Slice - a késes játék

Címkék

Egy ideje csinálok, még inkább csináltatok (to manage) már játékokat. Néha érzem úgy, hogy jól sikerült. Legelőször talán ez volt ilyen. De a Slice most jól sikerült. Az update-ről néhány videó:

Annyit mondanék még bizalmasan, nagyon nagyon lehangoló adatként, hogy a 3 havi átutalás az Apple-tól: $1280

Egy programozó és egy grafikus 2 hónapi munkáját sem tudom kifizetni..

Kár hogy a gázszámlának nincsen free változata...

Hozzászólások

Ugyan már privátban jeleztem, de leírom itt is.

Teljesen fasza! Beteg, de jó! Olyan Fűrész vagy Kocka hangulata van. Nem tudom, hogy szándékosan lett-e ilyen, de
tényleg jó. A 32. pályán vagyok.

--
trey @ gépház

Ez egy nagyon király játék. Ha lenne iPad-em, akkor tuti megvenném.
Laikusként kérdezem: Ha portolnád iPhone-ra nem tudnál vele többet keresni? Kevés embernek van iPad-je (relatíve).
___
Blogom

Ket eszrevetel az arazassal kqpcsolatban: sosem ertettem, hogy ugyanaz a program miert kerul tobbe iPad-re, mint iPhone-ra. Ez nem szimpi, hogy pusztan a nagyobb felbontas miatt dragabb.

A masik, hogy 0.79-ert _sokkal_ kelendobb lenne. Annyiert meg en sem gondolkodnek rajta, azonnal megvennem, de igy, hiaba olvasom, hogy kedvelik, erosen megfontolom.

Dolgoztam egy cégnek, akik pont emiatt álltak le az iphone fejlesztésről, egyszerűen nem éri meg, ha nem nagy kiadóval adatod ki, akkor az esetek 99%-ban bukta. Inkább a flash játékokra érdemes ráállni, mert azokba a reklám helyeket szépen kifizetik.

Flashes játékokat sem a "in-app ads" miatt éri meg csinálni, hanem a különböző portálok licencelik tőled a játékot, amiért elég jó pénzeket fizetnek.
Erről egyébként született már pár érdekes írás. Pl. Andy Moore a saját blogjában arról írt, hogy a Steam Birds nem lett volna sikeres játék, ha előtte nincs a Flash verzió sikere. Ő pl. azzal a módszerrel dolgozik, hogy előbb legyen a játék sikeres a Flash portálokon és akkor 99%, hogy siker lesz iOS-en/Androidon is. Van benne igazság.

Megkerestem, ezt érdemes elolvasni:
http://www.andymoore.ca/2011/03/steambirds-survival-by-the-numbers/

Megvettem. Genyóság hogy rontás esetén visszaléptet egy pályát. Amit egyszer megcsináltam azzal nem akarok többet foglalkozni, nem érdekel, nem fun.

Igazad van.
Tul ertekeltuk az atlagjatekos elszantsagat.
A jovoheten kint lesz az update amiben mar nincsen visszaleptetes, sot szabad puzzle valasztas is van mind a 45 puzzle-bol. Ami azert inkabb 44, tekintve az elso puzzle trivialitasat.

A telefonos valtozat nem lep vissza palyat.
Amugy az ipad 1.0 a 11 puzzle utan nem lep vissza, de megertettuk, hogy ez igy nem jo.
Bizzunk, hogy az update atmegy az apple-n a szokasos idoben.

nem neked, de:
Androidrol csak annyit, hogy pl. a HTC Desire van 2 (azaz KETTO) tacs, mint "multi" tacs.
Az iphone az 5 taccsal azert jobban indokolja miert azon van ez a jatek.
A 11 taccsos ipad meg meg inkabb..

A Desire volt az első komolyan vehető Androidos telefon, azóta sok víz folyt már le a Dunán. Minden újabb Androidos telefon rendesen multitouch, pl. a Galaxy S is 5 érintésipontot kezel. Az Android Marketen is sok játék van, ami nem menne az eredeti Desire-ön emiatt. Egyébként ha jól tudom a Desire-ök közül sem mind ilyen fogyatékos.

Amikor megjelent tényleg sokan odavoltak érte és csak néhány hónappal később a Samsung Galaxy S megjelenésével degradálódott középkategóriássá, hozzátéve még, hogy a hardvere és az akkori operációs rendszere, az Android 2.1 nem volt képes felvenni a versenyt az iPhone 4-el, ami egyébként Európában hónapokkal később jelent meg.

Most ugyanaz a helyzet, csak fordítva, a fehér iPhone 4 nem lesz képes felvenni a versenyt a hamarosan érkező Samsung Galaxy S II-vel, ahogy már a Samsung Galaxy S-el sem minden szempontból, ez persze az eladásokat nem feltétlenül érinti.

Istenem, hogy hányszor hallottam már azt, hogy ez és ez a telefon/tablet le fogja nyomni az iPhone-t/iPadet. Várom már, hogy mikor következik be, de én még nagyon nem vagyok benne olyan biztos, mint te, hogy ez mostanában lesz. :)

iPhone 4 - 48+ millió
Samsung Galaxy S - 12 millió

iPad - 4.6 millió csak ebben a negyedévben
Samsung Galaxy Tab - 2.5 millió összesen
Motorola Xoom - 250 ezer összesen

Szóval értem én ezt a "wishfull thinking" dolgot, csak a valósághoz semmi köze. :)

A Samsung Galaxy S egy felsőkategóriás készülék, nem mindenki azt veszi meg amikor rendelkezésre állnak alsó- és középkategóriás készülékek is.

2010 utolsó negyedévére vonatkozó adatok:


Google*     33.1 millió
Nokia       31.0 millió
Apple       16.2 millió
RIM         14.6 millió
Microsoft   3.1 millió

* Androidot futtató készülékek

Már többször elmondtam és az ami ténylegesen történik is engem igazol, hogy egy piacot nem lehet felsőkategóriás eszközökkel lefedni, eleinte ameddig a termékkategória exkluzív addig nincs olyan, hogy alsó- és középkategória, azután ellenben az határozza meg a piacot, lásd. autógyártás (VROOOM VROOOOM :-D) története.

"ez a telefon/tablet le fogja nyomni az iPhone-t/iPadet"

Ez relatív, még inkább szubjektív, a Samsung Galaxy S II minden szempontból minden paraméterét tekintve jobb és nagyságrendekkel több dologra használható, de ha a szempont mindössze a Flash tartalmak lejátszása akkor egy 200 dolláros kínai Androidos tablet is lenyomja az iPhone-t vagy iPad-et.

Na persze. Csak egy apróságot tetszik elfelejteni, hogy ez nem látszik sem az egyes gyártók eladásain, sem a felhasználóktól befolyó bevételeken.
Meg csendben azért jegyezzük meg, hogy egy kicsit más képet fest az általad vázoltakhoz képest a 2011 Q2. :)

De én nem is arról beszéltem, hogy mennyire vacak az Android és mennyre jó az iOS. Hanem arról a korábbi sajtóhír dömpingről, hogy:

Samsung: lenyomjuk a 7"-os Galaxy Tab-bal az iPad-et -> csalódás a Galaxy Tab 2 milliós eladása
Motorola: a Xoom a földbe döngöli az iPad 2-t is -> A Motorola bevallottan nagyot csalódott, hogy csak 200.000 darab Xoomot tudott eladni egy negyedév alatt.

Várom már azt az Androidos gyártót, aki nem csak szájkaratéban nagy, hanem valóban oda tud verni az Apple-nek, mert az felhasználóként és fejlesztőként is jól jönne.

Na persze. Csak egy apróságot tetszik elfelejteni, hogy ez nem látszik sem az egyes gyártók eladásain, sem a felhasználóktól befolyó bevételeken.

A HTC 2011 Q1 közel 10 millió, Q2-re több mint 11 millió okostelefont adott el, illetve tervez eladni (http://www.hwsw.hu/hirek/46606/htc-okostelefonpiac-android.html). Mivel a HTC ebben a szegmensben kizárólag WM6.x/WP7 és Android telefonokat ad el, s a WM6.x és a WP7 nem pörög igazán, valószínűleg ez fél év alatt és csak a HTC esetén legalább 17-18 milló Android-os telefont jelent (2-3 millió WM6.x és WP7 eladást feltételezve, de úgy érzem, ezzel erősen túlbecsültem a Windows telefonok jelenlegi piacát). Egyébként ez napi 100 ezer Android-os telefont jelent...

iPhone 4 - 48+ millió
Samsung Galaxy S - 12 millió

Ha megnézem a játékom statisztikáját, akkor azt látom, hogy "Samsung Galaxy S 8.1%", ha feltételezem azt, hogy az Android-os telefonok eloszlása és a játékom letöltői között van némi korreláció -- ezt 1.5+ faék egyszerűségű játék, 220e letöltés, 40e telepítés esetén talán feltételezhetjük, akkor ebből a két számból kijön, hogy ~150 millió Android-os eszköz van, vagy az SGS és a többi "okosabb" telefon felülreprezentált a játékom felhasználói között. Ha megnézem az appbrain.com statisztikáit, akkor abban 12,8 százalékot látok az SGS arányra, amiből már csak 90 millió Android-os eszköz jön ki, de ezt a statisztikát is tarthatjuk felülreprezentáltnak... de milyen statisztikának tudunk ezek után hinni? :)

Ha a Samsung Android eladásait a HTC eladásaival teszem párba -- és valószínűleg a Samsung több Android telefont ad el, akkor abból az következik, hogy a 2011 Q1 + Q2 időszakra legalább 34 millió Android telefon jön ki csak ettől a két gyártótól, és ott van még a Motorola, a Sony Ericsson, az LG és persze a ZTE, illetve a Huawei.

Plusz adalékként: van egy verzió a játékomból, amelyet nem tettem fel se az Android Market-re, se alternatív alkalmazás boltra, mivel ez a verzió egy speciálisan kínai kiadás (zh-rCN és zh-rTW lokalizációval), csak és kizárólag kínában adták ki kb. 9-10 hónapja kettő helyi alkalmazás disztribúció részeként. A reklámmegjelenések bevételében ez a verzió a mai napig 15-20 százalék között változó arányt mutat, s azokon a gyagyi telefonokon és tableteken fut, amelyek nem jelentkeznek fel a Google "hálózatára", előretelepítve tartalmaznak (játék)programokat, illetve mellékelt SD kártyára felmásolva egy offline alkalmazáskatalógust, az előbb említett 15-20 százalék is csak azon eszközökről jön, amelyek egyátalán kilátnak az AdMob szervereire reklámot kérni... lehet saccolni kínai Android számokat.

Persze mindezen számok nem ebből a valóságból valók, készséggel elhiszem, hogy egy alternatív valóságban élek... de már levelezek két újabb kínai disztribútorral, hogy kerüljön fel a játékom az offline katalógusukba. :)
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

"Az a 12 millió SGS csak egy apró csepp az Android tengerben."

De próbáld ezeknek elmagyarázni, hogy a túlnyomó többség nem a lehető legtöbbe kerülő és legkorszerűbb készülékeket vásárolja, mert nincs rá pénze, igénye.

Éppen ezért nem lesz Apple egyeduralkodó a smarthoneok vagy tabletek piacán, mint ahogy az évekkel ezelőtt többen is feltételezték, sőt idővel - mire már az alsókategóriás eszközökkel is kevesebb kompromisszumot kell kötni használat terén - törvényszerű módon mindössze rétegigényt fog kiszolgálni, hasonló piaci részesedéssel mint amivel most a személyi számítógépek terén rendelkezik, hacsak nem áll elő alsó- és középkategóriás eszközökkel.

Ez persze valamiért nagyon meg fogja lepni az Apple-t, elvégre most a Nokia és a Microsoft is meg vannak lepődve.

"Ez persze valamiért nagyon meg fogja lepni az Apple-t,"

Jaja! A HUP-os elemzők itt látják a jövőt, de az Apple-nél/Samsungnál/tetszőleges cégnél agyalágyultak ülnek. Akkor már csak egy kérdésem van. Mi a frászért akarna elkezdeni az Apple jelenleg középkategóriás készülékeket forgalmazni addig, amíg a felső kategóriával végigveri a mezőnyt profit tekintetében?
Gondolom majd ha nem megy a szekér akkor ők is elfelejtik a prémium kategóriát és kiadják a maguk iPhone Minijét, vagy mondjuk beindítják a 3GS gyártását újra és fillérekért kiszórják közép kategóriás áron :), mint ahogy az Androidos gyártók is (Samsung, HTC, stb.) elkezdték tolni a közép kategóriás cuccokat (Galaxy Ace és társai), amikor rájöttek, hogy csak a prémium kategóriában az életben nem hozzák be az Apple-t.

Részletekbe nem megyek most bele, mert crunch-time van nálunk, de!

"Várom már azt az Androidos gyártót"

Nem az OS elterjedtségéről beszéltem, hanem az egyes gyártók mérhető teljesítményéről. Jelenleg még a Samsung sem tudja megközelíteni az Apple-t a smartphone vonalon. A tablet piacon meg még viccnek is rossz, amilyen eredményeket felmutatnak a nagy cégek szemben az Apple-lel. Erre mondtam azt, hogy jó lenne, ha ez a helyzet változna, mert ezzel felhasználóként is sokat nyernénk és fejlesztőként is örülnék neki.
A "vallási háború" meg nem érdekel, abból hagyj ki! :)

Ahja... értem én. Az Android nem éri el az iPhone eladási számait. Hopp, elérte, ööö... Az Android nem éri el az iOS eladási számait. Hopp, elérte, ööö... A Samsung/HTC/stb. nem éri el az Apple eladási számait. Hopp, elérte, ööö... A Samsung/HTC/stb. prémium kategóriás eszközei nem érik el az Apple számait... meddig fog folytatódni ez a fajta kijelentéssorozat? És főleg hova konvergál?

A tablet piacon meg még viccnek is rossz, amilyen eredményeket felmutatnak a nagy cégek szemben az Apple-lel.

Jah, éppen most gondolkodunk kollégákkal arról, hogy veszünk kínai postázós oldalról 60-70 dolláros Android tablet-et. Azért gondolkodunk rajta, mert ötösével vagy tizesével csomagolják, és kell öt vagy tíz ember, akik közösen vesznek egy csomaggal... persze ez nem állítható párba egy iPad vagy SGT tudásával, de arra teljesen megfelel, hogy otthon a kanapén heverjen, mert hirtelen felindulásból netezni teljes jó, sőt. Mielőtt legagyiznád, tudásra felér egy Galaxy Spica-val, és nem csak úgy néz ki, mintha Android lenne, hanem Android van rajta.

A "vallási háború" meg nem érdekel, abból hagyj ki! :)

Be kell lássam: a világ hülyébb és kevésbé igényes többségéhez tartozom, ráadásul vallási okokból veszek olcsóbb és sok tekintetben használhatóbb eszközöket. Nyilván ez nevetségesnek hat a világ okos és igényes kisebbsége számára, akik gazdasági racionalitások alapján vesznek drágább és sok tekintetben használhatatlanabb eszközöket. Én kérek elnézést.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

"A Samsung/HTC/stb. nem éri el az Apple eladási számait."

Ezt csak te állítod. De igazából lényegtelen, mert ez nálad nem erről szól, én meg lesz*rom. :)

"gondolkodunk kollégákkal"

Jól teszitek.

"persze ez nem állítható párba egy iPad vagy SGT tudásával"

Ez így korrekt. Nem is kell azokhoz hasonlítani akkor és bármilyen párhuzamot vonni közéjük. Én sem ezekről beszéltem, hanem az SGT, Xoom, iPad szintű piacról.

"Be kell lássam: a világ hülyébb és kevésbé igényes többségéhez tartozom"

Neked nagyon komoly üldözési mániád kezd itt kialakulni. :)

Nem is kell azokhoz hasonlítani akkor és bármilyen párhuzamot vonni közéjük. Én sem ezekről beszéltem, hanem az SGT, Xoom, iPad szintű piacról.

Miért szűkíted hónapról-hónapra azt a kört, amelyből konkurenciát merítesz az i* eszközökkel szemben? Én "el tudtam adni" a kínai offline piacra a játékomat, Te meg se próbálod, mert elszántan -- majdhogynem görcsösen -- próbálsz a prémium kategóriákba kapaszkodni, holott nem biztos, hogy a prémium kategóriák adják a piac nagyobb részét. Sőt, azt is ki merem jelenteni, hogy soha nem a 100e forint feletti készülékek adták az Android piac nagyobb részét, és ez nem is igen fog változni, ehhez kell alkalmazkodni felhasználóként, fejlesztőként és kiadóként is.

"gondolkodunk kollégákkal"
Jól teszitek.

A gondolkodáson már túl vagyunk, most már egy csomaggal rendelünk.

Neked nagyon komoly üldözési mániád kezd itt kialakulni. :)

Aha... olvasgass a magad tollából, hogy milyen beszólásaid és megjegyzéseid vannak. Lassan olyan stílusod van, mint lelkes árnyékodnak, aki most éppen szurketestver néven publikál, kicsit süllyedsz még és már nehéz lesz megkülönböztetned magad tőle.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

"Miért szűkíted hónapról-hónapra azt a kört, amelyből konkurenciát merítesz az i* eszközökkel szemben?"

WTF?! Mit szűkítek, illetve miért merítenék?! Nem tudom, hogy feltűnt-e, hogy párszor már leírtam, mindkét platformon (meg desktop platformokon is) erősen vannak érdekeltségeink. Viszont én nem kötöm le magam az egyik platformhoz, mivel ebből élek, meg még másik pár embert is ki kell tudnom fizetni a bevételeinkből. Jelenleg erre pedig az iOS alkalmasabb, kínai piac ide, olcsó Android készülékek oda. Ha ez a helyzet változik (ahogy most állnak a dolgok, hosszú távon változni is fog), akkor én leszek az első, aki áthelyezi a hangsúlyt. De most még jobb esetben a bevételek negyede folyik be az azonos mennyiségű Androidos játékostól és ügyfelünktől, mint amennyi a hasonló iOS-estől. De ez már kitárgyaltuk, úgyhogy nem írom le még egyszer.

"Én "el tudtam adni" a kínai offline piacra a játékomat"

Most már tényleg kíváncsi vagyok rá. Dobnál egy linket a játékra, ha van belőle ad-supported vagy demo verzió? Vagy egy video, vagy csak egy screenshot, vagy bármi, hogy lássam, miről is beszélsz?!

"Te meg se próbálod, mert elszántan -- majdhogynem görcsösen -- próbálsz a prémium kategóriákba kapaszkodni"

Milyen vicces, hogy ennyire belelátsz és ennyit tudsz a cégem működéséről és arról, hogy kinek és milyen fejlesztéseink vannak, csak tudnám, hogy honnan, mert amit eddig itt leírtam csak egy része az egésznek. :D

"Sőt, azt is ki merem jelenteni, hogy soha nem a 100e forint feletti készülékek adták az Android piac nagyobb részét"

Óh, hát azt tudom, hogy bármit ki mersz jelenteni, csak forrásokkal nem szoktad alátámasztani. De már ezt is lefutottuk egyszer, nem kellene újra! :)

"ehhez kell alkalmazkodni felhasználóként, fejlesztőként és kiadóként is."

Azt majd én eldöntöm, hogy fejlesztőként és kiadóként mihez kell alkalmazkodnom, ha megengeded. :)

"most már egy csomaggal rendelünk."

Remek! Várjuk a tapasztalatokat egy cikk formájában, remélem trey is vevő rá:
http://hup.hu/node/add/story

WTF?! Mit szűkítek, illetve miért merítenék?! Nem tudom, hogy feltűnt-e, hogy párszor már leírtam, mindkét platformon (meg desktop platformokon is) erősen vannak érdekeltségeink. Viszont én nem kötöm le magam az egyik platformhoz, mivel ebből élek, meg még másik pár embert is ki kell tudnom fizetni a bevételeinkből. Jelenleg erre pedig az iOS alkalmasabb, kínai piac ide, olcsó Android készülékek oda.

Nincs igazán kedvem most hozzászólásokat vadászni -- esetleg megkérem erre szurketestver-t, mert ő imád hozzászólásokat vadászni :), de észrevehető, hogy hónapról-hónapra emeled a várva várt csoda peremfeltételeit. Pár hónapja vártad, hogy legyen annyi Android, mint iPhone, aztán amikor lett, akkor jött a következő peremfeltétel: legyen annyi Android, amennyi iOS4, és így tovább. A fentiek szerint már az a peremfeltételed, hogy prémium kategóriában egy gyártó készülékei lépjék túl az iOS4 elterjedtséget, gondolom a következő stáció az lesz, hogy egy gyártó egy terméke lépje túl az iOS4 elterjedtséget.

Azt pedig senki nem vitatta, hogy az Apple oldalán jobbak a bevételi lehetőségek, ez így alakult és így is marad jóval nagyobb Android elterjedtség esetén is... az Apple a sivatag közepén is képes arra, hogy hatalmas kígyózó sorokban álló szomjas embereknek el tudjon adni drágán egy vödör homokot, miközben mellette oszthatja ingyen a vizet bárki, az nem kell a sorban álló tömegnek. Látom az iPhone4-es kollégáknál, hogy mindenféle kis kényszer és/vagy kényelmi bizbaszra elporlasztanak heti egy-két dollárokat, amik Androidon reklámmentesen ingyen letölthetőek. Teljesen logikus, hogy AppStore-on a 10 féldolláros fingóalkalmazás mellé el lehet adni a tizenegyedik fingó alkalmazást fél dollárért, de az Android Market-en van 10 ingyenes fingóalkalmazás, miért fizetne akárki fél dollrt a tizenegyedikért? Az AppStore-on 70-30 a fizetős-ingyenes alkalmazások aránya, a Market-en 30-70.

Most már tényleg kíváncsi vagyok rá. Dobnál egy linket a játékra, ha van belőle ad-supported vagy demo verzió?

Volt már párszor téma, legutóbb egy hete: http://wiki.javaforum.hu/x/E4Cy

Milyen vicces, hogy ennyire belelátsz és ennyit tudsz a cégem működéséről és arról, hogy kinek és milyen fejlesztéseink vannak, csak tudnám, hogy honnan, mert amit eddig itt leírtam csak egy része az egésznek. :D

Nem látok bele a cég működésébe, és nem is akarok, a hozzászólásaid alapján következtetek erre, mert látszólag nem érdekes az olcsó eszközök piaca (lásd a "kínai gagyi hamisítvány" minősítésed), kizárásos alapon marad az, hogy a prémium készülékek vásárlói a célközönség.

Óh, hát azt tudom, hogy bármit ki mersz jelenteni, csak forrásokkal nem szoktad alátámasztani.

Ha forrásokkal alátámasztom, akkor kapok egy "vallásháború" megjegyzést, vagy terelést, hogy nem is úgy gondoltad, ahogy -- lásd ebben a szálban. Egy másik témában betolsz két statisztikát összesített 36 milliós USA+EU5 Android eszközökre, amikor tavaly a csak a HTC egymaga eladott ~25 millió Androidos telefont, és idén fél év alatt eladott és tervez eladni további 20 milliót... és nem raktárra gyártják, mint a WP7 telefonokat. Arra nem vetted a fáradságot, hogy megnézd a statisztikád alapját, ami telemarketinges felmérés volt ezerpárszázas reprezentatív mintán, a kérdés csak az, hogy mennyire reprezentatív és mennyire valós a válasz. :)

Azt majd én eldöntöm, hogy fejlesztőként és kiadóként mihez kell alkalmazkodnom, ha megengeded. :)

Majd alkalmazkodsz és döntesz, ha eljön az ideje.

Remek! Várjuk a tapasztalatokat egy cikk formájában, remélem trey is vevő rá

Odalenn az ott egy blog URL, majd azon, ha olyan kedvem lesz.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

"Nincs igazán kedvem most hozzászólásokat vadászni ... , de észrevehető, hogy hónapról-hónapra emeled a várva várt csoda peremfeltételeit"

Na, erről beszéltem. Állítani állítasz, de bizonyítani, azt nem nagyon.

"gondolom a következő stáció az lesz"

Eddig csak "bekamuztad", hogy miket mondtam, most már az jön hogy mit fogok gondolni? Na, most indulhat az eddigi hozzászólásaimban a keresgélés! Ügyes gyerek vagy te, biztosan össze tudod ollózni a 2006-os, 2007-es hozzászólásaimból, hogy csak hülyeségeket beszélhetek. Hajrá! :D

"Ha forrásokkal alátámasztom, akkor kapok egy "vallásháború" megjegyzést"

Ha forrásként a saját játékod és az Androidos eladások közti összefüggésből kiszámolt "izére" célzol, akkor az elég vicces voodoo statisztika, valóban. :)

"Majd alkalmazkodsz és döntesz, ha eljön az ideje."

Hát, ahhoz még elég sok időnek kell eltelnie, hogy meghozzam azt a bizonyos döntést. Főleg annak a tudatában, hogy éves szinten hozott a játékod AdMob-bal nagyjából annyit, mint egy-egy játékunk jelenleg 8-12 nap alatt hoz. Bár nyilván ez függ a játéktól is, de nekünk is van ad-supported játékunk, úgyhogy azért tudnék mesélni a különbségekről. Maradjunk annyiban, hogy ha minimum a havi bevétel lesz ennyi az AdMob-ból, akkor majd megéri elgondolkodni rajta, addig meg csak viccnek tekinthető. Remélem a kínai offline distributorokkal sikerült jobb megállapodást kötnöd, mert akkor még Flash játékot is érdemesebb csinálni ennyi idő alatt.
Egyébként a Fairy Cubes jó "mérőműszer" lesz számunkra is. Rövidesen megy ki a Marketbe fizetősként és az alternatív store-okba is. Meglátjuk, hogy mit tud az Android bevételi oldalon, mert eddig csak különböző játékokból vannak statisztikáink, az meg nem sok mindent mond. Aztán jöhetnek az ettől jóval nagyobb költségvetésű játékaink is.

"Odalenn az ott egy blog URL, majd azon, ha olyan kedvem lesz."

Te tudod, de itt gondolom többen belebotlanánk.

Na, erről beszéltem. Állítani állítasz, de bizonyítani, azt nem nagyon.

Ahja. Amikor meg állítok és bizonyítok, akkor jön a személyeskedés meg a terelés... mint pölö most is simán kikerülöd azt, hogy a becitált statisztikád milyen módszertanon alapul (telefonos önbevallás), ahogy elegánsan kikerülöd azt is, hogy egy-egy gyártó mennyi készüléket ad el és valahogy nem áll össze belőle a kép. Az állításaid egy részénél a részleteket lásd a http://hup.hu/cikkek/20110419/az_apple_beperelte_a_samsung-ot_annak_gal… téma alatt, errefelé közöltél meggyőző statisztikákat arról, hogy mennyi Android-os eszköz van...

Ha forrásként a saját játékod és az Androidos eladások közti összefüggésből kiszámolt "izére" célzol

Forrásként ott volt egy HWSW link a HTC tavalyi és idei eladásairól, valahogy nem sikerült reagálnod rá, ezt kötöttem össze a Market és AppBrain statisztikákkal, majd egy közismert általános iskolai matematikai műveletet alkalmaztam, de nyilván hamisítják az appbrain.com-on is a készülékek százalékos arányát, ahogy minden Android-os gyártó és oldal hazudik. Vagy a comScore felmérése nem stimmel.

Szóval nem a játékom is az Android eladások közötti összefüggésekre célzok, nem tudom, honnan sikerült ezt kikövetkeztetned. Vagy nem olvasod végig, amit írok, vagy nem érted meg, amit írok, vagy szándékosan csúsztatsz. Vagy valami egyéb ok?

Főleg annak a tudatában, hogy éves szinten hozott a játékod AdMob-bal nagyjából annyit, mint egy-egy játékunk jelenleg 8-12 nap alatt hoz.

És? Azokat a játékokat is kétharmad hétvége volt megírni? Azok a játékok homlokegyenest eltérő készülékeloszlással rendelkeznek? Szerény véleményem szerint 220e letöltés és 55e telepítés eléggé nagy statisztikai sokaság a trendek meglátásához. Az említett játékoknak mennyi a letöltése? Gondolom meg tudod nézni pillanatok alatt, ahogy azt is, hogy az SGS mekkora százalékban van jelen a telepített játékaidnál, szóval gond nélkül ide tudod írni Te is, hogy mekkora százalékot jelent az 12 millió SGS. Nálad mennyi az SGS arány?

Remélem a kínai offline distributorokkal sikerült jobb megállapodást kötnöd, mert akkor még Flash játékot is érdemesebb csinálni ennyi idő alatt.

Meglátjuk.

De mutatnék egy érdekes AdMob statisztikát, pár perce néztem meg, a reklám kérések száma havonta, az EU régióból és Kínából:
2010 november: EU 105e, CN 3e -> 3%
2010 december: EU 110e, CN 8e -> 7%
2011 január: EU 190e, CN 16e -> 8%
2011 február: EU 170e, CN 24e -> 14%
2011 március: EU 160e, CN 40e -> 25%
2011 április: EU 130e, CN 40e -> 30%

Fél év alatt arányaiban és számszerűen is több mint tízszeresére nőtt, nálad mennyi ez az arány az Android játékok AdMob statisztikáiban, nézted, hogy mi a trend?
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

"Vagy nem olvasod végig, amit írok, vagy nem érted meg, amit írok, vagy szándékosan csúsztatsz. Vagy valami egyéb ok?"

Akkor nézzük a rögvalóságot! Itt vannak a 2011 Q1 negyedéves jelentésekből kivett számok, forrásokkal:

http://www.gsmarena.com/htc_profit_soars_number_of_phones_shipped_tripl…
http://www.gsmarena.com/samsung_q1_results_phone_division_ok_the_rest_n…
http://www.apple.com/pr/library/2011/04/20results.html

HTC: 9.7m
Samsung: 12m
Apple: 18m

A Samsung 12m-jában benne van a Bada és WP7 is, nem tett közzé csak Android számokat a Samsung. Hivatalos közlésük szerint eddig összesen 14 millió SGS-t adtak el a készülék teljes életciklusa alatt.

"Azokat a játékokat is kétharmad hétvége volt megírni"

Több, viszont nem az számít, hogy mennyi idő valamit megírni, hanem az, hogy az egy órányi munkára levetítve mennyi a bevétel. Esetedben ez $125/h. Egy hasonló kaliberű Flash játékért $2500-$3000-t megkapsz, ami $180/h. De Androidon nem az AdMob-ból lehet jelentős bevételt elérni (kivéve, ha Angry Birds, Fruit Ninja, stb. kaliberű játékod van), hanem a work-for-hire munkákból. Én a múlt héten adtam le egy olyan mini-game-et, amit 22 munkaóra alatt raktam össze. Ez olyan $227/h-ra jött ki és ez azért még nem az elérhető legmagasabb összeg.

"Az említett játékoknak mennyi a letöltése?"

Amiről számokat mondhatok az a Fairy Cubes iOS verziója. Nyilván a work-for-hire munkákról nem nagyon beszélhetek, mert NDA köt. Az FC iPad és iPhone változata novemberben jelent meg, $1.99 és $4.99-es áron és olyan $250/h körüli bevételt hozott eddig. A free, ad supported verzióról majd lejebb...
Az Android verzió pár napos, úgyhogy arról majd egy fél év múlva írok egy cikket, amiben összehasonlítom a két platform eredményeit.

"De mutatnék egy érdekes AdMob statisztikát, pár perce néztem meg, a reklám kérések száma havonta, az EU régióból és Kínából:"

Ezt én is megnéztem az egyik ad supported játékunknál, amiből van Android verzió is. Az látszik, hogy Kínából és úgy Ázsiából általában folyamatosan emelkednek a kérések, de még mindig csak 15%-20%-a az amerikainak. a eCPM pedig 5x akkora Európában, mint Ázsiában. Az AdMob-os bevételeink 10%-át adja Ázsia.
Ha a reklám bevételeket és az eCPM-et nézem az Androidra és az iOS-re levetítve, akkor még elkeserítőbb a helyzet. Ennek egy oka van. Az AdMob alacsony eCPM értéke. iOS-en az InMobi és az iAd 3x-5x akkora eCPM-mel dolgozik, mint az AdMob. Ezért mi azt csináljuk, hogy AdWhirl-lel rangsoroltatjuk a kéréseket. Ha az iAd nem tud reklámot szolgáltatni, akkor jön az inMobi, ha ők sem, akkor jön az AdMob. Mivel az első kettőnek alacsonyabb a fill rate-je, ezért a reklámok 60-70%-át az AdMob adja, viszont a bevételeinknek csak 10%-20%-át fill rate-től függően!

Aruld mar el legyszives, hogy megis mi indokolja ezt az irgalmatlan arkulonbseget az iPhone es az iPad-re kiadott jatek eseteben?
Nem hiszem el, hogy pusztan a magasabb felbontasu texturak lennenek az oka ennek..leginkabb azt tudom elkepzelni, hogy ha mar iPad-re futja, fussa a dragabb jatekra is, de nagyon remelem, hogy ez nincs igy, mert kicsit sem lenne szimpatikus.

Az árképzést soha nem az adott termék elkészítésének költségétől függ, hanem a piaci viszonyokétól. Jelen esetben így tudjuk a legmagasabb profitot elérni. Viszont sírok, ha arra gondolok, hogy 2-3 éve az ilyen casual játékokat még $19.99-ért lehetett eladni PC-n. Persze számít az is, hogy hány darabot tudsz értékesíteni. Egy érdekesség. Megpróbáltuk változtatni az árat, de a bevételeink csökkentek, nem nőt az eladott példányszám olyan mértékben, hogy ellensúlyozta volna az alacsonyabb árat. Nyilván van olyan iPad játék, amit a hatalmas, milliós eladások miatt érdemesebb $0.99-ért adni. Ez a játék nem volt ennyire kelendő, ezért így tudtuk a profitunkat maximalizálni.

Akkor nem értetted meg amit írtam. Nem egy adott játékosról akarunk többet lehúzni, hanem az összesről. Van olyan játék, ami $0.99-es áron hozza a legtöbb profitot, mert 3 milliót adnak el belőle. Ha megemelnék az árát, akkor annyi vevőt veszítenének, hogy kisebb lenne a bevétel (Angry Birds, Tiny Wings, Fruit Ninja, stb.) Mivel mi sajnos nem ebbe a kategóriába tartozunk, ezért megnéztük, hogy mely árkategóriában tudjuk az adott játékos számhoz képest a legnagyobb profitot elérni. Ezt hívják honey potnak. :) Ha kevesebbért adtuk, akkor nem nőtt annyival a vásárlók száma, ami kompenzálni tudta volna az ár változásból kieső bevételeket. Míg, ha többért akkor annyi vásárlót vesztünk, hogy a bevételünk szintén kevesebb lenne a jelenleginél.

A ferengi Vagyongyujtesi Szabalyzat szerint minden termek annyit er amennyit adnak erte es nem annyit amibe az eloallitasa kerul. Ha a piac egy termeket magasabb ertekre araz be, akkor hulye lenne az elado jelentosen olcsobban adni, mint amennyit a klientura adni hajlando erte.

---
pontscho / fresh!mindworkz

Megertem, amit mond, csak nincs igaza. Tularaz egy termeket azert, mert az iPad-tulajokat le lehet huzni. Pont. Ezt lehet meg magyarazni, hogy profitmaximalizalas igy, vagy ugy, de a lenyegen nem valtoztat. Engem vasarlokent kicsit sem erdekel, hogy az elado az elerheto profitmaximumot kapja, csak az, hogy a minimalis arat megfizessem, amely termeszetesen nem egyezik a maximummal. Nem vagyok jotekonysagi szervezet, nem tamogatni akarom a fejlesztot, hanem realis aron megvenni a termeket.

A szemelyeskedest pedig legyszives mellozd.

Megtennéd hogy rávilágítasz a két mondat közötti szemantikai egyezőségekre?

1. "Ez a játék nem volt ennyire kelendő, ezért így tudtuk a profitunkat maximalizálni."
2. "Tularaz egy termeket azert, mert az iPad-tulajokat le lehet huzni. Pont."

A személyeskedést egyébként kérésedre nagyon szívesen mellőzöm, az egyébként akkor lenne ha azt írnám hogy "lámageci, bazmeg se olvasni se értelmezni nem tudsz", ezzel szemben én csak tényt állapítottam meg.

"Tularaz egy termeket azert"

Én túlárazott terméknek azt hívom, amit a magas ára miatt nem, vagy kevesebben vesznek.

"mert az iPad-tulajokat le lehet huzni"

Nem lehet őket lehúzni, mert el tudják dönteni, hogy kell-e nekik ennyiért a cucc vagy sem. A mi játékunkat ilyen áron veszik meg a legtöbben. A következőt meg lehet, hogy $0.99-ért fogjuk adni, vagy in-app purchase lehetőséggel ingyen, mert az meg annyiért viszik majd a legtöbben. Senki nem tart fegyvert egy felhasználónak sem a fejéhez.

"Nem vagyok jotekonysagi szervezet"

Mint ahogyan mi sem. Szabad döntési jogod van, hogy megveszel-e egy terméket vagy sem. Ha az árazással elvesztelek, mint vevőt, de nyerek vele másik négyet, akkor ugyan ezt nagyon fogom sajnálni, de egy percig nem fogok rajta gondolkodni. De majd beszélgess el a főnököddel a cégnél ahol dolgozol, hogy miből kapod a fizetésed, amiből az iPadet vetted. Nem hiszem, hogy nagyon más lesz a véleménye a profitmaximalizálásról. :)

Konklúzió:

1., Megveheted $4.99-ért az iPad verziót, mert szerinted is érdemes rá
2., Megveheted az iPhone verziót $0.99-ért és 2x-re nagyítva játszol vele
3., Keresel egy olyan játékot, amire szívesebben költöd a pénzed, mint erre a túlárazott vacakra :)

Akkor nézzük a rögvalóságot! Itt vannak a 2011 Q1 negyedéves jelentésekből kivett számok, forrásokkal [...] A Samsung 12m-jában benne van a Bada és WP7 is, nem tett közzé csak Android számokat a Samsung. Hivatalos közlésük szerint eddig összesen 14 millió SGS-t adtak el a készülék teljes életciklusa alatt.

Akkor most tedd mellé a comScore számokat, amire hivatkoztál egy másik témában, nem gyanús? HTC 9,7M, Samsung 12M, összesen 20M felett, a HTC gyárt WM6.x, WP7 és Android telefont, a Samsung Bada, WP7 és Android telefont, a WM6.x, a WP7 és a Bada eladások 10 százalék körül járhatnak erős túlzással... kettő gyártó ad annyi Android telefont, mint az Apple iP4-et, és ott van még jópár Androidos telefon, amelyek szintén hasítanak a tortából... a 14 millió SGS 8-12% közötti (1.5+ esetén 8%, 2.1+ esetén 12%) arányt jelent az appbrain.com statisztikái szerint, ebből pedig eléggé nagy Android számok jönnek ki.

Én ennyit írtam, és saját magad is alátámasztod, amiről írtam. Érdekes. :)

Bevételi oldalon többszörös Android túlsúlynál fog meglátszani ez, mert homlokegyenest más a két piac összetétele, lásd lejjebb.

Több, viszont nem az számít, hogy mennyi idő valamit megírni, hanem az, hogy az egy órányi munkára levetítve mennyi a bevétel. Esetedben ez $125/h. Egy hasonló kaliberű Flash játékért $2500-$3000-t megkapsz, ami $180/h.

A 125$ és a 180$ között nincs akkora eget verő különbség... pláne úgy, hogy a 125$ jövőre már 250$ lesz, mert semmit nem fogok fejleszteni a játékon, csak időnként kiadok egy újabb verziót a "Just in" miatt, s emellett nyílt forrású is volt...

Az Android verzió pár napos, úgyhogy arról majd egy fél év múlva írok egy cikket, amiben összehasonlítom a két platform eredményeit. [...] Ha a reklám bevételeket és az eCPM-et nézem az Androidra és az iOS-re levetítve, akkor még elkeserítőbb a helyzet. Ennek egy oka van. Az AdMob alacsony eCPM értéke.

Ez jön ki a piaci arányokból. Az Android 30-70 fizetős-ingyenes arányához az Apple 70-30 fizetős-ingyenes aránya ezt eredményezi. Ha ingyenes a program, akkor sok jó és használható ingyenes konkurens. Ha reklámmal ingyenes, akkor sok a reklámból megélni kívánó fejlesztő és kevés a reklámért fizetni kívánó, ez leveri a kattintás árait. Ha fizetős a program, akkor ott a sok jó és használható ingyenes konkurens... csak a fenti arányból következően az Android akkor jelent azonos bevételt a fejlesztőknek, amikor 1,5-2x annyi készülék lesz, mint iOS. Tavaly év végén és idén év elején látszik az, hogy az Android eszközök gyártása elérte ezt az arányt az iOS gyártással szemben: 18M iP4, 9M iPod, 4M iPad =~ 31M iOS vs HTC + Samsung =~ 20M, és még ott van a többi gyártó... és persze Kína a "gagyi" tabletekkel.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

"a WM6.x, a WP7 és a Bada eladások 10 százalék körül járhatnak erős túlzással... "

Forrás?! Ja, hogy megint nincs semmi?! :)

"Én ennyit írtam, és saját magad is alátámasztod, amiről írtam. Érdekes. :)"

Én meg felhívnám a figyelmed, hogy eredetileg arról írtam, hogy várom már azt a gyártót, aki lenyomja az Apple számait. Erre te jöttél a szokásos mantráddal, hogy de összesen már több Android device van, mint iOS. Amit nem is vitattam. Azóta ezen pörögsz. :)

"pláne úgy, hogy a 125$ jövőre már 250$ lesz"

Feltéve, ha az AdMob eCPM nem megy a béka valaga alá a növekvő requestek száma miatt. :)

"Az Android 30-70 fizetős-ingyenes arányához az Apple 70-30 fizetős-ingyenes aránya ezt eredményezi ... akkor sok a reklámból megélni kívánó fejlesztő és kevés a reklámért fizetni kívánó, ez leveri a kattintás árait."

LOL, bírom az ilyen légből kapott, összehallucinált kijelentéseidet! :D
Tíz perce néztem az AdMob eCPM-et mindkét platformon, jelenleg is a szokásos, elhanyagolható a különbség Androidon és iOS-en. Konkrétan 1,5%-kal magasabb eCPM-et jelent az Android javára. Akkor, hogy is van ez?! :)
Erre jön rá a kisebb fill rate-tel, de jóval magasabb eCPM-mel az iAd és az InMobi.

"csak a fenti arányból következően az Android akkor jelent azonos bevételt a fejlesztőknek, amikor 1,5-2x annyi készülék lesz, mint iOS."

1., ez csak akkor lenne igaz, ha kizárólag free játékok lennének mindkét platformra és nem lenne ekkora különbség (4x-5x) az iAd, InMobi vs. AdMob közt.

2., nem tudom, hogy hogyan lehetne Androidon ad supported játékokból összehozni mondjuk azt, amit az Infinity Blade fizetősként megtett iOS-en. Nevezetesen, hogy $5.99-es áron 11 nap alatt 2 milliót hozott. Szerintem a jelenlegi dolgok alakulása és az Android piac felépítése miatt még egy jó darabig senki nem fog tudni még csak hasonló bevételt sem produkálni. De én lennék a legboldogabb, ha nem így lenne és pariban lenne a két platform. De már ezt is leírtam neked párszor.

Forrás?! Ja, hogy megint nincs semmi?! :)

Ebből a szálból való adatok, azt feltételeztem, hogy olvasol is, nem csak gúnyolódsz, ezek szerint túlbecsültem a készségeidet:
Google* 33.1 millió
Nokia 31.0 millió
Apple 16.2 millió
RIM 14.6 millió
Microsoft 3.1 millió

Én meg felhívnám a figyelmed, hogy eredetileg arról írtam, hogy várom már azt a gyártót, aki lenyomja az Apple számait.

Én meg felhívnám a figyelmed, hogy egy témával arrébb arról írtál, hogy várod már azt az időt, amikor az Android lenyomja az iOS számait. Még pár témával arrébb arról írtál, hogy várod már azt az időt, amikor az Android lenyomja az iPhone4 számait. Amikor ezt leírtam, kikérted magadnak, most megújra ott vagyunk a ciklusban...

Tíz perce néztem az AdMob eCPM-et mindkét platformon, jelenleg is a szokásos, elhanyagolható a különbség Androidon és iOS-en. Konkrétan 1,5%-kal magasabb eCPM-et jelent az Android javára.

Akkor az AdMob gyengélkedik, és én tévedtem. Van ilyen.

Szerintem a jelenlegi dolgok alakulása és az Android piac felépítése miatt még egy jó darabig senki nem fog tudni még csak hasonló bevételt sem produkálni.

Ezt írtam én is. Hm... érdekes.

De én lennék a legboldogabb, ha nem így lenne és pariban lenne a két platform. De már ezt is leírtam neked párszor.

Amit nem is vitattam. Nem tudom feltűnt-e. Ezek szerint nem. Érdekes.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

"Ebből a szálból való adatok"

Öööö! Ebből hol is lehet kiolvasni azt, hogy a Samsung és HTC gyártósorairól 90% Android és 10% WM6.x, WP7 és Bada került le? Elnézést, "kerül eladásra". Mert ezt állítottad és én erre mondtam, hogy megint nem adsz meg forrást. Várom a linket a hivatalos HTC és Samsung adatokra.

"egy témával arrébb arról írtál, hogy várod már azt az időt, amikor az Android lenyomja az iOS számait. Még pár témával arrébb arról írtál, hogy várod már azt az időt, amikor az Android lenyomja az iPhone4 számait."

Kértem már, hogy dobjál egy linket ezekre a hozzászólásaimra, hogy láthassam, konkrétan melyekre gondolsz.

"Ezt írtam én is. Hm... érdekes."

Valóban érdekes annak a fényében, hogy ezt írtad:
"csak a fenti arányból következően az Android akkor jelent azonos bevételt a fejlesztőknek, amikor 1,5-2x annyi készülék lesz, mint iOS."

"Amit nem is vitattam. Nem tudom feltűnt-e. Ezek szerint nem. Érdekes."

Annyira azért nem érdekes. Sőt... :)

Öööö! Ebből hol is lehet kiolvasni azt, hogy a Samsung és HTC gyártósorairól 90% Android és 10% WM6.x, WP7 és Bada került le?

A matematika nevű varázslatos tudomány segítségével. Tudod: kivonás, összeadás, szorzás és osztás, ésatöbbi. De tudod mit: nem következik belőle, vagyis minden statisztika légből kapott adatokból táplálkozik.

Kértem már, hogy dobjál egy linket ezekre a hozzászólásaimra, hogy láthassam, konkrétan melyekre gondolsz.

Ismét küldjek? Minek? Keresd meg ebben a szálban, volt link, egészen pontosan a comScore statisztika környéki hozzászólásaidaz olvasd el újra.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

"A matematika nevű varázslatos tudomány segítségével. Tudod: kivonás, összeadás, szorzás és osztás, ésatöbbi."

Akkor vezesd le nekem, szegénynek, szerencsétlennek, a fenti táblázatodból, aki nincs a "csudálatos" tudásod birtokában! De tudod mit, még jobban örülnék egy linknek a HTC és a Samsung oldalára, ahol leírják, hogy ennyi Android és ennyi Bada, WP7, WM6 készüléket toltunk ki ebben a negyedévben.

"Ismét küldjek?"

Ismét?! Eddig még egyszer sem linkelted, de annál bőszebben hivatkozol rájuk! Léteznek egyáltalán vagy ezek is olyanok, mint a felhasznált forrásaid, amiket még nem sikerült linkelni? Na, jön a HTC, meg a Samsung link? :)

Akkor vezesd le nekem, szegénynek, szerencsétlennek, a fenti táblázatodból, aki nincs a "csudálatos" tudásod birtokában! De tudod mit, még jobban örülnék egy linknek a HTC és a Samsung oldalára, ahol leírják, hogy ennyi Android és ennyi Bada, WP7, WM6 készüléket toltunk ki ebben a negyedévben.

Mindig az a csúnya személyeskedés és sértegetés... :)

Az ember azért okos állat, mert képes gondolkodni és következtetni, ha nincs közvetlen adat, de közvetetten kiszámolható.

1, 2010-ben 5 millió Bada: http://www.intomobile.com/2010/12/13/samsung-5-million-bada-smartphones/
2, 2011 Q1-ben 70 millió mobiltelefon, 18% smartphone: http://www.samsung.com/us/aboutsamsung/ir/ireventpresentations/earnings…
3, 2010 Q4-ben 33 millió Android, 3,1 millió Windows: lásd fent.
4, Tegyük fel, hogy 2011 Q1-re nem változtak számottevően a Q4-hez képest arányok, nem történt semmi olyan esemény a piacon, amely ezt ne támasztaná alá.

5 -> 1 és 3: 2010 Q4: 33 millió Android, 3,1 millió Windows, 1,2-1,5 millió Bada.
6 -> 4 és 5: 2011 Q4: 87,7-88,4% Android, 8,2-8,3% Windows, 3,2-3,9% Bada
7 -> (8,2+3,2 = 11,4) - (8,3+3,9 = 12,2) között van a Windows és Bada aránya, tévedtem 1,4 - 2,2 százalékpontot, leszámítva a 2010 Q4 és 2011 Q1 közötti arányváltozást, ha látok 2011 Q1-es összesítést, akkor pontosítható a számolás.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

"Mindig az a csúnya személyeskedés és sértegetés... :)"

Már az is baj, ha magam sértegetem? ;)

"ha látok 2011 Q1-es összesítést, akkor pontosítható a számolás."

Gábor, én ezt eddig is értettem. De ebből még nem derül ki, hogy akkor most a Samsung megugrotta az Apple darabszámát, vagy sem. Illetve kiderül, hogy nem, mert látszik, a 70 millió, 18% az a 12m db, amit itt is írtam, majd most te is belinkeltél:
http://hup.hu/cikkek/20110501/slice_a_keses_jatek#comment-1274806

Ha az információ hiányból fakadó pontatlanságokat figyelembe vesszük, akkor a számításaid közelítik a valóságot. Sokadszor írom le - többet nem fogom -, hogy nem azt vitattam, hogy az Android, mint platform vezet darabszámban az iOS előtt, hanem azt, hogy 2011 Q1-ben nem előzte meg Androidos gyártó az Apple-t, pedig jót tett volna a piacnak.

Szerintem most, hogy így nyugvópontra jutottunk itt lenne az ideje abba hagynunk. Mit szólsz? :)

Ha az információ hiányból fakadó pontatlanságokat figyelembe vesszük, akkor a számításaid közelítik a valóságot. Sokadszor írom le - többet nem fogom -, hogy nem azt vitattam, hogy az Android, mint platform vezet darabszámban az iOS előtt, hanem azt, hogy 2011 Q1-ben nem előzte meg Androidos gyártó az Apple-t, pedig jót tett volna a piacnak.

Idéznék akkor egy két héttel ezelőtti hozzászólásodból (http://hup.hu/cikkek/20110419/az_apple_beperelte_a_samsung-ot_annak_gal…):
"Tehát e szerint több iOS készülék van jelenleg piacon, mint Android. Megdőlt még egy (általam is benézett) tévhit..."
vs
"Sokadszor írom le - többet nem fogom -, hogy nem azt vitattam, hogy az Android, mint platform vezet darabszámban az iOS előtt,"

Erről írtam itt, amit kikértél magadnak: http://hup.hu/cikkek/20110501/slice_a_keses_jatek#comment-1274272

Oszt abba is fejezem, mert semmi értelmét nem látom folytatni, és a tököm is televan már a témával.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home

"Ügyesen" mosod össze a negyedéves adatokat az összesített adatokkal, az USA adatait a worldwide-dal, a gyártók adatait az összesített Androiddal, csak hogy úgy tűnjön mindenben neked van igazad. Felőlem legyen, mert már én isnagyon unom. Részemről nincs több hozzászólás a témához, neked még biztosan lesz legalább egy... :)

Távol álljon tőlem, hogy újra kezdjük a vitát, csak ugye a Google az I/O 2011-en hivatalosan bejelentette, hogy 100 millió Android eszközt aktivált eddig, ami napi 400e db-bal nő és nyilván nincs benne a kínai gyártók olcsó készülékei, ami nem jelentkezik be a G-höz. Ugyanez a szám jelenleg iOS-en 180 millió a hivatalos számok szerint, amiben viszont minden benne van. Ezt még hozzá kellett tenni a tényszerűség miatt a szálhoz és érdemes újra elolvasni a hozzászólásokat és megnézni, hogy kinek miben volt és nem volt igaza mindkét oldalon.

"csendben azért jegyezzük meg, hogy egy kicsit más képet fest az általad vázoltakhoz képest a 2011 Q2"

Feltétlenül, de arról még nem beszélhetünk jelen időben.

2011 első negyedévéről sincs még sok statisztika, mostanra persze az Android minden más platformot megelőzött és az olyan jelentéktelen vállalatok, mint a Sony Ericson már a készülékeik 60%-át Android operációs rendszerrel szállítják, ennyi biztos.

"hanem valóban oda tud verni az Apple-nek"

Ez nem fog megtörténni, mert annyira nem vagy elfogult, hogy nem lesz ilyen gyártó.

"Feltétlenül, de arról még nem beszélhetünk jelen időben."

De igen, mivel nem a naptári negyedévről beszéltem, hanem az Apple Q2-es eredményeiről. Az azzal megegyező időszak adatait meg már a többi gyártó is nyilvánosságra hozta.

"Ez nem fog megtörténni, mert annyira nem vagy elfogult, hogy nem lesz ilyen gyártó."

Most biztosan én vagyok IQ light, de nem értem, hogy mit szeretnél mondani. Írtam, hogy várom már, hogy valamelyik gyártó odavág az Apple-nek. Most akkor ez nem fog megtörténni, mert nem vagyok elfogult?! :)

Imho, az "XYZ1 le fogja nyomni az apple XYZ2-jet" azert is nehezen ertelmezheto, mert az ember nem feltetlen BioRobot, igy nem feltetlen (csak) matematikai alapon dont, hogy XYZ1>XYZ2 (az adott keszulek tulajdonsagait nezve, lehetoleg objektiv modon), akkor azt veszem. Ezt valahogy - erzesem szerint - mindig kihagyjak a szamitasbol. Nem csak vas, sot nem csak a rajta futo OS szamit, de meg nem is csak feltetlenul a felulet (ami mar kisse absztraktabb fogalom es nehez neha osszehasonlitani), de a korejuk keritett szolgaltatasok (appstore, whatever), de meg olyan - igencsak elvont - fogalmak is ide kapcsolhatoak, hogy "divat", "ismertseg", miegymas. Lehet arrol vitatkozni, hogy ez szerencses-e vagy nem, de szerintem akkor is igy van.

Éppen ezért mondom, hogy az eladásokat nem feltétlenül befolyásolja, hogy a fehér iPhone 4 hardveres felépítést tekintve középkategóriás, használhatóság szempontjából alsókategóriás (nincs USB, HDMI, DLNA, NFC, MHL, Bluetooth 3.0, 4G-s hálózatok támogatása, Adobe Flash stb.), mivel minőség és szolgáltatások terén felsőkategóriás, és a marketingje is remek.

Köszönhetően e cikknek, megvettem. Remélem nem vérzek el idő előtt!
:-)

Ha android port keszul/vagy kapok ra linket, mert marketen nem talaltam, akkor biza nekem tetszik ^_^
--
< huf > sose ertettem h miert kell specialis szo a bunozore, ha szamitogeppel csinalja...
< huf > nemkell se hacker, se cracker se semmi ilyen szo
< huf > fejszes gyilkost se hivjuk favagonak

en nem ismerem az ehhez szukseges ceginfrastukturat stb, de azert egy ilyen paycheck nem fizet az egesz cuccert ha mondjuk ~1 evre vetited le? Esetleg csak azert ennyien vettek meg, mert nem volt elegge megreklamozva?

Végre egy igazi felhasználási területe a multitapinak :-) Ha lenne eszközöm már tuti függenék ettől a játéktól :-)

--
SZVSZ, a rövidítéseket használók tök bénák.

Kicsit off:

Az, hogy a videón az látszik, hogy egy-egy penge "elszabadul" azaz akkor is visszacsúszik a helyére, ha a felhasználó tartja, az feature, user error, vagy multi-touch bug?

Egyébként az ötlet és a grafika nagyon tetszik.

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o

A MultiTouch szerintem eddig "legeredetibb" fel/kihasználási módja.

Egy vélemény 11. a pálya magasságából: kiba...ttul idegesítő, hogy hiba esetén visszadob egy pályával, sőt ha ott is hibázunk még eggyel visszább dob.

Szívatásnak tökéletes, én biztos betennék egy kapcsolót ami ezt kiiktathatóvá tenné.

Amúgy továbbra is zseniális, pláne a néha rejtekből a képernyőre bekúszó meglepetés pengék!
:-)

Egy kolléga véleménye: jó kis party játék! Egy kínlódik a pengékkel, a többiek meg röhögnek rajta!

"Annyit mondanék még bizalmasan, nagyon nagyon lehangoló adatként, hogy a 3 havi átutalás az Apple-tól: $1280"

Bár az Apple most nekiment az "ösztönző reklámoknak", de én javaslom, hogy próbáld meg valamelyik pay-per-install szolgáltatást. Mi a Tapjoyt használjuk és jól működik a dolog. Csak akkor fizetsz, ha valaki valóban megveszi a játékodat. Cserébe pedig a szolgáltatóé a bevétel egy jelentős része. Viszont ezt úgy kell felfogni, hogy ezek a vásárlások nem történtek volna meg, tehát extra bevétel. $100-ral már el tudod kezdeni és ebből úgy nagyjából $140 jön vissza hó végén, amikor fizet az Apple.
A Tapjoy mellet a W3i, a Flurry AppCircle, stb. is hasonló. Érdemes szétnézni, bár jelenleg a Tapjoynál működik ez a legjobban.

Természetesen a legjobb reklám, ha bekerülsz a "new and nothworthy-be". Anno ez nekünk a Fairy Cubes-szal sikerült, ami meg is látszott a bevételeinken.

Sok sikert!

Egész jópofa. Engem az ügyességi játékok nem kötnek le tulzottan, de a párom biztosan el lenne vele egy darabig. Én is megoldanám pl fémpénzekel :)

------
3 fajta matematikus létezik. Aki tud számolni, és aki nem.

Nem tudom hogy en vagyok-e a hulye de en faterom autoszerelo muhelyeben nottem fel hasonloan veszelyes eszkozok kozott (hazudok mert az ivhegeszto jonehany amperevel siman kinyir kapasbol)es eszembe sem jutna bedugni az ujjaimat ilyen helyekre ellenben ott a satupad es a pengek koze vago vagy pajszer vagy szoritofogo es garantalom nem mozdul a penge... Na ezert nevezem en ezt NEM REALIS jateknak igy el sem kezdenem.... Bocsi... Mondom ezt ugy hogy fanatikus jatekfuggo vagyok. Minden hetvegen minimum 16 orat jatszom es hetkozben is 2-4 orat naponta...

Miért is kell egy videójátéknak reálisnak lennie? Egyáltalán magának a szórakoztatásnak, egy mozifilmnek, képregénynek stb. nem alapkövetelménye, hogy reális legyen, sőt.

Vannak persze olyanok is, egy dráma, egy dokumentumfilm, egy szimulátor stb., de azokon többnyire nem szórakozunk.

Hatalmas gratu!
Ötletes, jól néz ki. Jövőhéten elkezdem gyártani az "igazi" verziót :)
De jó lenne, ha megtérülne a belefccölt idő, energia estébé!
--
unix -- több, mint kód. filozófia.
Life is feudal

Kijött az 1.1 -es update!

Végre nem lép vissza hiba esetén 1-1 pályát! A GUI-t tervező kolléga anyukája ma este gondolom csuklott eleget, mire rájöttem, hogy lehet a "menüt" behozni! Ez direkt lett így?

köszi, hogy mondod, hogy a menü tacs nem triviális

csinálok majd screenshot-ot, vagy videot róla a manual-ba, vagy talán inkább a store-ba
addig is van ez a manual link, bár angolul
http://apps.smallball.com/slice/iphone.jsp

bár sztem senki nem olvassa..

amúgy szegény már nem tud csuklani, bármennyire elszántan is probálod megidézni..