzők, akik a mai adatok után már 8%-ot se tartanak kizártnak:
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rendkívül okos példa volt :-) Felminősítenek -- szavahihető és kiváló pénzügyi szakértők // Leminősítenek -- kontár kóklerek izraeli felmenőkkel
"Mivel a Moody's értékelésének semmilyen valós alapja nincs, a magyar kormány nem tudja azt másképp értelmezni, mint a Magyarország elleni pénzügyi támadások részeként - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennyit tud ez a rezsim, a fennállásának évtizede alatt semmilyen felzárkózás nem történt a jövedelmekben, sőt, leszakadás ment végbe a közvetlen régióról, akik mind gazdagodtak és közeledtek az európai átlaghoz. A magyar lakosság 75%-a európai értelemben szegény. Kell is elterelésnek a sok idegenezés meg migránsozás meg buzizás meg pedofilozás meg brüsszelezés, mert a gazdasági eredmény trágya, siralmas, és nehogy már arról legyen szó, hogy miért húztak el ennyira a szlovákok, észtek, lengyelek, meg a csehek, és miért lett Mo.-ból sereghajtó, szegényház, 800 eurós nulla fizetésekkel meg 350 eurós nyugdíjakkal. Pedig ez a lényeg. És a bérszínvonal alacsonyan tartása inflálással még tudatos is, hiszen az istenített összerelőüzembe olcsó munkaerő kell. (Akiket meg majd úgyis kiváltanak a robotok, oszt jóccakát.)
https://www.facebook.com/avakmajom/posts/2596728637302725
Elegendő megnézni a képet a face posthoz, Magyarország tényleg lemaradt. De sebaj, összeszerelő üzemnek jók leszünk!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az amerikaiaknak is. Kb 70 szazaleknak nincs 5000 dollarja. 60 szazaleknak 1000 dollarja sincs.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem mukodne a gazdasag, ha az emberek tobb mint felenek lenne tobbhavi megtakaritasa. Hirtelen tul sokan nem akarnanak dolgozni, olyannyira, hogy enni se lenne mit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ennyit tud ez a rezsim
Speciel amikor a rezsim elkezdődött, a grafikon szerint Magyarországon volt a legkisebb már akkor is az egy főre jutó jövedelem. Mármint értem, hogy az átpolarizált magyar aktuálpolitikában igény sincs a pártatlanságra, de valamivel színvonalasabb poszt lenne, ha nem ilyenekkel trükközne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
partatlansagodban felejtetted el biztosan, hogy az alcsuti tolvaj elodjeinek egy vilagvalsag jutott, mig a putyinpincsinek egy tobb mint tiz eves konjunktura..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oszt' mégiscsak az van, hogy 2005-2009 között a grafikonon minden vonal meredeken emelkedik, a magyart kivéve, ami stagnál. Vagy nem ugyanazt az ábrát nézzük?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor most ott tartunk, hogy a Gyurcsány, Medgyessy színvonalát hozzuk már 10 éve?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ott tartunk, hogy a csótányék "munkássága" sajnos évtizedekig kihat. Ezt sajnos a szavazók baszták el, amikor a Ma-SZoPunk pártot sorozatosan megválasztották.
És az még oké is lenne. Van ilyen. De manapság már megint hatalomra segítenék al-qurót.
Betegek ezek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem is borzalmasak az elkuroek bandaja, de 10 ev utan "elmutnyocev"-ezni kicsit eros. Kezd olyan gaz lenni, mint amikor Los Angeles-ben/San Franciscoban (CA) a sok csoves meg a tobbi nemreg megjelent problemat az utolso republikanus polgarmesterre fogjak, holott 80-as evek ota stabil demokrata korzet.
Az egyetlen dolog, ami tenyleg belugy, es amihez tenyleg nem volt eszkoze a Fidesznek hozzanyulni ennyi ev alatt sem, az a biroi kar. Igaz, a fagyallos gazda es a villanypasztor ugye ott sem utal arra, hogy ez igy is lenne jol. :)
De a tobbi nem kulpolitikatol fuggo (import-export arfolyamok, EU-s jog, stb.) szar dolgot mostmar vigan ra lehet irni a Fidesz szamlajara.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de 10 ev utan "elmutnyocev"-ezni kicsit eros.
Dehogy erős, hiszen pont ugyanaz akar visszatérni :D Lényeges különbség! :D Remélem a visszatéréséről csak úgy fogunk tavasszal megemlékezni, hogy "elszalasztott lehetőség" volt :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem veletlen szoktam mondani, hogy "ilyen ellenzekert mashol fizetnenek is".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem erdekel az abra..(nem is latom, nincs FB-m) azzal vitatkozz amit allitottam!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minek vitatkoznék? Tényleg volt világválság.
Viszont úgy értelmetlen a beszélgetés, hogy reagálok egy konkrét dologra, amit te meg sem nyitottál, és mégis kötözködsz. Nekem no offense, de nincs ilyenekre időm.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
osszehasonlitasz egy vilagvalsag alatti kormanyzast egy konjunktura ideju kormanyzassal mikozben partatlansagot kersz.
ennyit irtam, semmi tablazat nem kell ehhez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"osszehasonlitasz egy vilagvalsag alatti kormanyzast egy konjunktura ideju kormanyzassal mikozben partatlansagot kersz."
Természetesen össze lehet hasonlítani ezeket, csak nem abszolult értéken, hanem a környező hasonló országok gazdasági teljesítményéhez képest. A konjunktúra így ahogy minket segít úgy őket is, a világválság ahogy minket hátráltat úgy őket is.
Ebből a szempontból a legrosszabb teljesítményt egyértelműen a Gyurcsány kormány érte el, mind konjunktúrális időszakban mind válság alatt. A valóban csak válság idején kormányzó Bajnai kormány is jobb teljesítményt nyújtott, mint a világválság előtt regnáló Gyurcsány kormányok.
A sorrend az egyes kormányok teljesítményével: Orbán első kormánya, Medgyessy kormány, Orbán második és többi kormánya, Horn kormány, Bajnai kormány a sor végén pedig Gyurcsány első és második kormánya.
Az első Orbán és Medgyessy alatt javultunk, a következő Orbán kormányok alatt stagnálás volt. Horn és Bajnai alatt lemaradás, de az igazi negatív csúcsot a világválság előtti Gyurcsány kormány produkálta.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most éppen milyen konjunktúra van a párt kisokosotok szerint? Csak azért kérdezem, hogy majd értékelni tudjuk egy-két év múlva, hogy a koronavírus-járvány éppen milyen fellendülés volt a ballib szekció szerint :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
bucikam!
szerintem az alcsuti tolvaj mostani teljesitmenyevel nem is igen dicsekedsz..hacsak nem a valsagban is ellopott szazmilliardokkal. :DD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amikor ilyen megszólítással nyitsz, akkor tudom, hogy már egy ideg vagy :D
Szóval mire könyveljük a koronavírus-járványt? Mit terelsz?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
most keltem fel..mitol lennek ideges?
te konyvelsz a fidesznek? te vagy a maffia konyveloje ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
milyen világválság alatti kormányzásról hazudozol?
itthon már akkor válság volt amikor a nemzetközi ide sem ért, a (((szakértő uraknak))) köszönhetően
let's go Brandon!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem a konjunktúra alatti kormányzást hasonlítottam össze a válság alattival, hanem a válság alatti magyar kormányzást a válság alatti nem-magyar kormányzással:
2005-2009 között a grafikonon minden vonal meredeken emelkedik, a magyart kivéve
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt hazudták, hogy az elmúlt 10 év volt a legjobb, szóval azért elvárható lenne a javulás, de persze az is igaz, hogy Vakmajom eléggé utálja a jelenlegi rendszert.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://www.valaszonline.hu/2021/08/01/gazdasag-gyorffy-dora-lentner-cs…
Remélem, ez senkinek nem meglepetés. Az államadósságunk iszonyatosan elszáll(t). És nem feltétlenül a koronavírus miatt, azért az illiberalizmus előbb-utóbb meglátszik (pl 5-szörös áron 5-sör annyi lélegeztető gép vétele, mint amennyi kell vagy 70 milliárdért vadászati kiállítás meg a többi ilyen lopást sajnos előbb utóbb mi fizetjük meg, nem a Lölö bácsi, nyugudjunk csak meg) .
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha ez igaz, akkor egy ido utan hatalmon se akarnak majd maradni.
Az akar hatalmon maradni, aki tud ugy allamhaztartast uzemeltetni, hogy jusson is belole. Nem ragaszkodnanak a hatalomhoz 12 eve, ha "nem lenne penz". Ha egyaltalan "felmerulne, hogy tobbet kell mar belerakni, mint kilopni belole".
Az mas kerdes, hogy szinte minden valasztasra igaz, hogy kozvetlen utana megszoritasok szoktak jonni. Valasztas elott meg a kedvezmenyek, melynek neurologiai es statisztikai okai vannak (legtobb szavazo memoriaja).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vicces, 70 milliárdért csináltatnak vadászati kiállítást ami amúgy érdekel pár embert, de a velencei tóra nem képesek 40 milliárdot költeni, hogy rendberakják:
https://www.portfolio.hu/gazdasag/20210802/40-milliardbol-lehetne-megme…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A velencei tóra ott a kész megoldás, csak épp a horgászlobbi einstandolta.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt se felejtsd el, hogy szórják a pénzt "családtámogatás" címszó alatt.
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem bizony. Nem alacsonyodok le a megélhetési gyerekgyártáshoz.
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért nem gyártasz gyereket azért mint más ember, aztán ha adnak mellé egyébként is valamit, "az csak jó"? Vagy ha egyáltalán nem akarsz gyereket, akkor miért állítod be azt úgy, mintha nem akarnál beállni a megélhetési gyerekgyártásba?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem érzel kettős mércét itt? Gondolok itt arra, hogy sikeresen megosztják a társadalmat gyerekesek és gyerek nélküliekké, mindezt persze az adóból, amit közösen fizetünk be. Nem volt elég a CSOK, jött a babaváró és még egy rakás "kedvezmény", ami csak azokra vonatkozik akik rendelkeznek gyerekkel.
Alsóbbrendű állampolgárokká nyilvánítják azokat akik "nem szülnek még egy magyart", ami legutóbb már odáig fajult, hogy azt is belengették, hogy a gyerek nélküliek dolgozzanak tovább nyugdíj előtt. Ez szerinted rendben van?
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem érzek semmit. Azt látom, hogy ti mindenhol megosztást láttok:
- családtámogatás
- migránskérdés
- buzikérdés
Hogy csak a legutóbbiakat említsem.
Discalimer: nekem nem jár családtámogatás
Funfact: azokból a kölkökből lesz dolgozó, aki majd a nyugdíjadra valót megkeresi
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne keverj bele a ballib gárdába pls...
- családtámogatás - ezzel van bajom, lásd fentebb
- migránskérdés - maradjanak a saját földjükön
- buzikérdés - 4 fal közt mehet a seggtúrás, azon kívül rejtőzködjenek, elvégre meg tudták oldani az elmúlt ~2000 évben is (pre-kereszténység)
Funfact: látom nálad még megvan a berögzült "majd az állam ellát engem ha öreg leszek, mert az a dolga". A kulcsszó: öngondoskodás (és nem verem az asztalt, hogy "deháténbefizettemanyugdiiiiiiijatelőre!!!!")
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Funfact: látom nálad még megvan a berögzült "majd az állam ellát engem ha öreg leszek, mert az a dolga". A kulcsszó: öngondoskodás (és nem verem az asztalt, hogy "deháténbefizettemanyugdiiiiiiijatelőre!!!!")
Nem, nálam van öngondoskodás, de mellé elvárnék kurva erősen majd egy értelmezhető nyugdíjat is, a majd ledolgozott 40+ évért. Jól látod, nem kérnék, hanem levárnék. Éppen ezért, csináljátok a kölköket, legyen szépen nyugdíjam. Nekem már nincs olyan sok hozzá.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Funfact: látom nálad még megvan a berögzült "majd az állam ellát engem ha öreg leszek, mert az a dolga".
Én nem hiszem, hogy az állam értelmezhető ellátásban részesítene nyugdíjasként, viszont akkor nem szeretnék olyan sort látni a bérjegyzékben a levonásoknál, amiben benne van, hogy "nyugdíj". Azt a pénzt pl. sokkal jobban fel tudnám használni öngondoskodásra, mint az állam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne nekem panaszkodj (mivel 100% egyetértek), hanem a háború után kialakított valós fedezet nélküli nyugdíjrendszer bebetonozóinak.
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én meg nem hiszem, hogy lesz olyan kormány valaha, amelyik a nyugdíjak eltörlésén morfondírozna. Instant öntökönlövés. Nyilván, kell hangsúlyozni, hogy készüljön mindenki, meg öngondoskodés, mert a sok gyopárt valamivel fel kell készíteni. De ha nem lesz nyugdíj, akkor mire fognak levonni nyugdíjat 15-20 év múlva? BTW: 15-20 évvel ezelőtt már azzal riogattak, hogy 15-20 év múlva (azaz ma) nem lesz nyugdíj. Aztán mégis van.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A nyugdijat a FIDESZ konkrétan elvette.... Tudom, #worksforyou, de azért a többség baszhatja.
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A nyugdijat a FIDESZ konkrétan elvette...
:D A családban nyugdíjra jogosultak eddig még mindig megkapták. Jereváni rádió mondta be?
Konkrétan, van a közelemben friss nyugdíjas. Esetleg tippelhetsz, mennyivel ment nyugdíjba. Főleg, hogy mellette munkaviszonyban maradt.
Várjá', funfact:
Nincs nyugdíj mellett jövedelemkorlát (amúgy ezt is a Fidesz vezette be) és csak SZJA-t kell vonni a nyugdíjas munkajövedelem után.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dude, tudod mire célzok, csak treyelsz már megint. Hogy kevered ide a jelenlegi nyugdíjat, miközben a jövőbeni nyugdíjakról beszélünk?
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, hogy el sem olvastad, amit írtam? Akkor minek válaszolsz?
BTW: 15-20 évvel ezelőtt már azzal riogattak, hogy 15-20 év múlva (azaz ma) nem lesz nyugdíj. Aztán mégis van.
^^ így kapcsolódik
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na most én általában gyűlölöm a fidesz munkásságát, de itt most tévedsz.
> sikeresen megosztják a társadalmat gyerekesek és gyerek nélküliekké
Ezt a társadalom teszi saját magával, nem? Mindenki mondja (nem csak a fidesz), hogy több gyerek kellene, mert társadalmi katasztrófa lesz, és sokan mégse csinálnak gyereket (leszámítva a biológiai hátrányban levő réteget).
> ami csak azokra vonatkozik akik rendelkeznek gyerekkel
Az állami költések nagy része olyan, hogy valaki jól jár vele, valaki nem. Persze rengeteg olyan pénz van, amivel a fideszesek szűk köre jár jól, és ez védhetetlen. De a gyerekvállalás támogatása az pont egy olyan dolog, amivel az egész társadalom jól jár (közvetetten még a gyerek nélküliek is).
> Alsóbbrendű állampolgárokká nyilvánítják
Ezt meg csak te képzeled magadnak, mert én pl. nem érezném így. Van az életben sok szitu, amikor valaki valamilyen teljesítményért kap egy jutalmat, a többiek meg nem, ez van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyébként is ... mit dolgoznának a tanárok gyerekek nélkül? Már megint csak az óbégatásuk jönne.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Figyu, azt nézted, hogy mennyi az ország külső adóssága és mennyi volt "akkor"?
A belső adósság FYi annyit jelent, hogy annyi hitelt vesz fel az állam, amennyi a belső megtakarítás. Az egyenleg nulla, szemben az akkori állapottal, amikor talicskával hordták el innen a pénzt a csődhelyzet miatt megnövekedett külső adósság törlesztésére.
Szóval nem mindegy, hogy a pénz, amit törlesztünk és ami kamatot fizetünk, az hova megy. Neked sem mindegy, hogy a gyerek a szomszédtól veszi-e fel kölcsönt vagy a papától.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Matolcsy György:
A 2010–2019 közötti siker két eleme – az egyensúlyok helyreállítása és az EU átlagához történő fokozatos felzárkózás – nem hozott olyan mértékű fordulatot, amely elérte volna a baltiak, a lengyelek és a románok lendületét.
Ennek döntő okai az állami működés hiányosságai, kiemelten a kormányzati működés gyengeségei. Kivétel nélkül minden világgazdasági és európai felzárkózási siker az állami intézmények hatékony irányítószerepére épült Amerikától Szingapúrig, a bajoroktól Izraelig, Japántól Dél-Koreáig. Nálunk az eddigi – versenytársainkkal összehasonlítva – közepes gazdasági teljesítmény egy közepes kormányzati teljesítményből eredt ebben az évtizedben. Megfordítva, azért volt csak közepes a magyar felzárkózási teljesítmény, mert az állami működés hatékonysága közepes volt.
https://magyarnemzet.hu/pc19/2021/08/matolcsy-gyorgy-a-gazdasagpolitika…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
gigantikus adósságot vett ma fel a magyar állam
[...]
Fontos hangsúlyozni, hogy ebből a minden eddiginél nagyobb (5,3 milliárd dollár) rövid távú forrásbevonási tervből következően két további rekord is született. Egyrészt maga a 15,5 milliárd dollár elképesztően nagy összeg, nominálisan a legnagyobb egynapi befektetői felajánlás magyar államkötvényekre, és ebből is következően az ezekből elfogadott 4,25 milliárd dollárnyi ajánlat is a legnagyobb egynapi adósságkibocsátás a magyar államtól.
https://www.portfolio.hu/deviza/20210914/eldolt-gigantikus-adossagot-ve…
"Tíz év alatt megfelezhették volna az adósságot. Ám inkább másra költötték.", most meg veszik fel agyba-főbe a hiteleket. Be vannak rezelve, hogy elvesztik jövőre a választást ezért most már full osztogató üzemmód megy... Mondtam, hogy ehhez képest Gyurcsány meg Medgyessy piskóta...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy diktátor hogyan veszíthet "demokratikus" választáson? Szerintem a pénzből internáló táborokat épít a "kormánykritikusoknak".
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lukasenka is "veszíteni" fog. Putyin elengedte a kezét, most keresik az utódját.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Haha. Vicces vagy. Emlékeid pedig megkoptak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már most magasabb az államadósság, mint akkor volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez jobban mutatja:
https://tradingeconomics.com/hungary/government-debt-to-gdp
Ezek szerint már 2020-ban ugyanannyi volt az államadósság mint amikor átvette Viktor az "eladósított országot".
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Válts át 25 éves nézetre, ott a trendek is szépen látszanak.
De úgyse fogsz, mert az nem támasztaná alá a narratívádat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szóval szerinted az rendben van, hogy történelmi mélyponthoz közelit az államadósság, amit ellensúlyoz az, hogy "dehát10évigcsökkenőtendenciavóót"?
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet átaludtad: pandémia
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2010-ben voltak választások, akkor év végén 80.2% volt, most 2020-ban 80.4%. Ezek a tények. Majd meglátjuk,hogy mi lesz 21 év végén, de mostani ütemet látva még jobban megugrik az államadósság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Baszki ez GDP-hez van viszonyítva! Ne kelljen már magyarázni mi volt tavaly! Állt minden.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2008-ban meg az addigi legnagyobb világválság volt. Akkor ahogy látom, Orbán és Gyurcsány hasonlóan eladósította az országot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ahogy a linkelt grafikon is mutatja :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 2008-as valsag semmi nem volt az 1929-eshez kepest.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Látom te se tudsz folyamatokban gondolkodni. Picit összetettebben meg pláne nem. Az ok-okozat megértéséről már ne is beszéljünk.
Őszintén, remélem komolyan gondolod, amit itt előadsz, mert viccnek azért durva lenne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A legérdekesebb benne, hogy minden csökkenő időszak hozzá köthető. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A meglóduló GDP miatt meg 2021-ra mennyi lesz? 50%?
2020-ra a lezárások meg minden miatt minden országban az egeket verte a gdp arányos mérték az előző évhez képest:
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
van egy kis kintlévőségünk az eb-nél (a #temamdobrevi érdelmezéssel ellentétben ideológiai zsarolásként), ezt is számold bele
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mire gondolsz? Hogy nem képesek megszerezni a pénzt, ami a dolguk lenne? Vagy arra, hogy lemondanak 70 milliárdról önként és dalolva? Ez utóbbi pl szerintem hűtlen kezelésszerű bűncselekmény.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hosszú cikk, sok diagrammal és 20 évről van szó de kapcsolódik. Csak a végét másolom ide:
Tanulság
Minden mesének, így a mi két évtizedes történetünknek is van tanulsága. A magyar gazdaság és társadalom bár izgalmas és lehetőségekkel teli két évtizedet tud maga mögött az európai integráció jegyében, de sajnos ezt a pályát nem jól használta ki, mondhatnánk kevés gól és még kevesebb megnyert meccs származott belőle eddig.
A state capture-re, járadékvadászatra, először nemzetközi eladósodásra, majd ingyenes uniós pénzekre és a laza monetáris és fiskális politika által biztosított olcsó finanszírozásra alapozott gazdaságpolitika nagyon gyenge, 2,5-2,8 százalékos növekedést produkált a vizsgált időszakban és a legkevésbé tudtuk kihasználni az uniós csatlakozásból fakadó előnyöket, noha pozíciónk ennél lényegesen többre predesztinált volna.
Az egészségügy és az oktatás alulfinanszírozottsága, modernizációjának hiánya és általában véve negligálása a gazdaságpolitikai prioritások szintjén egy beteges, kiábrándult, a nemzetközi versenyben képzettségével lemaradó, a változó világra egyre kevésbé felkészült és nyitott társadalmat eredményez(ett).
A makroökonómiai lemaradás tetten érhető mikroszinten is, ahol nem találunk nulláról induló (tehát nem az egykori állami vagyonon, vagy annak maradványain, részein alapuló), a globális versenyben helytálló, magát a valós tőkepiacról finanszírozni képes (tehát nem az elvtársi vagy urambátyám magyar viszonyok között épülő) és nemzetközi összehasonlításban is kimagasló értékű (milliárd dollárban mérhető) vállalatot, miközben egyre több ilyen cég jelenik meg a régió és a világ tőzsdéin Közép-Kelet Európából.
Ezen folyamatok megfordítása nélkül minden gazdaság- és társadalompolitikai kezdeményezés esetleges vagy csak vélt rövidtávú sikerei ellenére hosszútávon kudarcra van ítélve.
https://www.portfolio.hu/gazdasag/20211020/magyarorszag-tobb-sebbol-ver…
a pályakezdő pedagógusok bére az országos átlaghoz képest chart azért nagyon kemény... Ők nevelik a jövő felnőtteit, akik az országot fogják építeni...
De a világ 500 legjobb egyetemét tartalmazó listán rajta lévő egyetemeink száma is beszédes... Nincs ezen mit magyarázni... Óriási gáz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De a világ 500 legjobb egyetemét tartalmazó listán rajta lévő egyetemeink száma is beszédes...
De a Fudan az nem kell, mert fujj!!!111
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gyorsan átláttad a cikk lényegét
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugye?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> a pályakezdő pedagógusok bére az országos átlaghoz képest chart azért nagyon kemény.
teljesítményüket látva még így is sokat kapnak
let's go Brandon!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a "legjobb 10 év" vége csúnya felsülés lett, most már egyételmű, hogy csúnyán elkúrták:
decemberi 10-i bejelentés előtt néhány nappal, december 3-án Tállai András, a Pénzügyminisztérium parlamenti államtitkára arról nyilatkozott, hogy Magyarország gazdasága duzzad az erőtől, a válságos időszak ellenére gazdasági visszaeséssel nem kell számolni, szóba sem jön megszorítás, ezért semmi akadálya annak, hogy négy hónap leforgása alatt három jogcímen is extra összeget kapjanak a nyugdíjasok.
December 8-án viszont kijött az adat arról, hogy a kormány majdnem 4 ezer milliárd forint hiányt hozott össze a költségvetésben csak idén, ennek a negyedét pedig most novemberben.
[...]
Az MNB elnöke ugyanis már július végén arról írt, hogy az uniós országok között az állami beruházások aránya a legmagasabb Magyarországon. Ezek háromnegyed része építési beruházás, vagyis Matolcsy szerint az állam vasba és betonba fektetett be, nem pedig képességekbe és agyakba. Novemberi cikkében pedig megismételte, hogy túl nagy a költségvetési hiány és az államadósság, ezért el kell engedni, vagy át kell ütemezni a hiányt termelő, de versenyképességet nem erősítő állami beruházások egy részét.
A 350 milliárd forintos megszorító-csomag arról tanúskodik, hogy Orbán Viktor kormányfő - aki a konkrét kormányhatározatot is aláírta - végül megfogadta az MNB elnökének tanácsait
https://444.hu/2021/12/14/10-eve-nem-latott-megszoritas-lett-a-vege-az-…
+
Itt az MNB várt döntése! Leáll az állampapírvásárlással a jegybank, vége a Növekedési Kötvény Programnak is!
https://www.portfolio.hu/gazdasag/20211214/itt-az-mnb-vart-dontese-leal…
+
a nagyon elkésett és kicsi kamatemelés:
https://www.portfolio.hu/gazdasag/20211214/itt-az-mnb-kamatdontese-de-a…
Erre én is csak azt tudom mondani, amit a portfolio.hu: Öveket becsatolni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vajon az eddig történtek már elegendők az "összefogás" 2022-es győzeleméhez, vagy Orbánnak még napi ötven jelentős hibát el kell követni?
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A trendvonal alapján van remény, de azért ahogy mondtam, illiberális demokráciákban ritkán győz az ellenzék. Végső esetben meg el lehet halasztani a választásokat is, a 2/3 megvan hozzá (feltéve, ha addig nem fog túl sok fideszes börtönbe jutni :-) De azért ne legyenek hiú reményeink, pl Simonka kb 10+ éves ügyében még nincs elsőfokú ítélet sem, valamiért lassan mennek ezek a fogaskerekek... )
Lásd:
Nagyon kellett a szavazat, a csalással vádolt Simonka Györgyöt inkább elkérték a bíróságtól
https://index.hu/belfold/2021/06/15/simonka-gyorgy-parlament-szavazas/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
illiberális demokráciákban ritkán győz az ellenzék
Olyannyira, hogy Budapest is kormánypárti kézben van, nem Kalácsony Gelgej vezeti, az utóbbi két év csak egy rossz rémálom volt csupán!
Komolyan mondom, annyira szarul hazudsz, hogy azt már nézni is vicces :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
10 éve nem látott megszorítás
- családi szja visszatérítés
- 25 éven aluliak szja mentessége
- mimimálbér jelentős emelése
- 13. havi nyugdíj visszavezetése
Az a kurva, de megszorítottak!
10 éve nem is lehetett ilyen megszorítást látni, mert ott az embereken verték le a semmi se csináló, csak reggel, délben, este hazudozó, böszme kormány hibáit.
De persze nem meglepő, hogy már megint hazudsz :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Felfedezte, hogy ha a jegybank alapkamatot emel, akkor emelkednek a törlesztők is! (két hete írtam el itt valahol az összefüggést)
Hát, kérem, nem kell eladósodni újra, meg újra, meg újra ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyre jobban kételkedem abban a 150-es IQ-ban.
Szeretnék benne hinni, de valahogy nem megy...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még nincs kész a mű, az alkotó nem pihen, hiszen van még egy ország mögöttünk, #hajrá NER, #legjobbtízév :)
Minden uniós tagállamban visszaesett a háztartások (a lakosság) fogyasztása, de ez nem változtatott azon az évek óta fennálló tényen, hogy csak a bolgár háztartások fogyasztanak kevesebbet a magyaroknál. Románia először előzte meg Szlovákiát egy főre jutó GDP-ben, Magyarország és Lengyelország előzése következik.
https://hvg.hu/gazdasag/20220119_haztartas_eletszinvonal_eurostat
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Matolcsy György: Sikerült-e a kanyarban előznünk?
Röviden nem, mert az EU27-csoportban gazdasági fejlettség tekintetében a 2019. évi 20. helyről 2021 végére visszaestünk a 21. helyre.
https://magyarnemzet.hu/pc19/2022/02/matolcsy-gyorgy-sikerult-e-a-kanya…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni