Dokumentumkezelő szoftver

Fórumok

Üdv!
Oktatási célra egy egyszerű dokumentumkezelő (iktató) rendszert keresek bemutató jelleggel.
Néhány alkalomra kellene csak, lehet webes is. A lényeg, hogy akár egy demo, ingyenes változat kellene.

A neten van jó pár tudom, pl. Iktató - Archiváló - Dokumentum kezelő Program V2.0.0.0

Több alternatívát szeretnék, csak ezért indítottam a topikot.

Hozzászólások

DocuWare. Mivel megemlítetted, hogy több alternatíva is jöhet...
Sok mindent nem tudok róla mondani, de lehet igazából pont ez a jó. Ingyenes demó van, amire kitalálták jó, működik. A folyamatokat hatékonyan lehet benne implementálni, jogosultságok alapján be lehet állítani ki mit lásson, TODO listákat lehet benne létrehozni meg virtuális pecséteket is lehet definiálni.
A konfigurációba bele kell tanulni kicsit.

Ha magyar nyelvű, ingyenesen használható dokumentumkezelőt szeretnél, nézd meg az Alfresco-t is, sok helyen használjuk, oktatási intézményekben is...

LouiSe
http://louise.hu

Aki otthon van ebben nem írna ezekről kicsit, hogy mi ezeknek az igazi miértje? Valahogy nem értem rendesen. Ez jó arra, hogy közösen szerkeszteni véleményezni dokumentumokat?

Vannak helyek ahol hivatalból rögzíteni kell minden kommunikációt. Tipikusan ilyen hely egy hivatal.

Mi több ilyen projektben vagyunk/voltunk, az egyik a NetDocPro, ami egy ügyvédi dokumentumkezelő - az kb egy github ügyvédeknek, verziókkal, branchekkel, csak épp egy brutális keresővel, ami keres metaadatokban (fájlnév, szerző, küldéskori címzett, title tag, alcim, stb), meg fulltext, és integrált az outlookkal meg a worddel - egy fájlt nem tudsz elmenteni vagy elküldeni anélkül, hogy ne kérdezne rá, ezzel mi van DMS-ügyileg.

A másik a klasszikus hivatali, itt bejön a kérésed, lesz belőle kb egy ticket - ügy - és mindenféle BPEL folyamatokon keresztül mennek ügyintézőkhöz, akik pecséteket aggatnak rá, hogy hiányzik X adat, Y felvitele jogszabályilag nem megengedett, stb. Ez leginkább egy jira-ra hasonlít, bár ugye mindig dokumentum-csomagok körül megy a pörgés, ezek közül van kimenő és bejövő.

A legegyszerűbbek nyilván az ilyen iqtató jellegű cuccok, amik annyit csinálnak, hogy a vállalat összes doksiját igyekeznek valami kereshető formában elmenteni, és ezért hálózati meghajton turkálnak meg office-ba épülnek mentéskor, meg a fizikai leveleket is scannelik, metaadatokkal látják el, majd OCR-ezik és kereshető lesz szövegre, de vannak egész durva dokumentum workflow-k is, ahol a dokumentum az a klasszikus hardcore XML, amire aztán bármi aggatható, és mindenféle EU rendeletek szabályozzák a menetrendet.

Köszi nagyon a válaszokat. Sokkal többet értek.

És még egy kérdés, ami kicsit off akkor, de ha valaki, hát ti tudhatjátok a választ :D. Ha van egy olyan probléma, hogy több(kis számú de több mint kettő) ember akar megfogalmazni együtt valamit, tehát az egész folyamat célja az, hogy egy vázlat kiinduló dokumentumból véleményezéseken, verziókon keresztül eljussanak egy végső szövegig, akkor azt van valami hasonló workflow és informatikai rendszer, amivel előre lehet mozgatni tempósan, minimalizálva, hogy holtpontokra jusson a vita és az elveszés verziók között?

nekem amúgy az jutott eszembe, hogy lehet valami reddit szerű lenne jó, ahol az alap poszt a kiinduló szöveg és a kommentek a kritikai vélemények, amiket meg még azok alatt lehet vitatni. És ami felpontozódik azokat kell beépíteni, talán egyesével, de akár egyszerre és úgy lesznek új verziók. Tudom a worben is van olyan, hogy lehet kommentelni és azokhoz hozzászólni, de az elég követhetetlen. Meg nem látszik utána, hogy ki milyen módosításokat fogad el, és mi épüljön végül be.

Az is kérdés lehet, hogy egy ember módosítja mindig a fő szöveget beépítve a dolgokat, vagy lehetséges e úgy végig vinni egy ilyet, hogy a főszöveget módosítgatja mindenki. És valahogy ezeket nagyon konkrét szöveg módosulásokat lehetne pontozni. Kicsit mintha mondatokat, vagy bekezdéseket lehetne forkolni és az a fork épül vissza az eredetibe, ami leginkább felpontozódik. És akkor kialakul egy új szöveg, ami közelíti majd a közös tudást, véleményt. És akkor ez egy másik ötlet verzió.

Szóval a kérdés, hogy van erre valami kísérlet már? Akár ezekben a dokumentum kezelőkben (végülis ez is egy workflow, csak ez nem igazán lineáris), de inkább ezektől függetlenül(így látva, hogy azok mire is vannak).

(szerintem valami ilyen nagyon hasznos tudna lenni csoportoknak, hogy megvitassanak dolgokat és valahogy egyeztessék az álláspontjaikat, ami aztán megfogalmazva ott is lenne)(sőt amúgy egy szöveget struktúrálhatna is egy ilyen vita rendszer, mert lehet azok a valódi alfejezetei egy szövegnek, ahol kialakul egy egy nagyobb nézeteltérés, így kellene talán darabolni majd a végén)