Üdv!
Na ilyen sem volt még! Nem indul be az autóm!
Tegnap még a világon semmi baja nem volt, sőt, pár napja vezettem le vele szinte egyhuzamban 500km-t.
Ma meg elfordítom a kulcsot, valami kis próbálkozás elfojtott hangon és semmi. Próbálkozok erőszakosabban, nagyon akar indulni, minden LED felvillan, de mégsem sikerül neki. Viszont az órán a dátumot / időt sikeresen resetelte :O
Egyszer sikerült beindítani, de kb 3 másodpercet forgott csak a motor és leállt.
Soha nem volt még a 6 év alatt gondom vele, műszakin is kb 2 hónapja volt. Én az akksira gyanakszom.
Szerintetek?
Update 1:
Az akksi kémlelőlyukját megnézve, zöldet mutat. Tehát elvileg az akksinak nincs gondja.
Ebből szerelő hívás lesz, érzem :S
Update 2:
Még nem látta szakember, majd hétfőn remélhetőleg. Viszont sikerült elindítani!
Mindig úgy szoktam, hogy simán elfordítom a kulcsot és indul. Most kellet neki egy kövér gázt adni kíséretnek. Az órát most is lenullázta, viszont legalább üzemelt a motor.
Update 3:
Megtettem vele 30km-t, ment rendesen. Most ott pihen egy szervizben. Talán holnapra kész is lesz. Most még nem tudtak rá konkrétet mondani ott sem, majd átnézik...
Update 4:
Az akksi volt a ludas! Annak ellenére, hogy zöldet mutatott mégis csak rossz volt (tudnám akkor mi értelme az állapot jelzőnek, na mindegy). Kicserélték, most pöcre indul!:) Reggel megyek is érte az első busszal(sicc)!
- 23165 megtekintés
Hozzászólások
első olvasatra akksi, de akkor, ha jól értem, az önindító sem tekeri, ugye?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát valamit teker, mert egyszer beindult a motor, viszont pár másodperc után le is állt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jó, tehát ha önindítózól, akkor teker akármeddig, és nem nyiffan ki pár főtengely-fordulat után?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, akármeddig sem engedi, mert akkor vagy világot minden LED 1-2 másodpercig, vagy simán abbahagyja a próbálkozást is. Olyan is volt, hogy fura hangjelzéseket adott ki. Olyan mintha teljesen random jelenségeket produkálni minden próbálkozásnál. A végeredmény mindig ugyanaz, hogy akármeddig tartom elfordítva a kulcsot, leáll minden.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hát, akkor márpedig itt tényleg a delej nem lesz elég...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert? Ez akár még riasztó is lehet... (már 1x beindult, csak leállt)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
riasztó aligha csinál óra-resetet, és random hibajelenségeket...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szvsz pontosan azért csinálhat a riasztó mindent, mert mindenhova be van kötve... Egyszer én is szívtam egy kontakthibás, 80as évekből ittmaradt riasztóval... :/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most megnéztem az akksi kémlelőlyukján milyen színt mutat és hát zöld.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az semmit nem jelent attól még akár cellazárlatos is lehet. Ez nem jelenti az, hogy az akksi a hibás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy valami siman elragta a vezeteket, vezetekeket es neha erintkezik, neha nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- benzinszuro eltomodve?
- AC pumpa?
- szar gyertyak?
Bar ha az orat is resetelte akkor lehet valami elektronikai hibaja van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szálljál ki, szálljál be, hátha elindul.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem windows fut rajta! :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az óra reset, és a többi miatt bizonyosan elektronikai eredetű a hiba.
Kisebb emlősök előfordul hogy bemásznak az autóba, és elrágják a vezetékeket. Azoknak akik vidéken, szabadban tartanak autót, árulnak nyest (vagy mi) riasztót.
Egy szerelő viszonylag hamar és olcsón kiméri (vagy megtalálja) az elrágcsált vezetéket (de akár te is átnézheted, már amennyit látsz belőle).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Első körben én leszedném és megpucolnám az akksisarukat. Ha zöldes színű kicsapódások vannak rajta akkor önts rá pici vizet, az lehozza.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
immobilizer van-e benne? nem lehet, az zárta le valami miatt? Bár a tünetek alapján első blikkre akksi. Ha van digitmultid mérj rá egyet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akksira +1. Kérj kölcsön valakitől egyet ami biztos jó, azzal ki tudod próbálni. A sarukat drótkefézd meg és adj neki kontaktspray-t is. Ha így sem, akkor lehet immobiliser vagy esetleg a riasztó is letilthat. De ezt már csak szaki tudja neked megállapítani. De valószínűleg(az óra reset miatt) leesett a feszültség és nem volt elég az órának/rádiónak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért a Zsigulinak is voltak előnyei ,ilyen esetben azt csak belökted és kész.
Mikor és hol tankoltál utoljára? És a másik nagy kérdés hogy mitis tankoltál a kocsidba. Mert hasonló tünetet nekem astra csinált amikor olyan szar benzin volt benne hogy hideg motorral az istennek nem indult.
De mikor tankoltam ezt a "lötyit" vígan haza ment vele.
Csak másnap nem teccet neki.
Esetleg ha van hely a tankba akor szerezz normális benzint lökd bele és úgy próbáld meg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Az akksi kémlelőlyukját megnézve, zöldet mutat. Tehát elvileg az akksinak nincs gondja."
Mérj rá feszültséget, ha 11 volt alatt van, sok autó nem indul, s ez esetben akksi csere.
Aztán az is lehet, hogy a generátorod halt meg, azért indult be egyszer, de a generátorod nem töltött, s leszopta az akksiból a maradék delejt (10.5 volt alá esett a feszültség), s le is állt a motor, s a rossz akksi miatt nem is tudod indítani.
Ne tévesszen meg, hogy esetleg ledek, világítás, stb. működik, simán lehet rossz az akksid, és nem ad le elég feszültséget.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:-)
latom, nem ismered a 3f szabalyt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van esetleg valakinek GF-es ('97-2002) Mazda 626-osa?
Elméletileg kell lennie OBD II-nek, de két autóvillamossági szaki sem találta, csak a szem előtt levő spéci Mazda diagnosztikai portot. :)
(ABS, ESP és kézifék visszajelző nem alszik ki, nem is működnek)
Ha esetleg van köztünk (vagy tudtok ajánlani) Pécs körüli autódiagnoszta, jól jönne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
The OBD2 port on the '00 626 is under the dashboard on the drivers side
Gugli szerint baloldalt a műszerfal alatt...
--
TH
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez az európai verzióra is vonatkozik?
Mert ott nem találtam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazából passz. Esetleg vmi gépkönyv nincs?
--
TH
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt találtam még.
http://forum.mazda6club.com/attachments/3-0l-v6/63812d1267101215t-obd-i…
Amúgy apósom autószerelő (pécs) és van neki OBD -s kütyüje. A Vectrámon már töröltem vele párszor hibakódot ;)
--
TH
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az OBD2-kütyük, nem működnek linux alól...
Csak Windows-alól működik.
Ezennel beszóltam a "winfos"-os kollégáknak...
Egy jó tanács:
Mind a két oprendszer "tökéletes" csak tudni kell használni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Khmm, Android alol is mukodnek a kek fogon keresztul.
Azon sem csodalkoznek ha egyes kezi eszkozokon Linux futna..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Légyszi mond tovább...
Nekem egy elm327 interfacem van.
Mivel csatlakozol az Androiddal???
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha kek fogas valtozatod van, akkor gyakorlatilag barmely programnak mennie kellene (peldaul Torque, Efficiency).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek a típusonkénti hibakódok leírását is tartalmazzák (mondjuk, mint a szervizes Bosch cuccok)?
Törölni is tudsz az ECU-ban?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet törölni és ki is írja a hibát szövegesen (nem csak a kódját), ha szerepel az adatbázisában.
Azt hogy mennyire ismeri a gyártók egyedi kódjait nem tudom, de általában azért utána lehet keresni neten ezeknek
(például Hyundai: http://www.obd-codes.com/trouble_codes/hyundai/) és erre is van alkalmazás Android alatt egyébként.
Autószerelőm szerint (akinek két hardveresen különböző diagnosztikai eszközhöz van hozzáférése, több programmal) van olyan dolog, amit csak a márkaszerviz gyári rendszere tud kiolvasni, de azért ez viszonylag ritka.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi, a gyári interface-el, minden kütyü nélkül, a műszerfalon sikerült kivillogtatnom.
Bal hátsó ABS jeladó hiba.
Remélem, csak kontakt hiba, mert a jeladó maga 90.000 Ft.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
20 - 30$-ért lehet ebay-ről rendelni OBD2 > Bluetooth interface-t.
Ezek mennyire képesek hibakódokat lekérdezni, illetve ezeket beazonosítani?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
8 ezer ft. körül lehet kapni obd2 to usb kábelt, én inkább ezzel próbálkoznék. Persze kell program is hozzá, önmagában a kábellel nem sokra mész.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem is bluetooth-os van. Mindent tud, amit az USB-s, plusz működik PDA-val és androidos telefonnal is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Önindítót tekeri rendesen, mikor próbálkozol?
A hangjelzést milyen "ritmus" szerint adja (franciánál mindennek jelentősége van még a hangjelzéssel együtt villogó led-eknek is)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nagyon elfojtott a hang, akkor valahol az akkuval van a gond, es az onindito motor sem indul. Ha az onindito elindul, akkor a bendix-szel lehet baj. Ilyenkor az onindito felporog, de nem adodik at a nyomatek a motornak. Meg kell nezni szervizkonyvben, hogy melyik ket pontot kell a bendixen osszeerinteni, hogy rovidre zard. Atfolyik rajta egy nagy aram, mikozben oninditozik neked valaki, es nyomja a gazt. Ha ez a baja, akkor visszaugrik a helyere, es elfelejtheted a problemat ujabb hosszu idore.
Ha nagyobb a baj, akkor el is kopott, de asszem annak mas jelei is vannak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a zöld kukkoló csak annyit jelent, hogy a 6 cellából egy rendben van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
probald megbikazni.
---
http://youtu.be/wzEahz7pa7k
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sikerült elindítani, lásd topik nyitó post Update 2 :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:D nem mondod, hogy kapásból nem próbáltál még gázzal segíteni és eddig végignézted ahogy megfulladt szegény:)
de az is szép, hogy senki meg nem kérdezte benzines/dizel
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Benzines.
6 évig indult kulcs fordítással, a fene próbált ilyennel trükközni, nem ez a természetes módja az indításnak.
Elmentem vele egy szerkőhöz, a napokban megnézi. Menet közben nyomtan neki itt-ott 120-al is, de semmi furát nem észleltem.
Ami még fura, hogy csak hideg indításnál nem akar simán indulni. A szerelőnél bezzeg - már meleg motorral - simán indult kulcs fordítással is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem az adagoló lesz esetleg elkoszolódva. Ez okozhatja a hidegen nehezen indulást. Ezt egyszerűen lehet kipucolni esetleg féktárcsa zsírmentesítő spray-jel meg ronggyal. Itt bontani kell az adagolót, kb. fél órás munka.
Plusz az önindító szénkeféi lehetnek elkopva, vagy maga az önindító motorban ment valami tönkre.
Annyit tudsz tenni, mikor nem indul, akkor hallgasd meg, hogy kattan e az önindító generátor állásból indító állásba, vagy akar e forgatni, kap e tápot.
Elméletileg az önindító okozhatja a leállást is, ha nem tud elég áramot termelni a szikrákhoz, így lemeríti az aksit a motor. Mérjél töltési feszültséget, ez is választ adhat a jelenségre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már nem, mert ott van a szerelőnél. Ezekre majd biztos ő is gondol.
Nem pitiáner szerelő, évek óta hozzá hordja a család az autókat :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért írd meg mi lett a megoldás :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lásd Update 4 :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nos nekem volt valami hasonlo, de ott az ononditot sem forgatta meg. Egy automanias ismerosom javaslatara a kovetkezot csinaltam:
1. kulcsot be
2. gyujtast raad, mig a muszerfal feleled, de nem inditozok
3. kulcsot kivesz
Ezt kelett elismetelnem 4-5 szor.
Es utana ment minden. A hatterben az van, hogy a kulcs elforditasakor ujra bootol a szamitogep.
Elsore en is akksira gyanakodtam, de nem. Azzal az aksival jarok most is legalabb 3 eve.
----------
Az Örömtündér minden évben ellátogat a Földre és akit megérint a pálcájával az Boldog lesz! De esetleg az is megtörténhet, hogy kiveri belőled még a sz*rt is... (by radcsong)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
khm,khm. :)
"Update 4:
Az akksi volt a ludas! Annak ellenére, hogy zöldet mutatott mégis csak rossz volt (tudnám akkor mi értelme az állapot jelzőnek, na mindegy). Kicserélték, most pöcre indul!:)"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni