2000 km a cél

Kerékpár 2012 vs. 2013

Tavaly összesen 1675 kilométert kerékpároztam az Endomondo szerint. Idén minimum a 2000 kilométer elérése a cél (tavaly is ennyi volt, de nem jött össze). Ebből a rossz idő ellenére is megvan már 132 kilométer. Remélem, hogy sikerül.

Hozzászólások

Hajrá hajrá!
A titok nyitja, hogy még budira is bringával menj, és ne felejtsd el bekapcsolni az endomondot. Tegnap voltam Critical Masson, és természetesen, elfelejtettem bekapcsolni, amikor elindultam :( Ugrott 16 km, és egy szép, megörökített CM útvonal.

----------------------------------------------------------
"One should strive to achieve; not sit in bitter regret."
www.xonotic.org

"A titok nyitja, hogy még budira is bringával menj,"

Nem tehetem. Dolgozni autóval járok, edzeni motorral, sportolni kerékpárral. Ebédelni gyalog :D Azt hiszem, hogy a helyváltoztatás széles skáláját alkalmazom. Ráadásul az csalás lenne, mert az nem "sport/cycling" ha eltekerek a boltba két liter tejért biciklivel.

--
trey @ gépház

Tegnap eltekertem a Margit sziget melett.

Utaltam mindig is ezt a rendezvenyt es nemtudtam, hogy most volt.

Azt a rengeteg nagypicsajuk luvnyat, es fotelformara hizott hulyegyereket, es haladni nem lehetett toluk, azon csodalkoztam, hogyan nem borul el olyan temponal...
Gyalog lehagytam volna, a kornyezeterol, meg fogalma nincs nullat erzekel belolle, 3x utott el majdnem valami idetlen azon a szakaszon.
Szerencsere ha jol olvastam ez volt az utolso, szervezok is rajottek, hogy ez mar kurvara nem az a lo amit ok akartak.
Termeszetesen iden sem ul ezek kozul 90% tobbet bringara, de nagypofaval tudja mondani, hogy kintvolt...

Borzalmas.

Hajra, hogy meglegyen a 2k. Magamnak 10k a cel, tavalyhoz viszonyitva siman meglesz, ha ilyen idok maradnak.

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.

+1

Egyen se voltam, nem azért mert a céljaikkal nem értek egyet, hanem a résztvevők miatt. Velük ellentétben nekem nem buli a kerékpár, hanem közlekedési eszköz.
Kerékpárosként életveszély a CM-re tartó és onnan eljövő csordák útját keresztezni. Nagy többsége most tolta ki először a bringát idén, és kb. még kétszer fog eszébe jutni. Egyesével is veszélyesek, tucatjával meg... De most aztán megmutatták hogy mekkora sport meg zöldemberek, lehet visszamenni a TV elé.
Szerintem nagyban hozzájárult a kerékpárosokat övező közutálathoz a rendezvény. Örülök, hogy nem lesz több.
(Persze saját jogon is kiérdemeltek elég közutálatot, kétség nem fér hozzá. Én is utálom a bicikliseket, főleg ha én is biciklizem.)

Sajnos csak megerősíteni tudom azt a rossz véleményt, hogy a "hétvégi bringások" jó része még a KRESZ alapvető szabályaival sincs tisztában. Volt egy-két idióta az utakon a felvonulás után. De azért ezt a véleményt minden biciklivel közlekedőre ráhúzni erős túlzás. Minthogy se jogsim (egyelőre, épp most tanulok vezetni) se kocsim, biciklim viszont van, én próbálok minél többet azzal mozogni. Még Tescoba is azzal járunk barátnőmmel, biciklis csomagtartó rulez.
A hivatalos duma, hogy miért nem lesz több CM az az, hogy nem akarják elvenni a figyelmet a Magyar Kerékpáros Klubtól, akik viszont a valódi, hivatalos érdekvédő szervezet. Én örülök, hogy 9 éven keresztül volt CM még akkor is, ha én is csak most voltam először, mert ennek a rendezvénynek akkor is vitathatatlan szerepe van abban, hogy egyre több, biztonságos (ezen mondjuk lehet vitatkozni, de első lépésnek jó) bicikliút került kiépítésre/felfestésre Budapesten, valamint az autósok számítanak arra, hogy kerékpáros is közlekedhet mellettük az úttesten. Komolyan, több bizodalmam van az úton az autósokban, mint a gyalogosokban és a többi kerékpárosban.

----------------------------------------------------------
"One should strive to achieve; not sit in bitter regret."
www.xonotic.org

"...rendezvénynek akkor is vitathatatlan szerepe van abban, hogy egyre több, biztonságos (ezen mondjuk lehet vitatkozni, de első lépésnek jó) bicikliút került kiépítésre/felfestésre Budapesten..."

Ez már régi nóta. A hivatalos kánon mostanában városon belül a szeparálatlan, úttesten vezetett bringasávot, bringanyomot, esetleg a semmit favorizálja.

"esetleg a semmit favorizálja"

Dafuq?
Egyébként én a József körúti helyzetet nem értem a legjobban. Olyan széles járda van végig a Petőfi híd felőli haladó oldalon, hogy oda akár egy kétsávos bringaút is elférne a gyalogos forgalom akadályozása nélkül. Ehelyett haladhatok végig a parkoló és haladó autók között, néha igencsak közelmerészkedve az egyik/másik oldalához, főleg ha egy már teljesen bekátyúzott csatornafedél vagy lefolyó van az út szélén, amit ki kell kerülnöm.

----------------------------------------------------------
"One should strive to achieve; not sit in bitter regret."
www.xonotic.org

Semmi == úttest minden különösebb jelölés nélkül.

A bicikli jármű. Az úttesten a helye. A járda az nem úttest. A járdán vezetett kerékpárút veszélyes. Haladni nem lehet rajta a kóválygó gyalogosok miatt, illetve minden kereszteződésnél le kell lassítani, mert a jobbhorog veszélye igen nagy, a gépjárművezetők nem számítanak 30-cal érkező bringásra a járdáról.

Ellenben az úttesten látnak. Direkt nem fognak elütni. Amire figyelni kell nagyon, az az ajtó zóna, tehát a nagyKrt-n kb a szélső sávot be kell foglalni ahhoz, hogy biztonságosan lehessen közlekedni. Ezzel azt is el lehet érni, hogy előzni csak sávelhagyással tudjanak, ami szintén biztonságosabb, mint a centizés.

Az első bekezdéshez annyit, hogy a KRESZ szabályai mindenkire vonatkoznak, autósra biciklisre és gyalogosra is egyaránt. Igazad van abban, hogy a járdán veszélyes a bicikliút, de benne is van a nevében: Kerékpárút. Hacsak nem Gyalog- és kerékpárútról van szó, a gyalogosnak semmi keresnivalója a kerékpárúton, még akkor sem, ha a járda részét képezi. Ha látszik rendesen a felfestés, én is mindig ügyelek rá, hogy ne császkáljak rajta.
Kanyarodáskor a kanyarodónak elsőbbséget kell adnia azon közlekedőknek a részére, akik az útját keresztezik, akár jobb vagy balkanyar, a keresztező pedig gyalogos, biciklis, akármi. Külön kitétel, hogy az út mellett haladó bicikliúton jobbkanyarnál a biciklisnek van elsőbbsége.
A második bekezdéseddel teljes mértékben egyet értek, sőt, így szoktam én is közlekedni, és még sose ért atrocitás. Vagy szépen sávváltással kikerültek, vagy csorogtak mögöttem (úgyse nyertek volna vele semmit se, ha megelőznek).

----------------------------------------------------------
"One should strive to achieve; not sit in bitter regret."
www.xonotic.org

Így van, elméletben neked van igazad. Viszont a gyakorlat mást mutat.

Egyébként megy is a harc a szeparált bringautak lakotton belüli kötelező használatának eltörléséért, hiszen brutálsok olyan kerékpárútnak nevezet lóf*sz van, ami kb 200 méter és sehonnan vezet sehova, tökéletesen indokolatlan. A egyoldali kétirányú meg végképp. Ha irányban vagy, akkor még annyira nem is gáz, de ha szembe jössz, akkor át kell verekedned magad egyszer keresztbe, aztán mész rajta párszáz métert, aztán megint verekedheted át magad az úttesten keresztbe. Ez a két oldalváltás időben összemérhető lehet az adott szakasz megtételéhez szükséges idő hosszával is.

Ezt olyan szépen leírtad, sajnos azt elfelejtetted hozzáírni, hogy ez az elmélet.
Gyakorlatban ugatott már le taxis szombat délután, amikor a két gyerekkel (>12) mi hárman a 4-sávos Üllői jobb szélső sávjában álltunk, ő meg a legbelsőben - más meg a közelben sem volt, de üvöltött, hogy takarodjunk fel a járdára. Akarta már a gyerekeimet elütni a legbelső sávból a legszélsőbe (közte ugye 2 másik sáv) 15 m-en kivágó, csak mert ő kanyarodna be a benzinkútra, mert pisálnia kell a zassznynak de nagyon.
Azaz a gyakorlat az, hogy ahogyan a bringások nem ismerik a KRESZ-t, de főleg nem tartják be, ugyanúgy a többi közlekedő se ismeri és nem tartja be. Csak minden közlekedőnél más és más amit nem ismer és amit nem tart be.
De szerintem ez a flame is előjött itt már jópárszor.
Amúgy mi voltunk CM-en mind a 4-en, ebből 2-n rendszeresen bringával közlekedünk, a 3. kicsit jobb időkor szokott átülni, azaz most már ő is átváltott, egyedül a 4. volt az, aki klasszikus hétvégi kocabicajos. És baromira élveztem, hogy végig lehetett menni a Parlament és a Duna között nyugisan úgy, hogy ha még elcsapnak is kisebb eséllyel leszek rokkant, mint egy átlagos napon, meg hogy átmehettem a viszonylag füstmentes Alagúton, és még az Andrássy is kellően tág volt, nem kellett azon a szarul megcsinált bringasávon haladnom. Ráadásul szerintem idén végre jó volt az útvonal.

A semmi tökéletesen elég, ha van elég hely ahhoz, hogy az autó sávon belül előzzön.
Szerintem sok bringás csak azért favorizálja a kijelölt utakat, mert ott biztos, hogy nem centiznek az autók. Ugyanezt el lehetne érni azzal is, ha a túl keskeny (szélen kátyús) utakról kitiltanák a bringát (csak célforgalom) és ami marad, arra nyugodtan rá merne hajtani minden bringás. Mondjuk nekem nincs bajom a bringautakkal se, csak néha nem értem miért akarnak mindenáron bepasszírozni bringautat olyan helyekre ahol annak nincs hely és így olyan vonalvezetése lesz mint az ökörhugyozás. :)
Mondjuk a bringasáv kb ugyanez, csak talán egyszerűbb mint tiltótábla.

Ha az autó nem tud előzni, az stresszes mindenkinek. A nagykörút egyes szakaszaira nem fér el a bringa.

Szóval azt mondod, hogy az autósok, ha átülnek egy hétvégére biciklire, akkor elfelejtik a kreszt? A bringások több, mint 80%-ának van B kat. jogosítványa, meg valószínűleg autója is. Biztos pont ezek azok, akik autóban ülve nem indexelnek, jobbról előznek, nem lassítanak a zebránál... csak az már fel sem tűnik.

--
Ahol a telefontöltőd, ott az otthonod.

Ahogy én elnézem, soha meg se tanulták... Autós, motoros, biciklis, gyalogos egyre megy. Országunkban a közlekedési kultúra a nullához tendál, és amíg nem lesz normális számonkérés, addig ez így is marad. És persze van, aki betartja a szabályokat, de sajna ez egy elég kis szelete a közlekedők népes táborának.

"Autós, motoros, biciklis, gyalogos egyre megy."

Nálam ez így megy:

autóban ülök: köcsög gyalogos, biciklis, motoros
motoron ülök: köcsög autós, biciklis, gyalogos
gyalog vagyok: köcsög autós, biciklis, motoros
biciklin ülök: köcsög autós, motoros, gyalogos

Mivel naponta négyből legalább kettő közlekedési módot használok, így kap mindegyik köcsög rendesen :D

--
trey @ gépház

Valótlant állítasz. Millió egy embernek vannak ennél nagyobb képei a blogjában.

Nézzünk egy példát:

http://hup.hu/blog/1865

Kommentekbe nem engedek képet tenni, nyitó blogbejegyzésbe, nyitó fórumtopikba lehet. Ha szeretnéd, elmondom mi a különbség a blogbejegyzés, a komment és a fórumbejegyzés közt.

--
trey @ gépház

Miért pont 2006-ban indul a táblázat?