Telenor telefonos ügyfélszolgálat minősége

Nem tudom, kinek milyen tapasztalatai vannak a céggel kapcsolatban, szeretnék közzétenni egyet, más számára is érdekes lehet.
A múlt hónap végén megrendeltem az 5 perc után 0 szolgáltatást a szolgáltatónál, aminek a díját azonnal le is vonták, majd 1-jén újra levonták, annak ellenére, hogy a díj 30 napra van megállapítva. Az első telefonhívás alkalmával rögzítették a problémát, majd 72 órás visszahívást ígérve 3 napra eltűntek. Ma, a határidő leteltével ismét felhívtam őket. A korábban nyitott panaszt már nem is találták meg. Hosszas kérdezgetés után, további 3 panasz felvétele után kiderült, hogy ezekre csak 30 nap múlva várhatok választ. Erre fel újra szerettem volna nyitni egy panaszt 72 órára. Jó szokásához híven eltűnt további 20 percre és visszatérve azt mondta, a főnökével beszélve arra jutott, hogy ő ezt nem is tudja megcsinálni, mert nincs hozzá elég információja. Ezek után a főnökét kértem, amire ő megint eltűnt, majd visszatérve annyit mondott, vissza fognak hívni 24 órán belül. Megpróbáltam megtudni a főnöke nevét, amire azt mondta, nem adhat meg semmiféle további adatot. Később visszahívtam az ügyfélszolgálatot, érdeklődve a vezetőjük felől. Ekkor megtudhattam, hogy az ügyfélszolgálatos kishölgynek kizárólag külföldi főnöke van, akinek postai úton írjak levelet a magyarországi címükre.
Más is tapasztalt már hasonló ügyintézést a Telenornál? Mi a "varázsszó" náluk? Hiszen 200 perc telefonálás után azt a jogtalanul levont 1000 Ft-ot még mindig nem kaptam vissza!

Hozzászólások

Menj be személyesen, telefonon esélytelen. Én egyszer telefonon bejelentettem egy hibát. Utána 3 hetenként felhívott egy technikus, hogy mondjam el mi a probléma. Újra-és-újra-és-újra. Mindezt fél éven át. A probléma nem oldódott meg, a végén én kértem őket, hogy zárják le a hibát, ne zaklassanak tovább.
Másik sztori: Korábban még 2005 környékén volt az elszámoló rendszerükben egy hiba, ami miatt a csekély 180.000 ft túlszámlázást ejtettek meg. Hiába hívogattam őket, hiába kaptak bizonylatot, be akarták hajtani. Két okból voltam mázlista:
1. Az előfizetésemen lévő másik telefont egy haverom használta.
2. A Telenor vezérigazgatója hobbiból zenélt és a haver apja adta el neki a hangszereit.
A vezérigazgató kiutalta nekünk az egyik könyvelőjüket aki rendbetette a dolgokat. Én boldogan fellélegeztem, egészen 2010-ig, amikor rájöttem, hogy bár a 180k HUF pénzt nem kellett kifizetnem, de előtte kifizettem feleslegesen 36.000 ft-ot ami szintén túlszámlázás volt. Hagytam a francba.

Harmadik sztori: Felhívott nemrég egy Telenoros telemarketinges(vagy piackutató?), hogy ajánlanám-e őket ismerőseimnek, meg vagyok-e velük elégedve. Elmondtam neki, hogy nem, meg azt is, hogy miért nem. Végén: jó, dehát nem változott meg a véleményem? Merthogy most is nézzem meg milyen rendesek, felhívtak, mert a véleményemre kíváncsiak. :D

Ne várj sokat a Telenortól, az egyetlen piaci előnyük az, hogy (szerintem) kevésbé szarok mint a másik kettő. A telefonos ügyfélszolgálattól meg pláne ne, szinte kizárt, hogy problémát rajtuk keresztül sikerül megoldani.

erdeke. csak kerdes, hogy ki adja a szolgalatot.

nekem egy db 20 perces korom volt ceges ugyben veluk het elejen. az ugyintezo segito szandeka megvolt, de ezt az 5 percre eltunest "megkerdezem" bevezetessel en is megkaptam.

vegul segitettem magamon, es ket harom eldontendo kerdessel ki tudtam tekerni belole azokat a valaszokat, amelyekbol meg tudtam tippelni a mi problemank ide vonatkozo reszet. az ugyintezo csaj nagyon-nagyon fiatalnak tunt es onerobol keveset kozolt, segitseget kellett kernie. kedves volt meg minden, ha ez szamit. nem volt terhes dolog dumalni vele, csak az adott helyzetben sajnaltam az idot es egyszerubb ugymenetet gondoltam.

btw en is kaptam sms-t, mennyire ajanlanam a Telenort. nem valaszoltam ra termeszetesen.

--
Vége a dalnak, háború lesz...

nem pont erre az esetre, csak ugy altalanossagban: ha tenyleg igazadat *tudod* es szivatast erzel, akkor a keresett varazsige az, amikor higgadtan de kihuzva magad elkered a felugyeleti szerv elerhetoseget, es megegyszer megkerdezed az ugyintezo nevet, hogy felirhasd.

a beszelgetesetek ideje alapjan a teljes hivas kikerheto, nyilvan tudja.

--
Vége a dalnak, háború lesz...

aham. hat akkor keresd fel a szervet egy emailben leirva a problemadat. tenyszeruen, metaforak es egyebek nelkul. ugyanigy leirva az eddig tortenteket. de csak akkor kezdj bele, ha egyertelmuen igazad van es karosult vagy. csak lesz valami, rosszabbra nem fog fordulni a sztori.

--
Vége a dalnak, háború lesz...

"A szolgáltatás számlás előfizetés esetén számlázási időszakonként egyszer, kártyás előfizetés esetén 30 naponta egyszer rendelhető meg."

Kártyás vagy?

A kártyásoknak is van egy ún. számlázási ciklus amit a telenor online-ban tudsz megnézni a "Szolgáltatás rendelése/módosítása" menüpont alatt.
Elképzelhető, hogy egy ilyen ciklus közben rendelted meg az új szolgáltatást és ezért oda kiszámlázták, majd amikor az új ciklus indult akkor ismét.

Telenorékkal nekem is volt egy "jó" tapasztalatom a közelmúltban. Egyszerű számhordozásnak indult,vodafone-tól hozzájuk, mert szerettem volna belépni a céges flottába. Péntek délután 16:30kor bementem a hozzám legközelebbi üzletbe, egész gyorsan végeztünk, szerencsére még a 17 órás zárás előtt. Nem sokkal később kaptam is az sms-t, csak nem az volt benne,amit vártam: "Azonosítás sikertelen." Szerződés elő, az ügyintéző elírta az igazolvány számot. Persze én is hibás vagyok,hogy nem vettem észre, de gondoltam pár adatot átmásolni csak nem olyan nagy feladat...
Hétfőn vissza az üzletbe, elregélem a bajomat, kiderül,hogy a csajszikám valami tanuló lehet, mert állandóan a kollégáját kérdezgeti,hogy mi van, mert ő ilyet még nem csinált. Kolléga elmondja neki mi az eljárást, csajszika nekikezd a folyamatnak, pár perc után hozza az új szerződést. Ezúttal átnéztem az adatokat és milyen jól tettem, mert ugyanúgy rosszul volt rajta az igazolványszámom :D Miután közlöm vele a tényeket,odajön a kollégája is és kiderült,hogy jól csinálta meg a szerződést, csak a régi rosszat küldte el újra :D (vagy csak ezzel próbálta védeni) Mivel 12 óra az átfutási idő, ezért aznap már nem tudtak mit csinálni. Annyiban maradtunk,hogy többször nem megyek be,csak, ha már sikeres volt a számhordozás és a jó szerződést kell aláírni. Nos 3. alkalommal sem sikerült dolog, bár most a vodánál volt gond, az már egy másik sztori. 4-re azért sikerült :)

Hasonló eset történt velem is:

Régen Pannonos voltam, de már vagy 5-6 éve nem vagyok az előfizetőjük. Gondoltam teszek egy próbát, a "Telenor Próba" keretében, egy kártyás csomaggal. Alapvetően az internetlefedettségük és a megbízhatósága érdekelt.
~400 Ft, 1,5 GB, teszthez elég lesz, gondoltam. Levonták az első havidíjat az egyenlegből, majd pár napra rá újra levonták.
Tapasztalatom szerint a telefonos ügyfélszolgálatosaiknak iszonyat rossz mikrofonjuk van, vagy nagyon rossz helyen vannak. Az is felmerült bennem, hogy "nomád" körülmények közül, esetleg otthonról dolgoznak, mert a "HD voice" hálózaton éppen hogy érthető volt amint mondtak. Kiderült, hogy a havidíjat "számlázási ciklusonként" vonják, tehát a reklámozott X Ft/hónap az ügyfélszolgálat szerint sem annyi, hanem duplája, mert szinte kizárt, hogy a megrendeléstől számított 30 napba ne essen bele egy ciklusforduló.

Nem voltam rájuk mérges, egyszerűen csak megerősítettek abban, hogy nem kell szolgáltatót váltanom. Biztosan ez a céljuk a "Telenor Próba" nevű kampánnyal is.

--
Kum G.
Linux pólók HUP pólók Debian tanga

A 90' évek elejétől (kb amikor bejött) pannonos voltam. Az első pofára esés az volt, amikor hosszas külföldi tartózkodásom alatt egyszer csak lekapcsolták a kártyám, mert "extrém sok" lett a forgalmam, az előtte lévő pár évhez képest. Hóközi befizetést kértek. Ami a poén, hogy akkoriban (2004) nem lehetett ezt csak személyesen befizetni, már ha nem akartam 2-3 hetet várni, aminek nagy értelme nem lett volna, mert addigra hónapváltás van. Hiába magyaráztam, hogy 900 km-re vagyok az otthontól (azt hiszem 25.000 Ft körül kellett volna befizetnem) és az üzemanyag kicsit húzósabb lenne, utalok, scannelem a kivonatot, elküldöm e-mailben, faxon, bármi hajthatatlanok voltak a személyes befizetés mellett. Vettem egy helyi kártyát, ha már nem kellett a pénzem...Amikor haza jöttem még egy darabig náluk voltam, de annyira gáz volt az ügyfélszolgálat (minden szarért be kellett menni, ha az ember tényleg intézni akart valamit) és olyan nagy lett már a számlám (telenor két előfizetés havi 30.000), hogy több ismerős tanácsára vodára váltottam. A telefonálási szokásaimon nem változtattam és 20.000 fölé egyszer sem sikerült mennem. (ez 5-6 évvel ezelőtt volt, azóta flottával még kedvezőbbek lettek a feltételeim) Most is ott vagyok, gondom nincs velük (voda) és neten vagy telefonon mindent el tudok intézni...
Az biztos, hogy a 90' évek egyik legjobb szolgáltatója volt, de szépen leépült, amióta telenor lett csak romlott a helyzet. Ismerősökből, barátokból, tágabb családból már csak ketten vannak náluk...

A 852-es kídlap telepötúsa sikeresen befejezádétt

A történetem kísértetiesen hasonlít. Szerintem is nagyon jók voltak régen, főleg amíg volt személyes kapcsolattartóm is, és azt hittem, hogy az azt követő pár év csak egy megtorpanás, vagy rossz irányváltás volt, amit azóta korrigáltak. Ehelyett azt tapasztaltam most, hogy tovább romlott a helyzet, mert:
- a webes kártyaaktiválás nem működik, ha egyszer is vissza gombot kell nyomnom (nem a böngészőben, a felületen)
- az üzletükben (ami azóta viszonteladó lett) nem tudnak megkülönböztetni egy régifajta Nokia töltőt egy microUSB-stől, ellenben kaján vigyorral néznek rám, ha épp olyanjuk nincs, amit én kérek ("megszívtad és ez nekem tetszik")
- a telefonos ügyfélszolgálatuk fogalmatlan, amatőr és olyan, mintha vödörből beszélnének
- az óriásplakátokon és a weboldalukon reklámozott árak helyett valójában a dupláját kellett fizetni (nem volt apróbetű)

és ez csak 3-4 hét tapasztalata. Sajnálom, mert ha valaki eleve rossz volt és az is maradt, az egy dolog. De ők valamikor jók voltak!
Szintén Vodánál vagyok. Ott sem megy minden olyan flottul, mint régen a Pannon GSM-nél, de legalább ekkora gondok nincsenek.

--
Kum G.
Linux pólók HUP pólók Debian tanga

Ami még rém pofátlan, az a telefon áraik. Apósom huszonvalahány éve náluk van. Több céges előfizetése van egy név alatt. A havi számlája nem 5000 Ft. Pár hónapja vacakolt a telefonja, mondom neki vegyen egy újat (pár éve már nem vett). Felhívja az ügyfélszolgálatot. Háttérben mondom, kérdezze meg van-e valamilyen iphone (azt javasoltam neki). Mondják, hogy iphone4s van. Mondom neki, hogy amire neki kell bőven elég lesz, kérdezze meg mennyi. Mondják, hogy 143 vagy 145 ezer (pontosan nem emlékszem 140 feletti árat mondtak). Látja az arcomon, hogy megdöbbenek. Kérdezi, hogy nem sok ez? Semmi kedvezmény vagy valami. Ügyfeles molyol, ok, adunk 20 ezer kedvezményt ha aláír két évet. Itt szólaltam meg hangosan, hogy hagyja a francba ezek hülyék. (a neten akkor volt 85 papír kártyafüggetlenül, újonnan.
üdv: pomm

A 852-es kídlap telepötúsa sikeresen befejezádétt

Úgy látszik, ez a tipikus történet: nekem is addig működött náluk a dolog nagyon jól, ameddig volt egy kiemelt ügyfél manager, aki profi volt, ismerte a szolgáltatásokat és tudta, hogy házon belül mivel hova kell fordulnia. Amikor már nem dedikált ember volt, hanem egy csoport foglalkozott a dolgokkal, akkor már jelentősen csökkent a felhasználói élmény, de mivel adatkapcsolat minősége tekintetében a kívánt felhasználási területen ők nyújtották a legjobb szolgáltatást, kompromisszumot kötöttem. De aztán odáig fajult a dolog, hogy elég volt belőlük: jeleztem, hogy a huszonvalahány kártyát átviszek más szolgáltatóhoz, de ez sem hatotta meg őket :( Azóta feleannyi a mobilszámlánk, mint korábban. :D

--
http://eVIR.hu
Elektronikus Vállalatirányítási Információs Rendszer

Olyan érzésem van, hogy a sok sem érdekli őket. Egy másik szolgáltatónál (szándékosan nem írom le melyik) azért is küzdöttek, hogy az átlagban havi 3-4 ezres számlával rendelkező 1 db üzleti előfizetést ne szüntessem meg, vagy ha megszüntetem, azért maradjak nálunk más konstrukcióban.

--
Kum G.
Linux pólók HUP pólók Debian tanga

Nekem idaig barmi bajom volt veluk, a weblapjukon levo formba irtam meg, es realis idon belul erdemi valaszt kaptam - eddig mindig szamomra pozitivat.
Olyan esetben is, amikor torvenyileg nekik volt igazuk, de keresre siman elengedtek visszakapcsolasi dijat peldaul, illetve amikor kenytelen voltam a djuice kartyas + csomagomnrol barmi masra valtani. Irtam nekik, hogy ne mar nekem kelljen csomagvaltast fizetnem, amikor ok szivatnak. Siman visszakuldtek a penzt.

A varázsszó: felmondom a szerződést és megyek a konkurenciához, majd ott értékelik a havi sokezres számlát :)

Nekem működött, utána rögtön készségesek voltak és megoldották a problémát, amivel amúgy kapásból elhajtott az ügyfélszolgálatos csaj.

Nekem, az, hogy "így nem jövök hozzátok" nem jött be. Kb. annyi volt a válasz, hogy ha nem tetszik, ne gyere. Biztos valami újfajta ügyfélszerző tréningen tanulhatták. Vagy csak élből "rossz ügyfél" kategóriába tettek, amiktől meg ugye szabadulni kell. Ahogy nézem a piaci részesedésük alakulását, elég sokan lehetnek ebben a kategóriában.

--
Kum G.
Linux pólók HUP pólók Debian tanga

Nem fizetek havi sokezres számlát, mivel kártyás vagyok. Ilyesmit meg sem engedhetnék magamnak(mondjuk abba rossz belegondolni, hogy egy több ezer forintos számlán mennyi ilyen kis valótlan tétel lehet...). Pont emiatt esnek olyan rosszul ezek a lehúzások!

Mint olyan droid, aki mar dolgozott telefonos ugyfelszolgalaton (soha tobbet, nem embernek valo melo az, meg a szalagmunka sem annyira megterheto/megalazo) azt tanacsolom, hogy barmi bajod van, emailben komunnikald le a szolgaltatoval.
Mert ugy van idejuk foglalkozni a bajoddal rendesen, nem arra hajtjak oket, hogy 1perc/ugyfel mutatokat hozzanak. :/

Mig ha irasaban jelzed a panaszt, akkor nem kell hallgatni azt, amig keres valamit, es a szegeny droidnak van ideje tovabbkuldeni a fonokenek (akinek van dontesi joga is) a dolgot, hogy aztan az dontson, es...
De a telefonban csak a sajat korlatozott dontesi jogaval, es hozzaferesevel tud dolgozni.

A kerdes nagyon jogos. Azt hiszem, azert van, hogy azok, akik valakivel uvoltozni akarnak, passziv-agresziv modon leoltani valakit, az elmeny kedveert, azoknak legyen valami rugdoshato human droid. :/
Na meg azoknak, akik telefonbol is csak a nyomogombos telefont tudjak kezelni, nem emailt irni, vagy bekapcsolni egy szamitogepet.

Ez esetben viszont ismét ott van a cég felelőssége, miért alkalmaz olyan embereket, akiknek előtte nem biztosít képzést, illetve döntési jogot? Ez a 72 órás rendszer így borzasztó. Várok 10-15 percet mire tudok beszélni valakivel és alapesetben további 10 perc, mire 72 órás panaszt nyit...

Mobilszolgáltatók átlagos válaszidejei az e-mailekre (meglévő üzleti előfizető esetén, többszöri levélváltással, még tavasszal):

Vodafone - 1-2 nap
Telenor - ~20 nap
T-mobile - ~30 nap

Ezek után inkább telefonálnék.

--
Kum G.
Linux pólók HUP pólók Debian tanga

nem embernek valo melo az,

Én azóta gyűlölöm a telefoncsörgést, mióta ilyen helyen dolgoztam, pedig az már elég régen volt. Azt hiszem, hogy simán rá lehet mondani, hogy a telefonos ügyfélszolgálati gyályázás poszttraumás stresszt okoz.

Viszont ott szembesülsz vele, hogy túl gyér a fantáziád, mert annyira ostoba, büdös, bunkó, paraszt emberek is vannak ebben az országban, hogy azt előtte el sem tudtad képzelni.

Na, jó, hogy megtaláltam ezt a topic-ot... Kb. 3 napja váltottam Telenor Próbáról valami alap csomagra, mert ahol lakunk, a T fél éve nem képes rendes lefedettséget produkálni.
A csomagváltásnál nagyon csendben volt, de belekérdeztem, hogy van-e hűségidő a szerződésen. Azt mondta, hogy nincsen, kíváncsi leszek, hogy valóban így lesz-e, mikor már nem lesz szükség az előfizetésre és fel akarom majd mondani...

Égy egy állásra jelentkeztm még tavaly nyáron, nagyon megürültem amikor behívtak első körre. Meglepő volt hogy egy tanonc jött le a HR-t képviselni, de ezen túltettem magam. Kb 1 hónap mulva hívtak hogy bekerültem a második körbe és hamarosan hívnak. Utana 1 hónappal késöbb felhívtam hogy mikor lesz a 'hamarosan', azóta sem kerestek. Belső infom volt hogy alapvetően igy bánnak a jelöltekkel.

Visszautalták a kétszer levont díjat. Így az eset után annyi tanulságot meg kell még osztanom, hogy sohasem árt több hibajegyet vagy panaszt felvetetni ugyanarra a problémára. Ugyanis azt tapasztaltam, hogy ezekből néhány mindig eltűnik valamilyen furmányos módon. Ez főleg akkor bosszantó, ha az ember az 1 db 72 órás hibajegyének ügyintézésére tűkön ülve vár 72 órát, majd megtudja, hogy valójában nincs is hibajegy.
A rögzített beszélgetéseket továbbra is várom a cégtől.

A 30 napos ügyintézési határidővel elkezdtem kapni a válaszleveleket a felvett panaszokra, az alábbiakban kiemelnék egyet. A személyes adatokat természetesen itt csillagok helyettesítik.

Rendszerünk szerint a *********** GSM számról 2014. szeptember 7-én, 21:16-kor hívta telefonos ügyfélszolgálatunkat, a hívás 25 percig tartott. Az ügyintéző neve személyes adatnak minősül, ezért adatvédelmi okok miatt ezt az információt nincs lehetőségünk kiadni Önnek. Az érintett hívás egyedi ügyintézői hiba miatt került megszakításra.

A levél alján:

Ügyintéző neve: ************ (Transcom)
Ügyintéző Call center kódja: ****

Egy levélen belül megcáfolják önmagukat. Avagy mindez csak arra az egy ügyintézőre vonatkozhat?

Magenta-val vagyok hasonlóképpen. Tavasszal nem sikerült csomagot váltani, mert állítólag telefonon hosszabbítottam. Erről elvileg hanganyag van, de eddig nem adták ki sehogysem, pedig volt telefonos ügyfélszolgálaton bejelentés 8 példányban, meg lebelezés is. Most kaptak ajánlott levelet. Azt tudom, hogy nem lehet róla hanganyaguk, mert ugye nem hosszabbítottam. Ha megjön a válasz, vagy ha nem jön válasz 30 napig, akkor is feljelentem őket. Akárhonnan nézzük, ez vastagon magánokirathamisítás.
Helyi T ponton mondták, hogy lehet valamelyik telemarketinges velünk javította a hosszabbítási statisztikáját. Merthogy több hasonló ügyfél is járt náluk ebből a körzetből. Engem nem érdekel, de a teljes T-kompánia rohadjon meg, mert tudnak a problémáról és lapítanak mint szar a fűben.

Ha egy hangfelvétel szerződéskötés alapja, akkor nem tűnhet el. Ha nincs prezentálható hangfelvétel, ami őket támasztaná alá, akkor bukták az ügyet. Nincs prezentálható felvétel, de erről megvárok tőlük egy papírt, mielőtt feljelentés történne. Megtehetik, hogy a féléves előfizetés díját nem térítik vissza, de következő körben már az ügyvédi díjamat és a perköltséget is nekik kell majd állni.

Vitas esetben kizarolag jog szerint is hivatalos iraton alapulo kommunikacio, minden mas el fog tunni, megsemmisul, aki foglalkozott vele eppen szabadsagon van, nem ott dolgozik mar, soha nem volt ilyen a hibajegy, stb. Szandekosan vagy anelkul, de tudatni fogjak, hogy rettento sok energiadat es eroforrasodat el tudjak pocsekolni, es inkabb allj el a velhetoen jogos kovetelesedtol.

Ennek az ellenszere a sajat kezzel irt es alairt (vagy nyomtatott, alairt + 2 tanu) tertivevenyes level a ceg cegjegyzekben szereplo szekhelyere. Es a maganokirat ellenbizonyitasa sem egyszeru. Soha semmit ne irj ala, amit az orrod ala dugnak, minel kevesebb idot hagynak neked, minel sorgosebb, annal jobban at akarnak vagni - nyilatkozatokat kulonosen ne - ezek tobbnyire valamilyen vegtelen egyoldalu szerzodesek "nyilatkozat" cimmel, amelyben lemondassz mindenfele jogodrol, elallsz jogos kovetelesedtol, stb. Mielott barmit alairnal, konzultalj ugyveddel. A legjobb, ha ragaszkodsz a kizarolag irasban torteno, hivatalos, postai uton torteno kommunikaciohoz. Lassu, de cserebe nem lehet letagadni.

Jogalap:

http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=95200003.TV

"196. § (1) A magánokirat az ellenkező bebizonyításáig teljes bizonyítékul szolgál arra, hogy kiállítója az abban foglalt nyilatkozatot megtette, illetőleg elfogadta, vagy magára kötelezőnek ismerte el, feltéve, hogy az alábbi feltételek valamelyike fennáll:

a) a kiállító az okiratot sajátkezűleg írta és aláírta;

b) két tanú az okiraton aláírásával igazolja, hogy a kiállító a nem általa írt okiratot előttük írta alá, vagy aláírását előttük sajátkezű aláírásának ismerte el; az okiraton a tanúk lakóhelyét (címét) is fel kell tüntetni;"

A tertivevennyel rogton erkezik is egy kezbesites illetve kezbesitesi velelem c. fogalom, amely megforditja a bizonyitasi terhet.

"A kézbesítési vélelem megdöntése
[..]
(3) A kézbesítési vélelem megdöntésére irányuló kérelem arra hivatkozással terjeszthető elő, hogy a kérelmező a hivatalos iratot önhibáján kívüli okból nem vehette át, mivel"

Ezutan elo lehet szedni az ide vonatkozo jogszabalyokat: a fogyasztoi panaszokat milyen hataridovel kell kivizsgalni, mik a jogkovetkezmenyei ha ez nem tortenik meg, stb.

Az első Telenor "kalandra" nem kellett sokat várnom, mindössze 2 hónapot onnantól, hogy új ügyfélként beléptem egy Telenor üzletbe. Elég volt annyi, hogy leteljen a Telenor próba ideje. És a következő, már módosított díjcsomagnak megfelelő számla kiállítását már nem sikerült megugraniuk, számláznák tovább a korlátlan csomagot. Én meg nem szeretném kifizetni, ha már nem használom.
Felhívtam hát az ügyfélszolgálatot, viszonylag gyorsan ügyintézőhöz kerültem. Gyakorlatilag semmilyen kérdésemre nem sikerült választ kapni. Ügyintézőm - nevezzük Richárdnak - hallhatóan sötétben tapogatózott és finoman szólva sem állt a helyzet magaslatán. Konkrétan fogalma nem volt az egészről, de igazából az akarást sem éreztem rajta, hogy meg akarná oldani a problémát.
Miután már harmadszor mondtam az el, hogy "kissé" furcsának találnom, hogy előre számlázva a havidíjat 2 hónapra a 2x9990Ft helyett 3x9990Ft-ot kellene kifizetnem, és harmadszorra sem jött át Richárdnak a probléma, így a rövidebb utat választottam, kértem egy számlapanasz felvételét. A számlapanasz felvétele sem egészen úgy sikerült, ahogy szerettem volna. A szövegezés szerint, én mint senkiházi, porpafingó, és mitképzelekén magamról ügyfél kérem A Nagy, Kegyes Telenort, hogy ha úgy gondolják, és ők is megkönyörülnek rajtam, akkor legyenek szívesek, és írják jóvá a 3. 9990Ft-os számlát.
Ezen a ponton a mihez tartás végett elmagyaráztam Richárdnak, hogy egy kicsit el van tévedve. Én nem szívességet kérek tőlük, hanem azt, hogy amit elb@sztak, azt javítsák ki. A ténylegesen igénybe vett szolgáltatást számlázzák ki, a hibás számlát pedig sztornózzák. És ezzel nem ők tesznek szívességet. Egészen addig ugyanis, amíg a megfelelő számlát meg nem kapom, addig a hibás számlát nem fogom kifizetni. Kétlem, hogy Richárdnak átment volna az üzenet, de legalább rögzített hívásban megvan, ha a későbbiekben kellene. És van rá egy tippem, hogy sajnos szükség lesz rá... Most ketyeg a 30 nap, de fogani mernék, hogy mivel a kvázi fiktív számla nincs kifizetve, így korlátozni fogják az előfizetést, és még késedelmi kamatot is megpróbálnak kiszámlázni majd. Amit én nyilván ismét meg fogok reklamálni, hiszen onnan indulunk, hogy már az első havi számlát sem sikerült kiállítaniuk.

Es mi az akadalya annak, hogy ezutan irasba is megreklamald a dolgot, hogy ugy esetleg olyanhoz is keruljon a problemad, akinek tobb koze van a dologhoz, mint "Richárd"-nak?
(Akinek a hozza nem ertese legyen a telenor problemaja - ha az irasban jelzed, hogy azert irsz, mert nem erzed azt, hogy van arrol fogalma, hogy egyaltalan mi a ceg neve ahol dolgozik, eselyes, hogy meg neki is utannaneznek)
A telenoros ugyfelszolgalaton biodroidok vannak mindenhol, mert a torveny eloirja, hog kell tartani minimum szamut belole. Azt mar nem irja elo, hogy hatekonynak kell lennie. De kell valaki, akivel a ugyfel uvoltozhet, es mivel a ugyfelek jo resze streszlevezetese hasznalja, igy az a eletkepes egyed, akinek van egy veleszuletett nyugodt, leszarom hozzaallasa az elethez. Es a ugyfelhez. Es az ugyfel problemajahoz. Az osszes tobbi inkabb elmegy krumplit kapalni, mert az is halasabb munka.

Semmi, csak reménykedtem, hátha... Én is dolgoztam ilyen helyen sok évvel ezelőtt sok évet.És ezért nem is ordítottam le Richárd fejét, mert tudom, hogy semmi értelme. De ott, ahol én dolgoztam még ha a tudás nem is volt meg mindenkinek, legalább az akarás része megvolt egy-két kivétellel. És leginkább az szomorított el, hogy már az sincs meg.

A következő kör nyilván a tértivevényes ajánlott panaszlevél lesz. De nem ez a cél, hogy levelezzek egy telkóval több körben, hónapokon át. Ha sokat levelezünk, még a végén ide lyukadnunk majd ki... Lehet, majd az üzvegyem ír levelet a Telenornak, hogy meghaltam. Mire a telenor kézséggel felajánlja majd, hogy a temetésem ügyintézéséhez az özvegyem választhat náluk díjcsomagot...
Ők szolgáltatnak, én használom, ők azt számlázzák, amit használok, én meg határidőre kifizetem a számlát. Ha ettől több interakcióra van szükség akkor az már nekem, mint ügyfélnek nem jó. Kocsit sem azért veszel, hogy utána havonta mehess vele szervízbe, mert valami nem vagy nem úgy működik, mint kellene.

úgy két órája kaptam két SMS-t:

Kedves Ügyfelünk! Véleménye fontos számunkra!Várjuk visszajelzését SMS-ben, melyet hálózatunkból díjmentesen küldhet el belföldön. Telenor

Mennyire ajánlaná a Telenort telefonos ügyintézése után 0-10 skálán (10:biztosan,0:egyáltalán nem). Kérjük, csak a számjegyet küldje vissza. Köszönjük, Telenor

Visszaküldtem egy 0-t, bár nem hinném, hogy bárki foglalkozna vele a Telenornál.

Tavaly még Telenor előfizetőként én is küldtem vissza 0-t, pár napon belül meg is kerestek telefonon, tehát valami azért történik a háttérben.
Bár amióta nem a Telenor, hanem a franchise partnerek kezelgetik az ügyfeleket, azóta ismeretségi körben egyre többen panaszkodnak rájuk. Én is addig vártam a lejárt flotta szerződésünkre az új ajánlatot a Telenortól, ameddig végül átigazoltunk a Telekomhoz...
--
http://eVIR.hu
Elektronikus Vállalatirányítási Információs Rendszer

na, a 0 hatására engem is felhívott egy újabb Richárd. Érezhetően a betanult szöveget mondta, úgy igazából nem igazán élrdekelte, miért is adtam a nullát. Feltette a sablon kérdést, hogy szerintem mit javítsanak az ügyfélszolgálaton. Mondtam, hogy az ügyintézők motívációján és a tudásán lenne mit javítani. De továbbra is szkeptikus vagyok.

Úgy látszik, ez egy ilyen "utólagszánombánom kedves ügyfelünk" nap... Alig hogy a telenor hívott, kaptam egy telefont a Gepárd futártól is, mert nem rég velük is volt egy kalandom. egy csomagot kellett volna eljuttatni A-ból B-be, indultunk kb. 3000Ft-os fuvardíjjal, mire a számla kiállításra került és a csomagot megkaptam, addigra közel 10.000.-Ft lett belőle...

Milyen jó is lenne, ha ezekre az utólagos hívásokra csak ritkán lenne szükség. De kis hazánkban gyakorlatilag szinte nincs semmi, ami úgy működne, ahogy kellene.

Nos, akkor én nagy valószínűséggel egy szerencsés ember lehetek, de 1998 óta, amikor még ugye pannon volt, soha semmilyen afférba sem keveredtem a céggel, se telefonos ügyfélszolgálaton, se online, se személyes ügyintézéskor.

--------------------------

Csak a viták elkerülése végett. Ha nem használok ékezetet, mobiltelefonról írok.

Nem akarom magamat reklámozni de mivel szorosan kapcsolódik: http://hup.hu/node/135451 a legutóbbi kalandom velük.

Ez a 72 óra úgy néz ki az általános kuss köcsög és várj a csodára...

hála Istennek nekem nem volt ilyen ügyem, de azért ha már nagyon a türelmem végén járnék, megkérdezném a felügyeleti szervüket, és csevegnék velük...

Felügyeleti szervnél is elég érdekesen állnak a kérdésbe. Én úgy fél éve belefutottam abba, hogy a helyi telkó cég közölte, hogy velem mint bérlővel nem köt szerződést, mert csak. Mondtam a nőnek, hogy dehát ÁSZF szerint kötnek szerződést az ingatlant jogosan használóval vagy hogy volt megfogalmazva. De a lényeg, hogy egyértelmű volt. Egy bérleti szerződéssel a kezemben maximálisan megfeleltem minden feltételnek.
Aztán felhívtam a felügyeleti szervet, hogy ezt most így hogy? a felügyeleti szervnél meg lazán közölték, hogy én kérvényezzem a szolgáltatónál írásban, hogy ugyan legyenek szívesek szerződjenek már velem. Itt konstatáltam, hogy a felügyeleti szervnek sincs semmi értelme... Magyarország Szeretlek(?)

nem olvastam végig a hozzászólásokat, többen javasolták az írásbeli panasztételt...

én éltem már ezzel a lehetőséggel, az egyik budapesti ügyfélszolgálatukon, az egyik ügyintézőjük előtt töltöttem ki a formanyomtatványukat, átvette, stb.,

miután 30 napi várakozás után sem kaptam választ, személyesen utána érdeklődtem, nem is találták meg a rendszerükben...

a beadásnál kapott másolat persze nálam van, de már belefáradtam a "harcba"...

Azóta sem kaptam választ sem tőlük semmilyen formában, nemhogy a felvételeket. Mi lehet a következő elérhető lépcsőfok? Mit lehet tenni?

Én azóta már az előfizetés is felmondtam. Az végszámlát és az elszámolást azóta (okt.21.) sem kaptam meg. személyes ügyfélszolgálaton annyit bírtak mondani, hogy túlfizetésem lehet, ezért nem kaptam végszámlát (WTF?!?!?!), és a túlfizetés visszautalását is NEKEM kell kérnem, mert maguktól nem csinálják. Ezen a ponton komolyan elgondolkoztam egy NMHH-s panaszlevélen.

update:

A TelenorHUInternetUgyfelszolgalat@telenor.hu címre küldött levelemre (amin korábban a számlapanasz kapcsán leveleztek velem alig ehy hónapja) az alábbi üzenet pattant vissza:

Tisztelt Ügyfelünk!

Köszönjük, hogy hozzánk fordult levelével, azonban megkeresését ezen a címen már nem tudjuk fogadni.

Kérjük, hogy ügyfélszolgálatunkkal az internetes honlapunkon (http://www.telenor.hu/ugyfelszolgalat/elerhetoseg/) található űrlapokon keresztül szíveskedjen felvenni a kapcsolatot, ezzel is segítve a gyorsabb és hatékonyabb ügyintézést.

Együttműködését és segítségét előre is köszönjük!

Tisztelettel:

Telenor Internet Ügyfélszolgálat

Ez egy automatikus üzenet, kérjük ne válaszoljon rá.

Valóban elég fura az ügyfélszolgálat. Amikor felhívtam őket, hogy roppant hálás lennék, ha olyan hálózat konfigot küldenének a készülékemre, amelyik nem korlátozza az elérhető funkciókat, akkor simán közölték, hogy nekik ehhez semmi közük és menjek a telefongyártójához. Ez akkor volt, amikor kijött a IOS 8.1 és eltüntették a 2G/3G kapcsolókat a telefonokból. A telefonos hölgy szerint a 8.0-ban az apple kivette ezt a funkciót. Mondtam is, hogy igen, de aztán a 8.1-ben visszarakták, ráadásul külön menüpontba. Azt mondta a hölgy, hogy erről az apple nem küldött külön tájékoztatólevelet a telenornak, amíg ilyen nincs, addig nem tehetnek semmit... WTF?!

Ma ismét felhívtam az ügyfélszolgálatot, ahol állítják, ők nem kapták meg az ajánlott levelet...

Szerk. 2014.11.15.: Panaszt nyitottak, másik csoportnál van a levél, az ő mulasztásuk, "hamarosan" választ kapok. <- Ez egy higgadt válasz a határidő letelte után majd egy héttel.

Frissítés:

25-én postára adták a hangfelvételeket egy CD-n, amit így a hétvégére meg is kaptam. Azt nem mondom, hogy az ügyintézésükkel elégedett voltam, tekintettel arra, hogy az ÁSZF megsértése felett egyszerűen átsiklottak. Persze ha az ügyfél mulaszt...