Nem induló Peugeot 206

Fórumok

Üdv!

Na ilyen sem volt még! Nem indul be az autóm!
Tegnap még a világon semmi baja nem volt, sőt, pár napja vezettem le vele szinte egyhuzamban 500km-t.
Ma meg elfordítom a kulcsot, valami kis próbálkozás elfojtott hangon és semmi. Próbálkozok erőszakosabban, nagyon akar indulni, minden LED felvillan, de mégsem sikerül neki. Viszont az órán a dátumot / időt sikeresen resetelte :O
Egyszer sikerült beindítani, de kb 3 másodpercet forgott csak a motor és leállt.
Soha nem volt még a 6 év alatt gondom vele, műszakin is kb 2 hónapja volt. Én az akksira gyanakszom.
Szerintetek?

Update 1:
Az akksi kémlelőlyukját megnézve, zöldet mutat. Tehát elvileg az akksinak nincs gondja.
Ebből szerelő hívás lesz, érzem :S

Update 2:
Még nem látta szakember, majd hétfőn remélhetőleg. Viszont sikerült elindítani!
Mindig úgy szoktam, hogy simán elfordítom a kulcsot és indul. Most kellet neki egy kövér gázt adni kíséretnek. Az órát most is lenullázta, viszont legalább üzemelt a motor.

Update 3:
Megtettem vele 30km-t, ment rendesen. Most ott pihen egy szervizben. Talán holnapra kész is lesz. Most még nem tudtak rá konkrétet mondani ott sem, majd átnézik...

Update 4:
Az akksi volt a ludas! Annak ellenére, hogy zöldet mutatott mégis csak rossz volt (tudnám akkor mi értelme az állapot jelzőnek, na mindegy). Kicserélték, most pöcre indul!:) Reggel megyek is érte az első busszal(sicc)!

Hozzászólások

első olvasatra akksi, de akkor, ha jól értem, az önindító sem tekeri, ugye?

Nem, akármeddig sem engedi, mert akkor vagy világot minden LED 1-2 másodpercig, vagy simán abbahagyja a próbálkozást is. Olyan is volt, hogy fura hangjelzéseket adott ki. Olyan mintha teljesen random jelenségeket produkálni minden próbálkozásnál. A végeredmény mindig ugyanaz, hogy akármeddig tartom elfordítva a kulcsot, leáll minden.

- benzinszuro eltomodve?
- AC pumpa?
- szar gyertyak?

Bar ha az orat is resetelte akkor lehet valami elektronikai hibaja van.

Szálljál ki, szálljál be, hátha elindul.

Az óra reset, és a többi miatt bizonyosan elektronikai eredetű a hiba.

Kisebb emlősök előfordul hogy bemásznak az autóba, és elrágják a vezetékeket. Azoknak akik vidéken, szabadban tartanak autót, árulnak nyest (vagy mi) riasztót.

Egy szerelő viszonylag hamar és olcsón kiméri (vagy megtalálja) az elrágcsált vezetéket (de akár te is átnézheted, már amennyit látsz belőle).

--
http://neurogadget.com/

Első körben én leszedném és megpucolnám az akksisarukat. Ha zöldes színű kicsapódások vannak rajta akkor önts rá pici vizet, az lehozza.

immobilizer van-e benne? nem lehet, az zárta le valami miatt? Bár a tünetek alapján első blikkre akksi. Ha van digitmultid mérj rá egyet.

Akksira +1. Kérj kölcsön valakitől egyet ami biztos jó, azzal ki tudod próbálni. A sarukat drótkefézd meg és adj neki kontaktspray-t is. Ha így sem, akkor lehet immobiliser vagy esetleg a riasztó is letilthat. De ezt már csak szaki tudja neked megállapítani. De valószínűleg(az óra reset miatt) leesett a feszültség és nem volt elég az órának/rádiónak.

Azért a Zsigulinak is voltak előnyei ,ilyen esetben azt csak belökted és kész.

Mikor és hol tankoltál utoljára? És a másik nagy kérdés hogy mitis tankoltál a kocsidba. Mert hasonló tünetet nekem astra csinált amikor olyan szar benzin volt benne hogy hideg motorral az istennek nem indult.
De mikor tankoltam ezt a "lötyit" vígan haza ment vele.
Csak másnap nem teccet neki.

Esetleg ha van hely a tankba akor szerezz normális benzint lökd bele és úgy próbáld meg.

"Az akksi kémlelőlyukját megnézve, zöldet mutat. Tehát elvileg az akksinak nincs gondja."

Mérj rá feszültséget, ha 11 volt alatt van, sok autó nem indul, s ez esetben akksi csere.
Aztán az is lehet, hogy a generátorod halt meg, azért indult be egyszer, de a generátorod nem töltött, s leszopta az akksiból a maradék delejt (10.5 volt alá esett a feszültség), s le is állt a motor, s a rossz akksi miatt nem is tudod indítani.
Ne tévesszen meg, hogy esetleg ledek, világítás, stb. működik, simán lehet rossz az akksid, és nem ad le elég feszültséget.

:-)
latom, nem ismered a 3f szabalyt.

Van esetleg valakinek GF-es ('97-2002) Mazda 626-osa?
Elméletileg kell lennie OBD II-nek, de két autóvillamossági szaki sem találta, csak a szem előtt levő spéci Mazda diagnosztikai portot. :)
(ABS, ESP és kézifék visszajelző nem alszik ki, nem is működnek)

Ha esetleg van köztünk (vagy tudtok ajánlani) Pécs körüli autódiagnoszta, jól jönne.

http://torque-bhp.com/

Lehet törölni és ki is írja a hibát szövegesen (nem csak a kódját), ha szerepel az adatbázisában.
Azt hogy mennyire ismeri a gyártók egyedi kódjait nem tudom, de általában azért utána lehet keresni neten ezeknek
(például Hyundai: http://www.obd-codes.com/trouble_codes/hyundai/) és erre is van alkalmazás Android alatt egyébként.

Autószerelőm szerint (akinek két hardveresen különböző diagnosztikai eszközhöz van hozzáférése, több programmal) van olyan dolog, amit csak a márkaszerviz gyári rendszere tud kiolvasni, de azért ez viszonylag ritka.

Önindítót tekeri rendesen, mikor próbálkozol?
A hangjelzést milyen "ritmus" szerint adja (franciánál mindennek jelentősége van még a hangjelzéssel együtt villogó led-eknek is)

Ha nagyon elfojtott a hang, akkor valahol az akkuval van a gond, es az onindito motor sem indul. Ha az onindito elindul, akkor a bendix-szel lehet baj. Ilyenkor az onindito felporog, de nem adodik at a nyomatek a motornak. Meg kell nezni szervizkonyvben, hogy melyik ket pontot kell a bendixen osszeerinteni, hogy rovidre zard. Atfolyik rajta egy nagy aram, mikozben oninditozik neked valaki, es nyomja a gazt. Ha ez a baja, akkor visszaugrik a helyere, es elfelejtheted a problemat ujabb hosszu idore.
Ha nagyobb a baj, akkor el is kopott, de asszem annak mas jelei is vannak.

Az a zöld kukkoló csak annyit jelent, hogy a 6 cellából egy rendben van.

Sikerült elindítani, lásd topik nyitó post Update 2 :)

Benzines.
6 évig indult kulcs fordítással, a fene próbált ilyennel trükközni, nem ez a természetes módja az indításnak.
Elmentem vele egy szerkőhöz, a napokban megnézi. Menet közben nyomtan neki itt-ott 120-al is, de semmi furát nem észleltem.
Ami még fura, hogy csak hideg indításnál nem akar simán indulni. A szerelőnél bezzeg - már meleg motorral - simán indult kulcs fordítással is.

Szerintem az adagoló lesz esetleg elkoszolódva. Ez okozhatja a hidegen nehezen indulást. Ezt egyszerűen lehet kipucolni esetleg féktárcsa zsírmentesítő spray-jel meg ronggyal. Itt bontani kell az adagolót, kb. fél órás munka.
Plusz az önindító szénkeféi lehetnek elkopva, vagy maga az önindító motorban ment valami tönkre.
Annyit tudsz tenni, mikor nem indul, akkor hallgasd meg, hogy kattan e az önindító generátor állásból indító állásba, vagy akar e forgatni, kap e tápot.
Elméletileg az önindító okozhatja a leállást is, ha nem tud elég áramot termelni a szikrákhoz, így lemeríti az aksit a motor. Mérjél töltési feszültséget, ez is választ adhat a jelenségre.

Nos nekem volt valami hasonlo, de ott az ononditot sem forgatta meg. Egy automanias ismerosom javaslatara a kovetkezot csinaltam:

1. kulcsot be
2. gyujtast raad, mig a muszerfal feleled, de nem inditozok
3. kulcsot kivesz

Ezt kelett elismetelnem 4-5 szor.

Es utana ment minden. A hatterben az van, hogy a kulcs elforditasakor ujra bootol a szamitogep.

Elsore en is akksira gyanakodtam, de nem. Azzal az aksival jarok most is legalabb 3 eve.

----------
Az Örömtündér minden évben ellátogat a Földre és akit megérint a pálcájával az Boldog lesz! De esetleg az is megtörténhet, hogy kiveri belőled még a sz*rt is... (by radcsong)

khm,khm. :)

"Update 4:
Az akksi volt a ludas! Annak ellenére, hogy zöldet mutatott mégis csak rossz volt (tudnám akkor mi értelme az állapot jelzőnek, na mindegy). Kicserélték, most pöcre indul!:)"

http://hup.hu/node/104361#comment-1303601