Instabil T-Home Internet szolgáltatás

Fórumok

Pár hónapja használjuk a nyolcadik kerület e házában elérhető, kábelen keresztül 5 Mb/s letöltési sebességet nyújtó Internetszolgáltatást.

Tapasztalatom szerint főként az esti órákban nagyon belassul a hálózat vagy teljesen leáll. Január 1-én és 2-án este is megszűnt, és többször be kellett jelentenünk a hibát, amelyet az ügyfélszolgálati oldalon is észleltek.

Ma délután a T-Home által kiküldött két szerelő leellenőrizte http://speedtest.net/ segítségével (:D) a kapcsolatot, de ekkor természetesen mindent rendben találtak.

Hozzászólások

Nekem is ilyenem van, és szintén rengeteg vele a probléma.

Jó tanácsként annyit, hogy létezik a 192.168.1.9-es címükön egy (saját) sebességtesztjük. Ha ez is csapnivaló adatokat produkál, akkor a sokjegyű hibakóddal lehet "hivatalosan" hivatkozni rá.

2006 óta körülbelül a nyolcadik (és legalább harmadik fajta!) routerem van. Szerencsére legalább abban rugalmasak, hogy nem kérdeznek, ha bizonyítottan az eszköz a hibás, hanem cserélik. Sajnos azonban borzasztó gyakran romlanak el. Egyébként az utolsó csere most a két ünnep között volt, mert egyik reggel egyszerűen nem működött már. Az eszközcsere után először a feltöltésem esett le kb 0.11mbps-re (amit telefonos ügyfélszolgálaton keresztül távolról orvosoltak), de azóta is naponta kell újraindítani, mert a wirelesshez nem tudok a telefonommal kapcsolódni különben. Emiatt nincs kedvem már szólni....

a "de akkor mégis miért"-re: a csajom tékomos dolgozó, ezért ugyan szar, de ingyen van.

szerk: ooops, bocs, de most nézem csak: nekem 8mb adsl van, nem kábel...

jAzz

192.168.9.1 lesz az, de mar a sebesssegteszt.telekom.hu a meno.

kabelnetnel ott van gond estenkent, ahol ugye sokan toltogetnek az adott agon, mert azok osztoznak a savszelen, vagy persze ha valami zajt okoz a halozaton.

dsl-nel mindenki kulon vonalon csatlakozik a kozpontba, itt meg amiatt szokott gond lenni, ha szar a vonal vagy/es messze van a kozponttol.

Ha így termeled a döglött routereket érdemes lenne az áramszolgáltatónál reklamálni. Vagy adott esetben a biztosítónál bár ők el szokták várni hogy "történjen" valami (pl. vihar).
És venni egy régi, pár perces APC szünetmentest. Én a modemet és a routert is amögé pakoltam, és látványosan megdobta a kapcsolat megbízhatóságát. Nem csak a rövid áramszünetek esetén "tartja" a frontot de kiszűri a hálózat hibáit is.

--
fantázisdús aláírás v1.09

Csak arra figyelj, hogy sok kisebb hálózati eszköz tápegysége nem szereti a kvázi-szinuszos UPS-eket. Az APC-nek van direkt ilyen kisebb eszközökre méretezett szünetmentes sorozata. Vagy rendes szinuszost vegyél, de azok drágábbak, mint a szokványos kvázi-szinuszosak.

"Jegyezze fel a vádhoz - utasította Metcalf őrnagy a tizedest, aki tudott gyorsírni. - Tiszteletlenül beszélt a feljebbvalójával, amikor nem pofázott közbe."

Tobb, mint fel eve szivok en is ezzel (lasd itt es itt). Most visszavettek a sebesseget 1Mb-re, igy stabil. Otthagyom oket a francba. Csak ki kellene talalni, hogy mit is irjak nekik, lenne meg par honap a husegnyilatkozatbol.

--
Direp

Támadd be őket azzal, hogy egyoldalúan módosítottak a hűségszerződésben aláirtakat (valószínűleg a minimális le/feltöltéssel fognak érvelni, de egy próbát megér).
Ilyenkor általában új szerződést szoktak kötni (ezt már ne írd alá, ha van alternatíva), velünk legalábbis azt tették, amikor nem tudták a szerződésben foglaltakat biztosítani.

Köszönöm, hogy megosztottátok a történeteteket, akkor ez nem egyedi hibajelenség.

Igen, azert. Ugyanis nem a nehany kilobites garantalt miatt fizet elo az ember ezekre a szolgaltatasokra. Amugy meg t-home-nak szokasa vonalzajra kenni a sajat technikai hibait is meg akkor is mikor elegtelen hatterrel akarnak nagyobb szolgaltatast eladni. Velem pl. megcsinaltak, h DOCSIS3-as halozaton DOCSIS2-es modemmel akartak szolgaltatni, utana meg csodalkoztak, h miert mukodik a szolgaltatas. Persze cserelni akkor sem akartak csak mikor valami ordenare modon rajuk boritottam az asztalt. Szoval igen, jogosan hoborog, nem a garantalt savszelessegert rendeli meg az ember a vonalat.

---
pontscho / fresh!mindworkz

Megy, csak eppen nem kepes kihajtani meg jobb pillanataban sem a modem a kert savkeskenysegeket. Legalabbis itt ez volt a tapasztalat. Hogy mit hogy merre konfiguraltak nem tudom, nem erdekelt. Engem az foglalkoztatott, h mukodjon vegre az a rohadt szolgaltatas.

---
pontscho / fresh!mindworkz

Bekell jelentgetni, es kerni a hibajegy szamot amire felvettek, mert van, hogy kamuznak es be sem irjak a bejelentest.
3.ker. is ilyen szar volt, csucsidoben amikor mindenki hasznalta volna, gyakorlatilag beszart.
Erteni ezt ugy, hogy 19-02 kozott csak discolightnak volt jo a modem.

Minden nap hivogattam oket, otszor kikuldtek a manust, termeszetesen amikor jott 14-16 ora korul akkor jo volt.

Egyszeruen szar eloregedett a halozatuk es nembirja a terhelest, ezt a szaki mondta.
Csinaltak a nagy emeleseket meg akciokat aztan kiborult a bili.

Itt par honap utan csinaltak egy szerelest, kicsereltek par kozponti eszkozt es azota szinte hibatlan.

Termeszetesen ehhez az kelett, hogy idejojjon a digi a kornyekre, sajnos egy utcaval melettemig vannak, itt mar nincsennek, de akkor erdekes modon pikpak megoldottak.

Mindenesetre ezek melett is ha lejar a jelenlegi roghozkotesem lemondom a rakba az egeszet.

Kivarok 3-4 honapot es uj elofizetokent ujrakotom, mert ugye a genyosag magasiskolaja, hogy ha siman hosszabbitasz, akkor a 2 honap ingyen az lofaszt sem jar neked. 3-4 honapot meg kibirok mobilnettel is, az a havi 2 giga forgalom ami nekem van azon is elszotyog.

Tehat kitartas sorstarsak, ez ilyen lesz amig
a, sokan meg nem unjak es keresnek masik szolgaltatot
b, kornyeket beszorja a digi

Nekem Digi kábelmodemes van (nem a durva, soktíz megás LAN) és ugyanezt tapasztalom. Délután 4-5 körül elkezd pusztulni és hajnali 1-2-ig nem is áll helyre. Ilyenkor folyamatos modem és router reboot-tal lehet valahogy böngészni, levelezni, de pl. youtube-ot el kell tenni reggelre, mert lehetetlen, hogy egy videó végéig stabilan legyen kapcsolat.
Egyik haverom UPC kábelen ugyanígy él. Valami más van a háttérben, vagy mindenki a T gerincéről örökli a hibát.

Nálunk T-kábellel volt az, hogy kiderült 1.5Mbit-es csomagban voltak a szüleim egy régen lejárt hűséggel. Nosza, upgrade-eltünk 25Mbit-re. A sebességgel sosem volt gond, de az új modem nemcsak veszettül melegedett, hanem random szakadt a kapcsolat. Modemcsere nem oldotta meg a kérdést. A dolgot komplikálta, hogy trafócsere is történt a környéken, aminek köszönhetően 220V helyett megkaptuk a standard 230V-ot.
Következetesen be kell jelenteni, türelmesen.
Aztán egy idő után kicseréltek valami központi berendezést. Azóta nemcsak a sebesség megfelelő, hanem stabil is. Tehát a hiba valahol a központban volt. Nem tudom, hogy mi indukálta a cserét.

Üdv,
Dw.

"Jegyezze fel a vádhoz - utasította Metcalf őrnagy a tizedest, aki tudott gyorsírni. - Tiszteletlenül beszélt a feljebbvalójával, amikor nem pofázott közbe."

Egy jó tanács: ha sz@r, akkor folyamatosan be kell jelenteni, majd ha a 4.-5. bejelentés után sem lesz jó, akkor már lehet hivatkozni a sok bejelentésre és ezzel lehet a hűségidő végét sem kell megvárni.
Mint többen is mondták, valószínűleg a hálózat már nem bírja el és amíg ott nem fejlesztenek, addig nem is lesz jobb. A Magyar Telekom hálózata eléggé kiterjedt --köszönhetően a sok felvásárolt cég hálózatának, legyen az koax vagy réz--, amiket úgy vettek át. Egyszerre nem lehet lecserélni az egész hálózatot (erre ugye ott vannak a közgazdászok, akik 'jól' kiszámolják). De vannak olyan területek, ahol új a hálózat, ott tökéletesen működik a szolgáltatás, mint más szolgáltatóknál is. Ha nem megy, akkor meg kell próbálni esetleg más technológián (ha elérhető), vagy másik szolgáltatónál (de ugye lehet ott sem fog menni).
Személyes tapasztalatom egy VIII.ker.-es 5Mbit-es nettel és egy vidéki T-Home Tripla (analóg telefon, 5Mbit ADSL, IPTV 2 STB-vel) szolgáltatással van. Egyikkel sem volt még eget rengető probléma, nekem még egyszer nem kellett hibát bejelentenem.

http://hup.hu/node/97500#comment-1195952

Az jó, mert nekem 20 óra után megint ki kellett kapcsolnom a kábelmodemet, amely először nagyon belassult, majd leállt a kapcsolat, nem töltődtek be a megnyitott weblapok.

Utána sem volt jó, mert úgy vitte a 240p Youtube-videót, mint megboldogult mobilinternetem a hajdankorban.

Milyen jó, hogy a minősíthetetlen szolgáltatásért (TV/Internet) fizetünk csaknem havi tízest (ez tavaly akciós volt). A legalja TV adókért vagyonokat kérnek el. Például a BBC Prime-ot már régen elvették (milyen jó volt nyelvgyakorlásra), már csak egy darab angol nyelvű hírcsatorna üzemel, ez pedig a CNN, más nincsen. Az Internetnek 5 Mbps sebességűnek kellene lennie, de már napok óta haldoklik:

http://www.speedtest.net/result/1385131546.png

A minap az volt fura, hogy a Nagykörúton arra járván elmentem egy másik, hazánkban szintén erőteljesen jelenlévő, de nem a legolcsóbb szolgáltató kirendeltsége előtt, és még az utcán is állt a sor, szinte tolongtak az emberek a kánikulában. Furcsállottam, hogy talán ingyen osztogatnak valamit?
Gyerünk Beeee-beeee-beeeeee...

Nem bántás képpen írom-e sorokat, de miért nem váltasz szolgáltatót?
Eltelt kb 6-hónap az első bejegyzésed óta, ennyi idő alatt majdnem megszületik egy baba...
"Ha gyorsak vagyunk"
:)))))
Remélem a nagyérdemű nem érti félre az iróniát.
"Gyerünk Beeee-beeee-beeeeee..."

Épp ugyan ezzel a témával akartam egy témát indítani, de látom, már van.
Nekem eddig semmi para nem volt március óta, "Családi DSL"-em van. Max annyi volt, hogy sokáig gondolkodott, mire elkezdett betölteni 1-2 oldalt, de stabil volt.
Ma felvette azt a "jó" szokását, hogy random módon teljesen szakad az egész. Ezalatt azt kell érteni, hogy percekre, fél percekre se kép, se hang, knetworkmanager grafikonja szerint se feltöltés, se letöltés nem történik. Aztán visszajön, és full sebességgel megy minden. Ma kétszer is felhívtam őket, először lekapcsoltatták velem a routert, és az ő részükről vonalat is frissítettek, másodszor pedig semmi se történt, max annyi, hogy közölték, a probléma valszeg az én gépemben van... oO
Amúgy nagyon érdekes ez az egész, mert pl. egy debian iso egyben lejött full sávszéllel, aztán nyista.
Most nézem a routert (Pirelli), az "online" led félmásodpercenként villog, de az se szabályszerűen. Ez így normális? A WLAN pedig folyamatosan világít - ez most annak a jele, hogy valaki "csapol", vagy csak az, hogy be van kapcsolva?
És így a végére még egy kérdés: tegnap kábeleket rendeztem, most 3 vezeték fut szorosan egymás mellett a routerhez: a saját tápkábele, a telefonkábel, amin jön a net, illetve a patch kábel, amivel a router össze van kötve a géppel. Zavarhatják ezek egymást annyira, hogy ilyen szakadásokat produkáljon a net?

----------------------------------------------------------
"One should strive to achieve; not sit in bitter regret."
www.xonotic.org

Ezek a hibajelenségek "szokásosak" a kábelszolgáltatásuknál és éppenséggel nem tekinthető normálisnak.

"WLAN"-t írtál, de nem a "WAN"-ra gondolsz? A WAN folyamatosan világít, a hálózati csatlakozást jelzi ki.

A kábelek szigeteltek, ezért véleményem szerint nem zavarhatják egymást.

Ha a kisfeszültségű kábelek nem zavarhatják össze egymást, hacsak nem nagyon vacak szemétbe való cuccok - de akkor meg dobd őket oda ahová valók.

A tápkábelt ha 220V-os akkor nem illik a többi (kisfeszültségűek) mellett húzkodni, bár elvileg ez sem szabadna problémát okozzon - de gyakorlatilag volt már vele gondom.

A tápkábel is kisfeszültségű, hiszen a trafó az a konnektornál van, az meg méterekkel arrébb, lenn a földön. Ma mindenesetre, bár hányok a gondolattól, de ki fogom bontani a kábeleket egymás mellől meg a szekrényből, és megfigyelem, hogy így is produkálja-e a szakadást.

----------------------------------------------------------
"One should strive to achieve; not sit in bitter regret."
www.xonotic.org

Nekem ADSL-em van a T-Home-nál, és nagyon elégedett vagyok, hozza a sebességet (sőt!), de mondjuk ez nem akkora csoda, max. 100m-re van az optika tőlünk... (direkt elmentem a szerelővel, megnéztem :D)

Viszont mióta bejött ez az agyatlan meleg, gondok adódnak. Olykor beáll egy elmegy-a-net --> visszajön-a-net ciklusba. A modem valamiért újraindítja magát. Nem lehet, hogy a T-nél a meleg is okozhat gondokat?
--
http://www.open-st.eu

Nálam egy érdekes dolgot csinál a modem: Egy újraindítás után csak 1x lehet csatlakozni hozzá, ezért ha valamiért routert indítok újra kézzel ki kell húzzam a modemet. Annyira nem ad egyébként jelet, hogy miután 1x lekapcsolt róla valami, bármit beledugok még az eszközt sem látják a drót túlvégén.

Egyébként teljesen stabil, kábelnet 25 MB/s. Elvileg lehetne növelni azonos áron, de akkor kijönnek modemet cserélgetni, aztán kitudja hogy utána mi fog működni. Meg a feltöltésem úgysem lenne gyorsabb (5MB/s) úgyhogy nekem megfelel.

Magyarország, Tré-Offline 2011. Lassan egy órányi hívásom gyűlt össze a telefonos ügyfélszolgálat felé, és ma még egyszer se sikerült ügyintézőhöz kapcsolniuk...

----------------------------------------------------------
"One should strive to achieve; not sit in bitter regret."
www.xonotic.org

Sajnos nálunk is ez van de nincs alternatíva.Upc meg trékom van.Mobilnet meg hát muhaha.
Ha Iptv van akkor net nincs és fordítva.

Megoldódott a fentebb említett problémám kb. 2 hét után. Nem, nem a T munkatársai segítettek, bár modem (router) cserét azt kaptam.
Szóval aki olyat tapasztal debian alatt, hogy tetű lassú a weboldalak betöltése, vagy fél percekig semmi forgalom, aztán 10-15 Kb/s-es tüske, annak ez a megoldás:

http://wiki.debian.org/DebianIPv6#In_squeeze

echo net.ipv6.conf.all.disable_ipv6=1 > /etc/sysctl.d/disableipv6.conf

Azért furcsállom, hogy 2 hét alatt egyik T-Online-os szakinak se jutott eszébe, hogy az IPv6 körül lehet a gebasz...
mert amióta kikapcsoltam, azóta hasít, mint régen.
Ellenben aki nálam okosabb, az világosítson fel: ebben az esetben szimplán csak szaralinux TM, vagy a T cseszett el valamit az IPv6 kezelés során?

----------------------------------------------------------
"One should strive to achieve; not sit in bitter regret."
www.xonotic.org

Nekem gepen van egy ipv4-es dsl, illetve ugyanezen a gepen, egy masik vonal ipv6-os dsl-e, mindketto magyar telekom, semmi baj nincs vele, windows 7, irc-es gepre ssh-n keresztul ipv6-al csatlakozok, de egyeb esetben is, bongeszeskor, ami megy ipv6-on az jon nalam is, teljesen rendben. Hibabejelenteskor egyebkent mondtad, hogy ipv6 tesztelo vagy?

nálunk is szar (9. kerület, újépítésű ház, kizárólagossági szerződése van a T-vel).
Problémák:
-2 év alatt 3-szor kellett routert cserélni.
-a legutolsó routernek olyan fos volt a wifije, hogy inkább vettünk erre egy normális AP-t, azóta már kicsit javult a helyzet.
-2 szintes a lakás, nappali + 3 szoba, viszont T-nél csak 2 db settop box lehet, mivel ennyit bír el a hálózat.
-15 Mbit-es netre fizetünk elő (ez a leggyorsabb). Tényleges sebbesség: 7-8 Mbit, ha mindkét IP-tv megy, akkor csak 3-4 Mbit
-Esténként a router többször újracsatlakozik a DSL-hez, ilyenkor 2-3 perces net szünet van.

Szóval összeségében egy FOS, ha szabad szolgáltató-verseny lenne a házunkban, akkor az évi kb 150 ezer forintot máshová fizetnénk.

Méltó búcsú a Big T-től.

A kapott eredmény mellett meg kell jegyeznem, hogy éppen egy OpenSUSE DVD-t töltök le torrenten, de ekkora lassulást (korlátozás?) eddig még nem tapasztaltam, mint tegnap óta.

Köszönöm a szolgáltatónak az eddigiekben nyújtott "minőséget"!

Helyreállt! :-)

--szerkesztve--

Nálam is ilyen sebességű internet van bekötve, de még soha nem volt gond a sebességgel. Amit ígértek, azt megadták:

Még néha többet is:)

A fenti teszt eredményét wifivel kapcsolódva, a routertől 30 m-es távolságban mértem.