A Sony bejelentette a PlayStation 4-et - x86 processzor, AMD Radeon chip

Címkék

A Sony hivatalosan bejelentette játékkonzoljának új generációját. A 2013-as év karácsonyi szezonjában érkező gép a gyártó szerint sok tekintetben hasonlít egy PC-hez, de kifejezetten játékra hangolták. Benne x86-os processzor, AMD Radeon grafikus chip. Részletek:

Main Processor
Single-chip custom processor
CPU : x86-64 AMD "Jaguar", 8 cores
GPU : 1.84 TFLOPS, AMD next-generation Radeon based graphics engine

Memory
GDDR5 8GB

Hard Disk Drive
Built-in

Optical Drive (read only)
BD 6xCAV
DVD 8xCAV

I/O
Super-Speed USB (USB 3.0) 、AUX
Communication Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T)
IEEE 802.11 b/g/n
Bluetooth® 2.1 (EDR)

AV output
HDMI
Analog-AV out
Digital Output (optical)

Részletek itt.

Hozzászólások

x86-64
x86-64
x86-64
x86-64
x86-64
x86-64

>:D

--
NetBSD - Simplicity is prerequisite for reliability

hm.. 1RU verzió is lesz belőle? gondolom szintén beker ár alatt árulják, linux hack nyilván lesz, számítani kiváló lehet (pw cracking pl)

Méghogy haldoklik a PC... :)
---------------------------
Oszt jónapot!

Szamomra a nagy kerdes az, hogy lehet-e majd rajta 3rd party OS-t bootolni. A PS3 utan sajnos nem sok jot varok...

Hogy eggyel kevesebb kutyu legyen. Illetve, ha a Linux valoban jatek platforma valik, akkor nem jon majd rosszul hozza egy olyan gep ami birja amit kell. Es a jatekra alkalmas PC-k sosem kerultek fillerekbe.
Persze sajnos pont ez az ami miatt a Sony-nak erdeke lehet korlatozni a Linux bootot.

Egyreszt arrol meg keveset tudni. Masreszt ezzel a cuccal rogton 2 jatek platformot vehetnek, ami kozula Sony-e biztosan nagy lesz (es en persze a Steam-nek is drukkolok). Harmadreszt meg akarmilyen is lesz a Steambox es a PS4 ugyis lesz aki ezt meg lesz aki azt veszi.

De a lenyeg a lenyeg. Nekem fontos szempont lenne, hogy lehet-e rajta Linuxot bootolni.

A Steam lenne az egyetlen érv a PlayStation 4 mellett. A fafej Sony ezt aligha fogja megengedni annak ellenére, hogy bizonyos együttműködés létezik közte és a Valve között. Így viszont egy felesleges porfogó lesz a PlayStation 4 a Steambox árnyékában. Lehet továbbra is zsonglőrködni a lemezekkel amiket már el sem lehet adni használtan, nincsen virágzó modding közösség, ráadásul drágábbak a PlayStation lemezek mint a Steam bolt, ahol rendszeresen akciók is vannak.

Normális HUP-ot használok!

Bocsánat, nem akarlak sértegetni, de meglátásom szerint a kijelentéseid köszönőviszonyban nincsenek a játékipar tényleges irányával, és történéseivel, úgyhogy tegyél már meg annyit, hogy odaírod az ilyen tényként történő kijelentéseidhez azt, hogy "szerintem", hogy legalább kicsit is komolyan lehessen venni!

Lássuk csak a tényeket:
- Két sikeres generáció után a Sony lecsúszott a dobogóról a 7. generációban. Éppen megelőzte Xbox 360-at, a Wii messze elhúzott.
- Az eddig megjelent nyolcadik generációs Wii U konzolból a várakozásoknál kevesebbet adtak el.
- Közben a kézikonzol PS Vita játékpiac már alulmúlják az okostelefonos játékpiacot.
Mivel lesz vonzóbb egy PC Playstation 4 mint egy szintén PC Steambox? A Sony neve önmagában már nem elég a sikerhez.

Normális HUP-ot használok!

A tényekhez még tegyük hozzá azt is. hogy PC-s piac még a konzolosnál is kisebb. Ahogy most állnak a dolgok, a desktop konzolok helyett nem a - még nem is létező - Stembox lesz a "nagy nyertes", hanem a mobil eszközök.
Személy szerint én évek óta alig játszom konzolon, vagy PC-n. Annál többet mobilon, és tableten. Ezzel pedig egyre többen vannak így. Jönnek is az egyre durvább játékok (Shadowgun, Real Racing 3, stb.), meg az egyre jobb kiegészítők, és vasak fillérekért (OUYA, Moga, Gamestick, stb.), valamint a mobil éppen februárban gyűrte maga alá a handheld piacot, ami nagyjából előrevetíti a jövőt a desktop piacokon is, legyen az PS4, vagy SteamBox...

Hazabeszélsz ez érthető. Mobil játékokban vagy érdekelt aminek dinamikusan nő a piaca. De azért továbbra is van igény sok millió dolláros költségvetésű, erős hardverigényű játékokra is. Eléggé messze vannak az OUYA képességei még egy átlagos mai gamer PC-től is. Casual gamereken kívül van egy elég nagy hard gamer réteg, az ő igényeiket nem elégítik ki 100%-ban mobil és tablet játékok és olyan feltörekvő platformok sem mint az ouya.
Erre a jelentésre gondolsz? A handheld piac kissé más mint a PC, inkább a konzolokhoz hasonló zárt rendszerek. Én inkább a Nintendo Wii-t hoztam volna példának. Ott mutatta meg a Nintendo, hogy casual gamerekre építve több konzolt lehet eladni. Ez a lendület folytatódik a mobil és tablet játékok piacán, amivel ki is fogták a szelet a Nintendo következő Wii U konzoljának a vitorláiból. De a Wii sem nullázta le a Sony és a Microsoft konzolpiacát csak a koronát vette át.
Alacsonyabb árak meg fogják lendíteni a PC - PC/konzol piacot és ezért tartom jobbnak a Valve stratégiát. A Steambox valószínűleg drágább lesz mint a Playstation 4 de olcsóbbak hozzá a játékok és folyamatosan vannak Steam akciók. A PS4 konzol kedvező árú lesz ugyan de a játékok ára valószínűleg marad a drága konzol árszinten. Egy év múlva pedig már nem lesz drágább a Steambox konzol sem a PC hardver árának csökkenése miatt.
Valószínűleg igazad lesz abban, hogy a tablet és mobil átveszi a vezető játékplatform trónját. De szerintem maradni fog egy jelentős hagyományosan erős hardvert igénylő játékpiac is, ahol a Steam lehet a befutó.

(Igaz, hogy még nem jelent meg a Steambox de már ma is használok Steames PC-t nagy lapostévére kötve big screen módban. Nem sokban különbözik egy konzoltól, csak lemezekkel nem kell bajlódni.)

Normális HUP-ot használok!

"Hazabeszélsz ez érthető. Mobil játékokban vagy érdekelt aminek dinamikusan nő a piaca."

[IRÓNIA] Hűha! Most vagy én maradtam le valahol, vagy te találgatsz, de én eddig úgy tudtam, hogy a bevételeink egy része pont a PC-s játékainkból jön, de biztosan én tudom rosszul. Majd utána nézek. :) [/IRÓNIA]

Nem azt állítottam, hogy a hardcore játékok meg fognak szűnni, hanem azt, hogy a SteamBox messze nem biztos, hogy akkora siker lesz, mint aminek te itt már elkönyvelted a HUP-on. Egyébkén megfigyelhető volt az elmúlt évtizedben, hogy a hc játékok hogyan lettek egyre könnyebbek, a casual játékosok pedig a midcore irányába tolódnak. A többi meg még a jövő zenéje. Nekem nincs üveggömböm, hogy megmondjam, hogy mennyibe fognak kerülni a SteamBox játékok, vagy mekkora siker lesz a PS4, vagy a SB. Amiket leírtam, azok a piaci trendek alapján írtam, aztán ez menet közben vagy megváltozik, vagy nem. Majd kiderül.
A Steamet meg én is használom 1080p-n, pont ezért nem tudom, hogy SB-ot veszek-e, vagy sem.

Egy várhatóan masszívan veszteséggel forgalmazott vasból nem biztos, hogy nem éri meg.

_______________________________________________________________________

Android: https://play.google.com/store/search?q=artex+studios
iOS: http://itunes.apple.com/hu/artist/artex-studios-inc./id399983944

Mivel a Sony masszív vesztességgel fogja osztogatni a PS4-et, így én már most a nyakam merem rá tenni, hogy olcsóbb lesz, mint egy ugyanolyan teljesítményű PC. Ugyanez volt a PS3 esetén is, ami miatt kihúzták a Linux támogatást. De anno ez igaz volt az Xbox 1-re is. Egy ideje gondolkodom rajta, hogy beállítom azt is 3D számításokhoz.

Még mindig az a kérdés, hogy miért érné meg Playstation 4 PC-t venni egy PC helyett a 3D számításaidhoz?
Azt írod nagyon olcsó lesz.
Ezt elfogadom érvnek, minden konzol ártámogatott volt eddig az első években.
DE ha nem tudsz majd alternatív rendszert bootolni a zárt drm firmware miatt csak a Sony rendszerét, akkor sehogyan sem fogod tudni ezt kivitelezni: "beállítom azt is 3D számításokhoz."
Hiába lesz csak 400 dollár, azt tudod rajta elindítani amit a Sony megenged neked: játékokat, médialejátszót, böngészőt. JavaScripttel oldod meg a 3D számítást? :)

A PS3 más volt, azon sokáig hivatalosan támogatott lehetőség volt a linux, azon lehetett saját alkalmazásokat futtatni ezért ideális volt tudományos számításokhoz az olcsó Cell gép. A PS4-nél saját kódot legfeljebb fejlesztői gépen futtathatsz de annak az ára nem 400 dollár körüli lesz, garantáltan jóval drágább lesz mint egy hasonló hardveres PC.

Normális HUP-ot használok!

Ügyesen beszélsz mellé, de nem válaszoltál a kérdéseimre, így akkor menjünk végig tételesen... :)

1., Volt hivatalos Linux támogatás Xboxra, Xbox360-ra. Futtatott rajta valaha valaki Linuxot? Ha igen, akkor miért nem tudnak majd a PS4-en?
2., Mi köze a desktop és szerver használatnak egy render farm építéséhez?

...és egy GPU clusternél csak a GPU teljesítménye számít? Nagyon nem... Hiába van neked a legizmosabb GPU-d, ha nincs ami kiszolgálja adattal, meg ami szállítsa az adatokat.

_______________________________________________________________________

Android: https://play.google.com/store/search?q=artex+studios
iOS: http://itunes.apple.com/hu/artist/artex-studios-inc./id399983944

Erdekes, hogy 2.1-es bluetooth-t raktak bele, mikozben szinte minden mas cucc benne state-of-the-art. Annakidejen pont a ps3 bluetooth headset volt az, ami (bar csak ps3-mal) kepes volt zajszuresre es olyan hangminosegre, hogy mindenki elolvadt tole. Most, hogy mar 4.0-nal jarunk a bluetooth technologiaban, azzal nem lenne szukseg ilyen hackekre, de ugy nez ki, nem akarjak, hogy mas is profitaljon a zajszuresi megoldasukbol :)

biztonsagi jatszma ez. kvazi nem kell architekturat, compilert (vö. Cell & Co. ) fejleszteniük, valoszinüleg nagysagrendeket egyszerüsödik a fejlesztes, megagyaznak a crossplatform cimeknek, olcso lehet (es idövel megy majd szepen le az ara minden komponensnek, nincs RDRAM es egyeb egzotikumok pl) stb. ha bejön, olyan sikeres lehet, mint a PS2.

(u.i. en legjobban annak örülnek (de aztan bilibe er a kezem), ha lenne benne egy picioccso arm SoC is, es lehetne NAS-kent, HTPC-kent hasznalni par W fogyasztas mellett, tökcsendben IS. )

A hírek szerint lesz benne valami ultramély sleep (kikapcsolás helyett), illetve egy másik alacsony fogyasztású állapot amiben boldogan tud frissítéseket letölteni...
Szóval tudhatja azt amit szeretnél, ha sikerül pl egy Linuxot úgy ráhackelni, hogy támogassa ezeket.

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o

hát, itt semmi forradalmit nem látok. szerintem ez jól jöhet a steamboxnak. ha lett volna valami újszerű, akkor az alátehetett volna nekik azért.

A Steambox minden szempontból Überkonzol lesz.
A megjelenés pillanatában már több játék lesz Steamboxra, ráadásul visszafele kompatibilis lesz mindennel. Elég lesz feltolni rá egy Win XP-t másodlagos rendszerként. Ezzel szemben Playstation 4-en majd a Sony-Gaikai streamelni neked a PS3 játékaidat feltéve, hogy van hozzá megfelelő netkapcsolatod, a laggolás pedig színesíti a játékélményt.
A Valve látja szerintem helyesen amikor a játék-streamelést egyelőre csak lokálisan engedi és a Steamboxnál a streamelés nem a kompatibilitásra használt kényszermegoldás csak egy extra kényelmi szolgáltatás.

Normális HUP-ot használok!

Köszönjük Emese, hogy újra játszod a hülyét!
Gyengébbek kedvéért nyilvánvalóan a már most is elérhető közel kétezer Steam játékról van szó. Habár a PCSX2-nek köszönhetően a PS2 játékok is játszhatóak, sőt van PS1-re is emulátor.

Normális HUP-ot használok!

A Sony bejelentette a PlayStation 4-et -> A Sony bejelentette a szép dobozba csomagolt gamer PC-jét.

*ásít

Tőled is megkérdezem: szoktál konzolon játszani? :)

Rá lehet hekkelni a ps3 controllert windowsra is (linuxon még nem próbáltam), de a játékok nem arra vannak optimalizálva így minden játékra külön be kell mappelni, hogy melyik gomb, mit csináljon.

Meg mér lenne hátrány egy konzol OS? Azon lehet szopásmentesen játszani, pc-n meg hány dolog mehet félre: wine nem támogatja, videó kártya driver szar, rossz a felbontás, steam/desura /-re akar telepíteni, ahol nincs hely, ha gyenge a hardver, nem megy a játék.. stb. A letöltött, törött játékokról nem is beszélve.

Szoktam konzolon játszani, igaz ritkán. Régebben PS2, most PS3. Mindkettőn el lehetett lötyögni, arcade játékokkal hülyéskedni, barátnővel végigjátszani a Simpsonst, meg platformjátékozni. De ha valami élvezeteset akarok játszani, akkor PC.

Amúgy miért kéne a PS3 kontrollerét ráhackelni a PC-re? Vannak külön PC-hez gyártott gamepadek is, nem?

Konzol OS az addig jó, amíg olyanokat akarsz játszani, amik vagy megvannak lemezen, vagy fent van az aktuális store-ban. Játszanál egy kis agylazító Flash játékkal kikapcsolódásképp? NEM. Farmerama? NEM. Néznél random filmet? Támogatott? Jó eséllyel NEM. Böngésznél? Blabla...

Én játszottam már konzolon, és PC-hez is van controllerem, azzal szoktunk Lego Batman-t játszani :))) De talán pont a lego sorozat
az, ami támogatja a többjátékos üzemmódot.

Konzol OS: amióta van Steam, azóta egyszerűsödött a dolog. Steam-en bekattintom, fizetek, lejön, feltelepül, és már indul is a játék. Se videókártáyval, se felbontással
nem volt sosem gondom, igaz, nem linuxon próbálkoztam. Mivel kijött a Steam linuxra, gondolom a problémák megoldódnak, ha pedig jön a steambox, akkor marad a rádugom
a hálózatra a dobozt, és játszok.

Minek ps3 kontrollert 'hekkelni' pc-re ha teljesen hivatalosan kapsz xbox 360 kontrollert hozzá Xbox 360 Wireless Receiver for Windows kütyüt amivel pc-re csatlakoztathatod??!
Persze vannak eleve PC-hez gyártott kontrollerek is, de ha már ragaszkodsz pc-n is a konzolos kontrollerhez az is van hivatalos támogatással.

Normális HUP-ot használok!

Értem én, hogy AMD meg x86 az már PC, de mikor utoljára néztem az én gépemben még nem volt 8GB GDDR5 ram amit a CPU-k és a GPU koherens módon egységes címtérben elért...

Illetve afelől is nyugodt lehet mindenki, hogy a PS4 fejlesztőknek nem feltétlen kell az OpenGL és OpenCL felületekkel szuttyogniuk...

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o

A senkit javítsd ki kevesenre, és akkor egyetértek veled! :) Egyébként a PS3 is OpenGL ES alapú fejlesztést tett lehetővé, úgyhogy nem is értem pontosan tr3w felvetését, ami nem biztos, hogy az ő hibája.
De majd kifejti bővebben, gondolom.

_______________________________________________________________________

Android: https://play.google.com/store/search?q=artex+studios
iOS: http://itunes.apple.com/hu/artist/artex-studios-inc./id399983944

Csak arra utaltam, hogy PS3 és XBox360 kapcsán mindenki natív API-król beszél, és annak gyorsaságáról a PC-s OpenGL és DirectX-hez képest.

Az engine-ek meg nem az égből szállnak alá, azokat is meg kell írni valakinek...

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o

"Csak arra utaltam, hogy PS3 és XBox360 kapcsán mindenki natív API-król beszél, és annak gyorsaságáról a PC-s OpenGL és DirectX-hez képest."

Szerintem meg csak arról van szó, hogy normálisan kellene implementálni mondjuk az OpenGL-t, és akkor ugyanolyan gyors lenne, mint a többi "natív API". De ez már ennél a generációnál nem lesz probléma, szerintem.

"Az engine-ek meg nem az égből szállnak alá, azokat is meg kell írni valakinek..."

Valóban nem, de ezeket egyre ritkábban készítik maguk az adott játék fejlesztői.

_______________________________________________________________________

Android: https://play.google.com/store/search?q=artex+studios
iOS: http://itunes.apple.com/hu/artist/artex-studios-inc./id399983944

Én nem értek hozzá, de ahogy én tudom itt nem csak arról van szó, hogy a nativ API gyorsabb mint az OpenGL/DirectX az adott platformon, hanem, hogy az OpenGL/DirectX hívások még PC-n is túl nagy overhead-del rendelkeznek...

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o