Telenor és a 4G

Egy nagyon sűrű hétfő délelőtt megfogalmazódott bennem a gondolat, ha már beruháztam egy új telefonba ami tudja a 4G-t (Nexus 5), akkor jó lenne használni is azt. Naivan azt gondoltam ez egy egyszerű feladat lesz...

Első lépésként előrelátóan megnéztem az interneten kis városunk LTE lefedettségét. Remek! Az egész város sötétkékben pompázik (ez jelöli a 4G-t).
Következő lépésben felhívtam az ügyfélszolgálatot, hogy legyenek kedvesek tájékoztatni milyen feltételeknek kell megfelelnem a "szupergyors internet" használatához. A telefonban elmondta a kedves hölgy hogy három feltételnek kell megfelelni:

  • 4G képes telefon
  • 4G-s internet csomag
  • 4G-t támogató SIM kártya

Az első nyilván pipa, a másik kettőt azonban még el kellett intézni mert csak alap net előfizetésem volt és egy olyan SIM kártyám ami még a pre LTE korból való. És itt kezdődtek a kalandok.

Munka után befáradtam az egyik helyi Telenor kereskedésbe. Már a sorszámkérés sem volt egyszerű, az automatából kifogyott a papír, amikor ezt jelezni akartam a T-s hölgy rámförmedt: "Már tudjuk!!". Hosszas keresgélés után találta meg a szalagot amit nagy nehezen befűzött, jöhetett a számhúzás. Addigra már kellő nagyságú, agresszíven sasolós, rajtra kész tömeg gyűlt össze sorszámra várva. Hál' Istennek minden atrocitás nélkül megúsztuk, kezemben volt a sorszám.
"Néhány" perc várakozás után már a "kedves" hölgynek magyarázom a problémámat. Meglepetésként ért, hogy minden problémázás nélkül kaptam az új SIM kártyát (korházi flottához tartozó dolgozói csomag) és a díjcsomagot is hamar lecseréltük. Tájékoztatott hogy a hálózatuk le van terhelve, így több ideig fog tartani mire a régi kártya deaktiválódik és az új aktív lesz. Ez nem is volt gond, úgy is volt még dolgom. Elintéztem mindent majd mire haza értem pont elment a térerő a telefonról. Kicseréltem a kártyát, pinkód váltás stb. látszólag minden rendben. A 4G viszont csak nem akart aktiválódni.

Ügyfélszolgálat hívás #2: Elregélem az eddig történeket, elkérik a kódot, szokásos telefonon minden beállítás helyes kérdés, nagy nehezen bemondják, hogy ők úgy látják ez egy 2G/3G SIM kártya, nem tudja az LTE-t. Megoldás, fáradjak vissza a helyi képviseletre egy WTF?! kíséretében.

Másnap helyi kereskedés #2 ebédidő terhére: Másik dolgozó, történet újra előad. A megállapítás: a SIM kártya jó, a flottára nincs engedélyezve a 4G, kapcsolattartó tudja megcsinálni. Oké.

Három emberen keresztül sikerült elérni az emberünket aki kiokosított, ez lerázós duma, az előfizetés hiába a flotta mellé jár, magánként van kezelve, menjek vissza. Hurrá!

Ügyfélszolgálat #3: Megpróbáltam hátha tudnak kezdeni ezzel valamit, a hölgy a következővel fogadott: "Rendszerhiba van, egy óra múlva legyek szíves visszatelefonálni". Remek!

Helyi kereskedés #3 másik bolt: Story elmesél századszorra is, Ők úgy látják minden rendben hívjam az ügyfélszolgálatot. Mondom, PERSZE de itt a boltban mert én ugyan innen el nem megyek amíg ez nem lesz megoldva.

Ügyfélszolgálat #4: Mesélés megint, "kérem várjon", 15 perc lődörgés a telenor boltban a fülemen a telefonnal. "Elnézés a hosszas várakozásért" hangzik a túloldalról, semmi gond... A probléma abból eredt, hogy a SIM kártya csere után a 4G aktiválás akár 72 óráig is eltarthat. Erről eddig senki nem tájékoztatott de mondom akkor megvárom.

Elbúcsúztam a boltosoktól, majd amit kiléptem az ajtón és elővettem a telefont hogy tárcsázzak egy számot, észrevettem a 4G ikont a státuszsorban! Azzal a lendülettel visszafordultam és megmutattam a telenoros srácnak. Mondtam hogy ezek szerint "csak ennyi" kellett. Miután végzett a röhögéssel, azt mondta hogy valószínű hogy az telefonos ügyfélszolgálaton átállítottak valamit és azért mondták a 72 órát hogy ne pattogjak mert előbb utóbb most már át fog állni. Csak ilyen egyszerű aktiváltatni egy 4G-t.

Konklúzió: mindig a legrosszabbra kell számítani és akkor az ember meg sem lepődik egy ilyen tortúrán.

Hozzászólások

Nekem most ez zsinórban a második volt. Ezt a "kalandot" megelőzően pont amikor a Nexus 5-t vettem, a SIM kártyát ki kellett volna cseréltetni egyből mivel normál méretű volt. A telenor-nál az a policy hogy ha két évnél fiatalabb kártyát akarsz cseréltetni akkor az csak pénzért megy. A fizetést megelőzvén gondoltam megkérdezem mikor is cseréltem utoljára kártyát de ezt az információt senki nem tudta megmondani. Akkor is volt pár telefonos meg egy személyes ügyfélszolgálatos kör, de mivel használni szerettem volna inkább kivágattam egy ismerős mobilosnál.

Nem is feltetlen kell, sokszor ranezesre meg lehet kulonboztetni a SIM kartyakat, idonkent valtozik ugyanis maga a kartya amibol kitorod a SIM-et, es hatul latszik a szine/a kartya egy darabkaja.
--
Ki oda vágyik, hol száll a galamb, elszalasztja a kincset itt alant:


()=() 
('Y') Blog | @hron84
C . C Üzemeltető macik
()_()

Majd pár nap után megírnád a tapasztalataidat? Én is Nexussal szeretném lecserélni a 3G csomagomat. Érdekelne a sebesség, a handover élmény (4G -> 3G), valamint az akkumulátor statisztika.

Kérdéseim a témában:
Mér kell 4G-s internet csomag?
Már kell új SIM?
Mér nem lehet csak simán aktiválni mindenkinek, azt csá? :)

1.) Mert tudja a telefon és ki szeretném használni, és mivel az eddigi 100MB/hó kevés volt így teljesen célszerű volt a váltás mivel az egyel nagyobb csomag már 4G-s.

2.) A technikai részleteit nem tudom, annyi biztos a régi SIM kártyám nem volt LTE kompatibilis. Lehet valaki majd fel tud világosítani itt minket.

3.) Hogy ne legyen egyszerű az élet! :)