Good written and verbal communication skills

Miért van ez ott minden egyes IT álláshirdetésnél? Van olyan nekem, de minek is ez? Kb. azt jelenti hogy el tudd magyarázni a project managernek hogy "Neeem, attól hogy nem root:system az owner, a root tudja majd írni, ne félj drága.", fél órában. Egy írott tőmondat, ha felfogja jó, ha nem fogja fel akkor nincs ott keresnivalója. Ennél több minek?

Persze a papírkutyák az ls parancsot se ismerik...

Hozzászólások

Ez azt is jelenti, hogy tud jo (=konnyen hasznalhato) fejlesztoi dokumentaciot irni, es/vagy barmikor atvenni a BA szerepet az illeto.

Mas kerdes, hogy ezt a skillt egyatalan nem tesztelik, raadasul ha tenyleg rendelkezik valaki ilyennel azert nem fizetnek tobbet felvetelkor, viszont konnyebben kulcsfigurava valik es (jobb helyeken) jobban megbecsulik.

Gondolom a kifelé kommunikálni képtelen "debileket"(no offense) próbálják szűrni.
Lehetsz te a világ legjobb programozója, ha nem tudsz az ügyféllel/PM-el etc beszélni, vagy nem illesz bele a csapatba (azokkal sem árt szót érteni).

Hat, tudod amikor a sracoknak kell mindenfele uj izekrol dumalni, hogy naluk is meglegyen a tudas frankon, hogy el tudj menni nyaralni, es ne egyes legyen a busz faktor, akkor nem art, ha azt meg is ertik, nemde?

Az ember - jo esetben - nem egyedul dolgozik, es nem csak a managerevel kommunikal. Nem art, ha a kollegakkal is hatekonyan tud beszelgetni, es megvitatni dolgokat, plane, ha ezek a kollegak esetleg egy masik irodaban, netalantal orszagban, vagy akar foldreszen vannak. Az a jo magyar hunglish kiejtes amivel sok ember meg van aldva kishazankban, bizony nem tul jo, amikor tenylegesen angolul is kellene beszelni, sokat. Mert neha kell, es nem csak a billentyuzet felett ulni es kopogni be a kodsorokat.

Es itt nem arra gondolok, hogy egy ujabb felesleges megbeszelesen kell egy ertelmetlen prezentaciot eloadni, hanem peldaul arra, hogy a frontendesekkel, illetve a data scientistekkel megbeszelni, hogy nekik milyen metrikak kellenek, mennyi, hogyan, es kulonben is. Van amikor a beszednek, a kommunikacionak kulcsfontossagu szerepe van, es ott nem art, ha az ember ertelmesnek tud tunni, netan meg hatekony is.

Es hogy miert kell ezt feltetelnek beirni? Mert rengetegen nem kepesek erre, hogy a gondolataikat osszeszedve, koherensen elmagyarazzanak valamit olyanoknak, akik nem kovetik a git logot.

--
|8]

"Az a jo magyar hunglish kiejtes amivel sok ember meg van aldva kishazankban, bizony nem tul jo, amikor tenylegesen angolul is kellene beszelni, sokat."

Ne aggódj, a felsőbbrendű french-english macskanyávogás semmivel se jobb, mégis így beszél a többségük. Sokszor azt nem tudom eldönteni most franciául kvartyognak v. angolul (nem vicc!). Ja és érezzem magam megtisztelve, h. hajlandó volt idegen nyelven megszólalni. Nincs azzal a hunglish-akcentussal semmi gond, van sok sokkal rosszabb. Csak ezért még nem nézik le magyart. Azt más miatt teszik.
--
WP8.x kritika: http://goo.gl/udShvC

> Van olyan nekem [...] Egy írott tőmondat, ha felfogja jó, ha nem fogja fel akkor nincs ott keresnivalója.

Ugy tunik, tevedsz.

Senki se mondja már nekem hogy az IT-s meló, hogy oda nem való embereknek fél órán keresztül kell magyarázni miért tud root írni egy fájlt akkor is, ha nem ő az ownere :) Ez nem IT-s meló. Én elfogadom ha így működik a business, csak ne a sysadminnak kelljen már ezt csinálnia. A network-ös meg a DBA pár szóból is értenek, nem kell órákon keresztül imádkozni hozzájuk azért hogy kinyissanak egy portot a tűzfalon, vagy éppen megmondják egy tablespace méretét.

A villamos szakembernek se az a dolga, hogy általános iskolás gyerekeknek elmagyarázza mi az áram. Skill van, csak nem szeretem használni mert amúgy tök fölösleges időpocsékolás. Kollégákkal szót értünk fölösleges szócséplés nélkül is, csak a papírkutyákkal van ez a beszéljünk 3 órát egy 10 perces munkáról hozzáállás. És nem, nem érzem hogy a sysadmin munka erről szólna, pl. sales-nek jobban menne ez imho.

____________________
echo crash > /dev/kmem

Az emlitett peldat tenyleg felesleges hosszan magyarazni. De peldaul egy uj kolleganak elmondani, hogy mi hogyan mukodik, es miert - na, az mar egy potencialisan hosszabb feladat, es mivel uj kollega, nem ismeri, ezert nem fogja tomondatokbol megerteni, legfeljebb akkor, ha annyira trivialis (sosem az). Na, ekkor mar beszelni kell, es nem art, ha az ember tud is.

Es lasd a peldakat az elozo hozzaszolasomban.

Nyilvan nem minden esetben, minden munkahoz szuksegeltetik jo kommunikacios keszseg, ahol a tomondatok mar nem elegek, de van ahol igen. Lehet az nem neked valo munka, de attol meg van ilyen, es meg ertelme is van :)

--
|8]

az viszont bizony comm skill, hogy meg tudod-e magyarázni annak a szerinted ehhez nem értő embernek, hogy most ez a rootos izé lényegtelen neki ;)

Amit te mondasz, az triviális rutin melóknál igaz lehet talán, bárhol, ahol gondolkozni kell, vagy másokkal együttműködni, ott bizony az értelmes kommunikáció (ahol a szakmai dolgokat sem lehet félmondattal elintézni) fontos.

Hozzá tartozik az IT-s feladataihoz, hogy amikor megy hozzá a user, hogy valami nem megy, akkor el tudja mondani azt, hogy megy, csak rosszul próbálod úgy, hogy a user el is hiszi, és nem megy tovább az IT osztályvezetőhöz.

Összekeveri a loginjait pl., tipikus PEBKAC. És megmagyarázni hogy nem az LDAP a hibás, a session manager is tökéletes, nincs semmi baja semminek, és szívesen főzök neked fini kakaót ha szeretnéd csak elébb próbáld meg a másik ID-t ahogy évek óta. Customer first, ugye hogy megy, ügyes vagy <3

L3, ja, minden vackot ide mert az ügyfél a "direct contact" híve. Helpdesk L1 L2 skippel, nem tudok belépni az elég fontos probléma hogy rögtön direct product supportot kérjek. Mint mikor Mari néni reggel picit büdösebbet pukkant és rögtön agyi CT-t kér :)

____________________
echo crash > /dev/kmem

Van olyan nekem, de minek is ez?

engem nem gyoztel meg rola

Kb. azt jelenti

ne hidd, valaki nagyon atvert teged...

--
"nem tárgyszerűen nézem a dolgot, hanem a vádló szerepéből. Sok bosszúságot okoztak, örülnék ha megbüntetnék őket - tudom gyarló dolog, de hát nem vagyok tökéletes." (BehringerZoltan)

jaja, de az igazság az, hogy mezei talpas csapattagok között is mindig vannak olyanok, akinek megy ez, majd ők eltologatják a csapat barlanglakóját a sarokban :)

És félreértés ne essék, nem per definem baj az, ha valaki ilyen, a fenti poénkodós megfogalmazás ellenére. Ha egyébként nevezett egyén antiszoc jellemvonásai ellenére hasznos, mert valamit tényleg átlagon felül jól csinál (ami igazán nem példa nélküli, mert ha valaki nagyon egysíkú, akkor abban az egyben sokszor tényleg jó), akkor a közvetlen munkatársakkal ált valahogy elvan, kezelik, szűrik neki a külvilágot, támaszkodnak arra, amit csak ő tud.. Ha meg nem, akkor úgyis kiutálják a francba.

Nyilván ebből az is következik, hogy az a másik srác a csapatban, aki ugyan nem akkora guru, de képes kommunikálni, értelmesen szervezni, becsülni, normálisan beszélni a mindenféle előnyökről, hátrányokról, a kifele haszontalannak tűnő "ezt kéne csinálni" dolgokról, az legalább olyan hasznos lesz.
Úgyhogy ez igazából leginkább az antiszoc embernek lesz probléma személyesen, mert egyrészt folyamatosan frusztrált lesz, mert mindenki faszságot csinál körülötte, másrészt meg érdemben előremozogni a ranglétrán nehezebb, mert fonák módon nagyon rá lesz utalva a csapatára az ilyen interakcióknál :)