Ezekkel a szoftverekkel azonban még mindig nem lehet elérni azt a szintet, amit a más platformon futó szerkesztők nyújtanak. Azonban változhat a helyzet, mert a közeljövőben egy profi videószerkesztő válik nyílt forrásúvá.
A Lightworks egy többszörös díjnyertes, nem-lineáris videószerkesztő rendszer, amely jelenleg az EditShare tulajdonában van. Több film - például a Shutter Island, Centurion vagy a Galaxis útikalauz stopposoknak - utómunkálataihoz is használták.
Az EditShare várhatóan az év harmadik negyedévében kezdi meg a Lightworks megnyitásának folyamatát. Első lépésként ingyenesen letölthetővé teszi a terméket mindenki számára.
A bejelentés itt olvasható.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
Mit tesz az, hogy nemlineáris?
--
kövi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
gugli nem barátod? :)
http://www.google.hu/search?ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=navclient&q=non-…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
gondoltam inkább dolgoznék keresgélés helyett, de azért köszi :)
--
kövi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hátha ő is jobban szeretné magyarul: http://www.gaia.hu/dv.htm
--
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba és kész!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az editálás folyamán a nyersanyag fizikailag nem változik, a vágáspontok csak viruálisan kerülnek kijelölésre, azaz a renderelés előtt csak ugrálunk a nyersanyagon belül.
Ez nem teljes magyarázat, de érthető :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
wow, tehát ha lineárisan vágom akkor a szalagot ollóval kell, nem csak ugrálnom hogy hol olvasom?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hellyel-közzel :)
Ha lineárisan vágod, akkor a művelet elvégzése után a fájl (az alapanyag) fizikailag is "csorbul". Ilyen pl.: hangeszközök közül Windows-on a SoundForge, vele ellentétben nemlineáris pl.: a Cubase.
Ha már a példádnál vagyunk:
szalagon való vágás esetén (ha közvetlen teszed), akkor igen, ollóval vágod. Ha nemlineárisan akarod ezt tenni, akkor tekergeted ide-oda, írsz egy listát, hogy hol lesz a vágáspont, majd kimásolod az adott pontokat egy második szalagra (renderelés).
Ez így egy elég hülye példa, de ha így megérted, akkor álljon itt ebben a formában a magyarázat :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
érteni eddig is értettem, a lényegkiemelésed ragadott meg :)
ne sok köze van a linearitásnak az alapanyag változásához, a lényeg a véletlen elérés: RAM, merevlemez szemben a szalaggal vagy valós idejű jellel, streammel
azaz nem csak vágás hanem szerkesztés az adott képkockára (vagy az utolsó néhányra) vonatkozik, mondjuk zajszűrés, szemben a nemlineárissal ahol ugrálhatsz, egy renderelt képkocka bármilyen másik távoli képkockától függhet
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Próbáltam valami olyasmi megfogalmazást választani, amiből az eredeti kérdező is megérti :)
Tény, hogy nem pontos a leírásom, s ezt jeleztem is fentebb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát nem tudom, de én láttam már '90 körül is olyan szalagos vágót, ahol az eredeti szalagon kellett (talán az egyik hangsávon) bejelölni a vágási pontokat, aztán a "vágás" után a gép átmásolta egy másik VHS szalagra. Gyakorlatilag egymás után snittről-snittre így épült fel a vágott változat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van, pl. 1 db. Sony DSR 80 recorderből, 2 db. DSR 60 playerekből és Sony PVE-500 pultból épült fel ilyen rendszer. Jelöltél IN és OUT pontot, majd rányomtál az AUTO EDIT gombra, s szépen rámásolta a player képét a recorderre. :)
Anno híradókat vágtam olyanon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vajon ezek után mit fog nyújtani a vlmc? Vagy megijedtek volna tőle? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom maguk ala csinaltak ettol a projecttol. Ha olyan remek minosegu lesz, mint a vlc, akkor meg plane. :)
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem akarnék nagyon offolni, de RGeri, ha már kb szó szerint fordítasz cikket a Phoronix-ról talán illene őket is linkelni. Vagy írj új szöveget.
Mert ez így index stílus... :)
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
erre lehetne egy zindexégető oldalt csinálni. zindex cikk linkje, mellette az eredeti anyag linkje, amit ők lespóroltak, Szalacsi kommentárral:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A helyzet az, hogy semmilyen link sem volt a cikkben. Én tettem bele a hivatalos bejelentést (meg itt-ott javítottam a cikk helyesírásán és stílusán), amit a Google dobott ki. Szerencsés lett volna valóban linkkel együtt beküldeni.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
b0Cs
--
r@g3
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Remélem nem fog hasonló sorsra jutni, mint a xara opensource, arról már lassan 3 éve alig hallani, pedig jó kis stuff lett volna. Bár ha azt nézem, hogy lett helyette más ->inkscape, akkor végülis mindegy :-).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez már valami :)
Végre lesz egy multicam vágásra alkalmas rendszer, illetve végre lesz egy használható, profi videoeditor.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vincent Örülünk:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Műveletlen vagyok, tudom, Ponyvaregényt is elég rég láttam, így megkérlek, magyarázd el nekem ezen írásod apropóját :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy hozzád hasonlóan műveletlen ember (én) szerint esetleg ezzel lehet összefüggésben: http://orulunkvincent.blog.hu/
De ettől még én sem értem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
csak és kizárólag linuxon működik?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyílt forráskódú. Mindenen működik majd, amire portolják! ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyílt forrás nem feltétlen jelenti, hogy portolható is, vagy teszem azt, ésszerűen portolható.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt nem is mondta senki. Viszont a zárt forrás megakadályozná ezt. Lehet, hogy mondjuk a GUI-t Win32 API-ról át kell pakolni Qt-ra, hogy gond nélkül portolható legyen mindhárom fontosabb platformra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, ott a pont.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem. Ubuntun is :s
--
unix -- több, mint kód. filozófia.
Life is feudal
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azért ez vicces, azaz inkább szomorú, how.to.buynál egyedül Magyarországnál van ez,
Please contact EditShare EMEA in London
még a szomszédos feleakkora Szlovákiában is van helyi kontakt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem, ha megkeresed őket, hogy szeretnél a magyarországi disztribútor lenni, akkor nem fognak elzárkózni. Bár már elég okafogyott a dolog, hacsak nem support-ot akarsz biztosítani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azért eléggé szemet szúró a dolog sajnos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Arra próbáltam utalni, hogy ha nincs magyar forgalmazó, akkor fel kell vállalni és csinálni!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ahogy az eggyel korábbi postodban írtad, most már nem lenne sok értelme.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Supportért még lehetne pénzt kérni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sőt, akár komplett terméket is lehet készíteni belőle:
válogatott eszközökből munkaállomást felépíteni, akár erre hegyezett, forgatott kernellel is, azaz egy atomstabil megoldást készíteni mindenféle be- és kijárattal felszerelve. S akkor már lehet opcióként központi háttértár, melyet ugye szintén te építesz ki a megrendelőnek. Van ebben biznisz szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Első lépésként ingyenesen letölthetővé teszi a terméket mindenki számára."
Nem állítom, hogy megszakítottam magam a keresésben, de nem találom a letöltést. Tud valaki segíteni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Az EditShare várhatóan az év harmadik negyedévében kezdi meg a Lightworks megnyitásának folyamatát.'
Harmadik negyedév.
Jelenleg a Download menüpont alatt feliratkozni lehet, hogy értesítsenek, mikor letölthetővé válik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még mindig nem lett nyílt forráskódú.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni