Hogyan érdemes Steamen saját fejlesztésű játékot árulni?

Fórumok

Ha valakinek van konkrét tapasztalata saját fejlesztésű játék Steamen és egyéb, hasonló online boltokban értékesítéséhez, érdekelnének a technikai részletek.

Jelenleg magánszemély vagyok, aki a fejlesztéshez ért (van is Steamen egy teljesen ingyenes játékom), de az üzleti/könyvelési részről elképzeléseim sincsenek. (Alkalmazottként dolgoztam mindig, és ezen egyelőre nem is változtatnék.)

Érdemes/szükséges erre céget alapítani? Ismer valaki olyan könyvelőt, aki ért az online szoftverértékesítéshez? Nem szívességet keresek, teljes mértékben hajlandó vagyok konzultációért fizetni. A legoptimálisabb az volna, ha összeírhatnám a kérdéseimet, utalnék X összeget a szakértőnek, akitől postafordultával kapnék érthető módon megfogalmazott instrukciókat a teendőimről.

Hozzászólások

A Steam-el kapcsolatosan nem tudok nyilatkozni, de én is tervezem saját játék terjesztését online boltokban. Eddig amennyire megnézegettem, főleg Itch.io terén, hobbi szinten nem érdemes céget alapítani rá. Ha nem közvetlen számlára kapod a befolyt pénzt, hanem mondjuk PayPal, akkor tudsz egy kicsit játszani, ugyanis ha nem utaltatod számlára, akkor addig nem kell tudnia a NAV-nak róla (Levásárolod online boltokban :D ). De ha korrekt akarsz lenni, vagy számlára kéred, akkor adóbevallásban egyéb jövedelem néven tünteted fel, persze csak akkor, ha nem nagy összegről van szó. :D

---
"Errors are red
My screen in blue
Someone help me
I've deleted Sys32"

Néhány éve beszéltem egy könyvelővel ilyenekről és ő mondta, hogy amíg mondjuk nem hozod be azt a mellékes jövedelmet az országba, értsd számlára utalva, vagy akár vásárolt termék, addig az olyan, mintha nem is lenne.

---
"Errors are red
My screen in blue
Someone help me
I've deleted Sys32"